Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Hellblade: Senua's Sacrifice

  • XOne 70
Tak jako u řady dalších her mně k vyzkoušení Hellbladu dovedla možnost zahrát si jej v rámci předplatného Gamepassu, tedy v zásadě „zadarmo“. Nebýt toho, přiznám se, že by mě asi nálepka značně netradiční hry od jejího vyzkoušení odradila. Opravdu si přitom myslím, že platí, že Senua je značně „nemainstremová hra“, u které více než kde jinde platí, že i cesta může být cíl. Význam uvedeného dokresluje především „minidokument“ o vytváření této hry, který je její součásti a lze si jej tedy bez problému přehrát (důrazně doporučuji až po jejím dohrání, protože obsahuje některé dílčí spoilery). Zmíněný dokument především uvádí, jak tvůrci hry při jejím vytváření spolupracovali s odborníky z oblasti psychologie a psychiatrie, a jak se získané poznatky konkrétně promítly do vizuálu, respektive do mechanismů hry. Teprve po shlédnutí dokumentu jsem hru plně docenil a byl rád, že jsem si ji vyzkoušel a získal (pro mě) velmi netradiční herní zážitek.

Nahlíženo totiž čistě z hlediska hráčského, tedy bez poznatků zmíněného dokumentu, nejde podle mého o nijak zásadní, respektive výjimečnou hru. Její originalita vůči hrám mainstreamovým totiž sice v zásadě zůstává zachována, avšak herní hádanky podle mého názoru značně trpí až přílišnou repetitivností, v jejímž důsledku se bez mučení přiznám, že jsem místy nudil. V souhrnu všeho shora uvedeného si nicméně přesto myslím, že příliš podobných her aktuálně na herní scéně nenajdete, a při současném zohlednění rozumné herní doby by tudíž byla škoda se na tento originální herní výlet nevydat.

Pro: originalita, (pro mě) netradiční herní mechanismy, rozumná herní doba

Proti: jednotlivé typy hádanek se na můj vkus až příliš často opakují

+14

Far Cry 5

  • XboxX/S 80
Dřív než začnu hodnocení, tak něco řeknu. Far Cry 5 jsem si koupil původně na Xbox One S. Jenže jsem to tam nenainstaloval, tak jsem se hry dočkal až na Xboxu Series X. Dobře, to je jedno, ale když jdou hry vylepšit na 60fps třeba zaklínač, tak proč nešel i Far Cry 5 ? je jedno jak to hrajete jestli 720, 1080, 2k nebo 4k, ale furt je tam lock na 30fps a to mě nasralo.
No samotná hra má daleko lepší grafický kabátek, než starší díly. Ale zapomeňte na tropické ostrovy, nebo Himálaje. Tady hrajete v Americe. Měl jsem z toho strach,ale krajina vypadá jako u nás v Česku, takže je to takové "domovské" a není to nudné. Samotný příběh ze začátku vypadá slibně. Sekta, pohlaváři atd. zní skvěle, Ale příběh je pak trošičku odsunutý na druhou kolej, ale jenom trošičku. Důvod ? Opakuje se to samé co v Far Cry 3,4, Primal. Osvobozujete místa a další. Ale jinak příběh je pojatý dobře. až na konec samozřejmě Takže hru doporučuji.

Pro: Hudba, Příběh, Přebíjení AK-47, Grafika, Lesy, Podoba Čr

Proti: Lock 30fps konzole, opakování předešlých dílů.

+14

Full Throttle

  • PC 80
Herní výzva 2020 - 9. "Základní kameny" (Hardcore: Dohraj hru, která byla na Databázi her přidána během prvních dvou měsíců její existence, konkrétně do 8.8.2008 včetně.)

Na Full Throttle jsem poprvé narazil v encyklopedii Multimédia a zaujala mě grafikou a minihrou s bitkou motorkářů. Jinak jsem ani netušil, jak se vlastně hraje. Bohužel, nikdo z kamarádů hru neměl, takže jsem se k ní během dětských let nedostal. Letos na Full Throttle konečně došlo - a to jak v původní, tak v remasterované verzi.

Nutno říct, že to byla právě ta minihra s bitkou, která sice vypadala pěkně na screenshotech, ale v samotné hře mi spíš lezla na nervy. Jinak jsem byl až překvapivě spokojený. Full Throttle je skutečně ideální klikací adventura pro lidi, co nemají rádi klikací adventury.

Je příjemně krátká, oproti opěvovaným klasikám žánru z dřívějších let významně zjednodušená a stojí na výborně podaném, filmově kompaktním příběhu (včetně velkolepého kvazi-akčního závěru, který není zrovna zajímavý z hlediska hratelnosti, ale dodává příběhu pocit velkého finále). Na krátkost a zjednodušení samozřejmě nadávají ti, co nedají dopustit na takový King's Quest, ale já byl fakt rád, že se neustále nebrodím v zákysech, nemusím zkoušet všechno na všechno a honit po obrazovce každý pixel. I když...

...občas se mi přece jen stalo, že mě správně řešení nějaké hádanky sice napadlo, ale nedovedl jsem ho realizovat, protože jsem si nevšiml aktivního místa nebo kliknul jinam, než hra čekala a pak jsem chvíli bezradně bloumal sem a tam. (Tento problém vhodně řeší až remaster)

I přesto můžu s klidem prohlásit, že jsem si Full Throttle užil a vyvolala ve mě chuť zkusit další adventuru od Lucas Arts. Vzhledem k tomu, že se jinak adventurám vyhýbám, je to slušný úspěch.

Pro: grafická stylizace, dabing, příběh a jeho vyprávění, vstřícné vůči širokému segmentu hráčů

Proti: pro hardcore adventurníky až příliš zjednodušené, občasné záseky z přehlédnutí aktivních míst, minihra s motorkami

+14

World of Warcraft

  • PC 90
Psát komentář k World of Warcraft je vlastně v současné době o ničem. Ale upřímně se mezi svátky trochu nudím a mám chuť psát, tak uvidíme, co z toho vznikne.

K universu Warcraftu jsem měl vždy specifický vztah. Tohle může ostatně říct každý, kdo hrál Warcraft III, s tím strašlivým ale zároveň dokonalým dabingem. Pro mnohé, včetně mě, se to stalo součástí jejich duše. Celá strategie pro mě byla tehdy nesmírně obtížná, byl jsem děcko, ale bratr mi slíbil, že když to dohraju, budu s nimi moc hrát World of Warcraft. A to byla sakra velká motivace.

Po smrti Jainina otce jsem se tedy přidal na neoficiální server který obsahoval tehdy vrchol inovace – The Burning Crusade. Vytvořil jsem svého Blood Elfa Huntera a byl šťastný.

Nevydrželo to.

Problém s hodnocením World of Warcraftu je dvojí. Za prvé, mnoho hodnotících hrálo jen na zmíněných neoficiálních serverech. A to je prostě o ničem. Je to jako jít plavat do slaného bazénu místo moře – zážitek bude naprosto jiný. Jak mě to mohlo kdy pořádně bavit na českém serveru, kde hra do jisté míry stagnovala nebo se měnila podle vůle těch, kteří neměli s Blizzardem nic společného?

Druhý, více objektivní, problém je, že World of Warcraft se za patnáct let neskutečně změnil. Ti kdo nyní zkusili Classic to poznali z první ruky, Není to jen grafika, ale fakt, že třeba neexistovali transmogy. Já si dnes nedovedu představit, že by můj worgen neměl na pevno svůj úbor a měl jen nějaký divný mišmaš. Mnoho hráčů tvrdí, že hra byla dříve lepší. Není to pravda. To z lidí mluví nostalgie. Minimálně z hlediska gameplaye je dnes WoWko v nejlepší formě. Mé hodnocení tedy odráží stav současné hry, nikoliv classicu. Nemá cenu v tomto hodnotit jednotlivé datadisky, protože ty změny mají vliv na hru jako celek, nejen na jednu novou oblast.

No, na neoficiálním serveru jsem tedy brzo přestal. Mohlo za i to, že jsem se pod tlakem přidal k Hordě, ačkoliv já byl vždy kovaný Alík. (For the Alliance!). V dalších letech jsem se ke hře občas i vrátil, stále jako blbec na neoficiální servery. Chvíli hrál, nevydrželo to, šel jsem o dům dál.

Vše se změnilo asi před rokem a něco, kdy jsem se k World of Warcraftu vrátil po dlouhé odmlce. Četl nějaké staré články a byl jsme fascinován. Void Elfové? Nightborne? Anduin králem? O tolik jsem přišel? Tehdy jsem konečně zapnul World of Warcraft na oficiálním serveru, a po dlouhém přemýšlení vytvořil Worgena Druida. Dnes jednoho z mých dvou mainů.

A začala jízda. Na základě této jízdy a současnému hraní dávám ono komplexní hodnocení. Mě to tak dostalo, že se to ani nedá vtisknout do slov. Ačkoliv jen na chvíli jsem totálně té hře propadl a okusil tu závislost, před kterou varuje televize Nova. Konečně jsem měl pocit, že v tom světě žiju. Ačkoliv ten zážitek byl velmi kusý, protože jsem ani jeden datadisk nedohrál, bylo to úžasné. Nejkomplexnější byl pro mě Legion, který je právem považován za nejlepší současný datadisk, a který do jisté míry změnil tvář hry. V dobrém i špatném.

Po dlouhém grindu jsem si nakonec vytvořil i vysněného druhého maina, Void Elf Priesta, kterého i přes reputaci této rasy miluju. Nakonec po elfím knězovi na straně Aliance jsem toužil od Warcraftu III.

Nakonec však nastala odmlka. Moji pozornost jen máloco udrží dlouhodobě. Nemůžu strávit u World of Warcraftu celý rok vkuse. Přesto jsem se nakonec na oficiální server vrátil. Zpět ke svým postavám, bez pocitu otrávenosti, a těšil se na další hraní. A dokonce jsem si koupil poslední datadisk a hrál hned od prvního dne vydání. Poprvé. A zážitek to byl parádní. Navždy budu casual hráč. Ale konečně casual hráč, který má ke svým postavám a světu skutečný vztah.

V současné době změnil Blizzard systém levelování, a tím zatím dovršil poslední stupeň evoluce. Už nemusím hrát přes všechny datadisky, abych svou postavu vyleveloval, můžu jít rovnou na Broken Isles, odemknout skvělé zbraně, a zkrátka všechny ty maličkosti které byly vždy otravné vymizeli. Přidejme k tomu fakt, že holičství nyní nabízí komplexní změny vzhledu a verdikt je jasný. World of Warcraft je nyní v nejlepší formě co kdy byl. O příběhu si každý může myslet co chce, ten má své vrcholy a pády. Ale o nejlepší MMO všech dob se jednalo, jedná a jednat bude.

For Azeroth!
For Teldrassil!
+14

Assassin's Creed Origins

  • PC 75
Moc her z téhle série jsem nehrál - kdysi dávno jsem zkoušel pár hodin jedničku, ale nakonec mě odradila stále stejná nezáživná náplň hry, a docela dlouho jsem běhal po Paříži v Unity, kde mě ale zase odradil příběh a postavy. Origins hodně lidí označovalo jako restart přístupu k hraní v téhle sérii a na první pohled se mi moc líbilo egyptské prostředí, tak jsem se do toho pustil.

Sice je to tedy první Assassin, kterého jsem dohrál, a jisté náznaky dobré hry tam jsou, ale zároveň to všechno působilo tak neuvěřitelně povrchně, až mě to místy dost frustrovalo. A přitom začátek mi přišel skvělej - postavu hlavního protagonisty Bayeka jsem si okamžitě oblíbil, první úkoly mi přišly pěkně napsaný, i to první doupě lupičů na mě fungovalo. Bohužel to s přibývajícími lupiči a tábory římanů postupně bylo horší a horší. Až na několik výjimek se většina úkolů zaměřuje na neustále zabijení dalších a dalších nepřátel a prakticky se zde nevyskytují zajímavé vedlejší postavy (jedinou výjimkou je Bayekova žena, Aya). O to víc zamrzí, že tam bylo několik (i vedlejších) úkolů, které jsem si zapamatoval a přišlo mi že v určitých rovinách fungují, ale ztrácí se v nekonečném balastu nenápaditých úkolů, kde jediným řešením je povraždit další hrstku lidí.

A bohužel zdejší boj navíc ani není zábavný. Všechno působí nějak nepřesně, neresponzivně a i když se to dá všechno většinou v pohodě uklikat, nikdy jsem z boje necítil radost nebo zadostiučinění.

K dohrání hry mě tak táhlo pěkný prostředí Egypta a především pak postava Bayeka, která mi hrozně moc sedla a vlastně bych si s ním chtěl zahrát nějakou lepší hru.

Pro: Bayek a Aya, krásnej Egypt

Proti: povrchní, skoro všechno se řeší zabíjením, většina postav není zapamatováníhodná, nepříjemný systém boje, většina vedlejších úkolů je nudný balast

+14

Grand Theft Auto 2

  • PC 80
Po zklamání z prvního dílu, je toto příjemné překvapení. Zlepšení prakticky ve všem.

Po dvou letech vychází Grand Theft Auto 2 a má, za mě stále dobře vypadající, kreslenou grafiku, která chytře spolupracuje s jednoduchou 3D grafikou budov a některých dalších objektů. Policajti jsou stále na prd, ale nyní je jich aspoň více druhů a řízení doznalo také velké zlepšení.

Narozdíl od prvního dílu, kde hrajete ve třech různých městech, zde měníte 3 různé čtvrti.
Každá čtvrť má opět svůj osobitý vzhled a nyní i 3 frakce, pro které můžete plnit úkoly. Ve hře je jednoduchý systém reputace pro každou z nich. Každá frakce ovládá část města a její příslušníci se pak procházejí po jejich území. Následným plněním úkolů pro frakci dle výběru, vám pak reputace roste, nebo klesá. Na ulici to poznáte tím, že na vás členové gangu u kterých máte špatnou reputaci začnou střílet. Není to nic velkého, ale hra vám tímto jednoduchým efektem stále připomíná, že tato mechanika ve hře je a funguje dobře.

Mise jsou nyní velmi různorodější, stále se zde hodně řídí, ale taky si pěkně zastřílíte a vyhodíte pár věcí do vzduchu. Hra má nově taky plnohodnotné rádio s několika stanicemi.

V komentáři na první díl jsem zmiňoval, že pokud jsem nad hrou uvažoval, jako nad arkádou z automatu, tak jsem se vlastně bavil. Zde mne napadla jiná myšlenka. Ukamenujte mě, ale já to stejně řeknu :D. Hra by se podle mého strašně hodila na mobily. Krásná a jednoduchá 3D grafika, by na ručních přístrojích vypadala stále obstojně, dotykové ovládání by také fungovalo dobře a mise jsou krátké (10min +-), ale dost zábavné, aby při cestě v autobuse, nebo kdekoli na cestách zabavily.

Ovšem i zde se najdou dvě chybičky, které se tady drží již od prvního dílu. Jak jsem řekl, hra přináší mnohá zlepšení a různé gangy mají daleko víc osobnosti a charakteru. To ale nezachrání opakující se absenci jakéhokoli komplexnějšího příběhu. Mise jsou stále seznam náhodných činností a úkolů, které na sebe nijak hluboko nenavazují a nic v podstatě nevytváří.

Prostředí čtvrtí se liší a už jsem se tak neztrácel a oproti minulému dílu, jsem již dokonce některé ulice znal nazpaměť. Ale stejně jak u odstavce výše, to nezachrání od chyby, že ta mapa tam prostě chybí. Né tak moc jako v GTA 1...ale prostě chybí.

Celkově však velmi příjemné překvapení a někdy si to nejspíš dám rád znovu.

Pro: Plnohodnotné rádio, grafika se pořád drží, celkové zlepšení.

Proti: Policajti jsou stále k ničemu, příběh, chybějící mapa

+14

Mimpi

  • PC 70
Zdánlivě jednoduchá skákačka, která mě přilákala roztomilou grafikou. Nejdříve jsem si coby bílý pejsek vykračovala krajinou, skákala přes jednoduché překážky a sbírala kostičky. Pak ale hra začala přitvrzovat a musela jsem pro další postup vyřešit pár hádanek. Když jsem si nevěděla rady, mohla jsem použít nápovědy. Ty jsem buď sbírala cestou, protože se sem tam někde schovávala žárovka, ale někdy jsem byla hodně velký lempl a všechny jsem si vyplýtvala. Musela jsem tak hrát Tetris, abych získala další nápovědy, a ten jsem bohužel byla nucena hrát celkem často.

Když už se zdálo, že hádanky jsou dost těžké, tak se dost přitvrdilo i ve skákacích pasážích. Některé sekce jsem opakovala tak 20x, než jsem se trefila přesně tam, kam bylo třeba. Zvláště mě pobavilo, když jsem zjistila, že po sebrání trička se z Mimpiho může stát třeba černý pejsek s bílýma očkama alias Limbi (odkaz na hru Limbo), nebo pejsek zombie (Zombi).

Co mě vyloženě štvalo je kombinace myši a klávesnice, protože skákat někam šipkami a při tom klikat na konkrétní místo myší šlo někdy hodně špatně. Hru ale přesto musím doporučit a jdu si zahrát další díl i s DLC.

Pro: hezká grafika, zajímavý nápad, možnost nápovědy

Proti: ovládání

+14

Yakuza Kiwami

  • PC 85
Velké části západních hráčů se série Yakuza představila prostřednictvím fenomenálního prequelu s podtitulem Zero (resp 0) a není divu, že remake první dílu se na jeho monumentálnost a vybroušenost zkrátka nechytá. Tedy, většina z toho, co mě na prequelu nadchnulo, je v Kiwami stále přítomna, jen v o něco slabším podání.

Úspornější vyprávění příběhu bych hře ani nevyčítal (aspoň se mi už u cutscén kvůli jejich délce automaticky nevypínal ovladač), nicméně třeba závěr se svými asi 15 zvraty už byl na hranici parodie i pro někoho, kdo má rád melodrama.

Ve srovnání se Zero nejvíce trpí vedlejší aktivity, které jsou jednotvárné a ne moc zábavné. Nelze hrát arkádové hry (pokud nepočítáme vymyšlený Mesuking), po městě nechodí skutečné japonské pornohvězdy a vedlejší mise jsou zjednodušené na kost.

V soubojích mě nejvíce štvalo, že Kiryu se poměrně špatně zaměřuje na svého protivníka i při použití lock-onu. Pro nepřátele je pak velice jednoduché uskočit, nebohého hrdinu obejít a bušit mu do zad (zatímco hráči se podobné manévry provádí těžko, i když hraje s doporučeným gamepadem).

A schválně - co rádi dělají všichni bossové? Samozřejmě uskakují jako žabičky. A k tomu jsou ještě odolní proti většině silných útoků a Kiryua stále shazují na zem nebo ho omračují. Už to by stačilo, aby bossfighty byly otravné, ale to utrpení ještě znásobuje jejich schopnost se léčit, která nezábavný boj ještě víc prodlužuje. Nejde přitom o žádné Dark Souls mezi hrami o jakuze - u jednoho obzvláště protivného bosse z konce hry se jako nejlepší taktika osvědčil klasický button mashing střídající jeden kryt s jedním typem útoku. Takhle se dobré souboje s bossy prostě nedělají...

Ale ať nekončím negativně, musím říct, že vždy, když jsem Yakuzu Kiwami zapnul, tak jsem se musel přemáhat, abych ji zase (obvykle v pozdně nočních hodinách) vypnul. A vždycky jsem se těšil, až uvidím, jak Kiryuovo dobrodružství bude pokračovat.

Pro: příběh a jeho vyprávění, humor, hratelnost v běžných soubojích

Proti: vedlejší mise a aktivity, bossfighty, špatný lock-on na nepřátele, zastaralý engine

+14

INSIDE

  • PC 70
Velmi originální počin, který málem nejde komentovat bez spoilerov, ale já to zkusím. Tvůrcům se povedlo stvořit zajímavé dobrodružství, které se doslova dostává pod nehty a to až do nepříjemné hloubky. Prostředí je bezkonkurečně depresívní, beznadějné a neskutečně chladné.

Celou hrou mne uchvacovala interakce prostředí a neskutečně dokonalá animace, která navozovala dojem absolutní autentičnosti. Nikdy předtím jsem neviděl ve hře dosáhnout takovou úroveň dokonalosti a to ani v AAA titulech.

Dobrodružství více méně cílí na intuici jako na inteligenci hráče, hádanky jsou intuitivní, méně intuitivní a některé aj trocha přitáhlé za vlasy, ale stále docela uvěřitelné a nápadité.

Možná, že se divíte proč hodnotím "jenom" 70% když vše chválím... Je tu jedno ale... Já hry hodnotím v prvním radě na základě zábavnosti a tu ten gameplay je do značné míry nezáživný (repetitivní), hra je více "umělecké dílo" jako "zábava". To nič nemení na tom, že gamesu doporučuji zkusit, není moc dlouhá a to v tomhle případě je také +.

Pro: neskutečné animace, interakce, depresivní prostředí, drsný - nemilosrdný

Proti: jedna cesta řešení, hádanky nevyžaduji vyšší dávku inteligenci

+14

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

  • PC 70
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain je moje první hra ze série Metal Gear a taky první hra od Hidea Kojimy. Samozřejmě jsem za tu dobu vstřebal nějaké dojmy z Kojimovy tvorby a tak nějak jsem tušil, že jeho hry asi nejsou úplně pro mě. A možná i proto jsem se těmto hrám tak dlouho vyhýbal. Hra byla v akci, tak jsem si řekl - proč to aspoň nezkusit. S nulovými očekáváními jsem tedy hru zapnul ...

... a obratem málem zase vrátil. Hned úvodní mise je přímým opakem toho, co od hry očekávám. Namísto hraní je úvodní epizoda pouhým nekonečným sledem cutscén. Každých deset sekund gameplaye je ředěno dvouminutovou pauzou v podobě mnohdy zbytečné cutscény, z nichž ty nejdelší byly dokonce tak dlouhé, že se mi mezi nimi i vypínal ovladač. Naštěstí vás ikonka na obrazovce upozorní, že UŽ je konec a zas můžete deset sekund hrát. No, stručně a jasně, nultá kapitola mi přišla opravdu příšerná a nevím kde jsem v sobě našel sílu ve hře pokračovat.

Naštěstí se poté hra rázem drasticky změní a postupně vám představí, proč je tak zábavné ji hrát. Začnete postupně létat na mise, ve kterých si můžete prakticky dělat cokoliv, co se vám zlíbí. Výbavou a možnostmi postupu hra skutečně nešetří, a i když je téměř každá mise uvařená podle receptu infiltruj-unes/zabij/ukradni-exfiltruj, je to právě rozmanitá výbava a svoboda v postupu při plnění daného úkolu, díky kterým není hra nudná a repetitivní. K tomu se hra perfektně ovládá (až na pár výjimek), je dobře odladěná, dobře zní a podle mě i celkem slušně vypadá. Jako zbytečný přežitek mi však přišel samotný open-world. Řekl bych, že v této hře je otevřený svět úplně zbytečný a nemá žádný účel. Ve světě se nepohybuje nebo není k nalezení nic zajímavého, navíc spuštění a ukončení mise je nejrychlejší a nejefektivnější pomocí vrtulníku, takže nemá žádný smysl plahočit se od jednoho úkolu k druhém po svých nebo autem přes prázdnou a ubíjející pustinu.

Příběh samotný si jako ne-fanoušek ani nedovolím hodnotit, avšak pár poznámek si neodpustím. Spousta věcí co se ve hře děla, šly mimo mě a nemám s tím problém, jelikož neznám příběh předchozích dílů. Proč mě pronásleduje létající zrzka v kazajce? Netuším a je mi to jedno. To, co jsem pochopil mi přišlo celkem originální, ale příběh je dávkován velmi špatně, zmatečně a se spoustou nesmyslů. Skoro ani nevím jak bych to nejlépe popsal, nejblíž bude asi slovo "nekonzistentní". Střípky příběhu se objevují v jednotlivých misích a narážíte na ně skoro až náhodně. Tím příběh hodně roztříštěn a celkově sám pak působí jako jedná dlouhá vedlejší mise. Nejlíp to asi popisuje situace kolem konce první kapitoly. Že jsem zrovna v poslední misi mi třeba vůbec ani nedošlo, z ničeho nic titulky a já si říkám "aha, tak to je teda všechno, no tak jo no..." a nejednou Chapter 2. Cože? To jsem hrál 30 hodin první kapitolu? Opravdu nevím jak lépe to popsat, prostě jsem neměl ani trošku přehled o tom, v jaké části příběhu se nacházím, a kdyby příběh tehdy a tam skončil, bylo by mi to úplně jedno.

Od příběhu k samotnému Kojimovi. Tento člověk má v herním světě status boha, a přiznám se, že nevím proč. Samozřejmě hodnotím na základě jedné hry, ale musím říct, že mě po režijní, příběhové ani scénáristické stránce na MSGV nic ani zdaleka nezaujalo. Jak už jsem řekl, příběh je nekonzistentní a plný nesmyslů. Super-moderní zbraň, jediná svého druhu, se vymkne kontrole a stačí do ní nasypat dvě dávky z kulometu abych ji zničil? Aha. Následuje pátrání po jejím dvojčeti, které je - světe div se - přesně tam kde jsem je v minulé misi viděl stát. Na určení její lokace jsem nemusel lítat do Afriky a plnit 10 misí mezitím. Zničeho nic je ke zničení druhé, identické zbraně potřeba celá armáda. Asi zlepšili obranu proti konvenčním kulometům... Kamera mi vadila celou hru, vhledem k tomu, kolik je ve hře cutscén si neodpustím otázku, proč to vypadá jako by jí držel na mol opilý kameraman? V jednom kuse lítá zprava doleva, třese se a zabírá všechno, jen ne to důležité.

Pak je tu například Quiet, která dodává hře nový rozměr absurdity. Mám na mysli hlavně její vzhled. Ve hře je scéna, kdy postava jménem Ocelot nadává vojákovi za zdobení na zbrani, protože nepřidává žádnou taktickou výhodu. Zbraň má plnit účel, nezáleží na tom, jak vypadá. No a pak se objeví Quiet v rozervaných průsvitných leginách a mikro-podprsence. Ideální vybavení pro plížení se Afgánskou pouští. Ještě vtipnější je pak vysvětlení, Quiet totiž může (oprava: nějaký lore-master mě upozornil že dokonce MUSÍ) dýchat kůží, a proto musí nosit co nejméně oblečení. Toto se opravdu může objevit jen v japonské videohře (mimochodem Nier:Replicant, postava Kainé, přečtěte si, proč se obléká jako šlapka). Ještě pořád jsem ale heterosexuální muž a rozhodně si nebudu stěžovat na přítomnost polonahé hrdinky v mojí hře. Jen bych si přál, aby měli japonští vývojáři koule a dokázali říct "tady ta postava je skoro nahá proto, aby šla naše hra lépe na odbyt, hlavně u sexuálně frustrovaných mladých Japonců".

Mimochodem narážek a sexuálních momentů je v této "taktické espionážní akci" taky nějak podivně moc. Opět kamera, která ve scéně s ženskými antagonistkami zabírá a efektně zpomalí hlavně při nájezdu na jejich prsa a zadek. Krása. A pak je tu samotný zlatý hřeb, obří mechanický robot s ještě větším tyčovým plamenometem přímo mezi nohama. Kompenzujeme si něco, pane Kojima?

No, asi chápete, že se ze mě Kojimův fanoušek nestal, ani když jsem jeho jméno viděl v titulkách za 35 misí dohromady přesně 70x. Na příběh dalších her ze série Metal Gear mě MGSV nijak nenalákal a na hraní Death Stranding už vůbec ne. Každopádně by byla ale škoda zavřít oči před velmi dobrou hratelností. Plnění misí samotných mě bavilo, pokud dokážete moc nepřemýšlet nad tím co se ve hře děje, jedná se o dobrou hru kde se dá utopit desítky hodin.

Pro: Hratelnost, volnost, délka pokud vám nejde o příběh

Proti: Režie, kamera, scénař, příběh, délka pokud hrajete kvůli příběhu

+14

Metro Exodus - The Two Colonels

  • PC 55
Tento datadisk je spíše takovou jednohubkou s velmi krátkou herní dobou. Zapadá jako příběhová vsuvka do vyprávění hlavní linie, i když hrajete za postavu, která v hlavním příběhu figurovala jen z krátkého vyprávění. Zároveň formou sekvencí dostanete doplnění myšlenkových pochodů plukovníka Millera.

Datadisk se téměř kompletně odehrává koridorově v tunelech a budovách, což mne úplně netěšilo, ale díky krátkosti se to dalo snést. Žádný open-space se tu nekoná. Příběh se soustředí na střípky existence jiné kolonie, která má k dispozici lék proti ozáření, a jejich konečného osudu.

Dál k tomu není moc co dodat, o hře jako takové jsem napsal u hodnocení základní verze. Tento placený datadisk je takový nijaký – celková doba hraní velmi krátká, velmi drobný nepříliš záživný příběh, zbytek vyplněn vypalováním a střelbou v tunelech. Toť vše. Na Steamu stojí teď beze slevy 8 dolarů, a za ty peníze si myslím nestojí.

Pro: Příběhová vsuvka

Proti: Krátké, zapomenutelné

+14

Momodora II

  • PC 75
Po dohrání a prozkoumání světa Minorie jsem se pustil do pokračování série Momodora. Druhý díl je graficky v podstatě stejný jako první, pouze některé nehodící se objekty byly nahrazeny. Překvapivě ubylo zbraní a souboje tak připomínají novější díly. Hra již není tak lineární, klade důraz na průzkum mapy a vracení se do dříve nepřístupných oblastí. Vzhledem ke krátkosti není schopností moc, pouze vylepšený skok a několik možností prorážení zdí. Obtížnost není vysoká a průchod mapou je až pohodový. Problém mohou způsobit pouze souboje s bossy, především závěrečný. Nejvíce potíží mi dělala mechanika odrážení energetického útoku, použitá již v závěrečném souboji prvního dílu. Pokud jsem za celou hru zemřel sotva 5x, tak poslední souboj jsem opakoval snad 15x a to jsem měl 10 srdíček. Nakonec jsem s hrou spokojen, vzhledem k nulové cenně jde o příjemnou jednohubku, především pro fanoušky metroidvanie.
+14

Desperados III: Money for the Vultures - Part 1: Late to the Party

  • PC 80
Po skvělé základní hře, kterou jsem si dlouho šetřil a poté dohrál jedním dechem, byla existence misnisérie Money for the Vultures moc pěkným dárkem. Stejně tak bylo příjemným překvapením, že díky digital deluxe edici mám již DLC nainstalovány, aniž bych o nich věděl.

Nejprve musím podotknout, že kdo doufá v jakoukoliv novinku v hratelnosti, postavách, výzbroji nebo mechanikách, bude zklamán. Jako nepokrytému fanouškovi hesla more of the same mě tato skutečnost naopak potěšila a byl jsem rád, že se s postavami po trochu zbrklém konci v základní hře můžu ve třech dalších misích "pomazlit" a prožít s nimi dobrodružství, odehrávající se asi tři měsíce po událostech v Devil's Canyon.

Vzhledem k tomu, že (hlavně pro McCoye) nekápnul z honu na Franka žádný pořádný vývar, Cooperovci se díky tipu proradné Rosie rozhodnou vybílit sídlo Vincenta DeVitta. Nebyli by to však Desperados, aby šlo vše hladce, a po příjezdu na místo loupeže zjišťují, že bude opět nutné proklestit si cestu skrze zástupy Gunmanů, Gunwomanek, Ponchů, Long Coatů a otravných civilistů.

Mise Late to the Party je z trojice přídavků nejpodobnější misím ze základní hry a to nejen proto, že se odehrává na původní mapě (nyní však ve dne a v již značně zanedbaném sídle). K dílčímu checkpointu totiž znovu vedou dvě cesty, ze kterých si lze vybrat jen jednu a druhou ignorovat. Vše vrcholí tradičním "úlem" hemžícím se těmi nejzáludnějšími typy nepřátel, kde všichni vidí na všechny, a vám nezbývá než zapojit každého člena týmu a rozjet smrtící a dokonale načasovaný showdown. Zkrátka poctivý dvouhodinový nášup a i příběhově jde podařený úvod do třídílného heistu.
+14

Tomb Raider: Anniversary

  • PC 80
Osmý díl Tomb Raidera se od těch předchozích trošku liší. Nejedná se totiž o pokračování ne zcela ukončeného příběhu ze sedmičky, ale o částečný remake úplně prvního dílu v novém kabátku. Proč částečný? Hra totiž obsahuje stejný příběh, skoro stejně pojmenované úrovně a některá ikonická místa vypadají skoro stejně, ale zbytek si vývojáři udělali tak nějak po svém. Osobně mi přišlo, že jednotlivé úrovně jsou o něco jednodušší než dřív, což mě jako nostalgika trochu zamrzí, ale na druhou stranu dnešní cílovka nejsou hardcore old school hráči, takže vývojáře chápu.

Hlavním rozdílem oproti původnímu dílu je v tom, že Lara disponuje lanem s hákem, jehož používání v úrovních není zaneseno "na sílu", ale naopak úrovně jsou přizpůsobeny právě jemu. Trošku mě zamrzelo, že je u lepších zbraní omezený maximální počet nábojů, ty mi při používání (prakticky jen v soubojích s bossy) rychle docházely. Další novinkou je potom rage attack, tedy uskočení před nepřátelským útokem a výstřel v pravý okamžik. Za mě super nápad, souboje pak už nejsou jen zběsilé střílení (opět hlavně v soubojích s bossy).

Hru je nyní možné uložit pouze v checkpointech a je potřeba si na tento fakt zvyknout. Na jednu stranu se tím přijde o případný neuložitelný postup, na stranu druhou se tím eliminuje "podvádění" typu save-skok-pád-load-skok-save a taky se nestane, že se hra omylem uloží v okamžiku prakticky jisté smrti. Je ale trochu divné, že při nahrání hry má Lara vždy plné životy. Odpadá tak potřeba hledat tajná místa a z nich mít co nejvíce lékáren. Ty už stačí mít prakticky jen na těžší souboje.

Občas mě štvalo ovládání, někdy se Lara zasekne o překážku, jindy ne. Často nebylo moc zřejmé, za kterou římsu se Lara zachytí a u které se o zachycení nepokusí a rovnou sletí do propasti. Jednou mi Lara zaměřovala možnost vystřelení háku na nesmyslné místo dole, místo na potřebné místo výše, to pomohl až restart hry. A úplně nejhorší to bylo v The Great Pyramid, kde bylo potřeba postřílet několik létajících potvor, ale Lara mi místo na potvory nesmyslně mířila na terč potřebný k dalšímu postupu. Po jejich zabití pak bylo potřeba na čas dělat precizní skoky. Neúspěch znamenal smrt a opakování postupu včetně souboje s potvorami. To byla fakt chuťovka.

Co se týče zmíněného zjednodušeného level designu, není moc co vytýkat. Vždy je celkem jasné, kam by se měla Lara dál vydat. Líbí se mi ale, že po dokončení levelu, na který hned navazuje další, se Lara automaticky nepřesouvá do nové oblasti, ale pokračuje z místa, kde skončila. Co mě ale mrzí je, že byly prakticky zrušeny všechny klasické přestřelky s lidmi (Natla se nepočítá, ona není člověk :) ), některé jsou zcela zrušeny, jiné jsou nahrazeny quicktime eventy.

Musím říct, že mě hraní tohoto remaku bavilo. Hru můžu doporučit jak těm Larou nepolíbeným, tak i hráčům původní verze. Ti si tak můžou dát příjemné opáčko a možná (stejně jako já) lépe pochopí samotný příběh jedničky díky dobře zpracovaným cut scénám.
+14

To the Moon: Sigmund Minisode 1

  • PC 70
Tohle je opravdu jednohubka na slabou půlhodinku. Fanoušky původní hry určitě potěší, protože ani já jsem se nenudil. Poněvadž jsem osobně nikdy pracovní vánoční večírek nezažil, tak jsem rád, že jsem si ho odlehčeně mohl užít aspoň tady. I když, ona je to vlastně jen zástěrka pro poflakování se na pracovišti.

Za tu chvilku mi zde 2 staří známí byli sympatičtější než v původní hře, i z toho důvodu, že tu nepadl žádný blbý vtípek. Tahákem tohohle herního kousku je ale minihra, která je možná delší, než zbytek samotné Minisody. Člověk si drobně zopakoval příběh z To the Moon a objevil se i hlavní hrdina hry, mocný ptakopysk. Takže jsem byl spokojen.

Je to ideální kousek takhle před večeří, hned jdu hrát i druhý díl ;)

Pro: odlehčená atmosféra, staří známí, ptakopysk

Proti: jednohubka, otevřený konec

+14

Sherlock Holmes: Crimes & Punishments

  • PC 60
Sherlock Holmes je letos už druhá hrá, která má na DH velice dobré hodnocení i komentáře, ale já jí bohužel musím dát jen lehce nadprůměrné hodnocení. Asi bych se nad sebou měl více zamyslet, nebo si vybírat žánrově jiné hry do Herní výzvy, ale lepší známku jsem udělit asi nemohl.

I přes to jsou zde věci, které bych pochválil. Lokalizace do češtiny je naprosto perfektní, ani náznakem jsem neměl pocit, že by něco nesedělo nebo nebylo přeloženo. Hádanky jsou celkem fajn i když se některé opakují jako je otevírání zámků, ale například skládání fotky či minihra se zkumavkami mě donutila trochu přemýšlet, ale dávala mi smysl a byla chytře navržená. Co je skvělé, že když si s nějakou nevíte rady, můžete jí prostě přeskočit a hra jí vyřeší za vás, ale já se snažil většinu hádanek vyřešit sám, ale ta možnost je plus.

Jako dobrý nápad mi přišlo i to, že pokud na dané obrazovce s nějakými předměty máte ještě co zkoumat, hra na ní zůstane a až když prozkoumáte všechny možnosti, vrátí vás hra sama zase k Sherlockovi a vy víte, že už máte prozkoumáno vše. A ještě bych vyzdvihl druhou polovinu hry, kde už jsem tolik netápal a asi jsem už pochopil co po mě hra vlastně chce. Zvlášť čtvrtý případ mi přišel skvělý a podle mě to měl být začátek hry, není zde tolik možností, ani cestování, prostě trochu lehčí případ na úvod.

A teď k tomu horšímu, hlavní příčinou toho proč mě hra tak trápila byly záseky. V prvních třech epizodách jsem jich měl spoustu a doufám, že to nebylo jen mojí neschopností. První zásek nastal v tom, že pokud mám prozkoumat nějaký dokument, nějak mě nenapadlo, že se musím vrátit do Baker street a zde najít v poličce nějaký článek k danému předmětu či události. Další problém byl v tom, že jsem si nevšiml některých zákoutí v dané lokaci, například stejně vypadající plot, kde jde jedna část otevřít, nebo dveře schované tak, že po vstupu do lokace nemáte možnost je vidět pokud se nejdřív nerozhlédnete.

Je pravda, že později takových záseků ubylo, ale ten záčátek byl pro mě občas nad moje síly. Nebo mi nedošlo, že na voze kterým jsem přijel musím v jedné části prozkoumat předmět, to jsem našel až na jiném videu jinak bych se tam snad plácal do dnes. Co mi dost vadilo bylo cestování sem a tam a zase tam a zpět. Kromě již zmiňovaného čvrtého případu jsem si připadal jako blázen co neví kam má skočit. Škoda že jsem si nestopnul čas v kočáře, určitě by to bylo zajímavé číslo.

Už bych zmínil jen pár maličkostí jako je ne příliš pěkná grafika, občastné problikávání textur některých předmětů či postav. Dr. Watsona, který mě celou hru jen otravoval a až na dvě epizodky mi byl naprosto k ničemu. Bludiště v podzemí, kde jsem se ztrácel a prošel ho ani nevím jak. A ještě za mě ne přiliš šťastný postup sestavování správných a špatných dedukcí, který jsem třeba u prvního případu vůbec nepochytal a tak jsem obvinil i člověka, kterého jsem měl za nevinného, protože jsem to lépe sestavit nedokázal. To se časem dost zlepšilo a je to vidět i na tom, že první tři případy jsem vyřešil špatně a zbylé tři už jsem našel správného viníka.

Kvalitu a dobré nápady hra zajisté má už tím hodnocením ostatních a kdybych hrál jen druhou polovinu hry asi bych byl i já spokojenější, ale musím brát hru jako celek a v tom případě jsem nemohl udělit víc jak těch 60%.
+14

Assassin's Creed Syndicate: Jack The Ripper

  • PC 75
Možnost hrát za (a především zároveň vyšetřovat) osobu Jacka Rozparovače, sériového vraha, který nebyl nikdy dopaden, postavu opředenou mnoha mýty a konspiračními teoriemi, považuji z hlediska Ubisoftu za geniální tah, výsledek však zůstal někde na půl cesty.

Místo toho, aby se vývojářský tým soustředil pouze na kvalitní hlavní dějovou linku, s kterou by si samotná postava Jacka v pohodě vystačila, tu máme opět klasické Ubisoftí schéma herního světa. Tedy spoustu předmětů na sbírání, repetitivní vedlejší mise, které jsou sice zábavnější než v původní hře, přesto bych se jich za cenu propracovanější a delší hlavní dějové linky s chutí vzdal.

Hlavní linka je tedy poměrně krátká, naštěstí však napsána lépe a dospěleji než v původní hře. Do hry přibyly i některé nové mechaniky a předměty, nejvýraznější je motiv strachu, který se však hra na můj vkus snaží prodat úplně všude prostřednictvím dobrovolných vedlejších cílů, což občas působí docela otravně.

Všeho všudy je tedy Jack the Ripper povedeným DLCčkem, kterému však sráží nohy neschopnost Ubisoftu zbavit se svého již tolikrát opakovaného schématu.

Pro: temnější a dospělejší než původní hra, možnost hrát za Jacka

Proti: všudypřítomný motiv strachu, krátká hlavní linka, zbytečný balast kolem

+14

Order of Battle: World War II

  • PC 90
PRŮBĚŽNÝ KOMENTÁŘ I HODNOCENÍ
Hodnocení zahrnuje dohraný Tutoriál, kampaň U.S. Pacific a 3. scénáře z kampaně Blitzkrieg 

Order of Battle: World War II je pouhý free-to-play tutoriál, kde se dočkáte 4 misí (na výchozí obtížnost jde o cca 10 hodin) a všechny další kampaně už musíte dokoupit. Kampaní je velké množství a scénářů je celkově přes 200. Hodnotit hru v celku je tedy obtížné a hodnocení i komentář budu postupně přizpůsobovat dohraným kampaním a jejich kvalitám.

Na začátku jsem volil, jestli se pustit do Panzer Corps 2 nebo právě do Order of Battle (papírově velice podobné hry), ale protože mne kdysi Panzer General, na kterého série Panzer Corps navazuje, minul (na rozdíl např. od Battle isle 2) a nemám na co nostalgicky navazovat, rozhodl jsem se pro OoB. Nelituji toho jednak proto, že jsem později Panzer Corps 2 vyzkoušel, nesedlo mi grafické zpracování a měl s ním i výkonnostní problémy, ale hlavně proto, že Order of Battle má lépe vyřešené zásobování a letecké i námořní souboje, což jsou aspekty, které nejen v tichomořském válčišti hrají důležitou roli. Součinnost námořních, leteckých a pozemních jednotek je v Order of Battle provedena výborně a vy máte pocit skutečného vícerstevnatého boje. A to mj. právě díky důležitosti zásobování, kdy jak zásobovací lodě, tak rychlé obsazování měst je při invazi na pevninu klíčové. Při čistě pozemních nebo námořních bitvách sice zásobování již takovou roli nehraje, ale přesto je důležitým omezením, které vám brání se pouštět do hurá akcí. Mohlo by se vám totiž stát, že zůstanete odříznuti. A odříznutá jednotka rovná se mrtvá jednotka, což se AI, které není vůbec hloupé, snaží využívat (nehledě na důležitost ničit při námořních bitvách letadlové lodě, které zásobují letadla). Zásobování je vyřešeno elegantně pomocí bodů sdílených v dané oblasti a odpadá tak nutnost zásobovat každou jednotku zvlášť. Elegance pravidel a přehlednost ovládání je konečně obecným rysem Order of Battle a je velice brzy jasné, o co na bojišti jde.

Pokud tedy máte rádi tahové strategie z 2. světové, a nechcete se ponořit rovnou do kolosů typu War in the Pacific, není důvod, proč Order of Battle, vzhledem k její free-to-play povaze, hezké a přehledné grafice, chytlavé hudbě, historické přesnosti a skvělému ovládání nedat šanci. Tutoriál je velice zábavný a hra nepůsobí ani příliš zjednodušeně, takže stále máte pocit, že hrajete historickou wargame (samozřejmě v rámci možností enginu). A pokud chytnete nějakou slevovou akci, dají se všechny kampaně koupit za velice slušnou cenu.
+14

Postal 2

  • PC 60
Podobně jako Duke Nukem má Postal atmosféru glorifikující špatný vkus. Oproti němu se ovšem odklání od žánrovky a mnohem víc zdůrazňuje, že v tomhle Arizonském buranově se opravdu můžete utrhnout ze řetězu. Hráčská cílovka je White trash ve své nahé kráse od psích výkalů rozesetých kolem rozpadajícího se přívěsu, přes všudypřítomný junk food a záplavu zbraní v inventáři, až po nenávist k čemukoli společenskému včetně rodiny, levicových aktivistů a institucím obecně. Postal je o něco chytřejší, takže ve skutečnosti jsou to hillbillies, kteří vás unesou a udělají gimpa a jsou to t-shirt protestanti, co vypálí knihovnu. Myslím, že i tak ale není nutné v tom hledat nějakou satiru, protože na to je ta hra až příliš jednoduchá a lehkovážná. Vlastně to na mě spíš působí jako mód než plnohodnotná hra a tak bych ji i nejvíc ocenil.

Zábava v hratelnosti tu těží z průzkumu, kdy nikdy nevíte na jakou zbraň nebo item narazíte a jak bude fungovat: schopnost chcaní využitá na sto způsobů, vykopávání dveří a proskakování oken, nejsilnější dvouhlavňovka v historii, kočka jako tlumič i tasmánský čert, naváděné rakety s absurdní fyzikou a spousty melee zbraní (které normálně tvoří v akčních kusech balast) účinných jak prase (mačeta, kladivo, sekyrka atd.). V kombinaci s přehulenym množstvím munice v podobě stovek střel bez dobíjení je o srandu postaráno. Postal bohužel kromě zbraní a power-upů kreativitou nehýří. Mise jsou na jedno brdo a i když možná vypadají zajímavě a neotřele na papíře, provedení něco sežeň tak, že tam dojdeš, vystojíš frontu a pak tě přepadnou, je nadesignováno velmi lacině a nudně. S chabou charakterizací postav má problém většina fpsek a v low cost produkci Postala z toho vychází jen takový environmentální demo. Pár modelů vydá na celý město a jejich rutina spočívá v chození sem a tam, občas výměně holýho dialogu a stání za pultem, když teda někde pracujou. Skriptů a animací je maličko, takže jen tak postávaj ve svých domovech a i ti co by měli vydat za questový NPCéčka vám řeknou leda jednu, dvě prachobyčejný věty. Kdyby byl Postal lineární, vytratil by se z toho ten southparkovskej do what you want styl, ale pro otevřenej lvl design na tom měli ještě mnohem víc zamakat.

Pro: Atmosféra dělej si co chceš - objevuj v kombinaci se zábavnýma zbraněma.

Proti: Odfláknutý environmental i lvl design. Zpracováním v podstatě ani ne plnohodnotná hra.

+14 +15 −1

Yakuza Kiwami 2

  • PC 75
Kiwami 2 je nejlepší a nejhorší díl z Remake trilogie o japonském podsvětí. Z pozitivní stránky: Díky enginu z Yakuzy 6 povedlo vdechnout starým známým lokálům uvěřitelnější a živější dynamiku. Do obchodů lze vstupovat nepřerušovaně, počet NPC na scéně se zvětšil, nasvícení, odlesky jsou realističtější a ambientní okluze je mnohem "plnější" což má ovšem pár vedlejších efektů. Náročnost na hardware se markantně zvýšila (ale s pár úpravami v nastavení lze s klidem hrát na průměrném stroji) a interiéry obchodů již nejsou tak maniakálně detailní.

Soubojový systém je "zjednodušený" tím správným způsobem (vše je namrdnuto do jednoho uceleného bojového stylu) a vylepšený pár drobnostmi jako "parry" a "super útoky" funkce, díky kterým se konečně můžete efektivně bránit a velmi urychlit souboje s bosy, jenž díky tomu nejsou tak zatraceně zdlouhavé. Výrostkům a žakuze ve městě se dá nyní mnohem snadněji vyhnout, neb zlenivěli tak, že se za vámi nehoní, ale ležérní chůzí Vás sledují jako Jason z pátku třináctého nebo zabiják z Halloween filmů.

Vylepšování postavy je díky lepšímu UI přehlednější a systémově mi připomnělo Fable: The Lost Chapters, kdy neustálým chlastáním a žraním si zvyšujete své skušenosti, které lze vložit do mnoha vylepšení.
Chybí tu několik mých oblíbených miniher včetně bowlingu, ale na druhou stranu je v herně nejlepší verze Virtua Fighter 2, což je žůžo.

Příběh je překombinovaný galimatyáš s několika zlouny, klany, hromadou postav, korejskou mafií, flashbacky, ztracenými syny, touhou po pomstě, obrovskými bombami, unesenou Harukou (opět), zradou, další zradou, "naprosto nečekanými" zvraty a bůh ví čím ještě. Díky tomu, celému příběhu chybí pomyslný tah na bránu a po celou dobu mě nijak ničím nenakopnul nebo nepřekvapil, a místama dokonce nudil. Konec je haluze, mešuge fanfikce 12ti -letého hocha s bujnou fantazií (nebo melodramatická karikatura zhuleného, opilého, plně placeného dospělého člověka, kdo ví.

Substories jsou kvalitou tak 50/50. Většina postav je opět fajn, cutcény a dabing super a dívá se na to dobře...akorát je to teď jen docela nuda.

Návrat kabaretu, u něhož se autoři řídili pravidlem " když to funguje, nesahej na to" mě potěšil. A majima constructions je parodie na strategii - s hrozným ovládáním, debilním UI a primitivní hratelností, která by zapadla i jako early acces za 2 dolary na Steamu.

Pro: Mnohem lepší soubojový systém, vylepšený engine, živější město, virtua fighter 2, většina postav, kabaret.

Proti: Chybí pár miniher, příběh, konec, majima konstructions.

+14