Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Robin Hood: The Legend of Sherwood

  • PC 100
Je mi jedno, jak moc tenhle komentář napíšu dětinsky, protože tuhle hru hraju od 8 let. Prakticky 3 měsíce po tom, co táta dovezl z Chebu v profilu zmiňovaný počítač, sestra přinesla demo Robina. tam byla pouze mise osvobození Willa Scarleta a ještě česky mluvil jenom Robin a Will. A jako obvykle v mých komentářích se nyní podíváme dál:

HRA a HRATELNOST
Hra byla a stále je podle mě perfektní. Real-time strategie jak má bejt. Spousta způsobů, jak to udělat. Obtížnost úměrně (až na jednu misi, ale k tomu se vrátím) stoupá. Hrdinové mají vlstní schopnosti, většinou někteří sdílí, ale trochu jinak.
Příběh se mi zdá velice pěkný. Hra pro děti, ale je tam násilí a bratrovraždění. Ale nastoupí Robin Hood a jeho přátelé (a více než přátelé) a jdeme do boje za krále Richarda! 100 000£ se nesežene samo.
Hratelnost je dobrá. Lezení po barácích - to je jak předvoj k Assassinům :D
Musím se přiznat, že jako desetiletý (+- rok) jsem ale u jedné specifické mise musel cheatovat. Ti, co to hráli, jistě ví u které. No jasně že ta, jak nesmim nikoho zabít :D Která jiná :D

GRAFIKA
Je to z roku 2002, ale grafika slušná. Při středním oddálení... Jednou v Nottinghamu, když se scházíte s Marianou v kostele nebo v Yorku při poradě zlejch pánů se kamera přiblíží a rozostří se obraz až z toho bolí oči. Ale nevadí, je to skoro 10 let a mockrát to tam není.
Jsou vidět letící šípy, Sherwood je krásně udělanej, lítá listí. S grafikou žádnej problém.

ZVUKY
Nejlepší část hry! Hlášky! (Na tuhle dodneška moje máma vzpomíná) TO BOLÍ! Ty si myslíš, že mě to bolí, uličníku? Krev, vnitřnosti a střeva! Umírám! Do střehu! Co? Kdo? Héj, počkéj?! Bando ničemů... Už jenom kvůli těm hláškám to stojí za to hrát. :)
Hudba je také dobrá... Pěkně navozuje atmoséru, třeba v nočním Yorku, z toho až běhal mráz po zádech.

ZÁVĚR
Prostě hra mého děství. Ikdyž máme tendence si své dětství idealizovat, já jsem tuhle hru minulej rok zase jednou dohrál a požitek se nezměnil!

Pro: Hlášky, příběh, postavy...

Proti: Ona mise :D

+14

Rochard

  • PC 70
Předem je nutno zmínit, že jsem člověk, který se plošinovkám za celou svou herní kariéru poměrně úspěšně vyhýbal. Poslední (kterou jsem dokázal hrát vic jak 30 minut vkuse) byl tuším Rayman nějakých 8-10 let zpátky. Rocharda jsem sfoukl za jedno odpoledne, přičemž mi to zabralo téměř přesně 4 hodiny. Netuším, jestli je to na plošinovku málo, hodně nebo dostatečně, ale mně to přišlo tak akorát.

Přestože totiž Rochard nabízí podle mě docela svěží a inovativní gameplay, to jest hrátky s fyzikou a gravitací, se samotným designem "puzzlů" už to není tak slavné. Puzzlů v uvozovkách, protože tohle s puzzly nemá co dělat, řešení je snad vždy okamžitě zřejmé a trochu zamyslet jsem se potřeboval jen v jedné, či dvou situacích. Ke konci už mi to přišlo všechno na jedno brdo (čapnete první bednu po ruce a mrsknete ji někomu po hlavě) a nedokážu si moc dobře představit, jak by to vypadalo, kdyby hra trvala déle.

Co se týče příběhu, tak ten je takový, jaký byste čekali pro hru dlouhou 240 minut, na nic si nehraje a hlavním tahounem je tu sympaťák Rochard, který také sem tam utrousí nějaký vtípek.

Stejně jsem ale za tuhle hru rád, byla to příjemná odbočka a osvěžení po všech těch Skyrimech a Zaklínačích. Čtyř hodin, které jsem s Rochardem strávil, určitě nelituji.

Jinak soundtrack je bezvadný a co víc, hlavní postavu Rocharda namluvil samotný Jon St. John! Už jen kvůli tomu se to vyplatí zahrát.

P.S.: Závěrečné titulky jsou snad 3x delší než u Mass Effectu 2 a nedají se přeskočit :-D

Pro: inovativní gameplay, design prostředí , soundtrack, nehrozí žádná frustrace kvůli obtížnosti

Proti: design puzzlů, nehrozí žádná frustrace kvůli obtížnosti

+14

Omikron: The Nomad Soul

  • PC 85
Kvůli téhle hře jsem si prošel hodně - sháněl starý PC, táhl jsem se s ním přes půlku Prahy, sháněl funkční starou grafickou kartu, RAMky a v neposlední řadě ovladače pro všechno výše zmíněné, aby mi to pěkně šlapalo. Jaké jsou mé názory poté, co jsem toto dílo konečně dohrál?

Nadšené, ale rozporuplné...

"Omikron: The Nomad Soul" je skvělá hra, ale... je tady ale.

Příběh a prostředí jsou bezpochyby nejsilnější stránky hry. Hned od začátku do sebe tato hra vtáhne hráče svojí jedinečnou a velmi silnou atmosférou. Prostředí a reálie města Omikron jsou výborně zpracované a živé - člověk může chodit do supermarketů, obchodů se zbraněmi, bytů různých postav, barů, peepshow, nebo navštívit tajné turnaje... a nesmíme zapomenout na tady už několikrát zmíněné tajné koncerty, které skutečně stojí za to.
Příběh se pak zajímavým způsobem zapojuje samotného hráče a je výborně podaný, což úspěšně omlouvá jeho občasnou odhadnutelnost. Problém jsou ale docela výrazné díry v něm které dokážou lehce poškrábat atmosféru, jako například když se hráč na začátku dozví o smrti jedné postavy (která je mu předtím označena za "zmizelou") skrze vlastní dialogové možnosti v rozhovoru apod. Ale pokud se přes ně hráč přenese, čeká jej velmi zajímavý příběhový zážitek.
Postav mnoho není a hráč bohužel nemá moc možností s nimi navázat nějaké vztahy (byť v jednom rozhovoru je naznačeno, že původně s jednou z nich měl hráč navázat milostný vztah) - nejzajímavější jsou postavy z minulosti prvního těla, které hráč "obývá", ale ty bohužel velmi rychle odcházejí do pozadí a jsou nahrazeny novými, se kterými se hráč seznámil během hraní.

Hratelnost je takový oříšek. Skládá se ze tří částí:
Adventurní, bojové a FPS.

Začneme tou adventurní, ve které hráč stráví nejvíce času. Ta je zpracovaná velmi dobře - hráč sbírá předměty, mluví s postavami, běhá po městě či řeší zajímavé hádanky. Jen škoda, že si trochu nevyhráli se skákáním - fakt, že postava není schopná vylézt nebo vyskočit blbý 20cm vysoký schod docela šramotí atmosféru. Rozhovory jsou pak velmi dobře a nadčasově zpracované.

Bojová část pak funguje jako klasická bojovka. Je zábavná, vypadá velmi dobře a pěkně se hraje. Taktika podkopávání a kopání do ležících nepřátel vám pomůže porazit každého nepřítele (což nevím, jestli je klad nebo zápor...:) ). Hra v různých textech popisuje i rozličná komba, která jsem se ale nikdy nenaučil, protože nějaký idiot v těch textech nechal popis tlačítek pro Dreamcast, což mi bylo na PC k ničemu.

A přichází FPS část, která je... katastrofální. Naprostá většina zbraní je k ničemu, nepřátelé vyskakují z naskriptovaných míst a jsou schopní jen střílet (a to velmi přesně)... prostě děs a hrůza. Jelikož ale těchto částí není mnoho (a jedna z nich byla dokonce zábavná a atmosférická (secret factory)), byl jsem ochotný to hře odpustit... a pak přišel poslední boss, který je pro mě odteď zářným příkladem skutečně špatného bosse. Nemám nic proti těžkým bossům, ale ve hře, ve které je FPS boj jakousi minihrou by neměl poslední boss být nehorázně těžkou a ještě k tomu velmi nefér bestií (která je schopná chodit skrze překážky, je zranitelná jen na jednom místě, jejíž útoky vám ublíží i když nezasáhnou atd.). Bossové mají být porazitelní skrze promyšlenou taktiku a ne skrze zběsilou střelbu a štěstí.

Abych tento rant ukončil chválou, tak samozřejmě musím zmínit hudbu, která je úchvatná. Davida Bowieho jsem sice nidky moc neposlouchal, ale jeho písně dávají této hře úžasnou sílu. Když poprvé zazněl opening (New Angels of Promise) a herní kamera prolétala městem Omikron, seděl jsem s čelistí dokořán. O většinu hudby se pak staral Xavier Despas, který svými skladbami do Bowieho stínu rozhodně nepadal.

-------------------------------

"Omikron: The Nomad Soul" je hra, kterou stojí za to si zahrát. Má silnou atmosféru, špičkově podaný příběh, jedinečné herní prvky a bravurní hudbu. Má sice své nedostatky, ale ty se dají překousnout. Teda až na posledního bosse, které pro mě osobně této hře srazil hodnocení o 5%. Hra, ke které bych Omikron klidně přirovnal je Outcast, jehož kvalit ale z mého pohledu bohužel nedosahuje.

Pro: Atmosféra, příběh, prostředí, hudba, hádanky, bojová část....

Proti: Poslední boss, FPS, díry v příběhu, skákání...

+14 +15 −1

Rise of Nations

  • PC 85
Rise of Nations, ten krásne nenápadný jedinec medzi velikánmi typu Age of something atď., z môjho pohľadu zažiaril vo svojich rokoch najviac. Osvedčený koncept ťažiť suroviny, prejsť niekoľko vekov, vybudovať mesto/armádu a dobiť nepriateľa sedí, plus zakomponovanie Divov sveta a nukleárnych zbraní k tomu je zásah do čierneho.

Absencia príbehovej kampane je síce cítiť, avšak nie je nad to pustiť sa (a hoci aj po stý krát) do Dobývania sveta. Hráč má na výber ktorýkoľvek národ (každý má svoje špecifiká a výhody) a vďaka tomu je každá jedna hra úplne odlišná.

Pro: variabilita národov, Divy sveta, obdobie starších vekov...

Proti: pri novších vekoch až príliš citeľné zvýšenie náročnosti, neskutočný zabijak času...

+14

Deus Ex: Human Revolution

  • PC 65
Přiznávám, že původní Deus Ex jsem nikdy nehrál, či spíše jsem se o to dvakrát pokusil, avšak kombinace ohavné grafiky, tupé AI, třaslavé mušky a komických animací mne již před lety dokázala hned zkraje dokonale odradit. Překousl-li bych to, možná bych byl k novému Deus Ex ještě kritičtější, neboť údajně rozvíjí stejné motivy jako předchozí díly.

Přiznávám také, že ze začátku jsem byl i přes skeptický přístup skoro nadšen, to dokud nevyplynulo, jak nedobrá je Human Revolution po stránce hratelnosti. V městských lokacích, kde si to hráč štrádá po ulicích a plní sidequesty, to ještě nebylo patrné, jenže pak přichází všechna ta špionážní akce a jako akce stojí Human Revolution za hovno, stejně jako ji v stealth žánru poráží už první Thief; vraždí to především příšerná AI, která zmůže se maximálně na nekoordinovaný útok do boku nebo hod granátem, okupuje-li hráč fixní posici; která ztratí i vědomí vaší přesné posice, stáhnete-li se o pět metrů či ještě lépe prostě jen neprojdete dveřmi, v nichž vás spatřila; která hází brutální hlášky ve smyslu "víme, že tu někde je" pár vteřin poté, co to tam trochu vykropíte rotačákem; která s oblibou po jednom chodí do dveří, na jejichž prahu leží mrtvoly. V případě stealth postupu alarm neznamená žádný problém, protože nejen, že AI nedovede systematicky prohledávat, ono stačí jen pár chvil počkat, dokud nepřiletí mrak Alzheimera a všichni si zase nezačnou vesele pískat. Hackování je otravná minihra pro opičáky z nejsmutnějšího koutu Afriky (tím chci naznačit, že je to lehké asi ze soucitu) a už po třetině hry jsem skřípal zuby vždy, když jsem narazil na další počítač - a těch tam bylo hodně.
Městské lokace fungují jako taková kulisa. Zatímco hráč zdolává vzdálenosti mezi questy, civilisté jemu nablízku hovoří nerealisticky zasvěceně a názorově vždy v oposici jeden vůči druhému o současném dění. Tady nic proti, jen mě osobně ta šablona později už poněkud iritovala.

Mezi největší klady, vedle dokonalých animací a místy pěkné grafiky, což zajisté vůbec nemůže za to nadhodnocování, podle mě patří možnost hrát za Adama Jensena na poměry AAA titulu smysluplně a morálně - často se mi u her nestává, že bych rád plnil úkoly pro dobrý pocit ze zlepšení světa. Human Revolution je ke všemu parádně nadabovaný a s tím, jak se ve tvářích NPC zračí emoce, se ze mě stal hotový Ježíš (tedy spektakulárně zabíjející Ježíš). Biomechanická udělátka vám při význačnějších dialozích dokáží předhodit i polopatický psychologický profil postav, s jehož pomocí debatu nadále směřujete ke kýženému cíli. Tyto interaktivnější dialogy na mne působily poněkud... příliš vážně se beroucí... a ostatně celá ta hra dala by se přirovnat k nějakému patetickému americkému sci-fi, ale v době, kdy jsou na vrchol stavěny věci jako Mass Effect, evokující mi možná tak kanadský sci-fi seriál pro náctileté, je to stále plus; Human Revolution pracuje s klišé a pracuje s nimi překvapivě dobře.

Soundtrack je nudnej a pár procent strhávám za tu populární připosranou dehonestaci Che Guevary v jednom tvrďáckém vtípku. *zdvihlý prostředník* :D
+14 +16 −2

Vivisector: Beast Inside

  • PC 90
Ach - zlatá éra čistokrevných akcí, které i přes svůj žánr nebyly hloupé a dokázaly zaujmout nejen střílením, ale i atmosférou a příběhem....

Vivisector je u hráčské komunity docela nedoceněná, ale přesto poměrně zdařilá hra. Její dlouhý vývoj se sice negativně podepsal na její vizuální kvalitě, zejména v první polovině hry, ale jinak je to dílko, které jistě stojí i dnes za povšimnutí. Ocenit by ho mohli hlavně starší hráči zvyklejší na víc akce než na hromadu hloupých rádoby efektních scén, kterými jsou dnešní hry prakticky prošpikované od začátku až do konce. Navíc v druhé polovině hra nabízí celkem nevšední zážitek v nevšedním a poutavém prostředí, což je nutno ocenit. Stejně tak bohatý arzenál zbraní, s nimiž je radost likvidovat všechny vaše nepřátele.

Když jsem si tuhle hru nedávno znovu zahrál a s odstupem času se rozpomínal na první setkání s „electrohyenami“ a jinými nezapomenutelnými potvorami, ještě více jsem ocenil její jedinečnou atmosféru a sklon k přímočaré a ryze čisté akci. Takové hry už snad dnes ani nevznikají, a je to škoda. Ať už je ta grafika dnes kdovíjak zastaralá a pro někoho možná i ošklivá, má zkrátka svoje kouzlo, kvůli kterému se ke hře pořád rád vracím. Neříkám to často, ale v tomto případě je docela škoda, že nevznikl žádný datadisk – já osobně bych ho uvítal s velkou radostí.

Abych to tak nějak shrnul, Vivisector je hra se zajímavým nápadem, nápaditým prostředím a koneckonců i docela neobvyklým příběhem, místy podkresleným atmosférickou hudbou, která opravdu dokáže tu správnou atmosféru vyvolat. Jistě, není to bůhvíjak excelentní titul, který by přinášel něco nového či nevídaného, ale v mém žebříčku se tato hra nachází velmi vysoko. Vlastně, když nad tím tak přemýšlím, tak asi hned za Chaserem, který je u mě na prvním místě :-)

Pokud máte rádi starší hry a hledáte kvalitní zábavu, pak vám nedoceněný Vivisector klidně rád doporučím. Možná ne všem sedne jeho zpracování, ale své fanoušky by si jistě pořád našel – a to i dnes ;-)

Pro: rozsáhlé prostředí, nápadití nepřátelé, zbraně, atmosféra

Proti: už ve své době trochu zastaralé vizuální zpracování

+14

Red Faction: Guerrilla

  • PC 95
Až do dnešného dňa som si myslel, že najdeštrukčnejšia hra na svete je moja srdečná záležitosť - Mercenaries. Lenže to by v tom musel byť čert, aby som sa nemýlil.

V sérii Red Faction nie som žiadnym nováčikom, veď predchádzajúce diely som dohral po dvakrát a a už tie sa na krabiciach chvastali zničiteľným prostredím. No oproti Gorrille..... pardón, Guerrille toto slovné spojenie pôsobí ako výsmech. Keď si to tak zrovnám, od tejto hry už bude pre mňa asi každý akčňák len spomínanou o komentár či dva nižšie "prechádzkou nezničiteľnými prostredím". Prakticky celá hrateľnosť je postavená na ničení čohokoľvek, čo Vám príde pod ruku (prípadne pod kladivo).

A ako sa to vlastne hrá?
Podobne ako GTA, prípadne spomínané Mercenaries. Hlavný hrdina príchádza na Mars a zhodou okolností sa stane členom partyzánskej organizácie a neskôr jedinou nádejou slobnodného Marsu. Príbeh síce nie je to, na čom by hra stavala, ale ako taká výplň medzi jednotlivými akciami má svoje uplatnenie.

Graficky je hra na úrovni a teda každú jednu explóziu som si náležite vychutnal, a že ich teda bolo!
Keď sa povie grafika, musí sa povedať aj ozvučenie, ktoré je rovnako podarené, takže deštrukciu nielen dobre vidieť ale aj počuť.

Záver:
Od tretieho dielu marťanskej série som si toho moc nesľuboval a nakoniec ma dokázala veľmi príjemne prekvapiť. Misie sú relatívne pestré, hra celkom slušne odsýpa, tempo je miestami až zbesilé, takže nevidím dôvod túto skvelú GTAčkovinu neodporúčiť. Minimálne ako prostriedok na odbúranie stresu funguje dokonale.

P.S. Istá pasáž poslednej misie mi pripomenula tankové misie v Halo 3, no tamojšia úroveň zničiteľnosti je len slabým odvarom.

Pro: deštrukcia všetkého možného a celková akčná stránka hrateľnosti

Proti: niekedy nudné presúvanie sa po mape

+14

Need for Speed: The Run

  • PC 65
Po prvních ohlasech a recenzích jsem neměl velkou chuť The Run hrát. Ale abych neporušil sérii, nainstaloval jsem i nejnovější závodní počin od EA a vyrazil.

Už od začátku mi bylo jasné, že na nějaký pořádný jízdní model můžu zapomenout. V předchozích Shift 2 byl vcelku povedený, ale tady je to opět arkáda jako ve znovuzrozených Hot Pursuit, u kterých jsem strávil jen pár desítek minut a přestali mě bavit. A to nejen kvůli tomu úděsnému arkádovému jízdnímu modelu, ale i kvůli těžkému stereotypu.

U The Run je situace podobná. Avšak s tím rozdílem, že jsem bezproblémů vydržel až do konce. Hlavní důvody pro to jsou tři: snaha o příběhovou interakci skrz cutscény, častá změna lokací a příjemná (krátká) herní doba celé té divoké cesty napříč Spojenými státy.
Oceňuju také pár zajímavých nápadů jako jízdu při odstřelování lavin nebo v tunelu metra a občasné efektní zpomalovačky, ze kterých by měl radost i Michael Bay.

NFS The Run jsem úspěšně dohrál a navzdory špatným hodnocením jsem osobně vcelku spokojen. Pokud bych však chtěl zažít pravou radost z jízdy, sáhnu radši po kterémkoliv závodním simulátoru od Codemasters. Hoši z EA tak mají splněný další domací úkol, ale pro příště by to chtělo nějakou změnu. Jízdního modelu, konceptu hry, čehokoliv. A to hlavně proto, aby fanda série neměl pocit, že hraje pořád to samé.

Total Run Time: 2:10:41

Pro: žádné záseky, grafika, lokace, snaha o příběh, akční cutscény, krátká herní doba

Proti: jízdní model a chování auta, arkádovitost v každém směru

+14

The Elder Scrolls V: Skyrim

  • PC 90
Jako obvykle se můj komentář pohybuje na hranici spoileru, takže číst na vlastní nebezpečí. U Skyrim to bude o to víc, protože popsat plusy a mínusy bez toho aniž by člověk něco prozradil je prakticky nemožné, takže počítejte spíše se spoilery.
Ještě před rokem by mě asi vůbec nepřitahovalo seversky laděný fantasy,ale po seriálovém hitu „Hra o trůny“ jsem na něj získal podstatně přístupnější pohled. Přiznám se rovnou, že se sérií Elder Scrolls jsem začal až s příchodem Oblivionu (měl jsem prostě svoje Might and Magic no) a nedá se říct, že by to bylo shledání ňák příjemné. Proto asi jediné co mě před vydáním zastihlo a zaujalo, bylo jeho datum. Ale konec keců, k věci!

Děj – Nečekejte kulervoucí cut-scény stylu Zaklínač či Mass Effect. Nečekejte ani poutavou hlavní linku, která vám nedá vydechnout. To ovšem není na škodu, protože hlavní dějová linka je dost těžko rozlišitelná od vedlejších díky podobné výpravě. Hra je prakticky rozdělena na několik skupin/guild, ke kterým se přidáte a ňákou shodou okolností se většinou stanete jejich vůdci. Jednotlivé příběhy a questy jsou zábavné, ale mě strašně chyběla možnost určitého rozhodování, co se plnění úkolů týče. To není problém jen těch důležitých, ale všech. Trošku mi vadil vývoj děje, kdy hra neuměla pracovat s určitými osnovami. S Bouřlivými Hávy obsadím celý Skyrim, matka Temného Bratrstva mi dá za úkol zabít určitý cíl. Cíl najdu ve vesničce, kterou dřív ovládalo Císařství, ale Hávy je vyhnaly za pomoci agresivního vyjednáván (Jedi pozn.: Vyjednávání světelnými meči /ocelovými v tomto případě). Samozřejmě můj cíl je Císařského rodu, nabízí se otázka, co dělá ve vesničce plné Hávů? To ale není vše, po jeho eliminaci na mě Hávy začnou útočit přesto, že pod mým velením pobily stovky císařských vojáků. Na druhou stranu se mi líbil způsob objevování některých lokací. Jdu si po městě a jen tak kliknu na hradní stráž a on mi říká: „Už jsi slyšel o táborech tam a tam?“. Vyskočí nápis aktualizace mapy a další kus světa je odhalen. Z děje jsem neřekl prakticky nic a stejně jsem prozradil víc, než jsem chtěl, takže se radši posunem.

Technologie – Oblivion přinesl grafické orgie, na které jsme nebyli zvyklí. Skyrim je rozhodně nepřináší, ale je o dost „vyspělejší“ co se týče umělecké stránky hry. Jehličnaté lesy jsou úžasné, noční obloha dokonalá a třeba takový Bílý Průsmyk v zádech s horami ponořenými do mlhy je pro mě osobně orgasmický. Co se týče Bílé Průsmyku, tak z toho cítím největší inspiraci v Pánu Prstenů (Rohan). Trošku mě mrzela slabé vykreslování detailů, přesto že dohlednost je slušná (zkuste někdy výskokem „překouknout“ zdi Bílého Průsmyku, fuj. Osobně ovšem nemam hře v tomto směru co vytknout a to především díky skvělému level designu, který poslední dobou začíná být důležitější než celá grafika (co nám taky zbejvá v týhle konzolový době). Hned po vydání se začalo objevovat i dost modů, s kterými si člověk může vizuál ještě vylepší (!upozornění: používat s mírou!).

Zvuk/Hudba: Po dlouhé době musím vypíchnout ozvučení. Hudba je perfektní a mohla by se rovnat s velikány nejen herního, ale i filmového průmyslu. Podobně je na tom zvuk, který jsem si tentokrát vychutnával jen přes sluchátka a svojí 5.1 sestavičku jsem prozatím nechal oddechnout. Této hře prostě sluchátka seděj víc ani nevím proč. Dabing byl na tak vysoké úrovni, že mě kolikrát mrzelo, že si tvůrci trošku nevyhráli s animacemi, které jsou oproti tomu strašně ploché.

Hra samotná: První co hodně lidí odradí je pošahaný interface z kterého se dělá skoro až zle. Pořádný RPG po dlouhý době (vyjma Witcher II) a oni tam nedaj klasickej inventář? Na to, že u RPG dnes už není figurka, kterou si sami oblékáte, jsem si tak ňák zvykli, ale ani inventář? To trošku Bethesďáci pokonili. Stejně tak to dopadlo i s favorite klávesami, které nahradili vcelku dobrej kruh „hot keys“ z předchozího dílu. V oblíbených položkách není možnost určitého rozdělení, takže za pár levelů je v tom tak strašný bordel, že než najdete mezi všemi řevy, kouzly, zbraněmi a štítem to co chcete, tak se vaše herní doba zatraceně protáhne. Další novinkou bylo souhvězdí schopností, které se mi ze začátku moc nelíbilo, ale postupně mi proniklo do krve. Líbí se mi způsob „jestli chci něco zlepšit, musím to používat“. Pasáž sama o sobě jsou knihy. Nevím, jak dlouho trvalo autorům napsat obsahy, ale vám bude trvat podstatnou dobu je přečíst, když se do toho odvážíte. Já to zkoušel ze začátku, takže můžu říct, že mají úžasnou atmosféru, ale přiznám se, že jsem to po ňáké době vzdal především pro jejich obrovské množství. Vedlejší schopnosti, jako očarovávání a kovářství jsou už jen takovou třešničkou na dortu.

Vím, že hodně lidí nebaví číst dlouhé komentáře, ale tentokrát jsem prostě musel. Hra sama osobě je tak obsáhlá, že popsat jí tak jak by si zasloužila by bylo na další minimálně tři A4. Za vše mluví, že mám hotovo 211 fází úkolů, celou hlavní linii, čtyři baráky narvaný artefaktama a bohatstvím, že by mi záviděl i Ludvík XIV a stále mám ve světě Skyrim co dělat. Hra roku (Promiň Zaklínači)

Pro: Svět, Zvuk, hudba, souhvězdí dovedností

Proti: Technologicky zastaralé (jak klasický zápor dnešní doby), šílený interface (jak klasický zápor Bethesdy), jízda koňmo je taky někdy šílenost, Bugy především v horských oblastech

+14

Czech Racer

  • PC 30
Opravdu rozporuplná hra. Ve hře mě nejdříve uvitá podivuhodná směs češtiny, slovenštiny a polštiny. Grafická stránka je na freeware scénu velmi dobrá, se samotným hraním je to ale horší. Vaším úkolem je totiž v každém závodě zamezit aby se přes vás někdo dostal - jakékoliv klopýtnutí je potrestáno. Samotná kariéra tak spočívá v neustálém restartu závodu dokud se neodjede bez chyby, teprve poté se plynně přesunete k dalšímu, ještě těžšímu. Když už se takto nastaví laťka, bylo by vhodné dát možnost okamžitého restartu na trati, ale bohužel - musíte stornout, zase spustit kariéru, zase spustit závod a to vše přes nahrávací obrazovky. Další záhodná možnost samostatných závodů také nefunguje, respektive nové tratě a auta jsou přístupné pouze při postupu kariérou a tak nezbývá než zkoušet, zkoušet a zkoušet ten závod v kariéře...Chtě nechtě vám z toho bude jebat a to vidím nakonec jako hlavní minus, které sráží celou hru dolů. Pominu statičnost prostředí a neničení vozidel, to už je takovým evergreenem.

Na freeware rozhodně nadprůměrná závodní hra, která však mnohé zabila svou lineární tuhostí.

Pro: grafika, design, škodovky

Proti: linearita, tuhost, žádný model poškození, podivná jazyková směsice

+14

Mafia: The City of Lost Heaven

  • PC 100
Představovat někomu tento skvost českého trhu je si myslím naprosto zbytečné. Ono udělat hru, která se lidem líbí je jedna věc, ale udělat hru se kterou člověk roste je věc druhá a ten kdo ji nikdy nehrál, nikdy nepochopí, o čem je řeč. Dodnes vzpomínám na Paulieho a jeho vtipné hlášky, Sama, který pokaždé, když ho nechtíc praštíte zařve: ,,To měl být vtip? Byl dost špatnej!". Nebo také na Ralfa a jeho a-a-ahoj Tome a spoustu dalších postav. Já jen doufám, že, není všem dnům konec a čeští tvůrci nám vytvoří něco, z čeho se stane legenda jako z Mafia: The City of Lost Heaven.

Pro: Dabing, výborné hlášky, příběh, postavy, mapa města, Jízda a Extrémní jízda, zbraně.

Proti: Až na pár malých bugů ( které jsou ale někdy velice vtipné) nemám vubec žádné proti.

+14 +17 −3

Minecraft

  • PC 75
Tak. Na začátek asi bych napsal to, že je to skvělá hra, která mi rozjasnila oči. Tolik možností, taková volnost, to v žádné jiné hře neuvidíte. Můžete stavět hrady, domy, hotel, auta ve zvětšeném měřítku. A ti mobové (Zombie), to je slast. Když jsem to hrál poprvé, ano byl jsem tak blbý, nevěděl jsem jak se dělá krumpáč, a kámen jsem kopal rukama. :D. O této hře mi řekl kámoš přes Skype, když to hrál. Řekl ať to zkusím. Tak jsem mrkl na youtube. Vůbec mě to nebavilo, bylo to spíš odpudivé. Ta grafika. Fuj!!! Ale nedalo mi spát, a stáhl jsem si to. A najednou: AAAAA, TO JE BOŽÍ!!! Hraju to cca rok a půl a ani jeden den jsem bez toho nebyl (takový jsem zavislák) :D. A ten multiplayer je ještě lepší jak single. Hrát s ostatníma, mužete být spolubydlící, drtit moby spolu. :D

Pro: grafika (bez toho by to nebyl Minecraft), mobové, volnost, přežití, Multiplayer

Proti: grafika, :D

+14 +16 −2

Re-Volt

  • PC 80
Hra Re-volt měla jeden velký potenciál. Multiplayer nejlépe na jedné obrazovce. Split screen bohužel neobsahuje.
Co na tom, že jsou graficky pěkné, rychlé a pro jednoho docela zábavné závody, když neobsahuje split screen.

Tratě jsou povedené. Spousta překážek, zatáček a zkratek. Prostředí je na svou dobu slušně varaibilní. Láhve od piva po shození můžou opravdu působit jako překážka. Tratě, hlavně v pozdější fázi hry, jsou opravdu výzva. Autíčka se chovají realisticky, takže si můžete být jisti citlivým ovládáním. Zvuky jsou dobré. Hudbu jsem o první trati vypnul. Zbraně fungují, je jich dostatek a opravdu zpomalují. Není nic horšího, než v zatáčce najet na olejovou skvrnu.

Díky obtížnosti se jedná o opravdu adrenalinové závody. Takže když jsem po těžce vydřeném závodě hodil v poslední zatáčce smyk a předjeli mě tři soupeři, měl jsem chuť rozmlátit klávesnici. Díky reálnému chování autíček se to stává docela často.

Hra mi i občas padala, ale to může být záležitost mého počítače.

Pro: grafika, obtížnost, rozmanitost tratí, varaibilita prostředí, rychlost, reálné chování autíček, zbraně, je to výzva

Proti: chybí splitscreen, občas frustrující, občas hra spadne z nutností natvrdo resetnout počítač

+14 +15 −1

Fallout 3

  • PC 70
Nejvíce mě potěšila rozlehlost podzemních prostor, ve kterých na vás kolikrát čekalo hodně nemilé překvapení. Možnost tahat s sebou parťáka na jedničku. Vyzkoušel jsem všechny a nejlepší dle mého je Jericho. Co mě ale vadilo docela dost, že když jste hráli za negativní karmu, nešlo se připojit k žoldáků z roty T. Ti byli prakticky nevyužití. Přitom tam měli celou základnu s podzemními prostory plnou vojáků a jejich důstojníků. Škoda, s nimi mohli být dobré questy. Bavila mě široká škála zbraní a možnosti jejich vyrábění. Hlavně železniční puška a nuka granát mě zaplavovali mozek značnými dávkami endorfinu. Fallout 3 není dokonalá hra, to všichni víme. Ale tolik hodin zábavy jsem ještě snad vyjma pár titulů nezažil. Jistě, pokud už pak člověk zná hlavní linii příběhu, dá se hra dojet za pár hodin. Mě ale chytla natolik, že jsem se rozhodl prozkoumat celou mapu a perk průzkumník mi to v pozdější části hry milerád umožnil. Celkem odehráno za kladnou 186 hodin a za negativní 231. Ano, za negativní karmu se dají dělat někdy opravdu celkem solidní prasárny např.zotročování dětí z Little Lamlight. Za pár let rozhodně nebudu váhat a po Fallout 3 určitě zase rád sáhnu.

Pro: dokonalá svoboda pohybu, spousta questů, rozmanitost zabíjení v režimu V.A.T.S.

Proti: nelze se připojovat k frakcím, nevyužitá rota T, celkově to působí mrtvě

+14 +24 −10

Gothic 3: Forsaken Gods

  • PC 55
Mám rád universum Gothica. Je jednoduché, komorní, hrubé a jeho příběhy se odehrávají v přírodě, kde přežít znamená neustálý zápas. Dokonce jsem si oblíbil toho třetího, bugům navzdory. Co jsem si v něm hodně užil, byl otevřený svět s kompaktními vztahy mezi svými obyvateli a množství úkolů, i když třeba jednotvárných. Od Forsaken Gods jsem očekával nášup questů a příběh, který ve mně zůstane.

Dva roky po zabití bosse z trojky se vracíte do milované Myrtany, abyste ji zase jednou vytáhli z bahna, z války, do níž upadla díky mocichtivosti vašich známých z předchozích dílů. To je předestřeno v intru. OK, řekne si hráč, přímočaré, ale to do Gothica přece sedí. Pak přijde první dialog a už to jede, jízda vede bohužel z kopce, šusem.

Mám podezření, že překlad do angličtiny prošel z německého originálu ještě přes některý z mrtvých jazyků. Jednotlivé části, ani věty dialogů na sebe často logicky nesedí. Motivy postav jsou stěží pochopitelné. Bezejmennému hrdinovi byste za to, co mu vyjde z úst někdy nejraději vyrvali jazyk a za činy usekali ruce. Tohle není váš starý známý. Chcete-li plnit questy, hra vás vede většinou jedním směrem. Questlog se významěji rozkošatí pouze v jednu chvíli, kdy vám příběh postaví do cesty samolibého a zkorumpovaného strážce brány ke Gornovi. Co je hře po tom, že s ním později chcete srovnat účty? Nelze. NPC tu zkrátka nereflektují změny vašeho postavení ve hře. Často ani zadavatelé úkolů (například Osch). Dojem z jednání s NPC nevylepší ani použití hlášek více různých dabérů při odpovědích vykecaných a nameless NPC "na poklik". Naštěstí vám ústa semtam do úsměvu roztáhne chytrý vtípek. Pro závěr bych asi nenašel vhodnější slovo, než satisfakující, ve všech jeho významech. K dohrání jsem si kvůli bugu musel pomoci příkazem konzole.

S patchem Enhanced edition se výhled potáhne žlutým filtrem, obličeje jsou o něco méně hranaté, ale dojem z grafiky je v porovnání se třetím dílem přibližně stejný. Prezentace přírody Gothica 3 zůstává i nadále atmosferická jako málokde jinde. Hodně se utlumilo zasekávání pohybu, bohužel je stále znatelné. Questové objekty z předchozího dílu se válejí doslova všude. Stejně jako v původní hře si i v datadisku všimnete balíků slámy, svázaných moderním balíkovacím zařízením - jsou tu krychle i válce. Závažných bugů je o něco méně, a těch drobných zase o něco více, než v G3 po aplikaci community patche. Bojovat bylo možné i bez staminy.

Rada na závěr: Jestliže jsem vás ani já neodradil, přidám tři rady: hrajte na easy a používejte teleportační kameny nasbírané při první návštěvě města. Hra vám nenaznačuje co udělat, abyste questy mohli odevzdat a ukončit, nechá vás klidně zkoušet všechno na všechno. Pro někoho možná hardcore, pro mě otrava, vážení vývojáři, takto dnes už ne. Pro zachování mentálního zdraví proto doporučuji hrát s Forsaken Gods v jedné a googlem v druhé ruce.

Pro: Kladné body získává datadisk za to, co přinesl už třetí díl - příroda, zůstala fantastická hudba, semtam vtípek.

Proti: Dialogy, slabý příběh, málo voleb ve všem (jen tou krajinou se lze toulat dle libosti), chybí podstatná část toho, co dělá dobré RPG.

+14

Orcs Must Die!

  • PC 80
Vzhůru do zatuchlých kobek, tentokrát v podání tower defense stylu, kdy svět ohrožují uřvané, uslintané a nemyté stvůry, a že není řeč o Greenpeace, ale o zelené vlně Orků. Příběhová kaše proč tomu tak je není nikterak důležitá, hlavní věc o kterou zde běží je likvidace mas Orků kteří se za každou cenu budou snažit dostat do portálu, a tuto cestu jim hráč musí znemožnit řadou důmyslných nástrah a pastí. Vzpomínky na starého dobrého Dungeona Keepera se vrací.

Začátek hry slouží opravdu jen na rozjezd, jelikož máte k dispozici minimum pastí a prostředků, levely jsou malé a jednodušší. Později ale teprve dochází k právé řežbě, když už konečně získáte nové pasti a schopnosti, kdy už nestřežíte jen jeden vchod ale klidně až 4 místa odkud se na Vás valí zástupy nepřátel, a vy pobíháte po kobce ve snaze zastavit nekonečný příval zelené hordy, budujete za peníze nové obranné posty, a sledujete jaký masakrální koncert se na monitoru právě děje. V tom tkví kouzlo Orcs must die!

Bohužel je škoda že autoři nedali do hry editor, jelikož vytváření vlastních map a misí hra přímo vybízí. Základní kampaň sice hráče na chvíli zabaví, jenže skončí příliš brzy než by si přál. Je tu pak možnost si mise projet na nejvyšší obtížnost a to už hra nedá hráči vůbec nic zadarmo. Komiksový styl grafiky ke hře sedí, hlášky hlavního hrdiny občas pobaví a hudba působí lehce repetivně.

Orcs must die! jsou ale výborným zpestřením tower defense her, kdy přináší svěží vítr do trochu utuchajícího žánru, kde mixují humor, masakr a různorodé pasti v ujetém stylu. A navíc za těch pár eur to je vynikající koupě.

Pro: Zábavnost řezby orků , humor, styl grafiky, kombinování pastí a kouzel, cena

Proti: Absence editoru map, kampaň mohla být různorodější a delší

+14

Battlefield 3

  • PC 80
Po dlouhé době další skvělá multiplayerová zábava. Před ježíškem jsem se nemohl rozhodnout zda koupit BF3, nebo jít do MW3. Prolezl jsem fora, napsal si s lidma co hry vlastní a nakonec volba padla na BF3.
Po odehrání něco přes 100hod. sesmolím nějaký ten komentář.
Grafická stránka je pěkná, není tam moc věcí, co by člověk mohl vytknout. Zato audio stránka mě nadchla stejně jako tomu bylo v BC2. Tohle člověk neuslyší v žádné jiné hře a pro mne je zvuková část velmi podstatným faktorem hry. Právě onen zvuk vytváří v BF3 tu jedinečnou atmosféru a vtáhne hráče přímo na bojiště. Samozřejmě zvuk musí vycházet z kvalitního systému.

K hře samotné
BF3 nabízí velký arzenál zbraní, člověk si nemůže nevybrat. Od útočných pušek, přes karabiny, samopaly, broky až po zasrané snipy. Všechny tyhle zbraně jsou rozházeny do čtyř tříd viz. popisek hry.
Na zbraních je asi pro hráče nejzajímavější jedna věc a to je osazování různýma přídavkama jako jsou tlumiče, lassery, optiky, atd.
K těm zaměřovačům: Hoši z DICE vyzdvihovali desítky(stovky?) možností upravit si svou zbraň a tím být jedinečný. Teoreticky mají pravdu, ale v praxi.. Jen opravdový magor si může na útočnou pušku dát optiku s 8x zvětšením, takže těch variant je v reálu méně. Naopak můžete na snipu dát kolimátor, nebo ACOG a hrát tzv. aggressive sniper v čele útoku, ale to musí hráč už něco umět.
Pak jsou zde vozidla, tohle asi nejvíc odlišuje BF serii od CoD. Psát o nich nebudu. Vozidla jezdí, letadla lítají.
Další takovou motivací jsou různá ocenění za aktivitu v boji formou stuh, za které při určitém počtu udělení dostane hráč medajli.
Teamwork: No, jak se to veme. Pokud se domluvíte s přáteli a spojíte se hlasovou komunikací, tak už se dá mluvit o nějaké té spolupráci, jenže na serveru je dalších "x" hráčů, takže ve výsledku se to mnohdy neodrazí. Takže ten, kdo mluví, že úspěch v BF3 je založen na spolupráci, tak zná to slovo pouze na papíru. Je to klasická řež, tak jak v CoD a vše závisí na tom, jak jsou týmy poskládány(skill každého hráče) Ale je tam mod squad rush, kde se hraje ve 2-4 týmech. Ten slouží pro tzv. progaming, který dle mě moc úspěchů nezklízí. Na taktizování je pro mne jednoznačně SaD, neznám lepší mod na teamplay v 5 hráčích.
Nyní nějaké ty zápory.
Nevím jetli je to způsobeno fyzikou, ale co mě dokáže rozčílit k nepříčetnosti, jsou věci o které se hráč zadrhuje. Snad ani ne 10cm vysoký patník je už problém, kdy hráč musí použít skok, malý šutrák, to samé. Problém je, že o tohle se zadrhnu vždy, když po mě někdo střílí a já polomrtvý se snažím schovat a najednou zůstanu trčet o nějaký kousek něčeho.
Dále ubírání HP při skoku z relativně malé výšky, někdy končící sebevraždou. A nebo,.... tzv. smůla. Smůlu by měl také někdo z DICE, kdyby se zrovna nacházel v mém dosahu. Běžím a míjím paletu s tvárnicema, obíhám ji a zničeho nic jsem mrtvý. Že by sniper, néé, zkrátka hele měl jsem smůlu.
Některé mapy nejsou vůbec dělané na určité mody.
Za CQ to je určitě metro a bazar. Mapy by měly být dělány jako klasické arény, kde je několik přístupových cest vedoucích do jednoho místa. U těhle map je ale koridor, který se ucpe hráči, kteří po sobě háží granáty, střílí z granátometů a RPG.
V rush modu mi nejvíce vadí mapa damávad: Zde musí útočníci nabíhávat z kopce dolů defacto nekrytí a to hned při prvních dvou M-COM stanicích, pak je část seskoku dolů, která se dá a poslední část odehrávající se v tunelu je opět koridor, který se dá bez problému hermeticky uzavřít, samozřejmě nesmíte mít tým tvořen pouze bandou idiotů.
Se základním nastavením, což je 75 tiketů je to téměř nemožné vyhrát.
Chybí mi mod jako je SaD v CoD, ale tohle není žádný zápor, nebo výtka, jen můj skromný názor.
+14

Portal 2

  • PC 95
Portal 2 mne nadchnul. Ač je engine stejný jako u Half-Life 2, dostal řádný facelift a vizuální stránka vypadá skvěle. Hlavně pasáž, kde vám váš mechanický pomocník svítí na cestu je báječná ukázka stínohry. Něco na mne vyskočit z poza rohu...no fuj :-) Grafická stránka hry je tedy skvělá, a stále i na mém průměrném HW (notebook, AMD Athlon 64 x2, 4GB RAM, ATI Radeon HD 5145 s 512MB, 17´ palců monitor 1600x900) jede na vynikající detaily a plné rozlišení naprosto plynule.

Zvuky a dabing jsou opět super, sterilita prostředí je ta tam - pohybujete se často v polorozbořené továrně, zarostlé či ve opuštěných zbytcích staré továrny. Vtipná stránka zůstala, logika se rozšířila o velké prostory a nové prvky. Dalo by se toho napsat hodně, ale nechám to jen takto ve zkratce. Je to prostě skvělá hra, rozhodně zkuste!

PS: Nevím jestli to byl problém u mne, ale asi po půlce hry, která běžela naprosto stabilně mne ve druhé trápily nečekané pády. Opatchováno mám, třeba si to úplně nerozumělo s mým HW. To bylo po HL2 a Portal 1, které by snad nespadly ani kdybych notebook vyhodil z okna trochu překvapení :-)

Pro: + grafika, zvuky, hratelnost, vtipnost, délka, prostředí, logické hádanky

Proti: - možná občasný pád, ale to může být problém u mne

+14 +16 −2

Hovniválové aneb Záhada komixu

  • PC 50
Adventura Hovniválové (aka Komix) vyšla v době, kdy nějaká česká hra vycházela skoro každý měsíc, v krátké době vyšlo Horké léto, aneb Majer v akci, Edna, Boovie, Léto s Oskarem, Turbo Speedway a Oil Empire, čeští vývojáři tehdy doslova bombardovali trh ve snaze navázat na úspěch Dračí Historie, ale doba už poněkud pokročila a nároky na kvalitu se poněkud zvětšily. České hry si tehdy v podstatě konkurovaly navzájem, což v situaci, kdy si originální hru koupilo stěží 5% hráčů, nevěstilo nic dobrého. Tehdy uspělo jediné Horké léto, aneb Majer v akci, ostatní vydané hry upadly do zapomění a skoro nikdo je nehrál.

To byl i případ Hovniválů, chvíli jsem je tehdy během zlatých devadesátek hrál, ale kromě odporné grafiky a segmentu z broučí říše mi v paměti moc neuvízly. A jak hra vypadá dnes? Hra začíná vpravdě masivním intrem, které by ze všeho nejvíc potřebovalo akutní zásah střihače a dramaturga. Během něj sledujeme jakéhosi týpka z typicky českého města Gotham city (důvod pojmenování mi jaksi uniká) na zdlouhavé cestě že školy domů, kde se celý převleče (opět za nonstop asistence vtíravé kamery) a jde ven jezdit na skejtu. To jsme opět nuceni několik minut sledovat, aby poté při cestě domů (tentokrát již pouze textové info) vlezl do nějakého domu, ve kterém ho vcucla komixova kniha. Fajn, intro jsme přetrpěli, začíná hra. A jaká! Autoři Hovniválů opravdu věděli, jak potenciální hráče odradit, po absolutně nicneříkajícím intru totiž hra začíná rovnou v okamžiku, kdy hráče silně omezuje časový limit a adventurní problém, zahrnující pixelhunting a několikeré klikání na místo, kde by již nemělo nic být, což je jeden z nejpodlejších triků, který v adventurách existuje, nebo spíš v 90. letech existoval. K tomu všemu hráč musí přetrpět vpravdě příšernou grafiku, která nebezpečně připomíná nechvalně proslulou Misi Quadam. Po vyčerpávajícím zneškodnění úvodního problémů (nakonec klasicky za použití návodu, aneb jak si hned zkraje zkazit hraní) se hra nicméně zlepšuje a dá se hrát.

Hovniválové jsou rozdělení na 4 části. První, ve které hráč ovládá soukromého detektiva, je relativně rozsáhlá a není moc zábavná. Druhá část z říše plyšových zvířátek je zase směšně krátká, ale je třeba ocenit originalitu námětu, ač je dost infantilní a mě osobně moc nebavil. Následují slavní Hovniválové, tato část je opravdu originální a vtipná, bohužel však opět velmi krátká, jedna se o cca 6 obrazovek a stejný počet předmětů. Po defakto freewarových segmentech přichází poslední a konečně již patřičně dlouhá část z nedaleké budoucnosti. Trochu mi svou náladou připomínala Nightlong: Union City Conspiracy, ale hratelnost opět trochu pokulhávala, autoři zde myslím již přehnali svou snahu dávat všechny předměty do odpadkových košů, což je adventurní klišé, že kterého si dělal legraci už Al Lowe v prvním Larrym, a nutnost klikat na aktivní místa několikrát, aby z nich hrdina vyhrabal nějaký ten životně důležitý předmět.

K technické stránce není moc co dodat, grafika je prostě strašlivá. Nemám nic proti komixovemu stylu, ale grafik Centauri Production prostě neuměl moc malovat. Hudba je průměrná a nestojí za výraznější zmínku. Za zmínku ovšem rozhodně stojí dabing, překvapivě ovšem v kladném slova smyslu. Podle všeho je amatérský (přinejmenším o něm není žádná zmínka v jinak ultrainformativnich credits), ale působí uvěřitelné a mnohdy lépě, než řada českých profesionálních herních dabingů. Zejména dabér hlavního hrdiny je velmi dobrý. Obecně se však v případě Hovniválů jedna spíš o dobový průměr až lehký podprůměr (samozřejme s klasickou desetiprocentní kladnou přirážkou pro české projekty) s tím, že se ve hře střídají zábavné pasáže s těmi nudnými, ba přímo frustrujícími. Hovniválové tak do české scény nepřinesli nic nového a vcelku zaslouženě se na ně zapomělo. Autoři se možná měli plně soustředit na segment s Hovnivály a nekouskovat hru do několika různých nesourodých stylů.

Pro: czech made, námět, občasná politicky nekorektní brutalita, povedený amatérský (!) dabing

Proti: grafika, zastaralé ovládání, 3 ze 4 akčních meziher jsou absolutně nehratelné, předměty v odpadkových koších, na ktere je nutné několikrát kliknout

+14

Diablo II: Lord of Destruction

  • PC 100
Datadisk, který vyslyšel prosby všech fanoušků a ukázal, jak měla vypadat hra hned. Možná, že to autoři udělali schválně, aby se měli s čím vytáhnout. Každopádně až tento přídavek udělal hru legendou. Vytvořil novou motivaci k hraní. Odstranil většinu neduhů (i když po tom vyšlo dalších pár patchů). A celkově posunul hratelnost dál do ještě návykovějších výšin barbarské vysočiny.

Kde vás chytne jemná melancholická hudba a ještě víc nepřátel. Grafika se zlepšila. Prostředí je pestřejší, živější. Lord of Destruction je tak srostlý s původním Diablem 2, že se nedají rozdělit. Všechno dobré co platí tam, platí i tady. Možná až na trochu horší úroveň animací. Nové postavy mi taky moc nepřirostly k srdci. Barbar mi bohatě vystačí. A teď v roce 2022 už i Nekromancer.

Nejlepší datadisk co kdy byl vytvořen. A teď mi Mariusi řekni. Jak to bylo?

Pro: nekonečná replaybilita

Proti: horší úroveň animací

+14