Nejlépe hodnocené komentáře
Broken Sword: The Shadow of the Templars
Broken Sword: The Shadow of the Templars
Quake II
Grafika byla skvělá, málokterý hráč, který ji nezažil v době svého vydání, si uvědomuje, jak revoluční vlastně Q2 engine byl. V roce 1997 byli hráči ještě zvyklí na hry typu Duke Nukem 3D a tohle bylo opravdu jiné kafe. Nejvíc musím asi pochválit různé světelné výbuchy, exploze, stíny, modely, ale on to byl pokrok opravdu ve všem…
V čem Q2 exceloval, byl multiplayer. Hra patřila mezi ty nejrychlejší FPS, byť Quake 1 byl ještě o vlásek rychlejší. Q2 disponoval trošku variabilnějšími levely – méně kostkových místností a rovných chodeb, trošku více míst pro „schovku“, či „přepadovku“. Troufám si říct, že Quake 2 byl o malinko taktičtější, byť se o žádný Counter-Strike samozřejmě nejednalo. Šlo spíš o to, že levely občas měly svá strategická místa s power-upy a zbraněmi. Dalo se hrát i na „kočku a na myš“ s railgunem. Quake 1 byl oproti tomu více o brutální síle – sebrat raketomet a sypat to všude kolem sebe…
Quake 1 přišel jako první s trickjumpingem, což byla úžasná featura, kterou se hráči učili správně používat dlouhé roky. Quake 2 měl pozměněné mechaniky strafejumpů a circlejumpů – tedy toho zvláštního mačkání kláves a švihání myší, které způsobovalo, že hráč neustále nabíral rychlost. Výsledkem bylo právě ono nepatrné zpomalení, které šlo ruku v ruce s jemným zpomalením raketometu (resp. letících raket). Quake 3 je v tomto bližší právě Quake 1, takže soudím, že čas ukázal, že směr Quake 2 nebyl nejlepší. Paradoxem je, že Quake 4 byl zase v tomto bližší Quake 2, ale taky proto se Quake 4 na poli progamingu neohřál více než jednu sezónu.
Vampire: The Masquerade - Redemption
Kladem - styl a středověký svět World of Darkness, zábavné disciplíny a jejich hromadné používání, příběh.
Zápory - kterých jsem si vědom, ale kupodivu mi nijak nevadí (divné) - celá evropská část je parodie na historii a zeměpis :) Hodně disciplín je dost nevyvážených, závěr hry je šitý tak trochu horkou jehlou (což je tedy obvyklé u víc her).
Prima hudba.
Pro: Krev, středověk, družiníci, změna a atmosféra hry
Proti: Slabší závěr (příběhově), ignorace reálií, absence pauzy ala Baldur's Gate, nevyužitý potenciál
Sid Meier's Civilization IV
Okrem iného nový systém settlerov a workerov, ktorí už nestoja populáciu ale zadržujú rast počas výroby mi rovnako viac sadol. Pribudlo množstvo vylepšení polí a terénu a už ani zďaleka to nie je iba cesta + baňa / irigácia. Tých vychytávok je omnoho viac, náboženstvo - ktoré do velkej miery ovplyvňuje vzťahy s ostatnými národmi, social civics - po vzore alpha centauri, či špecialisti a great leaders, ktorí majú nespočet využití - od jednorázových bonusov na výskum, či vytváranie armád až po iniciovanie zlatého veku.
V čom štvorka zaostáva od trojky je technické spracovanie. Grafika sa síce o niečo vylepšila, no tým sa aj výrazne predĺžilo čakanie počas AI turnu. Mapy sú v priemere o niečo menšie, a scrolling je jemne trhaný ku koncu hry. Napriek tomu, Civ 4 je velmi zdarilé pokračovanie a bez hanby sa môže zaradiť do tejto grandióznej strategickej série.
Far Cry
Náladu mi zkazili akorát mutanti. Obtížnost díky nim vzrostla o 200%. Klidně bych se bez nich obešel a vyhlazoval bych vojáčky. Ale ne, musí po mně skákat nějaké opice nebo co. Taky by ve hře mohl být nějaký podmořský život i podvodní nepřátelé, vůbec vodu lépe využít. Tohle ovšem není kritika, pouze připomínky. Další srdcovka.
Pro: Krásné prostředí, grafika, masakrování nepřátel, vozidla (rogalo a člun! )
Proti: Snad ti mutanti. Fakt mi tam nesedli.
Richard Burns Rally
R.I.P. Richard Burns (1971 - 2005)
Pro: fyzika, grafika, detailní nastavení vozu, různé počasí, výborně zpracovaný povrch vozovky
Proti: chování vozu mimo trať je občas dost zvláštní
Lionheart: Legacy of the Crusader
Pro: grafika, vyvoj postavy, dialogy, atmosfera
Proti: itemizacia zacala a skoncila na pol ceste
6 ženichů a 1 navíc
Pro: příjemná grafika, povedený dabing
Proti: kratší hrací doba
Call of Duty: World at War
Pacifik je naprosto otřesný - zaprvé s nedá sejít z cesty ani uprostřed pitomé džungle (vůbec nic moc design lokací), zadruhé až příliš často je vidět jen spousta kouře a červený flek značící hrozící smrt. Mise za amíky jsou nepřehledné jak cyp a naprosto mi lezly krkem. Krom letecké vsuvky, která jako osvěžení celkem ušla.
Mise ze rusy jsou pro změnu docela fajn, alespoň první polovina. Druhá se začíná přehledností podobat té americké a v posledních dvou na mapy proudí nebál bych se říct až absurdní množství nepřátel. (samozřejmě jsou tu nekonečné respawny vč. oblíbeného "z prázdného sklepa vyběhlo dalších dvacet němčourů")
Nesčetněkrát jsem chcípnul díky mým ochotným spolubojovníkům, kteří mě vytlačili z mého krytu, aby se tam mohli krýt sami - že do mé skoro-mrtvoly se tím pádem zakousne nepřátelský MG je už tolik netrápilo. Konec byl pro mě tentokrát vysvobozením, jakš takš zábavná byla tak třetina z celé hry.
Teď si tím nejsem na sto procent jistý, ale mám pocit že ta hra kašlala na nějaký quicksave a nutila mě používat jen přednastavené checkpointy. Těch je sice všeobecně dost, ale občas se prostě stane že nějakou pitomou pasáž opakujete tucetkrát. Za tohle ale nebudu ručit, dokud mi to tu někdo nepotvrdí, protože já to už dodatečně nekontroloval a samotná absence quicksavu mi přijde docela absurdní.
No. Když odhlédnu tady od těch věcí, tak pokud vás ještě bůhví proč baví fpsky z WW2, CoD5 vás až tak drasticky nezklame. Ale jestli vás tyhle WW2 fps pořád ještě baví, měli byste se dát vyšetřit. U mě je to slabých 70 za tu lepší třetinu a pár hezkých momentů a protože mám sklony ignorovat to mizerné, když hra nabídné alespoň něco dobré.
Pro: několik misí hlavně za rusy, grafika, pár slušných momentů
Proti: podivná hudba, nepřehledné, krátké (i když...), tunelovka ad absurdum, je to fps z WW2, gameplay mechanika byla snad lepší i v CoD1
Grand Theft Auto: Vice City
Po příběhově velice plytkém GTA3 nám autoři naservírovali už něco lepšího. A ty rádia! Nejlepší muzika z celé série.
Prostě po všech stránkách skvělé.
A nejlepší na celé hře byl moped! Nebo skútr, či co to bylo. Zasloužených 95 procent.
Pro: Nejlepší gtáčko
Proti: Modely a grafika postav, byly celkem hnusné.
Thief II: The Metal Age
Pro: Rozmanité mise, dobová atmosféra a příběh.
Proti: Snad jen pavouci a hloupý zvyk (na experta) když omráčeného strážného hodíte do vody.
Half-Life
Pro: Zábava, hafo SP modifikací a páčidlo.
Proti: Možná jen trochu unavující první část a otravné skákání na Xenu.
Ski or Die
Poprvé jsem se sní setkal snad ještě na prvním stupni základní školy a pokud mě paměť neklame, byl to právě sjezd z hory, který získal mé právě se klubajicí počitačově hráčské srdce ( předtím jsem dojel desítky možná stovky her na NESku, takže jsem měl už něco na konzolích odehráno).
Jak připomíná kolega FG ta hudba byla něco fantastického a když dojela do té určité nejvyšší tónové pasáže, tak věděl celý barák, že právě sjíždím Mount Everest. Druhou oblíbenou soutěží byly akrobatické skoky, u kterých mě vůbec nevadilo, že je neumím ovládat spíše jsem byl hlavně zvědavý kolik mi dá ten hnusný, plešatý dědek :-).
Jojo to byly časy...
Pro: Pět rozdílných miniher, soutěžní tabulky, hudba, detailní grafika.
Proti: Trochu nepřehledné úvodní menu.
Gothic 3
Naštěstí se ona "gothicovost" vrátila a to díky náramnému designu úrovní, kdy každá lokace(Myrtana,Varant,Nordmar)má svoji specifickou atmosféru(např. z Nordmaru čiší divočina:). Gothic znovu exceluje ve zpracování denního života NPC. Není nad to si v noci v městě opékat maso nad ohněm a sledovat tancování orků do rytmu bubnů. Zpracování se víceméně týka i zvěře(párek jelenů nebo stádo bizonů).
Obměna vývoje postavy mě osobně nevadila, ale chtělo to trochu dořešit učení z knížek(starověké znalosti jsem se učil jen z knih, ale stačilo to, abych se naučil získávání bonusových doved. bodů
Horší to bylo s celkovou zabugovaností, které se pohybovali od těch hodně častých(doprovázení Npcček se stalo pro mě noční můrou, díky jejich záhadnému mizení a znovu objevení) až po ty méně časté(propad přes textury). A ještě horší to bylo s optimalizací(resp. neoptimalizací). Prvně jsem hru zkoušel na počítačí, který měl o něco vyšší parametry než byly uvedeny minimální. Ani na nejmenší detaily jsem to nerozjel plynule. Na silnějším to už šlo, ale i tak mě hra několikrát spadla.
K mínusům dá přiřadit i bojový systém(čti neustálé klikání levého tlačítka).Pokud existují nějaká komba, tak jsem na ně nepřišel.Taky mě mrzelo, že hlavně ze začátku jak si chybí příběh a taky některé vedlejší linky jsou odfláklé(např. Leeova pomsta).
Málem jsem opomenul hudbu, která je parádní (úžasná hlavní znělka z Nordmaru).
Gothic 3 ve mě probouzel rozporuplné pocity po celou dobu hraní.Nakonec však nelituju, že jsem ho dohrál.
Pro: hudba, zpracování života npcček, design lokací
Proti: bugy,bojový systém, odfláknutost některých vedlejších linií
FlatOut
První Flatout byl stejně zábavný jako dvojka, ale pokud si dobře vzpomínám, měl jiný princip získávání peněz. V jedničce se dávají prachy za zničení objektů na trati, zatímco ve dvojce za to dostanete ocenění buldozer a myslím že 3 stovky. Grafika je celkem dobrá, samozřejmě i nadupaný soundtrack. Povinnost pro každého milovníka závodních her.
Pro: Zábavnost, grafika, soundtrack, cena.
Proti: Asi nic. Všechno co téhle hře chybělo dotáhl k dokonalosti druhý díl.
Doom 3: Resurrection of Evil
Celkově se Resurrection of Evil hraje velmi dobře, je svižnější (mimojiné i počet zpráv na PDA byl zredukován na přijatelnější množství) a dá se říct že i zábavnější než původní Doom 3, ovšem jak se dalo čekat, neblahé vykoupení přichází v podobě kratší herní doby a překvapivě se mi zdal také poněkud snadný závěrečný boss.
Navíc udělovat vyšší hodnocení než původní hře mi nepřijde správné, neboť Ressurection of Evil "jen" vylepšuje aspekty, se kterými přišel jako první Doom 3.
Pro: Poctivý nášup hororu, svižnější hratelnost, dvouhlavňovka, grabber
Proti: V podstatě se od původní hry tolik neliší, délka hry.
Shadowgrounds
Pro: grafika, akce, upgrady, atmosféra
Proti: s blížícím se koncem hry přichází stereotyp a nuda
Prince of Persia
-První den hraní-
Grafická prezentace je jednoduše úchvatná - celý svět hýří barvami a lokace jsou zajímavě vymodelované. PoP se imho řadí mezi nejkrásnější hry vůbec. Neméně výtečný je i hudební doprovod, který skvěle umocňuje pohádkovou atmosféru celé hry. Příběh je zajímavý, hopsání zábavné, slovní přestřelky mezi Princem a Elikou jsou dobře napsané a při hraní je dobře vidět jejich spolupráce.
-Druhý den hraní-
Repetetivnost. Ta se dostavila ve druhém dni. Hra má 4 bossy, s těmi se setkáte v prvních 4 úrovních. Následně jsou každému bossovi věnovány další 4 úrovně a jedna finální, kde konečně zhebne. A ve všech úrovních jde v zásadě o to samé - cesta na vrchol věže nebo tak něčeho, následně souboj s bossem, vyléčení lokace, sbírání lightseeds. I když v tom, kterou lokaci kdy navštívíte, máte relativně volnou ruku, bojovat s jedním bossem po šesté je už skutečně vopruz. Jediným plusem tohoto systému je, že při posledním boji máte opravdu radost z toho, že teď už zhebne definitivně.
Souboje navíc nejsou kdovíjak zábavné, respektive nemají odladěnou mechaniku a trvají nepříjemně dlouho. S bossy. Ostatních potvor ve hře není moc a chcípají relativně rychle.
Pak jsou tu ty lightseeds. Po vyléčení lokace se objeví všude možně kolem a jejich sbíráním si postupně odemykáte nové schopnosti a přístup do dalších lokací. Osobně jsem se nemohl zbavit dojmu, že mě hra nutí jich sbírat co nejvíc. Krom toho, že to často znamená opakované procházení už jednou navštívených lokací, to na mě působilo jako nežádoucí tlak na hráče směrem, který není příliš zábavný.
-Třetí den hraní-
I samotné hopsání časem omrzí. Množství prvků, z kterých jsou lineární úrovně poskládané se celkem rychle vyčerpá a nejzajímavější prvky (green plates, trasy z různě pokroucených slajdovacích plošinek) rozhodně nejsou všude. Většina cest je poslepovaná ze sloupů, madel, běhání/šplhání po stěnách, atp. Za největší vopruz považuju yellow plates.
Po dohrání hry bych jako nejlepší lokace ocenil ty věnované Králi a nejpříjemnější souboje byly pro mě s Hunterem.
Příběh je... předvídatelný. Během procházení lokací se krom upevňování pouta mezi Princem a Elikou nic moc neděje, za to vám hra dává nenápadně najevo, co se asi stane v závěru. Jediná věc, která mě zaskočila, je to, že hra nemá vyložený happy-end.
Prince of Persia roku 2008 je krásnou pohádkou, která trpí na časté opakování prvků a nedotažené herní principy. Osobně z něj mám pocit, že by mu prospělo být tak poloviční, aby se nemohla repetetivnost moc rozmáhat. Takhle ale vím, že si nového prince stejně jako drtivou větišnu her podruhé už nezahraju - první den byl okouzlující, ale dál už není nic, co by za to stálo.
Pro: nádherné grafické zpracování, překrásná hudba, dialogy Prince a Eliky, některé úseky jsou skutečně zábavné
Proti: neodladěný systém soubojů a spolu s ním nejeden další herní mechanismus, později značná repetetivnost, předvídatelný příběh, který se většinu hry nijak neodvíjí, některé úseky jsou skutečný vopruz
Tomb Raider: Legend
Hru jsem dohrál teprve teď a musím zmínit, že více jsem podlehl novému vzhledu od Crystal Dynamics až po dohrání Anniversary. Vrátil jsem se tedy k Legendě.
Musím říct, že jsem se velice dobře bavil a nemám moc větších výhrad.
Ale přeci jenom tu jsou, podle mě stále zůstává nejlepší díl Tomb Raider 3, hra mi přišla trošku moc lehká a krátká, nikdy jste nevydrželi dlouho v jedné lokaci a myslím si, že to stálé střídání úrovní nebylo zrovna to nej. Asi chtěli vývojáři zabránit stereotypu, ale ten by se myslím nedostavil ani kdybychom zůstali na některých místech déle. Dále např. nějaké ty problémy s kamerou a pár drobností.
Každopádně pro ty, co mají rádi Laru, tak je to jasná volba. A také je jasné, že pro ty, co "starý" Tomb Raider vůbec nehráli můžou mít úplně jiný názor.
Pro: grafika, ovládání, hratelnost, atmosféra, pohyby, zvuky
Proti: lehké problémy s kamerou, délka, relativní jednoduchost, frustrace v určitých momentech
Pro: Všechno.
Proti: Nic.