Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth

  • PC 80
Nejprve bych rád předznamenal, že mě Lovecroftova tvorba téměř vůbec neoslovila; z těch cca šesti povídek, co jsem četl (mezi nimi i Volání Cthulhu či Stín z hlubin času), se mi opravdu líbila jediná (Hrůza v Dunwichi tuším) a při tom jeho pedantském popisování každého nepodstatného detailu, včetně třeba naprosto zbytečných souřadnicových koordinátů, nudných a předlouhých odstavců-seznamů (např. neznámé prehistorické fauny, který beztak L přepisoval z encyklopedie) či směšných popisech vůbec (pterosauři vynášející ohromné kamenné bloky do výšky) bych i pochyboval o literárních kvalitách...

To jen tak naokraj; v každém případě jsem se tím nenechal odradit od hraní Call of Cthulhu (i když námět je zase z jiné povídky a s tou původní to má pramálo společného) a dokonce bych nyní řekl, že se tvůrcům podařilo z celé Lovecraftovy tvorby vytěžit maximum. Že jsem se nebál tolik, kolik bych chtěl a čekal, je už věc jiná, kterou bych vzhledem k tomu, že jde o silně individuální záležitost, autorům tolik nevyčítal. Že je však dost silných herních momentů zabito tím, že musíte určitou pasáž opakovat pořád dokola, bych už za zápor rozhodně považoval. A to zejména kvůli náhle zvýšené obtížnosti související s proklínaným designem, kdy na některé situace zkrátka nemáte šanci na poprvé adekvátně zareagovat tak, abyste je přežili či z důvodu - přinejmenším v mém případě - místy docela častého padání hry.

Co se mi líbilo, byl interface, tedy jeho naprostá absence spolu s fungováním zbraní. Na druhé straně ale zase leží fakt, že mrtvým nepřátelům brát zbraně ani munici prostě nemůžete (navíc těla hned mizí) a místo toho ji sbíráte všude kolem (stejně jako lékárničky, které se poflakují i na opravdu nečekaných místech; i když v tomhle směru se pravda jedná o FPS standard). Efekty deformovaného obrazu jsou dobrý nápad, nicméně mi často přišly přehnané a přímo mě štvaly ve chvílích, kdy ve scéně nebylo nic tak strašného a já se potřeboval soustředit na nepřátele. Pominu-li pak AI, je akční stránka hry docela ucházející, stejně ale zamrzí, že hra končí jako každá jiná FPS (tzn. ultimátní puškou skolíte ultimátního bosse), zvlášť, když za nejlepší část hry považuji úvod a taky jsem dost doufal, že v podobném duchu se bude nést i zbytek hry.

Problém asi je, že jsem po tolika ohlasech čekal "nejstrašidelnější hru všech dob" a dostalo se mi jen velmi atmosférické střílečky s dosti sporným designem a několika nepříjemnými bugy. I přes všechny ty výtky je však Call of Cthulhu dobrá hra. Jen zkrátka nenaplnila má očekávání.
+13 +16 −3

Stronghold

  • PC 95
Středověk, a s ním spojené budování, obléhání a dobývání hradů mě vždy fascinoval a docela citelně mi v žánru strategií chyběla hra, která by se věnovala hradům v širším měřítku. A přitom i ve strategiích, které vyšly před Strongholdem, šlo stavět hrady, jenže zpravidla to byla jedna budova postavená během pár sekund, která sloužila k ochraně základny. A v tomhle je Stronghold jiný. Základnu zde představuje pravý středověký hrad se svými zdmi, věžemi, budovami, obyvateli a zákonitostmi. Ekonomická část hry není zbytečně složitá, je snadná na pochopení a v rámci možností i zábavná(vedlejší ekonomická kampaň), ale to nejlepší co Stronghold nabízí je pro mě jednoznačně bojová část. Hra sice nenabízí závratné množství jednotek, ale vůbec mi to při hraní nevadilo. Pro někoho bude asi nejzajímavější hlavní bojová kampaň, která rozhodně má co nabídnout - je zábavná, dlouhá a humorněji pojatá(hlavní protivníci Krysa, Had, Prase a Vlk:)). Já mám ale nejvíc v oblibě mód obležení, u něhož jsem strávil spoustu času. Obrana a dobývání hradů je ve Strongholdu zpracováno naprosto výtečně. Obléhací stroje jsou samozřejmostí, ale velmi mě potěšilo podkopávání hradeb, hloubení vodního příkopu(zvedací most je parádní) a jeho zasypávání v případě útoku, pasti s kůly, olejové skvrny, které přemění zápalné šípy v ohnivé peklo nebo možnost lití vroucího oleje z hradeb na hlavy nepřátel. Při obraně malého hradu s pár desítkami vojáků, na které útočila mnohonásobná přesila za hraní zlověstné hudby, jsem slintal blahem. Editor je taktéž skvělý a dá se v něm do sytosti vyřádit a postavit si hrad podle svého gusta. Sečteno podtrženo, u málokteré strategie jsem se bavil tak jako u Strongholdu, a právem se řadí nejen mezi moje nejoblíbenější strategie, ale i mezi nejoblíbenější hry vůbec.

Pro: Bojová část hry, výborná kampaň, osvěžující hratelnost.

Proti: Návykovost.

+13

The Elder Scrolls IV: Oblivion

  • PC 85
Spíše arkádové RPG pro konzolisty. Obrovská spousta chyb (né bugů) a zbytečných omezení. Skvěle hratelné až po aplikaci mnoha "nezbytných" modů. Hlavní linie docela stereotypní a krátká, nepříliš zajímavá. I přesto návykové, velká spousta možností a spousta hodin zábavy, technicky na vysoké úrovni. Vysoké hodnocení hlavně kvůli dlouhé hrací době a replayabilitě.
+13 +16 −3

Doom 3

  • PC 95
Myslím, že táto hra bola neprávom podceňovaná.
Síce v porovnaní s vtedajšími velikánmi ako boli Half-Life 2 alebo Far Cry to až taký zázrak nebol, mne osobne sa hororová atmosféra Doomu páčila viac než dosť. Jedným z nedostatkov je prílišná tmavosť priestorov, ale na druhej strane to výborne dotvára atmosféru.
A narozdiel od väčšiny dnešných hier je aj pomerne dlhý (cca 20h).


Pro: Atmosféra, akcia, dĺžka hry

Proti: tmavé priestory, pre niekoho príliš hororové

+13 +16 −3

F.E.A.R. 2: Project Origin

  • PC 80
Nenáročná, dobře provedená oldskool akce. To asi shrnuje vše.

Ale abych to neměl zas až tak krátký - dost mě zklamalo, že variabilita level designu ukázaná v demu byla výsledkem kombinace několika kusů hry a ne standard ve hře samotné. V té je několik málo prostředí, která víceméně kopírují první díl, plus teda škola a metro. Alespoň jsou propracovanější.

Akce jako taková je na poměrně vysoké úrovni, trochu mě mrzel jen poměrně malý arsenál a později nepřehlednost. Co mě taky s blížícím se koncem místy štvalo byla absence quicksavu, ale 99% času jsou checkpointy rozloženy dobře. Autoři se pokoušeli o různá zpestření, ale v zásadě nepřdvedli nic, co by tu už nebylo.

Hm... audiovisuál vynikající, konec je docela wtf.

Pro: odladěná grafika, technicky vzato dobře udělané

Proti: nic nového pod sluncem, žádné památné momenty nebo tak něco. po čase repetetivní. demo klame tělem... což by mě asi nemělo tolik šokovat.

+13

Max Payne 2: The Fall of Max Payne

  • PC 90
Akce jak má být, oproti jedničce minimum změn. Ano hezčí grafika, navíc když vám při bullet-timu dojde zásobník Max se velmi efektivně otočí a přitom nabije. Zbraní je tu zase spoustu, přibyl zejména Kalašnikov, velká změna oproti 1 je že zde můžete používat již 2 Desert Eagly. Také zde oproti 1 chybí příručná zbraně jako Baseballka či páčidlo, zde si musíte vystačit s holou zbraní. Docela mě ale zklamala nepoužitelnost odstřelovačky. Té si užijete akorát když hrajete za Monu, což je také velká změna, ale kromě vzhledu je totéž co Max. Realističnosti herního prostředí přidávají na + obzvláště různé rozhovory nepřátel, zapnuté televize, opět můžete dělat spoustu blbovin (splachovat záchod, pouštět umyvadlo, otvírat různé skříně...) Hra je zkrátka uspořádána velmi pečlivě, takže to celkově působí velmi skutečně. Pro milovníky 3rd Person akce, kultovní záležitost.

Pro: akce, zpracovatelnost herního prostředí

Proti: víceméně podobné lokace

+13

Age of Empires II: The Conquerors Expansion

  • PC 90
Datadisk k AOE II se povedl také na výbornou. Sice nebyl revoluční, ale přinesl opět pořádnou porci zábavy. Nejen nové kampaně, ale i další drobná vylepšení hratelnosti, indiánskou kulturu a další nové národy.
+13

Dreamfall: The Longest Journey

  • PC 85
Víte, tohle je jedna z prvních, moderních adventur co jsem kdy hrál a jedno Vám povím: Právě jsem se dobral konce a sedím zpitej na posteli a přemýšlím, jesli je vůbec možné, že by vývojáři ukončili hru něčím jiným než klasickým klišé, tedy happyendem. Elektrošoky mi blily na záda, když jsem s předtuchou konce sledoval posledních pár minut (kde se mi to taky naposled seklo). Asi tedy nejsem plně adekvátní osoba, která by byla schopna plně vyjádřit soud nad touto hrou, ale snad mohu říci, že ztotožnění s postavami plně proběhlo, příběh vtáhl, a že emoce nezůstaly chladné(jak jsme na to zvyklí z moderních pařeb). FIND APRIL, SAVE APRIL!

Pro: Děj, co zaujmul.

Proti: Konec přišel moc brzy (na mě).

+13

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth

  • PC 60
Pocity po dohrání jsou jednoznačné - zklamání a lehké naštvání. Přitom první část hry je naprosto parádní - chybějící HUD, zajímavý systém léčení, skvělý dabing, postupné Jackovo pátrání nasáklé atmosférou a to platí i pro následující stealth část. Jenže jakmile poprvé získáte zbraň, tak se hratelnost začne hroutit jak domeček z karet, díky třem faktorům. První je design úrovní. Hra odmíta v některých částech absolutně radit, kam dál a díky tomu jsem zmateně pobíhal po úrovni, aniž bych věděl co mám dělat. Snaha najít si jiné řešení(protože nevidíte to vývojářovo) je potrestána smrtí. Druhý je kontrast častých výpadků AI nepřátel s jejich neomylnou přesností střelby. V jeden moment dvakrát do nepřítele vystřelíte a on nereaguje, v druhý se pokusíte přeutíkat místnost a z nejvzdálenějšího kouta se do vás těžce trefí. Třetí jsou situace, kdy záleží na vaší rychlosti jinak vás čeká rychlá smrt. Ve většině případů nemůžete zareagovat, protože nevíte ani co se děje. A tak to opakujete a opakujete a opakujete...

I přes nesporné klady na mě Call of Cthulhu působí příliš rozpačitě.

Pro: atmosféra, chybějící HUD, adventurní část, dabing

Proti: level design, chvílemi skomírající hratelnost

+13

ÜberSoldier II

  • PC 25
O hloupém příběhu se nemá cenu zmiňovat, postavy, rozhovory a celé podání je xmíchu. Level-design by potřeboval větší preciznost, oldschoolové levely mě nudily. Technickému zpracování citelně chybí speciální efekty, které by grafice dodaly šťávu. Ozvučení je katastrofa (klapot bot, střelba, hudba a dabing), problémy s výpadky zvuku. Inteligence nepřátel nulová, atmosféra neexistuje. Ze začátku to nebylo špatné, střed stereotypní, ke konci neskutečná nuda. Celkově: ÜberBlbost.
+13

Mirror's Edge

  • PC 70
Nový způsob pohybu v FPS, s kterým Mirror's Edge přichází, funguje opravdu vydařeně. Je to efektní, snadno ovladatelné a ten pocit pohybu z vlastních očí hráče rychle vtáhne. Hra povedeně mixuje prostředí se snadno překonatelnými překážkami, ve chvíli kdy jde o co nejrychlejší úprk před policajty, s místy jejichž překonání vyžaduje víc snahy a trochu rozmyslu, aniž by vás kdokoliv obtěžoval. Některé drobnosti by potřebovaly ještě vyladit, především vylepšit boj z blízka, kterému by se hodila možnost krytí a snadnější šance na odebrání zbraně, ale dohromady musím autorům přiznat, že se svojí inovací uspěli.

Jenže to je asi tak všechno, co Mirror's Edge nabízí. Spíš než plnohodnotnou hrou je prezentací nového konceptu. Vše se ostatně točí kolem toho a ostatní prvky nestojí za moc. Hra je neuvěřitelně krátká, příběh (jestli se tomu tak dá vůbec říkat) je jen několik mizerně poslepovaných klišé a hrají v tom naprosto ploché postavy bez špetky pořádného charakteru. Totalitní systém, v němž se hra odehrává, má svůj potenciál, který je kromě zajímavé vizuální stylizace vesměs nevyužitý. Hráčovi je jen předhozeno: "Ti jsou zlí, tamti zase hodní a teď běž."

Mirror's Edge stojí za vyzkoušení, ale stojí také za pořízení? Snad jen pro hráče, které baví honit se za co nejlepším časem v prázdných mapách. A mezi takové já nepatřím.

Pro: Povedená prezentace...

Proti: ...ale ne až tak dobrá hra.

+13 +14 −1

Stronghold

  • PC 95
Osobně bych neřekl, že se jedná o jednu z nejlepších her vůbec, spíše o jednu z nejlepších her ve svém žánru. Odkojen AoE 2 jsem Stronghold poprvé hrál teprve někdy před 2 lety a nestačil se divit. AoE 2 proti této strategii právem působí jako chudý příbuzný. Skvěle propracovaná ekonomika, hospodářství a vojenská část hry, to je to co mě dostalo vedle oku lahodícímu grafickému zpracování. Tahle hra je hlavně geniální v tom jak je její propracovanost jednoduchá, žádná kvanta nic neříkajících ikonek, pojmů apod. vše je jednoduché a přehledné a přitom propracované.

Je potřeba se strat o příjem do pokladny, o potřeby svých poddaných, rozmnožovat zástupy svých oveček, neustále do své sýpky lifrovat kvanta potravin všeho druhu a nakonec zajistit dostatečnou sílu ke své obraně či útoku. Vzpomínám si jak jsem byl vyvalenej když mi správce svým britským přízvukem oznámil, že mi byl ukraden skoro všechen chleba, pochcípaly mi krávy či nálet kobylek na mou úrodu a vše v době maximálního rozmachu, kdy byla spotřeba enormní. Případy kdy skoro celé město lehlo popelem kvůli absenci studní byly také k pokukání. Těžba surovin, pěstování plodin všeho druhu k následnému zpracování, to vše je nádherně promakané a přehledné, město zkrátka žije, každý má svou úlohu a úkol, výjimkou jsou snad jen nemakačenkové válející se u ohně co čekají na přidělení povolání. Líbí se mi ten život v celém městě, nesmrskává se jen na odnesení hroudy zlata nebo košíku jahod do pár metrů vzdálené budovy jako v AoE, jelikož nelze stavět budovy jen tak cik cak jak se to zlíbí. Každá surovina má svou danou pouť městem než se promění v něco užitečného, např. kráva na farmě kromě sýra dá i kůži poté co jí koželužník porazí a stáhne, vyrobí zbroj a společně s kuší, pro kterou jsou nutné další suroviny je teprve možné rekrutovat vojáka. A tak je to s každou surovinou. Stavba opevnění a budov je rychlá a přehledná, a to je to co bych možná vytkl, vše je co se týče staveb instatní, žádné stavení budov od základů po finální vzhled, ale okamžité umístění budovy což mi úplně nesedí, jelikož mě baví sledovat ten shon než se budova postaví např. po vzoru Settlers.¨

Vojenská část hry je také kvalitní, od pěšáka s kopím, který je úplně k prdu dobrý tak akorát na porážku nebo výkop příkopu přes ultimátní rytíře kráčející jak terminátoři po obléhací stroje nebo pasti nalíčené na cizí armádu, zde bych vyzdvihl svůj oblíbený olej, nic nekřičí tak hezky jako armáda vojáků na rozpáleném oleji. Tady bych zkritizoval snad jen absurdní systém kdy vojáci nabíhají na vaše pozice z míst označených značkou, překvapení ze zálohy se tedy nedočkáte. Zvuky, decentní hudba a grafika jsou jak už jsem řekl naprosto výborné, miluju zvuk zabodnutých šipek v rytířské zbroji : ) Bitvy mají grády, a účastní se jich stovky a stovky vojáků.

Od té doby co jsem hrál Stronghold se můj pohled na AoE2 lehce změnil, ale hrát tyto hry v opačném pořadí, asi bych se na AoE2 díval naprosto jinak.

Pro: grafika, zvuky, geniálně jednoduchá propracovanost, bitvy

Proti: pevná místa útoku, možná výraznější dobová hudba

+13

The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth

  • PC 90
Naprostá povinnost pro všechny fandy Tolkienovy trilogie, a to jak v knižní, tak i filmové podobě. Od začátku do konce mě tahle hra maximálně bavila a postupné obsazování území na strategické mapě na mě působilo až magicky. Vynikající grafika, perfektně navržené mise a spousta hodin zábavy. Rovněž v multiplayeru hra excelovala a po LANu jsem se jí s kámošem něco nahrál. My dva proti několika počítačům na maximalní obtížnost, to byly vždycky masakry. Pamatná hláška: "Karas, potřebuju pomoc!" "Ok, posílám ti všechno, co mám." BUUUM "Tak nic nemám a jde ti tam Balrog!" :D

Pro: Parádní kampaň, grafika, atmosféra, multiplayer.

Proti: Nic mě teď nenapadá :)

+13 +15 −2

Shellshock 2: Blood Trails

  • PC 30
Takže další nádhera za mnou. Shellshock 2: Blood Trails je FPS které se snží hrát si na horor či na slušnou akci z vietnamu ale vůbec jí to nejde. Pokud se někdo na tuhle hru těšil, čí si dokonce myslel že se bude jednat o pokořitele českého Vietcongu tak vás musím zklamat - Shellshock 2 je budget s mnoha chybami, mizernou hratelností a stupidní AI.

V první misi začínáte proti vojákům, asi od třetí mise budete bojovat převážně proti zombíkům. Obojí je snadné, AI nepřátel je mizerná a vy jako správný americký voják toho vydržíte opravdu hodně. Jedna z mála možných smrtí je zabití bossem, které ve hře najdete asi 2. Po stránce grafické je sice celkem pěkná, hratelnostně ale nestojí za nic. V podstatě se nemůžete ztratit, máte pouze cestu širokou 5 metrů a jedině po ní lzee jít. Občas to působí hodně komicky, kdo hrál CoD 5 ví o čem mluvím. Náplň misí, prostředí, úkoly všechno se stále opakuje. Když mě na obrazovce vyskočilo že mám mačkat klávesy podle toho co se objeví na obrazovce, málem jsem puknul smíchy. Nakonec to ale tak hrozné nebylo a budu si podle toho tuhle hru pamatovat.

Jak již jsem psal výše, má se jednat o horor. Doba kdy jsem se skutečně bál trvala asi tak 3 minuty celkem, jinak jsou to ubohé skripty či pouze nechutně zobrazené mrtvoly. Ničení těl je podobné tomu v SoF, proto bych to lidem se slabým žaludkem rozhodně nedoporučil. A těm ostatním taky ne, není o co stát.

Edit: Ještě jsem zapoměl na zvukovou stránku, které je tak hrozná že jsem musel zvuk vypnout a poslouchat hudbu či televizi. Opravdu k nevydržení

Pro: Grafika, možná příběh

Proti: Omezení prostoru, AI, krátkost (což je ale možná plus)

+13

Halo: Combat Evolved

  • PC 30
Celkem obyčejná FP akce, která se mi líbila především díky množství použitelných vozidel, skvělé hudbě, grafice a celkově zábavným přestřelkám. Také atmosféra nebyla občas vůbec špatná, čemuž napomohly i souboje mezi mutantama a cyborgama, což dávalo hráči pocit, že je součástí něčeho většího (skoro jako ve válce). Na druhou stranu bych hře vytknul desing levelů a často se opakující prostředí. Co mi ale vadilo opravdu nejvíce, bylo retardované ovládání vozidel (ovládaly se myši), něco takového jsem ještě v žádné hře neviděl a byl to opravdu debilní nápad, kolikrát po vybourání auta se otočit vozidlem zpátky byl opravdu nadlidský úkol. Dále mi vadila variabilita nepřátel, zhruba v půlce hry se seznámíte se všemi a pak již na vás nic nového nečeká (což mě trochu zamrzelo). Ale to co mě udrželo u této hry až do konce byly právě ty zábavné přestřelky , asi na to má také vliv kadence zbraní a jejich propracovanost a také si je hráč musí vybrat podle toho, v jaké situaci se zrovna nachází (může nosit pouze 2), což je také spíše k dobru, alespoň musíte trochu předvídat a být vždy připraven na další střetnutí s nepřítelem.

Pro: grafika, hudba a zvuky, vozidla, vcelku zábavné přestřelky.

Proti: opakující se prostředí, malá variabilita nepřátel a zbraní, ovládání některých vozidel, stereotyp.

+13 +14 −1

Lionheart: Legacy of the Crusader

  • PC 70
V této hře se mi celkem líbila originalita období, do které byla hra zasazena. Celkem zajímavý byl i vývoj postavy (dovednosti atp.). První půlka hry také byla velmi povedená, obsahovala mnoho úkolů, zajímavé souboje, několik frakcí. Bohužel poté přišla na řadu druhá část hry, která jí změnila na pouhou nudnou rubačku. Celé to ještě více na kolena srazila celková nevyváženost (např. za čistého mága je hra opravdu o nervy). Škoda, docela nadějný titul, který byl bohužel od poloviny hry pěkně pokažený.

Pro: Prostředí, vývoj postav, první polovina hry

Proti: Druhá polovina hry, nevyváženost.

+13

Arx Fatalis

  • PC 90
Tato hra mě velice uchvátila svojí hutnou atmosférou, ihned jsem si vzpomněl na staré dobré dungeony. Tady byl ovšem ten zážitek snad ještě lepší, opravdu nádherné stísněné prostředí, u kterého atmosféru ještě zpříjemňovaly strašidelné zvuky a ozvěny a občas nějaké to zemětřesení. Příběh se mi zpočátku zdál dosti jednoduchý a také takový docela byl, alespoň co se hlavní linie týká, vynahrazovaly to ovšem vedlejší úkoly (příběhy), které byly velmi zajímavé a hlavně postupně pěkně gradovaly.
Dále se mi zde líbilo několik zajímavých vychytávek, například možnost upéct si třeba svůj vlastní koláč, chleba atp. a vcelku zajímavá možnost alchymie (ta je sice už ve většině RPG, ale vždy potěší:)). Co mi zde ale trochu vadilo, bylo menší množství soubojů (resp. spíše jejich jednoduchost), občas mi tedy hra spíše přišla jako taková first person adventura, kde hráč pouze chodil po prázdných lokacích a používal předměty (vzpomínám si třeba na trpasličí síně, kde v celkem velké lokaci byl pouze jeden jediný nepřítel, což bylo trochu nepřirozené. Systém kouzlení ač byl velmi zajímavý a originální, byl v přímém boji téměř nepoužitelný, čili také nic za co bych autory chválil. Hra je to ovšem i tak velmi zajímavá a určitě stojí za zahrání, protože podobně vynikající atmosféra se jen tak někde nevidí.

Pro: Atmosféra, zvuky,originální systém kouzlení

Proti: lehké souboje/menší počet, použitelnost kouzel během soubojů.

+13

Quest for Glory I: So You Want To Be A Hero

  • PC 95
Pro mě asi nejzásadnější série herní historie, zároveň bohužel ojedinělý fenomén, který perfektně skloubil RPG s Adventurou a světe div se, ono to k sobě pasuje jako prdel na hrnec. Tam kde čisté adventury často působí příliš staticky, jako pouhé odvyprávění nějakého příběhu s občasným zapojením hráče a postavy jen postávají na obrazovkách, Quest for Glory přidal do určité míry živý svět s měnící se denní dobou, oživil to souboji a vývojem postavy, který skvěle funguje při řešení hádanek. Žádné nablblé kombinace hovna a provázku pro vytvoření atomovky, ale hezky si trénuj climbing, abys mohl vylézt zde, tam něco sebrat a použít jinde. Hádanky jsou vždy striktně logické a často působí více RPG dojmem (je to zkrátka více o trénování postavy než kombinování desítek předmětů). Nadto pokud každého pečlivě prokecnete, hra se nebojí hráče chytře popostrčit pomocí drobných hintů tu a tam.
Určitě potěší výběr ze 3 postav, kde u každé z nich se můžete těšit na trochu jiný průchod hrou (navštívíte jiné lokace, hádanky plníte jiným způsobem atp.).
Skvělý pocit je pak možnost si zahrát celou Quest for Glory sérii se svou jednou vypiplanou postavou, kterou si importujete do dalších dílů.
VGA verze má navíc naprosto nádhernou ručně kreslenou, detailní grafiku, možná jednu z nejhezčích v sérii (taková Eranina zahrádka je v prvním díle asi nezapomenutelná :)).

Pro: Je to adventura s RPG prvky (Originalita), Výběr postav (za každou rozdílný průchod hrou), grafika, krásné backgroundy.

Proti: Hra je poněkud kratší

+13

Mass Effect

  • PC 75
Tož dobrá gameska akurát je krátká a přímočará. Připadá mi že autoři hry se chtěli, jak je dnes zvykem zavděčit co nejširšímu proudu hráčů což u žánru SCI-FI není dle mého názoru nikdy moc dobře.Ano hra je emotivní a kdo neuronil alespoň jednu slzu či neměl k tomu nakročeno lže. Hlavní dějová linie je opravdu silná poněkud filmová, kdy si hra umí sama s hráčem pohrát ( hlavně s jeho city a přesvědčením).
Sám nevím kam tuto hru zařadit.Systém dobrozláctví je zde stejný jako v KOTORU či Jade Empire, což není moje krevní skupina. Vedlejší questy stojí za vylízanou bačkoru a ježdění po planetkách je nuda nudoucí.
Takže kdyby autoři hry kašlali na planetky a harampádí na nich nic se nestane- o to víc se mohli starat o hlavní dějovou linii a trochu ji ještě natáhnout, protože ta nemá chybu.

Pro: Hlavní dějová linie, emancipovaná hra :)) - hlavní hrdina může být muž i žena a ve které hře velí žena lodi??

Proti: vedlejší questy, hra je plná klišé a možná trochu kýče

+13 +14 −1

Bridge Builder

  • PC 80
Bridge Builder jsem hrál již mnohokrát a musím říct že je to hra která vždy pobaví. Komcept hry je jednoduchý, stavět mosty pro vlak. Na každý most máte určitý rozpočet, který nesmíte přesáhout. Pokud po vytvořeném mostu vlak přejede můžete do dalšího levelu, pokud ne tak musíte most postavit trochu jinak. Graficky je to velmi jednoduché, zato perfetně přehledné. Navíc můžete zjistit kde je největší zátěž a tam most ještě zpevnit. Ze začátku hra moc tšžká není a mosty máte za chvíli, později je to ale peklo a některé levely je vyhrát téměr nemožné

Pro: Freeware, zábavná simulace stavění mostů, díky jednoduché grafice přehledné

Proti: některé levely je téměř nemožné vyhrát, v základní verzi pouze 15 levelů

+13