Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Deus Ex

  • PC 100
Jedna z nejkvalitnějších her, která dokáže oslovit i po 8 letech každého hráče s dobrým vkusem a to dokonce bez nutnosti nasazování nostalgických brýlí. Nejsilnější stránkou hry je vedle pohlcující atmosféry možnost každou situaci řešit více způsoby. Z toho pochopitelně vyplývá neumírající replayabilita tohoto famózního FPS RPG. Ani v dnešních dobách se nesetkáváme s tak interaktivním prostředím jaké přinesl na silně modifikovaném Unreal enginu právě Deus Ex. Hříchem by bylo nezmínit vychytaný soundtrack, který Vám bude v hlavě znít ještě dlouho po dohrání. Deus Ex je jednou z těch her, které ustály náročnou zkoušku časem a dozrály do takové podoby, kdy 100% není jen zoufalým výkřikem fanouška, ale objektivním zhodnocením tohoto, téměř uměleckého, díla.

Pro: Atmosféra, znovuhratelnost, soundtrack ... všechno

Proti: Nic pro casual hráče (což je vlastně plus, že? ;)

+14 +16 −2

Fahrenheit

  • PC 90
Zezačátku neskutečně strhující záležitost, kombinující hru s filmem.Nádherná hudba, a skvělá atmosféra vtáhne hráče do děje jak máloco jiného - jenže, Quantic Dreams nějak neutáhli příběh, a ke konci se to opět zvrhlo v jakousi záchranu světa..či co.Což je škoda.Ale i tak tomu dávám 90, protože se prostě jedná o nevšední, originální záležitost, která mě bavila od začátku do konce.Jen škoda toho zpackaného příběhu.

Pro: Atmosféra, hudba, charaktery..

Proti: Ke konci příběh, časté mačkání šipek a tudíž nemožnost si pořádně vychutnat skvělé animace (kdo hrál, ví).

+14 +15 −1

Counter-Strike

  • PC --
Jednoznačně nejznámější MP hra původem od amatérských tvůrcu modifikací pro první Hlaf Life. Stala se velmi populární snad všude na světě. Její hlavní nevýhodou je čas který u ní strávíte, pokud vás chytne. Po delší době ale začnou štvát průstřelné stěny díky kterým vás občas nějaký "skill" sejme bez šance se bránit. Pro příležitostné odreagování/naštvání se je ale fajn. Podle mě nejlepší verze byla stará 1.3

Pro: Hratelnost

Proti: průstřelnost zdí

+14

Vampire: The Masquerade - Bloodlines

  • PC 95
Asi jsem divný, ale pokaždé, když jsem v tomhle světě plném démonů, upírů a kouzel, tak se mi vybaví seriál Buffy. :) Nejvíc ale musím na Vampírech vyzdvihnout atmosféru. Především v misi, kdy vyzvedáváte šperk z hotelu, ve kterém straší. Žánrově je hra především RPG, ale u této konkrétní mise jsem se bál víc, než v celém Silent Hillu dohromady. Postup hrou zavisí na tom, kam investujete body ze zkušeností a u každé ze 7mi postav je můžete investovat jinam/jinak.

Na hře mi vadilo velké množství bugů a akční pasáže mohly být taky vyřešeny lépe. To však nestačilo k tomu, abych nebyl tímto skvělým vampírským světem naprosto pohlcen.

Pro: rozhovory, atmosféra, černý humor, znovuhratelnost

Proti: !!!BUGY!!!

+14

Far Cry

  • PC 90
Teď (2011) jsem to dohrál takříkajíc "na nejvyšší" a jenom se utvrdil v tom, že jde o nejkvalitnější singleplayerovou střílečku, jakou jsem kdy hrál. Lví podíl má na tom level design, kdy je prostředí tropického ostrova (předloha - Maledivy; zdroj Cevat Yerli) využito skoro na maximum, chybělo mi tam snad jenom něco s vodopádama, nebo obecně nějaká "vodní" misička. Líbil se mi i hrdina, poťapaný červenobílokošiláč Jack Carver, a celičkej příběh.

Obtížnost je zhruba taková, jak jsem si ji představoval, slogan z menu "Forget jungle - this is hell" při čtvrtém hraní a druhém dohrání již až tak úplně neplatí, navíc se v těchto vodách příjemně stírá rozdíl mezi žoldáky a muťouši. Důvodem je INTELIGENCE, mutant je předvídatelný, zato bohatě stačí, když se jeden žodláček dostane do týlu, nedej bože žoldáčci. Jako nejtěžší misi jsem vyhodnotil "Boat", je v ní po čertech málo savepointů. Ještě bych zmínil, že hrát na tuhle obtížnost vyloženě stealth stylem je trochu nebezpečné, protože dříve nebo později si hra prubne váš "pure shootin' skill" - v úzkých koridorech, kde je hodně děr pro s oblibou do týlu nepřítele vpadající panáky, v misích s po mutantím způsobu bojující Val, apod.

Hra jako taková má samozřejmě spoustu chyb, a to i ve své královské disciplíně, kterou jest chování AI, pohyb pěšky je pomalý, pády zbytečně bolí a hra využívá opravdu příliš mnoho kláves. Ale všechno je odpuštěno, seru na to, jinak se nikdy neožením:)

P.S. v Levelu 03/2004 je grandiózní Rybkovská recenze na tuto hru.
+14 +17 −3

Metal Gear Solid

  • PC 100
Kulervoucí taktická akce s dobrým poměrem stealth a samotné akce. Každá úroveň byla svým pojetím jedinečná, filmové sekvence a propracovaný příběh nesoucí nějaké to poselství také rozhodně potěší, o soubojích s bossy nemluvě.
Co hru trochu sráží je trochu nešťastné převedení ovládání na klávensnici (sic narozdíl od MGS2 se ještě dá používat), a pro mě osobně pasáž s vybíháním schodů, mezerníková muka a pak několik méně podstatných snah hráče naučit hovadiny typu "tyhle krysa se v zime zahrabava kamsi hlubko pod snih" - wow to jsem fakt potreboval vedet.

Pro: perfektní zpracování s důrazem na detail, příběh, myšlenka

Proti: ovládání klávesnicí

+14 +15 −1

Diablo

  • PC 95
Tato hra je asi povinností pro každého milovníka akčních RPG bez nějakých fantasy klišé a srágor, které můžeme vidět v dnešních RPG, kde mi ze všech těch barviček, a neustále se opakujících stejných nepřátel je opravdu blivno. Kecání a úkolů tu zrovna moc není, ale kouzlo je jinde, v atmosféře, v prostředí a hudbě plus množství nepřátel zbraní a kouzel což se rovná výtečná akce.

Nemohu pochopit kritiku grafiky zde v komentářích, v roce 97 to byla naprostá špička a každý hráč na to div nezíral s otevřenými ústy, ale dnes je každý nějak chytrý a rozmáhá se nám tu nešvar hodnotit technickou kvalitu hry z dnešního pohledu, což je tak trochu slušně řečeno opravdu pitomost.

Pro: prostředí, hudba, grafika, předměty, nepřátelé a atmosféra

Proti: arkádovost

+14 +18 −4

Stronghold Crusader

  • PC 95
Geniální strategie. V životě jsem nehrál lepší RTS než právě Stronghold: Crusader - nikde totiž nebyly tak dobře skloubeny prvky budovatelských her a akční strategie, kde jste chopili vojska čítající stovky jednotek. Bravo, Firefly, zůstali jste nepřekonání, a to i technickým zpracováním, 2D kreslená grafika má i po x letech něco do sebe.

Pro: geniální hra s prvky bud. a strat. her

Proti: mínusy neexistují

+14

Deus Ex

  • PC 100
Po Falloutu2 mnou druhá nejrozehrávanější hra. Svou váhu má i to, že jsem fanoušek Ghost in the Shell. Ať si jí zahrajete kolikrát chcete, vždycky v ní objevíte něco nového. Příběh je, až na pár pauziček, neuvěřitelně strhující. Konspirací víc než v Aktách X. Chytré dialogy. Pěkné zbraně. Dobře vykreslená atmosféra temné budoucnosti. Shrnu to - jedna z nejlepších her, co jsem kdy hrál.

Pro: všechno

Proti: nic

+14

Hitman: Blood Money

  • PC 100
Celá série Hitman je to nejstylovější, co se dá na herní scéně najít.Ani Sam Fisher, ani Garret, ani nikdo jinej není tak stylovej jako 47.Kromě toho má tahle hra taky geniální design misí (nesrovnatelně lepší než např. přehypovanej Assassin's Creed), nádhernej soundtrack made by Jesper Kyd, a na svojí dobu skvělou grafiku (a i dneska velice pěknou).Přimíchat do toho skvělej příběh a černej humor, a co nám chybí?Jo, ještě nejlepší závěr co jsem kdy ve hře viděl.Miluju tuhle sérii.10/10

Pro: STYL, variabilita, design všeho, hudba, 47

Proti: N/A

+14 +15 −1

Grand Theft Auto

  • PC 95
Vynikající a dodnes nepřekonaný díl této slavné série. Špičková hratelnost zajištěná nápaditými misemi a skvěle propracovanými městy. Mé tehdejší nadšení z hry se nedá slovy popsat... btw Pamatuji si jak jsme s kamarádem debatovali jaký by to byl nážez, kdyby někdo jednou udělal tohle ve 3D :)

Pro: Všechno, nápad, zpracování, násilí, honičky s policií, spousta aut, vymakaná města, KIIIIILLLL FRENZY!

Proti: Snad jen, ten automatický save až po každém "levelu"

+14

Grand Theft Auto III

  • PC 95
Pamatuji si jak jsme si v dobách prvního GTA s kamarádem přáli něco podobného ve 3D. Ale nenapadlo nás, že za pár let až se technologie trochu vyvine se naše přání vyplní. Přechodem do 3D GTA sice zčásti ztratilo své nepřekonatelné kouzlo, ale díky třetímu rozměru se hráčům otevřely nové možnosti. Bylo to sice konzolové až běda, textury šedé a rozplizlé, auta po otečení se zády okamžitě mizela a navíc GTA III bylo na svou dobu celkem dost HW náročné. Ale to mi bylo jedno, nemohl jsem se možnostmi prvního 3D GTA nabažit a stejně jako u předchozích dílu jsem byl na dlouhou dobu upoután k monitoru. Ani těch slabých 15-20 framů co jsem z tehdejšího P2 400 a Rivy TNT2 Ultra vyždímal mi nepokazilo dokonalou zábavu.

Pro: Vytoužený přechod do 3D, nové možnosti, rádia, zábavné mise, atmosféra, přechody mezi dnem a nocí, počasí

Proti: Neuvěřitelně konzolovité, mizení aut, HW nároky

+14

Deus Ex

  • PC 90
Málokterá hra je na zahrání tak pamětihnodný zážitek, jako Deus Ex. Čtyřicetihodinové futuristické dobrodružství s příběhem, který vás hrou elegantně protáhne až do finále. Vynikající design úrovní a skvělá hudba. Charismatický hrdina, který na rozdíl od Solida Snakea ani na okamžik neztratí tvář. Jedna z vrcholných her (a moje nejoblíbenější) v rámci formy FPS.

Pro: solidní příběh, styl, zábavné úrovně, možnost postupu různými způsoby, povedený soundtrack

Proti: "kostrbaté" ovládání, kolísavá úroveň grafiky

+14 +15 −1

Peter Jackson’s King Kong: The Official Game of the Movie

  • PC 90
Asi nejlepsi hra podle filmu, ktera i pres vcelku uspechany vyvoj kvuly soucasnymu vydani s filmem, neztratila nic na svych kvalitach.
Bezpochyby na tom mel nejvetsi podil muj oblibenec Michel Ancel a urcite take dohled samotneho Petera Jacksona.
Ukazkovy priklad vynikajici linearni FPS. Strelne zbrane ustupuji do pozadi, diky minimalnimu poctu naboju co budete nachazet. Staci si ale ze zeme vzit kus klacku nebo vytrhnout kost z povalujici se kostry dinosaura a mate tu hned ostep. Ten muzete v pochodni zapalit a diky tomu take podpalovat travu pod neprately.
Perfektni jsou take urovne za King Konga, ktere jsou diky obrovskym rozmerum a sile Konga sice vcelku jednoduche, ale vyborne se na ne diva a jsou perfektne navrzeny.
Zamrzi jen velmi, velmi kratka herni doba.

Pro: design urovni, absence HUDu, vyborna hratelnost, krasna grafika (misty uzasne scenerie v pochmurnych barvach), hra jak za jacka, tak Konga

Proti: kratka herni doba, ukladani po checkpointech

+14

Wolfenstein 3D

  • PC 90
Melodie z této fantastické 3D akce mi zní v uších prakticky neustále. Stejně tak hlášky nacistů po otevření dveří ... Alles klar? ...ratatatata a o jednoho nácka méně. Prostě špičková hra s výbornou hratelností a na svou dobu povedenou grafikou. Level design nemohl být kdovíjak propracovaný, takže jsme se museli spokojit s chodbami v pravém úhlu. Potěšila motivace v podobě sbírání pokladů a nalézání tajných místností. A na závěr jsme se vždycky vyřádili na tuhých bossech v čele s Adolfem. Paráda. Co víc si od akční hry z roku 1992 přát?

Pro: Střílení nacistů, závěreční bossové, německé hlášky, německý ovčák, pohodová hratelnost

Proti: pravoúhlý level design, stereotypní prostředí...na tu dobu to jsou ale přehlédnutelné detaily

+14

State of War

  • PC 60
Inu, jak se vyjadrit... ta hra je neskutecne primitivni, ale funguje. Ma narozdil od jinych RTS ponekud specificky jednoduché principy:

Tovarny chrli jednotky, ty se zenou na nepritele, resp. tam, kam je poslete. Casem narazi na jednotky nepritele, ktere delaji zhruba to same a protoze jednotky automaticky stirli po vsem nepratelskem, vytvori se tam fronta, ktera se posouva podle jemnych zasahu do tohoto schematu. Do toho nejaka obrana proti leteckym jednotkam(jednotce) nepritele, par specialnich utoku, obsazovani budov (jejich nicenim, wtf) vedouci k rychlejsimu vyzkumu, chrelni jednotek, apod. - tedy klicovych veci pro ziskani prevahy.

To je v kostce cele a jak rikam je to relativne primitivni. Hlavne je blbost stavet se k SoW jako ke klasicke RTS, prkaticky se pod tim schovava spis castecne logicka hra... e... jinak:
Hratelnost SoW bych prirovnal k o neco zajimavejsim piskovrkam. Koncept je docela primitivni, ale musi se u toho premyslet dost na to, aby to cloveka zabavilo. Cloveka, co rad kvalitni hru piskvorek.

Nechci vyzdvihovat SoW do nebe, porad je to docela tupa hra atd, ale treba muj bracha ji zcela dobrovolne projel az do konce a troufam si rict ze lidi co hodnoti SoW pod 40 tu hru jednoduse nepochopili a ani se o to nesnazili.
+14

Fallout 2

  • PC 95
Druhý díl Fallouta je minimálně stejně, jestli ne víc, parádní, jako jeho předchůdce. Obrovské navýšení už tak velkého světa skýtá desítky hodin zábavy, jaká nemá obdoby. Nebudu opakovat to, co tady už zaznělo od ostatních uživatelů, spíše jen přikývnu a vyslovím "Děkuji."

Pro: Stejné jako jednička, jen prostě větší :)

Proti: Množství bugů

+14 +15 −1

Duke Nukem 3D

  • PC 100
Spojení interaktivity, humoru, hratelnosti a modifikovatelnosti v téhle hře nemá obdoby do dnešních dní. Další silnou stránkou je multiplayer, deathmatch nebo kooperace skrz celé epizody byly (a jsou) prostě nářez.

Sílu této hry dokazuje také stále aktivní komunita, vytvářející nové mapy i modifikace. Díky portům (EDuke32, xDuke) lze Duka hrát i na novějších OS a dokonce i ve vysokém rozlišení s 3D modely nahrazujícími původní sprity (info a stažení na http://hrpupdate.duke4.net)

Pro: interaktivita, humor, zbraně, hratelnost, leveldesign, multiplayer, modifikovatelnost

Proti: grafika nebyla ve své době úplně nejlepší, ale koho to zajímá?

+14 +20 −6

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia

  • PC 100
Prvni hra které dávám 100%. Jak píše Karasman, Heroes III je totální pařba. Kdo má rád tahové strategie, pravděpodobně ví své o desítkách, stovkách hodin u ní strávené. Heroes III je jak nová přítelkyně. Krásná, inteligentní, plná tajemství které toužíte objevit. Chcete si s ní hrát a plnými doušky hltat co vám nabízí. Pouze ona vás zajímá a žádná jiná. Nevnímáte v její přítomnosti čas, cítíte se štastný a mnohdy zjistíte, že už není noc, ale je ráno. Společnost v podobě hry Heroes of Might and Magic III vám ale vysvětlí, že spánek zas tak důležitý není. :-) 8 typu hradů, perfektně vyvážené jednotky, nádherná pohádková grafika, hezká hudba a hlavně, micromanagement měst a následné boje na hexovém poli je něco neuvěřitelně zábavného. Vzpomínky typu, kdy na mě kamarád zaútočil s podstatně silnější armádou, vymlátil mi celou army, abych jej poté umlátil hromadou upírů, kteří se sami regenerovali a k tomu jsem jim ještě pomáhal kouzlem oživení, jsou perfektní. Originálka Heroes of Might and Magic III u mě má čestné místo, hru mám v image na HDD s NoCD, protože zničit si takový poklad nehodlám. Dodnes mám hru totiž nainstalovanou (vyšla v roce 1999!!) a stále jí hraji. Žádná jiná hra mě nedržela dlouhých 9 let! Smekám před New World Computing, protože s Heroes III mě zasáhli přesně do středu srdce. Tuhle hru jsem si prostě zamiloval.

Pro: Strategické možnosti, grafika, hudba, perfektní mapy, nádherně odlišené národy, Hot Seat.

Proti: Chyba ve vyváženosti, kdy našlapaný kouzelník s kouzlem Městská brána a Teleportem je extrémně nebezpečný a jedinečný, opravdu megazávislost!!

+14 +17 −3

Deus Ex: Invisible War

  • PC 85
Ne, není to tak dokonalé jako jednička.Ano, je to zjednodušené a trpí to omezeními konzole (xboxu).Levely jsou menší, skilly jsou vyházeny a zastoupeny biomody, střelivo bylo ve jménu nanotechnologií unifikováno.A přesto je tahle hra lepší, než 99 procent ostatních her.Proč? Protože příběh.Protože dialogy.Protože svoboda volby na každém rohu.Protože následky.Protože několik diametrálně odlišných konců.
Kromě toho taky skvělá sci-fi atmosféra, engine využívající jak dynamické osvětlení, tak havokoidní fyziku, a parádní hudba.Deus Ex jsem dohrál třikrát, a IW jsem dohrál vždy hned po jedničce, taky třikrát - a obě hry jsou prostě skvělé (ta první je kromě toho taky dokonalá).

Kam se na tohle hrabe Bioshock (a to ho mám moc rád).

Pro: Všechno kromě několika zjednodušení a menších lokací + pár kontroverzních design rozhodnutí

+14 +16 −2