Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands

  • PC 80
Déšť bičoval přístřešek pozorovací věže s urputností tak typickou pro oblast severovýchodně od Laguna Colorada. Nikdo z celého tábora Unidad netušil, že kousek od nich číhá jistá smrt. Jednotka Ghost Recon, trpělivě vyčkávající v lese na kopci nad táborem, měla v tento okamžik tábor již kompletně zmapovaný. Znali přesně trasy jednotlivých stráží, tak jako věděli, kde jsou umístěné strategické body, jako jsou alarmy, či minomety. Výcvik jednotky Ghost Recon byl bezchybný, úroveň výbavy nekompromisní.
Blesk proťal oblohu a na moment tak ozářil celou základnu i s lesem na vrcholu za ní. Voják Unidadu na hlídce odložil dalekohled a vydal se dolů po schodech, aby ho na hlídce vystřídal kolega. Přesně v tento okamžik se také dala do pohybu jednotka Ghost Recon, dosud trpělivě čekající v lese právě na tento okamžik. Osud všech v táboře Unidadu byl zpečetěn. Pouze o tom ještě nevěděli...

Ghost Recon: Wildlands navazuje na sérii taktických her právě ze série Ghost Recon. Předchozí díl - Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier z roku 2012 byl v podstatě přímočarou střelnicí, která protáhla hráče po různých koutech naší planety. Už Future Soldier se ve velkém zřekl původní myšlenky série Ghost Recon - tedy pečlivého plánování waypointů jednotlivých teamů, zranitelnosti ve stylu 1 střela, 1 život. Ale zase byl přístupnější většímu počtu hráčů. A Wildlands jde ještě dále. O hodně dále...

Mapa ve hře čítá čtverec o rozměrech 25 × 25 km. To je více jak 600 kilometrů čtverečních plné vesnic, městeček, hor, údolí, řek, jezer, silnic, lesů, solné pouště apod. Na začátku hry, po povinném úvodu, jste vrženi do této obrovské herní plochy a dělej hráči, jak uznáš za vhodné. Přiznám se, že první hodina, dvě, ve Wildlands pro mě byla dost zmatečná. Možnost jít, či jet, kamkoli mě napadlo v kombinaci s nepochopenými herními mechanikami a nedostatečně vybavenou postavou, pro mě z počátku často představovalo jízdenku směrem k smrti mé herní postavy. Ať jsem ve vydal kamkoli. Postupně jsem ale hře začal přicházet na chuť.

Ve hře máte několik povinných misí, řekněme příběhových, které posouvají vyprávění vždy o kus dále. Hra hráče ale nenutí aby procházel těmito příběhovými misemi postupně dle nalinkovaného scénáře, ale nechává volbu zcela na něm. Je jedno odkud začnete, je jedno kterého bosse místní drogové mafie se pokusíte zastavit jako prvního, je jedno jestli mezitím budete plnit i vedlejší mise a je také jedno, jestli se na hlavní příběh vykašlete a pojedete pouze boční úkoly. Svoboda volby je zcela maximální.

Příběhové mise se občas blíží svým pojetím filmu. Někoho unést, odposlouchat, vyfotit, či přepravit vozem do chráněné lokace svým pojetím připomíná pasáže ze zmiňovaných akčních filmů. Boční mise se většinou sestávají z ničení rádií, vypínání rušiček, ničení konvojů apod. Problém všech bočních misí je použití funkce CTRL+C a CTRL+V. Mění se pouze okolní prostředí a případné počasí. Ale ničení konvojů je zcela stejné na začátku hry, tak jako na jejím konci. To samé likvidování rádií, které jsou zcela identické a vždy čekáte identický útok sotva ho vypnete apod. Bočních aktivit je ve hře na první pohled spousta, ale po několikerém opakování se z nich stává výplň, která hráči pomůže především zkompletovat slušnou sbírku zbraní, které se ve hře nacházejí, tak jako dotáhnout si svojí postavu do maximálního vylepšení.

Lehké RPG prvky, kterými vylepšujete svojí postavu, tak umožňují, alespoň z počátku, soustředit se na to, co se vám ve hře nejvíce hodí. Hráč tak může investovat třeba do svého dronu, který se postupně stává z prodlouženého oka smrtící zbraní. Nebo může hráč vylepšit své míření, rychlost přebíjení, či účinnost střelby do vozů. Případně se soustředit na svojí výdrž v běhu, či odolnost vůči fyzickému zranění. I když jsme z počátku váhal do čeho cenné body zkušeností investovat, časem stejně získáte všechny. Na konci hry tedy vaše postava nebude specialistou, ale Ferdou mravencem, který zvládne práci všeho druhu. Toto je škoda, v kooperaci s kamarádem jsem se soustředil na vylepšení dronu, přičemž on mezitím piloval schopnosti důležité pro střelbu. Časem se rozdíli setřeli a oba jsme si byli rovni. To je fajn pro hraní stylem teď tam dron pošlu já, pak Ty, ale mizí tím ze hry ta odlišnost postav a nutnost spolupráce.

Kooperace ve hře je přitom špičková. A musím říct, že kdybych hru nehrál se svým kamarádem, asi bych jí nehrál vůbec. Tupost třech UI parťáků, které hráči hra přidělí ať chce nebo ne pokud hraje sám, je občas do nebe volající. Nepřátelé na tom nejsou o moc lépe a obecně tak považuji umělou inteligenci spíše za umělou demenci. Na druhou stranu, při hraní s živým člověkem, kdy vám zmizí ze hry počítačem ovládáni parťáci (konečně) se hra posouvá svojí zábavností neskutečně vysoko. Ten pocit když pilotujete helikoptéru a váš živý parťák mezitím kropí základnu pod vámi zatímco vy kroužíte okolo, nebo když si označíte, společně ležící za deště v trávě, dva nepřátele a posloucháte jak vám parťák do ucha odpočítá 3-2-1-pal a sejmete dva zmetky najednou, či když slyšíte svého parťáka jak řve že je v kleštích, vy vezmete nejbližší stojící auto a do nepřátel kropící vašeho kolegu najedete zezadu smykem, vyskakujíc u toho ze dveří vozu elegantním kotoulem ven a poté za řevu "Kreju Tě voe, dělej, zmiz...", tak všechny tyhle situace jsou k nezaplacení. Velmi návykové, velmi zábavné. Tohle je přesně ten moment, kdy si řeknete že Wildlands za to stojí. Já celou hru prošel takto se svým kamarádem ve dvou a bavili jsme se, přes neustále se opakující boční obsah, královsky.

Grafická stránka hry je velmi dobrá. I když se jedná o titul z roku 2017, dokáže být slušně náročnou i dnes. Velmi povedené jsou zejména efekty počasí, tak jako zobrazení tropických lesů, či fantastický dohled. Daní jsou nároky, které na Ultra nastavení byli ve své době krvavé, dnes (2020) jsou stále dosti vysoké. Intel i7 8700K a grafickou kartou nVidia RTX 2060 bude v 1080p v Ultra detailech pohybovat generovat 40 - 50 fps. Na mém AMD Ryzen 5 3600 s AMD Radeon RX 5700XT jsem ve v 1440p pohyboval většinou kolem 70 - 90 fps, dle situace. Kamarád s zcela identickým PC až na grafiku (GTX 1070) hrál v 1080p v cca 60 fps. Pokud ale máte železo aby vám Ultra nastavení běželo plynule, hra se vám odmění opravdu skvělým vizuálem.

Kromě stále dokolečka se opakujících bočních misí bych hře ještě vytkl řízení vozidel, které sice není tak tragické jak jsem se všude dočetl, ale do ideálu má stále daleko. Rozdíly mezi jednotlivými auty jsou minimální, skoky na motorce desítky metrů daleko, či nárazy v plné rychlosti do překážek, kdy se vůbec nic nestane, se stanou běžnými prvky hry. Ve hře také zcela nelogicky chybí odstranění zabitého nepřítele tím že mrtvolu odnesete, což často bude důvodem poplachu v táboře nepřátel. Té mrtvoly na cestě si prostě všimne i jinak nepříliš chytrá umělá inteligence. Škoda, Tohle mi ve hře chybělo od začátku do konce. Taktéž příběh hry není podaný zcela ideálně, což je ale částečně daní za otevřený svět a ponechání na rozhodnutí hráče, jak se bude "příběhem" prokousávat. Přesto si dokážu představit lepší podání, než většinou úryvky z nalezených novin, nahrávky, mobilní telefony apod. Příběh mě tak na hře příliš neoslnil, byť potenciál má.

Pokud hledáte hru s partou lidí, či s jedním kamarádem, kterým nevadí nepříliš dobře odvyprávěný příběh, ale hledáte naopak obrovský svět, ve kterém se můžete v kooperaci vyřádit do maxima, určitě Wildlands doporučuji. Hra vás bude bavit. V jednom, s počítačem ovládanými parťáky je to již o dost horší, tak jako s hraní s náhodně připojenými hráči, kdy většinou každý jde jinam a kouzlo hry se zcela vytrácí. Tahle hra je prostě stavěná na coop a v něm také ze sebe předvádí to nejlepší. A v takovém případě doporučuji.

Pro: Obrovský svět, perfektní audiovizuál, skvělý systém kooperace, uspokojivý pocit ze střelby, možnost ovládat libovolný dopravní prostředek, možnost přizpůsobení postavy i zbraní, slušně zpracované RPG prvky

Proti: Nevýrazné a zmatené vyprávění příběhu, neuspokojivý pocit z ovládání vozidel, často se opakující mise,

+13

Black & White 2

  • PC 75
Stejně jako u prvního dílu jsem se nedokázal donutit hru dohrát. Sepisuji tudíž alespoň dojmy z rozehrané verze.

Rukopis Petera Molyneuxa, autora božských her, se nezapře. Už první díl mi přišel jako výborný nápad, alespoň na papíře. Malý ostrov s domorodými obyvateli, kde veškerou interakci zařizujete svojí božskou rukou, a máte k dispozici svého pozemského mesiáše/avatara/božské stvoření (ve formě přerostlého zvířete). Bohužel jsem se nikdy nebyl schopen prokousat extrémně volnou strukturou hry (hodně sandbox, málo naznačování, co je teď potřeba udělat) a hodně neprůhlednými mechanikami ohledně chování vašeho zvířete a potřeb obyvatel.

Ve vysvětlení mechanik udělal druhý díl výrazný posun kupředu. U vesničanů vidíte, co je nejvíce trápí, co jim nejvíce chybí, jak jsou šťastní, atd. U zvířete zase úplně přesně víte, jestli jej aktuálně chválíte/káráte za to, jestli udělalo bobek do pole nebo hodilo kamenem. Můžete tak mnohem lépe vytvořit personalitu svého avatara. Tato část hry prošla tedy velkým zlepšením a udělala ji pro mě hratelnou. Ačkoliv nejasnosti se v některých oblastech pořád najdou.

Částečnou nevýhodou vyjasnění mechanik je to, že se ve hře dost značně začaly objevovat různá menu a podobné uživatelské prvky. A hodně z nich nejsou nějaké pěkné stylizované, ale tak trochu škaredé základní lišty a ovládací prvky jak z operačního systému, což mě poněkud vytrhávalo z mé božské meditace.

Co zůstalo z prvního dílu je velmi pozvolné tempo hry, bez výrazného spádu a bez vedení hráče k tomu, co teď má dělat a proč. Což může přijít spoustě lidem perfektní, ale mě to bohužel poněkud uspávalo. Budujete si ty svoje políčka a baráčky, učíte svoji příšerku co má a co nemá dělat, pořád dokola zajišťujete základní požadavky lidí, protože neustále chybí další domovy, nebo dochází jídlo, nebo jsou lidi přepracovaní a chtějí relaxovat, nebo více spát, a hodiny ubíhají. Občas vám k hradbám přijde nepřátelská jednotka, té se zbavíte, a jdete zpět k rozvíjení města. To děláte tak dlouho, až svoji impozantností přesvědčíte zbytek ostrova, že chce k vám imigrovat (alespoň při hraní za dobrého boha), mise ukončena.

Při vybrání dobrého přístupu mi taktéž přijde, že je hra příliš statická. Vy sice vidíte celý ostrov, ale celou dobu sedíte na jednom malém cípu, a nikam se nehýbete. Váš rozsah působnosti se dá lehce rozšířit, ale jen minimálně. Takže se vlastně do zbytku ostrova vůbec nepodíváte (s výjimkou pár vedlejších aktivit), a skoro by tam ani nemusel být. Hraním za zlého boha si ten ostrov aspoň projdete s armádou, obsadíte cizí vesnice (o které se pak staráte, tzn. sdíráte je na kost) a je tam tak nějaký fyzický posun vpřed.

Celkově mě tedy hra v podstatě bavila, a lépe jsem ji rozuměl než jedničce (ačkoliv kvůli výrazně většímu UI ztratila částečně na své magičnosti), ale nedokázala mě udržet. Škoda, Dungeon Keeper to dokázal a jak. Na druhou stranu, ten jsem hrál v době vydání a tohle o 15 let později, takže takové srovnání není úplně fér.

Celkové hodnocení: Výborná (v době vydání) / Dobrá (v současnosti)
+13

The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth

  • PC 75
V rámci toulek po herní historii jsem rozehrál i LOTR BFME, avšak vyměkl jsem a nedohrál jsem to. Spíš než komentář toto bude soupis pár osobních poznámek a dojmů.

První mě praštil do očí technický stav a UI. Krásné, filmové, extrémně nepraktické menu se zdlouhavými efekty. Perfektní animace postav, např. při najetí těžkou jízdou do skupinky nepřátelských kušiníků, kteří se rozletí na všechny strany, nádhera. Zároveň tvrdé zamčení hry do 30 FPS, klaustrofobicky přiblížená kamera, a velmi špatné nepřemapovatelné klávesové zkratky. Tato hra je prostě hrou rozporů.

Hra velice vytěžila z možnosti půjčit si assety z filmového zpracování. Náhledy na části filmu, když se člověk pohybuje skrz mapu Středozemě, dodávají hře šmrnc. Zároveň má hra výtečnou kvalitu zvukových efektů, dabingu a hudby, opět díky filmu. Hlášky, které hrdinové trousí během hraní, opět velmi oživují a pozvedávají kvalitu zpracování. A aby to vše opět nebylo příliš skvělé, tak vám autoři hry nedovolí zapnout titulky, pokud hrajete v angličtině...

Moc pěkné bylo střídaní stran, za které v kampani hrajete. Stejně jako ve filmu se hra přepíná mezi lokacemi a jejich aktéry, mise jsou různorodé, nepociťoval jsem žádnou repetitivnost, která u RTS snadno nastává. Pozitivně mě také překvapilo, že hra na střední obtížnost nebyla na první zahrání vůbec jednoduchá - žádný casual titul, jak by mohl člověk u filmové značky očekávat. Naopak, někde v půlce kampaně začalo dost přituhovat. A tam mě taky bohužel hra ztratila, protože jsem měl pocit, že prohrávám spíše kvůli kameře a děsným/chybějícím klávesovým zkratkám, než že bych byl takovej trotl.

Samozřejmě beru v potaz, že hra je 15 let stará, a všechny výčitky nejsou fér. A samotné LOTR univerzum je zajímavé a hra (až na nedostatky) je kvalitně zpracovaná. Ovšem nyní mě již nepřesvědčila, abych do ní investoval potřebných 30+ hodin, a proto zůstalo jen u částečné degustace.

Celkové hodnocení: Výborná (v době vydání) / Dobrá (v současnosti)
+13

Far Cry 5 – Hours of Darkness

  • PC 45
Co říct o DLC, které jde dohrát za hodinu a půl, recykluje mechaniky původního Far Cry 5 + přidává některé vlastní, bohužel ne zcela na úrovni? Snad jen, že jeho vynecháním o nic nepřijdete...

Začátek je přitom velice slibný. Po sestřelení vaší helikoptéry v kůži Wendella Redlera (sbírali jste pro něj zapalovače v původním Far Cry 5) vidíte v přímém přenosu smrt vašeho velitele v táboře Vietcongu, přičemž se po chvíli dostanete na svobodu po vybombardování vietnamského tábora a po úprku před pronásledovateli zůstáváte sám v džungli. Grafická stránka vietnamské džungle je velice povedená, stejně tak zvuky. Prostředí na mě zkrátka, především po povedeném začátku, dýchalo atmosférou.

Atmosféra vzala ale velmi rychle za své poté, co jsem se dozvěděl, že mám v džungli hledat zapalovače sestřelených amerických pilotů (proč proboha? - je to sice spojka s Far Cry 5, tam ale měl každý voják svůj zapalovač, zde sbíráte cizí). Ničit protiletecké kanóny naopak logiku má, co už ale logiku nemá je, když u nich vystřílíte obranu, odběhnete a po vrácení se je obrana opět na stejném místě. Dokud protileteckou obranu nezničíte, nepřátele se respawnují, jako kdyby se nic nedělo. Poměrně fajn je osvobozování jihovietnamských zajatců. byť motivace, stejně jako k dalším aktivitám, tak nějak prostě chybí. Jediné co má větší smysl je osvobození vašich parťáků, kteří vám poté pomáhají v boji a hlavně vás dokáží oživit, pokud padnete. To samé byste měli dělat i vy, protože pokud je necháte zemřít, již se nevrátí. To se mi líbilo, místo neustálého znovuoživování parťáků z Far Cry 5. Tady si na kamarády ve zbrani dáváte sakra větší pozor.

Hra nově představuje instinkty, tedy 4 schopnosti, které si vždy aktivujete postupnou tichou likvidací nepřítele. Adrenalin vás zrychlí, Duch snižuje hluk, Šestý smysl vám sám bude označovat nepřátele v blízkosti a Predátor umožní označování nepřátel i přes překážky, bez potřeby je fyzicky vidět. Problém je ten, že jakmile vás někdo zahlédne, všechny nasbírané instinkty zmizí. Získáte je opět tichou likvidací. Hra vás sice nabádá k tichému postupu, ale dost často vás o výhody s tím spojené připraví, po čase tedy rezignujete a řešíte hodně situací hrubou silou. Hra není příliš těžká, o kradmý postup jsem se tedy ani příliš nesnažil, a to ho obecně ve hrách preferuji.

Kromě instinktů můžete poslat na nepřátelský tábor žádost o bombardování, ale to pouze za předpokladu že je zničené protiletecké dělo poblíž. Vzhledem k tomu, že ve ve třech táborech jsou zajati vaši kolegové a v dalších pěti máte možnost osvobodit jihovietnamské zajatce, bombardování si ve spoustě případů buď rozmyslíte, kvůli potencionálnímu zabití spojenců, nebo vám není umožněno, protože dělo nedaleko v lesích. Použil jsem ho tedy všehovšudy dvakrát a dál neřešil.

Mapa je sice tedy poměrně velká, ale kromě pobíhání po džungli také svojí náplní žalostně prázdná. Navíc, stylovost v podobě výborného grafického zpracování nestačí. Slibně rozjetý příběh ze hry zcela zmizí do 30 minut po rozehrání, takže chodíte pouze z bodu A do bodu B, hra ani příliš nemotivuje k plnění těch několika vedlejších aktivit. Pokud čekáte stylovou hudbu, která k této době neodmyslitelně patří, nedočkáte se jí. Pokud čekáte lepší AI nepřátel či parťáků, také se ničeho nedočkáte. Pokud čekáte něco, co vás zaujme, kromě džungle a střílení, též budete čekat zbytečně. Hra je krátká, repetitivní ve svých aktivitách (ale co čekat od Far Cry), nenaplněná svým potenciálem. Název hry, překrásně ztvárněná džungle, tohle dávalo tušit, že by se mohlo jednat o kvalitní DLC, které by mohlo v mnohém překonat Far Cry 5. Bohužel Hours of Darkness jde zcela ve šlépějích svého většího bratra a sází na osvědčenou jistotu. Bohužel v kombinaci s krátkostí a prázdnosti celého DLC selhává dost zásadním způsobem. Jako jednohubka je to fajn, ale pouze za předpokladu, že od tohoto DLC opravdu nic jiného než krátkou procházku džunglí a střílení do všeho co se hýbe nečekáte.

Pro: Výborné grafické zpracování, stylový úvod, smrt parťáků je trvalá = žádné nekonečné oživování

Proti: Zahozená šance na atmosférické DLC, absence příběhu po chvilce hraní, opět repetitivní činnosti, nezajímavé nové mechaniky, trestuhodně krátké

+13

APE OUT

  • PC 80
Originální myšlenka, velmi jednoduchý princip celé hry a k tomu perfektně sladěný akční jazzový doprovod. To je Ape Out, který přes svoji krátkou hrací dobu nabídne pořádnou porci zábavy. Mlácení bezohledných dozorců pěstmi rozzuřené gorily je super samo o sobě. Dodejte k tomu čtyři odlišné lokace, celou řadu originálních nepřátel a gradující obtížnost a máte velmi povedenou hru, která je tak trochu výzvou ale zároveň super oddechovkou.
+13

Alternativa

  • PC 50
Alternativa by se dala popsat jako doposud nezveřejněná pohádka o Hurvínkovi, jak na kloub mezinárodnímu spiknutí přišel. Ovšem místo Hurvínka zde máme dělňase Richarda Ročka, který se přes noc stane nejlepším špiónem světa, který cokoliv zjistí, cokoliv zajistí, kdekoho očůrá a s prstem v nose se dostane se i do nejstřeženější základny planety. Příběh je v tomto směru nedůvěryhodný, až to bolí. Přesto neříkám, že jsem se nebavil. Alternativa je poutavá a dokázala si udržet moji pozornost. Líbil se mi i pěkně vybudovaný svět. ALE! V momentě, kdy se Roček odebere do exotické Brazílie, ztrácí hra své kouzlo, vytrácí se temná atmosféra, poutavost a začal jsem se nudit. Korunu tomu všemu poté nasazuje náhlý a neuspokojivý konec, kdy se vlastně ve výsledku prd vyřešilo.

Obtížnost hádanek je nízká. Moc předmětů nenajdete, interaktivních bodů je málo a stejně po většinu času víte, co dělat. Když přeci jenom zapomenete, co dál nebo potřebujete popíchnout, tak vám pomůže váš elektronický deníček PDA. Využijete ho také jako databázi veškerých zdrojů informací, co se celého světa týče. Hádanky vesměs smysl dávají, avšak nejvíce jim škodí linearita.
Kupříkladu víte kombinaci k sejfu, ale bohužel ho nemůžete otevřít, protože nejdřív musí Roček udělat naprosto banální čin, který vám informačně nepředá nic, co byste už nevěděli.
Jindy nastává nedorozumění mezi autory a hráčem, kdy vy víte, co udělat ale netušíte, jak si řešení představuje samotný designér.
Největší perlou pro mě přesto zůstává zákys, kdy jsem dvacet minut bloudil po Praze, jezdil od stanice ke stanici, vše ohledával, všechny vyslýchal, abych se nakonec z návodu dozvěděl, že se řešení mého problému ukrývalo v jednom článku v PDA, na který mě však nikdo neupozornil.

Vizuální stránka hry je solidní. Hodně se mi líbily lokace, zejména ty pražské, a celkově atmosféra skvěle funguje. Co mě však zarazilo byl zvukový doprovod, který v Brazílii neexistuje vůbec. Například Roček prochází pralesem a nejsou slyšet ani jeho kroky. Prochází opuštěnou částí města a není slyšet absolutně nic. Zase když se stane nejméně akční moment, tak na plné pecky odstartuje blockbusterová honičková vypalovačka.
Dabing mi přišel zvláštní, kdy se ani teď nemohu rozhodnout, zda-li se mi líbí nebo ne. Například herecký projev Ročkova kamaráda Andyho Mitchella mi přišel přehraný, přesto se mi něčím líbil.

Myslím si, že Alternativa měla velký potenciál, který byl však promarněn těžce nedůvěryhodným příběhem, který byl k závěru nudný, a zároveň to nejhorší přišlo nakonec, tedy samotný konec. Ze hry je cítit jistý odér nedokončenosti, který zavání nebo spíše smrdí zejména v několikrát již zmiňované a mnou kritizované závěrečné části hry. Alternativa je tudíž průměrná adventura, kterou jsem si přesto užil, avšak dokázala mě i zklamat.

[HERNÍ VÝZVA 2020 - 4. "Reálná virtualita"]
+13

A Way Out

  • PS4 70
Herní výzva 2020 - Parťák

Hra je vynikající ukázkou toho, jak by měla kooperativní hra vypadat. Konečně jsem si přišel, že se svým parťákem spolupracujeme, doplňujeme se a tvoříme příběh každý svou cestou. A ne že jen dva lidé procházejí totéž. Hra je velmi jednoduchá co do obtížnosti a ovládání, takže si jí můžete zahrát (třeba jako já) i s nehráčskou přítelkyní, což je také výborná věc.

Příběh se mi zprvu jevil jako klasické akční béčko, místy skoro až zívačka, ale nadšený jsem byl ze závěrečného plot twistu, který přidal hře na poslední chvíli pár bodíků.

Relativně špatné je vše okolo. Hratelnost je na úrovni Telltale her, u střelby a honiček v autě/na motorce, budete skoro až trpět, naopak klidnější pasáže jsou mnohem lepší a jen tak bloumat po vytyčeném místu a užívat si různé bláznivé minihry (posilování, deskovky, automat atp.) je super. Špatně na mě působila i grafika, animace a obecně vizuál, který odpovídá tak roku 2008, ale beru, že se jedná o malé studio. Herecké výkony byly fajn.

Pokud by se jednalo o klasickou singleplayer akci, tak by to bylo téměř o šedivou průměrnost, v podstatě bez důvodu to někomu doporučovat, nicméně obrovské plus zaslouží coop, který se tu skutečně povedl a tímhle směrem by se mělo vydat více her, bohužel se tak neděje... Takže pokud máte s kým zahrát, tak určitě zkuste.

Pro: coop, závěr příběhu, zábavné minihry, hlavní představitelé

Proti: hratelnost u střelby a jízdy, grafika

+13

Far Cry 5 – Dead Living Zombies

  • PC 25
Představte si, že se probíjíte v totálně béčkovém filmu hordy zombíků, kolem vybuchují sudy, hraje boží rocková hudba a vy živé mrtvé kosíte vším co máte po ruce. Jste děsně namakanej týpek/týpka a celej tenhle masakr je hrozně funny... Máte to? Tak to máte blbě...

DLC Dead Living Zombies bylo poslední DLC pro Far Cry 5. Na rozdíl od předchozích DLC a vlastně i samotné hry, je toto DLC zcela jiné. Otevřený svět? Ne. Nějaké schopnosti? Ne. Nové zbraně? Ne. Napínavý gameplay? Ne. Celé tohle DLC je jednoduše jeden velký omyl, byť pár světlých momentů má. Je jich ale žalostně málo, takže se pod hromadou trapnosti a nudy jednoduše ztratí.

Hra je prezentována formou sedmi příběhů, ve kterých je hráč hercem. Každý příběh totiž začíná příchodem postavy jménem Guy Marvel za jedním ze sedmi slavných režisérů a vždy jim prezentuje svojí vizi zombie postapo mega cool filmu, který by s nimi chtěl natočit. A každý příběh začíná vnořením do představy Guye o tom, jak by takový filmový příběh měl vypadat. Hráč se tak vždy dostane do lokace, která souvisí s názvem filmu, který si Guy představuje. Jednou je to most plný zombie, jindy farma plná zombie, a v dalším příběhu budete na střeše mrakodrapu.... ano, plné zombie. Pokaždé budete hrát uzavřenou malou mapu, kde se budete muset dostat z bodu A do bodu B. Nic jiného.

Co mělo hru ozvláštnit, se stalo její těžkou kotvou. Guy totiž vždy vypráví danému režisérovy svojí představu o filmu v průběhu hráčova hraní. Režisér občas něco doplní a hráč tak během hry poslouchá představy obou tvůrců. V drtivé většině času je to ale bohužel trapnost nad trapnost. Guy je buran, člověk nízké inteligence a dle toho vypadá nejenom jeho vyjadřování, ale také intonace a obecně tón hlasu, který vám brzy poleze na nervy.

Některé situace jsou přitom opravdu vtipné a jednou jsem se dokonce i zasmál. To když se Guy s režisérem dohadoval, jestli je v daném filmu tma, nebo světlo. Guy chtěl světlo, režisér tmu. V momentě kdy Guy řekl že bude světlo, měl jsem ve hře světlo. Režisér oponoval tmou a mě se ve hře obratem setmělo. Poté se začali dohadovat tma, světlo, tma, světlo a mě se přepínala noc a den v přírodě jako když si budete hrát s vypínačem v místnosti a neustále zhasínat a rozsvěcet. V otevřené krajině to vypadalo vtipně a vlastně to i vtipné bylo.

Většinou se ale ve hře dočkáte ukřičeného a nepříjemného hlasu Guye, který si bude vymýšlet a plácat nesmysly, které až na výjimky, viz.výše, budou otravné a nezajímavé. Samotný gameplay je navíc vždy ve stylu "tady jsi a sem dojdi", takže nečekejte nic jiného než tu větší, tu menší koridory, kterými se budete pohybovat, poslouchat nepříjemného Guye a likvidovat opravdu velké zástupy zombie. Tichý postup ve hře neexistuje, jedná se o nefalšovaný masakr, kdy se vám budou zombie objevovat v zádech, kdy se budou rodit stále dokola dokud nezničíte speciální kontejnery s ampulemi se zvláštním roztokem. Občas narazíte na silnějšího bosse a to buď ve formě silnějšího zombie, nebo kreatury například v podobě draka s lasery pálící z očí (pomkrnutí směrem k Far Cry 3: Blood Dragon), či velké zombie opice. Kromě neustále střelby se jednou i projedete v autě, ale jinak je hra opravdu pouze o držení spouště a likvidace nabíhajících a tupých zombie.

Každý scénář trvá cca 10 až 20 minut, pokud mapu znáte, dostanete se na poloviční časy. Při prvním zahráním se tedy obsahem prokoušete do cca 2 hodin. A vzhledem k tomu, že kromě změny prostředí, jak jsem popsal výše, se náplň nemění a vy jenom likvidujete hordy zombie, jsou to poměrně nudné 2 hodiny. Pokud si k tomu připočtete otravného Guye, který vám do hraní neustále kecá, získáte DLC které nejenom že nudí, ale také vadí tím více, čím déle hru hrajete. DLC jsem tak dohrál především proto, abych si ho mohl odškrtnout v rámci celé Far Cry série a také proto, že bylo opravdu krátké. Být hra s její nezábavností a hloupostí delší, dohrání bych asi vzdal.

Technicky samozřejmě DLC vychází z Far Cry 5, zde tedy není moc co vytknout. Pouze se připravte, že za své peníze dostanete krátkou, hloupou a nezábavnou střelnici plnou zombie kam se podíváte, navíc navrch s nepříjemným a neustále obtěžujícím komentářem nepovedené postavy již z původního Far Cry 5.

DLC tedy nedoporučuji. Pokud si chcete rozšířit původní Far Cry 5, sáhněte raději po Far Cry 5 – Hours of Darkness, což sice také není příliš kvalitní DLC, ale je rozhodně lepší jak toto, nebo po Far Cry 5 - Lost on Mars, které je z trojice vydaných DLC nejzajímavější. Případně jakákoli jiná zábava, kterou si najdete, bude zábavnější jak tohle. Fakt.

Pro: Technicky bezproblémové, velmi dobré grafické zpracování

Proti: Nudná herní náplň od začátku do konce, otravné komentáře v průběhu hraní od začátku do konce, repetetivní hratelnost, nic nového, velmi krátké, zadarmo drahé

+13

No Man's Sky

  • PC 65
Asi jsem byl jeden z opravdu mála lidí, ale ona hype vlna, která se strhla kolem hry před jejím vydáním, mě více méně minula. Zatím co za tím dle všeho všichni hledali div ne osmý div světa, mě to poněkud nechávalo chladným. V den vydání jsem si přečetl, že má jít prakticky o nekonečnou vesmírnou simulaci s nějakou tou možností objevování, stavění a kooperací, tak jsem to koupil. V gold edici.
Ze hry jsem nebyl nijak zvlášť zklamaný, tak nějak co jsem od toho čekal jsem i dostal, ale říkal jsem si, že tam ještě potenciál je a to co mě otravuje nyní, se možná zlepší. Vzápětí jsem hru odložil a dohnala mě ona vlna hejtu.

Refundy, útoky formou nízkých hodnocení a další. Bylo to docela ujetý, skoro jsem se smiřoval se skutečností, že je tohle pro hru konec. Ale nebylo tomu tak. Po zhruba tři čtvrtě roce přišel první update a bylo ohlášeno, že tím to zdaleka nekončí. Důvod vracet se jsem ale nějak neměl. Tím spíš, že když jsem to jednou v dlouhé chvíli zkusil, zjistil jsem, že můj počítač má náhle potíže to rozjet.

Uplynuli nějaké tři roky, vyšlo DLC Desolation a já si řekl, že se tedy zkusím vrátit.

Obsahu je zde nově opravdu hrozná spousta. Stavba dostala významných rozšíření, stejně tak i množství všemožných materiálů, které je po různu potřeba všemožně získávat, kombinovat a spotřebovávat. Ne všechno se hře daří dokonale. Je zde cítit velký tlak na bobtnání obsahu, ale místy je to nekonzistentní a otravné. Kdysi nebyl problém strávit pár hodin exploringem a získat tak lepší třebas havarovanou loď, která vyšla na cenu opravy potřebných komponent, nebo multi toolu, kterou šlo výrazně pod cenou pořídit od překupníka na planetě. Dneska je taková kratochvíle vykoupena potřebou odemknout zamčené úložné a technologické sloty, což je ve výsledku mnohem dražší a zdlouhavější, než nákup nové lodě. Nákup za peníze, které si i rychleji vydělám.
Budovatelé základen si na své přijdou, mají mnoho různých komponent které při stavbě mohou použít, ale současně je tu dost otravné spojování některých typů, jako například přistávací plochy, která se s ničím jiným než s původními budovami nespojí.
Lze tu toho mimo stavění dělat spousta, bojovat s piráty, explorovat planety, různě nagenerované druhy, plnit stále do kola stejné úkoly a plnit stále stejné generické komunitní úkoly pro odemčení nějaké té nové kosmetiky. Komunitní Anomálie mě svou přítomností a snadností jejího vyvolání překvapila. Cestování na příč celou galaxií je otázkou jednoho vyvolání a kámoše, který má blíže středu nebo samotného kraje galaxie nějakou základnu na kterou vás posune. Kdo nechce dlouze cestovat, instantně se dostane kamkoliv.
Ovšem nedej bože, když chcete hrát v partě. To je zatím asi nejvíce rozbitá věc, jakou jsem tu postřehl. Napadení piráty kamaráda znamená sólovou akci po něj, protože i když je v partě, společník je nevidí. Při hledání travelerů, kteří mi odemykají glyphy jsem musel být pryč z party, protože i když si nechali za informaci o poloze hrobu ze kterého glyph získám zaplatit, v partě se mi pozice mnohdy vůbec neoznačila. Počáteční tutoriál, který se tváří jako rozvětvený úkol se vám povětšinou v partě plní, ale jak přijde na řadu stavba základny, tak je to pěkné peklo. Něco sdílíte, něco musíte mít každý extra, takže kolikrát se nepohnete dokud si prostě neuděláte vlastní základnu a nejedete po své ose.
Samostatnou kapitolou je pak skutečnost, že se do hry dostali různé úrovně vylepšení veškerého vybavení, vaší postavy, lodi, multitoolu, fregaty atd., ale hra to prakticky nijak nereflektuje. Obtížnost je konstantně nízká, trochu potrápí prvních pár hodin, ale jak se zlepšujete vše sejmete s prstem v zadku. Na normál prakticky instantně, v survivalu to zabere o pár hodin déle. Perma smrt jsem nezkoušel, ale tak dokážu si představit, že tam by to nebylo o moc lepší, začátek by byl krytický a pak by jedinou hrozbou byl hráč sám sobě.

Naříkám, že je to špatná hra, ale má toho stále moc co dohánět a to stran optimalizace, konzistentnosti, společného hraní a obtížnosti, doplněním nějakých větších výzev.
Pokud však hledáte hru, kde se dokonale zrelaxujete, baví vás létat kolem a skenovat všechno živé a objevovat roztodivné tvory, pak je to rozhodně hra kterou vyzkoušejte, nejspíš vás zabaví na tisíce hodin a nudit se nebudete a kdo ví, třeba se toho tam dostane časem i ještě víc. Upřímně v to doufám.

Pro: Nekonečné možnosti exlporingu, relax,

Proti: Bugy kam se podíváš, problémový multiplayer, obtížnost

+13

Clash Royale

  • Android 80
Velmi chytlavá blbůstka na ty chvíle, kdy nemáte nic lepšího na práci. Souboje mají překvapivě docela hloubku (po strategické stránce), musíte dávat pozor, pečlivě volit vhodné karty ve správnou chvíli a teda hlavně mít sestavený solidní balík, který tak nějak počítá se vším, co by na vás mohl soupeř hodit.

Kupování truhel s kartami je tak trochu pay-to-win mechanika, ale není to kdovíjak hrozný. Většina karet se dá nasbírat docela rychle a pak už je to hlavně o vašich schopnostech. Potěší i občasné challenge mini turnaje s nějakým ztřeštěným modifikátorem. Doporučuju těm co hledají mobilní hru na dlouhé chvíle, která zároveň není úplně tupá.
+13

Pilgrims

  • PC 70
Na prvý pohľad odľahčená "kartová" adventúrka bez rozhovorov o putovaní trampa( nie toho z USA) rozprávkovou krajinou, ktorá šikovne robí zo systému achievementov hlavnú náplň hry. V rámci príbehu môžu postavy medzi sebou a s predmetmi interagovať rôznymi spôsobmi, pričom to čo by v inej adventúre postava okomentovala- nie to nepôjde, alebo zbláznil si sa? tuná prebehne a výsledkom je achievement. K dosiahnutiu všetkých je ,ale treba hru rozohrať viac krát,lebo niektoré akcie sa vetvia a vybrať si musíte jednu možnosť.Páčilo sa mi, že karty achievementov sú odkryté a sú teda pre vás nápovedou , čo musíte ešte urobiť, pričom musíte aj kalkulovať , lebo jedna akcia môže následne vylúčiť inú, ktorá by viedla k získaniu ďalšieho. Večerníček na dobrú noc si tak môžete vyskladať podľa chuti )

Pro: zaujímavý nápad

+13

Warhammer: Chaosbane - Tomb Kings

  • PC 65
První a zatím jediné příběhové rozšíření k Chaosbane není špatné. Přináší jednu novou kapitolu, která délkou odpovídá kapitolám z původní hry. Zasazení je pouštní s jasnou egyptskou stylizací. Osobně pouštní prostředí od dob Diabla II moc nemusím, ale zpracování je na úrovni. Dobrý nápad je, že z bezpečného tábora nejsou přímo vstupy do jednotlivých lokací. Je vždy nutné se probojovat ke vstupu do dané hrobky. Jde o drobnost, ale nic podobného jsem v jiných hrách neviděl. Technické zpracování a propojení s originálem je bez problémů. Jen jednou se nám stalo, že bylo nutné opakovat quest, těžko říct proč se nenačetl závěrečný boss. Bylo nutné opustit hrobku a vstoupit znovu, poté již bylo vše v pořádku. Nový režim Relic Hunt není špatný a díky flexibilitě bude mít dobrou trvanlivost, ale endgame obsahu jsme se zatím moc nevěnovali. Celkově není rozšíření špatné, ale vzhledem k obsahu bych uvítal nižší cenu.
+13

F1 2018

  • PC 85
F1 2018 je poctivý závodní simulátor z dílny britského Codemasters, který potěší každého milovníka závodních her, formulí či obecně rychlých aut, ať už v režimu věrné simulace nebo jako čistá arkáda. Je jen na hráčovi, jak si hru nastaví a jak ji chce hrát.

I když se nepovažuji za věrného fanouška formule 1, přesto mě hra zaujala tak, že jsem dohrál celou jednu sezonu kariéry na obtížnost Hard a dokonce se mi podařilo vyhrát ve stáji McLarenu v této nováčkovské sezóně mistrovský titul, i když jen o pár bodíků nad v realitě dominantním Hamiltonem. Tím jsem ale bohužel zároveň tak trochu ztratil motivaci pokračovat ve hře v další sezoně, proto teď momentálně frčím v multiplayeru.

Jednoznačně největší výhodou hry je kompletní licence všech reálií, tzn. všech tratí, týmů, aut i jezdců. Vše tu probíhá tak jako v reálné F1 - tedy v každém závodním víkendu máte 3 tréninkové režimy, následuje kvalifikace a poté samotný závod. To vše v líbivém kabátku krásného grafického zpracování a za lahodného zvuku plných otáček motoru.

Škoda jen trochu kostrbatého pojetí hry stran různých doplňků, které hráče měly pravděpodobně lépe vtáhnout do dění světa formulí. Příkladem za vše jsou rozhovory, které náhodně přicházejí ať už po tréninku, kvalifikaci nebo po závodě a které působí dost zvláštně a často se mi stalo, že se mě reportérka ptala na něco, co se v tu chvíli vůbec nestalo. Navíc se otázky často opakovaly a proto mě tato kratochvíle velmi rychle omrzela.

Samostatnou kapitolou je, tak jako u všech závodních her, AI protivníků. Ve hře se dá sice AI nastavit v rozmezí 0-110, to však ovlivňuje spíše rychlost protivníků a jejich schopnost zajíždět rychlé časy. I na vysokou AI se mi často stalo, že jsem se dostal nepochopitelně do kolize, někdo do mě zezadu napálil nebo mě naopak prudce vybrzdil. Naštěstí je tu tlačítko flashback, nemít tuto berličku k dispozici, titul bych asi kvůli těmto incidentům vyhrál jen stěží.

Akcí zdarma na Steamu, která mě dokopala k tomu vyhrabat a konečně pořádně využít před dlouhou dobou zakoupený volant, si u mě Codemasters získali přízeň a rozhodně ještě mám v plánu v budoucnu nějaký nový přírůstek do série pořídit.

Pro: rychlost, adrenalin, zvuky motorů, realita, multiplayer

Proti: občasné záseky AI protivníků, rozhovory v kariéře

+13

Darkest of Days

  • PC 60
Z 19.st veľa FPS-siek nie je a to je asi najväčší dôvod prečo venovať pozornosť tomuto low budgetu. Príbeh je naviac reznutý sci-fi a aj keď sám o sebe nestojí za nič, jeho hlavný prínos je v kombinovaní pušiek ,koltov a kanónov z A. občianskej vojny s futuristickými zbraňami a ako bonus príde aj na modely z I. a II. sv . vojny, lebo aj tam sa v misiách pozrieme. V nich budeme, veľké prekvapenie - áno bojovať a to v rôznych módoch- Rambo štýl, snajper, klasické krytie, dobývanie, bránenie, potýčky a dôjde napr . aj na vypečenú vzducholoď. Vďaka rôznorodosti zbrani nehrozí stereotyp naviac nabíjanie je sprevádzané malou minihrou , ktorá robí prestrelky ešte zaujímavejšími. Nízke hodnotenie majú na svedomí idiotské neviditeľné steny hraničiace až s bugmi, ktoré vedia poriadne otráviť celú hrateľnosť.

Pro: pekné modely zbraní, grafika tiež ujde

Proti: steny, nezáživne podaný príbeh

+13

Frostpunk

  • PC 95
Zajímalo Vás někdy jak by vypadalo peklo, kdyby opravdu zamrzlo? Že ano? V tom případě vítejte v posledním městě na Zemi, kde přežijí pouze ti nejsilnější a nejotrlejší jedinci. Ve městě, kde staré morální hodnoty znamenají pramálo, kde lidé jsou pouze další “surovinou“, a kde si chce každý utrhnout kousek "ráje" pro sebe.

Příběh nás zavede do alternativní minulosti, kdy začalo globální ochlazování planety a hrstka přeživších se vydává na dálný sever, kde vlády nechaly zřídit generátory, jenž mají zajistit přežití lidstva. Po celou dobu hraní Vás bude doprovázet opravdu tíživá a depresivní atmosféra.
Frostpunk je především budovatelská strategie, ve které se najdou i nějaké ty sim a survival elementy. Staráte se hlavně o blaho Vašeho obyvatelstva.

Největší devízou Frostpunku je obří generátor tyčící se nad městem, který poskytuje lidem tolik potřebné teplo. Bez něho by se v -150 °C přežívalo jen stěží, jen pro představu, kyslík začíná kapalnět při - 180°C.
Prvního dne začínáte s usmolenou bandou 80 lidí, která může narůst až k 700. Pošlete lidi do práce a už se jenom kocháte jak pěkně makaj, nebo jak se plní medical posty :D. Postupným výzkumem neustále vylepšujete budovy bohužel výzkum je největším bottleneckem, pro přísun surovin a taktéž lze posílat průzkumníky do pustin za městem.

Do toho si musíte neustále hlídat “Nespokojenost“ a “Naději“, pokud naděje příliš klesne, nebo nespokojenost bude moc vysoko, lidé Vám dají ultimátum a musíte je opět přesvědčit, že jednáte v jejich nejlepším zájmu.

K tomu Vám dopomohou zákony. Některé jsou celkem kontroverzní, některé méně. Co takhle dětská práce, 24hodinové směny, pilinové hamburgery, nebo používání mrtvol jako hnojivo nebo alternativní zdroj jídla( ͡° ͜ʖ ͡°)? Nicméně: Město musí přežít!. Pak jsou tu tzv. zákony určující smysl. Můžete si vybrat mezi náboženskými fanatiky, nebo lehce pravicovou totalitou.

Většinou jsem jel jenomThe New Order, jelikož měl schopnost Foreman pěkně op, a taky proto, že se mi hnusí jakékoliv náboženství. Obě strany mají svoje pro a proti, kdy začínají celkem nevinně a pokud jim to umožníte můžou i lehce přerůst přes hlavu.
Hra dokáže být celkem obtížná, nejvíce při prvním hraní, kdy prostě člověk neví, jaký výzkum rushovat, a jaké zákony jsou nejlepší. Prostě metoda pokus, omyl. V tomto směru je hra až úmorná, kdy v jádru je to odpornej micromanagement zdrojů, který prostě nemáte, zejména na vyšších obtížnostech. Dohráno na endless endurance extreme 100 dní, takže o tom něco vím.

Pokud jde o audiovizuál byl jsem naprosto spokojenej, nemám co vytknout, ale hlavně musím vyzdvihnout opravdu povedenej soundtrack.
Hra obsahuje i DLC, z nichž za zmíku stojí snad jedině The Last Autumn, který je prequelem a postavíte si v něm vlastní generátor. Nechybí ani nové zákony.

Osobně jsem si hru užíval i po nějakých 160 hodinách, bohůmžel není bez chybiček. Největší kámen úrazu je znovuhratelnost, kdy po dohrání základního scénáře hře dojde dech a nemá prakticky co nabídnout, snad plnit achievmenty, nebo projetí hry na vyšší obtížnosti.
Další je již zmiňovaný micromanagement, a přepálený HW nároky, kdy při vyplněným kráteru s 700 obyvateli se lze přiblížit konzolovým standartům.
Co říct na konec? Snad jedině “March to work and praise our glorius leader!!!“

Pro: The New Order, atmosféra, audiovizuál, originální prvky,

Proti: HW nároky, znovuhratelnost, otravný micro, obtížnost

+13

The Last of Us Part II

  • PS4 95
Od prvního dílu, TloU Part2 již příběhově dospěl, podobně jako postava Ellie.
Velice odvážné pojetí příběhu plného ran osudu, osobních tragédií a pro některé lidi, kontroverzních témat, která nebudou skousnutelná pro všechny. Tímto smekám před Naughty Dog, kteří se nebály držet se své vize i za riziko nižších prodejů a tlaku některých lidí.

Výborně propracovanou grafikou a rozmanitými lokacemi, vykresluje konec civilizace, kterou rozprášila nezvládnutá pandemie. Mezi lidmi neplatí žádné zákony a vše závisí na vlastních hodnotách o které v tomto drsném světě mohou snadno přijít, kde lidskost je velice vzácná.
Infrastruktura je zničena, tak není snadné se kamkoliv dostat. Suroviny jsou omezené, člověk musí používat cokoliv co je po ruce, aby se ubránil a přežil. Proto, důkladné prohledávání prostředí je důležitou součástí včetně volby nejlepší taktiky pro zdolání nepřátel.

Velice naturalistické vyobrazení násilí a interakce s nepřáteli, věrně dokresluje surovost a věrnost tohoto světa, které musí přeživší čelit. Úžasné herecké výkony pro animaci postav, jejich mimiku a hlas, člověka naprosto pohltí včetně temných scén, ze kterých opravdu zamrazí.

Postavy jsou propracované do posledního detailu a hráč se s nimi seznamuje až do konce hry. Vyprávění je systematické, přesto jedno dohrání většinou nestačí k objevení všech detailů příběhu a pochopení postav.
TloU Part2 je adekvátní pokračování, oblíbeného prvního dílu.

Pro: Grafika hry; detailní zpracování prostředí, postav a příběhu; vyvážený a rozmanitý gameplay

Proti: Na můj vkus, některé Quick time eventy „zbytečně silně tlačí na pilu“ aby hráče víc emočně zapojily do děje. Obešel bych se bez nich.

+13

Codename: Outbreak

  • PC 75
Nemuzu jinak a musim pridelit teto hre i psany komentar, jelikoz by ode me bylo velmi nefer komentovat hry, jenz jsem hral jen zlomek casu oproti teto silenosti.
Hru jsem sehnal kdysi ve videopujcovne. Meli tam tak 3 hry, takze vyber byl fakt obrovsky.
Po nekonecne instalaci jsem se konecne dockal a zacalo dobroduzstvi, ktere bylo v prvni rade hrozne divne.
Na zemi spadl meteorit a z krateru se zacali lihnout mimozemstani, vubec ne podobni Alienovi, tedy alespon jeho prvnimu, oblicej znasilnovacimu stadiu. Tahle potovora se vsak nerodila z bricha a nelkladla do obeti sve dalsi ja. Tenhle previt se zapichl cloveku do patere a ovladal jej skrz ni. Ale jinak vypadala, skakala a rodila se z vajicka uplne stejne, jak facehugger, coz nebylo moc originalni.
Vy jste dostali rozkaz s partakem zjistit, co se tam sakra stalo s tim meteoritem. Partak byl docela v pohode a ovladani pres F klavesy bylo docela vychytane. Dalo se taky prepinat mezi vojaky, tim padem se daly vytvaret pasti apod. Pak se tam objevovali jeste obrovsti skorpioni, jako hlidaci lihni a bojovnici. Plivali kyselinu a nebo utocili svymy obrovskymi klepety. Kontakt s nimi vsak nebyl moc casty a vetsinou jste bojovali s priblizne deseti vojaky, ktere jako kdyby koordinoval.
Vojaci byli docela pitomi, ale meli fakt skvely cuch na to me lokalizovat a dokazali se trefit samopalem na kilometry daleko. Od vojaku se da velmi lehce prejit k tematu chyb ve hre, kterych tam bylo opravdu pozehnane, ale ja to ve svych 13ti letech opravdu neresil. Obcas se popadl nekdo do zeme, nebo partak vystrilel vsechny naboje do zdi. Proste hovadiny, ktere se daly obejit a zas tak moc nekazily hru.
Nejlepsi byla ma cele hre druha mise, na kterou navazovala treti, ctvrta a pata mise. Proniknout do objektu, zjistit co se tam stalo, zachranit vedce a utect z tama. Skvela akce a napeti. I tank jsem musel znicit.
Dalsi mise uz byly trochu vopruz a docela site horkou jehlou. I kdyz posledni mise nebyla spatna, ale byla hrozne tezka.
I pres svoji velkou narocnost, hlavne diky super vojakum, jsem hru dohral.
Jedno vim ale jiste, uz bych si ji znova nezahral. Avsak kdyz jsem byl maly, tak jsem ji paril furt dokola. Ostatne, nemel jsem nic jineho na hrani, tak co mi zbyvalo.
Ps: kvuli odlesku z monitoru jsem nemohl hrat nikdy nocni mise, videl jsem tam uplne kulove ;)

Pro: Partak, volnost pohybu, jedna zbran, ktera v sobe mela dalsich 10 zbrani

Proti: Zbytecne chyby, borci s raketometem

+13

DmC: Devil May Cry

  • PS4 80
DmC: Devil May Cry je fanoušky série hodně opovrhovaný a já se jim nedivím. To, co na ní hard core fanoušci miliovali je totiž fuč a zbyla vlastně jenom taková kostra. Jenže ta kostra je pořád sakra dobrá. Nejmenovat se to Devil May Cry, nejspíš to sbírá minimálně o deset procentních bodů vyšší hodnocení.

Největším negativem jsou jednoznačně naprosto nudné a zbytečné postavy a celkově kostrbatý příběh o ničem. Podobně slaboučcí jsou také bossové, kteří jsou ukrutně nudní a jednoduší. Mají sotva pár útoků, až na výjimky žádné výrazně se lišící fáze a hra tak celkově působí v tomto ohledu dost nedodělaně. Hodně lidí taky otravoval třeba styl "červené červenou zbraní, modré modrou". To mě osobně ani tolik nevadilo, aspoň musíte vážně použít všechny zbraně.

Teď na pozitivní notu... Hra má vynikající bojový systém, který není tak komplexní jako u původního DMC. Přesto je ale skvěle vyvážený a plynulý. Můžete měnit zbraně jak chcete, vázat komba na milion různých způsobů a ve hře se tak nevytrácí alespoň jakýsi zbyteček duše DMC. Naučit se vše mistrně ovládat netrvá zdaleka tak dlouho jako u původní série a díky tomu jde o nesmírně přístupnou hru, kterou jsem jako milovník série s radostí dohrál na všechny obtížnosti. Dalším velkým plusem je design úrovní. Ten je vážně nádherný a působí chvílemi děsivě, je barvitý a každá část hry má svoje vlastní kouzlo. Solidní je taky replay value, kdy se odemykají neustále nové obtížnosti. Jen je škoda, že zde to nejde trochu rychleji, protože některé úrovně obtížnosti jsou vyloženě navíc a musíte je projít, abyste se dostali k tomu nejzajímavějšímu.

Pro: Přístupnost, bojový systém, design úrovní

Proti: Příběh a postavy, fanouškům série nejspíš tolik nesedne

+13

Test Drive Unlimited

  • PC 95
Já zkrátka tyhle arkády s "realistickým" ovládáním miluju :-)

Pocit ze hry je velice podobný NFS Porsche a měl jsem nutkání hrát to tak často jak to jen šlo. Dokonce jsem si save files přenášel na flešce z domu jinam abych mohl pokračovat ve hře :-)

Postup hrou jsem zvolil takový, že pro odemykání dalších částí ostrova, aut a šampionátů jsem zvolil všechny asistenty jízdy vypnuté, abych si zvykl na ovládání a zkrátka dostal ježdení do rukou. Naštěstí je obtížnost zvolena poměrně rozumně, ačkoli se to počas hraní nezdá a hlavně ze začátku jsem měl pocit, že jsem časovými a rychlostními limity šikanován :-) Zpočátku jsem si nebyl jist jestli hra bude hratelná z klávesnice ale po vyhrání se s parametry klávesnice naštěstí byla. Samozřejmě kromě Hardcore Mode - tam je potřeba volant nebo cokoli analogové.

Tuning je dost zjednodušen, tedy dají se koupit 3 balíky vylepšení parametrů, z nichž třetí je nejvýkonnější. Na některá auta vyladěny výrobcem naneštěstí nelze aplikovat tuning. Jsou to bonusová auta které hráč dostane po absolvování šampionátů. Aut, které se po aplikaci tuningového balíčku přehoupli do jiné kategorie bylo naštěstí naprosté minimum, co si pamatuji tak možná dvě. Tady bych se zastavil a uvedl nelogické zařazení některých aut do výkonnostních kategorií. Jako příklad auta v kategorii C uvedu Ferrari 575M Maranello se zrychlením 0-100km/h za 3,5s a v kategorii A! Maserati MC12 se zrychlením taky 3,5s :-(

Hra bohužel i po aplikaci patche obsahuje některé původní chyby.
Jako příklad chyb uvedu téměř nepoužitelné automatické řazení u některých modelů Mercedes, Audi a Pontiac - naštestí si automat dá říct ruční volbou rychlostního stupně. Dále za jistých okolností se automatická převodovka zasekne na prvním stupni a je nutné přeřadit ručně. Je to otrava, ale auta se objevují z ničeho a taky miznou do ničeho na můj dohled a někdy do nich nejde nenabourat. V této souvislosti je tady další nepříjemnost a tou je zmrznutí hry na sekundu až dvě při menším kontaktu s AI autem. Jednak to spustí mou hledanost policií a jednak se téměř vždy vybourám.
I navzdory těmto chybám je hra nesmírně chytlavá a způsobuje dočasnou závislost.

Online část jsem nezkusil ani jednou, protože nepředpokládám, že po 14-ti letech to kdosi hraje online.

Na youtube jsou videa ze hry, kde děti předvádí jízdu s naprosto neuvěritelnými výkony kategorie "the best" a "world record". I když se žádný z nich nevyjádřil ke způsobu jak došli k naprosto odlišnému chování aut, jako je maximální přilnavost za každých podmínek, zrychlení jak ve stihačce a zpomalení ze 400km/h na nulu za 2 sekundy, předpokládám, že modifikovali konfigurační soubory hry obsahující parametry aut.

Pro: parádní výběr aut mnohých kategorií; pocit z jídy připomíná NFS Porsche; zábavné objevování ostrova; kvalitní patch DLC se spoustou skvělých nových aut

Proti: nelogickost kdy si auto v showroomu vyzkoušíte a pak vám prodejce řekne, že jej nemá k dispozici; potíže s logikou ovládání automatické převodovky; objevení a mizení AI aut na dohled se všemi důsledky; nelogické řazení aut do výkonnostních kategorií

+13

Nioh 2

  • PS4 90
Nioh 2 je hra která mě neuvěřitelně pohltila. Bohužel k jedničce jsem se dostal, až po dohraní dvojky. Hra se hraje velmi příjemně a přijde mi o něco lehčí než třeba Dark Souls nebo Sekiro, takže by to mohl být dobrý úvod pro hráče kteří uvažují o hraní takovýchto her.

Ve hře máte na výběr z velké škály zbraní (většina z nich byla již v jedničce), souboje jsou tu vcelku svižné zvláště pak na vyšším levelu. V této hře jako u jím podobných her jde o to se naučit jak daný protivník bojuje a jakmile se to člověk naučí, pak už nemá s daným nepřítelem větší problémy. Ve hře se nachází vcelku široká škála nepřátel, takže mi nepřijde, že by se moc rychle dostavil stereotyp, ačkoliv když už zabijete svého 1000 Gakiho (jeden z prvních yokaiu, kterého potkáte), tak ten vám už asi moc nezavaří. Ve hře každopádně máte ještě k dispozici speciální schopnosti v podobě Souls Core, které mohou vypadnout z vašich nepřátel a jsou neocenitelným přínosem v soubojích a v neposlední řadě se můžete proměnit do své yokai formy, ale chce si jí to dobře naplánovat kdy jí použít, aby byla co nejúčinnější.

Hru si můžete užít až se třemi přáteli a ve vícero lidech je hra mnohem snazší, nebo si můžete přivolat jiného hráče a to buď aby ovládal přímo svého avatara (to lze u svatyně), nebo si můžete vyvolat avatara, kterého bude ovládat AI (popravdě moc vám ale nepomůžou, jen asi jako pohyblivý terč pro nepřátele). Zároveň můžete chodit pomáhat jiným hráčům a v tu chvilku hra získává jiný rozměr.

Co bych hře vytknul tak asi jen to, že je ve hře hromada předmětů a popravdě takových 60% jsem snad ani nepoužil (nemyslím tím zbraně, ale různé předměty).

Závěrem hra je super, ve hře mám nahráno 100+ hodin a stále se k ní vracím.
+13