Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Angry Birds Space

  • PC 90
Angry Birds Space. Hra, kterou jsem díky tomu, že sedim v lavici s kristmeisterem, byl bombardován celkem často. Dnes vyšla a ejhle! já jsem doma s nemocí...
App Store stahujeme a je to doma! Hned na začátku se mi líbí nová část příběhu. Poté začínají hrátky s gravitací! A to je teprv sranda! Jestli něco chybělo AB, tak gravitační hrátky.

Herní levely byly opět kvalitní a na první verzi jich bylo docela dost. Trochu mě zarazilo to, že třetí sada levelů se musí kupivat zvlášť. To je největší část bodů dolu.
Líbily se mi minihry. Space invaders, mario... parádička :)

Hudba je opět na jedničku, hlavně ty hvězdičky, jak psal kristmeister.
Grafika je taky vylepšená.

Novej ptáček je fajn, nový schopnosti starejch ptáčků... No je to změna, ale příjemná :)

Prostě Angry Birds ve skvělé formě a jen tak dál Rovio!

Pro: Gravitace (nejvíc)... Pak hudba, grafika, zábava, minihry...

Proti: Nevim, jak na PC, ale nutnost In-App nákupů lvlů

+13

SiN

  • PC 70
Pamatuji si, že někdy ke konci roku 1998 vyšly v jednom měsíci tři velké FPS hry. Sin, Blood 2, , Half-Life. Paradoxně měla největší kvalitu třetí zmiňovaná, od které se nic nečekalo. Protože je Half-Life opravdu úplně nikde jinde, tak se přímo nabízí srovnání s Bloodem 2.

Věc, kterou mají hry nejvíc společného jsou souboje s velkými protivníky. Stačí se schovat do výklenku a počkat až se zaseknou o roh. A to jsem hrál nejnovější opravenou verzi. Naštěstí je to jediná velká technická chyba. Na začátku hry, namlsán Bloodem 2, jsem byl šokován z titěrnosti nepřátel v dálce (oproti Bloodovi, kde byli všichni pomalu přes obrazovku). Do nepřátel se i špatně trefuje. Jsou relativně chytří. Uhýbají, přivolávají si posily atd. To je rozhodně plus. Zbraně jsou fajn, akce je slušná.

Kdyby hra udržela stejné tempo i v druhé polovině. Zábavnost ustane s úbytkem akce. Mě takové mise, jako byla procházka v Darwinově komoře po opuštěném baráku plným pastí, souboje z odstřelovači nebo jakési náznaky frustrující stealth ve tmě, nebaví. Co mě ale rozčilovalo nejvíc, že jste mohli opustit misi aniž byste jí prohledali alespoň s poloviny a splnili primární úkol. Když ho nesplníte, na další průběh to nemá vliv. Nulová motivace. Alespoň trochu to zachrání finální boss, který opravdu stojí za to. Klišovitý příběh o zloduchovi, co chce ovládnout svět, je docela dobře kompenzován zábavným humorem.

Grafika mi přišla, že je to takový barevnější Quake 2 s zničitelnějším prostředím (jestli to nebude tím enginem). V tomhle bych řekl, že vyhrává Blood. Stejně tak i se zpracováním brokovnice. V Sinovi vypadá jak špuntovka s malým rozptylem a účinkem. Naštěstí to zachraňuje skvělý samopal. Ozvučení a dabing je na super úrovni.

Kdybych to měl všechno shrnout. Blood 2 mě i přes velké chyby bavil víc. Sinovi k dokonalosti chybí hodně, ale kozy Elexis Sinclair skáčou dokonale.:-)

Pro: první polovina hry, samopal, Elexis Sinclair, AI

Proti: druhá polovina hry, brokovnice, zasekávání velkých zmetků o překážky, krysy

+13

Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords

  • PC 90
Prví Rytieri zo Starej Republiky sa mi naozaj páčili a tak som sa, síce po dosť dlhom čase od prejdenia prvého dielu, ale predsa len vrhol do pokračovania The Sith Lords.

Pokiaľ sa vám páčil prvý diel, pri druhom rozhodne nebudete sklamaní. Hra stavia na rovnakých základoch ako jej predchodca a odlišuje sa len v niekoľkých detailoch, ale napriek tomu sa nejedná o úplný klon a hra ponúka aj dosť pridanej hodnoty.

Ak ste prvý diel nehrali, tak by ste to mali napraviť, ale ak sa vám nechce, môžem vám prezradiť, že sa pokojne môžete pustiť do tejto hry. Síce sa pripravíte o niekoľko odkazov k prvému dielu a trochu pozadia k niektorým udalostiam a postavám, ale hra stojí na novom príbehu, takže sa nemusíte báť, žeby ste prepásli niečo dôležité.

Prvý zásadný rozdiel oproti jednotke je práve v príbehu, ktorý je menej priamočiary, viac tajomný a viac šedý ako čiernobiely. Stále tu existujú dve strany, ale línia medzi nimi je veľmi tenká. Niektoré rozhodnutia sú naozaj ťažké a nie je vždy jasné, aké budú mať dôsledky.

Rozhodnutia počas hry sa premietnu nielen do záveru, ale už počas hrania budete pociťovať dôsledky niektorých vašich činov. Rozhovory sú veľmi dobre napísané, ale sem tam zamrzí mierne opakovanie sa tých istých odpovedí na rôzne otázky. Oproti jednotke sú vaši spolupútnici menej rozpracovaní, a aj keď sa dá v rozhovoroch s nimi získať veľa zaujímavých informácií, nie je ich už toľko veľa.

Rozhovory podporuje výborný voice acting. Navyše sa celou hrou nesie výborný soundtrack, ktorý vie správne zahustiť atmosféru.

Možno je trochu škoda, že možno až príliš dominuje dialógová stránka hry. Zdalo sa mi, že bojovania ubudlo, a hoci bojový systém nie je úplne prepracovaný a zrážajú ho najmä nedostatky v rozhraní, je zábavný, zaujímavý, prináša rôzne možnosti boja a zaujímavú obtiažnosť.

Aby to však nebolo len bojovanie a rozhovory, tvorcovia sa posnažili zamiešať niekoľko zaujímavejších zadaní misií, ale oproti prvému dielu mi žiadna špecifická neutkvela v pamäti. Rozhodne však nepôsobili repetitívne.

Ak si hru chcete zahrať na Windows 7, tak problémy by ste zo spustením mať nemali, zamrzí však dosť kolísajúce FPS a problémy s vypadávajúcim obrazom a zvukom, ktoré však väčšinou vyrieši prepnutie na plochu a naspäť, prípadne reštart hry, takže odporúčam časté ukladanie.

Na druhej strane sa hra takmer úplne vyhla bugom, a viem si spomenúť asi len na jeden moment, kedy som hru musel načítavať kvôli chybe, ktorá mi znemožnila pokračovať ďalej, čo však vyriešilo načítanie poslednej pozície.

To je vzhľadom na rozsah hry a cez 30 hodín hracieho času vcelku obdivuhodné, a aj keď lokácií už nie je toľko ako v prvom diely, autori sa ich rozhodli sem tam zmeniť, čo mi prišlo ako fajn inovácia. Hra navyše ponúka dosť širokú znovu-hrateľnosť, ktorá vyplýva ako z bojovej tak aj príbehovej časti.

Ak ste fanúšikom Star Wars alebo RPG hier, tak túto hru by ste nemali minúť. Je na nej síce vidno, že z nej mohlo byť čosi viac, a že aj autori samotní pravdepodobne nedokončili všetko čo chceli, ale podarilo sa im takmer dosiahnuť na kvalitu prvému dielu, čo sa pri pokračovaniach až tak často nestáva, najmä, keď sa ho chopí iné štúdio.

Pro: pribeh, hratelnost, rozvetvenost

Proti: interface

+13

Bulletstorm

  • PC 80
Nečekal jsem žádný zázrak, ale nakonec musím říct, že Bulletstorm je super. Je super, pokud od něj nečekáte nic víc než "tupou koridorovou střílečku".

Nebudu tu zbytečně rozebírat všechno to střílení, zbraně, elektrický bič nebo kopání z útesů, protože toho se již zhostili jiní. Já se jen drobně pozastavím nad prostředím, ve kterém se Bulletstorm odehrává. Proč? Protože je kulervoucí! I když se jedná o ne zrovna nejmladší unreal engine, hra prostě vypadá fantasticky. Já zkrátka miluju tenhle komiksem šmrncnutý výtvarný styl laděný do barev post-apo s notnou dávkou sci-fi elementů. A to je (spolu s herní délkou cca 8-9 hodin) taky hlavní důvod, proč jsem Bulletstorm shltnul jako malinu.

Tempo je řádně svižné, ale krom všeho toho střílení a kopání je tu i spousta času a prostoru na úchvatné výhledy do krajiny, na rozbité město či přehradu. Možná i díky tomu mi opravdu nevadil ten místy až moc stísněný koridor. Ty výhledy za to zkrátka stojí.

Pro: výtvarný styl, prostředí, herní mechanismy, bič

Proti: ovládání občas zaškobrtlo, sem tam chybka

+13 +14 −1

Yesterday

  • PC 75
Další z adventur od španělského studia Péndulo. Tentokrát se ale tvůrci trochu odklonili od směru kterým směřovaly jejich předchozí hry. Tato hra má temnější příběh než kterákoliv z předchozích.
Celý příběh je velmi tajemný. Vše se točí okolo mystiky a temných rituálů takže je to chvílemi i trochu strašidelné. Příběh začíná záhadnými vraždami bezdomovců které někdo zabíjí. Hráč postupem času odhaluje pravdu o vraždách a nejen o nich ale o postavách samotných. Napsal bych toho o příběhu více ale nechci něco prozrazovat a kazit tak lidem co hru nehráli zábavu.
Grafika prošla drobnými změnami tak aby odpovídali svému žánru a podkreslovaly tak temnou atmosféru. Není to tak barevné jako v Runaway nebo The Next Big Thing ale na škodu to rozhodně není.
Rozhovory probíhají v menších obrazovkách což na mě chvílemi působilo trochu komixově. Netuším jestli je to dobře nebo ne. Mě osobně to nijak zvlášť nebránilo.

Nevím co se to se studiem Péndulo poslední dobou děje ale stejně jako u jejich předchozí hry tato postrádá nějakou délku. Hra je moc krátká a určitě by jí neškodilo kdyby byla jednou tak dlouhá.
Také mi tu chyběla nějaká pořádná minihra. Například šachová partie při které máte vybrat správný tah je až neuvěřitelně jednoduchá a není možné aby jí nezvládl někdo kdo nikdy neviděl šachovnici.

Na závěr bych řekl že mě hra docela překvapila. Příběh byl napínavý a držel mě od začátku až dokonce. Bohužel na ani jsem se nenadál a konec za chvíli přišel. Páni vývojáři tedy opět udělali tu stejnou chybu a udělili hru moc krátkou. Na druhou stranu se jim povedl zajímavý příběh s dobrou atmosférou. Příště to snad konečně bude jak má.

Pro: Příběh, grafika

Proti: Hra je krátká

+13

Grand Theft Auto IV

  • PC 80
Hodně lidí ho odsuzuje, ale mě mile překvapilo. Pořád je to GTA jen na upraveném engine a v pěknějším grafickém kabátku. Ale díky toho je hra přílíš náročná na HW. Já ho hraju na cca 75% detailů a vypadá to i tak skvěle. Škoda, že je to jen konverze. Kdyby nebyla, nemělo yb to tak hnusné HW nároky.

Tak ale koukneme se na hru ne? Hra je skvělá :)

Ale teď vážně. Ve hře je obrovské město New York. Bohužel ale chybí venkov a lesy. Tím pádem mi příjdou nová dálková světla zbytečná, když na každé silnici máte lampy a nějaká extra tma ve hře stejně není ani v tunelu ani venku v noci. Ale na efekt dobré, ono GTA IV má spoutu dobrých efektů. Krev střiká, po nárazu do člověka máte na autě krvavou stopu. Když střelíte do cisterny, teče zní benzín a vypadá to hodně realiticky. Výbuchy a poškození vozidel a požáry vypadají luxusně, skoro, jako by se tvůrci inspirovali FlatOutem od kterého do hry dali Ragg Doll efekt, nebo-li že po nárazu vám vyletí řidič z vozu.

Katapultování řidičů je celkem sranda, když máte třeba náklaďák a jedete rychle v protisměru. Pak pecka do pár aut v řadě a máte skoro letecký den :) Ve hře se dá hodně vyřádit, což oceňuji.

Dále se mi lidí, že město je oproti San Andreas živé. Lidé nosí tašky, baví se, libou se, bijí se atp. To sice bylo i v GTA SA, jenže ne v takové milé míře jako v IV.

Co se týče radii, jsem spokojený, ve hře je HardCore Punk rock radio... A to má spoustu pecek, to poslouchám furt... Ty elektro a rap radia jsou hrozná.

Další věc, která se mi hodně libí jsou silnice, vypadají jako České :D Jsou v nich díry, praskliny a zajimavé je, že kolo vozu vnich poskočí. To jsem ještě ve hrách nikdy neviděl. Když zhodíte lampu nebo telefon, jikří kabely pod lampou/telefonem.

Příběh je taky skvělý, různé mise a úkoly taky. Ale u některých se fakt člověk zapotí až hrůza. System střílení mi pěkně sedl a myslím, že je ze všech GTA nejlepší.

Toť asi všechno zajimavé, co lze říci. Vyrůstal jsem na GTA I, pak GTA VC, III, SA, IV... TAkže mám tu serii v malíku. Hlavní je, že to je stále GTA! U SA jsem ale vydržel déle.

Pro: Úžasné efekty, grafika, volnost, město, blbinky, Ragg Doll, střílení, nehody, poškození, honičky s policií

Proti: Konverze z XBoxu, vysoké HW, počase nudí, radio, chybí klasická armáda.

+13

Grand Theft Auto: Vice City

  • PC 80
Viděl jsem jej poprvé u kámoše. Zaujalo mě natolik, že jsem k němu chodil téměř každý den po škole, protože doma jsem neměl na něj počítač. Až pak po několika letech jsem na něj počítač měl a rád si zopakoval ty chvíle u kámoše. A stalo se :)

Hrál jsem ho před GTA III, a mile mě překvapila velikost města, volnost, lodě, vrtulníky, se kterýma sem rád létal. Graficky je to na tu dobu pecka.

Pořádně ani nevím co psát, čím začít, jak mě to ohromilo tehdy. Dalo se ve hře zabíjet, krást auta, honičky s policií byly super a příběh a mise a úkoly také. Do toho fajné radio (to sem tehdy ještě nějaké hudební žanry nežral).

Musím pochváli zbraně, nejlepší byl rotačák, rád jsem chodil na Vojenskou základu s rotačákem s třílel všechno živé, vydržel sem to dělat i půlhodiny v kuse. Fakt sranda :)

Fyzika aut byla taková zajimavá ale sedla mi. Výběr aut byl taky skvělý a motorek taky.

To asi stačí, více níže v pro a proti :)

Pro: Volnost, grafika, příběh, lehce zapamatovatelné město, rotačák

Proti: Počase stereotyp

+13 +14 −1

Sharin no Kuni, Himawari no Shoujo

  • PC 80
Představte si zemi, ve které je každý zločinec potrestán podle spáchaného činu. Alkoholici mají zákaz pití, vrazi nesmí mít děti, zlobivé děti musí poslouchat rodiče atd. Mimo tyto závazky vůči společnosti však normálně žijí. Poznat se dají podle znaků našitých na oblečení a porušení závazku znamená okamžité poslání do koncentračního tábora končícího zpravidla smrtí. Dozor nad těmito zločinci mají Jedinci Speciální Vyšší Třídy. Jejich členové se musí vyznačovat vysokou inteligencí a projít obtížným výcvikem fyzických i psychických sil. Kadetem na tuto pozici je i protagonista hry Kenichi Morita. Pro splnění zkoušky mu stačí pouze napravit tři dívky se závazky ve městě, kde prožil dětství.

Právě Kenichi je hlavním plusem hry. Zatímco většina vizuálních novel se snaží ztotožnit hráče s hlavním hrdinou zde je tomu naopak. Kenichi je sebestředný, prolhaný a manipulativní parchant nedávající na sobě znát emoce. Přesně jak se od Jedince Speciální Vyšší Třídy čeká. Setkání s dívkami, které má napravit ho ovšem změní. Začne pochybovat o spravedlnosti závazků a systému, jehož je součástí. Zároveň se po kouskách odkrývá jeho nenáviděná minulost.

Postavy kolem něj sice spadají do klasických stereotypů, ale jejich chování je většinou uvěřitelné i ve vypjatých situacích. Výjimkou je možná Kenichiho nadřízený Houzuki. Hlavně v závěru působí nelogicky a chvílemi až uměle záporně.

Děj je rozdělen na čtyři části, každá se věnuje jedné z dívek. Povedené je v nich stupňování napětí a závěr opravdu stojí za těch asi třicet hodin, které hra trvá. Vizuálně spadá do lepšího průměru. Postavy i prostředí jsou detailní, jen možná zbytečně moc barevné. Pochválit si zaslouží hudba, ta je většinou sice nevýrazná, ale v důležitých momentech patří k tomu nejlepšímu v žánru (1, 2).

Krom výše zmíněného chování antagonisty bych ještě vytkl malé rozdíly mezi cestami jednotlivých dívek. Krom krátkého epilogu se liší pouze pár scén a rozhovorů. Určitě by si zasloužily více pozornosti i mimo hlavní příběh.

Vyjma těchto drobností se jedná o kvalitní VN s několika překvapivými momenty, zajímavým námětem a charismatickými charaktery.
+13

Medal of Honor

  • PC 65
Upřímně řečeno, restart série je přesně takový, jaký jsem čekal. Žádná velká pecka, nic přehnaného, velkolepého, spíše sázka na klidnější notu. Singleplayer má pár velmi dobrých momentů, které ale kazí neuvěřitelná koridorovost, ve které navíc není problém se zaseknout kvůli nespuštění skriptů. Kdyby vše běželo po másle, tak jak má, nebylo by kromě nezajímavého příběhu a pár hluchých míst v designu misí příliš co vytknout.

Multiplayer je vyloženě sázka na jistotu. Jednoduché mapy, které mají navíc na některých místech tak špatný design, že jedna strana nemá šanci se do hry pořádně dostat a zůstává stále na jednom místě. Je to hodně o spamování granáty a náhodných killech. MP část hry je podle mého horší než singl, protože jí chybí šmrnc a hlavně pocit při hraní je ten, že se člověk cítí jako v kleci, nemá příliš možností kam jít, jak nepřítele obejít. Je to spíš hra na kočku a myš v aréně a to v dnešní době nemůže stačit.

Celkově jako restart série to zase tak špatně nedopadlo. Aspoň je co vylepšovat a příští díl může jít zase o krok dále.
+13

Sniper Elite V2

  • PC 80
Ano hra má svoje rezervy, ale co bych to byl za hráče, který preferuje akční styl stříleček kdybych tuto ojedinělou hru nějak pošpinil nebo urážel. Právě naopak ! Mě osobně se hry z ostřelovačského prostředí (a že jich je jak šafránu) velmi líbí, prostě úvod zkrátím hra se mi líbí!

Jasně, že má svoje chyby, bugy, neustále dokola se opakující se ostřelování, ostřelování a zase ostřelování a já se ptám "No a? " od toho tu snad tato hra je né? Přeci v téhle té hře jde o to si někde v dálce na 200 metrů zalehnou dalekohledem se poohlídnout po okolí a v nějaké z polorozpadlých budov najít nepřátelského ostřelovače pomalu se zadržených dechem zamířit na oko a stisknou spoušť a pak se už jen kochat na letící kulku, která provrtá nepříteli lebku a poškozená letí až na konec pokoje kde se zastaví o zeď. Od toho tu Sniper Elite V2 je a já děkuji Rebellionu, že si můžu po delší době zase pořádně užít se sniperkou.

Příběh skoro nemá smysl nějak velice rozpitvávat, protože ve hře slouží pouze k tomu, aby hráče obeznámil s úkolem další mise.

Co říct k hratelnosti ? Já sám za sebe říkám, že se mě hra hrála velice dobře sice chování a umělá inteligence nepřátel není nějaký boom (např. vystřelíte na jednoho vojáka z dvojice a druhý zareaguje tak, že se otočí k vám zády a zalehne si) tohle mi ve hře opravdu někdy vadilo a přiznávám, že to ubírá hodně hře na její celkové kvalitě. Ale ten pocit dobře odvedené práce, když vystřelíte a sledujete pomalu letící kulku jak vletí do těla vojáka projde levou plící a vyletí ven pokřivená stejně jako AI vašich nepřátel to stojí za to.

Grafická stránka hry a její prostředí je velmi povedené. Líbil se mi design map, který byl vážně detailně propracovaný např. procházíte rozbitou zdí ze, které vypadávají cihly. Tyhle detaily v hráči umocní ten pocit, že vážně prochází Berlínem tzv. posledním městem Třetí říše. Sice grafika už počítá pouze s verzí Directx 10 a výše což si myslím, že je dobře díky tomu také grafika získá na lepší kvalitě.

Na závěr bych chtěl říct, že Sniper Elite V2 a její předchůdce Sniper Elite jsou výjimečné hry a podle mě patří mezi ty kvalitnější hry z prostředí druhé světové války, které je sice podle názoru většiny lidí vytěžené na pěkných pár let dopředu, ale já neviděl ještě spoustu věcí z tématu druhé světové války a tak jsem rád, že mě zase navštívilo téma druhé světové hlavně pak, když se můžu vžít do kůže elitního ostřelovače a mám za úkol zničit fašistický raketový program to mě zkrátka imponuje.

Shrnutí Sniper Elite V2 je nadprůměrná hra a v dnešní době herních šuntů já sám za sebe dávám 80%.

Pro: Grafika,hratelnost, Killcam, Prostředí ostřelovačů

Proti: Slabé AI nepřátel, občasné bugy

+13 +16 −3

Knights of the Temple: Infernal Crusade

  • PC 55
Mohla to být dobrá hra. Pro mě hlavně díky prostředí, ve kterém se odehrává - po druhé světové válce je právě období křižáckých výprav (válek) mým dalším oblíbeným. Moci si zahrát za udatného templářského rytíře, dychtícího po pomstě a vědění (výbušná kombinace potřeby zabíjet a potřeby po formálním vzdělání :-)), jenž kudy chodí, tudy rozsévá chrabré činy (a víru v boha - ti, kteří sejdou z pravé cesty Páně, jsou samozřejmě odejiti do jam pekelných aneb jsou svědky tzv. Božího milosrdenství v akci), mě vždy lákala. Asi že mám v reálném životě k meči blízko tak, jako k jachtě na vlastním jezeře, a že jsem asi tak asketicky věřícím, jako věří vejce udělané na tvrdo, že jej ti Rusové do toho aspiku nezalejí…

Začátek hry mému přání přeje a opravdu se vžívám do role templářského reka, jehož prvotním úkolem je zastavit kněze, který se odvrátil od víry a podepsal smlouvu s ďáblem. Úkol komplikuje knězova ďábelská moc měnit živé na přisluhovače temných sil. Tito transformovaní pohůnci, skládající se především z řad mnichů, stráží a saracénů (a doplněni o další roztomilé pekelné stvůry) jsou ale našemu hrdinovi slabými soupeři. I když ovládají hbitě meče a sekyry, přesně míří svými luky a magií hýří jako nechtě zapálený sklad s pyrotechnikou na vietnamské tržnici, náš opancéřovaný bijec pod znakem rudého kříže je v usmrcování přece jenom zběhlejší a se svým arzenálem chladných zbraní, bojových pohybů a božské moci nepozná chuť porážky. Až Bishop, kněz, který všechno toto jatkoidní představení spískal, stane se rovnocenným soupeřem…

Ač počtem kapitol je tato rubanice docela dlouhou, při troše dobré vůle se dá projít za jedno delší odpoledne. K tomu notně napomáhá hodně lineární level design (rovně, doleva, rovně, doprava) a přesně daný počet nepřátel, kde většinou poslední z nich má u sebe klíč do další části. Tam se opakuje předešlé v bledě modrém, a to včetně grafického zpracování, kdy dochází k pouhé malé obměně textur podle etnického zasazení. To daleko nejhorší ze hry je ale spojené s nedodělaným dojmem působící kamerou, kterou není možné ovládat a s pocitem, že veškerý svůj um a úsilí věnovali (vyplýtvali) autoři na bojových kombech. Na vrub kladných záporů přičítám hře také povedené puzzly (je jich žalostně málo), ne příliš pohledné filmečky mezi misemi (jsou tu, ale…) a částečnou absurditu v závěru (když už být absurdní, tak pořádně… nebo vůbec).

No, uvidíme, co přinese druhý díl...

Pro: bojové pohyby, božská moc

Proti: grafika, obtížnost v soubojích, filmečky

+13

Mass Effect 3

  • PC 80
This is it! Really, BioWare? Really?

Ohledně BioWare jsem nikdy neměl svůj názor, jejich hry mě míjely, ale změnil to až příchod Mass Effect – perfektně načrtnuté a napsané sci-fi ságy. První dva díly ve mě zanechali rozporuplné pocity a dlouho jsem nevěděl, jak je popsat (v pozitivním smyslu). Názor na ně jsem si v sobě utvrzoval opravdu dlouho, stejně obtížně jsem se odhodlával k napsání komentářů. U trojky mám poměrně ulehčenou práci, jelikož trojka už prostě není to, co jsem očekával. Ale popořadě.

U předchozích dvou dílů jsem začínal pozititivy, takže ... ("je to vážně těžké!"). No, každopádně trojka má opravdu parádní rozjezd, dle mého názoru asi nejlepší z celé trilogie a filmovost, kterou je příběh odvypravován se mi opravdu líbil a pokud k tomu přidáte slibnou hudbu, která podtrhuje už tak kvalitní momenty, nejde nic jiného, než si mlasknout (ano, hudba se mi líbila)!

Stejně dobře na mne působila akčnost počátečních misí, u kterých jsem si jen spokojeně otevřel hubu a hrál. Efekt na oko je opravdu dobrý a je fajn, že se v BioWare přiučili na úkor spousty dalších vlastností, bohužel!

Nevím, jak definovat pocit, který ve mě totiž dřímá. Na jednu stranu se mi líbí, že se hra vydala filmovější atmosférou, na stranu druhou "Proč, sakra, vypustili veškeré hackování a celkově mám pocit, že hraju odnoš Gears of War ve vesmíru?". Tak například hackování pro mě bylo především ve dvojce určitou zásluhou, nejzábavnější minihrou. Tuhle vlastnost jsem si vážně zamiloval, nejenom proto že mě nutila prozkoumat i ten kout támhle, ale protože to bylo příjemné zpestření!

Vážně je pro mě překvapení, že se tohle řadí do RPG žánru, co Mass Effect 3 má s tímhle žánrem společného? Zjednoduššení je tolik, že tohle už je jen vážně akce, akce, rozhovor a akce! Akce přitom ani není tak hrozná, jen na mě v některých momentech vychrlila tolik silných nepřátel, že jsem mnohdy ani nevěděl, z čeho dříve střílet. Nejhorší na tom je, že na vás tvůrci vyhazují nové nepřátelé, aniž byste vlastně věděli, co jsou zač a proč po vás jdou. Tohle se mi celkově na sérii nelíbilo, že se spousta věcí děje, aniž byste o nich měli sebemenší tušení!

This is it! Je věta, která u mě vstoupí do dějin v tom nejnegativnější smyslu! Touhle větou mě všichni povzbuzovali v závěrečné fázi hry a čekat pořádné finále je opravdu opodstatněné. Jenže ... víme, jak to nakonec dopadlo, že? Mělo to být nabité, silné, emotivní a nakonec. Je to jen tuctový konec, který si taková série nezasloužila

Cítím hořkost! Ano, konec přijít musel, ale neměl být tak zvláštně fantasmagorický. Potenciál na uzavření trilogie tu byl! Byly tu perfetkní postavy, kvalitně rozpletený/propletený příběh a spousta rozhodnutí, která měla dát motivaci pro zpětné hraní. V BioWare si asi ale řekli, že jsou ve stavu, kdy si mohou dovolit cokoliv a já jim to snad sežeru! Hm, možná je někdo držel za koule (EA?), nebo vážně měli důvod z toho udělat takovou frašku (sračku, chcete-li)! Mass Effect pro i přesto znamená opravdu dobrou záležitost, která vyčnívá prvním a druhým dílem. Třetí nabírá na síle v jiných vlastnostech, ale ve výsledku trojka není ani tak potřeba, škoda!

Celkový čas ve vesmíru Mass Effect: 65h
Nejoblíbenější postava: Garrus Vakarian
Nejoblíbenější rasa: Krogani
Oblíbená lokace: Tuchanka
Nejzbytečnější záporák: Kai Leng (vážně tam byl potřeba?)
Největší zklamání: závěr hry, který nebere v potaz vaše rozhodnutí!

Pro: začátek perfektně jede, akčnější a filmovější pasáže, staří známí,

Proti: hackování vymizelo, zbytečné nové postavy (James Vega, Kai Leng), nejhorší žávěr, který se časem pravděpodobně rozvine, ale nyní opravdu zklamání!

+13 +15 −2

GTI Racing

  • PC 65
U většiny her je možné brát mírně nadprůměrné hodnocení jako zklamání (tu více, tu méně), ne tak tady. Mírně nadprůměrné hodnocení je v tomto případě skutečně spíše překvapením. Nesmíte být samozřejmě škarohlídem. Co na tom, že je hra über arkádou, že ovládání vozítek je jako hrát si s krabičkou od sirek, že většina vozů zní naprosto stejně a že delší hraní v kuse přináší sebou hrozbu stereotypu, protože obtížnost je velmi nízko posazena? Já se opravdu (a ve všech směrech kupodivu) docela dobře bavil.

Co s jistotou můžu vypíchnout, je povedená grafika - jak vozů (škoda, že jich nebylo víc), tak tratí, u kterých bylo bez problémů poznat, v jaké zemi se nacházíme. Dále pak možnost úpravy závoďáků, kdy bylo navýšení výkonu v závodní vřavě cítit - je určitě na škodu, že zároveň nešlo upravovat vzhled.

Variabilita závodů kolísá. Oblíbil jsem si "drag" a "sprint", z těch méně oblíbených potom už jen "drift".

Pro: grafika, pocit síly motoru, Volkswagen, tuning

Proti: ovládní vozů, zvuk, málo auto

+13

Risen 2: Dark Waters

  • PC 85
Na tuto hru jsem se jakožto dlouholetý fanoušek vývojářského studia Piranha bites a jejich her velmi těšil a v koutku duše doufal že by se s ní studio mohlo studio vrátit ke kvalitě jež nesly první dva díly gothicu.Na kolik se mé sny vyplnily je však otázka.

Nejprve co se kladů týče,vypíchnout bych chtěl především perfektně vystihnutou pirátsko-kolonizačně-novověkou atmosféru.Velmi líbivou grafiku,a u Phirana Bites již tradičně do detailu zpracovaný a rozsáhlý svět.Zvláštěpak schopnost vytvářet poutavé herní prostředí a vyvolat dobrou iluzi reálného světa je jedna z nějvětších předností PB.

Kde má však hra zásadní problém je zpracování soubojového systému
jež je zpracován naprosto zoufale,což je pro hru jež má být akční rpg a kde je tedy akce jeden z klíčových herních prvků poměrně problém,soubojový systém v druhém risenu je ukrutně špatný,zamrzí to o to víc když si člověk uvědomí že zrovna souboje bylo něco co bylo v předchozích Piranha bytes hrách zvládnuto velmi dobře,především soubojový systém v prvních 2 gothicích byl super a i ten všemi proklínaný gothic 3 měl stále výrazně lepší soubojový systém než konkurence.Kdyby udělali copy and past soubojového systému z prvního risenu udělali by lépe.

Co bych hře ještě vytknul je ani ne tak příběh jako spíš jeho prezentaci.resp. to že mnoho ve hře načatých témat je nedořešeno.Jak je to s hrdinovo páskou přes oko?Jaké jsou přesně mařiny motivace atd.
Zbytek už jsou jen drobnosti jako chvilkami trochu rozporuplný dabing,prkené animace nebo občasné problémy AI.
Možná mě také trochu zamrzelo že v některých aspektech je hra oproti jejím předchůdcům (na mysli mám hlavně první dva díly serie gothic) krokem zpět,je to např. méně propracované chování a animace zvířat(již nejdou „vylákat“ ze smečky
V noci nespí atd.),horší minihra u páčení zámků či nemožnost plavat atd.
Přesto jsem se ale u hry velmi dobře bavil a v mnoha ohledech mým nemalým očekáváním dostála,bohužel však v aspektech kde jsem si myslel že bude hra jistá v kramflecí selhala-souboje.I tak bych ve svém osobním pomyslném žebříčku Piranha bites her zařadil risen 2 na 3. místo hned za První a druhý gothic(+datadisk).

Pro: Svět,atmosféra,grafika,npc

Proti: Soubojový systém

+13 +14 −1

Painkiller

  • PC 70
Kdo jiný by mohl takhle tématicky drtit problematiku nebe a pekla, než Poláci. Silně katolická země, kde si nebe a peklo snaží představit většina lidí.

Samozřejmě, k peklu patří Heavy-Metal a jména z bible. To ostatní už je jenom střílení a střílení. Aby se lépe střílelo, naservíruje vám hra barevnou grafiku a spoustu krve. Hra probíhá tak, že se někde objevíte, vystřílíte určitý prostor, proběhnete dveřmi, ty se za vámi zavřou, a kolotoč začíná znovu. Musím říct, že v první epizodě mě hra děsila nudou a nic moc designem map. Chtěl jsem jí už zavrhnout.

V druhé epizodě mě to nějakým záhadným způsobem začalo bavit. Hlavně souboje s bossy jsou ta správná třešnička na dortu. Musí se u nich kupodivu i trochu přemýšlet. Potěší také hodně různorodé prostředí, kde skoro v každé misi jste jinde. Ze začátku jsem se divil, že je ve hře tak málo zbraní. Zbraně jsou ale skvělé. Každá má dva až tři režimy palby, které můžete dočista kombinovat. Trochu mě štval pomalý pohyb postavy, ale dá se na to zvyknout.

Tarokové karty nevidím jako moc velký plus. Někdy jsem si připadal trochu svázaný, abych splnil nějaký úkol a trochu to rušilo zábavu. Atmosféra je správně pekelná, a řekl bych, že použitá hudba se do ní moc nehodí. Dal bych přednost něčemu jemnějšímu na podtržení atmosféry. Hru provází výborné animace a v rámci žánru kvalitní (podle mě) příběh. Byl jsem opravdu zvědavý jak to dopadne.

Kdyby nebylo téhle věci, asi bych hru odložil už před dohráním. Ke konci na mě šel velký záchvat stereotypu. Aspoň, že ten Lucifer nebyl tak hustý jak se tvářil. Na Sama rozhodně tenhle hrdina nemá.

Pro: víc jak půlka hry je dobrá zábava, souboje z bossy, animace, zbraně, nečekaně obstojný příběh, různorodé prostředí

Proti: první epizoda, ke konci stereotyp, hudba mi nějak nezapadá

+13

Lost Planet 2

  • PC 70
Lost Planet 2 je pro mě typickým příkladem naprosto podhodnocené hry. Nevím, zdali je to způsobeno špatným marketingem či tím, že po single-playerové jedničce hráče zmátlo ono zaměření se na kooperaci, nebo zkrátka jen vyšel v době, kdy hráči měli co-op akcí již dost, každopádně ve srovnání s takovým zombies brakem (berte toto označení prosím trochu s nadsázkou) jakým je L4D (2) vychází jako poražený zcela neprávem a neopodstatněně.

Single-player, jak už bývá u co-op akcí zvykem, tu hraje jen druhé housle, oproti single-playerovým střílečkám vypadá stavbou svých levelů a pojetím úkolů jaksi podivně, nezáživně, na čemž moc nepřidají ani počítačem řízení spojenci, kteří svojí AI též slunce nezastíní (a úplně bez nich je to zase téměř nehratelné). Vše ovšem jaksi začne dávat smysl, rozehrajete-li hru ve více hráčích (nejlépe pak s takovými, které osobně znáte). Mise, úkoly jsou totiž pro spolupráci navržené perfektně, ať už se jedná o klasické systematické zabírání check pointů nepříteli, bránění určitých území, či další variabilnější spolupráce...za vše bych zmínil část hry, kde k likvidaci jednoho obrovského bosse můžete použít dělo, při němž jeden hráč asistuje nabíjením/donáškou munice a druhý dřepí za dělem a kropí nepřítele, přičemž aby toho nebylo málo, je třeba v okolí ještě hasit plameny a bránit palubu proti jeho nohsledům- zde se perfektně využije kooperace tří a vícero hráčů. Neméně zábavné a „náročné“ na spolupráci jsou pak souboje i s ostatními bossy, kterých je ve hře habaděj a všichni perfektně navržení. Fajn prvek je například možnost používání všemožných bojových robotů a jiných udělátek, přičemž aby si váš spoluhráč nemusel namáhat nohy, není problém jej nabrat jako pasažéra.

Úkoly, prostředí a nepřátelé jsou poměrně variabilní (fajn zpestření je i hraní za více stran, z nichž obzvláště kampaň za tu „opačnou stranu“ tedy bandity je celkem fajn osvěžení) a tak se dostavení nudy nemusíte obávat. Všechno to podtrhuje slušné technické zpracování a určitý stupeň filmovosti (která se zde, na rozdíl od většiny jiných děl, i skutečně povedla a nepůsobí tak směšně).
Snaha o jakýsi příběh tu sice také je, ale stejně jako ve většině klasických stříleček (a především pak těch se zaměřením na kooperaci) nijak výjimečný.

Je samozřejmé, že nemalé množství chyb se také najde, konzolovitost z toho čiší na míle daleko, third person pohled s auto-aimem (který se nedá vypnout... grrr) také leckoho nepotěší (osobně bych za tohle nejradši někoho nakopal), některé mise jsou trochu slabší než jiné a přehnaná arkádovost občas trochu otravná, ale přesto LP2 považuji za to nejlepší, co mohou kooperační akce v současnosti nabídnout.
+13 +14 −1

Brothers in Arms: Hell's Highway

  • PC 95
Stříleček z období druhé světové je už mnoho, ale Gearbox opět dokázali stvořit originální a parádně hratelnou hru. Příběh je zde opravdu propracovaný a na konci mě až úplně dojímal, protože krásně zpracované postavy se svým vynikajícím dabingem mi vytvořili iluzi domácího kina a seriálu něco na způsob Bratrstvu Neohrožených.

Hratelnost se oproti předešlým dílům hodně změnila, už je zde lepší míření a dá se dokonce i ztrefit z velké dálky. Díky této hratelnosti se dá teoreticky hra dohrát bez svých týmů, protože stačí se zakempit někde za barikádu a s pomocí třetí osoby a přiblížení se dali všichni nácci odsnajprovat s M1. Sice je to pro někoho zklamání, že už jsou kámoši k ničemu, ale mě to vyhovovalo, ale taktika zde taky musí alespoň trochu být, protože Němci se umí dobře trefit i na tu nejjednodušší obtížnost.

Příjemnou novinkou bylo, že když vám dal Mac do velení tank, už za vámi nemusel jezdit jak jouda, ale jeli jste přímo v něm. Díky tomu Němci nepřežili ani deset vteřin a tanky ani dvacet, jelikož se dalo střílet podle svýho gusta. Další příjemnou novinkou byl tým bazuka, který i na ten nejjemnější rozkaz rozprášil vše označené. Umělá inteligence je zde na velice dobré úrovni, vaši kolegové sami vyhledají úkryt a sami vás dokáží krýt i když jim nedáte rozkaz. Němci zase opouštějí svě kryty a hledají nové když vědí, že se jim ten starý rozsype. Také vykouknou se střelbou z krytu, když vědí že se blížíte a trefit se vážně umí.

Graficky je to zpracováno moc pěkně. Jak už tady JohnCZ zmiňoval, ty oči jsou vážně jedinečné, dále mimika je skvěle propracovaná, prostředí parádní a na zbraních je vidět, že si na nich tvůrci dali záležet. A také se mi líbí super realistické stíny.

Hudba je ve hře grandiózní, úplně to vystihuje válku a utrpení, které muselo být. Presně vystihuje situace. Když je nějaká akce, hudba se zrychlí a je taková dunivější, kdežto na konci hry, kdy se příběh téměř dokončuje a Baker povídá Hartstockovi, že je ochnutý ta hudba vzbudí vážnost té situace a úplně dojímá.

PARÁDNÍ hra, jen škoda, že to na konci napíše: pokračování příště

Pro: PŘÍBĚH, grafika, hudba, originalita, prostředí, náplň misí, AI, tanky a bazooka team

Proti: To be continued =(

+13

World of Tanks

  • PC 65
WoT už hraji od začátku Beta verze, za tu dobu jsem si všiml, že se Wargaming.net vyhýbá otázkám okolo samotné úpravy enginu (optimalizace, podpora vícejádrových procesorů, atd), stále přidávají nové a nové grafické efekty, ale optimalizace nikde. Některé městské mapy jsou tak někdy náročnější, než by měly (takový Ruinberg na střední detaily na mém bývalém C2D E7400 se sekal jako p**** ). Bohužel musím říct, že mě Beta bavila mnohem víc, jelikož po vydání Full verze jsem už nedostával Goldy a hra se tím pro mě (tehdy školou povinného) téměř uzavřela. Bez premka se dostanete do T7, ale T8+ už skoro neuživíte. Dále je tu problém se samotným systémem viditelnosti, který vůbec nefunguje jak by měl. Navíc od doby kdy přidali Francouze (a jejich nabíjecí systém) se hra stala docela nevybalancovanou. Pak je tu problém planých slibů od Wargamingu (fyzika měla být už před rokem a půl, ale to je způsobeno tím, že vyvíjejí mapy pro stávající systém a pak je ještě musí předělat aby fungovala fyzika) Ale abych neházel jen špínu, po čas hraní Beta verze jsem se bavil natolik, že jsem nehrál nic jiného. Nejlepší je, když hrajete s kámošema, to je pak v Random bitvách aspoň nějaká spolupráce :D. Mnoho strojů už je přítomno ve hře a mnoho jich ještě přijde, jakožto asi jediná tanková MMO (zatím) na trhu si ale vede dobře :). Těším se už na jejich další počin s názvem World of Battleships.
+13 +18 −5

Max Payne 3

  • PC 80
Max Payne je pro mě jedna ze tří nejoblíbenějších postav. Bylo pro mě tudíž překvapením, když se po tolika letech ohlásilo třetí pokračování. Ještě větším překvapením pro mě bylo, že jej Remedy předali Rockstaru, i když vlastně logický krok, když pomáhali s tvorbu obou předešlých dílů! Ještě než vám nakyne očekávání je nutné si tento fakt uvědomit, stejně jako že je jiná doba a i Max je tak trošku nucen se vláčet tou pochybnou společností v čele s Call of Duty aj.

Každý s předešlých dílů Maxovo brázdění měl několik poznávacích faktorů a oba dva díly byly potom spojovány s temnou atmosférou, komiksovým podáním a hlavně bullet-timem. I když jsem měl zpočátku problém si připustit tu změnu, nakonec jsem exotičtější atmosféru a filmovější podání přijal a v pozdějších fázích hry mi už nic z toho nevadilo, ba naopak. Feťáky a uklízeče z předešlých dílů vystřídali rádobyhustý kluci s Akáčkama. I přesto má ale hra oldschoovější hratelnost, která inklinuje spíše k prvnímu dílu a některé mise jsou opravdu tuhé i na normální obtížnost! Headshot opravdu znamená ránu do hlavy a tedy load!

Samotná akce je totiž velice svižná a odsejpá tak, jak má. Všemožně nastrčená videa, která dobře maskují načítání. Jsou sice fajn, ale třeba to, jak Max leze po žebříku, či otevírá dveře, opravdu nemuselo být řešeno tímto způsobem. V pozdějších fázích už to spíše otravuje Závěrečné mise na mě působily i dost natahovaným dojmem, nepotěší ani minimum easter eggů. Po tolik letech si určitě Rockstar mohl nějaké vymyslet! Pár se jich sice najde ve flashbackovým misích, které mají úžasný nádech původních dílů a ani bych se nezlobil za nějaké DLCčko s pořádnou porcí noir atmosféry, přesně takovou jak to známe z minula

Engine na kterém běží Max Payne 3 mám rád už od dob GTA IV. Všechny levely jsou sice spíše přímočařejší, ale takový dohled opravdu potěší, stejně tak jako spousta detailů kolem. Třeba takové favely se vůbec nedají srovnávat s těmi z Modern Warfare 2. Nejenom mému oku, ale i uchu lahodily ústřední motivy z druhého dílu a potom určitě závěrečný song od skupiny Health. Zároveň díky hlasu Jamese McCaffreyho je to stále ten samý Max, bez něj si to vůbec nedokážu představit!

Multiplayer je dost zvláštní kapitolou! Nikdy v Maxovi nebyl, najednou hrajete v týmu, likvidujete nepřátele, zlepšujete si zkušenosti, módíte si postavu ve stylu Simíků a celé je to o zkušenostech, takže pokud budete hrát proti dobrému sniperovi na 30 lvl, máte málokdy šanci jej zabít. V multiplayeru jsou totiž hodně divné hit pointy, takže od snipera stačí jedna rána do ruky a jste mrtví. Pevně věřím, že se tohle opraví v nějaké patchi, protože tohle je zatím jediná vada na jinak slušném multiplayeru, který jde trochu proti proudu. Za plnění aktivit (počet zabití, rozdaných headshotů, …) se získávají peníze, za které nakupujete kvéry, perky, či různá vylepšení. Multiplayer dokáže hodně motivovat a zakompování bullet-timu je docela zvláštním krokem, ale přesto zábavným!

Optimalizace se povedla na jedničku a oproti jiným Rockstarovským hrám jde vidět, že si s ní konečně dali tu práci! Třetí díl je tedy sice naprosto novou etapou v životě Maxe Payna, ale po konci si myslím, že je to pochopitelné a logické. Jako postava má stále co nabídnout, jen by z něho Rockstaři nemuseli dělat takového Ramba. Jeho závěrečný look mi k přirovnání stačil! Welcome back, Max!

Pro: akce, akce, grafika, optimalizace, reálné nošení zbraní, James McCaffrey, Heatlh song, délka singleplayeru,

Proti: předvídatelný příběh, TUNA nepřátel, těžkooděnci v závěru, hit pointy v multiplayeru, na pár vyjímek nezáživná hudba!

+13

Sniper Elite V2 - Kill Hitler

  • PC 90
Jednoho krásného sobotního večera po dohrání základní kampaně Sniper Elite V2, mě ještě trochu svrběly prstíky a tak jsem vyplázl pět éček a za pár minut se mi to DLCčko dostáhlo.
Sice jsem si říkal: "Jedna mise? 5€? No, sice dvě pušky, ale budiž!" A ono to nakonec nebylo zlý... Mise sice průměrnější, ale ten konec...

Abych se rozepisoval, to ne, to si přečtěte komentář k původní hře: Sniper Elite V2
Pouze dojmy z tohodle: Pouze pár zvláštností: Proč vlak čekající na Hitlera pořád troubí a troubí (abych mohl střílet)... A proč Hitler přebíhá pouze, když dojdou vojáci na střílení? Přece když je pokrytej tak lepší, ne? A proč před postřílením asi osmi skopčáků se vůbec neozve ten sniper nahoře? Teprv až k němu dojdu, tak se projeví...

Sice nějaký ty nejasnosti jsou, ale ten konec, kdy Hitlerovi napálim kulku pěkně do srdce... Ten to zachrání...

Pro: KILL HITLER!!!

Proti: Trochu nelogisch...

+13 +14 −1