Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Polda 4

  • PC 75
Poldu 4 bych patrně nominoval na nejlepší díl série - po totálně průměrném třetím dílu (hlavně ten prkenný Pankrác tam stál za to :), takovýhle pokerface by mu závidělo spoustu lidí) mě čtyřka potěšila hlavně příjemnou změnou a to celkově tužší atmosférou. Příběh sice není dvakrát originální, ale zase se díky němu podíváme do spousty zajímavých historických epoch. 3D grafika svoji technickou kvalitou není na výši, ale Pankrác aspoň vypadá jako Pankrác a lokace jsou podle mne mnohem hezčí než v tom zpropadeném pátém díle. Hratelnost občas trochu nelogicky zaskřípe (lepidlo+moucha+pravítko vám díky systému na střílení much sundá z police léky), ale děje se tomu méně často než v dílech minulých. Dabing je standartně dobrý.

Pro: grafika, atmosféra, dabing

Proti: někdy to všechno trochu skřípe

+14 +15 −1

Gears of War

  • PC 85
verze hry - 1.0 CZ

KLADY:
+ Bez hluchých míst
+ Systém životů
+ Obtížnost, užije si každý (tj. začínající i zkušenější hráč)
+ Grafika
+ Atmosféra
+ Krytí, vyklánění atd.
+ Coop mód (tedy hraní hlavní kampaně s kamarádem)

ZÁPORY:
- Příběh není nic moc, poměrně klišoidní, ale o to zde podle všeho ani nešlo, takže to nemusíte brát jako nějak závažný nedostatek.
- Možná by to chtělo více rozmanitosti co se nepřátel týče
- Nějaká ta zbraň navíc by taky nebyla špatná
- AI spolubojovníků
- Někdy jsou checkpointy dost podivně blízko nebo zase daleko od sebe. A opakovat několikrát smrtelnou kombinaci dlouhé jednoduché části + krátké pekelně těžké řežby vám na nervech nepřidá..
- Neuvěřitelný opruz s Microsoft live... Billa mám rád, ale jeho firmu moc ne:)

CELKOVÉ HODNOCENÍ:
Gears of War si opravdu na nic nehraje. Nevšiml jsem si, že by někde bylo slibováno něco, co jsme nakonec neviděli.. Nikde se nedočtete o skvělém příběhu atd. Je to prostě přímočará řežba s propracovaným systémem boje, kterou musíte dohrát na jeden, max. dva zátahy, žádné rozvleklé hraní na půlhodinky denně. To by vám to opravdu přišlo za chvíli stereotypní - vždyť co GoW nabízí kromě zabíjení a luxusní akce? Asi nic, ale opravdu to vadí? Za ty peníze dostanete adekvátní odměnu a je na vás, jestli budete skuhrat nad něčím, o čem autoři ani neuvažovali nebo se nad to povznesete a pořádně se ponoříte do jedné z nejchytlavějších her současnosti. Samozřejmě, jsou zde i negativa (viz. výše), ale jako celek nelze GoW hodnotit jinak, než chvalitebně-výborně. Je ale fakt, že způsob vyprávění chabého příběhu nemusí sednout každému - ony chlapské hlášky a obecně drsňácké pojetí mi zpočátku trochu vadilo, ale nakonec, proč občas nevypnout.. Opravdu, tohle není pro filozoficky založené typy - ale tvrdil to snad někdo? Náročnější hráči (ve smyslu herních prvků, příběhu aspol, nikoliv obtížnosti), taky potřebujeme nějakou tu odreagoavčku.. a pokud ne, tak to prostě nekupte, no:) Já hraju téměř výhradně RPG a tahovky, ale GoW jsem si užil. A vážně mi lezou na nervy ti, kteří jistý žánr her vyloženě nemusí, ale daný kousek si zahrají jen proto, aby ho mohli, velmi logicky, verbálně roztřískat..
+14

Mount & Blade

  • PC 80
Mount&Blade je naozaj zaujímavá hra, chytľavá, zábavná a hlavne výborne hrateľná. Nezávislé freeform RPG, s istým neopakovateľným čarom. Podstatným faktom, ktorý rozhodne môže mnohých odradiť, je že prakticky tu neexistuje žiaden príbeh. Je to pieskovisko, na ktorom sa môžete hrať a doslova pracovať s vlastnou fantáziou. Ak mal niekto problém existovať v Oblivione, ktorý má základnú príbehovú linku, je veľmi pravdepodobné, že v tejto hre sa úplne stratí. Druhá možnosť je, že sa chytí ťažiska hry, a to bojov, ktoré sú zábavné a veľmi dobre spracované. Snáď najlepšie aké som kedy v nejakej RPG (či inej hre) videl a hral.

Keďže hru v podstate hrávam už od beta verzie 0.6x, rád by som poznamenal, že za ten čas prešla kus cesty. Väčšina z dojmov, ktoré som mal pri ich hraní (viď. preview) sa nezmenila. Do finálnej verzie sa zlepšila grafika interfacu, vyladili sa questy pribudli nové, vybalancovali strany (i keď mám pocit, že oproti bete sú napríklad Khergiti príliš vytuhlí :) ), rovnako ako sa objavilo aj pár nových hradov a dediniek.

Medzi nami, ostrieľanými bojovníkmi, nalejme si čistého vína, ani Mount&Blade so svojim dlhoročným beta testom, ktorého sa zúčastňovali stovky hráčov, stále nie je úplne bez chýb. AI občas stále miestami hapruje (avšak je výrazne lepšia ako v poslednej verejnej beta verzii a o prvých verziách hry ani nehovorím), stále to však nie je úplne dokonalé. Hlavne to vidieť v bojoch v aréne. Alebo divná animácia behu (ktorá je iná ako bola v bete a nechápem prečo, pretože táto nová vyzerá ako beh udýchanej opice).

Jadro hrateľnosti je to, čo sa počíta - aspoň u mňa. Hra vám dáva možnosť prežiť svoj vlastný príbeh, a prežiť množstvo bojov, či len tak cestovať z jedného mesta do druhého a obchodovať. Je to nezávislá hra, a je dosť možné, že takáto hra by nikdy vo veľkých štúdiách nevznikla. Táto hra nie je o predom danom príbehu, o grafike, je o hraní. A podľa môjho skromného názoru, je to hranie kvalitné.

Dodatok:
Pri tejto hre platí, to čo pri všetkých podobných - takmer nikdy nekončiacich hrách. Jedného dňa skrátka zistíte, že už to nie je ono, že ste si zahrali dosť. Príde nuda - áno, to je nevyhnutné. Avšak, hra má tu vlastnosť, že ak ju odložíte a po čase sa k nej vrátite, opäť vás bude baviť ako na začiatku. Prípadne môžete začať s novou postavou a vybrať si novú výzvu. :)

Pro: bojový systém, voľný svet, priestor pre vlastnú fantáziu, potencionálna modifikovateľnosť

Proti: pre určitý typ ľudí (ergo nie pre mňa :-) ) voľný svet bez príbehu; občas nie ešte úplne dokonalá AI v bojoch

+14

Baldur's Gate II: Shadows of Amn

  • PC 100
Očekávané pokračování Baldur's Gate přineslo poměrně výrazné změny v hratelnosti. A dle mého názoru prospěšné. BG1 má v mých očích sice lepší příběh, svět a styl hry (alespoň první části), nicméně BG2 to nahrazuje svojí (znovu)hratelností, spádem a propracovaným systémem NPC, které je možné přibrat do družiny.

Co se bojů a zejména magie týče, k jejich plnému využití dojde zpravidla až po aplikaci taktických modů nebo stanovením limitovaných pravidel pro hraní.

Je to jedna z her, které je, řekl bych, nutné dohrát vícekrát, aby hráč plně ocenil jejich kvality.

A v neposlední řadě nesmíme zapomenout zmínit existenci rozsáhlých aktivních moddingových komunit s velkým množstvím dostupných modů.

Pro: Replayabilita, hratelnost, variabilita, NPC, standardní fantasy příběh, linearita, modding

Proti: Standardní fantasy příběh, linearita

+14 +15 −1

Doom 3: Resurrection of Evil

  • PC 85
Přestože mě Doom 3 bavil, nebyl jsem z něj tak odvařený, jak jsem čekal, že budu. Datadisk z něj ale udělal naprosto parádní hru dohranou jedním dechem. Kromě skvělých novinek jako dvojhlavňovka, Grabber nebo Soulcube mě oslovil skvělý design úrovní, který je už tentokrát bez hluchých a nudných míst a bavil jsem se skutečně celou dobu. Tenhle addon kdyby byl součástí původní hry, to by bylo maso...

Pro: Novinky (dvojhlavňovka, Grabber, Soulcube)), design levelů, hratelnost.

Proti: Mohlo to být trochu delší.

+14

Need for Speed: Underground 2

  • PC 90
Pro mne spolu s NFS Porše nejlepší díl série. Krásné auta, spousta možností tuningu, volné město...
Tuning je opravdu dobrý a pokud si pohrajete s lakem, vynylama a jejich barvou (můžete je vrstvit na sebe) vznikne vám osobité a jedinečné auto.
Grafika je taková barevná, celkem nereálná, ale vždyť je to taky arkáda a ne žádný hardcore silniční simulátor.
Soundtrack je dobrý, poslouchatelný. Zvuky v normě.
Máte před sebou rozsáhlé město s mnoha zapamatovatelnými místy. Jistě, můžete skočit do garáže a jezdit závody odtamtud a vůbec nemusíte po městě jezdit. Tím se ale dost ochudíte. Peníze, info, závody co nejsou na mapě, outruny a obchody, to vše můžete najít.
Z pozdějších Nýdů jsem hrál akorát Most Wanted a Carbon a nic moc. Tohle je prostě nejlepší díl.

Pro: Tuning, svoboda, upravování aut v menu pro zábavu

Proti: Příliš barevné, dementní pouliční provoz

+14

Tomb Raider: Legend

  • PC 100
TR Legend je mezi tombraiderovkami revoluční co do zpracování hry. Po neuspěchu předchozího dílu, se autoří zmátožili a odledli skvělou práci. Lara vypadá zase o něco přirozeněji. Hlavně pohybově je zase o pomyslnou třídu lepší (možná o dvě:) Moc mě bavilo s Larou dělat různé stojky, hvězdy, šipky atd. Ve hře se také poprvé ojevuje tzv. bulet time, který umožňuje se rychle a prakticky bez šrábance vypořádat se "smečkou" vojáků. Takový souboj je brnkačka. Souboje nejsou tak frustrující, raději řeším hádanky. A tak se pro mě TR Legend stala hrou s velkým H.
Jediné co bych mohla vytknout, že hra byla koncipována jako "jednoduché" procházení levelů. Nemohli jste praticky zabloudit.( nevím asi ráda bloudím a hledám cestu jak a kudy dále :))

Pro: atmosféra, pohyby

Proti: jednoduché procházení levelů

+14

Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura

  • PC 80
Hmmm, dočasný "komentář" (koneckonců, jsem hru pořádně nedohrál).

No, hra za Magic/Melee postavu je poněkud extrémní. Nicméně má i své výhody. Třeba když se vám někdo znelíbí, tak ho můžete zabít. A oživit. A zabít znovu. A až vás po čase vztek přejde, nakrmit jeho tělem vlky (tohle je asi trochu nedomyšlené, nicméně v enginu to myslím je - že by přes Charm Animal? žerou vyvolaní vlci těla?) - konečně pořádné využití Resurrection (v jiných hrách ho zpravidla nepoužívám :).

Poctivě jsem nevytvořil ani jediný technologický předmět (tedy až na ten klíč, no - celkem mě překvapilo, že postava na 100% magicky zaměřená to zvládla, asi to dělá ten Mithril) a obecně se jim radši vyhýbal. Taky jsem si s NPC moc nepopovídal, když vás napadají jen urážky nebo nejapné dotazy, je hádám lepší mlčet.

Asi první hra, kde mi přijde hra za zápornou postavu vážně dobrá (i když jsem tedy hrál za tu dobrou).

Jen by mě zajímalo, jak technolog cestuje bez teleportace. Doufám, že nejmodernějším výdobytkem technologie v Arcanu není "pěškobus"...

Pro: Svět, grafika, volnost jednání, questy mají smysl

Proti: Nejlepší zbraň získáte až na konci (ok, tak tohle je zrovna vtip, no), Teleport je návykový, magie křiví charakter, medůzy ničí brnění, peněz je trochu moc, boje jsou snadné, hra dlouho uvolňuje paměť

+14

Unreal Mission Pack I: Return to Na Pali

  • PC 60
Původní Unreal mám rád, proto sem byl zprvu potěšen existencí jeho oficiálního Mission packu. Tehdy jsem netušil že půjde jen o klasické ždímání peněz, z peněženek nebohých hráčů. Což mě ale nakonec tolik nevadilo, z důvodu pořízení Unreal Anthology, čistě na hraní modifikací do UT. Čímž se dostávám k jednomu z důvodů proč mě Return to Na Pali zklamal. Ale popořadě..

Jednak byl příliš krátký, měl mizerný design lokací a postrádal atmosféru. Jistě v jádru šlo o stále stejnou pařbu jako v původní hře, ale jednotlivé úrovně mě přišly příliš jednoduché, málo propracované a bez nějaké logické návaznosti. Samozřejmě že některé z nich nějakou návaznost měly, když bylo potřeba se někam vrátit a tak. Což bylo ale asi tak všechno, krom celkem povedených logických hádanek.

V průběhu hraní RtNP jsem si nainstaloval modifikaci Operation: Na Pali a ještě než jsem ji měl celou dohranou. Věděl jsem že bude úplně jinou ligou než oficiální datáč. A po dohrání obou titulů (nejdříve RtNP pak ONP) jsem se o tom přesvědčil. Ale ve prospěch té modifikace, nikoli datadisku. Bohužel! Dodávám že u obojího jsem hrál čistě singleplayer kampaně.

Pro: Je to Unreal, jsou tam bosové a slušně to odsípá.

Proti: Krátkost a relativní nuda ve srovnání s onou modifikací.

+14

System Shock 2

  • PC 100
V málokteré hře se šlo po odehraných dvaceti hodinách, vracet do míst jejích začátků, jako v této. Což navozovalo pocit že jsem vůbec nepokročil a byl stále na místě. Ve skutečnosti jsem jen podle nutnosti chodil sem a tam a likvidoval respawnující se nepřátele. Kteří se sice neobnovovali v hojném počtu a všude. Ale kolikrát mě dokázali znepříjemnit průchod hrou. Naštěstí měli většinou u sebe nějaké užitečné předměty, takže to moc nevadilo.

Několik zakomponovaných stealth prvků z Thiefa, jehož enginu hra využívala, způsobovalo to že jsem s úžasem pozoroval zombíky jak šli, hledali mě či se mi snažili svým hasákem nebo brokovnicí ublížit. V mnohém totiž připomínali stráže z již zmíněné stealth akce. To byl zároveň další plus této FPS říznuté RPG stylem. Nestává se mi příliš často že mám-li rád nějaké studio, jenž vytvořilo mou oblíbenou hru nebo sérii, abych si automaticky oblíbil i jeho další. Ať již vznikla před nebo po. Ovšem, u této odehrávající se na vesmírné lodi Von Braun a UNN Rickenbacker, se mi to stalo.

Samozřejmostí byl propracovaný a perfektně podaný příběh, spolu s vynikajícím designem a atmosférou jednotlivých lokací. Což vedle přítomných RPG prvků, dělalo ze System Shocku 2 unikátní dílo v němž všechno fungovalo tak jak mělo. Střetávání se s nepřátelskými stvořeními nebo zařízeními, a používání rozličných postupů při jejich eliminaci, bylo tedy jen pouhou třešničkou na dortu, toho co obsahoval a nabízel. Celkově jsem se při jeho hraní skvěle bavil, vzpomněl na jeho předchůdce a vychutnal si závěrečné outro.

Pro: Propracovaný příběh, skvěle provázané úrovně a nutkání si to celé zahrát znovu.

Proti: V závěru dvě krátké a nedotažené úrovně, zamrzí o to více že těsně před nimi je jedna z těch nejlepších ve hře.

+14 +15 −1

Need for Speed: Undercover

  • PC 75
Dalo by se říct, že Undercover mě hodně bavilo. Bavilo mě na tolik, že jsem ho dohrál asi během necelého týdne. Oceňuji hlavně to, že se EA po promrhaném potencionálu, který se v Prostreet skrýval, zamyslelo a udělalo pár kroků zpátky směrem k Most Wanted. To ze hry čiší na každém kroku, ať už jsou to souboje s policií, zničitelné objekty (speedbreakers) nebo celkový grafický dojem (oranžový nádech).

Pokud se ptáte, co je v Undercover nového, tak jsou to snad jen ty speciální pohyby, jako couváni a zjednodušené zatáčení o 180°, 360°. Pokud jde o herní módy, tak tu už všechno v určité obdobě někdy bylo (viz. závody v kaňonech v NFS: Carbon).

Po hratelnostní stránce jsou Undercover velice zábavné a velice arkádové (jako obvykle). Možná až příliš arkádové. Díky zavedení výše zmiňovaných speciálních pohybů vám často přijde, že se auto řídí samo. Za všechny uvedu jeden příklad: Jel jsem si takhle v Lamborghini cca 350km/h a nečekal jsem ostrou zatáčku. Ihned pustím plyn a auto začne pomalu zatáčet. Už čekám, že to napálím do mantinelu, ale co se nestalo... vozu se nečekaně zlepšil rejd, najednou jakoby se auto dokázalo otočit i na pětníku, mantinelu jsem se zcela vyhnul a byl to čistý průjezd zatáčkou. Takhle to sice zní jako velký zápor a ze začátku jsem to tak i bral, ale časem jsem si na to zvykl a byl jsem za to i vděčný, protože jsem si honičky s policií mnohem více užil.

O příběhu nemá cenu se nijak zmiňovat, prostě tady je. Občasné filmečky jsou příjemným zpestřením a záběry na vnadné křivky dívek nešetří, ale když se to vezme kolem a kolem, tak by se nic nestalo, kdyby tady nebyly. Zvraty, pokud se objeví jsou přímo do očí bijící a příběh béčkový.

Z technického zpracováni mám ale smíšené pocity. Na jedné straně vypadá grafika srovnatelně s Prostreet, v některých ohledech je lepší v jiných horší, ale na rozdíl od Prostreet je engine mnohem lépe optimalizovaný. Tentokrát hra na mém PC (DualCore, 2GB RAM, 8800GT) jela v pohodě na plné detaily. Na druhé straně je v enginu spousta bugů. I když hra jela celou dobu hezky plynule, v určitých situacích se mi stávalo, že doskakovaly textury. A nebyly to nějaké bezvýznamné kopečky v pozadí, ale například se těsně vedle mě objevil celý mrakodrap a nebo se do bílého pole načetla trať. Několikrát se mi stalo i to, že se hra zastavila (cca 2 vteřiny) a začala načítat další úsek tratě.

Ale abych to shrnul, nové NFS jsou kvalitní dobře hratelná arkádovka s občasnými bugy a mizerným příběhem.

Pro: hratelnost, grafika, optimalizace, speciální pohyby

Proti: příběh, bugy (doskakující textury), ovládáni vozu, jednoduchost

+14 +18 −4

Czech Soccer Manager 2002 FE

  • PC 85
CSM 2002 to je nehynoucí legenda! Je to opravdu velice jednoduché a asi devadesáti procentům počítačových hráčů to přijde asi i nudné. Ale pro mě je jednoduchost téhle hry naprosto báječná a zábavnost prostě skvělá! Můžeš si vzít svůj oblíbený druholigový tým, postoupit s ním do první ligy a postupem let z něj vybudovat až evropský velkoklub.

Nejlepší hry byly vždy s kámošem u lahve vína. Střídali jsme se po dvou zápasech, vždycky doma a venku a hecovali se kdo udělá lepší výsledek! Sledovali jak se naši hráči pomalu prokousávají do reprezentace, nadávali po prohře v prvním kole národního poháru proti Horní Dolní, když minulý týden jsme remizovali s Manchesterem.

A nejlepší na tom byla právě ta jednoduchost. Nemusíš hodinu nastavovat milion parametrů a typů treninku, prostě koupíš hráče, postavíš jedenáctku a hraješ zápasy. Všechno rychle utíká a pouštíš se znova a znova do nových sezón, aby sis svého miláčka vypiplal k dokonalosti.

Pro: jednoduchost, zábava, vítězství, "multiplayer" :-D, čím víc piješ tím větší zábava

Proti: občas nesmyslné výsledky, na Zlín chodí stejně málo lidí jako ve skutečnosti :-D (a to jsem hrál o titul!!!)

+14

Xenon 2: Megablast

  • PC 80
Xenon 2 je ve sve puvodni(!) verzi pro Amigu asi nejlepsi 2d space shooter vsech dob. Proc? Krome obligatni hratelnosti je to pro Bitmap Brothers typicke maximalne stylove graficke provedeni, kazda zona ma jine okoli i background, od prvnich organickych levelu, az po posledni 5. level odehravajici se v zelezobetonove pevnosti. Dalsim faktorem je obtiznost, ktera je sice hardcore, ale hra se da po kratsim treninku dohrat (bez autofiru to kazdopadne nema ani cenu zkouset) a odpousti obcasne chyby. Je to takovy zlaty stred mezi novejsimi shootery na PC jako je Raptor, ktere se daji bez problemu dohrat na prvni pokus a nedohratelnymi Tubular Worlds, kde jediny zasah do vase rakety defakto znamena nutnost zacit odznovu. Zvlastnosti Xenonu 2 je i moznost couvani, skvely design vsech levelu obcas hrace muze zavest do pasti, ze kterych se vsak narozdil od jinych podobnych her da vycouvat.

Problemem Xenonu 2 a 95% starych arkad je bohuzel nizka kvalita konverze na PC. Tato verze vubec neobsahuje backgroundy a hraje se ponekud tezkopadne, ostatne stejne je tomu tak i s dalsimi hrami od Bitmapu prevedenymi na PC, specialne Gods a Magic Pocket. Pokud si tedy chcete uzit pravy Xenon 2, zahrajte si ho pres emulator Amigy.

Pro: infarktova hratelnost, klasicky bitmapovska grafika, vytvrdli zaverecni bossove, stylovy obchodnik

Proti: absence intra a outra, obcasny zmatek na obrazovce v poslednich 2 levelech

+14

Heretic

  • PC 85
Heretic je skvělá hra z doby, kdy se ještě těmhle hrám neříkalo FPS střílečky, ale doomovky (slza v oku). Ve své době to byla super hra, a to díky prostředí a podivným zbraním. Dodneška si pamatuju na setkání s tím megaodolným přerostlým bílým bastardem. Říkali jsme mu yetti. Celá hra byla temná a v té době jste museli trochu zapojit fantazii. Škoda že už tyhle herní klenoty na dnešních sestavách nejedou. Taky by mohl někdo udělat nějaký zdařilý remake.

Pro: Zajímavé prostředí a zbraně, klasika.

Proti: Na proti si nevzpomínám.

+14 +15 −1

Lure of the Temptress

  • PC 65
Lure of the Temptress som hral poprvýkrát až toto leto. Z toho možno pramení aj pár mojich negatívnych dojmov z hry, možno som už priveľmi "rozmaznaný" súčastnými poväčšinou user-friendly titulmi. Najväčším problémom a záporom aký hra pre mňa predstavovala bol totiž systém príkazov. V podaní vašej postavy Diermonta to ešte nie je problém, síce hra neponúka len pár príkazov ako use, talk to, give, pick up a podobne ako v prípade série Indiana Jones alebo Monkey Island, ale stretneme sa s viacerými príkazmi, z ktorých minimálne polovicu použijete maximálne raz za celú hru. Problém tohto rozhrania prichádza v momente, keď musíte zadať inej postave príkazy, aby vykonala určitú činnosť. Treba napríklad zadať lokáciu kam má prijsť a následne dve až tri činnosti, ktoré má vykonať, aby sa dosiahlo vytúženého výsledku. Tu sa mi práve stalo, že som vedel, čo potrebujem spraviť, ale jednoducho som mal "bordel" v tom, ktorý príkaz zadať predktorým + existovali asi tri rôzne príkazy, ktoré sa dali použiť na dvere čo nakombinované s ďalšími troma príkazmi, dá zopár kombinácií kým človek príde na tú správnu a priznám sa, prišlo mi to otravné.
Samotná zápletka, ktorá je spomenutá v popise hry má slušnú atmosféru, Diermont aj ostatné postavy sú skutočne uveriteľné a celý príbeh sa zaujímavo vyvíja takmer až do veľmi rýchleho záveru. Hra je totiž napriek občasným zákysom neskutočne krátka. To ani zďaleka nie je zlé, ako nechutne odfláknutý koniec hry. Nechcem ho tu spoilovať, ale rozhodne ho považujem za jeden z najhorších koncov, s akým som mal tú česť sa v prípade pc hry stretnúť.
Zaujímavo pôsobí "život" mestečka Turnvale, trasy pohybu postav sú na dnešnú dobu možno primitívne a úsmevné, ale v roku 1992 išlo skutočne o čosi viac, navyše keď vás ešte okolo prechádzajúca postava slušne pozdraví a pokračuje vo svojej činnosti.
Grafika pôsobí taktiež napriek svojmu veku príjemným dojmom.

Pro: Príbeh, atmosféra, "živé" mestečko

Proti: odfláknutý koniec, uživateľsky veľmi nepríjemné ovládanie (hlavne v prípade druhých postáv)

+14

Kingpin: Life of Crime

  • PC 90
Kingpina jsem přejel několikrát a s chutí. FPS já můžu a tohle je navíc ozvláštněno spoustou prvků z jiných žánrů. Tak třeba adventura. Hráč kecá a může odpovídat. Nebo RPG. Můžete si najmout pomocníka, obírat mrtvoly a kupovat u obchodníka věci. A samozřejmě FPS střílečka, která je hlavně ze začátku hodně těžká. Ale třeba první level se dá udělat více způsoby, což je taky plus. O atmosféře, grafice, zvuku psát nebudu, to už udělali kolegové podemnou.

Hra je tedy do čtvrtiny těžká jako prase, potom už máte zbraně, takže akce dostává konečně koule a je to řežba až do konce. Jediné na co si vzpomínám a co mi vadilo, no je to taková blbost, že ve hře zraňovaly krysy. Musíte je odstřelit. No asi mají hlad. Ty krysy :-D

Pro: FPS ozvláštněné prvky z jiných žánrů.

Proti: Grafika mne moc nebrala a je to hodně těžké.

+14

Empire Earth

  • PC 75
Cílem Empire Earth bylo vzít to nejlepší z Age of Empires a Civilization. Dá se říct, že se to docela povedlo. Hratelností se AoE velmi podobá, ale můžete postupovat od pravěku až do budoucnosti. Nejlépe zpracované jsou však části od starověku po novověk. 20. století a obzvlášť budoucnost už do herního systému moc dobře nezapadá.

Pro: Postup epochami, ověřený herní systém

Proti: 20. století a budoucnost

+14

Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

  • PC 85
Už od malička miluju Star Wars. A nejvíc snad kvůli světelným mečům :D. Vždycky mě fascinovali souboje mezi Jediama a Sithama (dříve ještě mezi [jedym] a [vejdrem]). A hry z řady Jedi Outcast mi dovolili si také zabojovat s mečem. Zároveň jsou to jediné hry SW, kde ty souboje stojí za něco.

V málokteré hře si tak vychutnávám různé částicové efekty, jako tady. Hra je do detailu propracovaná, a i když souboje nemají tolik možností, jako například v Prince of Persia, já si je užívám vždycky. Později máte na výběr i z dvou mečů nebo světelné tyče, každopádně nejlíp jsou udělané souboje 1vs1 meč.

Ale hra není jen o světelných mečích. Slušný (lépe řečeno klasicky Star Wars klišoidní) příběh, dva různé konce a celkově možnost hrát i s klasickýma blasterama má něco do sebe. Jedi Academy je jediná SW hra, ke které se opravdu rád vracím, protože mě pořád baví. Asi z toho nikdy nevyrostu :-D

Pro: Světelné meče, souboje se světelnýma mečama, možnost mít i víc jak jeden světelný meč, prostě cool světelnej meč... no a ještě pár věcí se najde

Proti: Děsný animace v nehracích sekvencích, krátký, souboje by mohly být propracovanější

+14

Thief: The Dark Project

  • PC 100
Thief je zdaleka nejlepší stealth akce. Je to mistrovská kombinace několika zásadních věcí:
- především stealth stylu hry, kdy se skrýváte a postupujete nenápadně za použití stínů a tmy. Tato hra vyloženě preferuje tento styl.
- dokonalé zpracování zvuků vč reakcí protivníků na zvuky vydávané vaší činností.
- zajímavé lokace (opuštěný důl, krypty plné zombie, středověká města, ...)
- atmosféra hry daná světem ve kterém se odehrává (steampunk prostředí s prvky středověku, s technologiemi jako je pára, elektřina; se silnými náboženskými a fantastickými prvky - sekty, zombie, čarodějnictví).

Tyto základní charakteristické vlastnosti doplňují věci běžné v jiných hrách a to silný příběh a kouzlo objevování nových neznámých míst.

Hra má navíc stálou a silnou komunitu hráčů a tvůrců nových misí, vč vývoje nového stealth engine.
Téměř nepodstatná se v tomto pohledu jeví kvalita grafického engine, ketrý již v době vydání hry nepatřil k nejlepším. Vzhled se ale značně zlepšil s tím, jak tvůrci nových misí vylaďují nastavení a používají lepší textury.

Thief rozhodně není mainstreamová záležitost, ale pro ty, kteří si ho oblíbili je to záležitost 100%.

Pro: stealth, zvuky, prostředí, atmosféra, hratelnost, příběh, komunita/nové mise

Proti: - - -

+14 +15 −1

Hellgate: London

  • PC 60
Na Hellgate: London jsem byl zvědav už od prvního ohlášení, ale především od chvíle, kdy jsem uslyšel, že je to hra od tvůrců Diabla. No, a o to větší bylo zklamání, když jsem se do hry ještě pln nadšení pustil. Krátce po úvodu, kdy ještě hra vypadala k světu, se mi otevřelo hnusné prostředí Londýna a první dialogové okýnko říkalo, že tahle hra nebude úplně dodělaná, nebude GOLD. První souboje - moje plasmopistol vs démoni - dopadla ještě dobře, pořád jsem si říkal, že v té hře něco bude. Až potom, co jsem plnil pátý subquest - něco posbírat, někoho pozabíjet a vrátit se pro odměnu do metra - mi cosi říkalo, že Hellgate nebude můj šálek kávy a sci-fi pokračování Diabla už vůbec ne. Po dvou hodinách je to už natolik repetitivní, ale hlavně a především pořád stejné, že moje nadšení klesá a já na sobě pozoruju, že se musím nutit, abych se u téhle hry bavil. Grafika je celkově slabá, ale na tu já si nikdy nepotrpěl. Hratelnost průměr, questy nezajímavé, příběh nic moc a motivace hrát dál ubítá na tamtom chodníku zákeřným impem, který mě překvapil, zrovna když jsem to nejméně čekal.
+14 +15 −1