Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Broken Sword: The Shadow of the Templars

  • PC 95
Mate nekdy prakticky od zacatku pocit, ze tohle bude vytecna hra a budete se u ni skvele bavit? U nekolika her jsem jej zazil a BS patri mezi ne. George se pro me stal diky svemu zpusobu chovani, reseni situaci a humoru jednou z nejoblibenejsich hernich postav. Celkova kvalita ve vsech ohledech dela z BS ukazkovou hru, kterou dodnes muzete ukazovat hracum i vyvojarum s prohlaseni, ze "takhle se dela adventura":)!
+13 +14 −1

Broken Sword: The Shadow of the Templars

  • PC 100
Dnes již legenda. Takto má vypadat vynikající adventura. Napínavý příběh, který vás chytne a nepustí. Báječné lokace a zajímavé dialogy. Různa prostředí...

Pro: Všechno.

Proti: Nic.

+13 +15 −2

Quake II

  • PC 85
Quake II byl vlastně úplně typická doomovka, která velebila rychlou a hlavně stylovou akci. Herní kampaň se snažila na místo jednotlivých levelů prezentovat systém kontinuálního procházení, což sice nedosahuje úrovně Unrealu, či Half-Lifu, ale pro účely zábavného vyvražďování Stroggů to naprosto dostačuje. V kampani procházíte zejména industriální interiéry, a i když to nezní zrovna slavnostně, obzvláště ve spojení s tím, že si libují v šedé barvě, tak bych neřekl, že s designem levelů je něco v nepořádku, naopak je takovým vyšším koridorových FPS. Hratelnost byla poměrně arkádová a postup hrou se omezoval na sbírání klíčů a stiskávání tlačítek známé již z prvního Dooma, ale ono to v záplavě krve a skvostného zvuku dvouhlavňové brokovnice vůbec nevadilo...

Grafika byla skvělá, málokterý hráč, který ji nezažil v době svého vydání, si uvědomuje, jak revoluční vlastně Q2 engine byl. V roce 1997 byli hráči ještě zvyklí na hry typu Duke Nukem 3D a tohle bylo opravdu jiné kafe. Nejvíc musím asi pochválit různé světelné výbuchy, exploze, stíny, modely, ale on to byl pokrok opravdu ve všem…

V čem Q2 exceloval, byl multiplayer. Hra patřila mezi ty nejrychlejší FPS, byť Quake 1 byl ještě o vlásek rychlejší. Q2 disponoval trošku variabilnějšími levely – méně kostkových místností a rovných chodeb, trošku více míst pro „schovku“, či „přepadovku“. Troufám si říct, že Quake 2 byl o malinko taktičtější, byť se o žádný Counter-Strike samozřejmě nejednalo. Šlo spíš o to, že levely občas měly svá strategická místa s power-upy a zbraněmi. Dalo se hrát i na „kočku a na myš“ s railgunem. Quake 1 byl oproti tomu více o brutální síle – sebrat raketomet a sypat to všude kolem sebe…

Quake 1 přišel jako první s trickjumpingem, což byla úžasná featura, kterou se hráči učili správně používat dlouhé roky. Quake 2 měl pozměněné mechaniky strafejumpů a circlejumpů – tedy toho zvláštního mačkání kláves a švihání myší, které způsobovalo, že hráč neustále nabíral rychlost. Výsledkem bylo právě ono nepatrné zpomalení, které šlo ruku v ruce s jemným zpomalením raketometu (resp. letících raket). Quake 3 je v tomto bližší právě Quake 1, takže soudím, že čas ukázal, že směr Quake 2 nebyl nejlepší. Paradoxem je, že Quake 4 byl zase v tomto bližší Quake 2, ale taky proto se Quake 4 na poli progamingu neohřál více než jednu sezónu.
+13 +14 −1

Vampire: The Masquerade - Redemption

  • PC 90
Pro mě atmosférou lepší než Bloodlines. Ovšem je mi jasné, že jde o hodně subjektivní záležitost. Z nějakého nepochopitelného důvodu se mi zalíbila (už od dema).

Kladem - styl a středověký svět World of Darkness, zábavné disciplíny a jejich hromadné používání, příběh.

Zápory - kterých jsem si vědom, ale kupodivu mi nijak nevadí (divné) - celá evropská část je parodie na historii a zeměpis :) Hodně disciplín je dost nevyvážených, závěr hry je šitý tak trochu horkou jehlou (což je tedy obvyklé u víc her).

Prima hudba.

Pro: Krev, středověk, družiníci, změna a atmosféra hry

Proti: Slabší závěr (příběhově), ignorace reálií, absence pauzy ala Baldur's Gate, nevyužitý potenciál

+13 +14 −1

Sid Meier's Civilization IV

  • PC 90
Civilizácia 4 sa v najpodstatnejšom merítku líši od trojky najmä v systéme korupcie. Treba povedať, že multi-towning je skrz maintenance omnoho elegantnejšie regulovaný, ako v prípade trojky - extrémne nízkou produkciou. Táto zmena sama o sebe by mi stačila aby som hral štvorku narozdiel od trojky.

Okrem iného nový systém settlerov a workerov, ktorí už nestoja populáciu ale zadržujú rast počas výroby mi rovnako viac sadol. Pribudlo množstvo vylepšení polí a terénu a už ani zďaleka to nie je iba cesta + baňa / irigácia. Tých vychytávok je omnoho viac, náboženstvo - ktoré do velkej miery ovplyvňuje vzťahy s ostatnými národmi, social civics - po vzore alpha centauri, či špecialisti a great leaders, ktorí majú nespočet využití - od jednorázových bonusov na výskum, či vytváranie armád až po iniciovanie zlatého veku.

V čom štvorka zaostáva od trojky je technické spracovanie. Grafika sa síce o niečo vylepšila, no tým sa aj výrazne predĺžilo čakanie počas AI turnu. Mapy sú v priemere o niečo menšie, a scrolling je jemne trhaný ku koncu hry. Napriek tomu, Civ 4 je velmi zdarilé pokračovanie a bez hanby sa môže zaradiť do tejto grandióznej strategickej série.
+13

Far Cry

  • PC 90
Skvělé. Jednoznačně ultramegasuper masakrozní nářez! Já jsem vždycky říkal, že tu hru beru jako dovolenou. Vezmu si auto zajedu si někam, skočím s ním z útesu. Nebo se projdu kochám se přírodou, proletím se na rogalu, vylezu na nějaký útes a skočím si z něj šipku, projedu se člunem( nejlepší vozítko ve hře ), nebo zastřelím prase. Na plížení jsem se mohl zvysoka vysrat, nikdo neušel mojí přesné střelbě. Nikdo! Všechny jsem zabil! Hajzly!
Náladu mi zkazili akorát mutanti. Obtížnost díky nim vzrostla o 200%. Klidně bych se bez nich obešel a vyhlazoval bych vojáčky. Ale ne, musí po mně skákat nějaké opice nebo co. Taky by ve hře mohl být nějaký podmořský život i podvodní nepřátelé, vůbec vodu lépe využít. Tohle ovšem není kritika, pouze připomínky. Další srdcovka.

Pro: Krásné prostředí, grafika, masakrování nepřátel, vozidla (rogalo a člun! )

Proti: Snad ti mutanti. Fakt mi tam nesedli.

+13 +15 −2

Richard Burns Rally

  • PC 95
Jediný opravdový SIMULÁTOR rally, který kdy vyšel. Řekl bych, že i dost nedoceněný. Ne každý má ruce na to, aby ukočíroval třísetkoňové WRCčko na cestě tak úzké, že se tam sotva vejde jedno auto :) Hra se sice nemůže chlubit oficiálními licencemi na světovou rally, ale i tak nabídla spoustu krásných a nezapomenutelných tratí. Fyzika chování vozu nemá obdoby, kvůli tomu ale dost stoupla obtížnost. Je to prostě hardcore simulátor, který není pro každého.

R.I.P. Richard Burns (1971 - 2005)

Pro: fyzika, grafika, detailní nastavení vozu, různé počasí, výborně zpracovaný povrch vozovky

Proti: chování vozu mimo trať je občas dost zvláštní

+13

Lionheart: Legacy of the Crusader

  • PC 75
Mne osobne vyhovoval Lionheart takmer po vsetkych strankach: roztomila grafika 16 storocia, solidny vyvoj postavy z Falloutu a dostojne questy. To, ze po polke hry sa hra strhava do hack'n slash jej nebere na kvalitach. Aspon u mna vacsinou prichadza ista unava ku koncu kazdeho RPG a nechce sa mi riesit kazdy quest a tak sa priznam, som celkom uvital tu bezmyslienkovu orgiu pocas druhej polovici hry.

Pro: grafika, vyvoj postavy, dialogy, atmosfera

Proti: itemizacia zacala a skoncila na pol ceste

+13

6 ženichů a 1 navíc

  • PC 65
Tahle hra je freeware pokračování o hodně let starší adventury 7 dní a 7 nocí, kterou jsem si kdysi taky zahrál. O to mi byla bližší právě tato hra. Samozřejmě v porovnání s předešlou hrou nabízí mnohem lepší zpracování, které ani v součastné době neurazí. Ovšem protože se nejedná o komerční titul, nemůžeme od hry čekat mnohahodinovou zábavu. Dohrajete ji zhruba za 2 hodiny. Což není mnoho. Avšak v rámci free her patří hra mezi to nejlepší. Já přesto budu hodnotit střízlivě.

Pro: příjemná grafika, povedený dabing

Proti: kratší hrací doba

+13 +14 −1

Call of Duty: World at War

  • PC 70
Další CoD z WW2. Spousta skriptování, oslavování hrdinných vojáků a poukazování na to jaká je válka svině, drsně americky, jako už milionkát předtím. Krátká herní doba... hm. Nechápu, že tohle ještě někoho baví, i když ty silné momenty tam jsou...

Pacifik je naprosto otřesný - zaprvé s nedá sejít z cesty ani uprostřed pitomé džungle (vůbec nic moc design lokací), zadruhé až příliš často je vidět jen spousta kouře a červený flek značící hrozící smrt. Mise za amíky jsou nepřehledné jak cyp a naprosto mi lezly krkem. Krom letecké vsuvky, která jako osvěžení celkem ušla.
Mise ze rusy jsou pro změnu docela fajn, alespoň první polovina. Druhá se začíná přehledností podobat té americké a v posledních dvou na mapy proudí nebál bych se říct až absurdní množství nepřátel. (samozřejmě jsou tu nekonečné respawny vč. oblíbeného "z prázdného sklepa vyběhlo dalších dvacet němčourů")

Nesčetněkrát jsem chcípnul díky mým ochotným spolubojovníkům, kteří mě vytlačili z mého krytu, aby se tam mohli krýt sami - že do mé skoro-mrtvoly se tím pádem zakousne nepřátelský MG je už tolik netrápilo. Konec byl pro mě tentokrát vysvobozením, jakš takš zábavná byla tak třetina z celé hry.

Teď si tím nejsem na sto procent jistý, ale mám pocit že ta hra kašlala na nějaký quicksave a nutila mě používat jen přednastavené checkpointy. Těch je sice všeobecně dost, ale občas se prostě stane že nějakou pitomou pasáž opakujete tucetkrát. Za tohle ale nebudu ručit, dokud mi to tu někdo nepotvrdí, protože já to už dodatečně nekontroloval a samotná absence quicksavu mi přijde docela absurdní.

No. Když odhlédnu tady od těch věcí, tak pokud vás ještě bůhví proč baví fpsky z WW2, CoD5 vás až tak drasticky nezklame. Ale jestli vás tyhle WW2 fps pořád ještě baví, měli byste se dát vyšetřit. U mě je to slabých 70 za tu lepší třetinu a pár hezkých momentů a protože mám sklony ignorovat to mizerné, když hra nabídné alespoň něco dobré.

Pro: několik misí hlavně za rusy, grafika, pár slušných momentů

Proti: podivná hudba, nepřehledné, krátké (i když...), tunelovka ad absurdum, je to fps z WW2, gameplay mechanika byla snad lepší i v CoD1

+13 +14 −1

Grand Theft Auto: Vice City

  • PC 95
Vice city je skvělé. Inspirace seriály z 80 let jsou vidět na každém kroku. Stačí se podívat na jakýkoli akční seriál té doby. Havajské košile, růžová, vrtulníky, drsní týpci co zvládají takové akce, že by se za ně nestyděl ani rambo. To všechno ve Vice city. Pro škarohlídy co píšou že Tommy vypadá jako buzna a celé je to růžové: Fuck off! Ono to tak prostě v těch plážových seriálech bylo. A je to tak i ve hře GTA: Vice city.
Po příběhově velice plytkém GTA3 nám autoři naservírovali už něco lepšího. A ty rádia! Nejlepší muzika z celé série.
Prostě po všech stránkách skvělé.
A nejlepší na celé hře byl moped! Nebo skútr, či co to bylo. Zasloužených 95 procent.

Pro: Nejlepší gtáčko

Proti: Modely a grafika postav, byly celkem hnusné.

+13

Thief II: The Metal Age

  • PC 100
Thief 2 je geniální hra o tom žádná. Když jsem ji hrál úplně poprvé líbila se mi eliminace stráží obuškem do hlavy. Oproti střílečkám se hrála podobně, jen nebylo skoro potřeba střílet, omráčené tělo šlo schovat a kopa dalších možností. Vůbec, na této hře mě dodnes překvapuje to s jakou důmyslností byla vytvořena. Jelikož v ní stealth styl 100% fungoval, ať již šlo o hluk, ukrývání omráčených stráží, odstraňování krvavých skvrn, zhasínání ohnivých loučí. Zkrátka profesionální simulátor zloděje. Ač je hra už mnoho let stará má stále početnou základnu věrných fanoušků, kteří vytvářejí další a další fan mise do hry.

Pro: Rozmanité mise, dobová atmosféra a příběh.

Proti: Snad jen pavouci a hloupý zvyk (na experta) když omráčeného strážného hodíte do vody.

+13

Half-Life

  • PC 90
První hra k níž jsem si zahrál nějakou modifikaci. U těch jsem pak vydržel po několik let a nyní jsem jimi dost přesycený. Přestože jsem už pár měsíců žádnou modifikaci nehrál. Ale zpět k HL. Naposledy jsem jej hrál v Létě s Diamond packem a musím říct že mě i při opětovném hraní celkem bavil. Ovšem, hlavně díky vylepšené grafice a detailnějším zbraním. Neboť přiznejme si, enigne je už příliš zastaralý a i Source verze na tom není kdo ví jak dobře. Takže čím Half stále kraluje je jen hratelnost, těžící z dobře vystavěných a důvěrně známých prvků. Které ale v době jeho vydání byly nové, takže jen díky jim se hře dostalo takové pozornosti a mnoha oceněním. Osobně se těším na Black Mesa Source.

Pro: Zábava, hafo SP modifikací a páčidlo.

Proti: Možná jen trochu unavující první část a otravné skákání na Xenu.

+13 +15 −2

Ski or Die

  • PC 75
Klasika z největších klasik. Jedna vůbec z prvních počitačových her jaké jsem ochutnal ( první však úplně nebyla, tu hledejme trochu jinde :-) ).

Poprvé jsem se sní setkal snad ještě na prvním stupni základní školy a pokud mě paměť neklame, byl to právě sjezd z hory, který získal mé právě se klubajicí počitačově hráčské srdce ( předtím jsem dojel desítky možná stovky her na NESku, takže jsem měl už něco na konzolích odehráno).

Jak připomíná kolega FG ta hudba byla něco fantastického a když dojela do té určité nejvyšší tónové pasáže, tak věděl celý barák, že právě sjíždím Mount Everest. Druhou oblíbenou soutěží byly akrobatické skoky, u kterých mě vůbec nevadilo, že je neumím ovládat spíše jsem byl hlavně zvědavý kolik mi dá ten hnusný, plešatý dědek :-).

Jojo to byly časy...

Pro: Pět rozdílných miniher, soutěžní tabulky, hudba, detailní grafika.

Proti: Trochu nepřehledné úvodní menu.

+13

Gothic 3

  • PC 70
Jako fanoušek původních dílů jsem se na třetí díl hodně těšil( i když to je trochu slabý slovo :). Když jsem však rozehrál prvních pár minut hry, měl jsem takový divný pocit, jako bych hrál úplně jiné RPG.Možná to bylo tím, že orci byli v minulých dílech za hodně silné soupeře(doteď si pamatuju v G2 útěk před armádou orků do hradu) a tady je zabíjíte po desítkách většinou bez problému(vyjímkou jsou šamani).

Naštěstí se ona "gothicovost" vrátila a to díky náramnému designu úrovní, kdy každá lokace(Myrtana,Varant,Nordmar)má svoji specifickou atmosféru(např. z Nordmaru čiší divočina:). Gothic znovu exceluje ve zpracování denního života NPC. Není nad to si v noci v městě opékat maso nad ohněm a sledovat tancování orků do rytmu bubnů. Zpracování se víceméně týka i zvěře(párek jelenů nebo stádo bizonů).
Obměna vývoje postavy mě osobně nevadila, ale chtělo to trochu dořešit učení z knížek(starověké znalosti jsem se učil jen z knih, ale stačilo to, abych se naučil získávání bonusových doved. bodů

Horší to bylo s celkovou zabugovaností, které se pohybovali od těch hodně častých(doprovázení Npcček se stalo pro mě noční můrou, díky jejich záhadnému mizení a znovu objevení) až po ty méně časté(propad přes textury). A ještě horší to bylo s optimalizací(resp. neoptimalizací). Prvně jsem hru zkoušel na počítačí, který měl o něco vyšší parametry než byly uvedeny minimální. Ani na nejmenší detaily jsem to nerozjel plynule. Na silnějším to už šlo, ale i tak mě hra několikrát spadla.

K mínusům dá přiřadit i bojový systém(čti neustálé klikání levého tlačítka).Pokud existují nějaká komba, tak jsem na ně nepřišel.Taky mě mrzelo, že hlavně ze začátku jak si chybí příběh a taky některé vedlejší linky jsou odfláklé(např. Leeova pomsta).
Málem jsem opomenul hudbu, která je parádní (úžasná hlavní znělka z Nordmaru).

Gothic 3 ve mě probouzel rozporuplné pocity po celou dobu hraní.Nakonec však nelituju, že jsem ho dohrál.

Pro: hudba, zpracování života npcček, design lokací

Proti: bugy,bojový systém, odfláknutost některých vedlejších linií

+13

FlatOut

  • PC 85
Tak Flatout doma nemám, měl jsem ho kdysi půjčený od kamaráda, ale stihl jsem ho přejet. Když jsem potom viděl druhý díl za necelé tři stovky, okamžitě jsem ho koupil.
První Flatout byl stejně zábavný jako dvojka, ale pokud si dobře vzpomínám, měl jiný princip získávání peněz. V jedničce se dávají prachy za zničení objektů na trati, zatímco ve dvojce za to dostanete ocenění buldozer a myslím že 3 stovky. Grafika je celkem dobrá, samozřejmě i nadupaný soundtrack. Povinnost pro každého milovníka závodních her.

Pro: Zábavnost, grafika, soundtrack, cena.

Proti: Asi nic. Všechno co téhle hře chybělo dotáhl k dokonalosti druhý díl.

+13 +14 −1

Doom 3: Resurrection of Evil

  • PC 80
Resurrection of Evil je překvapivě svěží datadisk, který přináší nášup toho samého, ale přeci jen trochu jinak. V prvé řadě je to dynamičtější hratelnost zbavená některých stereotypů a obohoacená o pár bosů i v průběhu hry. Nejvýraznější inovací je nejspíš grabber - kopie gravity gunu z Half-Life 2, jeho používání může leccos usnadnit, ale není vynucováno. Ovšem mou nejoblíbenější novinkou je jednoznačně dvouhlavňovka, která za ta léta ze své stylovosti pranic neztratila.

Celkově se Resurrection of Evil hraje velmi dobře, je svižnější (mimojiné i počet zpráv na PDA byl zredukován na přijatelnější množství) a dá se říct že i zábavnější než původní Doom 3, ovšem jak se dalo čekat, neblahé vykoupení přichází v podobě kratší herní doby a překvapivě se mi zdal také poněkud snadný závěrečný boss.
Navíc udělovat vyšší hodnocení než původní hře mi nepřijde správné, neboť Ressurection of Evil "jen" vylepšuje aspekty, se kterými přišel jako první Doom 3.

Pro: Poctivý nášup hororu, svižnější hratelnost, dvouhlavňovka, grabber

Proti: V podstatě se od původní hry tolik neliší, délka hry.

+13

Shadowgrounds

  • PC 80
Moc pěkná top-down rubačka, která vypadá jako převlečený Doom 3 mě perfektně bavila hlavně díky upgradům zbraní a snaze o zajímavý level/gameplay design. Zamrzí, že v pozdějších částech hry Shadowgrounds dochází dech a začíná pomalu nudit. Grafika je velmi pěkná a svižná a dynamické stíny skvěle dokreslují atmosféru. Ta je hlavně ze začátku hodně mrazivá, později už jde hlavně frenetickou akci, což ale není vůbec na škodu. Hra má i celkem zajímavý příběh, který je sice těžké béčko, ale jako dodatečná motivace poslouží skvěle. Pro nenáročné a uspokojivé rubání emzáků můžu jen doporučit.

Pro: grafika, akce, upgrady, atmosféra

Proti: s blížícím se koncem hry přichází stereotyp a nuda

+13

Prince of Persia

  • PC 80
Nový Perský Princ ve mě zanechal docela rozporuplné dojmy. Když jsem ho rozehrál, byl jsem naprosto nadšen.

-První den hraní-
Grafická prezentace je jednoduše úchvatná - celý svět hýří barvami a lokace jsou zajímavě vymodelované. PoP se imho řadí mezi nejkrásnější hry vůbec. Neméně výtečný je i hudební doprovod, který skvěle umocňuje pohádkovou atmosféru celé hry. Příběh je zajímavý, hopsání zábavné, slovní přestřelky mezi Princem a Elikou jsou dobře napsané a při hraní je dobře vidět jejich spolupráce.

-Druhý den hraní-
Repetetivnost. Ta se dostavila ve druhém dni. Hra má 4 bossy, s těmi se setkáte v prvních 4 úrovních. Následně jsou každému bossovi věnovány další 4 úrovně a jedna finální, kde konečně zhebne. A ve všech úrovních jde v zásadě o to samé - cesta na vrchol věže nebo tak něčeho, následně souboj s bossem, vyléčení lokace, sbírání lightseeds. I když v tom, kterou lokaci kdy navštívíte, máte relativně volnou ruku, bojovat s jedním bossem po šesté je už skutečně vopruz. Jediným plusem tohoto systému je, že při posledním boji máte opravdu radost z toho, že teď už zhebne definitivně.

Souboje navíc nejsou kdovíjak zábavné, respektive nemají odladěnou mechaniku a trvají nepříjemně dlouho. S bossy. Ostatních potvor ve hře není moc a chcípají relativně rychle.

Pak jsou tu ty lightseeds. Po vyléčení lokace se objeví všude možně kolem a jejich sbíráním si postupně odemykáte nové schopnosti a přístup do dalších lokací. Osobně jsem se nemohl zbavit dojmu, že mě hra nutí jich sbírat co nejvíc. Krom toho, že to často znamená opakované procházení už jednou navštívených lokací, to na mě působilo jako nežádoucí tlak na hráče směrem, který není příliš zábavný.

-Třetí den hraní-
I samotné hopsání časem omrzí. Množství prvků, z kterých jsou lineární úrovně poskládané se celkem rychle vyčerpá a nejzajímavější prvky (green plates, trasy z různě pokroucených slajdovacích plošinek) rozhodně nejsou všude. Většina cest je poslepovaná ze sloupů, madel, běhání/šplhání po stěnách, atp. Za největší vopruz považuju yellow plates.

Po dohrání hry bych jako nejlepší lokace ocenil ty věnované Králi a nejpříjemnější souboje byly pro mě s Hunterem.

Příběh je... předvídatelný. Během procházení lokací se krom upevňování pouta mezi Princem a Elikou nic moc neděje, za to vám hra dává nenápadně najevo, co se asi stane v závěru. Jediná věc, která mě zaskočila, je to, že hra nemá vyložený happy-end.

Prince of Persia roku 2008 je krásnou pohádkou, která trpí na časté opakování prvků a nedotažené herní principy. Osobně z něj mám pocit, že by mu prospělo být tak poloviční, aby se nemohla repetetivnost moc rozmáhat. Takhle ale vím, že si nového prince stejně jako drtivou větišnu her podruhé už nezahraju - první den byl okouzlující, ale dál už není nic, co by za to stálo.

Pro: nádherné grafické zpracování, překrásná hudba, dialogy Prince a Eliky, některé úseky jsou skutečně zábavné

Proti: neodladěný systém soubojů a spolu s ním nejeden další herní mechanismus, později značná repetetivnost, předvídatelný příběh, který se většinu hry nijak neodvíjí, některé úseky jsou skutečný vopruz

+13

Tomb Raider: Legend

  • PC 85
Jako skalní fanda Tomb Raidera jsem si na tuto novou Laru těžko zvykal, ale byl jsem ohromen demem, který mě donutil si ihned zakoupit plnou hru. Její monstrózní velikost na svou dobu dala mému pořítači pěkně zabrat.
Hru jsem dohrál teprve teď a musím zmínit, že více jsem podlehl novému vzhledu od Crystal Dynamics až po dohrání Anniversary. Vrátil jsem se tedy k Legendě.
Musím říct, že jsem se velice dobře bavil a nemám moc větších výhrad.
Ale přeci jenom tu jsou, podle mě stále zůstává nejlepší díl Tomb Raider 3, hra mi přišla trošku moc lehká a krátká, nikdy jste nevydrželi dlouho v jedné lokaci a myslím si, že to stálé střídání úrovní nebylo zrovna to nej. Asi chtěli vývojáři zabránit stereotypu, ale ten by se myslím nedostavil ani kdybychom zůstali na některých místech déle. Dále např. nějaké ty problémy s kamerou a pár drobností.
Každopádně pro ty, co mají rádi Laru, tak je to jasná volba. A také je jasné, že pro ty, co "starý" Tomb Raider vůbec nehráli můžou mít úplně jiný názor.

Pro: grafika, ovládání, hratelnost, atmosféra, pohyby, zvuky

Proti: lehké problémy s kamerou, délka, relativní jednoduchost, frustrace v určitých momentech

+13