Nejlépe hodnocené komentáře
Polda 4
Gears of War
KLADY:
+ Bez hluchých míst
+ Systém životů
+ Obtížnost, užije si každý (tj. začínající i zkušenější hráč)
+ Grafika
+ Atmosféra
+ Krytí, vyklánění atd.
+ Coop mód (tedy hraní hlavní kampaně s kamarádem)
ZÁPORY:
- Příběh není nic moc, poměrně klišoidní, ale o to zde podle všeho ani nešlo, takže to nemusíte brát jako nějak závažný nedostatek.
- Možná by to chtělo více rozmanitosti co se nepřátel týče
- Nějaká ta zbraň navíc by taky nebyla špatná
- AI spolubojovníků
- Někdy jsou checkpointy dost podivně blízko nebo zase daleko od sebe. A opakovat několikrát smrtelnou kombinaci dlouhé jednoduché části + krátké pekelně těžké řežby vám na nervech nepřidá..
- Neuvěřitelný opruz s Microsoft live... Billa mám rád, ale jeho firmu moc ne:)
CELKOVÉ HODNOCENÍ:
Gears of War si opravdu na nic nehraje. Nevšiml jsem si, že by někde bylo slibováno něco, co jsme nakonec neviděli.. Nikde se nedočtete o skvělém příběhu atd. Je to prostě přímočará řežba s propracovaným systémem boje, kterou musíte dohrát na jeden, max. dva zátahy, žádné rozvleklé hraní na půlhodinky denně. To by vám to opravdu přišlo za chvíli stereotypní - vždyť co GoW nabízí kromě zabíjení a luxusní akce? Asi nic, ale opravdu to vadí? Za ty peníze dostanete adekvátní odměnu a je na vás, jestli budete skuhrat nad něčím, o čem autoři ani neuvažovali nebo se nad to povznesete a pořádně se ponoříte do jedné z nejchytlavějších her současnosti. Samozřejmě, jsou zde i negativa (viz. výše), ale jako celek nelze GoW hodnotit jinak, než chvalitebně-výborně. Je ale fakt, že způsob vyprávění chabého příběhu nemusí sednout každému - ony chlapské hlášky a obecně drsňácké pojetí mi zpočátku trochu vadilo, ale nakonec, proč občas nevypnout.. Opravdu, tohle není pro filozoficky založené typy - ale tvrdil to snad někdo? Náročnější hráči (ve smyslu herních prvků, příběhu aspol, nikoliv obtížnosti), taky potřebujeme nějakou tu odreagoavčku.. a pokud ne, tak to prostě nekupte, no:) Já hraju téměř výhradně RPG a tahovky, ale GoW jsem si užil. A vážně mi lezou na nervy ti, kteří jistý žánr her vyloženě nemusí, ale daný kousek si zahrají jen proto, aby ho mohli, velmi logicky, verbálně roztřískat..
Mount & Blade
Keďže hru v podstate hrávam už od beta verzie 0.6x, rád by som poznamenal, že za ten čas prešla kus cesty. Väčšina z dojmov, ktoré som mal pri ich hraní (viď. preview) sa nezmenila. Do finálnej verzie sa zlepšila grafika interfacu, vyladili sa questy pribudli nové, vybalancovali strany (i keď mám pocit, že oproti bete sú napríklad Khergiti príliš vytuhlí :) ), rovnako ako sa objavilo aj pár nových hradov a dediniek.
Medzi nami, ostrieľanými bojovníkmi, nalejme si čistého vína, ani Mount&Blade so svojim dlhoročným beta testom, ktorého sa zúčastňovali stovky hráčov, stále nie je úplne bez chýb. AI občas stále miestami hapruje (avšak je výrazne lepšia ako v poslednej verejnej beta verzii a o prvých verziách hry ani nehovorím), stále to však nie je úplne dokonalé. Hlavne to vidieť v bojoch v aréne. Alebo divná animácia behu (ktorá je iná ako bola v bete a nechápem prečo, pretože táto nová vyzerá ako beh udýchanej opice).
Jadro hrateľnosti je to, čo sa počíta - aspoň u mňa. Hra vám dáva možnosť prežiť svoj vlastný príbeh, a prežiť množstvo bojov, či len tak cestovať z jedného mesta do druhého a obchodovať. Je to nezávislá hra, a je dosť možné, že takáto hra by nikdy vo veľkých štúdiách nevznikla. Táto hra nie je o predom danom príbehu, o grafike, je o hraní. A podľa môjho skromného názoru, je to hranie kvalitné.
Dodatok:
Pri tejto hre platí, to čo pri všetkých podobných - takmer nikdy nekončiacich hrách. Jedného dňa skrátka zistíte, že už to nie je ono, že ste si zahrali dosť. Príde nuda - áno, to je nevyhnutné. Avšak, hra má tu vlastnosť, že ak ju odložíte a po čase sa k nej vrátite, opäť vás bude baviť ako na začiatku. Prípadne môžete začať s novou postavou a vybrať si novú výzvu. :)
Pro: bojový systém, voľný svet, priestor pre vlastnú fantáziu, potencionálna modifikovateľnosť
Proti: pre určitý typ ľudí (ergo nie pre mňa :-) ) voľný svet bez príbehu; občas nie ešte úplne dokonalá AI v bojoch
Baldur's Gate II: Shadows of Amn
Co se bojů a zejména magie týče, k jejich plnému využití dojde zpravidla až po aplikaci taktických modů nebo stanovením limitovaných pravidel pro hraní.
Je to jedna z her, které je, řekl bych, nutné dohrát vícekrát, aby hráč plně ocenil jejich kvality.
A v neposlední řadě nesmíme zapomenout zmínit existenci rozsáhlých aktivních moddingových komunit s velkým množstvím dostupných modů.
Pro: Replayabilita, hratelnost, variabilita, NPC, standardní fantasy příběh, linearita, modding
Proti: Standardní fantasy příběh, linearita
Doom 3: Resurrection of Evil
Pro: Novinky (dvojhlavňovka, Grabber, Soulcube)), design levelů, hratelnost.
Proti: Mohlo to být trochu delší.
Need for Speed: Underground 2
Tuning je opravdu dobrý a pokud si pohrajete s lakem, vynylama a jejich barvou (můžete je vrstvit na sebe) vznikne vám osobité a jedinečné auto.
Grafika je taková barevná, celkem nereálná, ale vždyť je to taky arkáda a ne žádný hardcore silniční simulátor.
Soundtrack je dobrý, poslouchatelný. Zvuky v normě.
Máte před sebou rozsáhlé město s mnoha zapamatovatelnými místy. Jistě, můžete skočit do garáže a jezdit závody odtamtud a vůbec nemusíte po městě jezdit. Tím se ale dost ochudíte. Peníze, info, závody co nejsou na mapě, outruny a obchody, to vše můžete najít.
Z pozdějších Nýdů jsem hrál akorát Most Wanted a Carbon a nic moc. Tohle je prostě nejlepší díl.
Pro: Tuning, svoboda, upravování aut v menu pro zábavu
Proti: Příliš barevné, dementní pouliční provoz
Tomb Raider: Legend
Jediné co bych mohla vytknout, že hra byla koncipována jako "jednoduché" procházení levelů. Nemohli jste praticky zabloudit.( nevím asi ráda bloudím a hledám cestu jak a kudy dále :))
Pro: atmosféra, pohyby
Proti: jednoduché procházení levelů
Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura
No, hra za Magic/Melee postavu je poněkud extrémní. Nicméně má i své výhody. Třeba když se vám někdo znelíbí, tak ho můžete zabít. A oživit. A zabít znovu. A až vás po čase vztek přejde, nakrmit jeho tělem vlky (tohle je asi trochu nedomyšlené, nicméně v enginu to myslím je - že by přes Charm Animal? žerou vyvolaní vlci těla?) - konečně pořádné využití Resurrection (v jiných hrách ho zpravidla nepoužívám :).
Poctivě jsem nevytvořil ani jediný technologický předmět (tedy až na ten klíč, no - celkem mě překvapilo, že postava na 100% magicky zaměřená to zvládla, asi to dělá ten Mithril) a obecně se jim radši vyhýbal. Taky jsem si s NPC moc nepopovídal, když vás napadají jen urážky nebo nejapné dotazy, je hádám lepší mlčet.
Asi první hra, kde mi přijde hra za zápornou postavu vážně dobrá (i když jsem tedy hrál za tu dobrou).
Jen by mě zajímalo, jak technolog cestuje bez teleportace. Doufám, že nejmodernějším výdobytkem technologie v Arcanu není "pěškobus"...
Pro: Svět, grafika, volnost jednání, questy mají smysl
Proti: Nejlepší zbraň získáte až na konci (ok, tak tohle je zrovna vtip, no), Teleport je návykový, magie křiví charakter, medůzy ničí brnění, peněz je trochu moc, boje jsou snadné, hra dlouho uvolňuje paměť
Unreal Mission Pack I: Return to Na Pali
Jednak byl příliš krátký, měl mizerný design lokací a postrádal atmosféru. Jistě v jádru šlo o stále stejnou pařbu jako v původní hře, ale jednotlivé úrovně mě přišly příliš jednoduché, málo propracované a bez nějaké logické návaznosti. Samozřejmě že některé z nich nějakou návaznost měly, když bylo potřeba se někam vrátit a tak. Což bylo ale asi tak všechno, krom celkem povedených logických hádanek.
V průběhu hraní RtNP jsem si nainstaloval modifikaci Operation: Na Pali a ještě než jsem ji měl celou dohranou. Věděl jsem že bude úplně jinou ligou než oficiální datáč. A po dohrání obou titulů (nejdříve RtNP pak ONP) jsem se o tom přesvědčil. Ale ve prospěch té modifikace, nikoli datadisku. Bohužel! Dodávám že u obojího jsem hrál čistě singleplayer kampaně.
Pro: Je to Unreal, jsou tam bosové a slušně to odsípá.
Proti: Krátkost a relativní nuda ve srovnání s onou modifikací.
System Shock 2
Několik zakomponovaných stealth prvků z Thiefa, jehož enginu hra využívala, způsobovalo to že jsem s úžasem pozoroval zombíky jak šli, hledali mě či se mi snažili svým hasákem nebo brokovnicí ublížit. V mnohém totiž připomínali stráže z již zmíněné stealth akce. To byl zároveň další plus této FPS říznuté RPG stylem. Nestává se mi příliš často že mám-li rád nějaké studio, jenž vytvořilo mou oblíbenou hru nebo sérii, abych si automaticky oblíbil i jeho další. Ať již vznikla před nebo po. Ovšem, u této odehrávající se na vesmírné lodi Von Braun a UNN Rickenbacker, se mi to stalo.
Samozřejmostí byl propracovaný a perfektně podaný příběh, spolu s vynikajícím designem a atmosférou jednotlivých lokací. Což vedle přítomných RPG prvků, dělalo ze System Shocku 2 unikátní dílo v němž všechno fungovalo tak jak mělo. Střetávání se s nepřátelskými stvořeními nebo zařízeními, a používání rozličných postupů při jejich eliminaci, bylo tedy jen pouhou třešničkou na dortu, toho co obsahoval a nabízel. Celkově jsem se při jeho hraní skvěle bavil, vzpomněl na jeho předchůdce a vychutnal si závěrečné outro.
Pro: Propracovaný příběh, skvěle provázané úrovně a nutkání si to celé zahrát znovu.
Proti: V závěru dvě krátké a nedotažené úrovně, zamrzí o to více že těsně před nimi je jedna z těch nejlepších ve hře.
Need for Speed: Undercover
Pokud se ptáte, co je v Undercover nového, tak jsou to snad jen ty speciální pohyby, jako couváni a zjednodušené zatáčení o 180°, 360°. Pokud jde o herní módy, tak tu už všechno v určité obdobě někdy bylo (viz. závody v kaňonech v NFS: Carbon).
Po hratelnostní stránce jsou Undercover velice zábavné a velice arkádové (jako obvykle). Možná až příliš arkádové. Díky zavedení výše zmiňovaných speciálních pohybů vám často přijde, že se auto řídí samo. Za všechny uvedu jeden příklad: Jel jsem si takhle v Lamborghini cca 350km/h a nečekal jsem ostrou zatáčku. Ihned pustím plyn a auto začne pomalu zatáčet. Už čekám, že to napálím do mantinelu, ale co se nestalo... vozu se nečekaně zlepšil rejd, najednou jakoby se auto dokázalo otočit i na pětníku, mantinelu jsem se zcela vyhnul a byl to čistý průjezd zatáčkou. Takhle to sice zní jako velký zápor a ze začátku jsem to tak i bral, ale časem jsem si na to zvykl a byl jsem za to i vděčný, protože jsem si honičky s policií mnohem více užil.
O příběhu nemá cenu se nijak zmiňovat, prostě tady je. Občasné filmečky jsou příjemným zpestřením a záběry na vnadné křivky dívek nešetří, ale když se to vezme kolem a kolem, tak by se nic nestalo, kdyby tady nebyly. Zvraty, pokud se objeví jsou přímo do očí bijící a příběh béčkový.
Z technického zpracováni mám ale smíšené pocity. Na jedné straně vypadá grafika srovnatelně s Prostreet, v některých ohledech je lepší v jiných horší, ale na rozdíl od Prostreet je engine mnohem lépe optimalizovaný. Tentokrát hra na mém PC (DualCore, 2GB RAM, 8800GT) jela v pohodě na plné detaily. Na druhé straně je v enginu spousta bugů. I když hra jela celou dobu hezky plynule, v určitých situacích se mi stávalo, že doskakovaly textury. A nebyly to nějaké bezvýznamné kopečky v pozadí, ale například se těsně vedle mě objevil celý mrakodrap a nebo se do bílého pole načetla trať. Několikrát se mi stalo i to, že se hra zastavila (cca 2 vteřiny) a začala načítat další úsek tratě.
Ale abych to shrnul, nové NFS jsou kvalitní dobře hratelná arkádovka s občasnými bugy a mizerným příběhem.
Pro: hratelnost, grafika, optimalizace, speciální pohyby
Proti: příběh, bugy (doskakující textury), ovládáni vozu, jednoduchost
Czech Soccer Manager 2002 FE
Nejlepší hry byly vždy s kámošem u lahve vína. Střídali jsme se po dvou zápasech, vždycky doma a venku a hecovali se kdo udělá lepší výsledek! Sledovali jak se naši hráči pomalu prokousávají do reprezentace, nadávali po prohře v prvním kole národního poháru proti Horní Dolní, když minulý týden jsme remizovali s Manchesterem.
A nejlepší na tom byla právě ta jednoduchost. Nemusíš hodinu nastavovat milion parametrů a typů treninku, prostě koupíš hráče, postavíš jedenáctku a hraješ zápasy. Všechno rychle utíká a pouštíš se znova a znova do nových sezón, aby sis svého miláčka vypiplal k dokonalosti.
Pro: jednoduchost, zábava, vítězství, "multiplayer" :-D, čím víc piješ tím větší zábava
Proti: občas nesmyslné výsledky, na Zlín chodí stejně málo lidí jako ve skutečnosti :-D (a to jsem hrál o titul!!!)
Xenon 2: Megablast
Problemem Xenonu 2 a 95% starych arkad je bohuzel nizka kvalita konverze na PC. Tato verze vubec neobsahuje backgroundy a hraje se ponekud tezkopadne, ostatne stejne je tomu tak i s dalsimi hrami od Bitmapu prevedenymi na PC, specialne Gods a Magic Pocket. Pokud si tedy chcete uzit pravy Xenon 2, zahrajte si ho pres emulator Amigy.
Pro: infarktova hratelnost, klasicky bitmapovska grafika, vytvrdli zaverecni bossove, stylovy obchodnik
Proti: absence intra a outra, obcasny zmatek na obrazovce v poslednich 2 levelech
Heretic
Pro: Zajímavé prostředí a zbraně, klasika.
Proti: Na proti si nevzpomínám.
Lure of the Temptress
Samotná zápletka, ktorá je spomenutá v popise hry má slušnú atmosféru, Diermont aj ostatné postavy sú skutočne uveriteľné a celý príbeh sa zaujímavo vyvíja takmer až do veľmi rýchleho záveru. Hra je totiž napriek občasným zákysom neskutočne krátka. To ani zďaleka nie je zlé, ako nechutne odfláknutý koniec hry. Nechcem ho tu spoilovať, ale rozhodne ho považujem za jeden z najhorších koncov, s akým som mal tú česť sa v prípade pc hry stretnúť.
Zaujímavo pôsobí "život" mestečka Turnvale, trasy pohybu postav sú na dnešnú dobu možno primitívne a úsmevné, ale v roku 1992 išlo skutočne o čosi viac, navyše keď vás ešte okolo prechádzajúca postava slušne pozdraví a pokračuje vo svojej činnosti.
Grafika pôsobí taktiež napriek svojmu veku príjemným dojmom.
Pro: Príbeh, atmosféra, "živé" mestečko
Proti: odfláknutý koniec, uživateľsky veľmi nepríjemné ovládanie (hlavne v prípade druhých postáv)
Kingpin: Life of Crime
Hra je tedy do čtvrtiny těžká jako prase, potom už máte zbraně, takže akce dostává konečně koule a je to řežba až do konce. Jediné na co si vzpomínám a co mi vadilo, no je to taková blbost, že ve hře zraňovaly krysy. Musíte je odstřelit. No asi mají hlad. Ty krysy :-D
Pro: FPS ozvláštněné prvky z jiných žánrů.
Proti: Grafika mne moc nebrala a je to hodně těžké.
Empire Earth
Pro: Postup epochami, ověřený herní systém
Proti: 20. století a budoucnost
Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy
V málokteré hře si tak vychutnávám různé částicové efekty, jako tady. Hra je do detailu propracovaná, a i když souboje nemají tolik možností, jako například v Prince of Persia, já si je užívám vždycky. Později máte na výběr i z dvou mečů nebo světelné tyče, každopádně nejlíp jsou udělané souboje 1vs1 meč.
Ale hra není jen o světelných mečích. Slušný (lépe řečeno klasicky Star Wars klišoidní) příběh, dva různé konce a celkově možnost hrát i s klasickýma blasterama má něco do sebe. Jedi Academy je jediná SW hra, ke které se opravdu rád vracím, protože mě pořád baví. Asi z toho nikdy nevyrostu :-D
Pro: Světelné meče, souboje se světelnýma mečama, možnost mít i víc jak jeden světelný meč, prostě cool světelnej meč... no a ještě pár věcí se najde
Proti: Děsný animace v nehracích sekvencích, krátký, souboje by mohly být propracovanější
Thief: The Dark Project
- především stealth stylu hry, kdy se skrýváte a postupujete nenápadně za použití stínů a tmy. Tato hra vyloženě preferuje tento styl.
- dokonalé zpracování zvuků vč reakcí protivníků na zvuky vydávané vaší činností.
- zajímavé lokace (opuštěný důl, krypty plné zombie, středověká města, ...)
- atmosféra hry daná světem ve kterém se odehrává (steampunk prostředí s prvky středověku, s technologiemi jako je pára, elektřina; se silnými náboženskými a fantastickými prvky - sekty, zombie, čarodějnictví).
Tyto základní charakteristické vlastnosti doplňují věci běžné v jiných hrách a to silný příběh a kouzlo objevování nových neznámých míst.
Hra má navíc stálou a silnou komunitu hráčů a tvůrců nových misí, vč vývoje nového stealth engine.
Téměř nepodstatná se v tomto pohledu jeví kvalita grafického engine, ketrý již v době vydání hry nepatřil k nejlepším. Vzhled se ale značně zlepšil s tím, jak tvůrci nových misí vylaďují nastavení a používají lepší textury.
Thief rozhodně není mainstreamová záležitost, ale pro ty, kteří si ho oblíbili je to záležitost 100%.
Pro: stealth, zvuky, prostředí, atmosféra, hratelnost, příběh, komunita/nové mise
Proti: - - -
Pro: grafika, atmosféra, dabing
Proti: někdy to všechno trochu skřípe