Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Tomb Raider: Legend

  • PC --
Lara Croft Tomb Raider: Legend
========================
Tomb Raider, značka ktorá je s nami pomaly už od začiatku hernej histórie čo sa týka PC hier. Vážne je Tomb Raider hodný svojho prívlastku Legend ?

Na začiatku inštalácie máte na výber akú verziu si nainštalujete či klasickú verziu alebo verziu s vylepšenou grafikou (verzia PS3, Xbox 360). Ja ako správny hráč chcem mať všetko na maximum a vyšťaviť len ako to pôjde. Hru som spustil a nemilo ma prekvapilo, že mi trhalo menu ale potom som si hned dal patche a problem bol vyriešený. Patch inač vám odporúčam nainštalovať aj z dôvodu ak máte problém so zvukovou kartou.

Lara ako sexica ovládala svoju akrobatiku perfektne ale so zbraňami to bol už menší problém. Nie v tom ako zachádza so zbraňami ale v tom, že som mal pocit, že strieľam gumené projektily. Neni možné aby nepriatelia vydržali toľko rán s pištole alebo nebodaj z M16. Presne toto je najväčší problém! AI v tejto hre je len výsmech a niekedy čo niekedy skoro za každým a hlavne ku konci som mal pocit, že i duchovia v Pac-Man sú viac zákernejší a vyspelejší ako tu. Príjemné spestrenie bola motorka ktorá síce ma dosť od realnosti ale aj tak to mu neuškodí.

Soundtrack príjemný aj prostredie (Nepál, Japonsko,Ghana...) rôzne katakomby, priepasti ale časom sa to aj tak trošku opakuje ale nič čo by uvádzalo hru do streotypu. Príbeh pre mňa moc nezáživný asi kvôli tomu, že Lara je až moc veľký klaďas. Menšie bugy ale nič čo by vám vadilo (občas sa stalo že lara visela na lane asi "pol metra" od lana :) Bosovia primitívny, že ste sa nemuseli ani trocha vyhýbať ich útokom. Herná doba nieje príliš dlhá za takých max 8 hodín to dáte.Rôzne bonusy typu napr. nové oblečenie isto potešia (ktoby nechcel vidieť Laru v spodnej bielizni), takže znovuhrateľnosť je tu istá.

Na koniec my som vám radšej odporúčal hru zahráť v "light" verzií. V tej vylepšenej verzíí budete mať síce krajšie prostredie ale hra postupom čím budete dalej tak začne padať, čo vám trošku znechutí hru ale nič hrozné.

Pro: Lara Croft, Akrobatika, hudba,

Proti: AI katastrofálna!, menšie bugy, primitívny bosovia, zbraňe,

+12

Severance: Blade of Darkness

  • PC 90
Tak jsem konečně dopařil tuto hru a musím říct, že mi to dalo pořádně zabrat. Už první setkání z rudým Ďáblem bylo docela husté. Když jsem pak skoro ke konci zjistil, že hru nemůžu dohrát, protože jsem nenašel všechny runy, které byly schovány ve formě skrytých míst. Tím pádem jsem se nedostal ke klíčové zbrani, a vracet se nedá (alespoň si vychutnáte ten první, na hovno konec). Takže znova. Řval jsem vzteky.

Naštěstí, je to hra dost kvalitní na to, aby mě bavila stále. Teď po dohrání, když o tom tak přemýšlím, to bylo jen dobře, protože mě to donutilo, naučit se pořádně zacházet se zbraněmi, a konečně se naučit zásadní červené komba, bez kterých bych byl ke konci absolutně v řiti. Hra exceluje skvělým soubojovým systémem, který je tak něco mezi jednoduchostí v Rune a hardcorem v Die by the Sword.

Protivníka zaměříte, kamera se zklidní a vy můžete mačkat komba. Úplně jak v nějaké bojovce. Hra je to nesmírně brutální, končetiny a krev lítají. Musím říct, že bez toho bych si to nedokázal představit. Protože hra celkově disponuje dost temnou a sirovou atmosférou. Dost v tom hraje roli skvělá grafika a architektura. Příběh sám o sobě nepřekvapí (klasické dobro vs. zlo). Když k tomu ale připočtete epickou gradaci, a super hudbu. Hudba je skvělá, sedí úplně přesně.

Hrou jsem po ovládnutí elfího meče projížděl jako máslem, ale ke konci pak přituhne. Některé momenty jsou až frustrující, častokrát jsem si musel dávat pauzu. O to bylo pak větší uspokojení, když jsem rozsekal bose na kusy a hru pokořil.

Pro: sirová atmosféra, grafika, systém soubojů, hratelnost

Proti: otravné hledání run, občas hodně těžké

+12

Minecraft

  • PC 100
Tato hra má snad u každého člověka stejnou evoluci. Nejdřív se o tom dozvíš a říkáš si - je to volovina. Pak tě někdo donutí to zkusit a už jsi v tom. Hned poznáš že je to perfektní snadboxka a hraješ donekonečna... Ale, už to neni ono. Staré hezké časy 1.6.6(beta)... Tehdy měl z te hry člověk uplně jiny pocit, kdežto teď... za půl roku tam budou vesmírné rakety :DD

Pro: Vše :))

Proti: Vývoj hry k hošímu

+12 +17 −5

Football Manager 2012

  • PC 90
Poté, co mi Steam ukazuje přesně 400 odehraných hodin a hra necelých 16 dní čistého času si dovolím napsat komentář k prozatím poslednímu ročníku této, zejména v Británii, extrémně populární série.

Sports Interactive jsou mistři ve svém oboru, potvrzují to každý rok, když vydávají na podzim nový díl Football Manager a hra pravidelně sbírá devítková hodnocení. Letošní ročník není výjimkou. Předem upozorňuji na fakt, že jsem po loňské výborné zkušenosti s hraním přes LAN definitivně rezignoval na singleplayer , takže moje zážitky jsou ještě umocněny tím, že hrajeme s kamarádem ve stejné lize a navzájem si takříkajíc „lezeme do zelí.“

Vývojáři pro letošní ročník slibovali zase několik stovek vylepšení, ať už se jedná o kosmetické úpravy nebo třeba o zlepšené tiskové konference a hlavně vylepšený zápasový engine. Nutno podotknout, že většina z proklamovaných slibů byla skutečně splněna. 3D zápas vypadá lépe, než kdy předtím, rozhovory s mužstvem jsou na skvělé úrovni (nově můžete promlouvat hromadně k obráncům, záložníkům i útočníkům, což přijde vhod třeba přitom, když se vaší obraně nevyvede zápas a vy nemusíte u každého obránce zvlášť naklikávat, že nejste spokojeni s výkonem, ale dáte to hromadně – skvělá věc). Interface je zase o něco intuitivnější (každý rok si říkám, že už tam není co vylepšovat a podívejme), i když k němu jednu výtku mám (viz. níže), hra je zase o něco přístupnější pro nováčky, ale zároveň zůstává výzvou pro zkušené harcovníky série, atributy a potenciál hráčů jsou opět přesnější. Dá se také zvyšovat prestiž ligy, takže když po pár letech vyhrajete s českým týmem třeba Ligu Mistrů, tak do ligy budou přicházet lepší hráči.

Co se mi nelíbí, je to, že fráze při tiskových konferencích zůstávají už několik let stejné a já je naklikávám pomalu poslepu. Tady už by to vážně asi chtělo nějakou změnu. Nepotěšilo mě také to, že když najedu na profil hráče a poté třeba historii, tak se musím vracet zpět do sestavy více kliknutími, protože se to nejdřív vrátí na úvodní stránku hráčova profilu (funguje to, jako když jdete zpět v internetovém prohlížeči). V minulých ročnících hra pochopila, že se zřejmě chci hned vrátit na celou sestavu a okamžitě mě tam hodila. Klasikou zůstává, že v den vydání je hra docela dost zabugováná, naštěstí nejzávažnější bugy řeší patch, který vychází cca týden po vydání (vývojáři hru patřičně hýčkají a z původní verze 12.0.0. je momentálně 12.2.2., která samozřejmě obsahuje i aktualizovanou databázi se zimními přestupy). Chybám se nevyhnula ani lokazlizace (např. zpracování=chytání, takže u atributů je dvakrát chytání, ale dá se stáhnout z internetu upravená verze), ale to je vzhledem k tunám textu celkem pochopitelné. Jenže to je, co se výtek týká, asi vše a já celkově nemohu nic jiného, než chválit.

Football Manager je hra s nekonečnou trvanlivostí (tedy alespoň do vydání dalšího dílu) a pro fotbalového fanouška znamená asi tolik, jako pro kované stratégy legendární Civilization. Jsem velmi zvědavý na příští ročník a opět své peníze věnuji Sports Interactive (a distributorovi) velmi rád.

Pro: Nekonečná hratelnost; výborný multiplayer; vylepšený 3D zápas a týmové rozhovory; výzva pro zkušené hráče série a zároveň přístupnost nováčkům

Proti: Stále stejné fráze na tiskových konferencích, které se opakují už několik let; velké množství bugů v původní nepatchované verzi, chyby v lokalizaci

+12

Dungeon Keeper 2

  • PC 85
Jelikož jsem velkým fanouškem Dungeona keepera jedničky, dvojka byla povinnost! Sice dlouho odkládaná, ale nakonec jsem ji dostál. Včera jsem si hru nainstaloval a za hrál a můžu říct, že jsem rád že autoři se drželi svého řemesla a nějak dramaticky do principu hry nezasahovali. Stále mastíte impy pohlavkama aby více makali, přetahujete potvory do bitevních vřav a zdlouhé chvíle pomáháte impům plnit pokladnice(ale to je když máte jistotu že se žádné z monster nedívá! :D) Tato hra mě pobavila, baví a příjemně překvapila podobností prvního dílu. Zde není co vytknout, snad až na tutoriální mise, ale jejich potřebu chápu, aby přiblížila hru "nováčkům". Pro mne jednoznačně 100 % na poli originality vítězí jen málo titulů, ale tento do nich jednoznačně patří. Libí se mi i humor, který hra obsahuje a vtipná videjka mezi jednotlivými "misemi". Hold zlatý kluci z Bulfrogu a jejich řemeslo vždy bylo pro herní průmysl přínosem, narozdíl od jiných...

Pro: originalita, humorné pojetí, fackování impů :)

Proti: rozpad Bulfrogu a jeho zlatých hochů

+12 +14 −2

Rally Trophy

  • PC 80
Rally Trophy je jediným počítačovým simulátorem s tématikou historické rally, ve své době vynikal zejména překrásným grafickým zpracováním a reálnými jízdními vlastnostmi vozů.

Menu je vzhledově povedené a přehledné. Hra obsahuje 11 historických rally vozů počínaje nejslabším Mini Cooperem S a konče nejvýkonnější i nejmladší Lancií Stratos, u každého vozu je možno si vybrat ze dvou typů zbarvení. Během jízdy se dá na vůz dívat ze šesti pohledů kamery, nejčastěji jsem využíval pohled z interiéru, interiéry jsou nádherně zpracovány. Výkonnostní rozdíly mezi vozy zde jsou hodně znát, slabší vozy s předním náhonem jsou mnohem méně přetáčivé než silné vozy se zadním pohonem. Hru rozhodně doporučuji hrát s volantem, na klávesnici jsou obzvlášť silnější vozy téměř neovladatelné. Vozy mají celkem povedený systém poškození, po dvou etapách se vždy nabídne možnost auto opravit, systém oprav je podobný hrám série Colin Mcrae Rally. Možností nastavení zde je tak optimálně, nic mi nechybělo.

V klasické rally se dá jezdit na 32 trasách rozdělených do pěti různých prostředí, nejjednodušší mi zde přišlo Rusko, naopak nejobtížnější zatáčkovité Švýcarsko. Cesty zde jsou docela krátké (nejdelší má jen 7 km) a hlavně (s výjimkou Švýcarska) příliš rovné, převládají rychlé zatáčky. V modu Arcade se jezdí na deseti okruzích taktéž rozdělených do pěti prostředí, nejdelší okruh měří 4,5 km. Během rally je možné potkat dokonce i pobíhající zvěř, což jsem v žádné jiné rally hře neviděl, byl to dobrý nápad.

Hlavním modem je Championship, je možné ho hrát na tři stupně obtížnosti (Novice, Intermediate, Expert). Poprvé jsem ho hrál na střední obtížnost, byl jsem překvapen dobrými výkony počítačových soupeřů. Za konečnou pozici v rally se udělují body. Před poslední rally ve Švýcarsku se mi stalo, že první tři jezdce (byl jsem mezi nimi i já) dělily pouhé dva body. Byl jsem strašně moc rád, že jsem se nakonec stal vítězem šampionátu, neboť se mi odemkl nejvyšší stupeň obtížnosti. Také mod Arcade obsahuje šampionát, jezdí se zde na okruzích proti pěti viditelným počítačovým soupeřům.

Grafické zpracování je na vysoké úrovni, vozy se svým předlohám věrně podobají, obsahují velmi pěkné interiéry. Okolí tratí je bohaté, graficky výborně zpracované. Líbilo se mi časté oslnění od Slunce, pobíhající zvěř a také rozmary počasí. Auta jsou skvěle ozvučena, navigátor při rally říká zatáčky ve vhodnou chvíli, bohužel někdy věnuje větší pozornost pobíhající zvěři než ostré zatáčce.

Rally Trophy patří mezi mé nejoblíbenější rally simulátory, díky historickým vozům a vysoké obtížnosti si ho rád zahraji i v dnešní době. Jako největší zápor vidím příliš rovné cesty, nebýt tohoto, dal bych i o 10% vyšší hodnocení.

Pro: historické vozy, grafické zpracování, ozvučení vozů, pěkné interiéry, jízdní vlastnosti vozů, mod Arcade, velký počet tratí, obtížnost, pobíhající zvěř

Proti: příliš rovné a krátké tratě, relativně málo vozů

+12

Dark Legions

  • PC 80
Tak tohle byla moje srdcová záležitost na střední.
Hráli jsem to jednou u kamaráda celé odpoledne a pak jsem si odnesl originální diskety domů.
Měl jsem celej víkend abych si to zahrál !
Až doma sem zjistil že sem si nevzal manuál a tudíž neodpovím na kontrolní otázku při startu.

Od devíti večer do půl třetí do rána jsem zkoušel hesla...
Pak sem se trefil :-D
Dodnes vím že to bylo heslo "mouse"
Do nedělní půlnoci už jsem to nevypl, kdyby náhodou.

Každopádně kouzlo hry spočívalo nejvíce v multiplayeru s kamarádem u jednoho stroje a na svou dobu výborná grafika.

Pro: Démoni !, tahova strategie a akcni hra v jednom

Proti: Nevyvazenost jednotek

+12

I of the Dragon

  • PC 80
Hru Dračí Oko jsem koupil za krásných 49 korun jako přílohu k časopisu ABC. Říkal jsem si, že to bude asi strašný. Vždyť, jaká dobrá hra se může prodávat za pouhých 49 korun? Investoval jsem tedy, a čekalo mě příjemné překvapení.

Herní styl tohoto díla je těžko uchopitelný. Na první pohled to vypadá jako Diablo ve vzduchu. Máte na výběr z tří charakterů (ehm, barevně odlišených draků). Hra obsahuje jisté RPG prvky a většina herní náplně je kosení a žraní příšer, které napadly království (příběh o hrdinovi spasiteli jsme tu také už viděli). Jenže hra obsahuje i města, která jednoduchými povely vystavíte a pak bráníte. Takže strategický prvek. Města jsou v sektorech, mezi kterýma se můžete libovolně pohybovat a bránit je. Cíl je: vystavět, zabezpečit a na konci zdolat padoucha.

Hra nemá žádnou velkou myšlenku, ale až překvapivě dobře se hraje. Svou roli v tom určitě hraje různorodost misí. I to, že děj není nějak moc zbytečně natahovaný. Hra u mě ani jednou za celou dobu hraní nepadla do stereotypu. Obtížnost je tak akorát. Žádné frustrující opakování, nebo procházka růžovou zahradou. Určitě se mi líbila grafika. Ze vzduchu vypadá všechno tak rozvážně, v dálce uvěřitelně. Je pěkný pohled koukat z ptačí perspektivy na bránící se města. Hra obsahuje i pozemní mise, a to byste koukali jak se všechno zrychlí.

Řekl bych, že tady platí to samé jako u Diabla. Pokud se někdo chcete odreagovat u nenáročné hratelnosti, tak je to pro Vás. Pokud hledáte hlubokou myšlenku, ruce pryč.

Pro: odreagovačka, různorodá náplň misí, cena 49 kč, délka, pěkná grafika, efektní žraní příšer

Proti: příběh, na dlouhodobé hraní to opravdu není

+12

A Valley Without Wind

  • PC 50
Touto hrou jsem byl nejdříve velice zmatený. Než jsem se naučil vše potřebné pro hru, uplynula nějaká ta hodina či dvě. Potom jsem si vesele zabíjel, sbíral předměty a pomaličku doufal že ta nekonečnost kterou cítím je jen začátek, že ta hra má nějaký konec v dohlednu. Ale AVWW na to jde jinak. Proceduální generování levelů je báječný koncept který by měl být využíván více (jistě si pamatujete na random mapy z Heroes of M&M) a v tomhle ohledu musím říct ano, levely fungují, nenašel jsem žádnou chybu, ni se zasekl kvůli špatně vygenerovanému levelu.

Ale tato hra je na mě zkrátka příliš rozlehlá. Nikdy, opravdu nikdy za celých mých xx let hraní jsem necítil takovou marnost jaká se dostavila po pár dnech hraní, kdy jsem si uvědomil zbytečnost hraní. Prázdnota, levelování k ničemu, neustálé zabíjení těch samých nepřátel v tom samém terénu. Nekonečno je fajn, ale člověk na to není tak docela připraven.
+12

King's Quest VI: Heir Today, Gone Tomorrow

  • PC 80
I když první King's Quest pro mě asi už zůstane z celé série nejlepší, šestku řadím spolu s druhým dílem hned za něj. Krásná grafika z pátého dílu zůstala, díkybohu tu už ale není žádný otravný sidekick - bože, jak já tu zku*venou sovu z pětky nesnášel... A to hlavně kvůli dabingu, který tam byl vyloženě špatný. V tomto díle už si to naštěstí Sierra pohlídala, a tak zatímco jsem v pětce hledal, kde se zapínají titulky (btw nešlo to, takže jsem byl nucen ten otřesný dabing poslouchat), tady jsem rád zůstal u poslouchání a titulky oželel. Hrál jsem vylepšenou verzi, ve které se při rozhovorech zobrazují (hezké) portréty mluvících postav (ano, i s lip-synchem, i když nedokonalým).

Příběh zůstává věrný sérii - jako vždy musíte něco/někoho zachránit, tentokrát je to princezna, přičemž na cestě narazíte na řadu prvků z jiných pohádek/pověstí/legend, v tomto případě se objeví např. můj oblíbený Minotaur a jeho bludiště (viz cover hry) či cesta přes řeku Styx a Charon. Stejně jako v ostatních hrách série je tu asi milion možností jak zařvat, takže to chce ukládat, ukládat, ukládat a existuje tu i ošklivá možnost, že když někde něco neseberete, tak o hodně později můžete zjistit, že kvůli tomu nemůžete pokračovat ve hře. Takže to chce ukládat chytře a nepřepisovat starší uložené pozice. Ale mě opakování prošlých částí nebaví, takže jsem si postup kontroloval podle návodu :)

V jednom bodě se hra větví a můžete zvolit buď delší nebo kratší cestu, přičemž další průběh i zakončení příběhu se tímto rozhodnutím změní - a i když ne nějak výrazně (tak i tak to skončí happy-endem), stejně to potěší.
+12

Last Half of Darkness

  • PC 70
Stejně jako všechny ostatní hry od WRF Studios je i Last Half of Darkness na první pohled zcela obyčejnou adventurou. Od běžné komerční produkce určené pro zabavení obyčejných smrtelníků se však výrazně odlišují. Poznávacím znamením je totiž unikátní ponurá/záhrobní atmosféra, jejíž slastný zápach po chvilce hraní zaplní celou místnost.

A v Last Half of Darkness je míra přítomné funerality ze všech doposud vydaných her od WRF Studios zdaleka nejvyšší. Jako bych právě otevřel dveře do překrásného světa márnice. Chladící box napravo, podřimující funebrák nalevo. Přistoupil k rakvi s čerstvě zesnulým nebožtíkem, pohladil jeho ztuhlou tvář a zhluboka se nadechl...Áááách. Opuštěný dům uprostřed bažin, opodál hřbitůvek a v něm… Tady někdo před chvílí zemřel a okolní příroda slaví. Nelze se nepřidat.

Minimalistická hudba, děsivé zvuky. Pár obrázků zahalených do základní palety barev. Krátká herní doba, žádné složité hádanky. Když se to umí, lze i z mála vytvořit více než dost. Bill Fischer vyvíjí své hry zcela sám už více než 20 let, a přestože na svůj opus magnum stále čeká, dokáží jeho hry pokaždé potěšit. Nadšeného příznivce funeralogie pak dvojnásob.
+12

Nation Red

  • PC 50
Za necelá dvě éčka na Steamu jasná volba, ale nějakou větší hodnotu hra bohužel nemá. Nation Red je další z řady střílečko-rubaček s nabíhajícími hordami oživlých mrtvol. Vyčnívá v něčem? Ani ne, ale je to hra až nehezky chytlavá.

Zpočátku jsem byl zklamán nulovou variabilitou levelů a tak celkově hodně chudou herní náplní. Cílem je vždy v určité lokaci vystřílet buďto určitý počet nemrtvých, ubránit nějakou pozici anebo jednoduše přežít co nejdéle. Nečekejte žádné příběhové mise ani žádné skripty. Hra sice obsahuje kampaň o 18 "příběhových" misích, ale tu sfouknete za 1-2 hodinky a je to vlastně téměř to samé, jako kdyby jste hráli klasický survival mód.

Kouzlo ovšem tkví s kooperativním multiplayeru. Porcování chodících mrtvol je bžunda. Mulťák obsahuje několik málo módu, z nichž jsem si nejvíce oblíbil "Barricade", jehož cílem je co nejdéle ubránit určitou pozici. Nicméně trvanlivost hry je hodně nízká a po jedné-dvou hrách jsme s parťákem většinou hru vypnuli. Nation Red bych zařadil spíše mezi takové "akční rychlíky". Je to oddychovka, jíž cílem je zkrátit volnou chvíli, ale na nějaké delší povyražení to není. 50%

Pro: oddechová hratelnost, porcování nemrtvých ve více hráčích je sranda, pěkně menu

Proti: nulová variabilita levelů, chudá herní náplň

+12

King's Quest VII: The Princeless Bride

  • PC 65
U sedmičky bych zpočátku nepoznal, že se jedná o hru ze série King's Quest. Po intru, které vypadá jak pohádka od Disney pro 5leté holčičky-princezničky, jste vhozeni na hnusnou poušť (ta lokace mi vůbec nesedla), kde běhají jakási stvoření, jež jakoby z oka vypadla postavám z Looney Tunes. Grafika divná, nedetailní a ošklivá, interface přes třetinu obrazovky na blití. WTF? Po pár minutách mé znechucení roste a mám sto chutí hru smazat a zapomenout.

To bych ale nesměl být posedlý myšlenkou dohrát všechny díly série, a tak zatnu zuby a jedu dál. Postupně zjištuji, že hra je celkem lehká - funguje zde princip "jednoho kurzoru", tzn. že nemusíte překlikávat mezi akcemi jít/mluvit/prozkoumat, ale akce se vybere automaticky - stačí kliknout na aktivní místo. To nic nemění na faktu, že dostat se z první kapitoly je docela kumšt, protože je neskutečně debilní a hrozí, že u toho hráč umře nudou.

Od druhé kapitoly se však naštěstí hra vrací ke svým KQ kořenům a jede si podle osvědčeného konceptu "během svého epického putování potkej zilion pohádkových bytostí, nech se aspon tisíckrát zabít a na konci někoho zachraň". Když jsme u toho umírání, konečně je zde hra trochu tolerantní a pokud vaše postava zařve, tak je automaticky vrácena téměř do stejného bodu, ve kterém byla před smrtí.

V dalších kapitolách mě hra konečně začala bavit, ale chyběl mi tu nějaký zapamatování hodný památný moment jako v šestém (setkání s Lord of the Dead) či prvním díle (skok na orla, šplhání po fazoli, vyšlapání svinsky dlouhých schodů, atd. atd.) - nic mě tady jednoduše nenadchlo, možná to bude i recyklací některých nápadů (např. černý kůň, který vás vezme do jiného realmu). V součtu se jedná jen o lehce nadprůměrnou adventuru (pro mě jednoznačně nejslabší v sérii), které dávám k šedesátce ještě +5% za možnost vybrat si špatný konec (poprvé v sérii - konečně!!!).
+12

Battlefield 3

  • PC 85
Takže, pány a dámové, tato hra Betlfild tři je moc dobrá hra a to rovnou tak, že nejvíc. Já nejdřív nechtěl jsem hrát tuto hru, protože u nás v Rypitví nebyl na tuto hru komp dost silný, aby tuto hru utáhl. Ale pak jsme v zemědělském družstvu zatáhly do kompu tří osm šest, co na něm Laťka dělá úžetnictví našeho valacha Ludvíka a hned tento komp tuto hru Betlfild tři utáhl, a to tak, že ultra.

No a o co že v této hře Betlfild tři jde v této hře Betlfild tři jde především oto, že střílíte z hodně zbraní co v této hře jsou a to třeba v této hře je: vrtulník, tank, letadlo, nebo i motorový vodní. Haha to je chlama třeba když jste v letadlo a lidi dole po vás střílejí pistole a nemůžou se trefit, taky blbí. Co bych dále o této hře Betlfild tři řekl? V této hře Betlfild tři je dobrá grafika ultra, ale ja jí mohl hrát jenom chvilku, protože pak už se náš valach Ludvík z tažení této hry tolik utáhl, že u tažení této hry zdechnul a je teď u nás ve špajzu v salámu, co si ho dáme až zas nebude v zimě co jíst. Taky v této hře je dobrá zvuk, co jakože buchá mocně kolem a vyste uplně jak hej to je jak by to buchalo vedle mňa. Ale to vedle vás nic nebuchá, to buchá tam uvnitř v této hra Betlfild tři.

Závěrem chci říci k této hře, že kečup.

Pro: vrtulník, letadlo, tank a motorový vodní

Proti: Že nám chcípl Ludvík

+12 +27 −15

Mass Effect 3: Extended Cut

  • PC 90
Na konci Mass Effectu 3 je vidět, že spousta herních fanoušků ještě asi není připravena na "špatné" konce. Respektive na konce, z nichž ani jeden nekončí happyendem a ve své podstatě Shepard pouze volí cestu relativně nejmenšího zla. A já jsem rád, že se BioWare rozhodlo ukončit trilogii právě takto, protože podobné pocity jsem zažil u některých filmů, ale u her ještě nikdy.

Ač jsem většinu podstatných vítek fanoušků dokázal logicky vyvrátit, jsem rád, že tvůrci vydali právě Extended Cut, který doplnil přesně to, co jsem očekával a v co jsem doufal. Objasnil důvod odletu Normandie, nabízí možnost zjištění dalších informací o Crucible a reaperech, ukáže obrázky z "poválečné" spolupráce bývalých nepřátel (zde se právě projevují rozhodnutí z průběhu celé trilogie!) a ze všeho nejvíc potěšila scéna, kdy se přeživší tým sejde u pamětní zdi.

Po tomto zdařilém přídavku už můžu jen konstatovat, že Shepard, v mém případě Shepardová a její tým mi budou chybět stejně jako celé masseffecťácké univerzum.
A pokud se stále najdou tací, kterým přijde konec ME 3 jako nelogický a nesmyslný, pak nabízím odkaz Filosofování o Mass Effect aneb motivy, které nejsou vidět , kde je přesně podle mého gusta vystižena filozofie celé ME trilogie a kde je naprosto logicky vysvětlena většina hlavních otázek/motivů ohledně konce ME 3.

Pro: srozumitelnější konec ME 3, lepší uzavření Shepardovy linky

Proti: nový alternativní konec, který si ale při dobré vůli snad nikdo nevybere

+12 +19 −7

Amnesia: The Dark Descent

  • PC 90
Aj em a Daniel! :D Výjimečná hra. S jedinečnou atmosférou a neustálého pocitu strachu. Ještě aby ne, když sami chodíte po temném hradě, jen s lampičkou, která každou chvíli může zhasnout a místy slyšíte děsivé zvuky "něčeho" - a teď nevíte, jestli to na vás za rohem čeká nebo ne, více než na počet nepřátel se tu hraje na pocit strachu ze zvuků. Nemusíte se obávat zapeklitých hádanek, sice někdy musíte logicky zapřemýšlet a číst si dopisy, které po cestě nalézáte, ale jelikož je hra v češtině, hraje se to celkem plynule. Naprosto skvělé je zainteresování fyziky, kdy dveře neotevíráte stiskem "e", ale vezmete za kliku myší a můžete pomaloučku dveře otevří a zavřít. Sice tu není multiplayer, lze však improvizovat. Stačí teamspeak a začít společně s kámošem/kou a procházet hru ve stejném tempu. Jediné, co mi trochu vadilo, byly závěrečné lokace. Není to nic závažného, jen jsem měl radši, když jsem se prodíral chodbami hradu a velké místnosti už mě tolik nebavily. Ale to bylo až ke konci a chápu tento záměr, který je u většiny her.

Pro: strašidelná atmosféra umocněná možnostmi zainteresované fyziky, zajímavé hádanky, české titulky

Proti: nemožnosti skutečné kooperace, některé lokace při závěru

+12

Ferrari Virtual Race

  • PC 70
Musím uznat, že FVR patří k těm povedenějším reklamním hrám. Sice nabízí jen jeden okruh a tři vozy, přesto může být díky širokým možnostem nastavení (počet kol, obtížnost, vodící čára atd.) výzvou na déle než pár minut. Na rozdíl od ostatních her od Synetic zde máme možnost řídit z pohledu řidiče, přičemž kokpit je pěkně udělán a fungující zrcátka také přidávají na zážitku. Horší ovšem je, že při tomto pohledu kamery zmizí HUD. Ono by to zas tak nevadilo; otáčky člověk slyší a rychlost ho zas tak zajímat nemusí, ale nějaký displej, který by mi ukazoval, jaký stupeň mám zařazený, mi tam scházel.
Po grafické stránce je to klasický Synetic. Dívat se na to dá, ale má to neúměrné nároky. S GTX 560 mi FPS padalo až k 35, což mi rozhodně nepřijde adekvátní.
Navzdory některým nedostatkům se jedná o velmi povedenou reklamní hru, která alespoň za zkoušku určitě stojí.

Snímek jsem udělal jen jeden: http://steamcommunity.com/id/SasakrCZ/sc ... ilter=shortcut_13031 (maximální nastavení, 4× AA)

Pro: Zábavné, velmi snadno řiditelné

Proti: HW nároky, chybějící HUD při pohledu z kabiny

+12

Communism Muscle Cars

  • PC 65
Na tuhle hru jsem narazil už před lety na youtube, když jsem v zoufalství hledal hru, jež by uspokojila mé choutky projet se v nějakém americkém bouráku. Video mě tehdy zaujalo a spadlo do oblíbených s tím, že si hru jednou obstarám.

Po letech si pak procházím oblíbená videa a hru opět objevuji, pročež je mi jasné, že čas k sehnání oné hry právě nastal. Velmi záhy zjišťuji, že se jedná o freewarovku, což celý proces získávání značně zjednodušilo.

Co si budeme povídat, tématicky je to ujeté, ale originální. Města jsou plná azbuky a podobizen Lenina, tu a tam je nějaké to budovatelské heslo a možnosti vinylů, kterými si můžete vyzdobit vůz, jsou nepřeberné. Už jen pro tu srandu to stojí vyzkoušet.

Jízdní model není příliš podobný ničemu, co jsem hrál doposud, ale dá se na něj zvyknout. Závody jsou hodně rychlé, prostředí trati zničitelné a vcelku to připomíná Flatout 2.

Flatout připomíná i grafika. Je příšerně přeefektovaná, rozmazaná a na grafickou kartu dost náročná. Hra jede v OpenGL a nejde v ní vynutit Vsync ani AA (FXAA vynucen v globálu fungoval).

Hudební doprovod obsahuje jen několik málo skladeb, jež svojí řízností odpovídají tempu hry, nicméně kdyby do nich byly zakomponovány typicky ruské motivy, sborové zpěvy atd., mohlo by to být hodně zajímavé.

Ve hře je jen jedna kamera za vozem, volant jsem tudíž ani nezkoušel a dost pochybuji, že by fungoval.

Co se zábavnosti týče, brzy hra upadá do stereotypu. Nedohrál jsem ji, zkrátka nebyl důvod. Ačkoliv hra disponuje malým městem, v němž se odehrávají závody, pocitu opakování to nezabrání.

Na freewarovku se jedná o hodně kvalitní záležitost. Hru ale je lepší chápat spíše jako kuriozitu, než prostředek serióznějšího hraní. Šetřílkům se nebudou líbit vysoké hw nároky, ostatní zase sáhnout po placených a výrazně lepších hrách.

Je potřeba ještě zmínit, že tvůrci na svém enginu vyvíjejí jednu hru za druhou, jež se liší tématicky. V jejich portfoliu tak najdete i různé kopie NFS Underground, policejní honičky, něco jako Death Race atd. Stačí mrknout na web. Hry mají obvykle jen několik desítek MB.

Pro: Zdarma, offline, tématika

Proti: Nároky na hw, sterotyp, nevyužitý potenciál

+12

Fallout: New Vegas - Lonesome Road

  • PC 60
Ježíšku na křížku, co tohle bylo...

Lineární ratata možná s pár malejma odbočkama. Nějaké ty zajímavé dialogy o E-DE, historii Kurýra, to by celkem šlo. Ale jinak je to tragická dementní střílečka, ty dialogy jsou tam brutálně naroubovaný a ten konec byl taky blbej vtip. Bohudík to bylo taky až trapně krátké.

Mimochodem po projití všech těch DLC mám najednou inventář zasranej speciální overpowered výbavou, o spoustě superperků nemluvě. Celkově vzato bych řekl, že ty DLC New Vegas spíš škodí. Honest Hearts se ještě dá doporučit, ostatním DLC bych se při nejmenším v rámci prvního playthrough vyhnul/vypnul je úplně.
+12 +16 −4

Unreal Mission Pack I: Return to Na Pali

  • PC 60
Ve hře se poprvé dočkáme nějakého vyprávění příběhu. Je to spíše takový briefing před započatou misí. Příběh není nějaký velký zázrak (záchranná akce s klasickým a předvídatelným zvratem). Řekl bych ale, že nějaký pokrok to je.

Od hry se dá čekat, že bude krátká. Dost se změnil design map. Hra se odehrává v téměř samých exteriérech. Ty jsou obyčejně dělané tak, že chodíte po graficky ošklivých a prázdných mapách, kde střílíte klasické nepřátele. Chodíte po rovné cestě vpřed. Občas se velká cesta rozvětví na tři malé, které se pak zase sejdou. Přibylo tu dost těch velkých zrůd a celkově je to celé takové akčnější. Přibyl i jeden nový druh nepřítele, ale to bych se dostal do spoileru.

Co se ale určitě povedlo jsou nové zbraně. Konečně pořádné kanóny. Je z nich radost střílet. Jinak mě Unreal Mission Pack I: Return to Na Pali moc nenadchl úroveň celkové kvality se spíše zhoršil. Ještě, že se tu alespoň víc střílí. Akce je to zábavná. Hra ale ztratila takovou tu svou mystickou atmosféru.

Pro: nové zbraně, více akce, více větších nepřátel

Proti: design exteriérů, které jsou graficky ošklivé, krátké, úbytek atmosféry

+12