Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Mutant

  • PC 20
Hoši, to si ze mě děláte prdel...takovéhle hry jsem já stahoval v roce 2004 na plnehry.cz a ještě k tomu si říkal, jak jsou strašný. Stahoval jsem si je zadarmo a ještě jsem prskal. Tak co si sakra tvůrci mysleli, že budou hráči říkat, když si nedejbože koupí tuhle hru a začnou jí hrát? Hrůza je téhle hry slabý slovo.
+12

The Walking Dead - Episode 2: Starved for Help

  • PC 80
Druhý díl se hraje ve své podstatě stejně jako epizoda první. Kvalita příběhu nešla ani tak dolů, jako spíš děj jaksi zamrzl na prosté jednodenní příhodě, kdy se situace před a po příliš nezmění. Bráchové z mlíkárny jsou od začátku příliš průhlední, ani na okamžik jsem nezapochyboval, že nás nakonec nějak ohrozí...

Bohužel, náboj prvního dílu, jako by se někam vytratil, ale doufám, že se to napraví v následující epizodě, jak se zdá a jak očekávám.

Pro: Walking Dead, dabing a hudba

Proti: krkolomný ovládání pohybu, nízká interaktivita, průhledná zápletka

+12

Darksiders II

  • PC 75
Ačkoliv jsem z jedničky rozhodně nadšenim neskákala, rozhodla jsem se zkusit i dvojku, třeba se autoři poučili z chyb... A za $6, no nekupte to.

Hlavním problémem jedničky byla generičnost. Prostředí, postavy, úkoly, zápletka, to všechno bylo prostě obyčejné a tisíckrát ohrané. Ale mihly se tam i některé prvky hratelnosti, které vykazovaly jistou míru originality či snahy o ni. Bohužel, snahy o "oživení" byly nakonec až příliš urputné a ony oživovací prvky člověka ke konci spíš otravovaly (především Portal Gun, zde "přebrandovaný" na Voidwalker). Hra si docela často půjčuje prvky známé odjinud (Země a nájezdy zombíku lehce připomínají L4D a podobně), ale to mi nijak v žaludku neleží.

Jezdcem, za kterého máme možnost hrát tentokrát, je Smrt. Smrt má trochu větší charisma než válka, ale ne o moc. Navíc má koně a havrana, už ze startu. Už to dělá hru o něco lepší než byla jednička - jezdec bez koně (zhruba až do poloviny hry), to bylo tragické. Zápletka je skoro totožná. V jedničce zachraňujete Válku. Ve dvojce zachraňujete Válku. V jedničce bojujete proti tajemnému Destroyerovi. Ve dvojce se snažíte porazit tajmeného Absoloma. V jedničce musíte povraždit stovky potvor a několik tuhých bosů. Ve dvojce... A tak dále, a tak dále.

S příběhem si ani tentokrát nikdo moc hlavu nelámal, ale to u tohoto typu hry asi není tak úplně problém. Bohužel ani vedlejší postavy nejsou kdovíjak charismatické či zajímavé, nedejbože zapamatovatelné. Ve dvojce je větší počet ženských postav a tudíž více přetékajících plechových podprsenek, ale to je asi tak všechno.

Gameplay... Mám pocit, že prošel vývojem směrem k lepšímu. Boje jsou dynamické, Smrťovy schopnosti zajímavé a tak nějak to celé vypadá a působí docela hezky. U puzzlů opět oceňuji snahu o něco trochu jiného, většina z nich byla celkem milá, je fajn, že se vykašlali na ty časované., ale nemůžu se ubránit lehkému pocitu přeplácanosti, zvlášť ke konci. Je zde taky o něco víc skákání, slaňování, šplhání a klouzání po stěnách. Není to na škodu, provedení je slušné, až na místy zabugovanou kameru, která zrovna, když skáčete přes jezero žhavé lávy, usoudí, že nejzajímavější věc k pozorování je vnitřek stěny.

Questy jsou naopak stejně neoriginální, jako v první hře. Jdi někam, zabij někoho. Jdi někam, dones něco. Teleportuj se někam, zabij někoho a pak dones tři kusy něčeho. Jsou zde i vedlejší nepovinné úkoly, ale jejich provedení je stejné. Slabota.

Ve hře sbíráte zlaťáky, které jsou hlavní měnou, a jednotlivé kusy zbroje. Zbroj má jakési statistiky, těch je ale docela hodně, špatně se porovnávají a nějaká specializace tady jde jen stěží. Za zlaťáky si můžete dokoupit consumables, komba nebo zbroj. Tohle na mě působilo nedomyšleným dojmem. Zbroj, kterou si koupíte, není v podstatě nikdy lepší než ta, co jste našli někde v příkopě. Peněz v průběhu hry shromáždíte obrovské množství, ale není nic, za co byste je mohli smysluplně utratit.

Bugy jsou ve hře bohužel všudypřítomné. Ať už zaječí kamera, občas zaseklý boss, v místnosti se dvěma nádobami s rozžhavenou lávou či čím se mi povedlo nastoupit do sentinela i přes mříže... Škoda, hodně to kazí dojem.

Z lokací mám taky smíšené dojmy. Hra se často snaží působit dojmem obrovského otevřeného prostoru. Málokdy vás do něj ale doopravdy pustí a když už, je ten prostor žalostně prázdný (pláně ve Forge Lands, třeba). Grafika není špatná, ale všechno působí takovým zavalitým dojmem a občas tomu žalostně chybí detaily. Některé lokace měly větší potenciál, který bohužel nebyl využit (Black Stone). Pamatujete na tu scénu z traileru s letícím hradem, či městem, či co to bylo, taženými dvěma gigantickými drakohady? Tak ve výsledku to byla vážně jen cutscéna a draci jen pohyblivé pozadí. A přitom to molo být epické!

Takže shrnuto - nebylo to špatné, nicméně mohlo to být lepší. Výsledek každopádně zanechal lepší dojem, než jednička. Hra mi přišla o něco kratší, méně roztahaná, více to odsýpalo. Nenudila jsem se, ale na zadek nepadám.

Pro: boje, bossové, větší svižnost a dynamika

Proti: generické questy, generické postavy, sem tam chyby

+12

Need for Speed: The Run

  • PC 70
Vcelku příjemná akčně závodní jednohubka, jež těží především z krásného prostředí geograficky rozmanité Severní Ameriky. Grafický Frostbite 2 engine se povedlo využít uspokojivě, a ať už se závodí ve Skalistých horách nebo někde mezi bavlníkovými plantážemi, na hru se vždycky dobře kouká.

Nohy jí kupodivu ani tak nepodráží hojně propírané QTE pasáže či úsměvný béčkový příběh, jako spíše těžkopádný jízdní model a především extrémní catch-up systém - již tradiční to zhouba moderních dílů série.

Ve výsledku se jedná o průměrný produkt, který nijak zvlášť neurazí, a zcela určitě nenadchne.
+12

The Walking Dead - Episode 4: Around Every Corner

  • PC 85
Epizoda čtvrtá:

Společně s novým prostředím se setkáme i s novými NPC. Tady jsem již pocítil dostatečnou volnost při rozhodování – např. možnost nechat umřít Bena. Poslední události pak nastiňují, že to všechno nedopadne typickým americkým happyendem, alespoň pro hlavního hrdinu, zdá se. Jak říká poslední obrazovka s vyhodnocením předposlední epizody, můžeme (pokud jsem to správně pochopil) vstupovat do posledního dílu v různých sestavách přeživších. Tohle mi trochu scházelo v dílech předchozích.

Co mi malinko nesedí, je nepřítomnost NPC postav z původní grupy. Jedinej, kdo je pořád se mnou je Kenny a ten zrovna nepatří k mým oblíbencům. K novým členům skupiny jsem si už nestihl vytvořit v průběhu jedné epizody dostatečně blízký vztah, aby mě jejich osudy až tak zajímaly.

Tak hurá na pětku!

Pro: Walking dead, příběh

Proti: Ovládání

+12

Blood Stone 007

  • PC 75
Blood Stone díru do světa neudělal a neudělá, přesto se jedná o poctivou a řemeslně dobře zpracovanou bondovku, která narozdíl od nemastného neslaného Quantum of Solace dokáže obstát sama o sobě a není tak jen laciným doplňkem filmu.

Po stránce hratelnosti se jedná o celkem standardní 3rd person akci s prvky stealth a občasnou automobilovou honičkou. Žádná složka nejde příliš do hloubky, ale celkem to dohromady funguje a na těch pár hodin hra slušně zabaví.
+12

Mortal Kombat II

  • PC 85
K Mortal Kombatu II jsem přišel jako slepý k houslím, tak urputně jsem sháněl pro svoji novou 486 Mortal Kombat 1, až se ke mně dostalo 7 disket s druhým dílem. Nadšení bylo tedy dvojnásobné a důvodů, proč k sobě zvát kamarády bylo taky rázem víc.

Charakterů bylo rovnou 12, počet jejich specialit se v podstatě zdvojnásobil, takže před tehdejším hráčem se rozprostíral celý bojový svět plný různorodých možností, jak vybarvit monitor zevnitř načerveno. Kombinace úderů jsem si poctivě zapisoval, a i když hra stále nepodporovala comba, dalo se již v základu taktizovat jaký sled úderů a specialit je asi nejlepší. Celkově hra mi přišla krapet svižnější než její předchůdce, takže bitky začínaly občas i docela cool vypadat.

Mortal Kombatem II jsem z celé série strávil asi nejvíc času, hratelnostní pokrok od jedničky byl znatelný a jelikož MK3 jsem dlouhou dobu na své 486 nějak nemohl rozchodit, byla MKII jedna z mála her, kterou jsem z disku nikdy nesmazal a ke které jsem se vždy po čase vrátil…

PS: Až po letech jsem se dozvěděl, že hra vlastně měla i něco jako babality. :) Pamatuju, že jednou se mi chaoticky podařilo namačkat friendship, což mě spíše zklamalo, protože jsem se těšil na nějakou pořádně brutální fatalitku. Např. Reptile měl „lahůdku“, kterou 10 letý kluk z hlavy jen tak nevymaže…
+12

Mortal Kombat 3

  • PC 80
Mortal Kombat 3 je obecně považován za nejvyspělejší a tedy asi „nejlepší“ díl série. Rozdíl oproti MKII je opravdu znatelný, graficky hra ždíme MS-DOS na maximum (úsměvná fráze), takže dárci krve budou mít opět radost.

Počet postav se zvětšil jen malinko, kupodivu oblíbený Scorpion dostal padáka, ale žádný strach, hlavní vylepšení čekají v samotném systému souboje. Jedním slovem: „combo“! Zpropadená kombíčka mi dělala velký problém, již nestačilo zapamatovat si prosté „dvakrát od něj, nízký box“, komba byla tvořena sekvencí 5-7 kláves, které bylo třeba namačkat ultra rychle a naprosto přesně, aby váš charakter udělal devastující kombinaci pěstí a kopů, které byly schopny nepříteli vzít 20-30% života, aniž by s tím mohl cokoli udělat. Myslím, že MK3 kvůli tomuhle začal opravdu separovat zkušené a kvalitní hráče od těch příležitostných. Na jednu stranu to dalo smysl trénování proti PC, abyste pak kamarádovi mohli pořádně vyprášit kožich, ale na stranu druhou pak vznikaly mezi klukama nežádoucí hořké situace, kdy někdo byl prostě o třídu výše a jiní s ním už nechtěli hrát. I po letech se mi na kombách nejvíc líbí to, že vypadají opravdu skvěle, už i stará DOSovská hra dokáže v několika málo momentech připomínat stylový akční film.

Mezi další inovace v hratelnosti patří ještě pár dalších drobností, jako jsou např. animality, jinak ale nejde už o nic světoborného. Co hodnotím jako obrovský přínos, který jsem však ve své době nemohl využít, je možnost hry po síti. Když si představím, že již v roce 1995 se Mortal Kombat dal pařit po LANu, říkám si, zda jsem o něco nepřišel. Hodilo by se to zejména proto, že MK3 měl poměrně komplikované specialitky a komba, které vyžadovaly držení např. i 3 kláves zároveň. Pokud jste takto drželi klávesy dva na jednom PC, výsledkem bylo akorát pípnutí speakeru, přičemž na obrazovce se odehrálo velké kulové a to jste ani nemuseli mít Raidena…
+12

Call of Duty: Black Ops

  • PC 75
To přehazování mezi studiy Infinity Ward a Treyarch nedělá rodině CoD dobrotu. Jedni dokáží vytvořit skutečně pěkné pokoukání, druzí umí vymyslet příběh s hlavou a patou, který lze stíhat během hraní i sledovat. Společné ale mají obě studia jedno: Tak moc se zaměřují na filmový prožitek, že zapomínají, že dělají hru.

Zrovna 'Black Ops' (BO) jsou ukázkou toho, jak dobré by to mohlo být, kdyby. Scénáristům z Treyarchu se totiž podařilo vymyslet a k životu přivést skutečně na CoD až nevídané vyprávění, které je sice od jisté chvíle prokouknutelné, ale rozhodně ne zcela a ten zbytek dokáže překvapit. Sice nic, co byste už dávno neviděli v hromadě všelijakých filmů od těch velkých a úspěšných po ty béčkové a zapomenuté. Přivést Masona, vaši postavu, do období Studéné války, bylo riskantní. Přeci jen, Studená válka není ve střílečkách zrovna nejběžnější, ale povedlo se a kolotoč dění se točil až do konce. Skvělé mi přišlo období (ne, že bych Cold War nějak žral, mám raději WWII, ale přišlo mi neokoukané), zasazení do CIA, výslechy a bezpochyby velmi variabilní množství lokací, kdy snad chyběl jen povrch Měsíce :) Kdyby tohle bylo tím jediným, co hru samotnou vytváří a hráč hraje, bylo by to skvělé a já bych s nadšením po dokončení hry dával klidně 95%, beze srandy. Jenže perfektní věci neexistují, žel Bohu.

Hráč trpí tím, jak hra trpí na bugy, nedodělky a nedomyšlenosti. Vypadá to, jak kdyby na hře pracovalo několik týmů a každý trochu jinak. Během hraní hodně zamrzí zbytečné nadužívání kláves, kdy k použití, lezení nebo nějakému skoku musíte používat pokaždé jinou klávesu, jednou 'Use', jindy 'Enter', někdy musíte skočit jen tlačítkem 'Jump', jindy se musíte rozeběhnout a skočit, ačkoliv vzdálenost je v podstatě stejná, jindy ale skáčete automaticky v herní příběhové animaci, ale rozdíl oproti předchozímu skákání je přinejmenším mizivý. Mnohdy vás musí hra krotit, abyste nenarušili "scénu", takže vám sklopí zbraň a pohyb přepne do líného šourání i ve chvíli, kdy to nejméně čekáte, ale jít musí hráč stále sám, jindy přebírá hra ovládání hráče sama, ale vy to prostě nezjistíte jinak, než že vás přestane poslouchat ovládání. Hra pospíchá a následně zdržuje, kdy sice příběhový úprk není tak zběsilý jako např. u Modern Warfare 2, ale moc možností oddechu a pozorování není, přičemž následně při nahrávání pozic se stále dokola zobrazuje animace zmateného Masona a i při ukončování hry se přehrává zbytečná animace. Sice jdou přeskočit, ale až po pár vteřinách. Skvělý je i postup pro nahrávání uložené pozice poté, co se ke hře po vypnutí vracíte. Čekáte, až se hra doloaduje, abyste mohli přeskočit už známou animaci, dostanete se do menu, vyberete 'Kampaň' a tam můžete zvolit jen 'Nová hra'. Musíte se tedy vrátit o krok zpět v menu, poté znovu vybrat 'Kampaň' a teprve poté se zobrazí možnost pokračování v rozehrané kampani. Pokaždé.

Extra bug-bonusem je zase scriptování. Nepřátelští vojáci se točí na místě, narážejí do zdi, aby si pak vybrali jinou cestu; zastřelení zůstanou viset v pádu ve vzduchu a teprve po pár vteřinách si úslužně lehnou; po výbuchu granátu se nejprve svíjí a pak po více jak vteřině jim dojde, že by se měli také proletět vzduchem, což vypadá, jak kdyby je někdo vystřelil z praku; objevují se doslova před očima ve chvíli, kdy jste někde dřív, než script očekával; nacriptované vedlejší postavy chodí skrze druhé jak duchové; parťáci, co mi kryjí záda, najednou prostě zmizí a nikde nejsou, ale jakmile najede předscriptovaná animace, najednou se objevují; po načtení pozice, kdy moje postava na začátku má mluvit, brebentím jak "já", tak i moji parťáci, takže klidně i pár vteřin trvalo, kdy kecali tři postavy najednou a já se vůbec neorientoval v tom, kdo a co to mele, titulky šli přes sebe samozřejmě také. Perfektní chvilku jsem zažil také ve chvíli, kdy jsem v misi Vorkuta (to sovětské vězení) došel k jízdě na motorce (ne, to není spoiler :), kdy se hra sekla, já ji musel v Task manageru sestřelit, abych zjistil, že si hra od začátku mise neuložila jediný checkpoint. Sranda to byla o to větší, že se tohle celé zopakovalo ještě jednou. Tuhle misi tak znám nazpaměť. Díky. Nutno ale podotknout, že na popsané chyby scriptu narazíte jen párkrát za hru, o to více si je ale zapamatujete.

Hra je zase poplatná konzolím, tohle mě vždycky bude bít do očí. Nemožnost ukládat pozici kdy a kde chci, jen nutnost čekat na checkpoint; neustále na obrazovce vypisované popisky "Následuj", "Šipkou nahoru a dolů...", "Stiskni R pro přebití" apod. mi připomínají, že mě mají autoři za kreténa, který si nepamatuje rozložení kláves, které si sám definoval; neustálé ukazování trasy co cca. pár metrů, abych náhodou v tom koridoru nezabloudil - pak je vtipné, kdy v tunelech dolezu na rozcestí, moje postava se parťáka ptá "Kterou cestou se mám dát?", parťák odpovídá komerčně oduševnělým "Následuj svůj instinkt, Masone." a v jednom ze dvou možných tunelů přede mnou svítí žlutá tečka "Cíl 2,4", informující, že další bod přednastavené trasy mám 2,4 metry před sebou.
Na to, jak hra vede hráče za ručičku jak debila, zase opomíjí zmínit některé o trochu důležitější části hry. Jako že např. i když si nastavíte reverzní myš (X/Y), tak navádění raket stejně funguje obráceně nebo že "Tajné dokumenty", které můžete v misích nacházet a odkrývat tak zpětně skryté tajné informace, jsou ve skutečnosti magnetofony, takže je celou dobu v misích úspěšně na stolech ignorujete, protože hledáte nějaké papíry a složky :) A co nenajdete během hry, to po jejím skončení už nikdo neodkryje.

Pak už zůstávají jen takové ty momenty, které nejsou chybou, ale jakýmsi podivným cosi, kdy se drbete na hlavě ve chvíli, kdy Rusové mezi sebou mluví špatnou angličtinou nebo se nad lodí Rusalkou, kterou jste předtím na širém prázdném moři značně pokropili raketami a kulomety z vrtulníku, objeví dva nepřátelské vrtulníky prostě odnikud, asi vyskočily z vody jak delfíni.

Faktem je, že bych si také hru dokázal bez problémů představit bez zbytečně krvavých a naturalistických animací podřezávání, zabodávání a rdoušení.

Příběhem i atmosférou mi hra přišla vskutku kvalitní a klidně bych podle 'tohohle' rád viděl i filmovou (kvalitní!) adaptaci, ale ta lavina nesmyslných nedodělků, kdy jsem musel některé části hry opakovat jen kvůli tomu, že jsem nevěděl, jestli mám konat já, nebo za mě právě hraje hra nebo které tlačítko asi budu muset zmáčknout ve chvíli, kdy bylo zřejmé, že nějaké mačkat budu muset (a někdy jsem nemusel, páčto to zahrála sama hra), a bugů, to celé zkazila. Velká škoda. Za ten příběh a mnoho rozličných lokací ale děkuji. Pro takovýhle případ používám označení "Osolení kvalitního čaje".

PS: Zombie mód jsem nezkoušel, do toho nastíněného CoD světa mě tohle nijak nesedlo. MP také nehodnotím, jsem "singlař :)"

Pro: Příběh; zasazení do CIA za Studené války; množství moc pěkných lokací

Proti: Příliš mnoho nesmyslů umořilo hráče; bugy a excesy ve scriptování; zkonzolovatění

+12

Amnesia: A Machine for Pigs

  • PC 75
Tak kde začít? Asi tím, že jsem první díl nehrál, takže jsem nebyl ovlivněn očekáváním či prvky dílu prvního. Ovšem co jsem očekával, byla tísnivá hororová atmosféra.

Na začátku nevíte vlastně nic, jste vhozeni do pokoje a začínáte rozplétat klubka příběhu. Už od tohoto začátku je jasné, čím vás hra bude celou dobu provázet. Vše zahalené do tmy či pološera, záhadné nečekané zvuky, pády předmětů, vidiny. Celé je to podbarvené temnou hudbou, která místy přechází do adrenalin nahánějící kompozice. Ze začátku je atmosféra hry opravdu hutná, a první desítky místností budete prozkoumávat se staženým žaludkem. Potud je vše v pořádku, ale bohužel, hutnost atmosféry postupně s odhalováním tajemství (alespoň pro mne) klesala. Hra už pak moc ničím novým nepřekvapí, na prvky budující atmosféru si zvyknete a pak už jen spíše s odporem očekáváte, kde vyběhne jaké prase a kde budete potmě hledat nějakou díru, dveře či žebřík, kudy bude hra pokračovat. Stejně tak úleky, kdy se jako hráči necháte vnést a pak se strachy zarýváte zadkem do židle, na začátku působily opravdu výrazně, později už se dostavila spíš nuda.

Co ale nenudilo byl příběh. Postupné hledání a rozplétání nitek je opravdu zábavné, a i když příběh samotný mi přišel malinko přitažený za vlasy, do hry prostě bezchybně zapadl. Bohužel ale se tím hraní zvrhlo spíše na rychlé procházení a hledání částí příběhu, než užívání si celkové atmosféry.

Grafika hry je rozhodně slušná, nicméně na rok 2013 místy trochu zastaralá. Některé efekty na mne působily jako před lety. Nicméně to neznamená, že by byla špatná a aspoň i můj starší noteboook hru zvládal svižně na plné detaily. Zvuky a hudba skvělé, rozhodně doporučuji velká uzavřená sluchátka, ta přidají atmosféře pár bodíků navrch.

Celkově se jedná o dobrou hru, dokáže vylekat a vtáhnout, nicméně jsem osobně očekával více.

Pro: Místy atmosféra, zvuk, hudba, umí vyděsit, HW nenáročnost.

Proti: Občas zastaralejší grafické efekty, atmosféra a faktor strachu by mohl být větší.

+12

BioShock Infinite: Burial at Sea - Episode One

  • PC 90
Hurá, spravil jsem si chuť po hroznym Call of Duty: Ghost a vypravil se opět na výpravu za poznánim. Nikoliv však do Columbie, ale hezky zpátky do Rapture. Třebaže výprava to byla krátká a tentokrát lehce chybující, jedná se opět o solidní zářez do série Bioshock. A protože od začátku ke konci jdete dvě a půl až tři hodiny, nepřátelé dostali od tvůrců trochu tvrdší kabáty a vám coby hlavní postavě sebrali hordy munice. Není to však na škodu, nýbrž ku prospěchu.

Hra má spád, je znovu příběhově laděná a skvěle rozvíjí, byť zbytečně moc neprozrazuje, příběh Infinitu. Graficky to vypadá skvěle, vlastně trochu líp než ve vzduchu a Elizabeth je opět skvělou společnicí, ačkoliv se tentokrát plete pod nohy víc než zdrávo. Pro pamětníky z dob prvního Bioshocku se pak dostavuje nejenom skvělá atmosféra, ale taky notný chtíč uvrhnout se do velkýho maratonu , kdy se od počátků úpadku Rapture dostanete až do onoho světa a zase zpět (já do toho jdu)! Jedinou věcí, která mě trochu mrzí, je, že datadisk byl rozdělen na dvě části, což trochu kazí jak zážitek, tak dojem.

pozn.: věta označená spoilerem spoiler vlastně ani neni, tak klidně klikejte ;)

Pro: grafika, RAPTURE, tradičně příběh a tradičně originalita... a taky zvrhlost

Proti: občasný záseky v prostoru, Elizabeth místy překáží, rozdělení na dvě části

+12

Call of Duty: Black Ops

  • PC 60
Studiu Treyarch se prostřednictvím Black Ops daří vyprávět poměrně povedený a slušně vystavěný příběh, který je sice značně derivativní a předvídatelný, ale stále se jedná o zdaleka nejlepší aspekt celé hry.

Po stránce hratelnosti a mechanismů jde totiž naopak o destilát toho nejhoršího v historii celé série. Extrémní svázanost, rigidní skripty a spousta nečitelných instafail podmínek na každém kroku ukazují, o jak moc horší gamedesignery měl Treyarch oproti tehdejším Infinity Ward. Je škoda, že si studio nevzalo lekci z předešlého Modern Warfare 2, jenž dokázal hráče provést příběhem aniž by se tvůrci uchýlili k takto drastickému zkrácení vodítka, na kterém se pohybuje.
+12 +13 −1

Counter-Strike

  • PC 100
Klasika všech klasik, jejíž servery jsou tak různorodý, že si každej přišel na svý. Od knife, zombie, fun, aim až po awp a avatar servery. To nejsou hodiny ale dny, co jsem strávil nad touto hrou a rád se k ní občas vracím, ikdyž už ji nehraje tolik lidí, co dřív.

Pro: Různorodost serverů, Jednoduchost, Nenáročnost

Proti: Grafika, Omezenost akcí

+12 +14 −2

Outlast

  • PC 90
Tak tohle byl v poslední době asi nejintenzivnější hororový zážitek, který jsem prostřednictvím svého PC zažil. Neuvěřitelně zvrácené výjevy, vyskakující na Vás prakticky na každém rohu, klaustrofobická panika v chodbách po kterých kráčí tajemné zlo, pevné pouto s Vaší kamerou, coby jediným zdrojem světla a postupné rozplétání nadpřirozeného příběhu. Asylový dům je místem utrpení a zrůdných experimentů za strašlivým účelem, o kterém můžete až do hořkého konce jen spekulovat. Kamarádi, dobří lidé, máte li slabší srdce, tohle bude luxusní sebevražda

Pro: Atmosféra, Zvuky, Hratelnost, Jednoduché ovládání, Bratři bez trička

Proti: Jedině snad opakující se naháněčky s tlustoprdem

+12

Torin's Passage

  • PC 60
Torin`s Passage je málo známá a dnes už prakticky zapomenuta adventura od žánrového giganta Sierra, která nevzbudila žádný velký povyk ani v době jejího vydání, byť byly ambice autorů určitě mnohem vyšší. Za hrou totiž nestojí nikdo jiný, než legendární Al Lowe, autor série Larry, tedy přinejmenším té původní, s paskvily vydanými v novém tisíciletí, které tuto druhdy slavnou značku totálně pohřbily, už nemá nic společného.

V Torin`s Passage se Al Lowe podle svých slov pokusil oslovit mladší publikum, to se projevuje zejména na opravdu velmi nízké obtížnosti a Torin se dá bez větších problémů dohrát za pár hodin. Ve hře je navíc přítomen docela vychytany systém hintu a stejně jako v dalších sierrackych adventurach z té doby (KQ 7, Phantasmagoria 1) je možné začít hrát od jakéhokoliv chapteru a to ihned, bez nutnosti předchozího dohrání. Zajímalo by mě, kdo tuto nesmyslnou slepou uličku ve vývoji her v Sierře vymyslel, ale tohle by mi nijak nevadilo. Horší je to s příběhem, kterým je milióntá variace na téma "královský synek, vyrůstající ve skromných poměrech, se vydává pomstít smrt svých rodičů", vůbec ničím nepřekvapuje a navíc bych si rozhodně dovedl představit jeho lepší a intenzivnější podání. Během hraní, ale ani po dohrání, se hráč vůbec nedozví motivaci hlavního zaporaka, který se tradičně chová úplně stupidně, a o nějakém propracování všech postav včetně Torina nemůže být vůbec řeč. Samotný Torin navíc není zrovna velký sympaťák, zejména zpočátku, nijak zvlášť na mě nezapůsobil ani radobyroztomily ruzovozeleny kockopes, který ho doprovází a symbolizuje inklinaci k mladšímu publiku. Na druhou stranu je i tady možné Torina zabít, ostatně zabíjení hlavních hrdinů a čtení následných vtipných hlásek patří k oblíbeným činnostem při hraní sierrackych adventur, a Al Lowe i do TP dodal několik vtipných scének, které dětem asi moc nedojdou. Slabší příběh pak trochu kompenzuje originální svět Strata, herní univerzum se totiž opravdu povedlo, jeho jednotlivé části vypadají zajímavé, bohužel v nich ale hráč stráví příliš málo času na to, aby se dál plně využít jejich potenciál.

Kladnou stránkou měla být v době vydání určitě grafika, ale z dnešního pohledu se rozhodně nejedná o nic extra, spíš naopak. TP jakožto 3. generace adventur od Sierry rozhodně nevypadá lip, než třeba Quest for Glory 3, být se rozhodně nejedná o podobný graficky průjem jako u Spáče Questu 6. Hra vypadá docela dobře, fajn jsou zejména některé backgroundy, animace postav při cutscenach ale vypadá trochu levné a superhnusny je masivní interface, který by se dál minimálně o třetinu zmenšit. Hra není moc ukecaná a ve hře nejsou titulky, pro ulehčení je tu v měnu možnost přehrát si proběhlé dialogy včetně jejich textové podoby. Hudba je fajn, ale mohlo ji být víc, zvlášť při bloudění v lávovém světě.

TP je jednoduchá, nenáročná a docela zábavná adventura, že které autoři mohli udělat skvělou hru, kdyby zdvojnásobili její rozsah, více využili dobře navržené univerzum a vylepšili podání příběhu. TP působí osekaným dojmem jako hra, která měla být rychle na trhu, takže se musely udělat ústupky vůči obsahu, což dokládá zejména absolutně nicnerikajici outro, které mě opravdu zklamalo. Je to škoda.

Pro: hratelnost, svet Strata, originalni momenty

Proti: ohrany a nedotazeny pribeh, prilis kratke, hnusny interface

+12

Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction

  • PC 75
Zemětřesení je tady. Jestli jsme si všichni mysleli, že dál už tvůrci po Double Agentovi (dále jen DA) zajít nemohou, tak jsme se bohužel mýlili. Už DA byl „jiný“ Splinter Cell. Většina stealth prvků zmizela neznámo kam a poprvé v této sérii jsme hráli dokonce denní misi! Říkal jsem si, dobrá, tvůrci chtěli udělat odbočku od naprosté stealth akce a udělat něco více akčního a v dalším díle se vrátit zase hezky do stealth vod. Jenže ouha, přišel Conviction a vše je úplně jinak, než jsem si myslel. Už jen to, že byl vývoj Convictionu po nějaké době přerušen a hra byla od základu překopána a vytvořena nově, nevěstilo nic dobrého.

A že gameplay toho „prvního“ Convictionu nevypadal vůbec zle. http://www.youtube.com/watch?v=31v5N9_5rZ8 (Autoři sliboval ukrývání se v davu a využívání okolí a mnoho dalšího.)
Takže tady máme starého dobrého Sama, ale … věci se změnily. Sam už nedělá pro třetí sekci, Lambert je mrtev a jeho dcera také. Ta „umřela“ již před událostmi DA a v průběhu Convictionu se dozvíme, že její smrt byla jen fingovaná Sam se oprostil od všech možných organizací a na vlastní pěst se vydal vyšetřovat smrt svojí milované dcery. Jenže věci se nevyvíjí tak, jak by si přál a jako obvykle musí zachraňovat Spojené státy před hrozbou, tentokrát však z vlastních řad. Během putování hrou se budeme pohybovat vesměs v USA a dokonce se podíváme i do sídla samotné Třetí Sekce. A jak už to bývá, Sam opět zachrání svět a všichni budeme spokojeni :-D.

Nejdříve se budu věnovat grafické stránce hry. Stejně jako hra samotná je nově pojata i její grafika. Je to sice „stejný“ engine (teda akorát stále vylepšovaný, základ je UE2.5, na kterém běžel již Chaos Theory), avšak vypadá úplně jinak než předchozí díly. A taky se jinak hýbe, neboť náročnost na sestavu se mnohonásobně zvýšila a může za to hlavně velmi špatná optimalizace.

Co se ovládání týče, pohyb myši a míření už není tak krásně čisté jak v předchozích dílech a můj pocit je, že má pohyb docela znatelné zpoždění oproti pohybu myši. Ale to je nejspíše způsobeno sníženými FPS. Bohužel, na hře se taktéž projevila jistá konzolovitost při ovládání, která u předchozích dílů taktéž nebyla. Toto mě na hře velmi zklamalo a ačkoliv už DA nebyl plnohodnotný Splinter Cell, tak jsem u něj měl stále ještě pocit, že hraju Splinter Cell. Toto se u této hry pro mě naprosto vytratilo.

Když už jsem načal, že jsem si nepřipadal, jako když hraji Splinter Cella, budu v tom tedy pokračovat i v oblasti gameplaye. Jak jsem řekl, jako akční hra to není špatná. Dokonce i dost prvků z původních her zůstalo, některé vymizely, pár nových přibylo. Mezi ně počítám například nový systém vyslýchání. Během výslechu můžete s „objektem“ mlátit o věci v prostředí a donutit ho tak, aby vyzradil vše, co ví. Je to sice maličkost, ale potěší. Ještě jednou novinkou, která stojí za zmínku je systém likvidace. Sam označí 2-4 nepřátelé, které poté během naskriptované animacezlikviduje. Avšak nelze jí používat pořád, schopnost likvidace získáte, jen když nejdříve někoho zabijete holýma rukama. Zpočátku jsem si myslel, že je to prostě zjednodušení pro dnešní masy hráčů, avšak postupem hry jsem tuto schopnost docela uvítal. Nejen kvůli samotným nepřátelům, kterých se často zhrocovalo hafo na jednom místě, ale také díky samotnému střílení, které bylo v této hře až nesnesitelně uměle znepřesněné. Na 10 metrů netrefit pistolí hlavu je už napováženou. A taky samotné míření pro mě bylo díky zpomalenému pohybu myši velmi těžké, ale to může být jen můj pocit.

Co mě však potěšilo je možnost hrát jak Stealth způsobem, tak i akčním způsobem. To je rozhodně plus pro všechny příznivce předchozích dílů. Některé pasáže sice bez střílení přejít nejde, ale to už bylo i v DA.

Na druhou stranu mě taky některé věci docela zklamaly. Noční i termo vidění z předchozích dílů zcela vymizelo a ve tmě často vidíte úplný ho..uby. V pozdějších fázích hry sice dostanete k dispozici sonarové brýle, které dokáži detekovat nepřátele i přes zeď, avšak spíš představují takový nepoužitelný mix mezi nočním a tepelným viděním, takže sice vidíte nepřátele a např. laserové paprsky, ale samotné okolí skoro vůbec. Proto jsem ho používal jen minimálně. Co se mi však docela líbilo je indikace, kdy jste skryti před nepřáteli. Vývojáře nenapadlo nic jiného, než efekt, že se hra „přepne“ do černobíla. Jak jednoduché a přitom efektivní.

Dále bych hře ještě vytkl pár zbytečných maličkostí, jako je hrozné umístění checkpointů nebo například, co jsem vůbec nepochopil, je nemožnost si zvolit, zda chci při sprintování nebo krytí se tlačítko držet nebo zmáčknutím přepínat volbu. Z toho vyplynulo, že sprint je nastaven na přepínání a krytí na držení. Tedy naopak, jak by to podle mě mělo být. Ale to už jsou vážně jen maličkosti, které sice naštvou, ale dá se na ně zvyknout.

No a je to tady, jsem skoro na konci. Co bych ještě řekl? Jo, už vím. Příběh. Jaký? Nemastný a neslaný. Byl jsem z něj opravdu zklamán. Prostě první Splinter Cell, který mě zklamal příběhem. Je to tak. Ale co, každý den není posvícení a i mistr tesař se někdy utne.

Nakonec prostě musím říct, že hra je oproti předchozím dílům značně zjednodušená a zaměřená více na casual hráče, ale to už je bohužel trend dnešních her.
Herní doba mezi 11 – 12 hodinami je v dnešní době pěkný průměr až lehčí nadprůměr a rozhodně jsem tolik nečekal.

I přes vše co jsem napsal, říkám; není to špatná hra! Kdybych nehrál (nebo neznal) sérii Splinter Cell, tak bych tuto hru hodnotil jako akční hru a dal ji s klidem v srdci i 85 – 90%. Takhle však musím hodnocení dost snížit a to na stále hezkých 75%.

Pro: + Pár nových herních prvků + délka + možnost hrát jak stealth, tak akčně + coop a multiplayer

Proti: - náročnost na PC - velmi zjednodušené oproti předchozím dílům - není to klasický SC - nic moc příběh - konzolovitost

+12

Deadfall Adventures

  • PC 75
Necrovision jsem nehrál a tak je Deadfall Adventures prvním seznámením se s polským studiem The Farm 51. Nutno také dodat, že o hře jsem před jejím vydáním nevěděl a vlastně jsem se k ní dostal náhodou. Zaprvé jsem momentálně neměl co hrát a zadruhé jsem narazil na článek o nově vyšlé akční adventuře ala Indiana Jones. A bylo rozhodnuto.

Už od první mise je jasné, jaké bude mít hra ambice. Ačkoliv se nejedná o AAA titul, hra nabere od první mise povědomě sympatickou atmosféru, která provází právě třeba starou trilogii Indiana Jonese. V podobné hře také nemůže chybět ženský element a tak hned na začátku dostaneme úkol chránit sličnou britskou archeoložku Jennifer na její dobrodružné výpravě za Heart of Atlantis. Nemá smysl zastírat, že se tvůrci inspirovali u dvou největších idolů filmově-herní archeologické historie a udělali tak vlastně neoficiální cross-over.

Zajímavým prvkem této adventury je bezesporu pohled z první osoby. Jak jsem v průběhu hry pochopil, má to svůj důvod. Mimo klasické řešení puzzlů a hádanek si hráč užije hodně přestřelek ať už s nacistickými vojáky nebo s zombie-duchy zemřelých nešťastníků. Zde se dostávám k další "vypůjčené" vychytávce, a to konkrétně oné "smrtící" baterce z Alana Wakea.

Hra běží na starším enginu, který nemá smysl srovnávat například se současným DICE 3. Některé lokace jsou graficky povedené, některé nás naopak vrací 5 let zpátky. A to mluvím o nejvyšších detailech. Nemluvě o tom, že jde o ty nejklasičtější lokace, které zná například Indy nebo Lara jako svoje vlastní boty. V první řadě tu jde ale o atmosféru, která je opravdu parádní. V druhé řadě jsou tu pak puzzly, které však umí občas potrápit kvůli nepřehledným nákresům. Přiznávám, že asi 2 důležité puzzly jsem vyřešil úplnou náhodou.

Tvůrci chtěli komplexní hru, a tak přidali do DA i RPG prvek. Za sbírání artefaktů třech druhů si můžete vylepšovat postavu, resp. její skilly. Určitý efekt to má, ale hlavní motivací je spíše ono hledání artefaktů. Užitečným pomocníkem je i kompas, který však funguje jen tehdy, když máte mapu. Většinou jsem se ale s hledáním mapy neobtěžoval, přeci jen nejsem začátečník. Hledání artefaktů je pak o něco větší zábava.

Deadfall Adventures je vcelku příjemným překvapením na poli ne-mainstreamových her. Má svoje chyby, které pramení z využití staršího enginu, jednoduchého námětu plného klišé nebo z nejasnosti některých puzzlů. Má však atmosféru, nadhled, humor a jednoduchý cíl - pobavit.

Pro: hlavní dvojice, atmosféra, řešení puzzlů

Proti: umělá inteligence Jen a protivníků, nejasné některé puzzly, technické nepřesnosti

+12

The Catacomb Abyss

  • PC 60
Jedna ze starých klasik, které byly pověstné svojí atmosféričností hororovostí. Dnes už to asi nikomu tak nepříjde ale v roce 99, na monitoru s prachbídným rozlišením 640x480, to bylo děsivé dostatečně.

Hra začiná pěkně z vesela, přicházíte na hřbitov a začíná se stmívat. První co každého napadlo, bylo proč se ten debil neotočí a nejde pryč, dál na ten hřbitov přece nepolezu. Ovšem polezete, nic jiného Vám nezbude.

Musí se nechat, že takové prvky jako zombie vyhrabávající se ze země, či kostlivci vybíhající ze stěn jsou velice děsivou a povedenou podivanou. Zvlášt když se pořád hráč rozhlíží, odkud přicházejí (dokud nezískáte určitý krystal, nevidíte je na mapě).

Tato cesta pokračuje dál množstvím různorodých prostředí, bohužel se liší jen textury, zatímco mapa je vždy klasické bludiště. Na svých cestách, těmito prostorami narazíte na škálu různorodých nestvůr. Díky ruzným barevným krystalům, se vám později zobrazují nepřátele, coby barevné tečky na mapě.

Co do dalších herních prvků, hlavní postava má základní útok coby hozený fireball rukou. Dale může nalézat dvě kouzla, první střelí tři firebally za sebou, zatímco druhé vystřely čtyři do stran. Hráč dále nalézá lečivé elixíry, nebo magické hodiny, které dokáží zastavit čas.

Catacomb je zkrátka akční hra, která klasické tvůrce z ID software nezapře. I když tato hra již není pod tímto studiem. Ve své době to byla dost děsivá a nepříjemná záležitost. Zpětně už tak bohužel nepůsobí. Nekonečné bloudění a hledání klíčů, aby pak hráč hledal zase ty správné dveře, je prostě nekonečné a nezáživné.

Avšak vzhledem k tomu jak jsem to cítil tehdy, tak dávám 60%

Pro: Atmosféra, zpracování okolí

Proti: Neustálé bludiště, defacto další klon Wolfenstein 3D, i když tentokrát s firebally

+12

ArmA III

  • PC 80
Další evoluce hry. Pro mne příjemný pokrok kupředu. Engine doznal několik novinek, ale základ zůstává zachován. Zkušenější tvůrci se rychle najdou a ti, kterým vadí některé nevýhody enginu už od dob OFP se s ním musí i nadále vyrovnat či hru ignorovat. Reakce postavy na ovládání se oproti předchozím dílům výrazně zlepšila, což je z mého pohledu výrazný plusový bod. Vyšší hw náročnost k Arma sérii vždy patřila, ale snad se podaří některé problémy především s MP rychle vyřešit. Napojení na Steam a samostný Steam Workshop posouvá Arma sérii tam, kde jsem si ji dlouho přál. Uzavřenější ekosystém misí a brzy i addonů a modů nebude rozhodně na škodu. Kampaň je sice dávkována postupně, takže ji ještě po třetině nechci hodnotit, ale hromada výtvorů na Workshopu přináší nespočetně hodin možné zábavy. Trojka se i přes problémy a tradiční bugy, kterých nebylo tentokrát tolik, povedla, takže pokud vám Arma styl vyhovuje, tak tento díl rozhodně musíte mít.

Pro: stavebnice/hra, workshop, ovládání postavy

+12

O.D.T. - Escape... Or Die Trying

  • PC 90
ÚVOD
Ó má dětská modlo,tys zapomenuta v mé mysli byla,tak hluboko ukryta. Děkovat mohu vánočnímu úklidu že jsem tě opět nalezl.Mé srdce zaplesalo příslibem radosti a vzpomínek ale má hlava začala přemýšlet jsi li ještě schopna mi dáti to co v mládí a jsi li vůbec možna se zapnou. ONO TO ŽIJE!!!!!!.
To byli asi prvotní pocity když jsem tuto hru našel při nenáviděném uklidu na jednom starém cd od Score. Hned jak jsem ho otočil začal jsem se obávat je li cd vůbec funkční jelikož jeho čtecí strana měla vrásky jak Měsíční krajina. Naštěstí až k údivu bylo vše v pořádku a já jsem tedy mohla rozehrát druhou hru těchto vánoc a pro mě takové malé,osobní, předčasné vánoce.

ROZBOR
Příběh začíná když vaše vzducholoď na které je převážena jakási Zelená perla se zlou mocí ztroskotá v bouři na ostrově plné různých bytostí. Kapitán a vy jako člen posádky musíte najít jak perlu,držák perly,nádoby s plynem na opravu vzducholodě tak později i uneseného kapitána. Během hry budete provázení animacemi(mezi kapitolami) které odhalují příběh.
Po startu hru dostanete možnost vybrat si ze čtyř charakterů(Ike,Julie,Maxx,Solaar) které se liší možností užíváním zbraní,velikosti obrany a duševní síly.
Volba nemá vliv na příběh ale jen na určitý styl hraní.
Hra obsahuje vylepšování postavy,získáváte zkušenosti a ty si libovolně rozdělujete mezi tři vlastnosti výše uvedené čímž si zlepšujete použitelnost zbraní,odolnost a možnost používat kouzla.Každý z charakteru má určitou maximální možnost vylepšení daného aspektu čímž se od sebe liší.Ze své zkušenosti musím říci že jsem byl na maximálním vylepšení všech schopností někdy za polovinou hry.
Čtyři typy zbraně(energetická,plamenná,elektrická,fůzní+granáty a miny) si navíc ještě můžete vylepšovat nalezenými upgrady kterými zlepšíte dále jejich účinnost.Každá ze zbraní má jiný účinek a hodí se na každého protivníka jinak.
Kouzla nacházíte pomocí krystalů ale použít je můžete jen pokud mate dostatečné množství duševní síly.
Hra se děli na úrovně(kapitoly) kde každá má jiné zpracování a k nim danné nepřátele.
Úrovní je 7+1 bonusová a každá z nich má lokace přes které se pohybujete a občas se vracíte např.najdete zavřená vrata ale páka k otevření je v jiné lokaci dané úrovně.
Upřímně nejradši mám první a druhou kapitolu a nesnáším třetí z důvodu nepřátel.
Každá z úrovní obsahuje mnoho tajných místností v kterých najdete upgrady,bonusové životy,náboje atd.Na konci každé kapitoly na vás čeká boss.Na každého z nich se musí jinak.
Grafická stránka hry už je celkem hodně zastaralá ale podporuje vyšší rozlišení.Hlavně modely postav jsou špatné a hra má i dost grafických glitchů(průhlednost textur,mizející plošinky,neviditelné stěny...) které ale nijak nebrání dohraní ale dokáží napěnit krev.
Zvuková stránka je celkem v pořádku ale hra by mohla obsahovat nějakou doprovodnou hudbu(PS verze jí má).
Hratelnost se hodně zakládá na skákání po různých plošinkách,hledání pák a klíčů,sem tam nějaké logické hádanky a likvidování nepřátel.
Zde nastávají první chyby této hry. Hra obsahuje míření které je nepřesné a nepohodlné. Míříte přes záda postavy a pouze když se nepohybujete a jaksi odhadujete kam míříte, naštěstí hra obsahuje i automatické míření které funguje o trošku lépe a s postupný vylepšením zbraně se jakoby zlepšuje nicméně na nepřátele kteří jsou blízko funguje špatně.Dale je celkem špatné odhadovaní různého skákání nad propastmi(pád je automaticky smrt)a na různé záchytné body,vlastně celkově se modlíte ať se zachytíte.
Save systém je asi to nejhorší.Máme tu dva typy. Checkpointy a Portál savy.Portál save je regulerní uložení které si můžete libovolně načíst ale uložit lze v portálu pouze jednou.
Checkpoint funguje něco jako obrození.Tedy zemřete,odebere se vám život a vy se na daném checkpointu objevíte. Přijdete li o všechny životy musíte načíst Portal Save. Rozmístění není nejlepší a musím říci že občas jsem zuřil velice silně.
Doporučuji hledat všechny možné životy které můžete jelikož je budete potřebovat.
Pády z plošinek jsou tu na denním místě a dokáží vám opravdu znepříjemnit hru.proto se obrnit nervy při hraní je na místě.Rozhodně se nejedná o lehkou hru.

ZÁVĚR
O.D.T. ach jak krásný čas jsem s tebou strávil,kolik rozčilování a kolik chytání za hlavu jsem absolvoval s tebou,přesto miluji tě a děkuji ti za můj návrat do let minulých.Tato hra byla,bude a je jednou z mých nejoblíbenějších.Možná je to tím že jsem nikdy nijak netíhl k Tomb Raideru jako moji vrstevníci,ale já toho nelituji.Nechte si svou Laru,já mám svou Julii a její partu okolo.

BONUS
Hru jsem prošel bez kouzla léčení které jsem nenašel hned na začátcích hry takže jsem si hru celkem dále ztížil proto kdo by se odhodlal hrát opravdu doporučuji prohledávat vše.Některé nestvůry jdou zabít jen kouzly a zjištění že nemáte žádné účinné kouzlo na zabití dokáže tuhle hru znepříjemnit.
A navíc pokud jste neměli kompletní kontejner nebo 30 láhví plynu, před vstupem do závěrečné 7 kapitoly hra pro vás končí a vy si ji budete muset projet znova.TAKŽE POZOR :)


Pro: Hratelnost,Vylepšování,Variabilita prostředí,skákání,temná atmosféra,bossové

Proti: grafika,občasná nepřehlednost ,někteří nepřátelé,skákaní,automatické smrti,save system

+12