Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Death Rally

  • PC 100
Death Rally už od roku vydání považuji za nejlepší závodní hru, jakou jsem kdy hrál. Samozřejmě se graficky nevyrovná novým, je de facto ve 2D, i když ve 3D enginu, ale je to prozatím jednoznačně jediná závodní hra na světě, u které jsem se nikdy nenaštval na program. Pokud jsem udělal chybu, mohl jsem se naštvat pouze na sebe, to u ostatních závodních her neplatí, tam jsem třeba s motorkou najel na neviditelnou bouli a spadl, s autem narazil do neviditelné stěny, nebo se ve 300 kilometrové rychlosti nařítil do stromu o průměru 2 centimetry, který to samozřejmě ustál. Jedinou nevýhodou této hry je její krátkost, na nejlehčí obtížnost jí jsem schopen dohrát do hodiny, což se sice dá přičítat tomu, že jsem jí dohrál již dvěstěkrát a že jí mám trochu v ruce, ale i tak je to málo, na nejtěžší obtížnost se totiž tato délka prodlužuje maximálně trojnásobně. Ale co, jinak je to geniální dílo, ta autíčka a vylepšení jsem si zamiloval, ty mapy ještě víc (a je jich docela dost) a vlastně málokterá hra mě tak moc bavila a ještě dneska jsem vám schopen vyjmenovat většinu závodníků...a ta hudba! Do autorádia to nejlepší!

Pro: hratelnost, počet map, replayabilita, hudba, systém ligy, nezabugovanost, DUKE NUKEM!

Proti: krátkost, nepříliš dobře pojatý multiplayer

+15

Doom 3

  • PC 80
Grafika trochu divná, ale dalo se to přežít. Atmosféra několik prvních misí zcela kulervoucí. Jak se ale s časem objevuje stále víc nepřátel, blíží se Doom 3 rutinnímu kosení příšer. Z toho ale docela často vytrhne zajímavý level-design.
Za jedinou zásadní chybu považuju řešení lekavých situací: zhasnou světla a za vás se teleportuje x impů. Ke konci hry už jsem se prostě automaticky otáčel abych zatřelil to, co se tam sotva stihlo teleportovat. A baterka byla debilně vyřešená, takže jsem chvíli po začátku s povděkem instaloval Ducttape mod pro svícení při střelbě.
Jinak ale výborná hra a atmosférou i hratelností a celkovou kvalitou měla rozhodně blíž k Half-Life, než konkurenční Half-Life 2.

Pro: Grafika, atmosféra, design levelů, hratelnost.

Proti: Určité aspekty grafiky jako plastičnost a černočerné stíny, lekací momenty podle stejné šablony, baterka

+15

Commandos 2: Men of Courage

  • PC 85
Při prvním ohmatání jsem si nebyl zcela jist,jelikož mi dělal problém správně a přesně načasovat akci,ale po několika hodinách lamení jsem se do toho dostal a nemohl se od toho odrhnout.Kampaně rozsáhlé,graficky opravdu povedené+renderované videjka,hudba z které jsem zvracel krev.Proto jsem to projel i několikrát na very hard

Pro: hudba,grafika,znovuhratelnost

Proti: -----------

+15

Dungeon Master

  • PC 90
Jedna z nejvetsich klasik, jake je mozne na PC vubec najit. Atmosfera temnych podzemnich chodeb je proste neopakovatelna a nic, snad jen s vyjimkou fantastickeho druheho dilu, ji nedokaze napodobit. Na rubani do dveri nebo hazeni hvezdic do schodu si musi pamatovat opravdu kazdy, kdo hru kdy hral, stejne jako na originalni system kouzleni ci radost z nalezu lepsi zbrane. Tyhle vzpominky bych neprodal ani za milion.

Pro: Vice nez fantasticka hratelnost a atmosfera.

Proti: Z tehdejsiho pohledu nic.

+15 +16 −1

Loom

  • PC 85
Tahle hra je vedle Prince, Monkey Islandu a Flashbacku jedna z prvnich her, ktere jsem u kamarada na 386 videl. Dodnes si pamatuju, ze ten zacatek na me pusobil tak neskutecne magicky a tajemne, ze jeste dodnes si ten pocit pamatuju a ke hre mam neskutecnou uctu. Je to jako vcera, kdy jsem udelal prvni kroky do tabora, sebral hul, zahral prvni tony (pres pc speaker samozrejme) nebo jel na klade vstric velkemu tornadu na mori a nechal se vymrstit do vzduchu. Za tohle tornado ja se vlastne nikdy nedostal, protoze u kamarada na delsi hrani nebyl cas a kdyz jsem o nekolik let pozdeji konecne ziskal vlastni 486 a Loom sehnal, mel jsem ke hre takovou uctu, ze jsem zase jen odehral ten zacatek a pak to vypnul, abych si tyhle pocity nezkazil.

Pro: Pro me fantasticka atmosfera zacatku.

Proti: Dal jsem se nedostal :-)

+15

Dune 2000

  • PC 85
Ano, jak je psáno, Dune 2000 byl absolutní remaky Duny 2. Vtip byl v tom, že kdo na tuto skutečnost přistoupil, výborně se bavil. Kdo v tom hledal převratné novinky, Dune 2000 zatratil. Řadím se k první skupině lidí a tuto hru považuji za výbornou záležitost. Hra Dune 2 mě přivedla k četbě perfektního románu Dune od Franka Herberta a nelituji. Jak hra, tak kniha jsou perfektní.

Pro: Koření, grafika, animace, svět Franka Herberta.

Proti: Z pohledu že se jedná o remake nemám výhrad.

+15

Space Colony

  • PC 85
Když jsem na tuhle hru náhodou narazil, tak to pro mne bylo jako najít chladničku plnou lahváčů uprostřed savany. Určitě znáte situaci, kdy máte období, kdy na hraní příliš nemáte chuť, jen s tím, že si občas pustíte něco známého a najednou narazíte na hru, která vás nepustí dokud jí nedohrajete. Tím pro mne byla Space Colony.

Představte si Tropico, do kterého dáte charaktery komplexností směřující k The Sims, těm přiřaďte ty nejpošahanější stereotypní individuality které vás napadnou, zasaďte to na nějakou nehostinou planetu a udělejte z toho frašku - pokud jste byli poctiví, máte přibližně ponětí o čem mluví. A jak skvěle se to hraje!

Co se týče postav, všechno co pro ně děláte ve výsledku směřuje k tomu, aby byly spokojené a díky tomu vydržely déle pracovat, ale i tak mne tento proces uspokojování bavil více, než u zmíněných simsů (pominu-li znovuhratelnost), protože tady to není o tom, že by generická postava sedla k televizi, ale o tom že se čtyřicetiletá alkoholická texasanka rozvalí na baru, což je díky individualitám atmosféricky úplně někde jinde. Postavy samozřejmě mají preference nejen zábavní a společenské, ale i sexuální. Právě jejich randění pro mě bylo největším překvapením a zároveň jsem se u něj asi nejvíce nasmál, protože při troše trpělivosti můžete spárovat snad kohokoliv (stále přemýšlím o tom, jestli to nemám naistalovat znovu, protože mi zpětně vrtá hlavou, zda jde dát dohromady ten osmdesátiletý číňan s tím patnáctiletým skejťákem...).

Hra samozřejmě není jen o simákování. Důvod proč tam jste je MAKAT a i to je díky individuálním skillům moc pěkně provedené. Zatímco tedy duo japonských punkových lesbiček můžete při vší zodpovědnosti poslat na velín, aby řídily životní funkce stanice, vypatlané americké blondýně sotva svěříte do ruky něco komplexnějšího, než robo-koště. Různých funkcí a povolání je ve hře tak akorát a v kampani jsou hezky rozloženy, takže vás sotva začnou nudit. Někdy tedy například těžíte rudy, či potraviny, jindy bojujete proti dotěrným mimozemšťanům, či třeba stavíte turistické letovisko.

Co mě mile překvapilo byl také důraz na stylovost obsažené scifi stránky, kterou bych u takto humoristické hry příliš nečekal. Lasery jsou tak například skutečnými lasery a ne žádnými plivátky světýlek, či že se kolonisté mimo kopule stanice kymácí v nemotorných skafandrech. Nejde o žádné HC SF, nesmyslů je tu řada (a záměrně), ale stylizace prostředí mi prostě sedla.

O technické stránce se nemá příliš smysl rozepisovat. Jsem fanda pěkné 2D grafiky a SC nabízí jednu z nejpohlednějších, s jakou jsem se u strategie setkal. Hudba je odpovídající a dabing špičkový (bez toho by to ani nešlo).

Space colony nenabízí žádné originální prvky, ani není nijak revoluční hrou, ale i přes relativní krátkost je to jeden z nejzábavnějších budovatelských simů, co znám. Prostě takové chutný herní letní koktejl.
+15

Fallout 2

  • PC 80
Co Fallout 2 přinesl oproti prvnímu dílu? Více hodin strávených u hry. Více měst. Více zkušeností, levelů, silnějších zbraní... Skákal bych možná radostí, nebýt toho, že však Fallout 2 oproti první dílu něco odnesl - minimálně jednu věc, nicméně tu z nejdůležitějších - atmosféru.

Atmosféra ve Falloutu 2 mě totiž zklamala, byla-li tam nějaká. A na tu meziřádkovou otázku si odpovím sám - byla tam, ale jen v záchvěvech. Kam se poděla tam opravdu "post-apo" hutná tíživost prvního dílu? To nevím, jisté však je, že druhý díl je jí hodně vzdálený.

Méně je někdy více - příliš mnoho měst mi ve hře přišlo, že tam je jen proto, aby tam bylo, popř. jen proto, aby naplnilo nějakou rádoby narážkovou vizi autorů. Nic proti, ale taky teda rozhodně vůbec nic pro.

Dávám tomu 80pct, protože jako rpg hra je to pořád dobré, to ne, že ne. Ale nic moc víc dát nemůžu, protože v paměti mi neutkvělo prkaticky nic navíc.
+15 +22 −7

Deus Ex: Invisible War

  • PC 70
Píše se únor 2011 a já mažu svůj původní, relativně pozitivní komentář. Proč?

No, v posledních dnech jsem se k DX2 vrátil a pokoušel se ho hrát: Miniaturní lokace pochybné architektury, totální absence informací o tom co/kde/jak/proč - postavy které nevím co jsou zač mluví o bůhvíčem a bůhvíkom a já běhám okolo jak blbeček - proč na mě tyhle lidi útočej? Co jsou zač? Odkud se vzali? Před chvílí jsem tu pobíhal a nebyl tu nikdo. Opodstatnění úkolů patetické, úkoly samotné se berou bůhví odkud, jejich cíl, potažmo i motivace hlavního hrdiny se jimi zabývat jsou nejasné: Banda npc mě posílá tam či onam udělat to či ono - proč to dělají a proč bych já měl poslouchat po prvních pár desítkách minut hraní netuším. Jednoduchost mechanismů až ubohá, kontraproduktivní, neopodstatněná, ovládání a interface nepochopitelně dokurvené. Můžu jít na řadu míst a dělat tam... něco, ale nejsem s to říct, proč bych cokoliv z toho dělat měl, stejně jako nejsem schopný říct, kam mě vlastně která ulička dovede. Chaos, demence. Smutek.

Možná jsem si před léty říkal, že je to něco, s čím se holt kvůli nástupu konzolí musím smířit, ale dnešní průměrná konzolovka je vedle tady toho záležitostí pro fajnšmekry a ani dynamické stíny už nezakryjí skutečnost, že Deus Ex 2 je dneska hnusná hra, v kontextu pak svou sterilitou i hnusnější než díl první.

Opravdu nevím, co jsem na DX2 před lety viděl, dnes se mi jeví jako smutná slepá ulička herního průmyslu, která ve hráči může vyvolat snad jen pocity smutku a zvracení a která snad poslouží herním tvůrcům jako varování před honbou za technickým pokrokem na úkor hratelnosti. Hodnocení nechám alespoň na 70 z respektu ke svému minulému já, které holt ve své době vidělo věci z jiného a jistě relevantního pohledu.
+15

Realms of Arkania III: Shadows over Riva

  • PC 90
Je to už niekoľko týždňov, čo som opäť túto hru zapol a hral. Hral a čudoval sa, ako aj po tých rokoch pôsobí živo a zaujímavo. Je to práve séria Realms of Arkania, ktorú rád používam ako protiváhu k dnešným hrám ako Gothic, či Oblivion. Hra, v ktorej sú prakticky prázdne ulice, avšak vďaka systému občas vyskakujúcich okien s dejom na ulici, pôsobí omnoho živšie ako predskriptované postavy v moderných hrách. Všetky tie možnosti, zaujímavosti čo hra ponúkala - skrátka to dnešný moderný prístup (chceme vymodelovať, ukázať hráčovi každú situáciu, ktorú môže robiť) nedovoľuje. Skrátka je to hra z civilizovanejších dôb, kedy sa viac kládol dôraz na hráčovu fantáziu (či už vďaka technickým obmedzeniam alebo iným dôvodom).

Samozrejme, netreba ešte zabúdať na klasický spôsob boja - ťahový (ktorý sa tiež už dnes nenosí, vraj je málo dynamický pre dnešné publikum), kedy sa obrazovka prepla do špeciálneho izometrického módu, a hráč tak mal krásny prehľad o bojisku. Mohol taktizovať, prehadzovať svoje postavy, presne ako na šachovnici. A bola to zábava. Mnohokrát tak išlo poraziť i niekoľkonásobnú presilu.

Nezabudnem ani na postihy pre postavy z niektorými fóbiami. Najlepšie, keď vaša najsilnejšia postava trpela nekrofóbiou - silnou. A bolo treba bojovať s kostlivcami... Ach, to niekedy naštvalo. Človek sa to potom z neho snažil pri postupe na ďalšiu úroveň "vytrepať" :) I ten vzťah k vlastným postavám, tak bol úplne iný. Skrátka, výborná séria a jej dôstojný záver.

Pro: atmosféra, hudba, súboje, grafické spracovanie

Proti: trošku prehnane tuhý "predzáverečný" súboj s dvojníkmi

+15

Pathologic

  • PC 80
Z mnoha hľadísk výnimočná hra, možno už len preto, lebo síce nenápadne, ale rozhodne vytŕča z poličky menom budget. Evidentná inšpirácia magickým realizmom, rôzne fantasmagorické výjavy, filozofické myšlienky a život v tejto ruskej utopií prehlbovali môj herný zážitok. Hru som po nainštalovaní hrával každý deň vo svojom voľnom čase, kým som ju neprešiel. A toto sa mi v týchto novších tituloch stáva naozaj málokedy (predtým možno tak v KOTOR II). Jasne, hra rozhodne nie je ľahko stráviteľná a občas naozaj vyžaduje plnú hráčovu pozornosť a nedá sa tak považovať za priveľmi oddychovú záležitosť, ale predsalen oddychoviek máme kopec a takýchto titulov rozhodne málo.
Samotný herný systém mi nevadil, človek si po čase (Tak ako vždy) zvykne, čo ma však po čase ubíjalo bolo tempo hry. Tá vas totiž veľmi rada posiela z jedného konca mesta na druhý, čo by sa dalo prežiť, keby nebola chôdza pomalšia než o barlách a hra mala iný hudobný doprovod, pretože s výnimkou titulnej melódie bol najpríšernejší a najotravnejší aký som v pc hre zažil. No, ale aby som sa vrátil k veci, to pomalé tempo hry mi mnohokrát zabilo atmosféru, totiž poslali ma v nejakej zaujímavej úlohe/udalosti (povedzme až napínavej) na určitú lokáciu a vďaka tomuto slimáčiemu tempu som prepadol do určitej apatie, až kým som neprišiel na to miesto. Je to škoda, pretože hra má atmosféry na rozdávanie, chýba jej však určitý priateľskejší prístup k hráčovi a tak v nej asi dlhšie vydržia len tí, ktorím ide o ten veľmi špecifický zážitok Pathologicu

Pro: atmosféra, celé poňatie príbehu a stvárnenia, príbeh, umelecké a filozofické prvky, tri rôzne postavy, dôraz na nevšednosť zážitku

Proti: veľmi pomalé tempo súvisiace s ubíjajúcou pomalou chôdzou, príšerná hudba, tak trochu ťažké prenikanie do podstaty hry

+15

Warcraft II: Tides of Darkness

  • PC 95
První hra do které jsem se "zamiloval" a kterou jsem dlouho považoval za svou nejoblíbenější. Však už na první pohled oslní nádherná grafika, nad kterou se člověku dokonce ani dnes neudělá špatně a na pohled druhý? Či třetí, nebo čtvrtý? Můžeme jen odhalovat další a další krásy této hry, ať už ve výborné kampani, superakčním multiplayeru nebo všudypřítomné extrémní hratelnosti. Opět jen malá škoda, že se rasy trochu více neodlišovaly, ale žánr RTS si pořád v roce 1995 ještě trochu kakal do plenek, tak to lze tolerovat... Na Warcraft II mám jen krásné, nostalgické vzpomínky.

Velký edit čtvrt století po vydání hry: Více o hře jsem se rozepsal u datadisku Beyond the Dark Portal.

Pro: Sympatická grafika, výborná hratelnost, svižný multiplayer.

Proti: Malá odlišnost ras, singleplayer je pro zkušenější hráče možná až příliš jednoduchý.

+15

Polda, aneb s poctivostí nejdřív pojdeš

  • PC 90
Jedna z nejvtipnějších her vůbec. Rozhovory ve zverimexu, volání na erotickou linku, stahování chlapa na parkovišti o peníze, rozhovory v sexshopu...Hratelnostně poměrně obyčejná adventura, ale ten humor jí vyzdvihuje do výšin.

Pro: HUMOR

Proti: Dnes už starší grafika, občas nelogické úkoly

+15

Big Rigs: Over the Road Racing

  • PC 10
Dal jsem hře 10%, 5% za to, že se to jakž takž dá spustit a má to pěknej obal a 5% za to, jak jsem se u hry nasmál :). Vážně uplně pitomá hra, u které se budete bavit cca 15 minut, když budete objevovat chyby a pak vás hra omrzí a zas ji smažete. Pro hru dokonce vyšel patch, nicméně nevšiml jsem si, že by něco opravil...
+15

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky

  • PC 85
Zatím jsem se dostal k místu, kde skupinka stalkerů spouští most. (Odhaduju, že do konce už moc nezbývá.) Tady jsem ale narazil na nepřekonatelnou překážku v podobě neustálého padání a nefunčkních savů, které se jinak vyskytovaly jen velmi vyjímečně (padání občas, load jednou). Patrně ale pujde o můj individuální problém.

Krom občasného padání je bugů ve hře proti původnímu stalkerovi minimum a přišlo by mi nefér nazvat ho zabugovanou hrou (alespoň za předpokladu že můj současný problém je skutečně ojedinělá záležitost :)). AI je lepší, úkoly jsou jediněčné, většinou mají silné příběhové pozadí a autoři se poukoušejí být originální v jejich náplni. Grafika byla viditelně vylepšena a hráč si tak vychutná hezké scenérie - hlavně Red Forest je kouzelný.

Zajímavý je systém válčení mezi frakcemi, ale kochat se jak skupinky stalkerů obsazují jednotlivé strategické pozice jsem měl možnost jen v uvodních swamps, jinde to nebylo tak patrné a k žádné frakci jsem se nepřidával. Taky je zajímavé sledovat jak Zóna vypadala dřív a příjemné bylo podílet se na věcech, které měnily svět ze stavu "dřív" do stavu jak ho známe z Shadow of Chernobyl. Potěsilo i složitější hledání artefaktů, které se vyskytují v menším množství, ale zase jsou silnější - mám 3 artefakty, s kterými můžu v klidu ignorovat jakoukoli radiaci.

Co se vytratilo je hororová atmosféra beznaděje. Atmosférická Zóna sice pořád je, ale věci jsou tu tak nějak klidnější, repsektive mají svůj řád. Mutantů tu není tolik a Zóna je tak svým způsobem bezpečnější. Zbraní, munice a medikamentů se všude válí mraky a jediné, čeho se mi nedostává, jsou peníze na upgrady a hlavně pak na drahé zbroje, což ale spíš jen zamrzí, než že by představovalo problém.
Menší počty mutantů vynahrazuje jejich tuhost - i smečka slepých psů teď představuje problém. Proti tomu lidské nepřátele, zejména zástupce z technicky slabších frakcí, není s lepší zbrojí problém kosit i relativně bezhlavě.

Celkově tedy Clear Sky hodnotím kladně. Autoři vypilovali technickou stránku původního Stalkera a kladou větší důraz na příběh a mise. Bohužel se při snaze vyladit hratelnost dopustili několika kiksů, díky kterým z atmosféry hry částečně vyprchal nádech post-apo hororu. Sečteno a podtrženo to dělá velmi solidní střílečku a velmi solidních 80. (update - s odstupem a pohledem na letosni hry to precejen zvednu na 85)
-------
Tak jsem ještě jednou projel opatchovanou verzi. Už to nepadá, i když objevil jsem pár bugů na které jsem predtím nenarazil, ale nic zásadního. Artefakty uz fungují všechny jak mají, hud ukazuje únavu, tuny munice už se nikde neválí a obtížnost asi je posunutá o stupeň nahoru, takže mě to skoro i mrzí. Každopádně už Zóna nepůsobí jako místo, kdy bych chtěl strávit dovolenou. Tolik.

Závěr v Limansku a dál je silně skriptovaný a lineární a jsou tam mezery v designu, kdy se snadno dostanete k neviditelným stěnám atp. Poprvé mě tu taky srala přesnost, s jakou nepřítel vrhá granáty pod moje nohy. Rozhodně byl ale úsek "Limansk a dál" zajímavější a zábavnější, než ekvivalentní úsek v SoC "Prypjat a dál". Zamrzel jen slabší konec, repsktive absence nějakého alternativního - přestože je k dispozici cesta podobná té k pravému konci SotC, nikam nevede :/

Pro: důraz na příběh, vylepšená AI, grafika, systém upgradů, odstraněné kiksy a bugy v gameplayi, možnost měnit svět do podoby známé z SoC

Proti: atmosféra je trochu míň tísnivá, bez novějšího patche hra ráda padá a kurví savy

+15

Outlaws

  • PC 90
Úžasně nadesignovaná westernová fps, jejíž úrovně se mi navždy vryly do paměti. Už jen ta druhá - klasické westernové městečko, jak vystřižené z nějaké eastwoodovky, nebo ta na jedoucím vlaku, s krajinou krásně ubíhající...
K tomu klasicky ručně kreslené animace vyprávějící dojemný příběh, perfektně vystižená hudba (o níž se kdysi v recenzi ve Score rozplýval i sám Andrew), parádní přestřelky (pouze na vyšší obtížnost) a tak dále..
Tohle byla zlatá éra LucasArts, kdy ještě uměli dělat kvalitní hry (jak dokázal např. i Jedi Knight).
+15

Diablo

  • PC 90
U "fresh meat" keď na mňa vybafol Butcher som bol posraty (pardon) ako nikdy. Okrem jednoduchej hrateľnosti je hlavnou devízou všadeprítomná temnota = napätie = strach = atmosféra. Hore do mesta som sa chodieval ukludniť, ale aj tam bolo akosi ľudoprázdno a zamračené.
+15 +17 −2

GODS: Lands of Infinity

  • PC 65
Hrál jsem Gods jako přílohu ve SCORE, je to docela dobrá hra, ale hlubší zážitek ze hry?
Toť otáka:
Ke hraní doporučuji, byť grafika exteriérů a pohyb v nich (sektory) silně připomná Wizardry VIII, herní systém je nedotažený- např. alchymie zcela postrádá smysl, dole na obrazovce jsou volné sloty pro další postavy do party, ale nikdy je nelze naplnit. Byl jsem zklamaný, že ve hře není jediný interiér, žádný dungeon...
Na druhou stran vydržel jsem až do konce, hra je lokalizovaná a jde vidět snaha o návrat ke klasickým RPG, včetně soubojového systému na tahy.
Takže tak 6/10
+15

Half-Life 2: Episode One

  • PC 75
Tak jo, pro mě nejhorší díl Half-Life co jsem hrál (krom HL:Blue Shift jsem projel všechno). Neříkám, že je to špatný, dokonce bych řekl, že proti jiným střílečkám se drží dost nad průměrem, ale v řadě všech Halfů je to velký propad.

Tak za prvé hrací doba.. jakože dvouletý čekání na to, že si sotva sednu k PC a je dohráno.. to je doslova ubohý, zvlášť když se hraje pořád ve stejných lokacích. To je další problém EO. City 17 už zdaleka není tak zajímavý, jako v HL2.

Takových těch Halfovských momentů, které se nevytrácí z hlavy tu taky moc není, ale pokud jsou, tak zase stojí za to (průjezd/let autem do citadely), čekání na výtah ve tmě a střílení do zombíků (ukřižujte mě, pokud tohle bylo v HL2 :-D) anebo pasáž v nemocnici, o které bych řekl, že je to nejlepší část celé hry. Příběh si jen tak uprdnul, aby se neřeklo, každopádně víc se toho dozvídáme v Episode Two, která je o světelný roky lepší jako EO. Smůla no.

Pro: Tak pár momentů tu je, pořád je to Half-Life

Proti: ale není to tak dobrej Half-Life, City 17, hrací doba, žádnej posun v příběhu

+15 +17 −2

Vampire: The Masquerade - Bloodlines

  • PC 100
K téhle hře jsem se dostal celkem pozdě. Zakoupil jsem ji jako přílohu jednoho nejmenovaného herního magazínu.
Na druhou stranu nemusím litovat, poněvadž neznám zabugovanost téhle pecky. Hru mám krásně ošetřenou, opatchovanou a navíc s výtečnou češtinou. Rýpalové sice namítají, že onen překlad je hrozný, ale já si prostě anglickou verzi jakékoliv hry neužiju pořádně, a to rozumím anglicky docela obstojně.
U té češtiny bych se ještě pozastavil. Ono je totiž věc, né moc vídaná, přeložit ve hře všechno. I textury. Veškeré nápisy a vůbec všechno ve hře je česky. Paráda. Navíc čeština funguje i jako patch.
Ke hře. Ta je naprosto úžasná. Nápadité lokace, skvělá hudba, dabing, prostě dobře se to poslochá i kouká.
Jistě, jsou tu jisté hnusy, třeba postavy, které do příběhu nijak nezasáhnou, jsou opravdu hnusné. Graficky by se hodily tak do Deus ex, ale to je taky o pár let starší. Dále postavy jsou divné. Třeba když hrajete za ženskou a vezmete nějakou těžkou ruční zbraň, tak se zlomí v pase :-D
Designu, zpracování a grafice úrovní se nedá nic vytknout. Třeba Hotel s duchem je úchvatný level. Taky již níže zmíněná Gimblova ordinace:) Zbraně jsou taky hezky vymodelované. Mimika postav je věc nevídaná i když sem tam se zatváří fakt pitomě.
Zvuky, hudba a dabing jsou prostě stoprocentní. Hudba např. od Ministry se do hry skvěle hodí. A dabing? Stačí si poslechnout charismatického Jacka, nafoukaného La Croixe, nebo ujetého Gimbla. Jedním slovem, megasupergigantickápastvaprouši.
Hratelnost je na vysoké úrovni. Bohužel u hry je zmiňován žánr FPS. Není to tak úplně pravda, protože střelné zbraně jsou ve hře téměř k ničemu. Já osobně jsem je sem tam použil na nějakého bosse, když se mi s ním nechtělo moc párat. Celá hra se dá v pohodě přejet s katanou a disciplínami. Takže s tím FPS to není zas tak žhavé. Nicméně střelné zbraně jsou dobře vyvážené, krásně se s nima střílí, takže pokud je někdo používat chce, není problém. Není to ovšem potřeba.
RPG? No, jak se to vezme. Nejužitečnější jsou bojové dovednosti, páčení, hackování, a některá z přesvědčovacích metod. A samozřejmě vylepšování disciplín. Jinak ty body není kam dávat.
Disciplíny jsou parádní věc a nebojte se jich využívat.
Další věc jsou charaktery. Máte na výběr ze sedmi klanů, muž a žena, to je dohromady 14 herních postav. A vězte, že za každou, z těch 14 postav je hra malinko jiná. Třeba jenom to, že upíři ze stejného klanu se k vám chovají jinak. Nejzábavnější je hra za Malkaviány a Nosferatu. Při hře za tyto klany, si užijete spoustu bezvadných hlášek. Hlavně když chce Nosferatu balit ženskou :-DD
Pro začátečníky doporučuju klan Gangrel. Ze začátku jsou silní a mají silné a dobré disciplíny. Naopak největší sráčové jsou Ventrue. Jejich jediná světlá stránka je disciplína Dominance, která se dá využívat i při rozhovorech.
Další kapitola sama o sobě je příběh, který je plný intrik a ojebů. Líbil se mi. Mafie + Deus ex + VTMB=nejlepší herní příběhy.
Na hru existují i mody, které do hry přidávají spoustu věcí, jako další klany, disciplíny, aj.
Celková atmosféra a dojem ze hry 10/10

Pro: Příběh,vizuálně hezké, spousta detailů, úrovně jsou skvělé, disciplíny.

Proti: Zasekávání ve dveřích. Narychlo spíchnuté konce, které se od sebe ani moc neliší.

+15 +16 −1