Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Silverload: A Town with A Hell of A Nightlife

  • PC 85
RECENZOVANÁ DOS VERZE!

Adventurní Hidden Gem, který jsem našel úplnou náhodou při čtení recenze na hru Necronomicon Dawning of Darkness, kdy po jejím do čtení jsem uviděl náhled recenze pro Silverload. No a jelikož jsem už dlouho prahl po mysteriózní adventuře, ve které se hrdina dostane do divného městečka a řeší místní problémy tak jsem neodolal a hru si hned zahrál. Chybu jsem rozhodně neudělal.

V příběhu sledujeme samotářského gunslingera, který je pověřen, aby našel syna člena karavany putujííc západem. Brzy se náš hrdina ocitne v prokletém městečku, jenž obývájí rostodivní obyvatelé, kteří nepohrdnou lidskými vnitřnosti a krví. Co se mi na příběhu líbilo, bylo to, jak pracoval s atmosférou už v intru máte hezky udělaný komiksový úvod, který vám nastíní události před gunslingerovým příchodem (toto intro chybí v PSX veri a je nahrazeno ničím neříkající 3D meh cutscénou). Ty poté přímo korespondují a prolínají se s hlavním dějem, což bylo fajn. Také mě nadchla atmosféra celého městečka, ve kterém ne všichni obyvatelé vypadají jako monstra oni totiž někteří působí jako obyčejní lidé s tím rozdílem, že vždy mají takový menší creepy detail, aby jste tušili, že nejsou v pořádku ( divná barva kůže jiná barva očí atd ). Nebudu, ale nic nalhávat je to old school béčko westernový, které ale díky dobrému zpracování a tempu vás bude po celou stopáž bavit a zajímat.

Tomu také napomáhá, jak už jsem říkal skvělá atmosféra a pěkné grafické zpracování, které ještě umocňuje výborný atmosférický soundtrack, kterému ale vévodí výborná titulní skladba. Často jsem si při hraní vzpomněl na neskutečný Shadow of the Comet. Také ještě musím vychválit dabing, jenž svým přehráváním skvěle sedne do celé hry a jehož zvuková kvalita byla překvapivě super. Hra je bez titulků a i tak jsem neměl problém všemu rozumět.

Aspekt hry, který už ale může způsobit jisté rozčarování tak tím je samotný gameplay. Jedná se o first person adventuru staré školy s pár, ale fajnovými vychytávkami. Začnu ale tím špatným jedná se o typickou hru poplatné té době, takže očekávejte různé možnosti úmrtí, když kliknete někam špatně atd. Hra vám také neříká, co máte dělat či co je váš cíl, a tak k hodně věcem dojdete metodou pokus-omyl. Nepomáhá tomu ani omezený inventář a potřeba -podle vás- nepotřebné předměty odkládat na zem v lokacích kam se k nim můžete poté vrátit. Což přidává další kus obtížnost, protože musíte vydedukovat co budete potřebovat.

Útěchou tak může být, že lokací zase není tolik i tak vás ale hra solidně potrápí. Věc, která mě ale solidně překvapila, byla ta, že pokud máte v inventáři potřebný předmět, tak hra o automaticky použije na potřebnou věc. Takže nemusíte z inventáře vyndavat klíč a použít ho hra to udělá za vás. Také mě překvapilo, že tu je dostupných i pár přestřelek, které nejsou obtížné a nabídnou příjemné zpestření hry.

Ve výsledku se tak jedná o opravdu povedenou žánrovku, kterou musí každý fanda žánru zkusit a klidně ať si i pomůže návodem. Ta hra za to opravdu stojí. Navíc se opět jedná o práci malého týmu, který do té hry dal vše a ta láska jde vidět. Velké překvapení a určitě to řadím do své topky! Body ale musím strhnout kvůli klasickým neduhům té doby. 

Herní doba bez záseků je cca 3h.

Pro: Příběh, atmosféra, ost, dabing, grafická stránka, přestřelky

Proti: Vysoká obtížnost, často nevíte co dělat, špatný klik či čekání na místě se místy může rovnat automatické smrti.

+14

Jurassic World Evolution

  • PC 70
Na strategiích a speciálně těch budovatelských jsem doslova odkojený. Ne zřídka kdy jsem si jako mlaďák nachystal na večerní hraní s bratrancem hru, kde něco budujete, protože víte, že si něco budete stavět celý večer a celý večer až noc Vás to bude bavit až do momentu, kdy jeden z Vás odpadne do snových sfér. Ne vždycky ale bylo pravidlem, že se budovatelská hra povedla. Někdy jste se k ní i s chutí vraceli, někdy jste ji ale zkusili, prožili a usoudili, že mezi ty top ji zařadit prostě nedokážete. Podobně je na tom třeba právě tento kousek a já se níže pokusím vysvětlit proč.

První momenty hraní budovatelských her jsou vždycky hodně opatrné, protože se musíte naučit ty mechanismy, kterými hra disponuje…a každá budovatelská strategie je v tom svá. Tady jsem byl nicméně očarován už v úvodu a mohla za to překrásná hudba Johna Williamse, která na mě udeřila hned v prvních vteřinách. V těch nadcházejících pak udeřili i herci z nové filmové trilogie a tam jsem naopak zpozorněl. Ta nová filmová trilogie už totiž není a nikdy nebude to, co pro mě byl původní film od Spielberga. Herce má ale fajn, tak proč ne.

Pokaždé jsem si na hraní této hry vyhradil ideálně celý večer. Tady nemá smysl něco načínat a po chvílích končit a přerušovat to. To je pak stejně otravné jak přerušovaný sex a o ten také nikdo nestojí. Jakmile jsem tedy započal hraní, překvapila mě mile grafika hry. Ta je na budovatelskou strategii velice pěkná. Respektive hra vypadá velice hezky. Horší už je to ale s tím, když Vám dojde, co po Vás hra chce.

Hra totiž po Vás nechce vybudovat Jurský park podle Vašich představ. Ona ho chce vybudovat podle svých představ. Takže Vám dává úkoly, vy neustále stavíte poměrně nehezké betonové stavby, kterých tu ještě navíc není kdo ví kolik a u toho posíláte různé týmy po celém světě, aby objevily fosilie pravěkých monster, ze kterých byste mohli vypreparovat DNA a zrodit tak nového dinosaura nebo si vyvíjíte to, co si v parku budujete. A to jak komerční sféru, kde stavíte restaurace, krámky s hadry nebo plišáky, popřípadě různé vyhlídky, kde návštěvníky ideálně dobře podojíte, tak i rangerskou sféru, která má za cíl ochraňovat návštěvníky. A to už vůbec nemluvě o různých tragédiích, které nejvyšší na Váš park občas sešle.

Návštěvník je navíc pojem, který tu nemá vůbec žádnou váhu. Ano, po parku Vám chodí, ale jsou to neživé postavy, které ožijí jen v momentě, kdy Vám mezi ně vběhne nějaký ideálně masožravý dinosaurus.

Hra má ale určitě vysloveně filmové momenty, které jsou naopak docela hezké. V parku si totiž budujete ochranku, rangery, kteří brázdí okolí ve svém džípu nebo helikoptéře. Těm můžete nejen rozkazovat, co mají dělat, ale dokonce ty činnosti i sami provádět. Jezdit s nimi, střílet na dinosaury uspávací šipky, přepravovat je, krmit je, fotit je pro měsíčník Times…v těchto momentech hra baví, ale ztrácí na dynamičnosti budovatelské strategie, protože se z ní rázem stává simulátor Jurského parku a ne budovatelská strategie.

Skoro to vypadá, jak kdyby toho tvůrci chtěli do hry dát co nejvíc, aby to co nejvíce připomínalo právě onu filmovou trilogii. Tu to připomíná už ale jen tím, že se Vám každou chvíli na obrazovce zjevují herci z filmů včetně Jeffa Goldbluma a něco naprosto zbytečného Vám tam kecají. A nejhorší jsou ti fiktivní, kteří Vás úkolují. Těm bych místy prokop i prdel.

Celkově vzato má tato hra ale hezké herní momenty, které pobaví, ale na její úkor málo technikálií, které by mi připomínaly typickou budovatelskou strategii, kde mezi nejlepší je jednoznačně třeba zařadit takové Rollercoaster Tycoon nebo Zoo Tycoon. Je to prostě trošku něco jiného, něco, co Vás více navádí k tomu, co chce samotný děj, než to, co byste si přáli Vy. Pokud to přijmete, nebudete nijak závratně pospíchat a budete se kochat u samotných dinosaurů, tak věřím, že můžete být spokojeni. Já už si ale tuto hru po nižších desítkách hodin hraní s chutí raději odpustím a zkusím něco dalšího…
+14

Valkyrie Elysium

  • PS4 70
Zkraje se musím přiznat, že nejsem fanouškem série Valkyrie a téměř vůbec ji neznám, tudíž Elysium pro mě byl vstupní bod, jak to asi Squeenix původně s titulem zamýšlel aby oslovil nové hráče. Pokud sledujete nějaké JRPG fóra, skupiny a diskuze na internetech, tak jste si možná všimli, že hru nikdo z nich nepřijal s jásotem a naopak se spíše rozjela kritika co to sakra udělali s jejich milovanou JRPG sérií. Aby to vydavatel nějak zachránil, tak dal k deluxe edici remaster Valkyrie Profile: Lenneth, ale co to bylo platné... a víte co? Je to děsná škoda. Soleil jsou schopní béčkaři a mrzí mě, že se jim nedaří zaujmout.

Elysium je third-person lineární rubanice, ze které sálá budget téměř v každém aspektu. Nutno ale říct, že jde o slušnou zábavu, pokud si tedy nepotrpíte na serepetičky okolo. Není to tak dávno, co jsem komentoval titul Soulstice, který shodou okolností vyšel nejen ve stejném roce, ale i ve stejném měsíci. Valkyrie má podobný old-school vibe her ze sedmé generace konzolí, který mně osobně hodně sedne a jsem rád za každý nový titul, který se jej snaží napodobit. Jenže zatímco Soulstice byla po stránce grafiky, animací i scénáře relativně konkurenceschopná hra ve své době, tak Valkyrie v tomhle působí jako uspěchaný recyklát. Ovšem vynahrazuje to podstatně zábavnějším soubojákem! Naše valkýra Maria má k dispozici nejen různé zbraně, komba a kouzla spojené s elementy, ale taky vystřelovací hák a především čtveřici pomocníků. Ty jde během soubojů přivolat na pomoc a ačkoliv je nelze přímo ovládat, tak mi to přijde na poměry žánru jako dobré oživení a souboje mi ani po víc jak dvaceti hodinách nepřišly stereotypní na rozdíl od zmíněného Soulstice.

Pomocníky lze mimo souboje i využívat na řešení primitivních hádanek, což je šíleně nevyužitý potenciál, neb se vše omezuje na prosté vytvoření ledové plošiny nad propastí nebo zbourání zdi blokující cestu apod. Každá taková překážka působí vyloženě samoúčelně a nic by se nestalo, kdyby tam nebyla. Je to škoda i vzhledem k tomu, že jednotlivé úrovně jsou sice lineární, ale mají lehce otevřený level design a nejde tak o čistý tunel. Díky háku, se kterým se může Maria přitahovat nejen k nepříteli, ale také třeba na střechy domů, je zkoumání mapy hned o něco zábavnější a bavilo mě prolézat každý kout a hledat truhly nebo nekonečné množství beden a sudů k rozbití. Co mi však nedává v tomhle ohledu smysl je, že v hlavním questu můžete najít na každé mapě zadání side-questů, ale jejich plnění se spouští zvlášť z vaší základny. Znamená to tedy dokončení hlavní mise, pak koukání na dva loadingy a procházení krátkého úseku mapy, který jste už viděli, znovu. Asi netřeba dodávat, že jejich plnění je vám k ničemu, pokud netoužíte po maximálním vylepšení a dalších bonusech.

A nemá smysl je procházet ani kvůli příběhu. Writing není žádná sláva a často jsem se přistihl, že vlastně vůbec nedávám pozor, co postavy říkají. Zajímavá je jen poslední kapitola, která může vyústit ve čtveřici různých konců a nezachrání to ani osobnosti jednotlivých postav. Těm moc nepomáhají ani slabé animace či lipsync. Jak jsem totiž zmínil na začátku, hra působí velmi lacině a na detaily se příliš nehledělo. Nejenže to jde znát na slabých animacích, ale nejvíc bijí do očí jednotlivé mapy. Graficky jsem díky stylizaci docela spokojen, ovšem ač jsem hru dohrál dnes, tak si nevybavím nějaký pohled na krajinu či architekturu, který by se mi zapsal do paměti. Všechno je tak nějak jako přes kopírák, nikdo si s ničím nevyhrál a jde znát, že vývoj byl nejspíš hodně uspěchaný a levný. Naštěstí minimálně japonský dabing je slušný a hudební doprovod je přímo nádherný.

Ve výsledku jde o fajn "relaxační" titul, u kterého vypnete, na příběh se vykašlete a jen bezmyšlenkovitě rubete zástupy nepřátel. Pokud tedy nejste zhýčkaní dobou a přežijete béčkovitost. Jsem vlastně docela naštvaný na tu malou fanbase, kterou značka dneska ještě má, že na Elysium plivali kde se dalo, aniž by jí dali vůbec šanci. Gratuluju, nejspíš jste si úspěšně zabili tu malou naději na obnovení, kterou jste dostali. A nebylo to vůbec třeba, neb ve svém žánru jde o solidní zábavu, jejíž komerční úspěch mohl v budoucnu přinést něco víc...

Pro: Zábavná akce, Einherjové, hudba

Proti: Writing, rozdělení side-questů, zbytečné "hádanky"

+14

Final Fantasy IV: Interlude

  • PSP 45
Pokračování čtyřky se odvíjí asi rok po událostech původní hry. Osobně jsem v něm nenašel nic velmi důležitého, ale třeba to budu po dohrání After Years vnímat jinak, to mě ještě někdy čeká. Interlude vyšlo na PSP a jako takové nabízí pouze lineární kratičký příběh (prolog k dalšímu dobrodružství?).
Tentokrát jsem si nemohl vybrat mezi různými verzemi hry, takže skok od předchozí původní verze k trošku hezčí grafice mě zprvu trochu zaskočil, ale potěšil mě propracovaný CGI intro filmeček na úvod v této kolekci (zřejmě tedy pro IV, ovšem pro mě to byla novinka), díky kterému pixelaté postavy ve hře působí živěji.  

A o postavách to celé je. Cecil a Rosa jsou stále spolu i rok po svatbě, kupodivu nikdo z nich mezitím tragicky nezemřel, takže třeba v budoucnu bude i nějaké to děcko. Jen Kain je od smutného osudového finále základní hry někde v čoudu. Vrací se však Rydia (předpokládám, že správně byla zamýšlena jako Lydia, aby to bylo pro Japonce správně exotické), která z CGI animace vyšla jako celkem pěkná holka a v příběhu má takovou větší roličku, která se blýskne hlavně v závěru Interlude (bohužel však hra končí mírným cliff-hangerem, který jsem příliš nepochopil). Jinak se vrací i další známí jako Yang (už zase někam zdrhá od svojí ženy), Palmon a Pogrom, či cool guy Edge.  

V hlavní roli je samozřejmě Cecil, jenž se tentokrát trmácí přes království Damcyan a pár dungeonů včetně trpasličího podzemí do Babylonské věže, což jsou všechno lokace z původní hry. Přiznám se, že jsem nebyl nikterak nadšen z toho, že musím ona místa procházet zase znovu; dokonce i truhly s jejich tajnými průchody jsou zase naplněné a zpět na svých místech! A opět nastalo probíjení se skrze stejné řady generických nepřátel. Eh, nejsem fanda těchto opakování. Jestli nastane podobná situace i v následujícím rozšíření, tak si mě FFIV za rámeček nedá.  

Ale k dobru mohu zmínit, že hra je na své poměry dost krátká. Sice jsem v ní strávil více, než bylo nutné, nicméně jsem hru úspěšně a bez problému zakončil, takže fajn. Dokonce se tu opět vyskytla místnost tvůrců hry a shlédl jsem zde svůdný taneček lepých tanečnic (taktéž stejný jako v původní hře).
Hru jsem dohrál za neúplné 4 hodiny. Z celé hry nejvíce cením bonusový soundtrack s možností přehrávání. Taky se v menu vyskytl nějaký bestiář, který mám z velké části nevyplněný, ale to neřeším. Je tu i seznam nějakých artworků, avšak je to tak pixelaté, že z toho nic nemám (hrál jsem v emulátoru Retroarch).
Tak schválně, co dál…

Pro: Krátký příběh; grafika

Proti: Četnost náhodných soubojů; opakující se lokace; silně lineární cesta

+14

Jets'n'Guns

  • PC 70
Tradiční shoot'em-up v moderním provedení dělající si ze všeho srandu. Tak by se dal v krátkosti popsat Jets'n'Guns. A opravdu na hráče nečeká téměř žádné překvapení. Postupujete slušným množstvím úrovní a postupně si vylepšujete svou raketu. Upgradů je k dispozici hromada od všemožných zbraní po detekci bosse nebo hackování nepřátelské techniky. Mise i prostředí jsou komplet sci-fi a poměrně povedené. Skvělé jsou úrovně kde nemáte svou nadupanou raketu, ale ovládáte transportér nebo jste jen osamělý astronaut.

Prostředí jsou velmi různorodá - vesmír, voda, láva nebo koncert. Dobrý nápad je také lov na známé zločince, jejichž předání pomůže s finanční situací. A že je rozhodně do čeho investovat. Obtížnost je dost nevyvážená. Především na začátku máte co dělat, ale po prvních pár misích nakoupíte lepší zbraně. Pak už je to, až na pár výjimek, překvapivě v pohodě. Největším limitem je nutnost hlídat zahřívání. Příběh je hodně parodický a hra se vůbec nebere vážně. Místy je to fajn, ale místy je to na můj vkus trochu moc. Rozhodně musím pochválit hudební stránku. Obecně jde o povedenou akci se služným zpracováním.
+14

Might and Magic VI: The Mandate of Heaven

  • PC 95
Svého času moje nejoblíbenější hra (překonala tak [dh-hra]warcraft-ii-tides-of-darkness[/dh-hra] a byla překonána [dh-hra]deus-ex[/dh-hra]), byť jsem se k jejímu hraní dostal až dlouho po té, co vyšla. MaM 6 mne přivedl k žánru RPG, za což jsem mu nesmírně vděčný. Obrovský svět, parádní grafika ;-), HUDBA, ta správná obtížnost a výzva, původ mého dlouhodobého nicku a ikonky ;-).

Pro: RPG, hudba, Sněžná Čapka za sněhové vánice, nostalgie, desítky hodin zábavy

Proti: Slabší závěr alá Star Wars

+13 +15 −2

Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast

  • PC 75
Krátko po pôvodnej hre nasledoval datadisk, ktorý sa viac než na rozprávanie deja zameriaval na určitú skúšku hráčových schopností - hráč si zabojoval s nepríjemnými vlkodlakmi na ďalekom ostrove, kde vraj stroskotal samotný legendárny Balduran, alebo bol nútený podstúpiť nechcenú výpravu do labyrintu na zamrznutom ostrove. Tieto dobrodrúžstva síce testovali hráčovu schopnosť taktizovať, boli však o kategóriu nižšie. Skutočným skvostom, ktorý zachraňuje aj kvalitu datadisku je Durlagova veža. Prastará veža postavená mocným, avšak paranoidným trpaslíkom, preto niet divu, že veža je plná pascí a hádaniek. Ale akých! Rozhodne najlepší "dungeon" nielen v rácmi celého datadisku, ale aj celej pôvodnej hry. Zároveň bol akousi predzvesťou mohutnej Strážcovej veže, ktorá sa objavila v datadisku Throne of Bhaal k druhému dielu.

Pro: zvýšený skúsenosstný strop, nové dobrodrúžstvá a predovšetkým Durlagova veža

Proti: malá rozsiahlosť datadisku, neodohráva sa po pôvodnej hre, slabý dôraz na príbeh

+13

The Elder Scrolls: Arena

  • PC 80
Je to hra, ktorá je. Viac menej je to najklasickejšia vec, ktorú môžete v sérii hrať. Zároveň nádherne ukazuje, že smer, ktorým sa TES hry vydali vôbec nezmenili. Lepší systém skillov, možno. Detailnejšie svete, tiež môže byť, ale jadro hrateľnosti ostáva stále rovnaké. Akurát, že Arena je riadne tuhá mrška, poznám ľudí, ktorí sa nedokázali dostať z prvého dungeonu :)

Pro: klasické TES RPG ako má byť, obrovský svet, dungeony, dnes je zadarmo

Proti: trochu nemotorné ovládanie, vedľajšie questy

+13

Outcast

  • PC 100
Outcast řadím spolu s FO2, PS:T a Deus Ex na špičku herní tvorby. Málokterá hra dovede tak pohltit, jako právě Outcast, s jeho jedinčeným a uvěřitelným světem Adelpha, s přirozeným chováním npc srovnatelným se hrama od Piraní, s úžasným soundtrackem, se sci-fi blbůstkama, nad kterýma moje mladší já hýkalo blahem. Vůbec s příchutí sci-fi a humoru, které lze asi nejlépe přirovnat k později vydaným prvním sezónám SG-1, i když inspiraci původní StarGate těžko zapírat.

I po technické stránce byl Outcast na svou dobu menší zázrak - voxelová krajina vypadala mnohem lépe, než cokoliv, co se tou dobou dalo poskládat z polygonů a voda, na jejíž hladině se vytvářely vlnky a jejíž průhlednost závisela na úhlu kamery je něco, na co se dalo snadno nevěřícně zírat. Antialisng tu byl snad roky před jakoukoliv jinou hrou s AA a depth of field effect jsem znovu viděl až v Crysis. Jen kvalita 3D modelů navzdory bump-mappingu není hlavně z větší dálky zrovna valná, ale už jsem někde zahlédnul upravené .ini soubory, které by tohle měly do určité míry řešit.

Outcast zkouší řadu na svou dobu i dnes neobvyklých herních mechanismů. Hledání jednotlivých NPC se řeší dotazováním kolemjdoucích, což možná není tak rychlé a praktické, jako bodíky na mapě, ale rozhodně to přispívá k uvěřitelnosti světa.

Ne všechno se Outcastu vyvedlo na jedničku - bez problému si vystačíte s dvojicí "základních" zbraní a ostatní kousky využijete tak jednou/dvakrát za hru, pokud vůbec, souboje jako celek vůbec moc neoslní. Stejně tak různé gadgety nemusíte za celou hru vůbec použít a možná s vyjímkou miny není ani moc jasné, k čemu jsou vlastně dobré, dokud je člověk nezkusí použít. Do hry jsou také zabudovány stealth mechanismy, ale nejsou dostatečně rozvinuté pro jejich úspěšné využití.

Překáží něco z toho špičkovému hernímu zážitku? Ne. Takže pokud jste Outcast ještě nehráli, mazejte na gog.com a napravte to.

Pro: propracovaný uvěřitelný svět, humor, menší technický zázrak

Proti: sem tam nějaký bug, problémy s kompatibilitou, škoda některých nedodělaných mechanismů

+13

Mafia: The City of Lost Heaven

  • PC 85
Pokud nic jiného, určitě tahle hra znamenala hodně pro českou herně-vývojářskou scénu. Nejsilnější stránka Mafie, a sice příběh, se sice nemůže rovnat vrcholným mafiánským eposům ze stránek knih a filmového plátna, nicméně v herní branži pořád strkala 90% her s přehledem do kapsičky od trenek. A co tak sleduju, dělá to vlastně dodnes.
+13 +19 −6

Call of Duty 4: Modern Warfare

  • PC 90
Jednička strčila konkurenční MoH:AA do kapsy, dvojku a trojku jsem nehrál a ke čtyřce jsem přistupoval s jistým skepticismem, bo moderní akce nejsou vysloveně můj šálek čaje. A fakt že chvíli trvalo, než jsem se do toho dostal. Dneska ale můžu s klidem říct, že Call of Duty 4 je nejlepší FPS akcí loňksého roku. Hra je promazaná filmovými momenty a hudbou, akce má dynamiku a spád, ačkoliv občas uvízne na mrtvém bodě, bo kupředu musíte nakonec postupovat vy. Při docela nízkých HW nárocích vypadá CoD4 nadmíru skvěle a nemím opomenout ani perfektní multiplayer, který imho strká cokoli na poli MP FPS akcí do kapsy.

Pro: filmovost, grafika, hw nároky, hudba, multiplayer

Proti: nutnost vyrazit proti nepříteli, bo ten se při otevřených střetech respawnuje a kolegové na to nemají koule

+13 +14 −1

Counter-Strike

  • PC 90
Pro spoustu lidí nepochopitelný bezduchý střílení. Pro mě je to naopak, hraju to už od verze 1.1 a nedokážu si říct proč,ale stále mě ta hra drží a neskutečně baví. Je to neskutečná zábava sice s podprůměrnou grafikou, ale co už, o grafiku přeci v tyhle hře nejde :D

Pro: Zábava, progaming

Proti: Moc stráveného času u hraní

+13 +15 −2

Half-Life

  • PC 95
Fantastická hra a nestárnoucí hra, která redefinovala žánr 3D stříleček. Skvělá atmosféra navozená skriptovanými sekvencemi, spolupracujícími NPC postavami - přeživší vědci a ochranka. Inteligentní příběh a sympatický "hrdina proti své vůli". S trochou nadsázky je mimo jiné vidět, že teoretický fyzik by se neměl tak zarputile jako Gordon vrtat do experimentů :) . Na druhou stranu díky za to, protože se jedná o jednu z nejlepších her svého druhu.

Pro: V podstatě všechny aspekty, znovuhratelnost, mod scéna.

Proti: Mě osobně se úplně nelíbila pasáž na Xenu.

+13 +15 −2

Half-Life 2

  • PC 95
Velmi zřídka se stává, aby se pokračování úspěšné hry svému vzoru byť vyrovnalo. V tomto případě Valve odvedlo perfektní práci.Příběh z prvního dílu se podařilo rozvinout do nečekaných důsledků. Takový lehce postapokalyptický příběh hře perfektně sedne. Ani se nedivíme, že se Gordon stává jednou z ústředních postav hnutí odporu vedle starých známých z Black Mesa a nové Alyx s Dogem. Gravity gun, snad nejoriginálnější zbraň, co se ve hrách objevila, je stejně jako fyzikální engine + s tím spojené hádanky, kapitolou samou pro sebe.
V porovnání s kvantem současných her "na jedno použití, na jedno odpoledne" potěší i velký záběr hry (tedy alespoň při prvním průchodu).
Pro mě osobně Nekorunovaný král 3D akcí.

Pro: hratelnost, atmosféra, příběh, source engine, gravity gun

Proti: spíš takové drobnosti, přišlo mi, že bugině a vznášedlu je věnováno až moc prostoru

+13 +15 −2

Crysis

  • PC 95
No zpočátku sem byl velice zklamán. Ale hra si mě získala až po několikarém přemlouvání se. Ano je na ní vidět jak byla tvořena jen pro účel grafického enginu. Ale když člověk překousne umělou demenci tak se z namyšleného "ošklivého" kačátka vyloupne čistá a ničím nezkažená hra, která má nárok na titul hra roku. Všechna to špatné ve hře čiší z toho, že autoři se snažili udělat co nejdynamičtější engine. Tak např. v editoru se nachází položka pro dynamické zmrazení objektu. Bylo to ve hře použito? Nebylo. Hold toho ze začátku moc naslibovali, a v některých případech se jim to i podařilo, ale nedokázali to adekvátně "prodat". Velká škoda, jen doufám že když už mají engine hotový tak se zaměřej víc na hratelnost a AI.

Pro: Má to sem smysl vůbec psát?

Proti: Záporů okolo hry je spousta ale hra samotná špatná neni.

+13 +15 −2

Diablo

  • PC 60
Absolútna historická katastrofa pre RPG ako druh hier. Blizzard kedysi spravil tú chybu, že tento sofistikovanejši klon Gauntletu označil za RPG, čím sa začala séria katastrofických klonov, ktoré mladšie ročníky považujú za RP hry. Až v posledných dobách si vývojári a média začali uvedomvoať, že takto RPG nevyzerá a prejali označenie tohto akčného žánru ako "hack&slah".

Konečne, ako akčná hra, nebolo Diablo vôbec zlé. Výborná temná atmosféra, podtrhnutá veľmi dobrým hudboným podkresom z Diabla robí zaujímavý akčný kúsok. Avšak všetkého len do času. Hra je už po krátkom čase stereotypná a nezáživná. Malá variabilita prostredia tomu len pridáva. Na krátke hranie veľmi dobré, inak nuda.

Pro: koncept Gauntletu prikorenený RP prvkami, hudba, chvíľu zábavné

Proti: po krátkom čase stereotyp na všetky možné spôsoby

+13 +19 −6

Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura

  • PC 85
Dokonalá steampunková hra. I keď doslova by som to nebral, a každý na nej nájde inú chybu. Lenže tá neuveriteľná atmosféra, ktorá sa ťažko slovne podchytáva... Najprv som myslel, že by sa dala nazvať steampunková, s prímesou verneoviek a nádhernou hudbou, ktorá len podkresľuje túto atmosféru. Rovnako ako rôzne riešenia niektorých problémov, v závislosti od inklinácie vašej postavy.

Nebyť niektorých menších a občas otravných bugov a trochu nedotiahnutého turn-based boja, bola by tá hra primárna klasika. Takto je to len výborná hra od Troiky - presne ako ostatné hry od tejto spoločnosti.

Pro: dobre vymyslený svet Arcana, rôzny prístup pre mágiu a technika, soundtrack

Proti: trochu nedoladené turn-based súboje

+13

Call of Duty 4: Modern Warfare

  • PC 90
Hru jsem dohrál jedním dechem a skvěle jsem se bavil. Oproti předchozím dílům jsou zde rozhodně nezapomenutelné momenty, jako třeba sniperský souboj v Prypiati, osřelování nepřátel z letadla těmi nejtěžšími kalibry, přestřelka v televizní stanici, výbuch atomové bomby,... Rozhodně sem se nenutil k hraní, jako při Call of Duty 3. Jenomže ačkoliv je povrch nový, vevnitř je vše při starém. Opět je to "jen" frenetická střílečka, které ovšem zasazení do moderní doby rozhodně prospělo.

Pro: zbraně, akce, prostředí, některé dobré nápady

Proti: furt to samé a už počtvrté

+13

Red Faction

  • PC 80
Revoluční hra v oblasti destrukce prostředí. Tam kde ostatní hry využívají tzv. mrtvých modelů, přišel Red Faction s převratnou novinkou, která umožňuje libovolně ničit okolní prostředí. Vezmete raketomet, střelíte do zdi, uděláte díru, znovu vystřelíte, díra se prohloubí atd. Přirovnal bych to k Wormsům. Je až neuvěřitelné, že od této hry s Geo-Mod enginem uplynulo již 7 let a žádná hra dosud nepřišla s podobným destrukčním modelem. V tomto ohledu je Red Faction a jeho druhý díl skutečně převratný. Osobně se velice těším na třetí díl s názvem Red Faction: Guerilla, který by měl vyjít začátkem roku 2009. Zde je odkaz na moje preview Red Faction: Guerilla, které jsem napsal pro Doupě.cz

Pro: Geo-Mod engine a jeho možnosti destrukce, pohodová hratelnost, solidní příběh

Proti: Jednotvárné herní prostředí

+13 +14 −1

The Fish Fillets II

  • PC 85
Respekt těm co tuhle hru dohráli, dal jsem myslím jen 71 levelů. Ale každopádně jedna z nejlepších logických her co jsem kdy hrál. Skvělá je také možnost porovnávat si své výsledky s ostatními hráči na webu. A nezapomeňte: "Tři piva a domů!" :)
+13