Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds

  • PS4 85
Do zamrzlé divočiny jsem se vydal ještě před dohráním (a finálním verdiktem) původní hry. Aloy už v tu chvíli je řádně vyzbrojená a dovednostně slušně na výši (level 44), takže ji jen tak nějaký nový nepřítel nemůže zaskočit. Jenže první setkání se Scorcherem, mocným vlkem z ledových zákoutí, zaskočilo značně nepřipraveného mě a pocuchalo mi pár nervů. Nepřátelé jsou totiž na severu náročnější, tužší a nároky na hráče zkrátka větší. Platí to jak u Tallnecka, u kterého je tentokrát potřeba se otáčet o chvíli déle, tak třeba pro cesty po horách, kde jsem ne snad bloudil, ale taková stezka směrem za šamankou byla až překvapivě důkladná a plná nových mechanismů.
Nejdůležitější ale je, že nejde o přiměřenou dávku toho samého.

Právě šamani, weraky a vůbec všichni Banuk, v původní hře jen nenápadně naznačeni a jinak drženi záměrně stranou, mi totiž přirostli k srdci více než veškerá verbež z Carja, prospěcháři Oseram a dokonce i více než přívrženci Slunečního krále nebo (vůči naší hrdince) poněkud nevděční Nora. Tihle mají specifickou odvahu, odhodlání, svobodu – a chtěl jsem jim pomáhat nejvíce, dokonce i dříve, než jsem zjistil, že jsou Frozen Wilds právě o nich.

A je o nich vyprávěno naštěstí tuze nápaditě. Příběh je poutavý i přes abstraktnost nepřítele, vedlejší mise i „pochůzky“ mají většinou mnohem širší záběr, než obvyklé „dones to, co mi po právu patří“ nebo „najdi mého člena rodiny“ a třeba zdánlivě malá mise Waterlogged až překvapí rozlohou budovy, kolem a ve které se odehrává. Stejně tak vůdcovské klání s Aratakem se nemůže rovnat zkoušce odvahy v původní hře, ale atmosférou časové tísně a očekávání nevyhnutelného průšvihu, který náplň úkolu převrátí, mě donutily samou soustředěností vstávat z gauče.

Nepěknou kaňkou je proto samotné finále. Na rozdíl od spousty ostatních hráčů mi v Horizonu nevadil žádný Cauldron. Považuji je za nápadité rozšíření světa, ve kterém se čistě technické věci schovávají vždy tak nějak za rohem, pod zemí nebo ve skále a prim hraje příroda. To ale platilo právě do konce Frozen Wilds. Zatímco mise Firebreak mi přišla adekvátní tomu, o co v ní šlo, na ni navazující Forge of Winter už je bohužel jiná káva. Neustálé přelézání rozsáhlých prostor a zprovozňování mostů pro moje souputníky jsem mlčky trpěl do chvíle, než mi chvíli před finálním soubojem vyskočil bug, který vedlejší postavy zkrátka vymazal. Celý úkol jsem sice opakovat nemusel, po několikerém opětovném načtení se zázračně teleportovali vedle mě, ale náladu už jsem měl zkaženou pořádně.

Je to škoda, i tady se totiž v posledních scénách dostaví slušné emoce a radost z pevně vyprávěného příběhu. Samotnou ústřední linku jsem šel uzavřít hned vzápětí, takže síla Frozen Wilds i díky tomu nepatrně opadla, ale i za takhle výživný dodatek do Guerilly rozhodně velké díky.

Pro: Banuk, nová nátura vedlejších misí

Proti: The Forge of Winter

+14

Super Lucky's Tale

  • PC 70
Asi chápu, proč Luckyho super příběh tak zapadl a v recenzích nesklidil příliš nadšené ohlasy. Je totiž fakt, že v něm nenajdete ani zbla originality a jedná se o úplně standardní 3D plošinovku, ve které hrdina prochází úrovněmi, skáče na hlavy nepřátel a sbírá lesklé mince. Vedle takové Super Mario Odyssey, která vyšla o pouhých deset dní dřív, působí jako relikt z dávno zapomenutých dob. Navíc hra vyšla na poměrně nešťastně zvolené platformy, na kterých nějaké dětské plošinovky nikoho moc nezajímají či se jim většina hráčů rovnou vyhýbá (Windows Store).

To ale neznamená, že to je špatná hra. Slovo, které SLT vystihuje asi nejlíp, je "kompetentní" – vše, o co se pokouší, se jí celkem zručně daří. Záleží, zda ji dokážete odpustit, že nemá žádné ambice posunout svůj žánr byť jen o píď dál.

Po mechanické stránce se jí nedá moc vytknout – ovládání je (většinou) velmi pohodlné a přesné, kamera (až na výjimky) nevyvádí psí kusy, úrovně jsou tak akorát dlouhé a v rámci možností dostatečně pestré a prostředí jednotlivých světů (les, vesnice, poušť, Halloween) se nestihne omrzet. Sběratelských předmětů je lidské množství (stačí vysbírat jeden speciální čtyřlístek, písmena L-U-C-K-Y a většinu mincí, které nejsou nijak zvlášť schované), je tedy reálné hru opravdu dohrát na 100% a sběratelská mánie nedosahuje takových excesů jako v klasikách žánru. Oceňuju i přítomnost speciálních úrovní ve stylu 2,5D auto-runner her nebo kuličkových bludišť jako Marble Madness, které působí jako příjemné zpestření. Hra taky není příliš dlouhá, což na jednu stranu může být zápor, ale mě to jako taková pětihodinová jednohubka zcela stačilo a větší délku bych možná vnímal negativně.

Po příběhové stránce není moc co řešit, je to prostě taková jednoduchá roztomilá pohádka pro děcka, která podle očekávání hře nic zajímavého nepřidává, ale neuráží. Občas jsem se nad hláškami nepřátelských kočičáků pousmál, ale pár týdnů po dohrání si už vůbec nepamatuju nic konkrétního. Graficky hra sice žádné ceny za objem částicových efektů ani rozlišení textur nevyhraje, ale ošklivá rozhodně není a je velmi hardwarově nenáročná, děti si ji tak mohou zahrát i na slabších počítačích či noteboocích.

SLT asi leccos odpouštím kvůli tomu, že jsem si ji zahrál v rámci trialu Xbox Game Pass a měl od ní nulová očekávání. Kdybych za ni měl zaplatit plnou pálku 30 dolarů, budu se nejspíš tvářit jinak, ale zdarma jsem se u ní překvapivě bavil víc, než jsem doufal a pokud se ke Game Passu dostanete, nezdráhal bych se hru doporučit aspoň na vyzkoušení – především pokud hrajete na PC, kde je ta nabídka dostupných her opravdu chudá a v konkurenci extrémně nudného Zoo Tycoonu nebo zabugovaného State of Decay 2 tak Lucky působí velmi dobře. Asi ale hodně záleží na tom, jak moc velcí jste fanoušci žánru 3D plošinovek – pokud máte projité všechny Banja, Crashe, Spyra a jinou barevnou havěť, bude pro vás Lucky asi hodně ohraná písnička, ale nováčky či sváteční hráče žánru by mohl slušně pobavit.
+14

Thomas Was Alone

  • PC 70
Herní výzva 2018 - číslo 3 - Lidem vstup zakázán

Thomas Was Alone je taková krásná oddechová plošinovka, při které se příliš nezapotíte. Ovládáte několik geometrických tvarů, konkrétně čtverců a obdélníků různých velikostí, se kterými se musíte dostat do předem určeného místa, kde je vyobrazen jejich tvar do kterého patří. Jenomže každý z těchto "tvarů" umí nějakou speciální činnost. Jeden například umí plavat jako ponton, jiný zase proleze úzkými prostory, ale zase nevyskočí příliš vysoko. Takže k dokončení daného levelu je potřeba správně zkombinovat jejich vlastnosti, abyste je všechny dostali do cíle.

Každý level v této hře je úplně jiný. Jeden je zaměřený na logické myšlení, další zase na přesnost ve skákání. Ke všemu máte v každém levelu jiný počet různých čtverců, které je potřeba dostat do cíle.

Hra mi vcelku rychle ubíhala a ani mě nezačala nudit. Ke všemu hrál pěkný soundtrack, který vylepšoval atmosféru a pocit ze hry. Hra není ani příliš dlouhá, takže tak rychle nenastane stereotyp z toho, že děláte pořád jedno a to samé.

Pro: Každý level je unikátní, soundtrack, nepříliš složité

Proti: Po určité době může nastat stereotyp a nastoupí nuda

+14

The Light

  • PC 80
Nádherně zpracovaný audiovizuální experiment ruského autora Sergeje Noskova s adventurními prvky odehrávající se v opuštěné budově. Tu si pomalu a jistě příroda bere zpět, stejně jako její post-apokalyptické okolí. Titul oslní na první pohled svým nádherným grafickým zpracováním a scenériemi. Díky svým emotivním momentům (např. s ptákem, který k vám proletí skrz rozbité okno budovy, a tvoří jedinou živou bytost kterou fyzicky potkáte) propojenými s příjemnou hudbou a příběhu k zamyšlení nad lidským chováním, hra tvoří opravdu intenzivní, avšak velmi krátký - patnáctiminutový zážitek, který můžete sami zažít i vy zcela zdarma. Zamrzí ovšem absence angličtiny a dalších překladů - hru si zahrajete jen v ruštině.

Pro: Audiovizuální zážitek, grafické zpracování, emotivní momenty, příběh k zamyšlení

Proti: Herní doba (15-20min), pouze v ruštině

+14

Heavy Rain

  • PS4 80
PlayStation Plus tento měsíc nabídl Heavy Rain ke stažení a já po obrovském úspěchu Detroit: Become Human nemohl udělat jinak, než si jej zahrát. Z lehkého nastínění jsem věděl jen to, že jde o krimi příběhovku s Origami killerem, nic víc.

Hned v úvodu se mi nelíbila nutnost držet tlačítko R2 pro chůzi. Prostě mi přijde intuitivnější pouze držet páčku. Dále funkce "myšlenek" byla zajímavá a vnese to do hry takovou knižní atmosféru, jelikož ne ve všech filmech vám postava říká i to, co si myslí. Avšak, má to jeden háček. Různé volby se točí kolem postavy jako splašené, jejich popisky se včetně jejich tlačítek překrývají a několikrát se mi stalo, že jsem zvolil možnost, kterou jsem nechtěl. Chápu, že ve stresových situacích to mělo jako navodit pocit, že daná postava má strach atd., ale dle mě to nebylo nejmoudřejší.

Do děje se dostanete pomaličku, vlastně mě to ze začátku trochu nudilo. Někde v polovině hry ale příběh nabral neskutečný spád a pomohly tomu i povedené quick time eventy, které nebyly ani lehké, ani extra těžké. Vytkl bych jen pohyb "naklonění ovladače" do stran, který mi dojebal konec a jízda na dálnici byla v mém podání dost tragická. Různá odhalení a dějové zvraty celkově měly solidní dopad na požitek ze hry. K postavám jednoduše přilnete a s každým postupem skrz ten hnusný slejvák nebudete chtít ovladač odložit.

Graficky to sice nebyla žádná extra třída, ale jako mínus to neberu, protože hra už má pár let za sebou. Hudba také výborná, i když skladba podobná z filmu Sedm byla po pár hodinách dost ohraná. Nekončící déšť jen výborně dokresloval atmosféru tohoto jinak moc povedeného herního kousku. Skoro to vypadá, že si tu víc stěžuji, ale až na těch pár drobností, jsem si Heavy Rain moc užil a rozhodně nezůstanu u jednoho dohrání.

Pro: příběh, atmosféra, postavy, spád v ději a "akčnost"

Proti: poletující myšlenky, pohyb nakloněním ovladače

+14

Requiem: Avenging Angel

  • PC 85
Aj keď Requiem nepatrí medzi moje najlepšie hodnotené hry, tak na hru spomínam veľmi rád. Úvodné peklo ma sprvoti odradilo, je znázornené až príliš dobre, ale ďalej je to už „klasická“ strieľačka.

Cyclone Studios sa pustilo do FPS, v ktorej okrem zbraní vládnete aj špeciálnymi schopnosťami. Nespomínam si, že by sa niekde inde dala nepriateľom uvariť krv, premeniť ich na soľ, poslať na ne roj múch, alebo to všetko spomaliť tak, že by aj Max Payne veľavýznamne zdvihol obočie. A to sa prosím pekne písal rok 1999. Jasné, už sme mali za sebou HeXen II spolu s Heretic II a samozrejme Half-Life, ale inak bola konkurencia malá. Ja osobne považujem roky 1998 - 2002 za jedno z najplodnejších herných období.

Requiem na mňa najviac zapôsobilo zvukmi a dusnou atmosférou. Najmä za atmosféru mesta dávam palec hore.

Príbeh už bol poslabší, ale bol tam. V roli padlého anjela je nutné bojovať so zlom na zemi a na konci sa porátať aj so samotným...veď viete, kto býva v pekle (okrem politikov). Inak sú súpermi len vojačikovia a sem tam nejaká tá pekelná beštia.

Keby sa v dnešnej dobe chytilo Requiem, napr. Arkane Studios, tak by z toho mohla byť pecka.

Pro: Špeciálne schopnosti, Atmosféra, Uspokojujúce prestrelky

+14

Goat Simulator

  • PC 100
Surrealistická vize která se nám snaží odpovědět na otázku která sužuje lidstvo už desetiletí: "Je člověk v nitru opravdu kozou?" Určitě mnozí z vás se touhle otázkou aktivně zabývali ale marně, odpověď nikde.

Proto je tu Goat Simulator, který díky podprahovým zprávám se vám snaží podat výživnou odpověď. Bohužel hromada mozkově slabších jedinců to ve hře nedokáže vypozorovat a proto si hra odnáší tak mrzké známky. Já sám jsem měl silné spojení s kozou v reálném životě, a proto jsem ve hře jednal pomocí mého kozího instinktu, který jsem si vytříbil s mojí kozí společnicí Jarmilkou, při našich večerních siancích.

Například jsem se díky vysokým skokům na trampolíně ve hře dozvěděl že koza dříve byla muž. Atleticky založený skokan do výšky, který se po naražení do ženy stal privátním detektivem (to jsem vydedukoval když jsem srazil blondýnku).


To ale zdaleka není všechno, jelikož jsem během hry měl procitnutí že každý z nás má v sobě aspoň jednu kozu, kterou právě reflektuje tato koza ve hře. Každý z nás chce totiž békat a pobíhat po lučinách, ale skrývá to hluboko ve své duši. Hráči jsou často tímto uvědoměním díky této hře tak pohoršeni že jí kritizují, nedokáží totiž v sobě přijmout vnitřní kozu.

Proto hře dávám 100% a už vím co chci ve svém životě dělat, tímto dnem si ruším účet na DH a jdu se pást :)
+14 +16 −2

Deadlight

  • PC 70
V júni 2013 som dal hre prvú šancu a nechytil som sa. Chýbalo mi presne to isté čo aj tentoraz (okt 2017) - poriadna zombie atmosfera s nábehom na príbeh. Hoci tam sú zombieci, tak pôsobia len ako kulisa ku parkourovej hre. Deadlight je naozaj "len" zaujímavá plošinovka v zombie prostredí.

Akt 1 - Nuda - 57m 4s (90 %). Zoznamoval som sa s ovládaním a nie a nie sa mi to dostať pod kožu. Napriek tomu ma hra dokázala udržať pri hraní, lebo som očakával zlepšenie. A to som zrovna dnes druhýkrát dohral Metro: Last Light Redux.

Akt 2 - Divné - 1h 37m 8s (91 %). Namiesto zombiekov mi polovicu času robí spoločnosť Rat, ktorý ma obral o zbrane a dáva mi plošinovkové úlohy.
Povedal som si, že sa teda musím na hru nastaviť ako na plošinovku a pomohlo to. Začal som sa baviť podobne ako v Limbo. Výrazne tomu pomohla aj grafika - všetko je krásne plynulé a zvolená farebná paleta (prevláda čierna a šedá) tam sedí ako riť na šerbel. Ovládanie mi už ako tak prešlo do rúk, ale jasne cítiť, že by to chcelo gamepad. Odrážanie od stien pri výskoku je mojím nepriateľom číslo 1.

Akt 3 - Záver - 41m 53s (97 %). Rozporuplné pocity. Príliš veľký zhon a ja nemám naháňanie rád. Zlaté levely s Ratom :) Chýbala tomu hĺbka. Aj keď som sa dozvedel (veľmi smutnú) pravdu o Randallovej rodine, ktorú celú dobu hľadal, nezapôsobilo to na mňa tak, ako by malo. A to som tiež otec.

Ako plošinovka veľmi dobrý pokus, ale okrem plynulého pohybu v peknom prostredí si o mesiac na nič iné nespomeniem. (Pozn. Aug 2018 - potvrdzujem, že už si prakticky na nič nespomínam :)) To hovorí za všetko.

Herná doba:
čistý čas: 3h 16m 5s
hrubý čas: 5h 16m vrátane 25 minút strávených sledovaním denníka o vývoji hry
hra skompletizovaná na: 75 %

Porovnanie po druhom dohratí hry s gamepadom v novembri 2020:
Akt 1 - 57m 4s (90 %) [okt 2017] vs 59m 26s (92 %) [nov 2020]
Akt 2 - 1h 37m 8s (91 %) [okt 2017] vs 1h 36m 47s (93 %) [nov 2020]
Akt 3 - 41m 53s (97 %) [okt 2017] vs 27m 20s (99 %) [nov 2020]
čistý čas: 3h 16m 5s [okt 2017] vs 3h 3m 35s [nov 2020]

Pro: zvuková stránka, grafické spracovanie, vykreslenie sveta, parkour

Proti: krátke, slabo podaný/dávkovaný príbeh, ovládanie mohlo byť ďaleko ohrabanejšie s rýchlejšou odozvou (zlaté LIMBO alebo INSIDE), nemal som motiváciu zachraňovať spoločníkov

+14

Call of Duty: WWII

  • PS4 90
Když jsem slyšel, že bude nové COD z druhé světové byl jsem nadšen. Už jsem měl robotů a exoskeletů až po krk. Příběh byl dle mého názoru skvělé zpracován a hvězdné osazení se mi taky hodně líbí. Návrat ke kořenům byl velice dobrý napad. Final Reich má taky dobré provedení a hodně mě potěšila Katherin v hlavní roli. Co se týče multiplayeru tak za mě povedeny i když jsem slyšel více špatných ohlasů. Všemi odsuzované boxy maji podle mě celkově v COD vymyšlené dobře a ve WW 2 jsou ideální. Forma orderů je hodně dobrá. Za mě jeden z nejlepších dílů od dob COD 2.

Pro: Hratelnost, příběh, multiplayer, hvězdné osazeni, multiplayer, ordery

Proti: Krátký příběh

+14

Tearaway

  • Vita 90
Říká se, že 3D plošinovky jsou mrtvý žánr. Nebo aspoň přizabitý. To je částečně pravda a v době vydání Tearaway tohle tvrzení mělo jistě větší váhu než dnes, kdy tenhle žánr tak trochu zažívá renesanci. Humble překvapili s vydáním A Hat in Time, příjemnou zábavou bylo i opomíjené Super Lucky's Tale a devadesátkové děti zalil příjemný pocit nostalgie u remaku slavného Crashe. Pár let před nimi ale stačil vyjít možná jeden z nejlepších zástupců žánru vůbec a jak už to tak bývá, nikdo mu moc nevěnoval pozornost.

Pravda, PlayStation Vita byl propadák a udělat s exkluzivní hrou pro tuhle konzoli díru do světa je velmi nepravděpodobné. Co ovšem tvůrci tratí na prodejích a popularitě, to přidávají na hratelnosti, která je perfektně přizpůsobena ovládacím možnostem handheldu. Ne, ono to skoro vypadá, že Media Molecule vyvinuli i samotnou Vitu čistě pro potřeby téhle hry. Není samozřejmě nic překvapivého, že tvůrci se snaží vždy využít všechny možnosti, které na dané platformě mají, ale pokud jste někdy hráli třeba na DS, 3DS nebo klidně nějakou jinou hru na Vitě, tak víte, že to často nedopadá zrovna šťastně. Jako kdyby nevyužití všech možností dělalo ze hry podřadnou záležitost. Výsledek je pak frustrující, nelogické a šíleně otravné ovládání, které mohlo být nadesignované na klasická tlačítka a páčky a člověk akorát proklíná tvůrce a modlí se, aby daný kousek vyšel i na PC či domácí konzoli bez všech těchhle rádoby vychytávek. To ale není případ Tearaway. Během hry využijete kameru, mikrofon, dotykovou plochu na zádech i samotný displej či gyroskop. A to velmi často. Vše působí naprosto přirozeně a plynule. Zázrak.

Čím ale hra boduje nejvíce, je variabilita jednotlivých úrovní. Nikdy se nestane, že by některé dvě byly stejné. Všechny mají ojedinělou stylizaci a vždy příjdou s novým prvkem v hratelnosti. Jednou skáčete bubnováním na záda konzole, ve druhé nakláníte konzoli pro pohyb plošinek, dále zas chodíte po zdech pomocí lepidla nebo protrháváte svými prsty kusy virtuálního papíru. Mezi tím stíháte fotit, kreslit, házet míč na koš, jezdit na praseti a spoustu dalších aktivit jak během příběhu, tak i ve vedlejších úkolech, rozmístěných po lehce otevřených úrovních. Samozřejmě každý gimmick se opakuje občas i v dalších úrovních, ale nehraje již prim a přenechává více prostoru něčemu novému. Nelze se tak obávat stereotypu. Vášniví fanoušci sběratelských předmětů si příjdou na své také a hra pobaví jak dospělé, tak ty nejmenší, neb obtížnost je nastavena poměrně nízko. Ti nejmenší ocení i sbírání papírových modelů ve hře, které lze pak složit i reálně. Hezký bonus.

A nezůstanem jen u papírových modelů. Papírový je totiž celý svět a stylizace působí jako od tuzemských Amanita Design. Spousta bizarních a originálních nápadů, které je radost zkoumat. Nezaostává ani hudební doprovod, který vždy perfektně sedí k dané situaci a prostředí. Nechybí tak ambientní skladby, tvořící skvěle atmosféru, ani veselejší a rychlejší kousky, přidávající na zábavnosti dané situace. Navíc vše s velmi širokou škálou hudebních nástrojů.

Pokud máte možnost si tenhle kousek zahrát, tak neváhejte. PlayStation 4 verze zdá se není tak dobrá, neboť hra hodně stojí na ovládání, ale věřím, že tvůrci vymysleli něco zajímaveho i pro klasický gamepad. Pro mě asi nejlepší hra ve svém žánru a to jsem hrál i všemi miliované klasiky jako Crash či Spyro. Vážně krásná hra.
+14

Mortal Kombat X

  • PC 80
  • XOne 75
Úvod do deja
➤Hra nás v story móde vtiahne do pokračujúcej vojny medzi Zemov (Earthreal) a Outworldom.

Plusy hry
➤postavy: celkovo máme k dispozící 24 postáv + vlastníci kombat packov dostanú daľších 9 postáv. Za 12 znich budeme postupne prechádzať story mód. Každá postava má svoje vlastné kombá, schopnosti ale aj príbehové pozadie, takže každá je unikátna. V tomto diely do hry pribudli nováčikovia ako Cassie Cage či votrelec, predátor, Jason alebo Leatherface.
➤fatality: jedna z najznámejších vymožeností Mortal Kombatu. V tomto diely su fatality stále rovnako brutálne, vtipné a kreatívne ako v predchádzajúcich.
➤kombat system: ako som už napísal vyššie tak každa postava má svoje vlastné kombá a schopnosti. Pri výbere postavy si môžete vybrať s troch typov bojových štýlov danej postavy, z toho dôvodu sa vám počet rôznych komb zvyšuje.
➤krypta: ako v predchádzajúcich dieloch, aj v tomto sa nachádza krypta. Miesto kde nakupujete napríklad skiny alebo brutality, ale môže vás tu zastihnúť aj celkom slušný scarejump.

Mínusy hry
➤finálny súboj: samotný príbeh nechcem hodnotiť pretože si ho viac užijú ľudia ktorý sa orientujú vo svete MK. Ale dovolím si ohodnotiť finálny súboj. Človek bi čakal že finálny boss ( tak ako v predchadzajúcom diely ) porazí väčšinu postáv ale to sa bohužiaľ nestalo, pretože na scénu nabehla kráska Cassie a nakopala až moc rýchlo riť nielen jemu ale každému nepriateľovy.
➤Kombat packy: pokiaľ si chcete odomknúť všetky postavy tak si budete musieť priplatiť a kúpiť Kombat packy. Pokiaľ bi bol len jeden tak to dokážem pochopiť, ale dva. No pokiaľ si budete chcieť skúsiť súboj medzi votrelcom a predátorom tak nemáte na výber a budete si musieť kúpiť obidva.
➤smrt niektorých postáv: vývojari sa neboja nechať zomrieť pár postáv ( mohli sme to vydieť napríklad na konci minulého dielu ). Smrť Quan Chiho bi som dokázal prehliadnuť ale to že autori nechali zomrieť práve Mileenu je čisté svinstvo.


!! Záverečné zhrnutie !!
-Mortal Kombat si človek určite nekúpi kvôli story módu. Nehovorím že bi bol zlý ale nič sa nevyrovná pocitu ked nakopávate prdel svojim kamarátom, rodine alebo niekomu náhodnému v multiplayeri. Nové postavy ktoré sa do hry pridali určite dokázali zapadnúť. Kombat systém je ešte svižnejší a pokiaľ ovládate pár komb tak vás nikto s kamarátov neporazí. ( pokiaľ nestláča všetko naraz ). Posledná cutscéna sa pekne nahráva na daľší diel takže sa môžme už len tešiť s čím novým vývojári prídu. A určite im žiadny fanúšik neodpustí smrť Mileeny, a ešte ked ju zabije taký charakter ako D´vorah.

➤Čas strávený v hre: 14 hodín
➤Achievementy: 14/73

HODNOTENIE: 80/100%.

Pro: postavy, fatality, krypta, multiplayer

Proti: Kombat packy, rozbitý ovládač

+14

Risen

  • PC 70
Risen přináší typické Gothikovske rpg, navrací se k menšímu světu s lineárním postupem a málo co dá zadarmo.

Zvláště menší rozsah dává možnost, aby se hráč se vším seznámil dopodrobna. Růst schopnosti a dovednosti je docela rychlý, ke konci si tak lze vyzkoušet jednotlivá řemesla, tím spíše pokud vedou k lepší výstroji, nebo lektvarům s permanentním účinkem.

Hra je příjemně atmosférická a svým zpracováním velice pěkně asocijuje Night of the Raven. Nabídne docela netradiční protivníky, kteří docela dokáží zavařit, tím se dostáváme k asi nejlepšímu prvku a to k bojovemu systému. V gothicovké sérii šlo ve výsledku jen o zvýšení ability. Samozřejmě hráč si mohl volit směr úderu, ale vykryvání už bylo problematické, ve výsledku úspěch zavisel na úrovni skillu. V Risen ale konečně získává smysl užívání štítu, těžké zbraně atd. Konečně lze souboj více ovlivnit, stačí jen trocha šikovnosti.

Bohužel, zbytek už o něco ztrácí. Příběh zaujme, ale o zajímavější zápletky je nouze. Je to typický gothic, a tudíž i stejně předvídatelný. Což nutně nemusí být zlé, ale už by to chtělo méně tuctové úkoly a zajímavější npc. Jako připomínka gothiků fajn, ale v roce 2009 by to už chtělo inovace.
+14

A Way Out

  • PS4 70
Hrám čistě pro dva ještě neodzvonilo!

Zdálo se, že čas, kdy jste mohli celé dny propařit s kamarádem na gauči jsou nenávratně pryč, nevzpomínám si na žádnou novou hru (krom lego her a Brother: tale of two sons ehm ehm to je tak trochu stejný autor), kterou byste si mohli zahrát čistě s kámošem a už vůbec ne, kde byste kamaráda opravdu nutně potřebovali.

Od příběhu nečekejte nic velkého, prostě utíkáte z vězení. Některé scény jako by z oka vypadly Útěku z věznice Shawshank (scéna na střeše, bouřka), že si až myslím, že je to záměrné a autor tak skládá skvělému filmu poctu. Máme tu dvě archetypální postavy, Leo - mladý a horlivý a Vincent - starší a rozvážný, nějaké ty pletky se zákonem, krevní mstu, věrné manželky, ukradené klenoty, zlouna s obrovským letním sídlem a tak dále. Rozhodně nic, co by vás překvapilo. Spíš taková poslepovaná klišé.

Herní mechaniky jsou skvělé. Splitscreen běží stále a navíc se často mění v prospěch toho, kdo má víc práce. Rozhodně si oba hráči nedělají to svoje, ale hodně spolupracují. Jeden odvádí pozornost, zatímco druhý krade náčiní nebo dává pozor na procházející strážné zatímco vy se snažíte utéct z cely. Některé věci musíte dělat naráz a dokonce i synchronizovat mačkání tlačítek, aby se vám určitý úkon povedl. Ve hře dostanete i možnost výběru rozhodnutí jako: utéct pod mostem nebo přes něj, stařečky odlákat nebo je přepadnout? Tyhle rozhodnutí však nemají na další děj žádný dopad a jsou čistě pro zpestření hratelnosti. Obzvlášť mě bavily honičky na všech různých dopravních prostředcích (včetně člunu). Drobné minihry jako házení šipek, podkov nebo baseball jsou hezkými detaily.

Skrze hru se dostanete zhruba za nějakých sedm hodin. Vystřídáte různá prostředí, role, dopravní prostředky, honičky a spácháte hromadu zločinů. A i přesto všechno jsem měla občas pocit, že se nudím. Nebylo to ani tak příběhem nebo nedostatkem rozmanitosti, ale ve hře nebyla snad jediná výzva. Umřeli jsem tak dvakrát (a to protože neumím rozeznat pravou od levé) a hra nás celou dobu vedla za ručičku, nějak mi chyběl ten adrenalin. Prostě jsme držely ovladače a spíš sledovaly interaktivní film, než že bychom opravdu hrály.

Je osvěžující po tak dlouhé době dostat do rukou hru, kterou si jinak než ve dvou nezahrajete. I když plést si obrazovky, kde jsem já a kde spoluhráč mi opravdu nechybělo. Navíc pro hraní ve dvou potřebujete jen jednu kopii a to mi od autorů přijde jako skvělý (nejen prodejní) tah.


Pro: kooperace, herní mechaniky

Proti: příběhová klišé, příliš jednoduché

+14

Immortal Redneck

  • PC 70
Štrajdání pyramidama je sranda: barevná grafika zahřeje na srdíčku (tím dobrým způsobem), spletité místnosti přidají špetku bloudění, ve zbraňových pouzdrech se vystřídá kdejaká kuriozita, občas na vás vybafne ovázanej rošťák a ani vás nenapadne, že vlastně pleníte hrobku.

Pokud ke hraní nepotřebujete příběh, nevadí vám dokola umírat a ustojíte buranské fóry, existuje šance, že vás Immortal Redneck zabaví jako mě. Kdyby se Vidlák tolik nespoléhal na kupování statů a byl více o učení správného postupu, posadil bych ho v žánru hned vedle Ziggurat a Killing Room.

Pro: Množství svitků a zbraní, technická stránka, svižná akce, dizajn místností

Proti: až moc roguelite na můj vkus, některé přemrštěné záporné bonusy (jako vždycky:)

+14

Breath of Fire

  • GBA 70
Breath of Fire dnes již představuje stařešinku mezi jRPG, však se první vydání pro SNES řadí do roku 1994, ale i přes svůj pokročilý věk mě dokázalo zaujmout a pobavit více než leckteré moderní sterilní kopie alá Pier Solar and the Great Architects. Samotnou náplní se příliš od jiných zástupců žánru neliší, i tady hráč většinu herní doby šmejdí po mapě, ať už ve vsích, všelijakých kobkách či jen tak po loukách a lesích, utkává se v nespočetném množství soubojů s roztodivnými potvorami, zlepšuje své atributy a postupně rozkrývá pozadí příběhu, do něhož byl událostmi uvržen. Tím, co zabraňuje stereotypnosti převzít nad hrou vládu, jsou pestré proměny prostředí a vtipné vedlejší příběhy. Hráč se tak musí dostat ze zajetí snového světa poražením zlé osobnostní složky spícího nešťastníka, část hry se odehrává pod vodou, kde je průvodcem chamtivý rybí společník, jindy zase musí vyřešit problém táhnoucí se z minulosti vedlejších postav a podobně. Podobná proměnlivost hry mi je sympatická, když se k tomu přidá i nepřestřelený počet náhodných soubojů (zdravím Final Fantasy I), hra se mi tak nezvládla vyloženě omrzet a i přes určité slabší pasáže mě vydržela slušně bavit až do konce.
+14

Super Blood Hockey

  • PC 75
Pixel-artová napodobenina NHL natřeno trochou humoru a krve. Jedná se o arkádovou napodobeninu hokeje kde hrajete v rozložení 5 proti 5ti včetně brankáře. Hratelnost a spád je na vysoké úrovni, také animace jsou dobrý, když přihlédnete na typ grafiky.

Co je velmi na škodu je málo možností hraní. Nemůžete hrát ligové zápasy. Můžete zkusit turnaj ale má jenom 3 zápasy. Když zápas skončí nerozhodným výsledkem, je prodloužení do nekonečna a hraje se dokud některý tým nescoruje.

V každém případě pár zápasů doporučuji zkusit, je to sranda. Po asi 10 odehraných her nastává dost velký stereotyp i když změníte nastavení obtížnosti. Prostě branky padají z určitého uhlu nejlépe a když to vychytáte, tak nemá smysl zkoušet něco jiného, co je fakt škoda.

Také gamese chybí online multiplayer.

Pro: svižné, vtipné a má to aj sportovního ducha. Zajímavé hardcore módy hraní 4 vs 8. Možnost hrát s kámošem u jednoho PC

Proti: chybí online multiplayer, nemožnost hrát ligové zápasy, málo týmu, turnaj má jenom 3 zápasy, týmy se neliší obtížností

+14

Beyond Eyes

  • PC 60
O Beyond Eyes se dá říct, že je to hra zajímavá, ale zároveň ne moc dobře hratelná. Ta zajímavá část spočívá v tom, že se hraje za slepou dívku Rae, která pomalu (doslova) prozkoumává svět a hledá svou kočku. Protože musí používat jiné smysly než zrak, tak se při hraní objekty zobrazují těsně před ní.

Průzkum samotný je zábavný i frustrující zároveň, záleží v jaké pasáži se hráč nachází. Rae totiž ve hře zažívá různé zážitky a potkává různé lidi, čelí svým strachům a poznává svět kolem sebe. Právě tyto pasáže jsou velmi fajn, jenže někdy je cesta k nim strašně zdlouhavá, a to hlavě z důvodu, že se Rae fakt strašně courá, což je na jednu stranu pochopitelné, ale z hráčského hlediska úmorné.

Vizuálně je hra hezká, hudba také, stejně tak zvuky okolí dobře dokreslují atmosféru. Zajímavé bylo sledovat Rae, když má z něčeho strach a nakonec se z toho vyklube třeba ostřikovač :)

Celkově hodnotím lehce nadprůměrně, hra není hrozná, jen taková těžkopádná, ale má své kouzlo a atmosféru. Herní doba je asi tři hodiny, takže i když má své zdlouhavější momenty, dá se projít celkem rychle.
+14

Unavowed

  • PC 75
Z mého subjektivního úhlu pohledu je urban fantasy horror jeden z nejatraktivnějších žánrů, at už z odvětví literárního, filmového nebo herního. Problémem je, že produktů zasazeného do tohoto prostředí, v žánru, který v poslení dekádě poněkud stagnuje, je jako šafránu. A ty kvalitní (herní) by jste spočítali na prstech jedné ruky. Konkrétně je řeč o sérii Blackwell. Které jsem se, i přes její zasazení, vyhýbal jako kazatel putyce - hlavně díky jejímu obstarožnímu grafickému hávu.

To však není problémem Unavowed, která běží v rozlišení dvojnásobně větším, než její předchůdci z Blackwellu. Prostředí je detailní, postavy vyhlazenější a celkově je to pěkně stylizované a moderní i přes fakt, že se stále jedná o pixelartový styl.

Počátek příběhu vás udeří jako blesk, doslovně. Vyberete si pohlaví a zaměstnání (polda, barman, herec), které určí úvodní scénu/prolog (podobně jako v Dragon Age: Origins a přidá vám do vašeho repertoáru možností určité odpovědi v rozhovoru, které vám mohou či nemusí pomoci ve vašem, přibližně 5 hodinovém, duchařském putování. Ústřední skupina postav je velmi zajímavá a exotická. Každé pošahané individuum má své slabiny, své přednosti, pochybnosti a historii, kterou je zábavné zjišťovat a odkrývat. Lehký RPG prvek v podobě vybírání partnerů na mise pak hře dává neobvyklý aspekt znovuhratelnosti (jiné dialogy, řešení hádanek apod).

Z hlediska samotné hratelnosti NENÍ Unavowed "klasická" klick and point advetura. Na kombinaci předmětů můžete rovnou zapomenout, stejně tak na bezedné kapsy vašeho hrdiny/hrdinky. Hádanky jsou, na úkor oné znovuhratelnosti, velmi přímočaré a jednoduché.

Ve výsledku mě Unavowed nezklamal. Kvalitní scénář, zajímavý příběh a hustá atmosféra mi dali to, po čem mé srdce lačnělo. Objektivně lze snad kritizovat jen krátkost, jednoduchost hádanek a občasné kolísání kvality nahraných dialogů, jenž někdy zní jako z kvalitního studiového mikrofonu a někdy zase jako by herec mluvil do telefonu zrovna ve chvili, kdy trůnil na hajzlu. Tak či onak doufám, že se z Unavowed vyklube další série, jelikož potenciál postav i světa je nemalý.
+14

Need for Speed III: Hot Pursuit

  • PC 60
O sérii Need for Speed se říkalo, že liché díly jsou vždy lepší, než ty sudé. Pro jedničku to platí určitě, pro pětku bezesporu, pro první Underground také, ale od prvního Most Wanted šla kvalita série hodně dolů a špatné už jsou všechny díly stejně. Trojka se z tohoto pravidla vymyká, protože podle mě rozhodně není lepší, než dvojka ani čtyřka.

Potěšil mě výběr vozů, který je daleko lepší, než ve dvojce. Vrátilo se Lamborghini Diablo, dále se objevil také Chevrolet Corvette a vybrat si lze i z několika modelů Ferrari. Sice stále chybí jakékoli Porsche, ale spousta modelů se dá do hry stáhnout z fanouškovských stránek.

Intro je znovu nezapomenutelné a představilo mi většinu vozů, které jsou v základní hře. Hudba je znovu parádní, ale tratě, podobně jako ve dvojce, nejsou nic extra. Při samotném závodění jsem se moc nebavil a nevylepšila to ani hra za policii, což je jedna z hlavních novinek tohoto dílu. Stále tak vede jednička, se svou nezapomenutelnou atmosférou.

Pro: Lamborghini Diablo a vozy Ferrari, intro, hudba

Proti: tratě, samotné závody, hra za policii

+14

Mushroom 11

  • PC 55
Aby v dnešní době plošinovka mohla zaujmout, tak musí mít svůj unikátní gimmick. Můžete obracet gravitaci! Můžete přetáčet čas! Grafika je černobílá! Grafika je z vlny! A tak dále. Bohužel nám tak vzniká spousta her, které jsou sice na papíře zajímavé, není je ale moc zábavné hrát.

Mushroom 11 vypadá pěkně (místy grafický styl a zasazení trochu připomíná české Machinarium), má dobrý soundtrack a nedá se jí upřít originalita. V zásadě by se dala označit jako plošinovka, ale namísto toho, abyste hráli třeba za akrobaticky nereálně nadaného instalatéra, hrajete za beztvarý kus želé (amébu, chcete-li), který se sám ani nemůže pohybovat. Vynahrazuje mu to ale schopnost regenerace – disponujete magickou gumou, která může části améby mazat a například když useknete část želé nahoře, naroste kus želé dole, tudíž soustavným odmazáváním z jedné strany můžete želé rozpohybovat na druhou stranu. A tenhle jednoduchý koncept hra využije až do pídě a s želé tak budete třeba utíkat bortícími se budovami, „ručkovat“ na hácích visících ze stropu nebo se snažit vyrovnat raketu tak, aby letěla správným směrem.

Což je všechno fajn, variabilní a nápadité, ale bohužel, originalita nestačí a v momentě, kdy na vás hra začne klást náročnější požadavky, tak se sesype jako to želé. Řešení většiny hádanek nevyžaduje žádné velké zamyšlení, ale kvůli ne úplně předvídatelné regeneraci želé spíš nastupuje metoda hrubé síly, kde budete pořád dokola zkoušet to samé, dokud se nad vámi fyzikální model nesmiluje a nepustí vás dál. Spokojenost z vyřešení těžké hádanky je kvůli způsobu řešení mizivá (leckdy mi připadalo, že jsem hádanku prostě ojebal, i když to podle všeho bylo jediné správné řešení) a v posledních dvou kapitolách, kde obtížnost eskaluje někam k hranici přijatelnosti, to už fakt není zábava. I samotný dramatický epilog hry vás nechá poprat s velmi otravnou hádankou, která po dohrání zanechá v ústech hořkou pachuť.

Jak to vyřešit? Bez radikální změny konceptu nejspíš nijak. Ovládání je takové, jaké je, funguje tak, jak má a dát hráči přesnější nástroje na řešení daných problémů by hru nejspíš rozbilo ještě víc. Své fanoušky si určitě najde - mezi recenzenty jich podle Metacritic skóre je dost, i když si odvážím zapochybovat, kolik z nich hru vlastně dohrálo. Pro ostatní zůstane jen zvláštním, ale nepříliš zábavným experimentem.
+14