Nejlépe hodnocené komentáře
Deus Ex
Fahrenheit
Pro: Atmosféra, hudba, charaktery..
Proti: Ke konci příběh, časté mačkání šipek a tudíž nemožnost si pořádně vychutnat skvělé animace (kdo hrál, ví).
Counter-Strike
Pro: Hratelnost
Proti: průstřelnost zdí
Vampire: The Masquerade - Bloodlines
Na hře mi vadilo velké množství bugů a akční pasáže mohly být taky vyřešeny lépe. To však nestačilo k tomu, abych nebyl tímto skvělým vampírským světem naprosto pohlcen.
Pro: rozhovory, atmosféra, černý humor, znovuhratelnost
Proti: !!!BUGY!!!
Far Cry
Obtížnost je zhruba taková, jak jsem si ji představoval, slogan z menu "Forget jungle - this is hell" při čtvrtém hraní a druhém dohrání již až tak úplně neplatí, navíc se v těchto vodách příjemně stírá rozdíl mezi žoldáky a muťouši. Důvodem je INTELIGENCE, mutant je předvídatelný, zato bohatě stačí, když se jeden žodláček dostane do týlu, nedej bože žoldáčci. Jako nejtěžší misi jsem vyhodnotil "Boat", je v ní po čertech málo savepointů. Ještě bych zmínil, že hrát na tuhle obtížnost vyloženě stealth stylem je trochu nebezpečné, protože dříve nebo později si hra prubne váš "pure shootin' skill" - v úzkých koridorech, kde je hodně děr pro s oblibou do týlu nepřítele vpadající panáky, v misích s po mutantím způsobu bojující Val, apod.
Hra jako taková má samozřejmě spoustu chyb, a to i ve své královské disciplíně, kterou jest chování AI, pohyb pěšky je pomalý, pády zbytečně bolí a hra využívá opravdu příliš mnoho kláves. Ale všechno je odpuštěno, seru na to, jinak se nikdy neožením:)
P.S. v Levelu 03/2004 je grandiózní Rybkovská recenze na tuto hru.
Metal Gear Solid
Co hru trochu sráží je trochu nešťastné převedení ovládání na klávensnici (sic narozdíl od MGS2 se ještě dá používat), a pro mě osobně pasáž s vybíháním schodů, mezerníková muka a pak několik méně podstatných snah hráče naučit hovadiny typu "tyhle krysa se v zime zahrabava kamsi hlubko pod snih" - wow to jsem fakt potreboval vedet.
Pro: perfektní zpracování s důrazem na detail, příběh, myšlenka
Proti: ovládání klávesnicí
Diablo
Nemohu pochopit kritiku grafiky zde v komentářích, v roce 97 to byla naprostá špička a každý hráč na to div nezíral s otevřenými ústy, ale dnes je každý nějak chytrý a rozmáhá se nám tu nešvar hodnotit technickou kvalitu hry z dnešního pohledu, což je tak trochu slušně řečeno opravdu pitomost.
Pro: prostředí, hudba, grafika, předměty, nepřátelé a atmosféra
Proti: arkádovost
Stronghold Crusader
Pro: geniální hra s prvky bud. a strat. her
Proti: mínusy neexistují
Deus Ex
Pro: všechno
Proti: nic
Hitman: Blood Money
Pro: STYL, variabilita, design všeho, hudba, 47
Proti: N/A
Grand Theft Auto
Pro: Všechno, nápad, zpracování, násilí, honičky s policií, spousta aut, vymakaná města, KIIIIILLLL FRENZY!
Proti: Snad jen, ten automatický save až po každém "levelu"
Grand Theft Auto III
Pro: Vytoužený přechod do 3D, nové možnosti, rádia, zábavné mise, atmosféra, přechody mezi dnem a nocí, počasí
Proti: Neuvěřitelně konzolovité, mizení aut, HW nároky
Deus Ex
Pro: solidní příběh, styl, zábavné úrovně, možnost postupu různými způsoby, povedený soundtrack
Proti: "kostrbaté" ovládání, kolísavá úroveň grafiky
Peter Jackson’s King Kong: The Official Game of the Movie
Bezpochyby na tom mel nejvetsi podil muj oblibenec Michel Ancel a urcite take dohled samotneho Petera Jacksona.
Ukazkovy priklad vynikajici linearni FPS. Strelne zbrane ustupuji do pozadi, diky minimalnimu poctu naboju co budete nachazet. Staci si ale ze zeme vzit kus klacku nebo vytrhnout kost z povalujici se kostry dinosaura a mate tu hned ostep. Ten muzete v pochodni zapalit a diky tomu take podpalovat travu pod neprately.
Perfektni jsou take urovne za King Konga, ktere jsou diky obrovskym rozmerum a sile Konga sice vcelku jednoduche, ale vyborne se na ne diva a jsou perfektne navrzeny.
Zamrzi jen velmi, velmi kratka herni doba.
Pro: design urovni, absence HUDu, vyborna hratelnost, krasna grafika (misty uzasne scenerie v pochmurnych barvach), hra jak za jacka, tak Konga
Proti: kratka herni doba, ukladani po checkpointech
Wolfenstein 3D
Pro: Střílení nacistů, závěreční bossové, německé hlášky, německý ovčák, pohodová hratelnost
Proti: pravoúhlý level design, stereotypní prostředí...na tu dobu to jsou ale přehlédnutelné detaily
State of War
Tovarny chrli jednotky, ty se zenou na nepritele, resp. tam, kam je poslete. Casem narazi na jednotky nepritele, ktere delaji zhruba to same a protoze jednotky automaticky stirli po vsem nepratelskem, vytvori se tam fronta, ktera se posouva podle jemnych zasahu do tohoto schematu. Do toho nejaka obrana proti leteckym jednotkam(jednotce) nepritele, par specialnich utoku, obsazovani budov (jejich nicenim, wtf) vedouci k rychlejsimu vyzkumu, chrelni jednotek, apod. - tedy klicovych veci pro ziskani prevahy.
To je v kostce cele a jak rikam je to relativne primitivni. Hlavne je blbost stavet se k SoW jako ke klasicke RTS, prkaticky se pod tim schovava spis castecne logicka hra... e... jinak:
Hratelnost SoW bych prirovnal k o neco zajimavejsim piskovrkam. Koncept je docela primitivni, ale musi se u toho premyslet dost na to, aby to cloveka zabavilo. Cloveka, co rad kvalitni hru piskvorek.
Nechci vyzdvihovat SoW do nebe, porad je to docela tupa hra atd, ale treba muj bracha ji zcela dobrovolne projel az do konce a troufam si rict ze lidi co hodnoti SoW pod 40 tu hru jednoduse nepochopili a ani se o to nesnazili.
Fallout 2
Pro: Stejné jako jednička, jen prostě větší :)
Proti: Množství bugů
Duke Nukem 3D
Sílu této hry dokazuje také stále aktivní komunita, vytvářející nové mapy i modifikace. Díky portům (EDuke32, xDuke) lze Duka hrát i na novějších OS a dokonce i ve vysokém rozlišení s 3D modely nahrazujícími původní sprity (info a stažení na http://hrpupdate.duke4.net)
Pro: interaktivita, humor, zbraně, hratelnost, leveldesign, multiplayer, modifikovatelnost
Proti: grafika nebyla ve své době úplně nejlepší, ale koho to zajímá?
Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia
Pro: Strategické možnosti, grafika, hudba, perfektní mapy, nádherně odlišené národy, Hot Seat.
Proti: Chyba ve vyváženosti, kdy našlapaný kouzelník s kouzlem Městská brána a Teleportem je extrémně nebezpečný a jedinečný, opravdu megazávislost!!
Deus Ex: Invisible War
Kromě toho taky skvělá sci-fi atmosféra, engine využívající jak dynamické osvětlení, tak havokoidní fyziku, a parádní hudba.Deus Ex jsem dohrál třikrát, a IW jsem dohrál vždy hned po jedničce, taky třikrát - a obě hry jsou prostě skvělé (ta první je kromě toho taky dokonalá).
Kam se na tohle hrabe Bioshock (a to ho mám moc rád).
Pro: Všechno kromě několika zjednodušení a menších lokací + pár kontroverzních design rozhodnutí
Pro: Atmosféra, znovuhratelnost, soundtrack ... všechno
Proti: Nic pro casual hráče (což je vlastně plus, že? ;)