Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Half-Life

  • PC 95
K této hře jsem se kdysi dávno dostal jako slepý k houslím, a s kámošem jsme vlastně ani nevěděli o co se jedná. Na začátku jel dlouho nějaký vlak ( hlavně jsme to tehdy ani neuměli moc ovládat jelikož jsme byli zvyklí na šipky a najednou WASD + myška :-D )no ale přece jsme to začali hrát, a najednou jsme pochopili co před sebou máme. Dodnes to je pro mě asi nejlepší střílečka jakou jsem hrál (člověk si ani nedokázal představit jaký to byl pro mě skok, když z Quake 1 jsem skočil do kolotoče jménem Half-life),velice se mi líbilo prostředí a interaktivita. Tvůrcům se povedlo prostředí komplexně, často se měnilo (laboratoře, vláček-kolejáček a nebo skalní stěna) a pořád na nás čekalo něco nového. Možná jsem byl blázen, ale já tu hru dohrál asi 18krát, i když jsem jí už znal jako svoje boty.
Hold Half-life se mi dostal pod kůži, hrál jsem i datadisky a módy, ale prostě prvotní HL byl dle mého názoru nejlepší. Chlapcům z Valve děkuji za tento herní zážitek a to prosím říkám já, který už dávno hry nehraje, ale rád si na některé tituly vzpomenu.

Pro: Hratelnost, prostředí, grafika, interaktivita, nepřátelé, zábava jak v singlu tak v multiplayeru, no a občasné herní hádanky

Proti: jedná jediná část se mi fakt nelíbila a to byla taková ta fabrika, kde se jezdilo na těch pásech........

+14 +15 −1

Scratches

  • PC 90
Uprimne, Scratches je jedna z najlepsich hororovych adventur co som hral, o to viac ze to ma na svedomi len jeden clovek. Dej, prostredie a atmosfera je inspirovana H.P. Lovecraftom, ale necerpa z neho priamo. Hrac sa ocita v roli spisovatela sam v opustenom viktorianskom dome. Plizive klavirove tony stridane s obcasnymi syntetickymi sferami vytvaraju atmosferu, ktora je jedinym slovom famozna. Tak ako Barrow Hill, ci Darkness Within, tu sa nepredava sokujuca zapletka s infantilnym happyendom, ale skor temna a decentna interaktivna kniha.
+14

The Suffering

  • PC 85
Moje první hororová hra ve třetím pohledu...a dost se mi líbila. Tísnivá atmosféra věznice nemá chybu, všelijaké vrzání a bouchání a skřípění čepelí těch dvoumetrových monster...v příběhu jsem se pak trochu ztrácel, ale moc se mi líbily ty momenty, kdy mi hlasy našeptávaly "kill him" vs "No, dont kill him" ... no prostě paráda.

Závěr je naprd, jakmile se dostanete ven, hra ztrácí část svého půvabu a nezachrání to ani ohnivá děvčátka.

Ovšem ten prequel nemá chybu! - když hru dohrajete a spustíte ji znova, čeká vás malé překvapení...

kdyby měl někdo zájem: http://walome.pise.cz/101586-zabili-mu-zenu-kterou-miloval-nebo-ne.html

Pro: atmosféra, je to jako v Zelené míli, při masakru se vám zakrvácí tílko, zezačátku poutavý děj

Proti: pár posledních lokací, ke konci trochu zmatené, možnost převtělení do monstra mi přišla zbytečná

+14

Mafia: The City of Lost Heaven

  • PC 95
Je to přes sedm let, co vyšla dlouho očekávaná česká gangsterská akce Mafia: The City of Lost Heaven. Očekávaní bylo veliké a ve většině bodů své očekávání splnila. Bylo to atmosférou? Herním prostředím? Nebo tím, že Mafia působila neuvěřitelně lidsky?!

Z velké většiny to bylo dle mého názoru ze strany scénáře, který byl uvěřitelný a bezkonkurenčí, kam se na něj hrabal příběh v té době dosti populárního GTA III?! Příběh zaujal, zaujaly i české, snad už zlidovělé hlášky z českého dabingu, bez něhož by Mafia nebyla Mafií.

Náplń misí byla ve všech případech variabilní a stereotyp nepřicházel ani v jedné z nich, co mise, to zábava. O Mafii se dá psát celé hodiny. Celé hodiny se dá hrát. Je to zkrátka česká klasika od Čechů.



Pro: příběh, prostředí, postavy, zbraně, auta, město, mise, extrémní jízda,

+14 +18 −4

Divinity II: Ego Draconis

  • PC 80
Divinity II je dobrá hra. Človek aj pomaly zabudol, že je vo vývoji a keď konečne vyšla nebolo to sklamanie. Vynikajúca hudba, zaujímavé prostredie, kde lokácie sú takmer vždy graficky unikátne a každá ma svoje špecifické kúzlo. Vývoj postavy je dobre vyvážený, i keď ako postava zameraná na kúzla to budete mať z počiatku ťažšie. Dobrou pomôckou v bojoch tak bude aj možnosť hru pozastaviť hru a vydať príslušné príkazy - niekdy je to užitočná funkcia.

Je síce pravda, že neskôr ma boje začali neskutočne obťažovať, ale v mojom prípade je to normálne. Nemám príliš v láske množstvo nahustených bojov v RPG, obzvlášť keď ponúkajú aj niečo iné ako boj. Napríklad celkom zaujímavé hádanky v rámci dungeonov, resp. príbehu. Príbeh je štandardný, až do momentu keď príde záver a... No úprimne, je trochu debilný, a sám si pýta okamžité pokračovanie, čo je snáď jediný vážnejší problém hry. Keď nepočítam nemilé problémy s DRM (viac v recenzii)

Pro: Hudba, prostredie, dungeony a hádanky v nich

Proti: koniec, DRM aspon v u nas predavanej verzii

+14

Left 4 Dead 2

  • PC 100
Po čtvrtém dohrání musím přehodnotit a uznat, že přes všechen můj odpor, který si Valve získali vytvořením pokračování (místo podpory obsahově slabšího prvního dílu), si mě druhým dílem přeci jen zase získali na svou stranu - ba co více, tleskám jim!

Silnou zbraní v rukou tvůrců je Source Engine, který se za ta léta stal dokonalým kompromisem mezi optimalizací a vizuálními orgiemi. V některých momentech opravdu přinutí hráče se zastavit a kochat se - převážně na místech s vycházejícím sluncem.

Design úrovní je něco, co u Valve nepřestanu obdivovat, dvojka šla ještě dále ve velikosti map a jejich celkovém propracování. Můžu je hrát stále dokola a stejně mě nepřestanou bavit. Kampaň Hard Rain šla se svou atmosférou na pomyslný vrchol, finální finále pak dělá naprosto dokonalou tečku za všemi kampaněmi. Tradičně špičkový design úrovní od Valve trochu ztěžuje práci všem moddařům, kteří se jednoduše nemohou svými úrovněmi k těm originálním ani přiblížit.

Zbraně se rozrostly o hromadu nových kousků, což je fajn, má to ale svůj háček - dvě nové brokovnice mi přijdou v porovnání s těmi původními spíše horší volbou, při volbě mezi AK47 nebo M16 volím spíše americkou verzi pro její přesnost, stejně tak UZI s přibindrovaným tlumičem působí dost nadbytečně. Oproti tomu motorová pila je ultimátním řešením na rozkrajování právě nabíhající hromady nemrtvých, v kombinaci s ďábelským smíchem postavy a obrazovky pokryté krví je to ultimátní zbraň na blízko, díky které se na ty nové přívaly nemrtvých opravdu těším. Naopak pánvička nebo kytara působí opravdu nevhodně a do hry se vůbec nehodí, dovedl bych si je představit tak max. v podobě easter eggů.

Další dvě vylepšení se taky moc nepovedly - adrenalin vydrží příliš krátkou dobu, láhev s grckou přilákává nové a nové zombíky, takže její použití není příliš rozumné. Oproti tomu noví nepřátelé sklízejí aplaus.

Zombíci jsou čvachtavější, dají se rozkrájet na větší hromádky menších částí, je to s nimi zkrátka legrace. Rozprsknu vší se tělíčka hromady zombíčků nad vybuchující pipe bombičkou a následný průběh tou krvavou sprškou je něco, co mi dokáže vykouzlit úsměv na tváři.

Zkrátka a dobře, L4D2 je tuřín.

*****/5

Oficiální DLC:

The Passing
Stejně jako v případě Crash Course se nestačím divit, jakou sračku Valve může vydávat za svou. Krátká kampaň o třech mapách, přičemž ta druhá má opravdu hloupý level-design. M60 je super, Runner nedává smysl, ale proč ne. Každopádně s neoficiálními přídavky si to může podat ruku (což není dobrá vizitka).

The Sacrifice
Na rozdíl od The Passing je tento přídavek opravdu povedený, bez slabých míst nebo nelogického level-designu. Hrát za postavy z prvního dílu bylo taky fajn osvěžení. Finále poněkud netradiční s finálním obětováním jednoho z přeživších. Good one!

Cold Stream (beta)
Kampaň autora už tak mizerného 2 evil eyes. Autor musí být asi synovec Gabela, že mu dovolili tuhle bídu oficiálně přidat do L4D2. Jedná se sice o betu, ale to hlavní - design - už jen těžko bude změněno. Celá kampaň je 2EE dost podobná, odehrává se ve venkovních lokacích, člověk neustále nevidí přes koruny stromů, zasekává se o překážky... design je nelogický a nepříjemně lineární. A nakonec specialitka z 2EE: respawn mimo save room. Tomu říkám břídilismus. Tfuj!
+14 +16 −2

Batman: Arkham Asylum

  • PC 90
Aby som nezačal priveľmi zostra: pravdepodobne hra roka, z môjho pohľadu hra desaťročia.

Pôvodne som o projekte BAA priveľa nevedel a sledoval som ho len tak mimochodom. Krátko po vydaní som sa dostal k novému PC, ktoré mi razom otvorilo nové možnosti, a prvou (teda vlastne druhou; najskôr som inštaloval EVE :D) bola voľba práve tejto hry. A nebola to chyba. Po úvode, ktorý mi priblížil, o čo vlastne ide som sa naplno stotožnil s postavou najlepšieho detektíva na svete a plnými dúškami si vychutnával atmosféru hry. Batman: Arkham Asylum mi zahralo na strunu, a dúfam, že mi na ňu ešte chvíľu hrať bude :D

Čo z hry vlastne robí taký skvost?
* Minimalistické ovládanie boja (boh žehnaj tvorcov, že sa vyvarovali tekkenovskej kombovitosti :D)
* gadgety, gadgety a gadgety
* Riddlerove hlavolamy a postupné odhalovanie príbehu (Amadeus Arkham)
* minihry (bojovanie s bossmi v aréne, scarecrowove sny) a logické spestrenia (zámerne som nepovedal hlavolamy, pretože sú to ozaj skôr len spestrenia)
* elementy vyšetrovania
* stealth prístup
* interiéry a exteriéry liečebného ústavu

Do konca je to síce ešte dlhá cesta, no hre nemám takmer čo vytknúť. Zo začiatku ma trochu trápilo nepohodlné ukladanie v checkpointoch, no ako sa na to tak teraz pozerám, mojej skurvene opatrnej povahe, ktorá sa plne rozvinula v SC je to pre mňa vlastne požehnanie :D

Pro: Batman, Jokerove výstrelky, bossovia, minihry a logické spestrenia, gadgety, gadgety a gadgety, Riddlerove hlavolamy

Proti: (checkpointy)

+14

Fuel

  • PC 35
Tuhle hru beru jako podraz. Na místo toho, aby to tvůrci pojali jako strhující postapokalyptickej nervák za doprovodu velkýho příběhu a atmosferický hudby, udělali úplně normální a ničim nezajímavou závodní hru, která je až na prostředí ve kterym se odehrává úplně stejná jako každá jiná, přičemž jediná věc, která stojí za zmínku je song od skupiny Unkle (Burn my shadow), jenž zazněl v traileru a úvodním menu. Grafika je slabá, zvuk nedostačující, hratelnost normální a dokonce i to prostředí neni tak dobrý, jak bylo slibováno. 14 000 km čtverečních je tu spíše na obtíž a hudební doprovod vyloženě debilní a bez atmosféry. Vozidla (auta, motorky, buginy) vyloženě děsný. Všechno to působí jakoby se tvůrci podřídili rozloze a na všechno ostatní srali. Hra je typickej příklad toho jak přehlídnout potenciál a udělat hru kategorie B. Vládci od Codermasters na poli závodních her pořád vedou.

Pro: tak mě to naštvalo, že žádný PRO prostě nejsou

Proti: obří rozloha, grafika, nezajímavost, hudba, desing vozidel, naprosto nevyužitej potenciál

+14 +15 −1

Atlantis Evolution

  • PC 70
Atlantis: Evolution jsem si pořídil zhruba asi před rokem v levných knihách, bohužel jsem se poté k hraní nějak neodhodlal, tak jsem se to snažil napravit alespoň nyní.
Zpočátku, mě hra moc nenadchla, připadala mi docela nezáživná až amatérská, naštěstí se postupem času začalo vše zlepšovat a já se do světa nové Atlantidy pohroužil více.
Za zmínku stojí určitě vcelku kvalitní a zajímavý příběh, který zpočátku není sice nic extra, a chvílemi jsem si říkal, že s hraním seknu, ale od druhé poloviny už začínají jednotlivé zvraty a v závěru příběh velmi pěkně vyvrcholí a hráč ho jen s údivem sleduje. Obtížnost hry není příliš vysoká a určitě bych hru s klidným svědomím doporučil i hráčům začínajícím v tomto žánru. Vesměs největší problém spočívá v hledání správné cesty v lese a sbírání několika předmětů, které můžete na první pohled přehlédnout, vše ostatní (tedy jejich používání) už bývá téměř vždy jednoduché a logické.

Po technické stránce hra na tom není špatně, graficky je vcelku povedená, tedy hlavně se povedl herní svět, který mi mírně připomínal svět ve hře Albion, čili jako jeho fanoušek jsem byl velice nadšen. Po hudební stránce hře též není co vytknout, každá skladba přesně vystihovala určitou lokaci/situaci a pěkně lahodila uchu. Bohužel po zvukové stránce je hra na tom hůře, tedy ruchy okolí nejsou špatné, ba dokonce se docela i povedly, ale hůř jsou na tom ostatní zvuky , tedy například pokud hodíte kámen na zem, nevydá žádný zvuk, pokud hodíte kovovou matici na kovový sud, zase žádny zvuk a to mne trochu zaráželo, přitom tady si mohli tvůrci se zvukem často pěkně vyhrát.

Jako největší zápor bych považoval velmi krátkou hrací dobu, kterou ještě utvrzuje relativní jednoduchost hry (čili na žádný zádrhel, který by hrací dobu prodloužil, asi nenarazíte). Dále mi vadila kolísavá hratelnost, tedy hlavně první polovina hry mě moc nenadchla a většinou se ve hře jednalo pouze o bloudění po lesích a to opravdu není zrovna nic záživného v žádné hře.
Tímto bych hru tedy doporučil spíše začínajícím "adventuristům", díky její jednoduchosti nebudou mít určitě problém hru zdárně dokončit, nebo hráčům hledajícím na poli adventur mírnou změnu ("originální" svět, odlišný příběh).

Pro: Hudba, Grafika, Příběh

Proti: Některé zvuky, krátké, kolísavá hratelnost

+14

Hitman: Codename 47

  • PC 80
U prvního Hitmana jsem zažil několik excelentních chvil a nejednou jsem také plival oheň zlostí. Nejsilnějším tahákem hry je podle mě excelentní atmosféra, solidní interaktivita s prostředím, originální mise, víc možností postupů (což je vlastně poznávacím znakem této série) a akorát tak přiměřená obtížnost (narozdíl od primitivní čtverky).

Některé chvíle (útěk spletitými uličkami Hong Kongu před dotírajícími Triádami, slanění z vrtulníku do kolumbijské džungle v Rambo stylu, tajná operace v podzemí čínské restaurace, ostřelování mafiánských vyjednavačů, zastřelení rakouského teroristy ve sprše apod.) patří k jedněm z mých nejlepších herních zážitků.

Nicméně, jak jsem se už zmínil, určité věci mě dokázaly nebetyčně naštvat, především neuvěřitelně krátký dohled, což mi extrémně vadilo v misi "Say Hello To My Little Friend" a pak bugy v té stejné misi (vylezení na věž a následný pád s následkem smrti, pád hry při odpálení drogové laboratoře). Nakonec se to ale dalo překousnout a i když příběh mě neuchvátil tak, jak jsem doufal, musím říct, že když vemu v potaz, co bylo možné v roce 2000, je to jedna z nejlepších her, které jsem kdy hrál.

Pro: Pěkná grafika, animace postav, rozmanitost misí a jejich řešení, originalita, atmosféra, hudba

Proti: Všudypřítomná mlha (krátký dohled) a !BUGY!

+14 +15 −1

Venetica

  • PC 85
Tak trochu zapomenutá herní perla. Venetica nepřináší moc nového, ale skvěle se hraje a já ji hrál téměř jedním dechem a také dohrál. Dokonce mi bylo i líto, že už je konec, i když hra není vůbec krátká. Dokonce mě bavila víc než Risen. Evokuje mnoho her kromě Fable i nedávné Divinity 2, nebo dokonce Dreamfall.

Hra má zajímavý příběh, sympatickou hrdinku a zkrátka mě to bavilo hrát, prostředí Benátek také potěšilo. Grafika není nijak ohromující, ale některé věci jsou hezké a nijak není grafika na překážku. Hra mě ani na chvíli nezačala nudit a neupadá do stereotypu, chválím i bosse a některé zajímavé mechanismy.

Škoda, že se asi nedočkáme dalšího dílu, který bych si dobře dokázal představit. Neudělejte stejnou chybu a zkuste aspoň demo.

Tipy: nepodceňujte axiny, rozbíjejte vázy, otevírejte každou truhlu, vylevelujte si schopnost death burst, nezapomeňte vykopat poklad v afrických jeskyních.

Pro: příběh, scarlett, dabing, hudba, grafika, hratelnost, zajímavé úkoly, twilight world

Proti: menší bugy, loadingy, ne zrovna vyvedený inventář, opakující se interiéry

+14

Mass Effect 2

  • PC 75
Zakladni problem s touhle hrou mam v tom, ze vetsinu herniho casu jsem stravil sbiranim posadky. Zbyvajici cast hry jsem pak resil jejich rodinne problemy. Yay. Diky bohu, ze hlavni pribehove mise byly zajimave. Vice mene. I kdyz je pravda, ze vedle hrani si na maleho geologa, pusobily mise jako balzam na dusi. Tak me napada, ze to mozna byl zamer. Znudit hrace tezbou natolik, ze pak cely stastny pujde a vystrili par desitek/stovek nepratel.

Take by me zajimalo, co v Bioware sledovali zavedenim naboju... jestli se snazili hrace donutit stridat zbrane, tak to soudruzi nekde asi udelali chybu, protoze dost naboju jsem mel jenom do smg (ke konci asi 750?), oproti pistoli a brokovnici s jejich usmudlanymi 30 naboji... No nic.

A koho napadlo, ze je zabava honit lodicku mysi po obrazovce by taky zaslouzil protrepat a zamichat.

Nadavat na "inventar" a "moznost modifikovat zbrane" a orezani schopnosti uz snad ani nema cenu.

Takze proc jsem tuhle hru vlastne dohral? Dva duvody. Bylo mi blby to nedohrat, kdyz uz jsem si koupil sberatelskou edici (terminus armor je docela hezkej a sledovat sheparda jak cuca piti skrz helmu bylo hrozne legracni) a za druhy, a to hlavne a predevsim, me bavilo poslouchat dialogy. Doted mi cukaji koutky, kdyz si vzpomenu jak jsem potkal Wrexe :) A cokoli, co pronesl Joker na adresu EDI bylo taky zlato. A vubec, co postava, to charakter, takze diky bohum, aspon zvaneni se povedlo.

Jsem zvedav, jakym smerem se vyda treti dil, mozna se dockame realtimove strategie mixnute mini misemi o nekolika jednotkach. Treba dostane starcraft konkurenci... :)

Pro: hlavni dejova linka (ac trestuhodne kratka), rozhovory

Proti: inventar, zabiti rpg prvku, navigovani lodicky mezi planetami, WE NEED MORE MINERALS

+14 +19 −5

Rayman 2: The Great Escape

  • PC 95
Vrchol serie, pote uz to slo s timhle chlapikem rychle z kopce (pokles obtiznosti kvuli detem na minimum + narust samoucelne infantilnosti = zaruceny pruser) a dnes uz alespon prestali k tem stupidnim "silenym kralikum" davat prizvisko Rayman. Ale nekazme si radost, dvojka je totiz vyborna hra. Co vyborna, je to jedna z nejlepsich plosinovek vubec. Vyborne ovladani (a to prosim plne ve 3D), dechberouci zpracovani (schvalne se podivejte na screenshoty - tahle hra je vic nez deset let stara?!), originalita, velice rozumne nastavena obtiznost. Minimalne v ramci platformy PC si zkratka Rayman 2 uz pres deset let pari zadnici na pomyslnem trunu a rozhodne to nevypada, ze by se z nej mel do budoucna hnout (snad jen nemene genialni Psychonauts se mu posadili na klin:).

Pro: originalita, technicke zpracovani, hratelnost, leveldesign, obtiznost

Proti: -

+14

Mass Effect 2

  • PC 85
Tak a je to tu. Pár planet zbejvá, ale přesto je herní doba úctyhodných 26 hodin. Nedá se říct, že by Mass Effect 2 (od teď už jen ME2) byl ňákou rychlokvaškou a za to jsem jedině rád. ME2 v sobě skrývá spoustu kladů, ale na mě tentokrát bude vytáhnout trošku taky tý špíny, i když jsem milovník téhle série.

Engine/Grafika: Někde jsem čet recenzi, že se nám toho moc od prvního dílu nezměnilo. Vážení, tomu vůbec nevěřte, protože zde engine i grafika doznali značných změn oproti těžkopádné jedničce. Vše je krásně ostré a detailní, biotici více využívají gravitaci, levely jsou mnohem detailnější (pamatujete, jak jste v jedničce přistáli na planetě, kde byly jen rovné pláně a hory?) prostě vizuální stránka se zvedla minimálně o jednu příčku a vše, jak už tomu u UnrealEnginu 3 bývá, s perfektní optimalizací na hardware.

Změny oproti prvnímu dílu: Zde bych chtěl poukázat především na dvě věci:
1.)Inventař - značně chaotický inventář z prvního dílu nám zmizel a my si vybíráme equip s kterým půjdeme do akce přímo před akcí. Ze začátku jsem to bral jako zápor, ale když jsem pochopil herní principy, uznal jsem, že to byl dobrý tah. Zbraně tak už nevylepšujete přídavnými zařízeními, ale v laboratoři za pomoci těžebních materiálů... a tím se dostáváme k...
2.)Těžení - zde hra doznala radikální změnu, kdy kroužíte skenerem kolem planety a koukáte na graf a tím určujete, kdy máte vypustit sondu. U anomálií to funguje, ale u těžení to po čase začne být pořádná otrava. Těžit ale musíte a možná později ve hře zjistíte proč. Pozor sondy se musí dokupovat.

Změn je samozřejmě víc, ale tohle jsou nejdůležitější a na ostatní stejně buďto narazím ještě já teď nebo vy ve hře ;-)

Děj/Příběh: Největší plus je zde možnost importu savů, to byl genialní tah a já Biowarákům líbam ruce. Oproti prvnímu dílu mi ale děj přijde dost nekomplexní a i když Bioware tvrdí, že je ME zamýšlený od počátku jako trilogie nedivil bych se, kdyby je to napadlo až po úspěchu prvního dílu. Hlavní dějová linka je dost krátká a prakticky k ničemu nedojde. Dokonce si dovolím tvrdit, že kdyby člověk neměl tendenci dělat většinu úkolů, byla by to otázka cca osmy hodin. Jenže hra vás stejně nutí ty úkoly dělat, tak co na tom, funguje to!;-)

Shepard: Ten jedinej snad zůstal stejnej. Pořád má svůj americký patriotismu a pořádný "Véčko". Snad jenom ty jizvy ňák divně svítěj a proto se postupem času vylepšení zdravotní jednotky vaší lodi stává nutností. Shepardovi ubylo dost atribut a to když jsem se dozvěděl, tak jsem myslel, že je konec s RPG. Jenže ono jde o to, že on si může další atributy koupit za těžební material a RPG prvky tu jsou slušně zastoupeny právě v upgradu zbraní, lodi, člověka... Mezi ty vtipnější vylepšení lodi patří například křeček do kapitánovi kajuty nebo rybičky, které se mi nepodařilo udržet naživu snad nikdy.
Novou pak máme ještě mapu galaxie, kde mi to cestování přijde trošku primitivní, i když je to nezbytné pokud chtějí vývojáři utrácení a následné dokupování paliva.

Hra jako taková se mi líbila a to hodně. Oceňuji to, že se toho tak moc změnilo (při pohledu na právě hraný Bioshock 2 to cítím dvojnásob), ale prostě už mě tak nedostala jako první díl. I když jsem na začátku psal, že se pokusím vytáhnout ňákou špínu, tak to jde těžko, ale celkový dojem je prostě o stupeň nižší než u prvního dílu a té jsem dal devadesátku a proto dvojce musim dát slušných 85%.
+14

Star Wars: X-Wing Alliance

  • PC 95
Moje srdcovka, kvůli které jsem si svého času pořídil i (povinný!) joystick a s kamarádem později ukuchtil vymazlenou fanouškovskou češtinu. Ano, tak taková to byla (je) bomba.

X-Wing: Alliance má všechno, co od kvalitního vesmírného simulátoru očekávám. Poutavý příběh, snoubící se s další mojí srdcovou záležitostí (Star Wars), fantastický design misí (vyvržení z hyperprostoru mezi imperiální křižníky, to je tedy něco:-). Audiovizuální zpracování pochopitelně špičkové. Soundtrack asi nemá cenu popisovat, voice-acting značně kvalitní, z enginu oči přecházely.

Jedinou chybu spatřuji v poněkud nevyvážené obtížnosti, kdy se triviální mise zběsile střídají s loženými špeky, které jsem opakoval vždy snad desetkrát nebo dvacetkrát. Ukládání je realizováno pouze během misí, takže o adrenalinovou jízdu mnohdy postaráno.

Od FX5xxx série grafických karet se bohužel také začaly objevovat problémy s ovladači, kvůli kterým se hra nedala hrát a na které se nVidia vykašlala. Do výsledného hodnocení tento problém nezapočítávám, protože to není de facto až taková chyba hry, ale radost z toho pochopitelně nemám. :-(

Pro: grafika, soundtrack a ozvučení celkově, příběh, design misí, Star Wars, závěrečný tah na Hvězdu Smrti:-)

Proti: nutnost joysticku, problémy s novějšími GK, nevyvážená obtížnost

+14

BioShock 2

  • PC --
Bioshock 2 útočí v plné síle na moje chuťové buňky, protože moc dobře ví, že žánr “chytrých 3D akcí” je mému srdci nejbližší. Pomalejší rozjezd zavánějící nastavovanou kaší a průměrností pomalu zrychluje na neskutečně bohatý zážitek, skládající se z kochání se dystopickým Rapture a šťavnatě variabilními souboji, aby ke konci zpomalil a nechal mě postupně vstřebat vše, co jsem se během hraní dozvěděl a následně mě dorazil naprosto dokonalým zakončením.

Příběhově slabší, technicky na stejné (stejně špatné) úrovni, ale hratelností mnohem vymazlenější, než první díl.

Jedinou výtku bych měl k obtížnost, kdy ani ta nejtěžší mě nedokáže dostatečně uspokojit, není pro mě výzvou a v momentě, kdy se ze mě stane hovado s takřka neomezeným přístupem k zásobám všeho a všude, už si připadám jako ten největší BadAssMaddaFuckaInvincibleSonovaBitchUltraQuadEdition.

Mám čmuch si zahrát znova první díl. Potřetí. A pak znova dvojku. A znova.
Hrňte to na nás a my vás za to budeme milovat!

*****/5
+14 +15 −1

Battlefield: Bad Company 2

  • PC 95
Nikdy se mi nestalo, že bych se u nějaký akční hry takhle potil. Všechno, co nám přinesla Operace Flashpoint (realistický prvky, jízda ve všem co má kola a všem co kola nemá) a Call of Duty 4 (infarktová akce, skvělá hudba, výbornej děj) skloubili vývojáři tohohle nářezu do jednoho veledíla, který je říznuto nejdokonalejšim hernim zvukem všech dob, výbornou hudbou (v některejch místech připomíná třeba Bioshock), destrukcí a nezastavitelnou šíleně dynamickou a realistickou akcí, která nemá obdoby (všechno lítá, dřevo lítá, zeď lítá, lidi lítaj, auta lítaj, prostě chaotický peklo). Kopírování CoD je v některejch místech zjevný, ale co je mi po tom, když se tady bavim víc. Grafika je v nasvětlenejch lokacích výborná (trochu jako Crysis), i když po vstupu do stinných míst trochu zaostává, ale nemá cenu se zabejvat záporama, když se tak zatraceně bavim!

Pro: Zvuk, dynamika, akce, realističnost, exploze

Proti: místy slabší grafika

+14 +15 −1

Need for Speed: ProStreet

  • PC 55
ProStreet pro mne bylo (stejně jako nejspíš pro většinu hráčů) veliké zklamání. Už po spuštění hry si všimnete chybějícího volného města a místo toho na vás čeká "legální" okruh. Pro někoho možná příjemné překvapení, pro mne tedy rozhodně ne.

Grafika hry je celkem pěkná a já i (tenkrát) se svou 128mb kartou, jednojádrovým procesorem a 2.5gb ram jsem s plynulostí neměl žádné problémy.

Další "pěstí na oko" je již zmiňovaná (ne)obtížnost hry. Všechny okruhy až na Drag jsou nesmírně jednoduché a je to po pár chvilkách už spíš nuda a dojet závod už musíte.

Samozřejmě jako každý díl je tento plně licencovaný, to ale hru nezachrání.

Pro: Grafika, licence

Proti: Obtížnost, chybějící volný svět

+14

Gunman Chronicles

  • PC 70
Typická koridorová střílečka s řadou skriptů připomínající nejvíce Half-Life, to je Gunman Chronicles. To by ale samo o sobě k nápadité kampani nestačilo a proto to zachraňují propracovaný systém zbraní, roztodivní nepřátelé a cestování po cizích planetách. Protnuté pár animačkami, zajímavým příběhem a častým střídáním prostředí. Ve výsledku má tak hra stále něco do sebe a zabaví i při opakovaném hraní.

Já ji dohrál třikrát, poprvé v základní verzi v roce 2004, podruhé se Steam patchem o pár let později (2007) a potřetí na jaře 2010, opět ve Steamu a musím říct, že nejvíce Gunman exceloval grafickou stránkou. Jenž ukazovala známý engine v celé své kráse, a i po letech přesvědčila kvalitními texturami a jejich rozmanitou škálou. Což se projevovalo pestrou paletou barev, až oční důlky přecházely. Zmíněný patch vylepšil řadu věcí. Např. přidal detailnější textury, vlastní menu, vysoce kvalitní herní soundtrack v MP3 a úrovně z dema integroval přímo do plné verze.

Atmosféra se mi nejvíce líbila v epizodě s Dinosaury a později v kaňonech s vojáky. Sem tam přišlo zpestření v podobě nějakého toho úkolu, jak se dostat dál nebo souboj s bossem. Byla zde dokonce i možnost si zajezdit v tanku a použít do něj palivo, nicméně tato vychytávka nebyla zpracována zrovna nejlépe. A to z dvou důvodů, krátké výdrže kanystru a nezničitelnosti tanku. Celkově ale jízda a střílení z něj bylo zpracováno bezchybně. Občas to narušovaly jen časté zastávky, marné nebylo ani zjištění, že opačným směrem při jízdě zpět šlo dojet až do místa kde byl tank předtím zaparkován. Opětovná a plynulá jízda napříč několika úrovněmi poté trvala reálných šest minut.

Plně konfigurovatelnými zbraněmi a intuitivním ovládáním patřila tato 3D akce v době vydání na špici a drží se na ni pořád. Efekty jimiž zbraně při střílení hýřily byly rovněž pěkné a zamezovaly tomu aby se hráč nudil. Kladů by se našla ještě spousta, třeba solidní reakce vojáků při útočení, kooperace při soubojích, lezení po stromech, možnost si postaru vybrat z tří dostupných obtížností a pokochat se povědomým začátkem s precizně zvládnutým tutoriálem.

Pro: Hezká grafika, rozličné režimy zbraní, atmosféra a patch umožňující hrát i ve widescreen rozlišení.

Proti: Koridorovost, nezničitelný tank a kratší herní doba.

+14

TrackMania Nations

  • PC --
Jak již zmínil CAelos, neuvěřitelně návyková hra, která dokáže udržet neuvěřitelně dlouho. Osobně jsem jí hrál přibližně 8 dní bez přestávky:-))(jistě že trochu přeháním), je až neuvěřitelný na to že se jedná o Freeware tak je grafika na vysoké urovni. Nemám moc co vytknout a proto doporučuji tuhle pecku.

Pro: Většina tratí, grafika, hratelnost

Proti: Některé tratě prostě nejdou dojet

+14 +16 −2