Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Zoo Tycoon

  • PC 75
Krásně naanimovaný a ozvučený tycoon, spousta informací o zvířátcích (pokud vás to zajímá), přehled o tom co děláte... Zkrátka odpočinková hra jak má být. V kampani, respektive sledu postupně se otevírajících se scénářů, čekají někdy lehčí, jindy těžší oříšky (například kdy se modlíte, aby se ten párek okapiů už konečně spářil)...
Shrnuto a podtrženo pečlivým statistikem (což já nejsem) - příjemná zábava, neškodné, žádná herní brutalita (i když vypustit takle smečku tygříků mezi lidi :-D ), pohodička pro všecky, zvířátka se vždycky budou líbit.

Pro: grafika, zvuky, přehlednost, zvířátka, radost z narození mláděte ohroženého druhu

Proti: jak píšou hráči pode mnou - po chvíli už stereotyp

+14

Tetris

  • PC 70
Klasika to sice je, ale měl jsem ji mnohem raději na digihrách, než v této počítačové verzi, takže tak třicet procent z hodnocení navíc jde na účet právě jim. Tahle verze z roku 1985 (resp. 86,87,88) není moc hratelná a hlavně není ani dohratelná, narozdíl od těch digiher. Skóre vzrůstá nezávisle na úspěšném vyzmizíkování lajny (bylo vždycky jinak zábavné v digihrách šetřit si je na tu dlouhou čtveřici, aby byly čtyři lajny najednou, protože za to byl největší bonus) a pouze při sednutí objektu dolů, nikoliv v průběhu.

Také se mi nelíbilo, že rychlost se zvedá (respektive levely vzrůstají) příliš rychle. Čekal bych, že na druhý level se dostanu po dosažení 1000 nebo 10 000 bodů. Dlouhou dobu mi trvalo, než jsem si všiml, že údaj rychlost je vždy desetkrát menší, než kolik jsem vyzmizíkoval lajn (i když jsem to měl přímo před očima). Tím pádem se na poslední, konečný a stálý devátý level dostanete během pár minut a v něm je hra v podstatě nehratelná. Narozdíl od těch digiher totiž prakticky není šance dostat se s objektem při té rychlosti až ke kraji, nedejbože k tomu použít ještě nějakou rotaci. Je to tím, že reakce programu na ťukání klávesnice je docela opožděná. I při zběsilém klikání směrových šipek pak konec nastává poměrně rychle. Konkrétně já jsem byl v devátém kole schopen nahrát maximálně 1500 bodů, a to jsem měl štěstí. Jakmile v něm máte více, než tři nedokončené lajny, nedá se to stihnout.

Viděl bych dva plusy této počítačové verze; líbilo se mi barevné odlišení různých objektů, na které nejsem z digiher zvyklý, a také podrobné statistiky. Škoda, že je hra dosti krátká a statistiky tak postrádají na větší zajímavosti.

Pro: barevné odlišení objektů, statistiky

Proti: způsob přičítání bodů, přílišná rychlost zvyšování rychlosti, nemožnost hru hrát delší dobu na devátém levelu

+14

Grand Theft Auto IV

  • PC 40
GTA...GTA je pojem, GTA je označován jako král/vzor sandboxů, zatím poslední díl, vyhypovaný blockbuster a dojná kráva, v dob realisu sklidil všudemožně po světě známky 10/10 jako hub po dešti. Velmi dlouho jsem byl zvědav, jak regulérní 4té pokračování dopadne. Ouch! Holy smokes! Prokousal jsem se hrou až do konce po roce a pár dnech s kontem 33h a jsem rád, že utrpení je za mnou. Bylo to nevkusné.

Pro mne toho má GTA4 hodně společného s 2hou Mafií. Obě dopadli špatně, ale GTA za to nasadila korunu ve všech společných aspektech a je o něco horší, ale je to bestseller, zatímco kolega s obrovskými náklady a nepřesvědčivými hodnoceními průser. Zmíním pár paralel s dodatkem.

Hlavní postava:
Niko Bělič je naprostý D-Bag, odporná troska vyhrabaná někde v hnojí východní Evropy. Nudný, otravný, nezajimavý, necharismatický kretén. Absolutně může být hráči putna - nezžití se s postavou, u Mafie mi ten ulízánek byl aspoň jen jedno.

Vedlejší postavy:
Nezajímavé ubékané fetky, které si stejně nezapamatujete, jelikož je jich plná pr***. Roman je zbytečný, stejnětak žvatlající zhulený rasta. Nikoho bližšiho(na více času) stejně nemáte. V Mafii si aspoň hráli na to, že jsou strašně vážní a seriózní. V lecčem jsi jsou Roman a ochlastaný perverzák Joe podobní. Nad jménama a hloubkou postav nepřemíšlejte, nemá to smysl.

Příběh:
Ehm? Velká devíza dospěláckého světa? Si jako děláte srandu? A to jako psal 14ti letý student? Ač se 4tý díl snaží odprostit od (přiznejme si to) infaltilních témat minulých dílů, stejně je to o drogách, fetkách a šlapkách. Nic nového jen je smutné, že si to chce hrát na něco víc a je to někde mezi. Kdyby zůstali u původního konceptu, udělali by lépe. Takhle to působí směšně. Žádné velké zvraty, žádne seriózní příběhové linky, příběh na pár vět - jeden velký škvár. Mafia se naopak seriózně tváří, ono se jí to i daří, jenže chtěla být tak epická, že se zamotala sama do sebe a už ztratila svůj směr.

Město:
Nuda, šeď, rovinka, 3 ostrovy, pár mostů, pár vysokých budov, žádná volnost. Interaktivita? Pche! PR kecy, dyť nic nevymysleli a je to ještě horší než dříve. Toto město není na hraní/řádění/vychutnání. Pro nudu a ježdění úzkými ulicemi ano. Nezapamatovatelné, nic zvláštního k zapamatování. Mafia je samozřejmě někde jinde ale 2 kopečky nedělají sandcasle...nezapamatovatelná, žádné zajimavé místo.

Jízdní model:
Jelikož auto(případně motocykl) je to pré, jste uvězněni v nekonečném kolotoči přejíždění sem a tam s jíz.mod., který je nepovedený, jezdíte po ledě, ručka tady do zatáček absolutně nepoužitelná. Všechno se brutálně přetáčí a chová nepředvídatelně. Mafia se může jít klouzat a přetáčet společně s kolegou.

Policie:
Absolutní zabiják hratelnosti. Otravná a všudypřítomná trestající i za prd. To, že člověk jezdí na červenou je už několik let nevzrušuje a stále nic ani v novém díle, bouračky to samé, jen ťukance do své kraksny řeší. Koho má bavit zbavování se jich? V Mafii je zbavování dotěrných chlupatých ještě větši otrava.

Mise:
Bez nápadu a myšlenky, starší bratříčci se smějí zvrchu. Ani ten konec nebyl poutavý, brutál repetivní nuda. Nic k zapamatování.

No je tu pár dalších, menších paralel, ale ty už mi nepříjdou tak zásadní k rozepisování, Mafii již nechám napokoji a podruhém zahrání hodím recenzi.

Nemyslete si, já GTA rád a ten výčet nahoře(mimo "mise") bych klidně 4ce odpustil. ALE! A to ale je opravdu velké! Je to neskutečná a nepředstavitelná NUDA! Ač jsem nemusel zasazení a směr předchozích dílů, tak jsem se k sérii neustále vracel. Proč? Jelikož pro mne je tato série o skvělé ZÁBAVĚ a můžu říct, že u 3jky, VC i SA jsem se neskutečně zabavil, pobavil a užil si to. Chci toho po 4ce tolik? Bohužel již velmi záhy jsem zjistil, že se to opravdu nerozjede a zůstane v tempu, jaký nastolil začátek hry. Metodou uspávání hadů jsem třetinu dohrál loni a po roce nainstaloval znovu a zbytek se skřípění zubů dokodrcal. Je smutné, že série přišla o svou nejvetší přednost a stala se zapšklím pozlátkem v cestě za vážnou komorní drámou. Působí tak směšně a stojí tak za dloubnutí klackem, odplivnutí a odfrknutí, v co, že se to vlastně změnilo...

Střílení to je jeden z největších průserů. Je fajn, že implementovali krytí, ale střílení v podobě Mohrhunu opravdu nutné být nemuselo, jelikož vedle jízdy v autě(která je taky zkriplená) je to to hlavní. Nemožnost kroužit si dle svého + špatně ovladatelné + neustále míříte tam kam nechcete + ucukávání a čekání na tupě vyhlížející tupou, tupou, tupou AI je katastrofa rozměrů San Andreas. Nehledě na to, že se dá chcípnout velmi rychle a je fuk, jestli máte vestu či ne. Kdo nechcípá, jakoby nehrál. Hra kolikrát není fér a některé situace jsou až sprosté, kolikrát jsem hru proklínal, jak je hloupá.

Grafika je fajn až klasicky na cut sceny, které jsou hnusné, nemluvě o ksichtech. Skvělé a nádherné jsou výbuchy a ohínky spojené s fyzikálním raráškem, které se dají sledovat neustále. Kolikrát jsem si z radosti odpálil nějaké to autíčko :).

Děkuji hře za taxíky a hlavně vpodstatě "teleportaci" na písmeno. Asi bych zešílel tam dojíždět pokaždé jak blbec(případ Mafie). Chcípá se pořád, neustále nějak unikají pronasledované objekty za doprovodu košatých bugů, které toto jen zpříjemňují, no však mi rádi děláme to samé projistotu 3x+ s dojížděním bez uložení. Přežitek z minulých dílů.

Který chytrák zase vymyslel hru bez MENU?

V každém GTA se daly najit 2-3 slušné rádia, která jsem rád poslouchal a nevadilo mi, že se to omílá neustále dokola. Rádia v GTA 4 jsou absolutně otřesné! Ne! Absolutně obludné a ohyzdné, to se nedá poslouchat! Humus!

Se sociálníma "vychytávkama" jděte víte kam...

Dopravní prostředky/náplň misí? REALLY?REALLY?...! to je ovšem průser! Na co stavý tak kravské město, hlavně vertikálně. Nic mě nezavedlo na střechy mrakodrapů, nic originálního, nic smysluplného a bohužel ani nic dostačujícího! NUDA! Kde jsou mise z Vice City, kdy ste motorkou vyjeli výtahem a přeskakovali z mrakodrapu do mrakodrapu skrz skla skokem velmi dalekám, kde jsou mise s kroskama, kde jsou menší funny mise, kde jsou mise ze San Andreas, zábavné mise se stíhačkou, mise s vrtulníkem, tankem, padáky???? Kde je aspoň něco skvělého??? Dyť tam byly snad 3 nudné mise ve vrtulníku, více se tu jezdí v lodičče - o něco více nudných misí, ale stejně do 8mi. Vše se odehrává v autech/pěšky(střelba) a to prosím pěkně absolutně nezáživně a neustálá repetivnost všeho musí přestat bavit po 5té hodině.
Kde je variabilita dopravních prostředků a zapojení do plnění úkolů. Nudné a zdůrazňuji velmi krátké mise bez špetky invence a zábavy nevytrhnou!

GTA 4:
NUDA bez ZÁBAVY, bez hratelnosti, bez variability, bez nápadu, bez invence a asi i bez mozku, GTA zaspalo a to hodně. Již to není král sandboxu, klesl do hlubokého bahna. Ty recenze 10/10 jsou opravdu směšná, bez kvalit toto prostě nemůže být více jak průměrná hra. GTA strašně spichlo a tímto nás chtěli přečůrat a zapchat hubu suchým piškotem, jenže se strašně špatně políká a leze do krku, takhle by to opravdu nešlo. Za poslední 3 roky vzniklo několik opravdu velmi kvalitních sandbox titulů, které GTA 4 nechalo brutálně vzadu. Je jen na nich, zda se chytnou za nos, feedback v podobě prodejnosti to bohužel nebude. Je úsměvné, že 2 tituly z vlastní stáje Rockstaru, překonaly staršiho bratříčka aspoň co se kvality týče. Ovšem byla to 2 rozdílná externí najatá studia. O kvality by tedy nouze mimo interní tým Rockstaru není.

GTA 4 je absolutně tím nejhorším dílem série a opravdu dělá ostudu GTA sérii, ROCKSTARU i sandboxu jako žánru!
+14 +30 −16

Chernobyl Terrorist Attack

  • PC 35
To, že jsem se dostal k této hře zadarmo a zároveň legální cestou, mě velmi potěšilo, i když jsem měl obavy, že ji po deseti minutách hraní smažu, protože nedávno hrané demo mě hnedka z kraje odradilo. Nu, nestalo se. Vydržel jsem do konce hry a nakonec přiznal, že to úplně štrašné nebylo. Jakožto debut malého polského studia to není špatný a pokud by hra byla v trafice za pár kaček, mohl bych ji i doporučit. Proč?

Protože se jedná o naprostou oddychovku, od které ale nesmíte nic čekat. Celé je to tupá střílečka se sebeparodickým příběhem. Těšil jsem se zejména na prostředí, které sice není špatné, ale má to nulovou atmosféru. Graficky je to zastaralé, ale nevypadá to vyloženě ošklivě a hraní mi to nekazilo. Spíš mě iritovaly vysoké HW požadavky. Pro plynulé hraní jsem musel povypínat Post Processing a nějaké HDR kravinky a stejnak se to místy trochu škubalo (přitom mi ale Fraps ukazoval i 60fps). Holt se tu s optimalizací nikdo nepáral.

Jak funguje střílení? No, budgetově. Nepřátel je hodně, spawnují se každou chvíli a vždy jako pěst na oko. Mají i docela velkou výdrž a AI je pekelně přesná, což je vzhledem k nepřesnosti zbraní hráče docela úsměvné. Naštěstí Jurij taky něco vydrží, a proto je na obtížnost „Normální“ hra stále celkem lehká. Osobně jsem restartoval jen párkrát, z toho asi 3x kvůli nespuštěnému skriptu.

Jak už jsem říkal, hra postrádá atmosféru a docela mě mrzí, že jsem se nemohl kochat místy, kde se jakoby zastavil čas. Ani do samotného Černobylu jsem se skoro nepodíval. Pripjať je ovšem zpracovaná docela hezky, byť textury paneláku jsou v docela směšném měřítku a vypadají jako velké krabice s okny o straně 40 cm. Zbraní je docela dost, ale jejich modely jsou takové, no... slabší. Zvuky se řekl bych povedly.

Konec mě malinko zklamal, čekal jsem nějakého „bosse“ nebo strhující útěk. Nestalo se, nevadí. Upřímně, jsou daleko lepší hry, ale za tu cenu, za jakou jsem tenhle titul sehnal, jsem spokojen. Na několik málo hodin to zabaví. 35%

Pro: prostředí, zvuky, nevypadá to úplně špatně, oddychová hratelnost

Proti: budget se vším všudy, slabá AI, mizerná optimalizace, nějaké ty bugy, respawn nepřátel je moc na oko

+14

Broken Sword: The Sleeping Dragon

  • PC 85
Jelikož jsem hrála a milovala Broken Sword-první dva díly, říkala jsem si, panebože.. Broken Sword ve 3D?? George Stobbart ve 3D?? Ale neodolala jsem, a hru jsem zakoupila :-) Musím říci, že atmosféra je tu samozřejmě docela jiná.. Vše je mnohem akčnější a občas sebou musíte pěkně hodit, aby vás někdo nezastřelil :-) Děj začíná v Kongu, kde havarujete s letadlem s vaším povedeným známým a máte se setkat s někým, kdo se jmenuje Cholmondely. Každopádně na druhé straně jste opět Nico, která má dorazit za Vernonem, který na něco důležitého přišel-někdo vás však předběhne. Čili Cholmondely i Vernon jsou oba mrtví a vy se pouštíte do dalšího dobrodružství. Podle mého hra není špatná, jen už po trochu naivním Georgovi není ani památky a místo něj je to tak trochu drsňák. Nico má jiné oblečky a zdá se, že s Georgem se nějakou dobu nestýkali, avšak spolu opět začnou spolupracovat. Legrační je, až přijedete trabantem k jakémusi hradu v Praze :-), avšak co mě opravdu nebavilo, byla mise právě zde.. Hodně krát se opakuje stěhování beden, a musíte opravdu máknout, pokud vás nikdo nesmí vidět. Což mi tedy na adventuru moc nesedělo :-( Jinak však je rozhodně zajímavá a cítíte se více "v akci", což pro někoho je spíše plus. Nejvíce se mi líbila asi lokace v Glastonburry, kde vám i vyloží kartářka z trenek :-D a případně dostanete málem nafrak od tatínka, co si hlídá dcerušku :-)) Hru tedy doporučuji fandům 3D, a dokonce věřím, že by se mohla líbit i hráčům Dreamfallu.

Pro: Zajímavé ztvárnění postav.

Proti: Pro někoho možná 3D grafika, časté "bednování".

+14

Baldur's Gate

  • PC 90
Baldur´s Gate som začal hrať až 4 roky po prejdení dvojky. Takže môžem porovnávať medzi oboma dielmi. Bolo vidieť, že Baldur´s gate je jedna z prvotín Black isle a taktiež Bioware. To samozrejme, ale nič neuberalo na jej kvalite, ba naopak...bolo to v tých rokoch jedno z najlepších RPG a ťažko ho niekto dokáže prekonať aj v dnešnej dobe...samozrejme má aj chyby a nedostatky, o nich neskôr.

Tvorba postavy je klasicky, ako to býva u AD&D pravidiel, veľmi vyvážená a určite neurobíte chybu, keď si namiesto nadupaného bojovníka, zvolíte ako vášho hlavného hrdinu mága, ktorý môže mať problémy v začiatočných lokáciach hry, ale keď bude mať okolo seba dobrú skupinu, ktorá ho ochráni, môže sa stať najdôležitejším členom party a trhať nepriateľov na márne kúsky jedným kúzlom. Samozrejmosťou je teda výber z rôznych rás a povolaní.

Príbeh nás postaví rovno do jamy levovej, keď ako hlavný hrdina musíte spolu s vychovávateľom Gorionom opustiť váš domov - Candlekeep, pretože vám podľa neho hrozí veľké nebezpečenstvo a musíte vyhľadať pomoc u priateľov. Gorion je však po odchode z mesta zavraždený mocným nepriateľom, vám sa našťastie podarí ujsť a schovať sa v nedalekom lese. Od tejto chvíle ste na všetko sám a na povrch sa začínajú vynárať stále nové a nové prekvapivé skutočnosti. Príbeh je naozaj skvele popreplietaný a nie je núdza o prekvapivé momenty a zradu.
Hra vás zavedie do takých miest ako ťažko chránená a opevnená krčmička vo Friendly Arm, útulné mestečko Beregost, ktoré som si zamiloval, banícke mestečko Nashkel a jeho priľahlé bane a samozrejme hlavné mesto Baldur´s Gate, od ktorého som ale očakával viac. V celej hre mi chýbali kvalitnejšie obchody so zbraňami a vybavením. V polovici hry zistíte, že nazbierané peniaze nemáte ako využiť, pretože v obchodoch majú len horšie veci než vy. Všetky mestá sú ale krásne vytvorené, každé má osobitú architektúru, atmosféru a krásne vytvorené sú aj interiéry budov. Začiatočné lokácie sa môžu niekomu zdať pusté.

Ku každému mestu alebo lokácii pripadá mapa. Mapy sú skvele spracované, ale bez viditeľne označených dôležitých lokácii a aj bez možnosti takúto oblasť si označiť samostatne. Medzi jednotlivými objavenými lokáciami sa dá rýchlo cestovať, stačí vám k tomu mapa sveta.
Ako hlavný hrdina máte k dispozícii denník, do ktorého sa zapisujú všetky dôležité udalosti vášho dobrodružstva. Bohužiaľ sa tam zapisujú aj jednotlivé hlavné či vedľajšie úlohy, takže v ňom môžete stratiť prehľad a nebudete vedieť, čo ste už splnili a čo nie.

Vašu skupinu si môžete rozšíriť až na 6 členov, samozrejme čím viac členov, tým sa vám budú skúsenostné body rozdeĺovat na viac častí a dosiahnete celkovo menší level. Z postáv, ktoré si môžete zvoliť za vašich spolubojovníkov sa mi najviac páčil hraničiar Minsc so svojim škrečkom...mal skvelé hlášky. Všetky postavy, ktoré sú v skupine môžete ovládať. Jedna vec, ktorá ma znervózňovala, bolo neustále zasekávanie sa členov skupiny, či už o múr, dvere alebo o iných členov. Keď budete v nejakom úzkom priestore, tak musíte každého člena presunúť na bok, aby uvoľnil priestor pre toho, s ktorým chcete otvoriť truhličku alebo odstrániť pascu. Je to dosť otravné. Každého člena skupiny môžete vybaviť rôznym vybavením, podľa toho, v čom je vyučený. Popisy zbraní a brnenia sú vynikajúce a detailné.

Boje sú taktické, dajú sa pozastaviť a tak si môžete naplánovať niekoľko akcií, aby ste čo najpresnejšie udreli na slabé miesto nepriateľa. Na svojich cestách stretnete protivníkov od slabých xvartov, vlkov, gnollov, hobgolinov, cez banditov, potulných mágov, zombie, ghoulov až po obrov, dopplegangerov a wyverny. Mágovia a klerici majú k dispozícii veľmi bohatý výber kúziel, môžu kombinovať rôzne z nich, tak aby výsledný efekt bol čo najúčinejší.

Ako ďalší nedostatok hry by som spomenul náhodné respawny monštier, ktoré ste už raz zabili. Je to dosť nepríjemné, keď vyčistíte nejakú jaskyňu, pohnete sa dopredu a keď sa chcete vrátiť, tak opäť nájdete na tom istom mieste tých istých nepriateľov, živých, bez škrabancov.

Zvuky a hudba sú na špičkovej úrovni. Šum rieky, lesa alebo nočného života je na nezaplatenie.

Celkovo je prvý diel o niečo horší než jeho pokračovanie, ktoré si u mňa vyslúžilo absolútne hodnotenie a považujem ho za jedno z najlepších RPG všetkých čias. Stále je to však veľmi kvalitná hra.

Pro: Tvorba postavy, príbeh, taktické boje, bohatý výber kúziel

Proti: AI spoločníkov, nekompletné mapy, neprehľadný zoznam úloh, respawn monštier

+14

Half-Life

  • PC 60
Ve světě počítačových her se najde docela dlouhá řada jmen, která sakra něco znamenají, která jsou studnicí inspirace pro celou další generaci her, a která mají co nabídnout ještě dlouho po vydání. A určitě se shodneme, že snad každý z nás si tu a tam mezi těmi jmény najde něco, co ho prostě neohromí tak, jako zbytek herního světa. Pro někoho je takovýmto rozporuplným dílkem třeba Deus Ex, pro mě je to zase právě první Half-Life.

Zatímco většina lidí v Half-Life vidí perfektně svižnou střílečku, která má místy dost hutnou atmosféru, a vůbec revoluční 3D akci, já v ní vidím jakési šíleně depresivní (a teď myslím skutečně DEPRESIVNÍ, nikoliv melancholické či strašidelné, hodně lidí tyto slova ráda zaměňuje) potloukání se opuštěnými chodbami podzemního komplexu, které prostě nepůsobí nějak ponuře a stísněně, jako spíš prázdně až nudně. Když si teď vzpomenu na všechny ty neefektivní zbraně, příšerné zvuky interface s ozvěnou a ohavné zřícené budovy, ještě teď se třesu.

Nemůžu sice říct, že by se ve hře celou dobu nic nedělo nebo že by hra snad trpěla stereotypem (tedy do té míry, do jaké může nebýt taková střílečka stereotypní), ale pořád mi tady chybí nějaká duše. Možná je to enginem, na kterém hra běží, možná jen podivným designem, každopádně na mě Half-Life působí jako strašlivě prázdná a šedá hra.

Na druhou stranu hře nemůžu upřít jisté kvality v podobě poměrně svižné akce a pár pěkných nápadů, lokací a zbraní, takže nakonec, i přesto, že mě to nudilo až do takové míry, že jsem se na to před koncem vykašlal, dávám 60% - mírný nadprůměr.

Pro: svižná akce; některé pěkné nápady (vozidla, zatopená část výzkumného střediska)

Proti: celkově zvuková stránka; šílená prázdnost a bezduchost

+14 +20 −6

Deus Ex: Human Revolution

  • PC 90
Do roje především pozitivních komentářů přihodím také jeden a hned zprvu zmíním, že Deus Ex: Human Revolution je HRA. Taková kterou jsem si dokázal užít v každé chvíli, v jakékoliv náladě a především bez nutnosti znát původní díly (neukamenujte mě, prosím!).

Komentář jsem začal sumírovat už po první misi (nemyslím ten sranda tutorial), jelikož jsme si nějak myslel, že toho potom bude hodně a taky že bylo. Průběh hraní mě překvapil, používal jsem stealth postup a dal za vděk, že se konečně zase našlo něco, co se dá hrát potichu. S tím souvisí i nebývalá možnost volby – do těch dveří, u kterých je stráž a nad ní kamera, se nedostanu, ale počkat, ... odsunu popelnici, nebo vlezu do kanálu, případně vyskáču a seskočím tam oknem. Hm, panečku a paničko, tohle mi dělalo radost. I když jsem objevil správnou cestu, nedalo mi to a porozhlédl jsem se i po cestě jiné. Liboval jsem si pročítáním knih, hackováním kompjůtrů, omračováním veškerých strážných, schováváním bezvládných těl, kochal se atmosférou, zaposlouchal jsem se do hudby, plnil vedlejší mise, vylepšoval si zbraň, objevoval tajná zákoutí, ...

Hratelnost je hotová nukleární bomba, což se určitě nedá říct o atmosféře, která je tak pade na pade. V některých momentech donutí k otevření huby (panoramata, volnost ve městech, ...), ale za okamžik jsem donucen řict "wtf?" (naprosto nehodící se souboje s bossy, některé nucené cesty, ...). Jasně, Human Revolution je perfektní hrou, tak nevím, jestli je to oblíbenosti dvoutlačítkových posunovačů (thx Cobot a jeho komentář k Black Ops), ale určité vlastnosti DE:HR se bohužel přehlédnout nedají a není to hlas hrdiny, nebo často zmiňovaný autoheal, zvláštní grafika, či cover systém. Je to DEMENCE a asi augmentacemi zaručený perfektní zrak všeho nepřátelského. Všechno (vojclové, kamery, roboti) Vás vidí na kilometry, i když jste někde v koutě tiše jako krysa. Ale jak se jedná o zpacifikování o dva metry dál stojícího kolegy, je to všem šumák a radši se dál dívají do prázdného kouta. U mě jediná, přesto dosti srážející vlastnost!

Human Revolution je komplexní hrou! Potěšil by mě častější důraz na rozhovoru. Konec by potěšil dle toho, jestli jsem byl hodný, nebo zlý! Perfektní by bylo i náhodné rozmístění nepřátel (viz SWAT4). Všechny zbraně by nemusely být tak future! Je toho hodně, ale přes výhrady jsem se bavil královsky, dostalo mě to ve stylu "jestě chvilku, dojdu jenom tam a končim! Ještě omráčím tohohle, a hacknu tu střílnu! Jej, ona uběhla zase hodina, sakra!" Mám za to, že jsem hru prolezl pořádně, prohledával i propocené skříňky v převlíkárnách, a celé mi to dalo 28h výsostné hratelnosti a dle Steamu splněno 26/49 achievmentů (53%).

PS: Docela by mě zajímal Vaš herní čas a styl hraní.

Pro: hratelnost, rozvrstvení příběhu, zajímavé lokace, HUDBA, vylepšování zbraní, vize budoucnosti, ...

Proti: souboje s bossy, umělá inteligence, orlí zrak nepřátel, ...

+14

Wacky Wheels

  • PC 85
Wacky wheeeeeels!

Jaj, naslapana hra u ktere jsme s kamaradem stravili dlouhe hodiny! Meli jsme na vyber z daleko novejsich titulu, ale u tohodle se v battle modu clovek pobavi jak nic! Olejove skrvny, jezci s brokovnici nebo super zapalky... kdo by mohl zapomenout? :)

Hezka grafika a zvuky kazdeho zviratka kdyz Vas predjedou jsou nadherne.


Nedavno jsme ji rozjeli s kamaradem. Zabava porad stejna, ale s odstupem casu a rozmazleni z novych titulu to prece jen neni vonco. a dalsi vec, jak nam nemohlo vadit sekani klavesnice??

Pro: Hratelnost, zabava, zvuky zviratek

Proti: blokovani klavesnice ve hre vice hracu

+14

Lara Croft and the Guardian of Light

  • PC 80
Zajímavá žánrová odbočka od klasické série Tomb Raidera, která kromě izometrického pohledu nabízí relativně prostý příběh, navzdory tomu několik hodin herní zábavy a samozřejmě i pár menších či větších záseků, jak je u Tomb Raidera už zvykem.

O nové Laře jsem se vlastně dozvěděl až když vyšla a zpočátku jsem tomu příliš nevěřil. Jakožto fanda nové herní trilogie (Legend, Anniversary a Underworld) jsem tedy od tohoto odbočkového dílu raději moc nečekal a o to víc jsem byl pak překvapen. A to nejen z pěkného level designu a dobré hratelnosti, ale i z rozmatinosti puzzlů, u kterých by se občas hodila kooperativní spolupráce s druhým hráčem (což pak řeší multiplayer). Jak už bývá zvykem, soundtrack je dalším pozitivem hry. A to i přesto, že se hudební motivy opakují stále dokola. Grafika je pěkná a přehledná, není přeplácaná zbytečnými efekty.

Na závěr musím s potěšením konstatovat, že Lara opět nezklamala. Dokázala, že změna žánru nemusí nutně představovat krok zpět. Za to patří velký palec nahoru Crystal Dynamics. Teď už jen zbývá čekat na pokračování klasické série s mladou Larou a pak bych klidně uvítal druhý izometrický spin-off s další porcí herní zábavy. A to podotýkám, že nejsem fanoušek žánru RPG.


Pro: level design, grafika, puzzly, hratelnosti, příjemné zpestření pro fanoušky klasické série TR

Proti: ovládání, prostý příběh

+14

Football Manager 2011

  • PC 90
Těžce návyková hra pro všechny fanoušky a fanynky fotbalu. Každý, kdo sleduje a zajímá se o fotbal, by si rád vyzkoušel, jak tvrdý denní chléb fotbalový trenér má. A v podobě dalšího Football Managera k tomu máme opět skvělou příležitost.

Pokud máte hru v české lokalizaci, není s orientací ve změti tabulek a čísel větší problém. Vše, na čem záleží, je instinkt a sportovní zapálení pro věc. Časem poznáte, která taktika je ta pravá, kteří hráči dělají v kádru problémy, kdo má problémy s pozdními příchody na trénink a podobně. Je to běh na dlouho trať, vyžadující koncepční práci a hlavně - dobré výsledky. Pokud nepřicházejí, budete bez milosti odejit. A potom budete vděčni za nabídku i z druhé české ligy.

Osobně preferuji začínat v průměrném klubu z průměrné ligy, aby bylo vidět, jaké schopnosti vlastně mám. O to víc potom potěší ligový titul,možnost hrát evropské poháry, nabídky ze zahraničí a podobně. Moje trenérská štace začala jednoho krásného dne v Mladé Boleslavi, odkud jsem se po čtyřech letech a třech titulech stěhoval do anglického Sunderlandu, kde jsem strávil dvě sezony s umístěním vždy v horní polovině tabulky a poté přišla životní nabídka z trápícího se Bayernu. Tam jsem vydržel až do konce své kariéry, přičemž za 8 let jsem získal 7 domácích titulů a 6 titulů v Lize Mistrů. Poté jsem se odebral do zaslouženého trenérského důchodu.

FM 2011 nabízí spoustu herních možností, přičemž si svůj odehraný čas nebudete počítat na hodiny, ale na dny. Samozřejmostí je zobrazení zápasu ve 3D grafice. Zkrátka výborná simulace fotbalového trenéra se vším všudy.

Pro: spousta herních možností a natavení, licence, česká lokalizace

Proti: žrout času

+14

Undress Me

  • PC 50
Realita se naštěstí občas pozmění, zakřiví a tak v Plzni padají píva z nebe. Mnohokrát jsem to sám zažil. Myslím že nemá cenu popírat to, pro co je Plzeň nejslavnější - pivo. Zpíval o tom Vladimír Mišík, v jedné písni to zmínil Záviš a další. Jenže v herní oblasti silně kraluje Becherovka. Množství her je úžasné a mezi nimi se najdou i kvalitnější kousky.

Undress Me však nemá velké ambice, je to jen postřehová hříčka s minimem plánování. Účel však plní - holky nejsou špatné, hra dokáže na 10-20 zabavit (když se nedaří), ovládání funguje dobře (akorát se nedá zvětšit na plnou obrazovku a hra běží jen v pomenším okně) a barvy Prazdroje jsem měl vždy rád.

* Maximum - 12.100
* Nejoblíbenější - číslo 2
Takže pamatuje děti, prasata létají NA nebi a Plzně padají Z nebe.
+14 +15 −1

Battlefield 3

  • PC 85
Dámy a pánové... Tleskám studiu DICE... (A né poprvé, už jsem tleskal u Mirrors Edge)
BF3 je jedna ... je nejlepší hra, co jsem kdy hrál (pokud nepočítáme Bazooka Sheep :) )

1. Hra, hratelnost

Nádhera, od prvních obrázků menu po poslední frame před titulkama - Nádhera
Hra vás hned vtrhne do děje. Takhle dobrej tutoriál jsem ještě neviděl - a není to jenom metrem a "živejma" cílema místo figurín, ale hlavně hned dějem, návazností a akcí.
Herní linie je... Zvláštní... Občas jsem si připadal jako v písničce "One step forward and two steps back", prostě retrospektiva, ale v dobrym.
Hráč nehraje za jednu postavu, ale za více. Jedna postava je hlavní, jedna mírně hlavní a pak asi 2 vedlejší. Ty dvě vedlejší mě bavily asi nejvíc - koho z vás nebavilo lítání ve stíhačce a řízení tanku?. Nevím proč, ale třeba v COD: MW 1 a 2 se mi koncept více postav líbil víc. Například, když mi zabili Ghosta, tak mi to bylo líto a když Jacksona alias Borodina, tak to bylo šokující. Samozřejmě, že když zabili Millera, tak mi to bylo líto, ale docela jsem to čekal. Mimochodem, tahle scéna mi hodně připomněla scénu z MW1, jak zabijou toho prezidenta. A pár scén mi připomnělo některé okamžiky z MW2 a Black Ops.
Určitě nejen já jsem se těšil na BF3, protože v BC2 byl ten slavný systém "Rozstřílej, co vidíš". V BF3 není tak naplno využit. Ale není to ani dobré, ani zlé. Je to prostě tak. Není to zlé proto, že BC2 se mi díky tomu dost sekalo, BF3 jede naplno. A taky bych nechtěl vidět, co zbyde z tý vily, jak si tam rusáci hráli na vojáčky s RPG. A není to dobré proto, že například se mi týpek schoval za roh a co bych udělal v BC2? No prostřelil roh. Tady jsem běžel za týpkem, ten na mě vyskočil a jediný, co jsem viděl, byl nůž v levé polovině hrudníku. To je dost sviňský. Týpek leží na zemi, jdu ho dodělat a buch ho! You're Dead! Ale nevadí, člověk se naučí ostražitosti.
Líbí se mi, že narozdíl třema od ARMY v příběhu nejsou vymyšlené státy a místa.

2. Grafika

BOMBA - jednoduše BOMBA
Obličeje - 100%
Oblečení - 100%
Auta - 85%, ALE všechny ostatní vozidla a letouny - 100%
Zbraně - 100%
Zem + Šutry - 90%
Baráky - 100% Ty po zemětřesení dostávají ještě +15% za vtipnost
Voda - 110% (ano, to byla nádhera)
Takhle krásnou grafiku jsem viděl naposledy v Crysis

3. Zvuky

Paráda. Každá zbraň má svůj, každé vozidlo má svůj. Dialogů dost a vtipné! -> "To byla T-90 a já pořád dýchám" (Musíte vidět, abyste pochopili)
Johnny Cash na začátku - paráda, ostatní hudba krásně sedí do prostředí a navozuje atmosféru. Správná hudba do hry dělá tohle vše a zároveň je nenápadná. Ale já si všímám :)

4. Ovládání

Jedna rada. Notebookaři - radši si dávejte bacha na kombinace tlačítek s Fn - ze mně to dělalo roztočenou korouhev a žádalo to restart hry.
Ovládání je v pohodě. Na nic jsem si nestěžoval. Akorát to potřebuje sžít se s tím.


Jen jedinou vítku mám. Hned ve druhé misi si týpek suveréně ponořil pažbu zbraně do opěradla řidiče. Ale více chyb jsem si nevšim.

Normálně se stavím víc na stranu COD než BF. Ale po tomhle zážitku se MW3 bude muset hodně předvést!

Herní doba - asi 5 hodin... Můj Rambo-styl (ano, hraju na nejlehčí :P ) si žádal hodně smrtí (jen se smějte :D ).

Pro: Grafika, příběh, že jsem to rozchodil bez sekání, zpracovanost, atmosféra...

Proti: Ne všechno jde zničit, místy lineárnost a předvídavost... -15%

+14 +18 −4

Battlefield 3

  • PC 65
Hodnocení se týká singleplayer verze hry.

Na Battlefield 3 jsem se netěšil, protože dnešní střílečky z vlastního pohledu jsou pro mě nudné. Sice už nejsem tak hbitý střelec jako kdysi, ale rozhodně nepotřebuji berličky typu autoheal nebo potřeba pouze šesti tlačítek na klávesnici. Na druhou stranu jsem s povděkem uvítal možnost plazení se, narozdíl třeba od druhého Crysis. Ovládání je tedy přizpůsobené gamepadu a co největší jednoduchosti a to mi vadí.

Příběh mi připomněl ten ze sedmého dílu Call of Duty, v Battlefieldu nebyl špatný, ovšem ve střílečkách mi chybí větší ztotožnění se s postavami. Když podřízli chlápka s dinosaurem, vůbec jsem nevěděl kdo to je a proč by mě to mělo jakkoliv zasáhnout. Nebo když na konci zemřeli dva členové naší posádky na mostě pod palbou nepřátelského letounu, vůbec nic to se mnou neudělalo. Příběh v těchto Battlefield/Call of Duty/Medal of Honor střílečkách běží tak rychle a ne zrovna dobrým způsobem, že si nejsem schopný zapamatovat co mi říkají a jaký je můj vztah k nim.

Výborné je ozvučení hry. Fakt že jo, to se EA povedlo a v prostorovém zvuku to vždycky dostává speciální náboj. Sice jsem se delší dobu hrabal v nastavení, kde je na výběr zase konzoloidní vymoženost jako Hi-Fi nebo domácí kino ("Sakra 5.1 tu nevidím, no tak tam hodím domácí kino"). Se zbraněmi nejde nic moc nového vymyslet, od prvního Modern Warfare tu máme hlavně střílečky ze současnosti. Ach jo, já chci nějakou zase z druhé světové :) (ale nějakou normální bez autohealu).

Co bych ještě vyzdvihl, je jak hra a levely příjemně ubíhají. Levelů je málo a tak by bylo výrazné minus, kdyby se opakovaly. To se naštěstí neděje a tak třeba mise v letounu, ačkoliv mě neskutečně štvala, protože jsem zaboha nemohl sundat v jedné fázi nepřátele, tak mě bavila. Už tím efektním startem z letadlové lodi. Vlastně filmovost z celého titulu čiší na všechny strany. Určitě nejlépe ze "svaté" trojice BF/CoD/MoH.

Nejlepší vyjádření podle mého názoru je: obyčejná hra, kterou jsem dohrál rád, ale už si jí nikdy nepustím.

Pro: Filmovost, příjemná atmosféra, zvuky

Proti: Autoheal, špatné podání příběhu a postav, jednoduchost ovládání

+14 +20 −6

Arcania: Fall of Setarrif

  • PC 20
Co doda, jenom snad... škoda těch peněz.

Velice jsem doufal, že něco udělají se svojí reputací a aspoň do tohoto malého stand-alone datadisku vymyslí nějaký zajímavý příběh, ale nejen že je to koridorovka jak blázen, ale příběh nestojí zhola za nic.

Jako věrný fanoušek serie Gothic jsem ještě jakž takž překousnul předchozí díl, kde byl bezejmenný hrdiny alespoň součástí příběhu, ale toto už je i na mně moc. Vážně mně nenapadá, co víc tu vypisovat, ani se mi do toho nechce.

Jediné co se musí spellboundům uznat, je jejich grafický engine, jinak neni co chválit...

Pro: Grafika

Proti: Všechno ostatní, čeho si ve hře všimnete

+14 +19 −5

SimCity 2000

  • PC 85
Sice jsem nehrál úplně první Sim City, ale troufám si říct, že to bylo právě Sim City 2000, které definovalo žánr budovatelských strategií, kde máte za úkol vystavět své vlastní město od kanalizace, přes obydlí a továrny, až po přísun tolik potřebné elektrické energie. A když už se vám začne dařit a všichni obyvatelé jsou více či méně spokojení, přijde pohroma typu povodně nebo návštěvy z vesmíru a je opět o zábavu postaráno.

Kreslená grafika v rozlišení 640x480 na svou dobu vypadala hodně dobře. S ovládáním hry a pochopením nebyl problém ani pro sedmileté dítě, takže nebyl problém si časem na hru vypěstovat lehčí závislost.
Nad Sim City 2000 jsem strávil dlouhé hodiny a to nepočítám jen svoje odehrané hodiny, ale i hodiny strávené u kamarádů, kteří také stavěli a budovali jako o život. Sim City jsme vlastně hráli do té doby, než přišel legendární Transport Tycoon.

Pro: jedna z prvních propracovanějších budovatelských strategií, grafika, herní možnosti, editor mapy

Proti: v pozdějších fázích hry lehce stereotypní

+14

Undercover: Operation Wintersun

  • PC 40
Undercover jsem získal (za pár kaček) díky herní edici z časopisu ABC a nesmírně mě zaujal dobou, kde se odehrává. Sice je druhá světová ve hrách hodně provařené téma, adventur tolik z tohoto období tolik není. Proto jsem se pustil do hry opravdu s chutí a byl jsem poměrně zklamán.

Takhle nechytlavou adventuru jsem dlouho nezažil. Prvních pár minut hry to vypadá dobře, ale jakmile se děj přesune do Něměcka, překvapí hodně mizerný start. Příběh hry zní zajímavě, ale už tady začíná vyvěrat na povrch nehorázná nelogičnost děje. Navíc se v této adventuře objevují mnohé další neoblíbené prvky, jako například pixelhunting a nečekané kombinace předmětů, na které bych bez návodu nepřišel. Lokace nejsou úplně špatné, ale jsou si celkem dost podobné. Nejvíce mě překvapila malá vesnička v Rakousku, která se tvůrcům fakt povedla a to hlavně díky tomu, že je tu taky nějaká ta pořádná interakce s postavami. V dalších lokacích je rozhovorů jako šafránu a to je dle mého kamenem úrazu. Předmětů moc není, ale na obrazovce jde často kliknout na hromadu aktivních míst, které jsou prakticky naprosto k ničemu a kolikrát jsem nevěděl, co mám vlastně dělat a jak se hnout dál. Dobrým pomocníkem se tak stal návod, který jsem byl bohužel nucen používat až příliš často. A konec? Strašný, urychlený a bez gradace.

I po technické stránce to je spíše slabota. Lokace byly na mém 22‘ LCD dosti rozmazané (max. rozlišení 1280x1024, lze v configu upravit), navíc hra nepodporuje widescreen, což ale zase není tolik vidět. Nicméně často se objevovaly chyby v grafice spojené s rapidním snižováním FPS bez pádného důvodu. Například jednou jsem se ocitl před jakousi budovou na níž byly pohybující se vlajky. Na první pohled bylo vidět, že je to jakoby video (nebo možná gif?) vložené do hry, protože byly vidět bílé okraje. Díky tomu se navíc strašně zpomalil kurzor myši a hra se pěkně sekala. Tohle se stalo nejednou a je to projevem jistého amatérismu tvůrců. Možná by to nižší rozlišení zakrylo, ale spíše pochybuju. Technická je to tedy mizérie.

Potěšil mě dabing, leč i ten má jednu zásadní vadu – hlavního hrdinu. Ten je nadabován jakýmsi Britem s nehorázně směšným přízvukem a stále stejným tónem hlasu bez náznaku emocí. Jednoduše jsem měl pocit, že poslouchám nějakou starou kazetu s lekcemi angličtiny. Dialogy jsou ale jinak na slušné úrovni. Český překlad ve formě titulku se rovněž povedl.

Verdikt: Undercover není úplně špatná hra, jinak bych ji nedohrál. Docela mě bavila a jsem i rád, že byla spíš kratší a tak jsem se nestihl vyloženě nudit. Na trhu jsou ale rozhodně lepší a delší kousky a proto spíš doporučuju kouknout se jinam. Podprůměrných 40%.

Pro: zasazení děje, kvalitní dialogy, klasické adventurní postupy, český překlad, lokace v rakouské vesničce

Proti: technická stránka hry, často nezajímavé lokace, hodně skřípající logika, mizerný konec

+14

Call of Duty: Modern Warfare 3

  • PC 70
Je to Modern Warfare, lidi, naházejme tomu devadesátkový hodnocení a buďme unešení jen tak pro nic za nic! Ne, ale vážně... přesto, že nový Modern Warfare zase jednou skýtá pár cool momentů (pronásledování vlaku v tunelech metra, zatopený tunel pod NYC), už to zdaleka není, co to bývalo. Zatímco CoD4 rozjel novou vlnu tvoření válečných her, nabídl celou řadu perfektních a nečekaných scén, Modern Warfare 3 už jen znova omýlá to, co dva díly před ním.

Kde se snaží šokovat, tam je až smutně předvídatelný, kde se snaží o hraní na emoce, tam je jenom patos a ke všemu ještě pěkně hloupý. Celé to navíc končí tak, jak všichni předpokládali, ani náznak snahy o překvapení tu k nalezení není. Jakožto někoho, kdo vyrůstal na metalové muzice mě snad potěšila jen snůška pěkných kulturních odkazů (německá jednotka Ramstein, Soapův obličej vypadá jak Joakhim Broden ze švédských Sabaton). Tedy, ne že by se to hrálo špatně, nicméně, jak říkám, nic nového pod sluncem to není a naprosto určitě to není devadesátková hra, ještě když navíc skýtá asi jen prachsprostých 4 - 5 hodin zábavy...
+14 +18 −4

RapeLay

  • PC 15
Dávám 15% za originalitu :D (sežerte mě, ale alespoň ve Evropě/Americe taková hra snad není ) Žel to je vše. Jinak je hra naprosto příšerná. A nemyslím námětem. Což o to v GTA se taky vydáváte na druhou stranu zákona a i když zrovna neznásilňujete tak vraždíte, kradete a děláte jiný možná i dost horší lumpárny. Ale to zpracování je tak úděsný, že je "hra" prakticky nehratelná.

P.S.: Než mě budete mít za úchyláka, který se plíží ztemnělými parky, tak vězte že jsem si hru stáhnul z 95% ze zvědavosti. A těch 5% je prostě cosi temného ve mě...:D
+14

World War II GI

  • PC 30
Ne nespletl jsem se, tato hra je opravdu špatná, naštěstí ale není moc dlouhá, čítající pouhé dvě kampaně o sedmi kapitolách. Na jednu stranu se tento nevrlý kousek tváří docela opravdově, němečtí vojáci pobekují svým rodným jazykem, level design svým pojetím (s přimhouřením obou očí a při použití oboustranné klapky) připomíná prvního Medala AA – dovádíte v rozbombardovaném městě nebo v lesích nasáklých válkou, vylodění v Normandii máte z první ruky – o podobnosti některých úkolů ani nemluvě. V dálce jsou slyšet hlasy boje, tu a tam nad hlavou přeletí (leč nespatřena) 109ka, se svým typickým řezavým zvukem, ALE...

…ALE na stranu druhou se ve hře vyskytuje pár docela úsměvných prvků (zvráceně úsměvných) a já prostě nedokážu pochopit, jak v roce 1999 dokázal někdo v sobě najít tolik odvahy, že vydal graficky tak neskutečně hnusný produkt. Leckterá historická (myšleno starší) hra má víc všeobecného tvůrčího elánu ve svém menu, než tato hra v celém svém obsahu. Postavy jsou zde neforemnými plackami a vozidla jako by z oka vypadla sestaveným vystřihovánkám abíčkovských miniboxů. Zbraně, mající sice svou relativně skutečnou podobu, vydávají všechny stejně příšerný zvuk a mají také stejnou účinnost. Pokud mě paměť nešálí, tak jsem nenašel možnost, jak kdykoliv přebít (WTF?) a vždy se tak přebíjí ve chvíli, kdy dojde určitý počet nábojů. Také proces uzdravování mě dost iritoval, protože při použití lékárničky bylo vždy nutné stát na místě, než se zdraví zdlouhavě doplnilo - jinak se totiž lékárnička použila, nic se ale nedoplnilo (WTF?).

Tím se dostáváme ke skopčákům (a v podstatě kladům). Nepřátele překvapivě nemají vyloženě inteligenci bublajícího bahna a občas dokážou pozlobit. Sem tam se jim podaří (realisticky přece) odprásknou jeden druhého a to samé se někdy povedlo i mně na mých spojencích. Za klad bych také považoval obtížnost, ztíženou ještě o nedostatek munice a jednu příjemnou změnu oproti dnešním fpskám - když je dán úkol, nic nikde neukazuje, kde a jak ho docílit.

Zmíněné klady však nemění nic na tom, že hra je strašným výtvorem, ba přímo příslovečnou kreaturou.

Pro: krátké, v mizivé míře AI, sem tam humor

Proti: snad vše od ... grafiky, zvuky, level design, nápaditost.....

+14