Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

South Park: Phone Destroyer

  • Android 40
Už jednou jsem zmiňoval, že Freemium isnt Free je jedním z mých nejoblíbenějších kritik herního průmyslu mobilních her. Takže když jsem si všiml, že South Park sám vkročil do těchto vod, musel jsem hned vyzkoušet, jak se jim samotným podařilo po té kritice hru zpracovat!

A narovinu musím říct, že jsem velmi zklamán, hra využívá všeho, co samotní autoři v dílu kritizovali, snad jen kromě "nutnosti" skutečně ve hře platit – všechny karty se dají teoreticky vysloužit ztrátou tisíce hodin repetitivního gameplaye ve hře, takže to teoreticky nemusí být pay2win, jen reálné je.

Už jsem se chtěl v tomto komentáři velmi silně obořit do autorů, že umí jenom kritizovat, ale když na to přijde, sami využívají stejných technik. Ale při přidávání hry jsem si všiml, že sami k ní byli jen přizvání k nějaké konzultaci příběhu, ale vše vlastně měl pod palcem Ubisoft, a ten už stejně nesnáší všichni, takže jejich podlé praktiky nemusím ani komentovat.

Co se obtížnosti týče, je velmi nevyvážená. Zpočátku je vše tak jednoduché až je to nuda, a vyhráváte i s prstem v nosu, ale ke konci najednou nečekaně obtížnost zvýší natolik, že jí nejspíš ani s aktuálně vlastněnými karty nebudete schopni zvládnout. To vám asi už autoři dávají na jevo, že byste měli za hru začít platit.

Příběhově je hra plná narážek na vtipy a situace ze South Parku, ale nějaké nové vtipy nečekejte. No pak je tady PvP, které je zábava jen dokud se nedostanete na úroveň platících hráčů, a proti kartám o několik levelů vyšším už nejde moc žádná strategie vymyslet.

Takže nakonec velké zklamání, které jen kopíruje, nepřináší nic nového a zabaví na pár hodin, a rychle se pak omrzí.
+14

The Lost Vikings

  • PC 90
Co napsat k této klasice? Že je těžká? To by asi nevystihovalo celou podstatu hry. Hra vás postupně naučí, jaké má mechaniky. Není to nic složitého, takže ve své podstatě v ovládání těžká není. Obtížnost tkví v tradiční nutnosti ovládat tyto mechaniky naprosto bezchybně a téměř dokonale. Navíc v první polovině hra není ani nikterak nezvaldatelná. Ke konci již řádně přituhuje. A až tak, že může být hra velmi frustrující.

Přesto si hra udržuje vysokou hratelnost a návykovost. Pokud máte trochu masochistické choutky a chcete zkusit něco z devadesátek, šáhněte po Vikinzích.

Pro: Hratelnost, návykovost, výzva

Proti: Frustrace

+14

Crayon Physics

  • PC 50
Na mobilu už jsem hrál obdobnou hru, kde ale usměrňujete vodu do skleničky. Tady jde jen o to dostat kolečko k hvězdičce za pomocí kreslení tvarů. Bohužel takhle první verze hry není úplně vychytaná a když chcete z platformy na platformu udělat třeba "skluzavku", tvar vám hra změní na obdélník. Což vlastně hře nastavuje trochu obtížnost, ale na těch 10 levelech to není nic k zapocení, na rozdíl od lepší deluxe edice. Hra dobrá možná pro děti, pro dospělé leda s dlouhou chvílí. Neokouzlí, ale vyloženě ani nezklame.
+14

Human: Fall Flat

  • PC 95
Když jsem hru poprvé viděl, měl jsem pochyby. Přišla mi jako hloupá na rychlo splácaná hra, kterých je plný internet, kde nefunguje ani hlavní menu natož pak hra. A i když jsem koukal na videa, jak to někdo hraje, nepřišlo mi to extra zábavné. Hráč ovládá panáka, který se plácá ze strany na stranu a pomocí ovládání rukou dokáže chytat věci do ruky. Pak jsem si, ale pustil stream, kde bylo slyšet i hráče a nebyl jsem si jistý, jestli hraje to, co vidím. Plno smíchu, křiku a zábavy, ale říkal jsem si, že stream je vždy hlavně pro lidi. Nezávisle na tom, přišel bratr, že hrál s kamarádem nějakou hru, kde se hraje za nemotornéhl panáka a že se u toho strašně nařechtal. Jednalo se právě o tuto hru Human: Fall Flat. Tak jsem ji tedy zkusil. Hra je přesný opak, než jsem čekal. Už dlouho jsem si tak nezablbnul jako právě v této hře. Nejedná se o žádnou hlubokomyslnou hru, ale jednoduchou hru, kde řešíte nejednoduché (ale ne nesplnitelné) hádanky a překážky. Nevím, jak moc zábavná je v jednom hráči, ale v kooperaci je naprosto boží, kdy i jen to, že sebou hráčova postavička plácne, vyvolá mezi ostatními vlnu smíchu, právě proto, jak je nemotorná. Nemluvě o situacích, kdy se snažíte vyřešit hádanku a poté, co se otočíte zjistíte, že váš spluhráč, je přilepený jako moucha na zeď a snaží se po ní vylézt. Zároveň do svých tlapek můžete chytit i spoluhráče (mnohdy i omylem), takže vznikají další situace plné smíchu, kdy visí nad propastí a dožaduje se pomoci, protože nedoskočil a vy, ačkoliv ho držíte, nejde to ani tam, ani zpět a tak se oba plácáte až nakonec stejně spadnete. Ne, že by to vadilo, protože i když jsme několik minut tvořili super způsob, jak se dostat přes překáku, stačilo špatné, nebo příliš rychlé kliknutí myši, chycení nesprávného předmětu a už celý tým i s řešením letěl do hlubin za strašného smíchu.
Líbí se mi, že hádanky nemají jen jedno řešení a je na hráčích, jak se k problému postaví a i když jediná možnost ovládání je pouze chytit něco do levé a pravé ruky, tak je možné v této hře ovládat jeřáb, katapult, robotická ramena, nosit beranidla nebo se houpat na obřím háku.

Pro: celková jednoduchost, nejednoznačné řešení hádanek, smích, multiplayer

Proti: někdy je těžké donutit neznalce, aby to zkusili, pak je těžké se přestat smát

+14

Becher Race

  • PC 10
Becher Race snad ani nemá cenu hrát. Jedná se v podstatě jen o ježdění po okruhu a sbírání lahví Becherovky, případně jsem se ve druhém módu musel lahvím vyhýbat.

Ať jsem dojel v jakémkoli čase, pokaždé jsem vyhrál a šlo jen o to si daný čas vylepšit. Na to mi ale daleko lépe poslouží třeba TrackMania Nations, takže neexistuje žádný důvod, proč s Becher Race ztrácet čas.

Pro: auto jezdí

Proti: nekonečná nuda

+14

Consortium

  • PC 70
Vraj mala byť táto hra niečo pre mňa. Záhada, ktorú treba odkryť.

Práve to ma dohnalo si ju zahrať. Po pomalom a tak nejak zdĺhavom rozjazde hra nabrala smer, ktorý ma začal zaujímať. V prvom priechode som sa sústredila viac na odhalenie vraha než na iné podivnosti, ktoré sa diali naokolo. V tých ďalších som si pridávala nové poznatky ohľadom loru hry.

Na prvý pohľad som sa niekedy musela nútiť pokračovať a veľa vecí ma nebavilo. Niekedy kostrbaté ovladanie, pár bugov alebo (pre mňa) nudné rozhovory. Človek si až neskôr uvedomí, že veľa toho čo mi bolo povedané nie je ani tak nudné ale skôr košato vyrozprávané a príbeh má množstvo rôznych detailov, ktoré je fajn si všimnúť.

Myslím,že mne osobne tak úplne nesadol ten príbeh ale kto vie? Mohlo to byť aj tým, že som sa nedostala na korienok všetkým záhadám a pravdupovediac sa mi po určitom čase ani nechcelo piplať v množstve informácií, ktoré na mňa hra chrlila.

V každom prípade si myslím, že stálo za to si tú hru zahrať a ak bude pokračovanie, tak sa do neho pustím s radosťou :)
+14

Salvation Prophecy

  • PC 80
Už vidím ako si hovoríte „Čo do šľaka to ten Prájvet objavil?!“.
Na rovinu Vám poviem, že ešte pred pár mesiacmi som o Salvation Prophecy nevedel ani ja.
Ale, keďže cesty internetové sú nevyspytateľné, náhodou som narazil na sci-fi akčnú hru/vesmírny simulátor, v ktorom sa cestuje červími dierami, trochu na spôsob StarGate.
Dokonca mi tak trochu pripomenula môj obľúbený Infinite Warfare vo väčšom a menšom. Väčšom, čo do možností a rozsahu (áno, oproti lineárnej FPS je toto hotový sandbox) a menšom, čo do produkčných hodnôt. Pokiaľ viem, väčšinu práce odviedol jeden človek. A je na mieste mu za to poďakovať, pretože podarených malých projektov nie je nikdy dosť. A tento sa mi celkom dobre trafil do momentálnej nálady.

A ako že sa to vlastne hrá?
Na začiatok dostanete na výber zo štyroch strán/rás – Free Nations (teda klasickí ľudia), Droni, Wyr (akýsi mutanti) a Salvation, čo sú (asi) ľudia, ktorí prešli ďalším evolučným stupňom. Ja som si ako vždy zvolil klasických ľudí, pretože experimentovanie so živočíšnymi druhmi v hrách (a ani mimo ne samozrejme) nemám v obľube.
Za ľudskú stranu sa zhostíte istého Kendela Wyatta. Síce som mal na výber z niekoľkých možných skinov, ale myslím, že voľba to bola čisto kozmetická. Na začiatku som zavítal na istú vesmírnu stanicu zvanú Dome Mogto kde nasledoval nepovinný tutorial, ktorý som radšej absolvoval, a potom hurá do akcie.

Spočiatku to bolo celkom jednoduché: dostaneš správu o chystanej invázii na planétu alebo vesmírnu stanicu, sadneš do výsadkovej lode/svojej stíhačky a ide sa. V „peších“ misiách ste odkázaní na seba a svojich dvadsiatich spolubojovníkov a buď dobijete danú planétu alebo sa zbabelo stiahnete. V tých vesmírnych zase nasadnete do svojej stíhačky a likvidujete nepriateľovu stanicu a jeho letku. Tiež za pomoci Vašich wingmanov. A keď nie je do čoho pichnút, stačí ísť do hangára za dôstojníkom, ktorý Vám povie o nejakých tých pirátoch vhodných na odstrel a opäť je čo robiť. Samozrejme, ako aj pri ostatných misiách, za určitý finančný obnos.

Hra obsahuje aj jednoduchý RPG systém kde za úspechy v bojoch získavate skúsenostné body, za ktoré potom dostávate povýšenia. Od úplného zelenáča až po komandéra celej armády.
Prvých 7 levelov to bola doslova taká nenáročná sranda. Ale po dosiahnutí levelu 8 sa z Vás stáva „komandér“ a o chod všetkého sa staráte vy. Nečakajte žiadnu zložitú 4X stratégiu, na to sa Salvation Prophecy nehrá. Ale zase nejakú tú voľnú ruku predsa len dostanete. Môžete si vybrať ktorú planétu alebo stanicu dobijete, prípadne s kým uzavriete spojenectvo.

A keď už som ten magický najvyšší skill level získal a začal som prepadávať panike, že v záverečnej časti hry budem stále dookola dobíjať planéty kým všetko neobsadím, prišla hra s jednou veľmi razantnou zmenou.
Prišla (už predtým naznačovaná) mimozemská invázia, pri ktorej sa moje drahocenné impérium začalo rúcať ako dom z kariet. Niekoľkokrát som zničil ich portály, ale tí šmejdi ich vzápätí otvorili znova a znova. Takže tam kde som čakal nástup stereotypu začala hra príjemne gradovať až do záverečnej finálnej bitky, ktorá bola tak akurátne náročná a bola peknou bodkou za touto prekvapivo zábavnou vesmírnou púťou.


Teraz, pri pohľade na ostatné hodnotenia a rencenzie sa určite pýtate, je to dobrá hra?
Ja si myslím, že je. Len ju tam musíte vedieť nájsť. Viem si predstaviť, že za iných okolností by nemusela sadnúť ani mne. Ale keďže som mal chuť na TPS aj vesmírnu strieľačku a tu sa mi dostalo z oboch, nezostáva mi nič iné ako dať palec hore. Ja som sa totiž počas tých necelých 20 hodín dobre bavil. A ako sa hovorí – zábava predovšetkým.
Dovidenia pri nejakom ďalšom vesmírnom dobrodružstve...

Pro: zábavné súboje vo vesmíre a boj proti presile na povrchu; jednoduchý, ale zaujímavý príbeh

Proti: časom opakujúca sa náplň, menšia sloboda rozhodovania

+14

Crypt of the NecroDancer

  • PC 70
Ačkoliv mi hra v mnoha ohledech připomínala Enter the Gungeon, kde jsem zatím úspěšně spálil asi 250 hodin a pořád mě baví, tak jsem bohužel nenašel podobné kouzlo v Crypt of the Necrodancer. Herní mechanika je velmi originální ale zároveň je pro mě tou největší překážkou. Samozřejmě se jedná o velmi náročný rogue-like titul, které vás nechávají umírat pořád a pořád dokola dokud se nezlepšíte - a tím je většinou myšlena téměr absolutní bezchybnost. Tady jsem si ale brzy uvědomil, že i přes veškerou snahu je pro mě hra v pozdějších úrovních v podstatě nehratelná.

V podstatě to funguje tak, že se pohybujete do rytmu hudby a s vámi drží daný krok i vaši nepřátelé. Abyste nepřítele zabili, musíte stát ve správný moment na správném místě. Vše se ovšem komplikuje tím, že nepřátelé jsou různorodí, dále každá vaše zbraň funguje trošku jinak a navíc se málokdy stane, že bojujete jeden na jednoho. Pokud k tomuto receptu přidáte tempo, které se neustále zrychluje a jedna chyba většinou vede k vaší smrti, je hra opravdu hodně HODNĚ těžká. Zjistil jsem, že i když rozumím jak která zbraň funguje a zvládnu zabít i nejsilnějšího protivníka nejhorší zbraní, můj mozek prostě nedokáže vyhodnocovat a vydávat příkazy 3x za sekundu, abych stíhal tempo s jakým se nepřátelé pohybují.

Ve finále jsem hru pokořil za nejjednodušší postavu, ale bohužel mě nic neláká k tomu pokusit se o to s jinými postavami. Rozhodně si ale nemyslím, že se jedná o špatnou hru - jen bohužel není pro mě.

K technickým věcem bych jen rád zmínil hudbu, která mě velmi potěšila. Ačkoliv se nejedná zrovna o můj šálek kávy, hudba je jednoduchá ale chytlavá a perfektně sedí ke stylu hraní. Hra vám navíc umožní použít i vlastní playlist. Trošku mě zklamal vizuální vzhled, pixelart vypadá velmi lacině například ve srovnání s již zmíněným Enter the Gungeon.

Doporučuji vyzkoušet, mějte ale na paměti, že se rozhodně nejedná o snadno přístupný titul. Průměrná statistika achievementů (cca 1-2%) mluví za vše.

Pro: Hudba, originalita, potenciál pro velmi dlouhou zábavu

Proti: Vizuál, ovládání, není pro každého

+14

Scythe: Digital Edition

  • PC 80
Scythe je původně desková hra z fiktivního světa 1920, kdy se Velká válka rozhoří za pomoci mechů. Desková hra, ač se tak z obalu může zdát, není válečnou strategií, ale klasickým budovatelským "eurem". Digitální verze přesně kopíruje deskovou hru a umožňuje jednak se pravidla naučit rychleji než s deskovou hrou, také však trénovat proti dosti schopným počítačovým protivníkům nebo i živým hráčům ze světa. K věrnému převedení deskové hry do virtuálního světa přibyl ještě editor na malování figurek a také samozřejmě slušná hudba.

Pro: věrné deskohernímu originálu

Proti: občas je nepřehledné rozhraní (např. když mech může udělat vícero kroků)

+14

Subnautica

  • PC 100
Subnautica byla asi první survival hra kterou jsem hrál. Ze začátku bylo vše zmatené , bylo málo kyslíku atd. Nevěděl jsem co přesně dělat, ale během chvilky jsem byl v obraze.

A musím říct, že se jedná o naprosto dokonalou survival hru. Atmosféra podmořského světa, navíc na cizí planetě, plná cizích živočichu a rostlin je skvělá. Na survival hru i hodně dobrý příběh a vývoj dějové linky.

Musím říct, že jsem se opravdu kolikrát bál nebo pořádně lekl, zvláště ve větších hloubkách. Navíc všude přítomné strašidelné zvuky a k tomu i výborná hudba.

Stavba základny, plavidel, vylepšování vše je dobře udělané, aby toho nebylo moc ani málo.

Hru jsem dohrál dvakrát a mohu všem kdo zatím nehráli doporučit.

Pro: Atmosféra, příběh, rozmanitost prostředí, napětí

Proti: Bugy

+14

Spellcross: Poslední bitva

  • PC 100
Pro mě absolutně nejlepší tahová strategie kterou jsem kdy hrál. Poprvé jsem ji hrál krátce po vydání, to mi bylo 18 let. A pamatuji si, že s těch video sekvencí a dabingu jsem byl úplně vyplesknutej. Nedávno jsem si ji dal znovu a stále je to bomba, i když grafika je na dnešní dobu zastaralá. Určitě bych ocenil pokračování nebo nějaký remastering.

Pro: Skvělá tahová strategie, zábava na dlouhou dobu, příběh, dabing.

Proti: Není pokračování

+14

Call of Duty 4: Modern Warfare

  • PC 65
V modifikaci Charles Oscar Delta začíná trénink venku, kde si nejdříve dám kolečko na cvičišti a poté jdu dovnitř, kde začíná původní hra. Následuje několik fází s používáním základních střelných zbraní. Zničení melounu, opět jsem venku a s kolegy si znovu proběhnu okolí. V závěru výcviku se po mně chce rychlá akce s trefováním terčů. Konec už zahrnuje jen odpálení starého vozidla, abych pochopil princip přikládání náloží i co dovedou. A samozřejmě jsem si vyzkoušel i účinnost granátů a to, jak docílím granátometu. Ostrá mise dá hráči na výběr ze čtveřice obtížností, volím tu předposlední, která by měla být tužší. V první misi absolvuje můj tým přepadovku na lodi, načež si všichni tak tak zachraňují svou kůži, když unikají z potápějící se lodi zpět do helikoptéry. Hra začíná velkolepě a dává najevo, že zde se nijak nezpomaluje. Škoda jen, že ten mod byl později odstraněn. Přišla mi s ním hra hodně pěkná, což je základ.

Autoři chtějí docílit plynulejšího zážitku, k čemuž dále přispívá spolupráce s ostatními členy výsadkového týmu vojáků, co byli vyslaní splnit zadanou misi. Dokáží vhodně reagovat, ale to hlavní si musí odkroutit sám hráč, a ani moc dopředu se hra bez jeho pomoci nepohne. V důsledku nastolení nových pravidel boje, co nejvíce reflektujících skutečnost, tak přijde ke slovu armádní ráz. Ve hře implementován výrazně, starající se o veškerou interakci, že samotný pěšák v akci je nekompromisně zapomenut. Je přítomno noční vidění, při zásahu si musí hráč na chvíli odpočinout a schovat se, sbírání lékárniček absentuje. Válka je svinstvo, její následky též. Zpustošený svět, hodně mrtvých, moralizování ztrácí význam, zatímco se tam plazím ven a umírám. V tomto se hra s ničím nepáře a jakoukoli naději mi dá, zase mi ji vezme. Zneškodňování se nevztahuje pouze na lidi, ale i na zvířata, jak každému jistě dojde.

Prostředí je velmi živé, vyhovujícím způsobem odrážející atmosféru. Nechybí obvyklé úkoly s likvidací zadaných cílů, mezi něž spadá tank, označení místa pro podporu ze vzduchu, shazování bomb, pronásledování hledaného. Z těch dalších pak třeba záchrana rukojmího a zraněného kolegy v boji. Střelba cílů ze vzduchu je proložena několikrát, poté přistání na zem a nástup do akce s ostatními. Automatické ukládání reaguje tehdy, dosáhnu-li styčného místa, přestože stále probíhá boj, výbuch, je nějaký přeživší nepřítel. Je to primárně o tom, že v jakou chvíli se kde zrovna nacházím a mám splněné úkoly, tam se to uloží. V klasickém provedení bych jistě měl kontrolu větší, ale zase bych si hraní usnadňoval. Zdejší herní mechaniky ale vedou k tomu, že je to prolezlé skripty. Nemám příliš volnosti, pokud neudělám, co chce hra, dál se neposunu. Nelze otevírat dveře, ty mají na starost jen mí parťáci.

Bitvy probíhají primárně na větší vzdálenost, je tu málo nesených zbraní, nic dalšího sbírat nejde. Mise nedisponují přílišnou rozsáhlostí. Předposlední obtížnost extra tuhá není, hrát na ty předešlé, dojem bych měl rozhodně horší. Ačkoli je Call of Duty 4 po technické stránce ok, v tom ostatním si to nemyslím. Výrazná obměna sice nastane v polovině hry, což zajišťuje hráčovu plnou pozornost, ale na mě to bylo příliš málo. Sofistikované plížení delším koridorem, sniperská akce a únik pryč. Bránění se nabíhající přesile protivníků, co se nehodlali smířit s mým úderem, který ode mě utrpěli. Než došlo k úspěšnému absolvování této mise, nedařilo se mi nic. Účinné se ukázalo schování na opačné straně u budov, oni se rojili jiným směrem, kryli se za auta a já je nemilosrdně z dálky odpravoval. Dvacetiminutový časový limit kupodivu problém nepředstavoval, krásně to šlo proběhnout. Různých odpočítávání je tu ale o dost víc.
+14

Choice of Robots

  • Android 40
Se svým hodnocením půjdu proti proudu. Pravda je, že jsem od díky čistě textové hry, která má na Steamu nezvykle velké množství hodnocení a kladných komentářů (tj. probila si cestu do mainstreamu) očekával hodně. Teoreticky je tedy i možné, že se tohle přílišné očekávání do mého hodnocení promítá. Další věc je, že textové hry hraju již nějaký pátek a po dokončení desítek z nich mám na ně již svá kritéria. Od Choice of Games jsem dohrál Study in Steampunk a Creatures such as we, takže mám i určité srování v rámci jednoho herního studia.

Začnu přednostmi. Choice of Robots skutečně dostálo svému názvu, protože množství voleb jednotlivých příběhových linií je opravdu veliké a po dohrání zcela jistě víte, že se můžete vrátit na začátek a zkusit jinou trasu. Máte pocit jakobyste hráli sandboxový simulátor života a pokud vás hra chytne, je to pro vás dobrá zpráva. Dalším plusem je pro mne příběhový oblouk, který se klene desítky let nad vaším životem od vašich studijních let až po vaše stáří. Toto celkem zafungovalo, protože na konci jsem skutečně cítil jistou míru dojetí nad životem, který jsem se svým robotem Arielem a robotkou Galateou prožil.

Bohužel, a zde se dostávám již k hlavní výtce, je literární kvalita textu poměrně slabá. Nejde to úplně zevšeobecnit, protože autor má své dobré chvilky, ale většinu času mne Choice of Robots prostě nebavilo číst (což je u textové hry trošku problém). Souvisí s tím i design voleb, které hlavně zpočátku působí strašně rigidně. Namísto čtenáře příběhu jsem měl pocit, že jsem zaměstnancem montážní linky. Zatímco ve Study in Steampunk má příběh od začátku spád a u jednotlivých voleb cítíte tíhu skutečných rozhodnutí, v Choice of Robots klikáte. To neznamená, jak jsem již napsal výše, že by volby neměly vliv na košatost příběhu, ale podporují velmi málo plynulou návaznost dramatických přechodů mezi jednotlivými úseky k nějakému psychologicky nebo narativně detailně propracovanému cíli (hra nemá solidnější vývoj a drobí se). Velmi často se to redukuje na rvaní bodů do jednotlivých statistik robota a to ještě s nejistým výsledkem. Samotné prokreslení světa není nijak zvlášť originální (působí jak fanfikce plná nerdovských narážek), konflikt s Čínou plytký a postavy jsou obyčejné, takže mezi nimi nedochází k rafinovanějším psychologickým konfliktům. Samotná genialita hlavní postavy a vytvoření superrobota se pak bere příliš samosebou. Zkrátka, hru jsem dohrál jen z povinosti a se sebezapřením a byť to konec trochu napravil, motivace zkoušet další linie je u mne téměř nulová. Doufám, že nějaká z příštích her od Choice of Games, které mám v plánu (Slammed!, Rent-a-vice či The Road to Canterbury), mne chytne více.

Pro: rozvětvenost příběhu, znovuhratelnost

Proti: literární kvalita textu

+14

Soko-Ban

  • PC 80
Je to až k neuvěření, nicméně tato stařičká hlavolamová hříčka v dětství úplně minula a byla to fakt škoda, i když si myslím, že tenkrát bych se daleko nedostal.

V několika desítkách levelů dostanou Vaše nebohé šedé buňky mozkové kůry pořádně zabrat, pokud máte dostatek trpělivosti. Vy, jakožto skladník, máte za úkol přesunout bedny v uličkách do správných pozic - což se může zdát jako jednoduché zadání, nicméně po rozcvičkových několika levelech, kdy jde víceméně jen to přesunout bedny tam kam patří, aniž byste zablokovali je nebo sebe.

S narůstajícím číslem poschodí se přidává i faktor správního pořadí v určených skladových pozicích a propočítávání jednotlivých tahů,. tak aby chudák logistik mohl mít po fušce a to se neobejde bez častého opakování a propočítávání, což si vyslouží nejedno bodré slovo ve chvilce, když zbývá pár bedniček a zjistíte, že zvolená taktika byla na nic. No ale nakonec se zadařilo a nezbývá než doporučit praotce budoucích následovníků pochválit.

Pro: zábava, spousta herního času

Proti: obtížnost, grafika

+14

Karateka

  • PC 65
Karateka mě kupodivu v mládí minula, nebo si vůbec nevzpomínám a je možná ostudou, že jsem ji ochutnal o desítky let později - sice to není žádná hitparáda, ale myslím, že za tenkrát jako jinoch bych byl nadšený.

Hra jako taková je velmi jednoduchá, přímočará - jde o to prorubat se přes bojovníky a osvobodit princeznu ze zajetí hlavního bosse. Postačí vám šest úderů, protivníky rychle začnete kosit, ale co je na ohrabky, je to zpoždění ovládání. Jeden by se fakt vzteky odmocnil, když brzdí před dalším protivníkem, ale bez reakce a borec Vás sundá jedním ťuknutím.

Takže ve výsledku tohoto prvního představitele bojovek vidím jako průměr, nostalgičtí hráči určitě půjdou s hodnocením výš.

Pro: přímočarost

Proti: zpozdění ovládání

+14

Red Dead Redemption 2

  • PS4 90
Rockstar nezklamal a dorazil i s vynikajicí westernovkou Red Dead Redemption s nejlepší grafikou vůbec a doladěnými detaily až do posledního. Co mě nezklamal je příběh, který je od Rockstar opravdu jiný, než na který jsme zvyklí. Příběh opravdu působí na emoce a hru jsem občas hrál s jedním nádechem. Prostě paráda. :)

Když se projeví nemoc Arthura Morgana, už to mě zarazí, že by hlavní postava měla být v takovém ohrožení života, a když pak při boji zemře, jsou to opravdu nečekané části scénáře, které bych od Rockstar nečekal.

I když se hodnocení nijak nemění, na hře musím vytknout příliš přehnanou hledanost šerifem.

Mapa je propracovaná, vedlejší mise s onlinem též, tedy hru hodnotím 90%.

Pro: Příběh, grafika, detaily, hratelnost, emoce, mapa

Proti: Hledání šerifem - wanted

+14

MediEvil

  • PS4 80
Remake hry MediEvil se opravdu povedl. Hra obsahuje skvělý příběh, český dabing a nechybí zde ani humor. U hry jsem si dobře zabojoval, zasmál a zarelaxoval. :D

Hodně mi ale vadila kamera z různých pohledů, občas to byl blbý úhel a blbě se postava ovládala.

Délka hry mi přišla tak akorát, občas byl problém udělat zadaný úkol, protože i když je vše v Češtině, ne vždy je mise tak jednoduchá, jak se zdá.

Nějak mě už nenapadá, co bych v této hře dále vytknul, hru jsem si užil a tak ji celkově hodnotím na 85%. :)

Pro: Příběh, humor, obtížnost

Proti: Kamera

+14

No More Heroes

  • Wii 80
Jedna z prvních her které Suda 51 začal dělat aby si vydělal peníze, pryč jsou jeho chytré scénáře které se snaží doručit nějakou zajímavou myšlenku či příběh. V No More Heroes nám přináší bláznivou hack and slash akci o Otaku Assassinovi který si přes internet objedná lightsaber katanu a snaží se stát nejlepším zabijákem.

Celou dobu je to tedy po příběhové stránce bláznivá komedie ve které je občas náznak Sudovi geniality a šílenosti, bohužel po většinu doby udržuje hladinu svého humoru a výpravy na úrovni aby to zvládl i zabedněný hráč Call of Duty který miluje Prci Prci Prcičky, díky bohu tu, ale najdeme i scény které jsou neskutečně chytré, bizarní a vtipné.

Klobouk dolů taky za to jak Suda51 dokázal během pěti minutových cutscén z většiny záporáku udělat postavy které měli nějakou svojí minulost či charisma až vám bylo líto je zabít. Opravdu jste si dokázali udělat vztah k postavě kterou jste viděli pouze pět minut, neskutečný (nejlepší záporáci: Dr. Peace, Samurai holka, ženská s granátama a ujetý kouzelník)

Naplní hry tedy jak jsem psal nahoře, je zabíjet a zabíjet, i když tu máte možnost před příběhovými misemi jezdit volně po městě, což je hrozný voser kvůli výkonu Nintenda Wii a jeho lagů. Do toho si musíte na každou příběhovou misi vydělat, někdy se najdou originální a vtipné práce, někdy zase skončíte na tom že budete půl hodiny jen dokola opakovat stejnou misi která vám hodí nejvíce peněz. Dále si můžete kupovat novou katanu a i si obměňovat šatník, mazlit kočku čisbírat skryté předměty. I tak díky lagům ve volném městě vás tohle moc bavit nebude.

Narozdíl od toho samotné příběhové mise mě bavili vždy, Suda51 se je snaží vždy něčím obvzláštnit, takže někdy budete hrát arkádovku protože jste v metru usnuli a zdá se vám o ní a nebo budete motorkou přejíždět na stadiou Softballisty.

Skrz na skrz je to fajn hra, charaktery si oblíbíte i přes fakt že cutscény jsou jen před soubojem a po něm a i když se dozvíte něco o minulosti Travise, tak kvůli rychlosti vyprávění bude působit malinko na rychlo. I tak bych, ale doporučil No More Heroes všem kteří chtějí vtipnou a chytrou hack and slash akci se záchvěvy Japonské geniality

Pro: Postavy, většina bossů, geniální soundtrack od Masafumiho Takady, mise,

Proti: Repetetivnost vydělávání, přesun na mapě, chtělo by to více prostoru pro hlavního hrdinu

+14

Dragon Age: Inquisition - Jaws of Hakkon

  • PC 70
Zatímco první DLC Descent, které vlastně vyšlo jako druhé, mě nadchlo, tak tohle DLC mě.. bavilo méně. Ovšem pozitivně hodnotím vzhled a zasazení tohoto rozšíření, protože nová oblast se značně odlišuje od oblastí ze základní hry a ty spletence kmenů stromů visící nad zemí mě bavily. Navíc, jak byla oblast vystavěna i více vertikálně, tak jsem si s o to větší radostí užívala dlouhé seskoky dolů a takřka nesmrtelného hrdinu při tvrdém dopadu na zem. Jen je škoda, že více nápadití nebyli i nepřátelé, kdy jsem narazila jen na jiné variace na dinosaury, pavouky a prostě další lidské protivníky.

Příběhem to nebylo špatné, chtěla jsem se dozvědět, co se stalo předchozímu inkvizitorovi, ale samotná průzkumná činnost mě tak moc nebavila a mohlo to být zajímavější než jen někam dojít, tam něco přečíst a běžet s tím za profesorem. Naprostý opruz přišel v poslední třetině příběhu, kdy mě hra v rámci jednoho hlavního úkolu táhla po všech čertech mapy, kterou jsem už předtím dávno poctivě prošla, abych na oněch místech něco odklikla. Naštěstí to napravil závěr, který už byl o něco zajímavější včetně finálního souboje.

Jaws of Hakkon hodnotím hůře, protože mě jako další přídavek do hry příliš nenadchlo, a pokud bych si měla vybrat, které DLC si raději zahraji znovu, tak je to Descent, které na mě svojí atmosférou zapůsobilo více.
+14

Age of Empires: Definitive Edition

  • PC 70
Remaster legendární strategické hry, která odstartovala ještě více legendární herní sérii. Oproti původní verzi máme vylepšenou grafiku a k větším i menším změnám došlo i v některých mapách kampaní. Kampaně samotné jsou původní (ze základní verze hry, z datadisku a z demoverzí), žádné nové.

+ Líbivá grafika
+ Fajn hratelnost
- Nevybalancovaná obtížnost některých mísí v kampaních. Např. Holy man, tedy první mise za Babyloňany je extrémně těžká. I na nejlehčí obtížnost počítačem ovládání hráči útočí na můj vkus až příliš agresivně. Naopak, jiné mise jsou značně snadné, kdy lze požadovaného cíle dosáhnout rychlým útokem na nepřítele s výchozími jednotkami.
- AI jednotek je někdy velmi hloupá. Pokud se explicitně nenastaví bránění daného místa, je jednotka schopná automaticky pronásledovat jakéhokoliv nepřítele klidně na druhou stranu mapy. Dále se jednotky mezi sebou snadno blokují v úzkých prostorách.
- Nejasné zadání úkolů. Např. v jedné mapě je uvedeno, že je potřeba vytvořit 10 legionářů v určité oblasti. Ve skutečnosti stačí s daným počtem jednotek do dané oblasti dojít. Navíc nikde není řečeno, že při zabití nepřátelského hrdiny je mise neúspěšná.
- Občas nesmyslný vývoj technologií. Např. farmy lze stavět až poté, co postavíme tržiště. Ve skladu surovin jsou upgrady brnění jednotek. Tam by se naopak hodily spíš vylepšení těžby, které jsou v tržišti, atd.
- Málo jednotek v kampaních (50).
- Hodně mi chybí brány ve zdech, ty ale přibudou až ve dvojce.
- Docela nemilé je, když je ve scénáři za úkol zničit nepřítele, kdy se mi stalo, že se jedna jeho jednotka někde zašila a já ji pak hledal asi 10 minut. :-(
- Málo "košatá" hudba, přijde mi, že slyším jen několik stále se opakujících se hudebních motivů.

Suma sumárum, hraní mě bavilo, nicméně čekal jsem od tohoto remasteru mnohem víc.

Pro: Grafika, hratelnost

Proti: AI, nevybalancovaná obtížnost misí

+14