Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Deltarune - Chapter 1: The Beginning

  • Switch 80
Tenhle komentář se nepsal snadno. Dlouho jsem jej promýšlel, několikrát přepisoval. A stále nejsem rozhodnutý, zda hru vychvalovat, nebo se vůči ní vymezit. Na jednu stranu originální svět(y), propracované postavy a stovky drobných detailů, díky kterým máte pocit, že nejde o fantazii, ale živoucí obraz. Na straně druhé, ne snad že bych vyčítal lineárnost, ale pocit, že jsem autorem popostrkován, či snad i trestán, pokud se nechovám podle jeho představ. Je škoda, že neexistuje víc možností než jen absolutně mírumilovná a naprosto násilná cesta.
Deltarune je opravdu skvělá hra a já prošel doslova každý kout. Hra zároveň naprosto geniální a naprosto matoucí. Hra, kdy nevíte, zda vy hrajete hru. Hra hraje vás anebo nikdo nic nehraje a vy jste jen divákem interaktivního filmu, zpestřeného občas jednoduchou logickou „hádankou“ a občasným mačkáním/držením tlačítek.  Ale stejně i teď, když naposledy přepisuji svůj komentář, nevím, zda hru doporučit KAŽDÉMU nebo ne…

Pro: Úžasné dílko geniálního autora, ...

Proti: ... které většina lidí nebude chtít hrát.

+12

Call of Duty: Infinite Warfare

  • PC 85
Pamatuji jak kdyby to bylo včera. Ten den kdy se COD IW stalo nejvíce dislikovanou hrou na Youtube a to jí skutečně nikdo ještě nehrál. Stačilo jen ukázat vesmír společně s názvem Call of Duty a svět chtěl vývojáře ihned upálit. Po zkušenosti s COD AW jsem byl také skeptický, ale realita mi ukázala, že nic není takové jak se zdá.


Hra Call of Duty Infinite Warfare to skutečně neměla snadné. Ještě nebyla ani venku a už jí snad všichni nenáviděli. Přece každý chtěl druhou světovou, tak proč nám ti hlupáci dávají něco kde můžu létat vesmírem? Pfff.

Všechno hrálo proti této hře a proto jsem byl velmi mile překvapen, když jsem zjistil, že “No sakra ta hra mě opravdu baví”.


V základu se jedná o klasické COD. Máte lineární příběh, který vás nepustí ani o milimetr vedle. Pokud chcete být nějak vynalézaví haha máte smůlu. Jediné co snad vám hra dovolí udělat jinak je váš loadout se zbraněmi. Nestačí vám to? Váš problém tohle je prostě Call of Duty a ne žádný Witcher.


Graficky je hra velmi pěkná. Jelikož opravdu mám rád vesmírné bitvy a celkově cestování vesmírem, tak jsem byl unešen. Ať už jste na zemi, ve vesmíru, Marsu nebo nějaké jiné planetě, tak je to opravdu radost pohledět. 

Příběh není žádný bestseller, ale podle mého se také nemá moc za co stydět. Poměrně mě bavil a nebylo to žádné klasické klišé ve kterém už po 5 minutách víte co přesně se za 8 hodin stane. Ano očekávaná lidská hloupost a sklon k nesmyslným válkám zde hraje velkou roli, ale tím to zdaleka nekončí. 

Umělá inteligence je taková klasická jak bych řekl “CODčková”. NPC nejsou žádný géniové, ale ani to nejsou naprostý matláci které někdo vyhrabal na farmě. Pokud táhnou za jeden provaz, tak vám občas i trochu zavaří.

Hratelnost je super. Přece aby nebyla po všech těch předchozích dílech. Jediné z čeho se mi dělalo trochu nevolno byli boje ve vesmíru. Zde můžete vystoupit ze stíhačky a bojovat z očí do očí a právě v tomto momentu se vám může perspektiva otáčet o 360 a to mi nedělalo chvílema úplně dobře. 

Herní doba je průměrná v rámci série COD. Osobně jsem první průchod hrou měl za 8 hodin, ale druhý již za ani ne 6. To je dosti málo a za mě i dost škoda. 

Arzénál zbraní je slušný a díky možnostem modifikace a tvorby svého loadoutu máte menší možnost vyhrání si. 

Co je však obrovskou černou dírou a věcí co nikdy neměla spatřit světlo světa je multiplayer. Doteď mám PTSD z MP v BO3 a AW a bohužel IW to v ničem nezlepšilo. 


Sečteno a podtrženo. COD IW je podle mého velmi slušným dílem v této sérii. Myslím si, že obrovský hate a realita že se jedná snad o nejvíce dislikovaný díl vůbec má snadný důvod. Jmenuje se to Call of Duty a je to ve vesmíru. Pokud by se to jmenovalo “Letecké vesmírné dobrodružství Jozífka Polívky” a né Call of Duty Infinite Warfate, tak by neschytala takový hate. Z toho důvodu doporučuji oprostit se od nálepky COD a zkusit si hru zahrát jako obyčejnou vesmírnou střílečku, tak jako jsem to udělal já a skutečně jsem se bavil.

Pro: vesmír, relativně slušný příběh, cestování po sluneční soustavě, grafika

Proti: poměrně krátká herní doba, boj z očí do očí ve vesmíru

+12

Last Stop

  • PC 80
Poslední měsíc, možná dva, jsem se potýkala s herní nebo možná spíš životní krizí. Nevím co zapnout, co hrát, nic mě nebaví. Je velmi obtížné najít něco, co by mě chytlo a u čeho bych vydržela. Pak jsem si vzpomněla, že jsem za pár kaček ulovila předplatné gamepass na tři měsíce a asi by nebylo špatné ho taky nakonec využít. A tak si tak brouzdám zdejší nabídkou a do oka mě praští Last Stop. Pamatuju si, že jsem viděla trailer a působilo to celkem oddechově, kapku humorně a zároveň záhadně. No proč ne.

A opravdu, je to správně oddechové, malinko záhadné a humor, který hru doprovází, mi taky obzvlášť nevadí. A je to přesně to, co jsem v tuto chvíli potřebovala. Krize zažehnána! Jedná se o adventuru rozdělenou na několik kapitol nadávkovaných skrze tři příběhy. Vždy si můžete vybrat za jakou postavu si kapitolu projdete jako první, ale stejně, dokud neodehrajete kapitolu za všechny, do dalších Vás to nepustí. Pouštíte se tak do dobrodružství a životních příběhů tří postav, které toho mají společného pramálo. Ale nebojte, na konci do sebe vše pěkně zapadne a mnoho věcí se vysvětlí. I když, zápletka nemusí být pro každého.

Podíváte se do života mladé studentky Donny. Vše to začalo jako nevinné potloukání, zvědavost a trocha té rebélie. Jenže nakonec se to nepěkně zvrtne a Donna se pomalu noří do čím dál hlubších nesnází, vážné situace a nakonec z příběhu může vyplynout i nějaké to zajímavé ponaučení. Vlastně ze všech. Pochopitelně nechci spoilerovat, takže tady Donnu utínám. Další postavou je otec samoživitel John, který se jednak snaží uživit, ale i dostatečně věnovat své děsně ukecané dcerce. Musí stíhat dovést ji do školy, uklohnit něco na jídlo, dovalit do práce, kde se sebou nechá zametat a do toho se potýká se zdravotními problémy. Do cesty mu však vstoupí ještě jedna událost a ta mu život převrátí naprosto vzhůru nohama. A do toho přivede snad i nového rodinného přítele, bezstarostného mladého souseda, se kterým se občas dali do řeči, akorát tak, když jim byla zaměněna pošta. A nakonec je tu příběh kariéristky Meeny, která je v pracovním životě dost odměřená, rozhodně si sem nepřišla dělat kamarády a doma to nejspíš nebude kdo ví jak růžové, jelikož hlavou je neustále v práci. A jak už to bývá, to co je v našem životě nejdůležitější, si uvědomíme až v momentě, kdy to ztratíme. Nic není černobílé a ani tak jednoduché, abychom to mohli jen tak odsoudit nebo pochopit. Celá hra se snaží přinést poselství toho, že i to zlé je na něco dobré, že si máme vážit obyčejných věcí a maličkostí, a že nikdy nic není jisté, samozřejmostí a natrvalo.

Stejně jako u jiných epizodických adventur, se i zde potkáte se spoustou voleb. Ať už jsou to činy nebo slova, můžete do jisté míry ovlivnit, jak se v dané situaci zachováte. Zda to má nějakou váhu nebo ne, se nejspíš nedozvíte, ale minimálně na konci Vás čeká u každé postavy jedno osudové rozhodnutí, které ovlivní její vlastní život a budoucnost. A hra naštěstí ukáže, jak moc.

Hra to ve výsledku nebyla vůbec špatná. A zároveň nevím, proč jí dávám až takhle vysoké procento. Ale nějak to tak asi cítím, plus je tu ten fakt, že mě, řekněmě, dostala z herní krize. Na jednu stranu se snaží zdělit myšlenku a poselství, na druhou je tam pořád ten humor, který mi k tomu všemu nějak nesedí. Ono to ani v životě a v těch nejhorších situacích bez humoru nejde. I tak mi ta nadsázka, co tam je, z toho nějak vyčnívá. Asi bych to ocenila vážnější? Ale jak říkám. V první řadě jsem čekala něco na oddech a oddechový kousek jsem dostala. A pokud také zrovna nevíte "co by" a nějaké té zajímavé příběhovce se nebráníte, Last Stop určitě vyzkoušejte.

Pro: Humor, myšlenka a poslání, oddechovost, příběhy různorodých postav a jejich vývoj, zápletka, která však nemusí sednout každému

Proti: Humor, menší bugy, občas pokulhávala hratelnost - hlavně chůze po městě, zápletka, která však nemusí sednout každému

+12

Red Dead Redemption 2

  • XboxX/S 100
Z RDR 2 vám spadne brada. Ve všem. Míra detailu v herním světě je až absurdní a postavy na vás budou reagovat, když nebudete mít dostatečně teplé oblečení nebo jen když do někoho vrazíte nebo někomu odseknete.

Svět RDR 2 budete věřit, že je to živoucí svět.
Navíc svět, který ještě před "nextgen" konzolemi vypadá "nextgen".

I když nejsem fanoušek divokého západu, hru jsem si užil a mrazilo mě v zádech při každém příběhovém zvratu a postavy si zamiloval nebo je z duše nenáviděl. Je to lidský příběh. Který můžete okořenit ještě tím, že se budete chovat jako nevycválané hovado a vrah nebo jako čestný pistolník. I když...

Pro: grafika, příběh, živoucí svět

Proti: nic

+12 +14 −2

Horizon Chase Turbo

  • PC 65
Herní výzva 2021 - 2. "Amerika, jak ji neznáte" (Hardcore: Dohraj hru od vývojáře z některé americké země kromě USA a Kanady.)

Totálních závodních arkád ve stylu starého dobrého OutRunu existuje spousta, nicméně jen Horizon Chase Turbo tak skvěle trefil grafickou stylizaci, aby kouzlo starých pseudo-3D enginů založených na škálování 2D spritů přenesl na moderní 3D polygonové technologie.

Ve hře samozřejmě vůbec nejde o nějaké závodnické schopnosti - hra testuje především postřeh (v některých pozdějších level pak de facto i schopnost vůbec vidět, kam vede trať) a šikovnost, s jakou hráč pochytá upgrady s nitrem a zejména s palivem. Pro postup kampaní je potřeba nasbírat také dostatečný počet bodů, což znamená, že některé závody musí hráč (pokud není obzvláště šikovný) opakovat s upgradovaným autem, aby jich měl opravdu dostatek.

Upgrady aut jsou ve hře pozvolné, takže člověk cítí jejich efekt na lepších výsledcích, ale pocit z jízdy se moc nemění, čímž se se bohužel do hry vkrádá stereotyp.

K naštvání je pak systém kolizí. Prakticky jakýkoli střet s autem protivníka (bez ohledu na to, kdo do koho vrazí a v jakém směru) onoho protivníka popostrčí vpřed a hráče naopak zpomalí. Zlomyslní oponenti řízení počítačem jsou si toho vědomi a tak nezřídka schválně vjíždí hráči do cesty, což je víc frustrující než zábavné.

Horizon Chase Turbo je jednoduchá a poměrně stereotypní hra, nicméně k občasnému zabavení chvíli před spaním nebo třeba k poslechu nějakého podcastu funguje dobře.

Pro: grafická stylizace, nostalgie

Proti: kolizní systém, stereotyp

+12

Deus Ex: Mankind Divided

  • PC 75
Adam Jensen se o to sice neprosil, ale vrací se v pokračování skvělého Human Revolution, aby opět bojoval proti iluminátům prolízáním větracích šachet a čtením cizích mailů. Příběh se točí kolem rozdělené společnosti, vznikajících teroristických organizací a jak jsou všichni děsně neschopní, protože jenom Adam s tím může něco dělat. Samotný příběh by mi zas až tak nevadil, konspirace a dvojití agenti umí být když nic jiného aspoň zábavní, ale bohužel mi všechny postavy krom jedné světlé výjimky zato včetně super-tvrďáckého hlavního protagonisty přišly děsně šablonovité a nezajímavé, takže jsem si je moc neužíval. Co jsem si ale užíval, jsou systémy ve hře, jelikož design úrovní a prostředí vybízí k nekonečnému prolízání všeho možného a objevování, což mě prostě baví. Plížení a omračování stráží funguje dobře, až si člověk říká, na co má všechny ty vylepšení zbraní (páč zabíjet se mi nikoho v rámci roleplaye nechtělo). Stejně tak mě moc bavily "rozhovorové boss-fighty", kdy se Adam snaží někoho přesvědčit a využívá k tomu psychologický profil druhé strany (navíc pak tyto rozhovory zůstávají z pohledu Adama a nepřepínají se na toporné opakující se animace během všech ostatních rozhovorů). Co se prostředí pseudoPrahy týká, vlastně mě to trochu otravovalo. Celé mi to přišlo vystavěné na předsudcích o tom, jaké to "nejspíš" je ve městě ve střední (a pro autory možná i východní) Evropě, něž jakkoliv autentické.

Pro: design úrovní a s ním spojené prolézání prostředí, stealth, rozhovorové "boss fighty"

Proti: nudné a šablonovité postavy, pseudo-na-předsudcích-založené prostředí Prahy

+12

Dark Souls

  • PC 95
  • PS3 95
  • X360 95
Dark Souls je pro mě hra, která mě vrátila k hraní. Pocit objevování, jako je tady, jsem jinde moc nezažil a ten design úrovní mě prostě nepřestává bavit. Letos jsem ji taky nedohrál poprvé, nýbrž jsme si ji dali s kamarádem v coopu ve dvou. A hraje se to prostě tak dobře, soubojový systém je přesný, ve většině případů selhání člověk ví, co udělal za chybu a jakkoliv je hra těžká, působí férově. Design bossů a světa je perfektní a na některé bossy budu mít krásné vzpomínky už napořád. Příběh mě baví svojí tajemností a některé postavy jsou tak krásně napsané, i když toho vlastně moc neřeknou. Na dnešní poměry už samozřejmě hra není kdovíjak krásná po vizuální stránce, ale i přesto jsou některé scenérie moc pěkné a prostředí působí tak, jak má.

Pro: objevování, soubojový systém, úžasná atmosféra, vedlejší postavy, tajemný a nejasný příběh

Proti: Starší grafický kabátek

+12 +14 −2

Half-Life: Alyx

  • PC 95
Mám ve zvyku psát slohovky. Zde udělám vám i hře službu a zkrátím to.

Tohle není recenze zážitků z VR obecně. Což jsou samy o sobě zcela kouzelné momenty. Tohle je čistě o Half-Life: Alyx, hře z Half-Life univerza od fanouška Half-Life série s velkými očekáváními.

Zcela jednoduše: Half – Life Alyx je pravděpodobně nejsilnější herní zážitek od doby, kdy jsem začal před dvaceti lety hrát hry.

Pamatujete si ty kouzelné herní momenty, na které nostalgicky vzpomínáte a které byly možné kvůli tomu, že vše bylo vlastně nové a neokoukané? Ty momenty, které jste tak nějak smutně tušili, že už jsou navždy pryč? Tak Alyx je (nejenom díky VR) vrací zpět.

Díky Alyx jsem znovu zažíval typy a intenzitu pocitů, které jsem měl naposledy v dětství.

A ty bláho, VR ne VR, ono je to příběhově, hratelně i vším okolo zcela plnohodnotný člen HL univerza. A že to příběhově předčilo má očekávání.

A jen tak na okraj, mě už sice pár her rozbrečelo, ale VR headset jsem si teda slzami plnil poprvé.

Díky Valve.

Pro: naprosto vyladěný VR zážitek; příběh; hratelnost; grafika; humor; délka; plnohodnotný Half-Life; využití Valve Index; čeština

Proti: absence obouručních zbraní

+12

FTL: Faster Than Light

  • PC 90
Faster Than Light je jedna z opravdu mála her (prsty na jedné ruce by stačily), které hraji s postupujícím časem opakovaně. A to je už nějaký důkaz o jejich kvalitách, minimálně od hráče/diváka, který vždy raději nasaje novou zkušenost, než by vstoupil do stejné, byť ověřené řeky.

Zhruba po čtvrté jsem se rozhodl FTL dohrát pro herní výzvu 2021. Několikrát jsem hru dohrál, objevil několik nových lodí a jenom se ujistil, jak neuvěřitelně variabilní a vyladěnou má FTL hratelnost, hned vedle té skvělé atmosféry tvořené brilantním ambientním soundtrackem a bravurním pixel artem.

Většinou se u her rozhoduji čistě prospěchářsky. Jaká zbraň bude nejlepší? Co za povolání bude nejvíce užitečné? Která budova mi na tomto místě nejvíce vydělá? Jaké další směřování příběhu bude nejlepší pro mou posádku? Které kouzlo teď protivníkům nejvíce zavaří? Podobné dotazy se mi honí hlavou u jiných her. Není to nic divného, snažíte se optimalizovat svoje herní možnosti pro maximální užitek. Vždyť je to velkou podstatou hratelnosti většiny her a FTL je v tomto samo naprosto extrémní případ, když si opatrným zastavováním času, rozdáváním mikro-příkazů a třeba i vypouštěním kyslíku z vlastní paluby, snažíte obrátit okolnosti ve vlastní prospěch.

U FTL ale na rozdíl od jiných her nemám vůbec strach, že ať si vyberu jakoukoliv loď a s tím defacto zcela jiný styl hraní, budu nějak znevýhodněn. Je neuvěřitelné, jak krásně vybalancovaná hra je. A tady se nebavíme o nějakých čisílkách, kdy jedna loď má procento tady a druhá zase jinde. Bavíme se o zcela jiných strukturách lodí, pravidlech a způsobu obrany i útoku.

Krásné na tom je, že i způsoby, které jste považovali za horší, si pak vyzkoušíte a zjistíte, že jsou funkční, jen jinak. Opravdu tedy můžete používat čistě drony a vyhrát. Opravdu můžete posílat agresivně posádku na cizí loď a získat tak neuvěřitelnou výhodu. Hackování se po vyzkoušení v šikovných rukách vážně může stát rozhodující zbraní, stejně jako uvážlivé využití různých ras k různým účelům. A i systémy, které jste dříve třeba na úkor jiných hlavních zanedbávaly, vám při jejich aktivním používání ukážou svou sílu. Kamerový systém? Pche, ne nadarmo jsou informace moc. Pokud totiž víte, kdy a co přesně bude nepřítel střílet, dokážete to spolu s dalšími prvky, jako třeba neviditelnost či iontové zbraně, náramně použít ve svůj prospěch. A tak by se dalo mluvit dále. Teleportační miny? Ovládání mysli? Vše má svůj užitek, když to dobře použijete.

A protože nikdy nemáte prostředky, čas ani místo na to, mít vše, vždy musíte rozumně balancovat, jaká ta vaše bárka bude. Se vším se dá vyhrát, jen to musíte dobře použít a nakombinovat.

Nemůžu se dočkat, až si ji za rok či dva zahraji znovu.

Pro: spousta typů lodí s odlišnou hratelností; vybalancované; všechny mechaniky do sebe zapadají jako snad v žádné jiné hře

Proti: obtížné odemykání některých lodí

+12

Batman Vengeance

  • PC 50
Předělávka konzolové verze, přestože vyšla skoro o rok později, nepřinesla žádné zásadní vylepšení a přinesla veskrze průměrnou akci ze světa Batman. Jedná se o dílo postavené hlavně na komiksovém animovaném seriálu zasazený do známého světa v Gotham City. Příběh není žádný zázrak, pátráte po unesené Mary. Při pátrání se setkáte z velkým množstvím postav známých z filmů i komiksů od Jokera až po Poison Ivy. Použijete také množství známých vylepšováků Batmana jako Batauto, Batkřídla nebo Batlano. Náplň samotná je hodně nudná. Jde o mix plošinovky, third person akce a stealth pasáží. Celé to tak nějak ubíhá, žádné překvapivé věci se nedějí, prostě nuda. Do toho děsné ovládání převzaté z konzolí, které se na PC vůbec nehodí. Náplň jednotlivých misí je různorodá, některé jsou i zajímavé, některé jsou hodně nudné. Šedivý průměr, který ničím nezaujme.
+12

Terminator: Resistance - Annihilation Line

  • PC 90
Když borci z Teyonu poslali léta páně 2019 na trh svoji představu o hře na terminátory byl jsem trošku skeptik protože jejich předchozí hra byla všemi oblíbený Rambo. Řekl jsem si však "drž se svého kréda vole, udělej si svůj názor" a tak jsem také učinil. Inu, dobře jsem udělal, tak skvělou zábavu jsem dlouho nezažil (více v mém komentáři u původní hry). Později jsme dostali první přídavek jménem Infiltrátor - asi hodinovou hříčku kde se ujmete role záškodníka s umělou kůži a jdete si to vyříkat s odbojem. Bylo to krátké ale úderné a hlavně zdarma (jo a taky plné odkazů k filmu). Pak dlouho nic a najednou přišlo jako blesk z čistého nebe další - tentokrát placené - DLC. Jeho zasazení se odehrává zhruba v polovině původního titulu a jedná se o cca pěti hodinovou pecku. Pakliže jste něco jako já a milujete atmosféru prvního filmu tak zde budete nadšením vrnět blahem. Sakra, rád bych řekl víc, ale....no...tyvole, nemůžu. Co však říci mohu je, že jste Jacob Rivers a po boku jedné zajímavé partičky se vydáváte na velice speciální misi do které vývojáři dali kromě srdce i duši. Hra je opět velice příběhová, najdete zde vedlejší úkoly a starou dobrou hratelnost hned vedle skvělé muziky a zvuků samotných. Dočkáte se taky novostarých terminátorů, příjemných diskuzí se svou partou, kultovních map a v neposlední řadě opravdu dobré zábavy (kterou si můžete vynásobit deseti pokud znáte nazpaměť Terminátora 1). Jestli bych si něco od srdce přál, tak další díl, ale RoboCop mi bude muset jako výplň stačit a jestli to bude alespoň z poloviny dobré jako Resistance, mám se na co těšit. A pakliže váháte nad koupí a jste fans, neváhejte a plaťte plnou cenu, tohle studio si to zaslouží. Smekám imaginární klobouk.

Pro: Doplnění původního příběhu - Skvělá muzika a zvuky - Parádní odkazy na první film - Zajímavé nové postavy

Proti: Kdyby to mělo o dvě tři hodinky navíc, nezlobil bych se, ale je to spíše přání jako zápor

+12

Doom Eternal: The Ancient Gods – Part One

  • PC 70
Víc toho stejného, bohužel i těch stejných chyb.

Kvalitní herní formule se nezměnila, řež je pořád zábavná. Noví nepřátelé a power-ups zážitek pěkně okoření. Level design špičkový. Herní doba tak akorát.

Bohužel i vyprávění příběhů je pořád stejně natvrdlé. Příběhové cutscény které hloupě vytrhávají hráče z 1st person zážitku nedávají prakticky smysl. Deníkové zápisky jsou zdlouhavé plné fantasy blábolů. Zase musím zamáčknout slzu stesku po kvalitnějším vyprávění v Doom (2016). O příběhu tahle série ale nakonec není.

Nejvíc tak hodnocení sráží designerský hřích, jenž se nepromíjí. A to nepřeskočitelné cutscény u závěrečného tuhého bose. Je to sice jen hloupých 5 vteřin, ale od desátého opakování se to začne podepisovat na příčetnosti. Damn, ani Dark Souls není takhle frustrující.

Pro: akce je pořád stejná

Proti: příběh je pořád stejný, cutscény jsou horší

+12

SnowRunner - Season 4: New Frontiers

  • PC --
Infrastruktura amurské oblasti je v troskách a díky tomu je rozjezd hodně náročný. Oprava mostů vyžaduje velké množství surovin a ty jsou buď dostupné v omezeném množství, horko těžko přístupné nebo úplně nedostupné a je potřeba je vyrábět. Velké vzdálenosti a členitý terén nutí k promyšlené logistice s pohonnými hmotami a co největší efektivitě při pohybu po mapě.

Čtyři obrovské zasněžené mapy jsou spíše utrpením. Autoři se uchýlili k těžko pochopitelných naschválům, které už neobsahují jen šílené překážky na cestě, ale taky rozdílné požadavky na výrobu. Zatímco v první továrně mi stačí pro výrobu trámů jen válcový plech, v té druhé už k tomu musím přidat i střední roury a ve třetí počet středních rour zdvojnásobit. A protože o tom hra neinformuje dopředu, je potřeba absolvovat spoustu zbytečných cest sem a tam nebo konzultovat mapu na webu.

Na každém kroku je tady hluboký sníh, zamrzlé bahno, balvany na cestách, popadané sloupy a zledovatělé silnice. Co se jeví na mapě jako slušně sjízdná cesta, je ve skutečnosti metr hluboké lepidlo. Na zamrzlou řeku je potřeba minimálně 70" kola, cokoli menšího nemilosrdně zapadne. Aby to nebylo málo, tak příjezdové cesty na místa vykládky jsou často zabarikádované bordelem, který se neustále respawnuje, takže každý průjezd je potenciální defekt nebo jiné poškození.

Nový truck ZiKZ 605R patří mezi nejschopnější kusy techniky ve hře, ale zároveň nemůže obout řetězy, takže na delší štreky po zamrzlém asfaltu není vhodný. Na druhou stranu má k dispozici zahrádku s palivem a opravárenskou sadou a spolu s velkou 380l nádrží dokáže fungovat dlouho bez podpory.

Celé DLC vrcholí vypuštěním rakety na oběžnou dráhu, předchází tomu ale opravdu dlouhá příprava. Strávil jsem tady jednoznačně nejvíce času ze všech kampaní, dokonce více než v těch originálních (odhadem přes 30 hodin). Je to velká výzva, místy až směšně šílená. Naštěstí jsou tady hned dvě pumpy s levným palivem a odměny za úkoly vytvoří bezpečný finanční polštář pro hráče Hard Modu.
+12

Sky: Children of the Light

  • iOS 90
Tuto hra mně zaujala již kdysi, kdy jsem o ní letmo zavadil mezi hledáním něčeho nového od indie vývojářů. Nutno podotknout, že v tomto případě nejde o šlápnutí vedle, neboť hraje je sice dostupná na iOS/Android a Switchi, avšak od tvůrců hry Journey .

Pojďme ale již k samotné hře. Na první pohled zaujme jsou rozmanitou až “nadpozemskou” atmosférou, kdy okolní světla ždímají s grafických čipů mobilních zařízení šťávu jako dobrodruh na poušti vodu. Ovládání samotné hry je už trošku kostrbatější, ale díky moderní technice “modrého zubu” jej může v klidu hrát ovladačem třeba na tabletu.


Každá lokace má i svůj příběh, kdy zde nalézáme 11 lokací. Naším cílem bude sbírání hvězd do hvězdných soustav, které umožňují otevřít další lokace.

V jeden moment lze být v dané časti lokace až s 8 hráči, kteří se v dané lokaci také vyskytují. Takže hurá se skamarádit, abychom se v jistých částech dokázali posunout dále.

Hlavní pozitivum této hry je její “pohodovost”, řekl bych že v jistém slova smyslu i meditace u perfektně zvoleném hudebním podkladu, který onou hru posílá do jiných sfér zážitku a nenechá Vás odtrhnout oči od obrazovky.

Osobně jsem si hru hrozně užil, i když její délka nepatří zrovna k těm nejdelším, i tak dokáže zabavit na pár hodin, kdy třeba cestujete vlakem.

Dle dostupných zdrojů, mívala hra problémy s padáním, avšak za mé hraní k ničemu takovému nedocházelo.

Hře chybí pouze snad jen to, že není vytvořena pro konzole PS/X popřípadě PC a to je dle mého soudu, hrozná škoda. Toto hru vřele doporučuji, o to víc, neboť je hra zcela ZDARMA!!! Za tu cenu, dostanete hodně muziky.



Proto dávám krásných 90%

Pro: Hudba, Příběh, Interakce s hráči, Grafické zpracování, Cena

Proti: Dostupnost pro klasické konzole PS/X

+12

The Simpsons: Tapped Out

  • Android 85
Hra, která mě v roce 2021 zachránila před zešílením!:)) Tehdy jsem měl zhruba pětiměsíční období, kdy jsem velice často potřeboval být na třech místech naráz. Prostor na relax neexistoval. A byli to staří dobří Simpsonovi, kdo mi dorovnával nízkou hladinu geekovin v krvi!:))

Tapped Out vyšlo už před 10 lety a jedná se zástupce žánru nekonečných mobilních klikaček, kde stavíte budovy, z nich získáváte peníze, postavám přidělujete úkoly, atd. atd. Někdy bývají honosně označovány jako strategie, ale popravdě, nich moc strategického na nich nevidím:)) Budovy můžete naflákat, kam chcete a jak chcete, aniž by to jakkoliv ovlivňovalo samotnou hru, nepočítáme-li mizerný estetický dojem z vašeho městečka. (Viz můj Springfield, kde čekám, až opadne sníh, abych si to tam mohl KONEČNĚ srovnat:)) ).

Podobné hry bez konce mě dříve nelákaly, přišly mi jen jako žrout času, kde se nikdy nedostaví žádný výsledek. Prostě vás to jednoho dne přestane bavit, už se znovu nezalogujete a po těch stovkách hodin nic nezbude. Jenže loni jsem si uvědomil, že tak jako ve spoustě věcech v životě ani tady nejde o výsledek, ale o momentální prožitek.

A mě obrovsky baví získávat nové a nové postavičky i budovy, které znám ze svého oblíbeného seriálu. Hra má krásnou a detailní grafiku, čehož si všimnete hlavně při přiblížení. Neustále dodává nové tematické eventy, takže v průběhu roku můžete snadno dostávat další super věci a postavy, aniž byste museli investovat reálné peníze.

Samozřejmě, můžete tady všechny virtuální předměty nakupovat za své skutečné prachy, ale není to potřeba. Přijde mi, že systém, kterým získáváte prémiovou herní měnu (donuty!:)) ) je nastavený docela snesitelně. Hra je taky dost vtipná, ať už v textech (budete-li mít trpělivost je číst), nebo v animacích i hláškách jednotlivých postav.

Tapped Out se pro mě stalo každodenním hobby. Vždycky najdu chvilku na to, abych si naklikal, co je potřeba. Tenhle simulátor Springfieldu je navíc perfektní náhražkou za „skutečné“ hry, v dobách, kdy na ně není čas ani klid. Takže ho především fanouškům Simpsonových vřele doporučuji. 

PS: Mé další recenze na filmy, knihy, komiksy (např. novinku Simpsonovi: Komiksová estráda) a další geekoviny najdete na Instagramu, profil instageek_cz.

Pro: Dlouhodobá zábava pro fanoušky Simpsonových, navíc si ji plnohodnotně užijete i bez nutnosti investovat reálné peníze.

Proti: Samozřejmě by člověk byl radši, kdyby tam bylo více věcí a postav za běžné herní prachy, a ne za hůře získatelné prémiové donuty.

+12

Dishonored 2

  • PC 90
Dishonored 2 je mistrovské dílo a důstojné pokračování. Takhle by se to mělo dělat. Nedostanete pouhé pokračování předchozího příběhu, dostanete zcela nový zážitek.

Je až neuvěřitelné jak se povedlo vývojářům stvořit universum který dává smysl, je konzistentní a neskutečným způsobem dokáže vtáhnout do děje. Tohle je opravdu jedna z mála her které se vyplatí zkusit zahrát vícekrát. Je tu totiž více možností jak celou hru projít, ať už jako tank který po sobě zanechá hromady mrtvol a strachu, tak jako stín jehož si nikdo nevšimne a nikoho pro dosažení svého cíle ani nezabije. Pokaždé to ale bude trochu jiné. Támhle uděláte jiné rozhodnutí než minule, tuhle si vyslechnete nový rozhovor a to celé pomůže utvořit realisticky vnímaný svět.

A ten příběh samotný? Dost povedený i přesto že se jako obvykle člověk dočká nějakého toho mysteriózna a podivna. Zkusíte si zahrát za Corva nebo za Emily? Každá nabídne jiné styly hraní, jiné možnosti, jinou část příběhu. Za mě jedna z her které se vyplatí nevynechat.

Pro: příběh, level design, znovuhratelnost

Proti: nemám co vytknout

+12

Startup Company

  • PC 35
Startup Company je "business simulátor", kde v roli nově založeného IT startupu řídíte chod firmy, která vyvýjí webové služby a vaše role, jakožto CEO, je najímat lidi, dělat strategická rozhodnutí jako na co zaměřit vývoj, spravovat finance, reklamu, atd.

To všechno zní hezky a nalákalo mne to si Startup Company zahrát, ovšem velice záhy jsem zjistil, že ačkoli se asi dá považovat za simulátor, je tak strašně zjednodušený, že to nemá s řízením skutečného startupu a s vývojem softwaru nic společného. Herní mechanika, kde vyvíjíte své aplikace je omezen na vytváření jakýchsi "modulů" a potřebujete nějaký počet od každého typu, abyste vytvořili funkční komponentu pro svou aplikace. To samé je pak i třeba s grafiky nebo copywritery či devops. Chápu, že nějaké zjednodušení bylo nutné, aby byla hra přístupná každému, ale tohle je vyloženě zavádějící a spíše vypadá jako představa nějakého manažera, který si myslí, že se vše vyřeší přidáním dalších zaměstnanců.

Kromě náboru zaměstnanců a vývoje se staráte i o vzhled a uspořádání kanceláří. Jedinný důvod, proč se tímto zabývat je, že někteří zaměstnanci jsou šťastnější (a produktivnější), když mají třeba v kanceláři kytku nebo hezčí stůl. Samotný layout kanceláří, ale nemá vůbec na nic vliv, protože každý zaměstnanec se ráno prostě zjeví a večer zmizí, takže vybavení nemá žádný praktický efekt.

Úplně stejné je to když se máte starat buď o své servery nebo o pronajaté cloudové služby. Snažíte se řešit jakože zátěž databáze a backendu aplikací, ale reálně jenom nakupujete další a další servery. Pokud bych se měl ještě zmínit o reklamích kampaních, tak už bych se jenom opakoval.

Startup Company je strašně naivní představa jak se asi vyvíjí software a jak funguje řízení IT startupu. Strávil jsem s ním asi 4 hodiny a pak mne přestal bavit, protože vím, že už bych nic nového neobjevil a celá hratelnost by byla už jenom repetetivní natahování toho samého pořád dokola.

Pro: Originální nápad

Proti: Příšerně jednoduché mechaniky, repetitivní, uměle prodlužovaná hratelnost, zbytečná customizace prostředí

+12

Metro Exodus - The Two Colonels

  • PC 45
Pokud se chcete něco dozvědět o příběhu Metra, The Two Colonels docela ujdou. Jinak je to tragédie.

Gameplay stojí za nic. V první části chodíte s plamenometem, neustále spamujete/držíte E (to podle toho, jestli zrovna chcete něco zapnout či zápolíte s jedním z mnoha naskriptovaných přepadení), mapa je lineární a postrádá jakýkoli nápad.

Následuje sledování příběhových cutscén, což je asi jediné pozitivum, které na tomto DLC vidím. Pak přichází druhá část, ve které dostanete kalach a střílíte po všem, co se hýbe. Mapa je zase lineární a bez jakéhokoli nápadu.

Třetí část byla ta nejlepší (ale přesto poměrně slabá). Plížíte se tunely, ve kterých jde vidět možná tak s gammou na maximu, a zabíjíte vše, co se hýbe. Pak pro změnu přijdete o zbraň a plížíte se, zatímco doufáte, že nic, co se hýbe, nezabije vás. Ale alespoň zde bylo docela fajn prostředí a mírně hororová atmosféra, to se cení.

Pro: Příběh

Proti: Gameplay, level design, délka, příliš naskriptované

+12

Resident Evil: Revelations

  • PC 70
RE:RE (Resident Evil: Revelations) je kombináciou starého Residentu nebo-li atmosférického survival hororu s novými akčnými dielami. Loď na ktorej zostanete uväznení pôsobí veľmi impozantne ajkeď hra nemá dokonalú grafiku. Aspoň to človek zahrá aj na hriankovači či na inom kuchynskom spotrebiči. Hra sa ovláda skvelo, a je zaujímavá aj keď si ku koncu hry hovoríte nech už to skončí lebo behať z bodu A do bodu B cez bod C kade sa nakoniec sa nedá prejsť, a musíte nakoniec cez bod D je fakt otravné. Boss fighty sú často nevyvážené raz u jedného skoro vypľujete dušu a zas u druhého si ani nevšimnete, že je to boss. Príbeh nepatrí k najoriginálnejším a k najlepším ale stále zaujme a je tam dosť zvratov, ktoré aj zaskočia. Postavy si sa snažia byť vtipné aby pôsobili živo ale nakoniec pôsobia len trápne a ich UI tiež nie je moc vysoká.

Raid Mode funguje tak akoby človek čakal. Proste prechádzate známe lokácie z hry a strieľate hlava nehlava. Dokáže samotného zabaviť len na nejaký čas ale rozhodne je to väčšia sranda s kamarátmi a ak ich nemáte tak môžete skúsiť šťastie a vyhľadať nejakých online hráčov ale to sa vám asi nepodarí.

Každopádne RE:RE splňuje to čo vývojárske štúdio zamýšľalo a to bola atmosférická akčná strielačka na lodi plnej B.O.W. (Bio-Organic Weapons) odohrávajúca sa na lodi plných rôznych druhov zvratov.

Pro: Ovládanie, Atmosféra, Nenáročnosť na výkon

Proti: Solo Raid Mode

+12

Formula One Grand Prix

  • PC 70
Formula One Grand Prix je další ze závodních simulátorů, které se v raných devadesátkách vyrojily a bylo jich opravdu požehnaně - ať sportovních nebo v jiných kategoriích. U tohoto bylo na výběr ze 16-ti závodních okruhů GP, 18-ti týmů, 35-ti jezd­ců, k dispozici měl hráč spoustu parametrů v rámci nastavení monopostu, které šlo libovolně variovat.

Grafika na tehdejší dobu hodně slušná, v rámci detailů tratí, s možností nastavit počet okruhů, typ počasí dokonce ideální stopu a populární záběry na Rychlé šípy. Nicméně vyhrát celý šampionát však vyžadovalo intenzivní a náročný trénink a spoustu klení, protože umělá inteligence moc chyb nedělá. Vidím to na silný průměr, o zábavu bylo s kámoši a s rodinou postaráno - 70 %
+12 +13 −1