Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Stardew Valley

  • PC 70
Výjimečně kouzelná, roztomilá a návyková hra na budování svého statku a postavení na venkově. Hratelnost však v jádru spočívá v tom, že musíte postavit, nasbírat či někomu přinést větší či menší (zpravidla větší) počet věcí, abyste se posunuli dál a mohli stejným způsobem pokračovat. Tento prostý mechanismus je zahalen ve velmi přitažlivý šat, tudíž na několik desítek hodin pohltí, avšak chybí mu komplexnost a prostor pro vlastní tvořivost a důmysl, jež lze nalézt ve „velkých“ budovacích strategiích např. od Impressions Games či v Tropicu.
+12

Broforce

  • PC 80
Broforce.

Parádní akce v retro grafice se stylovou hudbou a nazvučení, přeplněná klišé a hrdiny ze všech možných akčňáku, které v letech minulých jsme mohli vídat na tehdy nové TV NOVA a nebo na VHS z půjčovny.
Hraje se opravdu v rychlém tempu, které nikomu neodpustí ani chybu. A to obzvlášť v soubojích s bossy, kterých si tu zde opravdu užijete. Obzvlášť ten poslední trojboj, který ale vyústí v krásném zadostiučiněním a nápaditým koncem, který jsem ještě nikde neviděl.

Ohromným plusem hry je parádní level design a takový trademark a to je kompletně zničitelné prostředí, které můžete využívat ve svůj prospěch, taktizovat, ale zároveň vám může kolikrát zadělat na velké problémy
Doba průchodu kampaně na normal: 15 hodin

Pro: zničitelné prostředí, grafický vizuál, rozmanití hrdinové a hrdinky

Proti: někdy zdlouhavé boss fighty

+12

Indianapolis 500: The Simulation

  • PC 70
Hodnotit tuhle hru je velice obtížné. Záleží totiž spíš na tom, co hráč preferuje - jestli realističnost, nebo hratelnost. Obojí dohromady se nedá skloubit. Hrál jsem jen verzi pro Amigu, takže hodnotím právě tu.

Jedná se o slavný závod na 500 mil v Indianapolis. Nic více, nic méně. Můžete zkusit zajet maximálně kvalifikaci, ale ve výsledku vám to bude úplně k ničemu, protože v tak dlouhém závodě se pořadí promíchá mockrát.

Co je při závodě působivé, to jsou především kolize. K těm mimochodem dochází velice snadno, stačí zlomek sekundy nepozornosti, štrejchnutí soupeře, špatný pohyb, prostě cokoliv, a letíte. Většinou do zdi. To z hry dělá neskutečně obtížnou věc, doslova nedohratelnou. Kolize jsou ale parádní, létají třísky z aut, často nějakou větší kolizi vidíte i z dálky.

Zajímavé jsou pit-stopy, i když po prvních pit-stopech musíte úplně ztratit přehled o závodě, tj. kde přesně jsou soupeři před vámi a za vámi. Brzy se pole promíchá a jedete závod s formulemi o kolo i více kol zpátky nebo obráceně.

Byla to asi první hra, kde už jsou skvěle provedené replaye. Replay můžete zpomalovat i nahlížet z více úhlů.

Při kolizi se objeví žlutý praporek a závod je zpomalen. Nesmíte předjíždět, jinak vás čeká penalizace. Tenhle prvek je velmi reálný a uvítal bych ho mj. i v novějších formulích. Během žlutého praporku je jízda ovšem nebezpečná, všichni se na sebe naštosují a také hrozí vysoké riziko smyku.

Dá se jet i kratší závod, ale to vlastně spíše jako trénink, neboť kratší závod na 500 mil jaksi není závod na 500 mil :)

Shrnuto: Perfektní provedení závodů, které je však natolik obtížné, že pochybuji, že to někdo dojede do konce (myslím ten plný závod na 500 mil). Bohužel je to ovál, a tak se závod zhruba po pár kolech stane taky hrozně nudným. Ale vzhledem k efektům, propracovaným kolizím a dávky adrenalinu to doporučuji si zahrát.

Pro: realističnost, propracované kolize, safety car zpomalení, replaye

Proti: astronomická obtížnost

+12

Homeworld: Deserts of Kharak

  • PC 80
Moje kancelářská plečka se zase jednou zapotila a její vyčerpávající práce mi dovolila několik hodin svádět bitvu s časem na širých písečných dunách planety Kharak. A že jsem si to užil, i když se můj stroj sem tam zakuckal. Jak si stojí prequel Homeworldu proti mocným soupeřům ze série?

Příběh je zasazen před události prvního dílu. Národ Kushan se snaží přežít na planetě Kharak, jejíž rozsáhlé a smrtící pouště se každým rokem rozrůstají a činí bezstarostný život poněkud...nebezstarostným. Jednoho dne zaznamená orbitální satelit tajuplný signál z pouště, načež je koalicí frakcí národa Kushan vyslána expedice, která má místo prozkoumat. Sotva ale vyrazí na cestu, pověsí se jim na paty fanatická frakce Gaalsien, která chce koalici taktně naznačit, že vydat se na expedici je špatné pro jejich zdraví. Ke sdělení tohoto faktu se snaží používat různé prostředky...jako třeba staré náboženské texty nebo smrt.

Na příběhu musím jednoznačně ocenit jeho příjemnou přímočarost a naprostou absenci patosu, který dnes bývá tak oblíbeným doplňkem podobných příběhů. Prostě jsme vyrazili na cestu a během ní se budou dít nepříjemné věci, které musíme vyřešit. Hlavním cílem je dorazit na místo anomálie a zjistit, o co tam jde. Hra to dává velmi zřetelně najevo a proto si hráč skutečně připadá jako vedoucí expedice, ne jako maminka, která poslouchá o prvních láskách svých ratolestí. Tenhle pocit umocňují hlášení kolegů o stavu Carrieru nebo stavu mise.

Co že je to Carrier? Prakticky jádro operací hráče, jeho pojizdná základna, výrobna a bitevník v jednom. Dojde ke zničení Carrieru? Mise končí. Bez základny to prostě nepůjde. Vedle Carrieru často uvidíme výzkumné vozítko Baserunner, které pilotuje vědkyně s povědomým příjmením, Rachel S'Jet. Rachel je rovněž pilíř expedice, proto je její případná smrt stejně špatná jako výbuch Carrieru a hra končí.

Oslím můstkem se dostáváme k audiovizuálnímu zpracování, které je špičkové. I na nejnižší detaily, na které se můj stroj zadýchával, hra vypadá jednoduše krásně. Jako ve spoustě jiných her musím ocenit design jednotek, konkrétně design Carrierů a menších Cruiserů. Z těch kolosů má člověk vážně pocit, že váží stovky tun a jsou reálné. Co se týče hudby, ta je opět nezapomenutelná a tematicky ladí k soundtracku minulých Homeworldů. Evokuje ve mně seriál Battlestar Galactica a svými nomádskými melodiemi podtrhává atmosféru nekonečných dálav pouště.

Jak je u této série zvykem, boj je zde spíš taktický, přičemž Deserts of Kharak oproti vesmírným příbuzným klade větší důraz na používáni schopností různých jednotek. Musím říct, že tahle změna mi byla poněkud nepříjemná. Rád bych byl generál, ne opatrovník; ale čert to vem, tak je to u většiny strategií. Naopak příjemný je detail, který zohledňuje viditelnost cílů útoku a výškové rozdíly. Pokud je autíčko schované za písečnou dunou, prostě ho tím kulometem nezastřelíte, dokud nevyjedete na její vrchol, abyste měli přímý výhled. Čím je zároveň vozidlo výše, tím dále dostřelí. Tenhle zastaralý systém dostává úplně nový rozměr na členitém bojišti písečných dun.

Důležitým systémem je tzv. Energy shunting, který využívá Carrier. Ten má k dispozici omezený počet bodů energie, které může hráč přerozdělovat do čtyřech různých systémů podle potřeby. Jedná se o pancíř, opravu okolních jednotek, zbraně a senzory. Při cestování je tedy výhodné mít naplno senzory a opravné systémy, zatímco při frontálním útoku jistě více pomůže napálenný zbraňový systém a pancíř. Pokud je do systémů přiděleno moc bodů, Carrier se přehřívá a poškozuje; v určitých chvílích ale tenhle kompromis přijde vhod.

Sem tam je také možné narazit na vrak lodi, který po rozbití nabídne nejen suroviny, ale také možnost najít artefakt, který ne nevýznamně pomůže nějakým větším či menším upgradem.

Zbytek už je klasický systém kámen-nůžky-papír, kdy dalekonosné railguny spolehlivě zničí jen rychlá vozítka, ta jsou zase náchylná na poškození od obrněných transportérů, přičemž ty jsou zranitelné zejména railguny. To je doplněno třemi typy letadel startujících z Carrieru, která mají ohromnou sílu, ale skolí je i kamínek vržený jejich směrem v podobě AA rakety.

Deserts of Kharak se až nakažlivě dobře hraje a kombinace sympatických mechanik, kvalitního audiovizuálu a svižné hratelnosti dělá z celku pohlcující záležitost. Během hledání Jaraci Object není těžké vcítit se do role velitele expedice a kosit jednoho nepřítele za druhým, aby si národ Kushan trochu zvednul životní úroveň. Tento Homeworldí prequel tedy můžu určitě doporučit, přičemž musím podotknout, že delší kampaň by určitě hře vysloužila nějaké body navíc a trochu méně mikra by mi také nevadilo. I přesto se ale jedná o výborný přírůstek do skupiny výborných strategií.

Pro: Příběh, audiovizuál, atmosféra, koncept Carrieru

Proti: Poněkud krátká kampaň

+12

Murder, She Wrote

  • PC 75
Dnes Vám přinášíme, milí televizní diváci rovnou 5 případů od Jessicy Fletcherové. Společně s Jessicou máte možnost zapátrat po vrahovi a rozlousknout všechny případy.

Jedná se o klasickou hidden object adventuru, ale zde autoři jako hlavní bod použili právě hledání objektů na obrazovce. Občas jsou proloženy pouze nějakými puzzly např. Pexeso, skládání slov nebo obrázků.

První příběh nás zavede do Cabot Cove, kde se stala vražda jednoho z rybářů. Jessica a místní šerif, se vydávají po stopách, které jim vrah zanechal. Kdo by vraždil rybáře, určitě to má nějakou souvislost, s něčím movitým?

Hra si zakládá především na vyprávění příběhu, proto vás čeká celkem dost dialogů, do kterých nemůžete zasahovat (pouze je přeskakovat). Při vstupu do každého místa většinou proběhne dialog nebo monolog, poté hledáte předměty a občas i složíte nějaký ten puzzle. Poté občas následuje závěrečný dialog této scény a šup do dalšího místa.

Ve druhém příběhu se Jessica setkává se starou známou, který vyrábí sirupy. Jeden z jejich zaměstnanců je zavražděn přímo ve vývařovně jejího podniku. Kdo to mohl udělat?
Byla to konkurenční firma nebo jeho šéfka, protože chtěl přeběhnout? Možná za tím bylo i něco úplně jiného?


Co se týče grafiky hry, je celkem slušivá. Postavy jsou dobře vymodelované a při rozhovorech se i mění jejich animace (nejsou to statičtí panáci, kteří nehnou ani brvou, ať jim řeknete cokoliv).

Třetí příběh nás zavede do zahradnické kolonie, kde byl zavražděn jeden ze zahradníku.
Stane se tak kvůli konkurenci v soutěži, nebo čistě ze závisti?


Hudba ve hře je vytažená ze seriálu, a po čase vám z ní možná trochu začne šplouchat na maják, protože se neustále opakuje. Chtělo to přidat více skladeb.

Ve čtvrtém případě, poprosí Jessicu její kamarád, jestli by se nepodívala na 2 roky staré vyšetřováni, kdy zmizela jeho sestra. Jessica se vydává na průzkum do jejího domu, který leží na dobrém místě, a je o něj veliký zájem. Opravdu ta paní odjela a už se nevrátila, nebo ji někdo zavraždil?

Zde si malinko vyliji své srdíčko, protože se mi 2x vymazali savy, a musel jsem první tři knihy hrát od znova. Možná i proto jsem hře ubral 5%, ale to není jisté.

Pátý příběh nás zavede do Anglie, kam Jessica vyrazila za svou sestřenicí Emmou. Její kamarádka z divadla Jane je nalezena v šatně oběšena. Byla to sebevražda nebo vražda?

Co se týče seriálu, tak ten jsem měl velice rád, když jsem byl menší a většinou když běžel na Primě, jsem se díval. Teď už jsem ho dlouho neviděl.

Pro: Jessica, hledání předmětů, některé puzzly

Proti: Stereotypní hudba, později i hra

+12

Kane & Lynch 2: Dog Days

  • PC 55
Jak už jsem v recenzi na hru Kane and Lynch: Dead Man psal, první díl sice není dokonalý, přesto ho považuji za povedený kousek. Proto jsem doufal, že se vývojáři poučí z chyb, a vytvoří parádní a dotažené pokračování. Přeci jen, demoverze dvojky mě přesvědčila o koupi obou dílů a bavila mě. Bohužel, kvalita druhého dílu klesá oproti předchůdci mnohonásobně dolů.

Vracím se nám již známé dva charaktery. Psychopat Lynch, který je mnohem vyšinutější než v jedničce, a jehož role se ujímáme, společně s poněkud charakterově suchým, Kanem, žvatlajícím cosi o své milované dcerce pořád dokolečka. Oba dva hrdinové se už tak nějak snaží začít žít normální a poklidný život. Ovšem Lynch zatáhne Kana do jedné ze svých prací, a to by nebylo to pravé ořechové, aby se něco nepodělalo. Při přestřelce je totiž zabita dcera velkého bosse zvaného Shangsi, který tento čin rozhodně nenechá bez následků. Příběh ničím nepřekvapuje a zdaleka nedosahuje kvalit původního dílu. O to víc zamrzí naprosto hloupý a ustřižený závěr. Příběh se vypráví především formou povedených filmových Cutscén. Zatímco v prvním díle, ve kterém se neustále měnilo prostředí a level desing, zde nalezneme pouze rušné ulice Šanghaje, což zamrzí a hodně přidá na rychle přicházejícím stereotypu. Ten se dostaví za velmi krátkou dobu a to i přes to, že hra samotná je dlouhá okolo pouhých 4 hodin.

Grafické zpracování se povedlo, překvapilo mě i dost zničitelné prostředí. Vizuál celé hry je velmi originálně pojatý. Vše vypadá, jakoby by bylo natáčeno ruční kamerou. Nechybí úmyslné rozostřování nebo cenzurované brutální scény. Tento styl ovšem nemusí sednout každému. Už padlo slovo „přestřelka“. Do zběsilé akce jste vrženi ihned po spuštění hry. Čelíte mnohonásobné přesile tupých nabíhajících nepřátel a kosíte je co to dá. Opravdu mi ke konci hry lezli na nervy upozornění typu „Bacha, jsou úplně všude“ , když jsou úplně všude celou hru. Oproti jedničce je ale akce mnohem zábavnější a svižnější, ovšem to by musela fungovat hratelnost samotná. Kamera jako taková je dost nemotorná, a v některých momentech se kvůli ní nedá ani pořádně hrát. Stalo se mi totiž, že v jedné z částí hry zamrzla, a nepřizpůsobovala se krytí ani vyklánění. V podstatě jsem se celým jedním levelem prostřílel poslepu. Stejně tak hru ničí již zmíněná tupá umělá inteligence, nápadné spawny nepřátel, výpadky zvuku nebo pády hry. Nemluvě o zabugovanosti, které mě několikrát pobavili. No nepokochejte se nad mrtvolou pokuřující si svůj posmrtný doutník.

Velkým plusem je možnost projít celý příběh v cooperaci, což přidává zábavnosti naprosto nový rozměr. Existuje tu i Arcade mod, který mě ovšem vůbec nezaujal a věnoval jsem mu snad jen 5 minut. Multiplayer jsem bohužel neměl možnost vyzkoušet, protože zkrátka neexistuje již žádná vytvořená hra a ani lidé, kteří by hru více hráčů hráli.

Od nadprůměrného, a u mě povedeného prvního dílu Dead Man bohužel klesáme do těžkého podprůměru ve formě Dog Days. A přitom potenciál měla hra velký, ale je naprosto nevyužitý. Očekávání z poučení vývojářů skončilo ještě větším zklamáním. Podprůměrná odreagovačka na pár hodin, s pěkným grafickým zpracováním a vizuálem, ovšem s nevýraznou hratelností, primitivními chybami a hloupým příběhem...

Pro: Grafika, originální vizuál, filmové Cutscény, Cooperace, svižná akce

Proti: Hloupý příběh, závěr, stereotyp, herní doba, zabugovanost, umělá inteligence, nemotorná kamera, pády hry, ozvučení

+12

Murder, She Wrote 2: Return to Cabot Cove

  • PC 80
Herní výzva 2017 číslo 8 - Pokračování příště

Vítejte zpět na našem televizním kanále, kde opět budeme vysílat seriál Murder, She Wrote.
Tentokrát máme na programu tři premiérové díly, které zakončují tento seriál.


Pokračování se od Murder, She Wrote, velice liší. Je to z důvodu, že už se nejedná o čistou hidden object adventuru, ale jsou zde i prvky, jako chození po lokaci, sbírání předmětů a jejich následné využívání. Hledání předmětů odstoupilo do ústraní. Trochu mi vadilo, že najít některé obrazovky, především s hledáním předmětů, bylo složité, protože hra mě na ně neupozornila.

V první knize, nás bude čekat vyšetřování vraždy, která se stala v galerii, a ke všemu byl ukraden nejvzácnější obraz. Dokáže Jessica Fletcherová odhalit vraha a nalézt obraz?

Společně s hledáním předmětů, do ústraní odstoupily na stranu i rozhovory postav, které již nejsou, tak zdlouhavé.

Ve druhém případu, se jedná o smrt elektrickým proudem. Kdo by měl, motiv zbavit se tohoto člověka, který byl šťastně ženatý. Mohl to být milenec, nejlepší přítel, manželka nebo úplně někdo jiný?

Co se týče grafiky, ta doznala pár změn, ale je stejně líbivá, jako v prvním díle. Zvuky a hudba, už nejsou tak šíleně opakující se, jako v prvním díle.

V posledním dobrodružství Jessicy, se vydáme do Irska, kde byl neznámý muž v knihovně. Podezřelí jsou úplně všichni. Motiv mohl mít kdokoliv, a tak je opět na Jessice, aby případ rozlouskla.

Oproti prvnímu dílu, se hra hraje o mnoho lépe, a je více propracovaná. Trochu mi vadí, prolínání, některých obrazovek, když mi lupa ukazuje stále na tu samou, ale přitom už se jedná o něco jiného.

Pro: Příběhy, nový styl hraní oproti prvnímu dílu, grafika

Proti: Občas nepřehledné při výběru nové obrazovky

+12

SiN

  • PC 75
Rok 1998 přinesl v 3D akcích pár bezejmenných her či zapomenutých her jako Trespasser či Star Trek: Klingon Honor Guard. Pak samozřejmě hvězdnou bitvu Half-Life vs. Unreal. A dvojici her, která jim měla konkurovat - Blood 2 o kterém můžu říct, že stejně jako Quake 2 jsem jej dohrál a nepamatuju si nic. A Sin, tehdy kritikou hlavně ve Score shozený jako strašná kravina. Takže jsem se Sin podíval na zoubek a budu trochu smířlivější, v něčem měly recenze pravdu, v něčem ne.

Příběh je z budoucnosti, kde se tupý drsňák John Blade honí kozatou dominu Elexis Sinclairovou, která se snaží udělat z lidstva mutanty. Je to dementní až na půdu, ve filmu by to odpovídalo nějakému devadesátkovému céčku s Oliverem Grunnerem nebo Michaelem Parém, Elexis má neskutečně patetické proslovy a totéž v bleděmodrém je Blade, jehož rádobyvtipné debaty s hackerem JC doporučuji ignorovat. Nicméně v této podobě plné dialogů se příběh v 3D objevuje skoro poprvé, navíc umí překvapit brutálním zvratem ve 3/4 hry když se z hrdiny stává monstrum a samozřejmě i naštvat na konci kdy záporačka zmatek hrdinu tím že mu málem ukáže frndu a on zaváhá a nechá ji utéct.

Grafika je prostě stará, ani ve své době nebyla nic extra, zejména enginové intro je hrůzostrašné, ale na druhou stranu se tvůrci činili, vymodelovali spoustu prostředí a koukat se na to celkem dá. V tmavých scénách opět neuvidíte ani prd, což bych asi nekladl za vinu tvůrcům jako spíše mému dosluhujícímu monitoru, nicméně v pár místech kde je černočerná tma a máte něco najít si myslím, že by žádný lepší monitor nepomohl.

Hratelnost je ale překvapivě povedená. Tvůrci přišli s celkem 36 misemi, které nejsou úplně krátké, v každé z nich je spousta primárních i sekundárních úkolů, občas nějaký ten secret a hlavně spousta misí se větví. Kolikrát můžete odejít očividným východem, nebo pátrat, udělat něco jinak a získat nějaké dalších kola k dobru (a nebo si naopak cestu zkrátit, záleží na Vás). Úkoly jsou občas jen o tom někam dojít, ale většinou je to slušně vymyšlené, třeba postupná deaktivace vodárny je parádní, stejně jako snaha zastavit krádež nukleárních raket ze sila.

Specialitou jsou počítače, kde nejenže vypínáte zabezpečení, kulomety, otevíráte dveře či hledáte passwordy, ale můžete i občas použít klasické dosovské příkazy a třeba si převést peníze z účtu záporačky na svůj. No která hra Vám umožní v první misi okrást hlavní antagonistku?

A samotná akce? Tady to trochu skřípe. Nepřátelé variují od obyčejných lumpů přes speciální jednotky a roboticky upravené nepřátele až po různé muanty. Jsou rychlí, uhýbají a občas je problém je trefit. Zbraní je dost a využije je všechny, jenže ne proto jak jsou super. V každé "epizodě" začínáte s něčím jiným, většinou nenacházíte moc nábojů a ještě ke všemu jsou nepřátelé brutální odolní. Je jedno, jestli pižláte potvory brokovnicí, kulometem, rotačákem či raketometem, vystřílíte jim celou dávku do hlavy, stejně ne a ne padnout. Dalších zbraní si zas moc neužijete, protože granátomet a miny jsou k ničemu, plazmovku máte asi 2x za hru, vrhač slizu 1x za hru a ultimátní sniperka se dlouho rozbaluje. Abych jen nekritizoval, míření je skvělé a přesné a na lehčí obtížnost Vám nepřátelé zas tak moc nedělají, takže to tolik neva, ale na hard bych to asi nedohrál.

A pak je tu spousta bugů a nedodělků, které hru neskutečně sráží. Co na tom, že můžete projít další kola a splnit další úkoly, když to nemá prakticky žádný efekt. Jak se vyvolává inventář (F11) a zoomuje sniperkou (vybrat sniperku nulou a znovu nulou zapnout/vypnout zoom) jsem musel přijít v návodu. A to všudypřítomné zasekávání. Při nahrání nové mise, o sebemenší texturu a či spousta záhadných smrtí, kdy mě zabila pohybující se textura, či dveře.

Zkrátka Sin má daleko k dokonalosti, ale bohatě to vynahrazuje herní náplní, úkoly a délkou hry, kterou rozhodně za jedno odpoledne nedohrajete.

Pro: Leveldesign, náplně misí, délka, alternativní cesty do dalších kol.

Proti: Neúčinné zbraně, spousta bugů, opravdu dementní příběh.

+12

Counter-Strike: Condition Zero

  • PC 75
Budu zde komentovat a hodnotit spíše Deleted Scenes, neb je to spíše jako oddělená hra a Condition Zero nemá daleko od originálu i přesto že obsahuje "kampaň" s boty a vylepšený vzhled.

Vystřižené scény začínají velice slibně, ocitnete se ve výcvikovém proti-teroristyckém centru kde se naučíte manipulovat s několika novinkami bez kterých se v singleplayerové kampani neobejdete, je to špionážní kamera na ohebné tyčce, možnost přivolání posil a manipulace s výbušninami. Nechybí ani trénink Stealth postupu, budete se tedy muset i kolem nepřátel proplížit.

Kampaň se odehrává po celém světě, za nejlepší mise bych vypíchl raketové silo v Rusku, Tokijské mise proti Yakuze, Boj ve střední Evropě proti náboženské sektě a mise proti drogovým kartelům ve střední Americe. Každá mise je jinak koncipovaná a hraje se odlišně, zatímco v jedné misi budete bojovat o holý život, v jiné se naopak budete plazit kolem hlídek abyste mohli vyfotografovat jadernou bombu, nechybí ani klasická záchrana rukojmích.

Grafika a level design jsou velmi propracované a na stáří enginu si potrpí na detailech. Jediné co mi opravdu vadilo byly přehnané počty nepřátel a zdlouhavost misí. Doporučuji si i přečíst zajímavost ke hře zde na DH.

Pokud nemáte náladu hrát něco složitého a chcete si odpočinout, Deleted Scenes vás na pár hodin zabaví.

Pro: Na stáří enginu dobrá grafika, nápaditost, obtížnost.

Proti: Počty nepřátel a zdlouhavost.

+12

A.D. 2044

  • PC 50
A.D. 2044 jsem se dostal na GOGu zadarmo, tak proč ji tedy nedat šanci a být prvním na databázi kdo ji ohodnotí:)

Námět je zjevně inspirovaný asi nejznámější polskou scifi komedií Sexmise. Na rozdíl od ní však téměř nedochází k interakci s živými bytostmi a tak hra ztrácí oproti filmu většinu kouzla a vtipu. Spíše to připomíná Myst na opuštěné základně. Adventurní postupy patří k šedému průměru dané doby. To znamená, že za chvíli budete mít plný ranec předmětů a logika jejich užití mnohdy hapruje. Jako u dalších adventur z vlastního pohledu tu a tam máte problémy s orientací, ale naštěstí je změna obrazů dynamická a při poctivém postupu předměty najdete.

Hra z GOGu šlapala bez problémů a technickému zpracování nemám co vytknout.

Pro: na svou dobu slušné technické zpracování - 3d grafika a videa

Proti: zmařený potenciál námětu, nelogika některých hádanek, plný inventář

+12

Chrome

  • PC 80
Když jsem začal hrát tuhle hru, tak se dostavil takový ten nepříjemný efekt. What the fuck? V prologu jsem umřel snad dvacetkrát, než jsem konečně trefil toho zmetka na té věži. Jakmile vás zmerčí, neomylně se trefuje. Je jedno, že je tak daleko, až není skoro vidět. Nebo, že máte mizivou šanci ho tím divným a nepřesným samopalem trefit dřív než on vás. Trochu mi to připomělo první přestřelku s odstřelovači v Iron Stormu.

Zbraně divně stříleli. Vadil mi extrémě omezený inventář, kde se věci museli manuálně přetahovat z mrtvol. Když během nějaké adrenalinové přestřelky potřebujete rychle změnit zbraň (třeba raketomet), tak to není moc praktické. Ve hře mi vadily stereotypní, stále stejně nudné interiéry. V exteriérech, mě zase pořád snímali nějací neviditelní snipeři. Obtížnost nastavená tak, aby vás nejdřív párkrát zabili, než vůbec zjistíte, kde jsou.

Ve hře se objeví spoustu odpuzujících divností. Kupodivu je to ale dost zábavné. Hlavně je to kvůli pestré náplni misí. Pokaždé děláte trochu něco jiného. Jednou jste sniper, po druhé stealth. Kosíte to ve velkém mechovi nebo utíkáte na vznášedle. Super jsou bránící mise. Hra dokáže v některých částech zvednout adrenalin. Ale ne frustrací. Spíš to motivuje k dalšímu postupu.

Postupem ve hře jsem si zvykl na zbraně a výbavu. Naučil jsem se nepřátelé střílet efektivně do hlavy. Dokonce mě bavili souboje s bosákama. Speciální schopnost jsem snad nikdy nepoužil. Když teda nepočítám povinné hackování. Je to tady k ničemu. Příběh, jak už to u těhle her bývá, je total béčko. Občas to zafilozofuje a nechá vám to jednu morální volbu. Žoldák, který by měl být za prachy neutrál, ale..

Tahle hra je dobrá, ale dokážu si představit, že dokáže odpudit na začátku, protože je dost specifická a na první pohled nepříliš přitažlivá. Be quicksavu by to nešlo.

Pro: pestrá a zábavná náplň misí, někdy adrenalin, využitelná výbava, souboje s bossy

Proti: malinký a nepraktický inventář, stereotypní interiéry, na začátku málo přístupné

+12

Silent Hill: Shattered Memories

  • Wii 80
Plays you as much as you play it.

Pryč jsou mlha, koroze, a nepříjemné souboje. Tady je to samý sníh, led, a vystrašené prchání. Mnoho zaběhnutých fádností bylo odstraněno a nahrazeno základy silného psychologického vyprávění příběhu a mrazivé atmosféry. Toť nový Silent Hill, čerstvý a, co se mé maličkosti týče, velmi vítaný nový začátek, který mne rozhodně dokázal příjemně děsit.

Jedna z nejsilnějších devíz hry jsou její intermezza se zdejším nekonvenčním psychologem, při kterých hráč musí plnit nějaké jednoduché cviky a odpovídat na nepříjemné osobní otázky ohledně strachů a sexuality. Né protože by sama o sobě byla zpracována tak kulervoucně, ale protože vaše výkony a odpovědi mají vpravdě dramatický vliv na to, jaký zážitek si ve finále odnesete. Postavy, dialogy, vzkazy ze záhrobí - to všechno se může drasticky měnit. Monstra, která vás nahání ve snových sekvencích, jsou přizpůsobena vašim strachům. A na stejném principu se můžou výrazně lišit i postavy a celé lokace, společně se závěrem hry. Při jednom hraní narazím na přátelskou policajtku, ze které při druhém hraní hra udělá frigidní bédés nejdřív-střílej-pak-se-ptej ženskou.

Fandy taky jistě potěší, že maestro série Akira Yamaoka přiložil ručku i k tomuto dílu, a vypotil při tom jeden z nejzřetelnějších OST vůbec. Vedle toho je celý zdejší sound design naprosto strhující, a měl by vás úspěšně udržet na špičkách po celou dobu hraní.

Není to ten Silent Hill, který nás před téměř dvaceti lety budil ze spaní, nýbrž zcela nový zážitek. Jako takový je ovšem stále svým původním kořenům daleko věrnější, než mnoho z toho, co přišlo po Silent Hill 3. Pakliže máte jak, udělejte si tu radost a Roztříštěné Vzpomínky si zahrajte.

Pro: Příběh; atmosféra; vysoká znovuhratelnost; OST; audiovizuál

Proti: Hodně krátké; otvírání dveří je čudné - stihlo začít otravovat; úprky v zamrzlých labyrintech před monstry mohly být různorodější

+12

Knights of the Cross

  • PC 70
Když mi bylo asi tak 13, tak jsem Křižáky dostal k Vánocům pod stromeček. V té době mě to opravdu hodně bavilo - proto tak vysoké hodnocení. Na Křižáky mám sice krásné nostalgické vzpomínky, ale když jsem je nainstaloval nedávno, pochopil jsem, proč jsou křižáci víceméně zapomenutí.
Grafické zpracování, je opravdu na tehdejší dobu velmi slabé, jednotky jsou relativně dobré, ale zpracování map už pokulhává. Třeba vodní plochy jsou zobrazeny bez pohybu, což měly daleko starší hry dávno zvládnuté.
Tahové souboje jsou nevyvážené, s jedním rytířem můžete zlikvidovat celou legii pěšáků.
Ale aby jsem jen nehanil - líbí se mi vylepšování jednotek, děla, balisty, dobývání hradů.
Celkově je ale hra opravdu špatně vyvážená a v dnešní době už, dle mého názoru, moc lidí nenadchne.

Pro: Vylepšování jednotek, dobývání hradů.

Proti: Grafické zpracování, nevyvážené souboje.

+12

Legie

  • PC 65
Pakliže ďábel člověku dal rozhodování, nechť on jest původcem zla v činech člověka, nechť on jest haněn, nikoliv hloupý člověk, který jedná jen dle nejnižších popudů a tužeb.
Tímto pořekadlem začíná česká freeware adventura s rpg prvky.
Začínáte v roli pacholka ve středověké Jilemnici. Příběh se točí kolem města, které sužuje jakási choroba, neusále prší a havíři přicházeli o práci. Ale vás, jakožto pomocníka v hospodě,nejvíce zajímá to ,že dochází pivo a hospodský vás pošle zjistit, kde je jeho zásilka piva.
Vyrážíte tedy hledat,, jako velké plus hodnotím to ,že rozhovory jsou vedeny ve staročeštině, což přidává na reálnosti celé hry, i když nejsou dabovány.
Pohyb probíha jako ve starších hrách po čtvercové mapě.
V průběhu hry dojde i na jednoduché souboje, které jsou sice jednoduše řešené, ale u některých se opravdu trošku zapotíte.
Abyste mohli bojovat musíte si nakoupit zbraně - a teď se dostáváme k problému. V této hře se můžete snadno dostat do slepé uličky prohrajete všechny peníze na skořápkách a potom už se prostě nehnete.
Grfické zpracování na freeware hru je s ohledem na dobu vzniku dobré a úplně dostačující.
Závěrem bych Legii určitě doporučil každému, kdo má rád adventury - je to opravdu zajímavá hra - a ještě k tomu z českých luhů a hájů.

Pro: Příběh, dialogy, zajímavé zpracování.

Proti: Možnost dostat se do slepé uličky,

+12

Ascension to the Throne

  • PC 90
Hra, která byla přihozená jako "balast" na placce v nějakém herním časáku, prostě jako třetí nebo čtvrtá hra do počtu. Ze zvědavosti jsem nainstaloval a zjistil, že je to pouze v angličtině, což mě rozladilo. Dal jsem tomu chvilku... a pak jsem tomu propadl. Od té doby jsem to dohrál už několikrát.

Navenek - až do přepnutí do bitevního režimu - se hra podobá Gothicu (tomu prvnímu). Snad je postavená i na Gothic-enginu. Váš hrdina pobíhá po lese, rozmlouvá s enpécéčky, najímá bojovníky - a pak zase pobíhá. A svoji armádu si nosí někde v kapse (v tom se hra podobá třeba King's Bounty). Když ale překročíte "komfortní zónu" nepřátelské armády, vaše armáda se rozvinedo jednotek. Peasanti tvoří společnou jednotku s peasanty, vlkodlaci s vlkodlaky a tak dále, ale každý pajdulák je tam sám sebe a ne jako ikonka znásobená stem nebo tisícem. Počty bojovníků v jednotce zřídka kdy překročí desítku, jinak by se na bitevní pole nevešli. Když jednotce zadáte pokyn, rozběhne se bitevním polem jako jeden peasant a píchne vidlemi do tolika nepřátelských bojovníků , kolik jich jen zvládne.

Když vyhrajete, tak se hra zase přepne do pohledu přes rameno. Kamera zabírá pouze hrdinu, který si celou svou armádu strčil do kouzelné brašničky. Nebo kapsičky. No a když prohrajete, nebo utrpíte příliš velké ztráty, tak si dáte load. Hra se na začátku bitvy automaticky uloží. V případě prohry/nespokojenosti prostě nahrajete pozici před bitvou, jdete jinam a vrátíte se sem s větší armádou a s vytvrdlejším hrdinou.

Hrdina získává zkušenosti a leveluje. Můžete přidávat bodíky do jeho schopností magických či fyzických, také můžete zvyšovat jeho autoritu, díky níž může nabírat více bojovníků (opět podobnost s King's Bounty). Ovšem na rozdíl od KB je hrdina "bojující jednotka". Některé souboje musí absolvovat sám (bez armády) a pokud ho killnou, tak jste pohráli a musíte nahrát autosave.

Je záhodno pohrát si s kombinací jednotek v armádě. Některé jednotky jsou k ničemu a jiné zase ultimátní, pokud tedy dokážete využít všechny jejich výhody. Dále má hra i jakýs takýs příběh (celkem slušný, řekl bych), který vás protáhne po nejrůznějších lokacích. Některé lokace jsou "bez návratu", takže se nemůžete vrátit a doplnit své oblíbené jednotky, což je sice nepříjemné překvapení, ale nutí vás to k přemýšlení a rozbíjí to vaše "tutové" strategie.

Hra zahrnuje i několik adventurně-zákysových pasáží, na kterých jsem při prvním hraní docela vytuhl. Ale možná za to může jen má chabá znalost angličtiny. Při druhém hraní už to odsýpalo docela svižně. Hra není nijak přehnaně dlouhá (tak do dvaceti hodin, pokud už víte co a jak).

Celkový verdikt: je to strategie principiálně podobná King's Bounty, ale postrádá parodičnost, humornost a barvičkovitost. Pokud máte King's Bounty v oblibě, tak tohle je ještě lepší (alespoň pro někoho, jako jsem já).
+12

Uncharted: Drake's Fortune

  • PS3 --
  • PS4 --
PS4 remaster se povedl a opravdu stojí za to. Možná je to momentálním rozpoložením, ale tenhle run jsem si užil mnohem víc, než ten původní na PS3. Může to být plynulostí, nemusí. Faktem je, že ve hře založené na pohybu, akčních přestřelkách a skákání je 60fps úplně jiná liga. Do toho vylepšená grafika a 1080p, nové obtížnosti...

Geometrie levelů je jednoduchá i pro rok 2007, levely postrádají detaily a jistý šmrnc. Autoři často používají laciné berličky pro prodloužení hraní, jako je vracení se zpět již jednou navštívenou lokací, zbytečné zasypávání hráče vlnami dalších a dalších nepřátel nebo frustrujícími pasážemi, které mohly skončit vždy o něco dříve a nic by se nestalo. Korunu tomu nasazuje hektický závěr, samozřejmě naprosto laciné herní zvraty a chování postav. Přesto jsem se na každé hraní hodně těšil a užil si to od začátku do konce.

Díky vyšší obtížnosti mi to tentokrát trvalo trochu déle, ale přestřelky dostaly alespoň trochu štiplavou příchuť nebezpečnosti. Tři je moc, ale ty dvě jsou hodně silné.

Hodnocení: ✰✰
Herní doba: 7hod 56min
+12

Dark Souls II

  • PC 85
Dark souls, kdo by neznal tuto herní sérii? Konkrétně dvojka pro mě bylo první setkání a zcela mě pohltilo. Ač frustrující (a nazývejte mě casual hráčem, ale mně ta hra prostě těžká přijde), je zároveň velmi snadné jí propadnout a strávit nad ní tolik času, dokud se každý boss nerozpadne v prach a vy nepohltíte jeho duši.

Level design, ač je mu často fanoušky vyčítána lineárnost a zbytečně vysoké množství nepřátel mi přišel skvělý, i vyloženě ošklivé lokace mi přišly plné atmosféry a z postupu jsem měl strach. Navíc jsou tu i vyloženě krásné lokace - Majula nebo Heide's tower of flame, abyste se z té šedi a hnědi nezbláznili. Lineárnost mi nevadí, ale to je spíš otázka vkusu, chápu, proč někdo preferuje DS I, já sám nemůžu posuzovat. Počty nepřátel mi přišly zvládnutelné, navíc byl každý souboj nabitý adrenalinem. Výtek mám jenom pár: Aldia's keep mi nepřišla nijak skvěle udělaná a právě Heide's tower of flame, moje oblíbená oblast, mohla být mnohem delší.

Gameplay DS série je skutečně vrchol RPG, každá smrt je vámi nezvládnutý manévr, nepozornost nebo podceněný nepřítel. Množství zbraní a zbrojí, kouzel a dalších serepetiček umožní každému najít si to svoje. Navíc je pocit, že jste uvnitř a v tomto temném, beznadějném světě skutečně bojujete o holý život, velmi přesvědčivý.

Co se příběhu týče, zbožňuju tak trochu separátní linku v království Drangleic. Král Vendrick a jeho bratr Aldia jsou zajímavá dvojice a, ačkoliv ubylo NPC storylajn, tak Lucatiel nebo Vengarl jsou skvělé postavy. Líbí se mi také koncept cyklů, fakt, že každý věk světla jednou skončí.

Co považuji za skutečně výraznou slabší stránku DS II, jsou bossfighty. Některé jsou zbytečně frustrující (a taky trochu nespravedlivé), například Skeleton lords, avšak jsou tu i skvělé, Fume knight,
The Rotten nebo Pursuer
, což je samozřejmě jen můj osobní názor. Navíc i finální boss byl pro mě trochu zklamání, čekal jsem velkolepější konfrontaci.

MP jsem nezkoušel, nejsem moc na PvP, takže ten nehodnotím. Hrál jsem offline.

Celkově je DS II těžká, velmi zábavná a objektivě taky hodně kvalitní hra. Jelikož ji hraju ze série jako první, troufnu si říct, že to zvládnu posoudit bez předsudků a nostalgie. A až se jednou dostanu k jedničce a dalším, tak to pro mě bude jenom pozitivní překvapení, ne?

Pro: Vyvážená obtížnost, level design (většinou), gameplay

Proti: Většina bossfightů, některé úrovně

+12

Uncharted 2: Among Thieves

  • PS3 --
  • PS4 --
Pořádný rozjezd začíná teprve až po Instanbulu a Borneu, příjezdem do Nepálu. Následuje několikahodinová jízda, při které jsem nemohl odlepit oči od obrazovky. Některé momenty jsou opravdu dech-beroucí. Vyvážený prostor mezi hopsačkou a střílečkou jen přispívá zábavnější hratelnosti. Později už se ale zase začne prosazovat jeden nebo druhý styl hraní, které sami o sobě nudí nebo frustrují. Skákání po příhodně rozesetých a absolutně nelogických rantlech (natřených nažluto, kdyby náhodou...) se začne rychle zajídat, souboje jsou zase předimenzované a hráč likviduje nereálné množství nepřátel respawnujících se ve všech směrech.

S jedničkou má U2 společný účelový level-design, k čemuž se váže legrační příhoda... To se takhle procházím vesničkou v Himalájích a říkám si, k čemu jsou sakra všude rozesety ty zídky nebo-li schovky, které tady vůbec nedávají žádný smysl. To vypadá, jako bych se tady měl vrátit a schovávat se za ně... a taky že jo. Po nějakém tom nudném skákání se vracím zpět, vesnička je v plamenech, plná nepřátel.

Chloe a Elena tvoří solidní základ pro jiskřící scény. Semtamové rýpnutí a připomínky postav k aktuálnímu dění potěší a místy následoval dokonce i můj mírný záškub koutku. Jakože to bylo vtipné...

U2 je ve všech ohledem lepší - dospělejší, epičtější, delší, poctivější - než první díl. Určitě se najdou slabá místa a chyby, víceméně se jedná o přehnaný popcorn ve stylu CoD, ale jako celek mě hra bavila. Ani tentokrát jsem se nenudil, jen už mi přišly některé pasáže hodně přestřelené. Jednička se držela více při zemi, byla komornější, což mi vyhovovalo více. Některé pasáže dvojky jsou až přes čáru přitažené za vlasy, ale takový je vlastně celý Uncharted...

Pár postřehů k příběhu nebo některým herním výjevům:

1. Borneo - takže Chloe má volný přístup v celém žoldáckém táboře, ale není schopná ukradnout dokumenty Lazarevičovi a Flynnovi. Za to je schopná rozmístit několik výbušnin po celém táboře, kterých si nikdo nevšimne. Nate "Crap" Drake potom objeví jeskyni jen pár výškových metrů nad táborem, ve kterém Flyn tři měsíce hledal další indicii ohledně Marco Polova pokladu?

2. zatímco já musím vyřešit nějakou super-sofistikovanou hádanku, abych se dostal do místa, kde už se dávno nachází Lazarevičovy muži a shodou okolností zavolám i Elenu, ať mě tam počká. Tak proč xakru musím řešit hádanku a otevírat dveře speciálním klíčem do místa, kde už se dávno někdo nachází?!

3. Nate tlačí do dveří, ale nemůže je otevřít. Řve na Elen, aby mu pomohla. Oba zatlačí, každý do jednoho křídla... facepalm hard.


Hodnocení: ✰✰✰
Herní doba PS3: 10hod 35min
Herní doba PS4 remaster: 11hod 10min
+12 +13 −1

Resident Evil: Operation Raccoon City

  • PC 50
Herní výzva 2017: "No fujtajbl!"

Při výběru nejhorších her na databázi jsem si vybíral z mnoha, ale střílečkoidního resiho jsem měl v plánu si zahrát už dlouho. Jak to dopadlo?

Hrajete za jednoho ze členů komanda Wolfpack, neboli Umbrelly a musíte smazat z města Raccon City všechny informace o této organizaci. Hra se odehrává během druhého dílu, takže potkáte Birkina, Leona, Claire či Shery. Také se zde vyskytuje Nemesis či rusák, který zde byl jen proto, aby hra měla lidského záporáka (no, schytal to hned po misi, kde jsem ho potkal). Příběh jsem vůbec nevnímal, spíš mě vůbec nezaujal. Obecně se mi zdálo, že některé mise na sebe vůbec nenavazují a konec považuji za neukončený. Před každou misí si můžete vybrat postavu za kterou chcete hrát. Postav je asi 8 a do každé mise jdete 4. Postavy se liší hlavně ve schopnosti, kterou můžete během hry používat. Já hrál za Spectreho, který měl sonarové vidění. Dále je zde např. Vektor, který se může stát neviditelným.

Grafika je pěkně ostrá a ne moc náročná na počítač. Na rok 2012 bych řekl, že lepší nadprůměr. Dabing je čistá bída, nevím proč, ale většina postav z mého týmu měla ruský přízvuk (možná to byl úmysl). Zvuky zbraní a obecně efekty se mi zdáli ryze průměrné. Hudba lepší nadprůměr, jediná skladba co jsem si užíval byla ta při vybavování postavy mezi misemi.

Rozhodně musím poznamenat, že tato hra je střílečka toho nejprůměrnějšího zrna. Nepřátelé tady nabíhají jako prasata na porážku. Toto platí o všech dílech residenta, ale tady to je jako pěst na oko. Kapitol je 7, jedna zabere tak 30 minut. První kapitoly mi připadalo, že udílím velmi nízké poškození, protože skolit jednoho zombíka znamenalo vystřílet polovinu zásobníku. Hra má určitý progress systém, kdy za vydělané expy si můžete koupit novou zbraň. Těch je požehnaně, tuším že něco kolem 30, ale v konkrétních kategoriích jsou všechny zbraně na jedno brdo. Spíš bych řekl stejně neúčinné. Jak jsem již psal, do nepřátelského vojáka musím vystřílet celý zásobník a do zombíka polovinu. Nepřátel moc druhů není: tedy zombíci, lurkeři, lidští vojáci, hunteři a to je vše (+ bossové). Divil jsem se jak nepřátelští vojáci ubírají hodně života a při konfrontaci s nimi je nutné se velmi často krýt. Funguje zde automatický krycí systém, takže cajk. Zombíci se můžou objevit v červené podobě a nakazit vás virem, pokud si nedáte protivirový sprej změníte se v zombíka a můžete jet odznova. Funguje zde i krvácení, které vám chvíli ubírá životy. Parťáci i nepřátelé mohou chytit také tyto efekty. Pokud se váš parťák změní na zombíka, musíte ho zabít a poté oživit. Parťáci dost pomáhají, což je trochu paradox na takto průměrné hře. Sice se mi stalo, že se někdy zasekli, ale když všechno funguje a jdou s vámi, zabijí hodně nepřátel a občas vás i vyléčí, takže zde bych dal jedno velké plus. Prostředí je velice nezajímavé. Podíváme se ven do města, laboratoří a kancelářských budov. Jak už jsem zmínil nic zajímavého. Dokonce zde nenajde žádné ozvláštnění hratelnosti, tudíž si nezasednete např. za kulomet nebo vozidla. Také wow momenty či efektivní skripty by jste zde hledali marně. Hra je zaměřena na online kooperaci, kterou jsem bohužel neměl možnost vyzkoušet, ale brodit se misemi s kámoši by bylo nejspíš o chlup zábavnější.

Hra to není zas tak špatná. Doporučil bych jí jako jednohubkovou oddechovku se kterou bude do 4 hodin hotoví. Nemůžete od toho čekat modré z nebe (což stejně ani nečekáte :D), jen čistý průměr na jedno zahrání.

Pro: parťáci, grafika, coop

Proti: příběh, prostředí, neefektivní zbraně

+12

The Crow’s Eye

  • PC 55
Dokonalejším příkladem průměru jsou už snad jen poslední příspěvky Ridleyho Scotta ve Vetřelčí sáze - španělští tvůrci vsadili na ponurou atmosféru proloženou logickými hádankami á la Amnesia, ale mimo vrzání dveří se budete obávat pouze častých technických bugů. Vše, co The Crow's Eye může nabídnout, je přinejlepším průměrné:


1) odkrývání střípků příběhu o několika zmizelých studentů před téměř dvaceti lety okořeněný všude se povalujícími zvukovými a textovými záznamy společně se šíleným záporákem s tak protivným hlasem, že byste raději hlasovali pro aktuální song od Kryštofů jako adepta na novou českou hymnu,

2) logické hádanky s trochou té fyziky v podobě hmotnosti krychlí, které se nestydatě opakují a přejí se dříve než situace kolem Stramaccioniho ve Spartě,

3) grafické zpracování jdoucí ruku v ruce s bugy, ať už grafickými v podobě problikávání zaprášených oken či zhasínání světel v určité vzdálenosti, nebo technickými, kdy se zaseknete za překážkou a jediným východiskem je znovunahrání pozice,

4) sbírání a výroba předmětů je vcelku výsměch, když si vyrobíte jen tři předměty za celou hru a ani to úplně nemusíte,

5) a v neposlední řadě atmosféra, na které měla celá hra stavět, je narušena již po úvodních 30 minutách hry, kdy Vám dojde, že větší strach máte i z ukliknutí se k restartování počítače po nainstalované aktualizaci.

Pro: Krátké, pasáž ve stokách

Proti: Průměr skrz naskrz

+12