Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Kingdom Come: Deliverance

  • PC 95
Nechat emoce přitlačený, nebo vyprsknout lahev vína?

Jednoznačně prskat, jelikož u téhle hry pocítíte Vávrovo rukopis. Je tam cítit od prvních kroků Mafie. Kde zjišťujete, jak to dopadne. Vávra je pro jiné magor.....pro mne je magor, za kterýho jsem rád.

On je ten člověk asi vážně magor, ale tímhle dílem mi dokázal, že do her to umí vecpat.

Grafiku není na snáze komentovat...jen stroze: nikdy jsem si nevychutnal scenérie více. V Alfě byly hezčí a teď mě ve finálu nutí si strkat ruku do trenek.

Debilní sbírání bedel je zábava a prožít investigativní quest s vyšetřováním sázavského kamenného incidentu, to je panečku mňamka.

Přísahám bohu, že jsem se takhle nebavil od dob Prince na dva osum šestce.

Ano, asi přehnané, ale mě ta hra prostě baví. Kurevsky mě baví. Vedlejšáky? Naprostá paráda. Protože mi bude čtyřicet a snažím se potlačovat emoce, tady to prostě neumím.

Tahle hra probudila ve čtyřicátníkovi opětovné znovuzapnutí a jak dokázala to, že se ve finále rozpláču. Asi jsem měkej, ale Blanky mi bylo líto. Při anglickým dabingu jsem to nedával.

Díky Vávro,.... mě tyhle chvilky baví.

Pro: Výjmečnej projekt.

Proti: Čekací doby jsou k nasrání. Zrychlit kurva.

+14 +24 −10

Tomb Raider

  • PC 90
Téměř perfektní audio-vizuální stránka. Skvělá hratelnost, chytlavý děj, příběh + třešnička na dortu Guardians(strážci), z kterých napoprvé šel slušný respekt. Je tomu opravdu málo co vytknout, možná občas příliž mnoho nepřátel, kteří na hráče naskakovali fakt po houfech a Lara, které mi bylo občas líto, jak se s ní ostrov nemaže, se s nima musela srovnávat sama. (trochu nerealistické) Slušný nářez. Jak jsem na tuhle hru nadával napoprvé, teď jí musím pochválit.
+14

1942

  • NES 80
  • Arcade 80
Prvně jsem se zapojil do druhé světové války coby mini Caelos, kdy mi máma nakazovala ať to vypnu, protože na tom budu závislý a pravděpodobně si vezmu do školy samopal a rozstřílím mozaiku s Gagarinem co jsme měli na zdi ve druhém patře u záchodů. Nebo budu bezdomovec a narkoman. Jenže já jsem musel do prdelky rozmetat zlotřilé japonce!!! Ačkoliv, teď mě trochu napadá, že hra pochází z Japonska... Neměl bych tedy coby hrdinný kamikaze pilot bojovat proti zlým američanům a hrdinně zemřít pro slávu císaře Hirohita? A kamikazovat třeba dvojčata? A to přitom dvojčata neexistovaly? Není to konspirace? Samé otázky a žádné odpovědi. Možná to tak původně mělo být, ale kopie hry by se prodávaly pouze v Japonsku, Rusku a blízkém východě. Čili zakousli svou samurajskou hrdost, a se svítícími dolarovými esíčky v očích udělali tenhle marketingový tah. Je to pravda? Není, ale mohla by být. Ok, tohle byla odpověď kterou jsem okopíroval z komentářů pod článkem na Novinky.cz.

Každopádně, když jsem byl malé Caelosátko, byl jsem na tuhle hru sakra levý. Prakticky jsem se nedostal ani k prvnímu bossovi, což mi ale nebránilo v tom, abych si hru občas spustil a vytřeštěnými očky pozoroval obrazovku. Měl jsem totiž takový ten feel jako bych tam byl. Jako bych opravdu seděl v letadle a střílel letadla. Jo, vím že to zní blbě, protože jsem si přece mohl zahrát Top Gun, či jinou letadlovou špumprnákli té doby z pohledu první osoby, nicméně na tyhle hry jsem nebyl jenom levý, u těchto her jsem prostě jen čuměl na obrazovku, snažil se něco dělat a pak se objevil nápis GAME OVER. Tyhle hry jsem docenil až v kmetím věku Každopádně, zpět k 1942, jelikož jsem zase napsal tisíc slov a devět set jich je o tom, jak jsem jako dítě šel, zakopnul a z kapsy mi vypadl namazaný rohlík do bahna (což se opravdu stalo!). Hratelnost je výborná. Někdo by mohl namítat, že oproti jiným podobným titulům se vaše letadélko ovládá dost těžkopádně, respektive reaguje trochu pomaleji a léta pomaleji, nicméně odpověď je už v samotném názvu. Je sakra rok 1942, to je ještě před vynálezem motoru, takže je jasné, že když pilot už tak musel šlapat jako blázen, stejně to letadlo nemohlo letět rychleji. Na druhou stranu, tempo hry není kdovíjak zběsilé, čili to není až tak frenetická akce, kdy máte obrazovku plnou bordelu a vy jen lítáte ze strany na stranu za doprovodu neustálé střelby a doufáté že vás nic netrefí. Tady je to prostě trochu pomalejší. Chce to cvik, ale i rychlejší nepřátelé vám potom nebudou dělat problém. Navíc, pokud jste v úzkých, obrazovka je plná letadel a střel, stačí zmáčknout čudlík speciálního úhybného manévru a vyhnete se. Nicméně, jako u většiny speciálních útoků, manévrů a dalších speciálních věcí je využijete většinou tak, že je zmáčknete v naprosto nevhodnou chvíli omylem. Další věci co napomáhá k dobré hratelnosti jsou bonusy vypadnuvší ze zmasakrovaných nepřátel, které vám zvyšují kadenci, sílu, či dosah vaší střelby. Což je velmi důležité, protože je jen málo nepřátel, kterým stačí jedna kulka. Naopak se objevují běžní nepřátelé, do kterých střílíte třeba deset sekund. Ale není se čeho bát, většinou jsou to pomalé bombardéry a při jejich ničení dělají obštrukce jen obyčejní "malí" nepřátelé. Souboje s bossy jsou klasika, stačí se naučit taktiku a pak by neměl žádný parchant dělat problém.

Co se týče grafického zpracování, hra je původně z arkádových automatů které měly ve své době nejlepší grafiku, protože logicky, měli jste obří bednu, kde se dalo narvat více věcí, než do mrňavé krabičky u televize. Nicméně, 1942 patří do první vlny her na NES/Famicom, které se vyznačují jednoduchou, ne až tak detailní grafiku jako hry okolo roku 1990 a po něm. Míte prostě modrou obrazovku, jednobarevné letadlo a (většinou) jednobarevné nepřátele. Ale vůbec to nevadí, ze stejné doby je například i první Super Mario Bros, který taky neoplýval příliš detailním grafickým zpracováním, ale i dnes se to prostě dobře hraje. A to je případ i 1942. Hraje se to dobře právě i díky grafice, protože narozdíl od jiných podobných her tady není žádný rušivý element, jenom nepřátelé. Ve starším věku jsem hru více docenil a překonal svůj personální rekord z dětství, kdy jsem se v jednu chvíli dostal ve hře docela daleko a bylo to pro mě něco jako když zahlédnete jednorožce. Byl jsem z toho tehdy tři dny v tranzu. Nicméně v dospělosti jsem hru dohrál do konce a neskutečně se u toho bavil.

Možná jediná věc co mi vadí jsou celkem otravné zvuky, na které jsem, čím jsem starší, víc a víc alergický, respektive, křivím levé oko, zatahuju hlavu k tělu a vypadám jako by mi někdo pomalu zarážel pletací jehlici do ucha.

Nutno ještě dodat, že hra se často objevovala na neoficiálních cartridgích "random číslo (většinou 999999) in 1, které vlastnil asi každý kdo měl doma Pollystation, Sedu, nebo třeba Pegasus.

Pro: Zábavná hratelnost, motivace "chci vidět co je dál", funkční grafické zpracování

Proti: zvuk

+14

Disney•Pixar Brave: The Video Game

  • X360 80
Herní Výzva 2018 "Krize identity"- hráno na Xbox One S - Xbox 360 verze v rámci zpětné kompatibility.

Tak jsem právě pokořil historicky svou první hru na konzoli. A byla to tedy jízda, občas mě tekly i nervy (nebylo daleko od silných slov) a poslední skoro třičtvrtěhodinka strávená u finálního souboje s Mor'du mě dala pořádně zabrat. Ještě teď mám pocit, že mě kape pot a o tom jak mě bolí ruce z ovladače, na které jsem se opakovaně snažil intenzivně "umačkat" všechna ta komba, očarování a typy obrany, skoků a útoků ani nemluvě.
Pokud máte někdo chybný pocit, že Rebelka je hra pro malé děti (10 a méně) tak na to rychle zapomeňte! Možná tak pro starší 15+. Hra začala jako relativně pohodová 3D hopsačka s občasnými souboji, sympatickými logickými hádanky a boji s kreaturami. Do toho vše příběhové animačky, ostatně doporučuji před hraním pro lepší orientaci v ději zhlédnout dětský animovaný film Rebelka.
Obtížnost jsem nechal střední tak jak ji hra sama nabízí. Nicméně už chápu proč tvůrci během nahrávacích obrazovek upozorňují, že obtížnost je možno průběžně měnit. Nic pro chlapy, já chtěl být hrdina. O tom ale později.
Hra má docela hezkou grafiku, prostředí se střídají. Taktéž protivníci. Cílem hry je pochopitelně zachránit království, mamku a bráchy. To vše Vám znesnadňují nejrůznější kreatury, které Vás postupně početně značně překonávají, a také se v neustálých soubojích objevují různé kombinace nepřátel na které platí pokaždé jiná taktika útoku, obrany a očarování.
Ve hře je naprosto klíčové ničit veškeré zničitelné předměty jako jsou různé kmeny, rostliny, kameny, apod. protože z nich se sypou zlaťáky za které si Rebelka vylepšuje své obranné a útočné schopnosti. Bez nich totiž nemáte ve stále těžších soubojích šanci na úspěch. Klíčové je také najít všechny kousky tapisérií, meče, luky a zbroj bez které jste taky téměř bez šance v pozdějších levelech hry.
Kreatury, které Vám Mor'du klade do cesty jsou zranitelní obvykle některých z druhu očarování (země, ohně, větru a ledu). Je tedy naprosto nezbytné neustále přepínat mezi jednotlivými druhy očarování, např. na oživlé stromy funguje očarování ohně, na ohnivé příšery zase očarování ledu, apod.
Ve hře byly dvě extrémně těžké místa. První až neuvěřitelně těžký souboj nastal přede vraty za nimiž se nacházelo klíčové očarování větru, kterým právě byla velmi odolná divoká prasata a kamenný obr zranitelná. Ukombinovat, uskákat a ustát tento souboj mě stálo hodně nervů. Jsem si naprosto jist, že tu pasáž jsem opakoval min. 20. A to nepřeháním! Druhým nejtěžším místem ve hře je samotný závěr hry ve kterém musíte porazit v několika po sobě jdoucích vlnách soubojů různé druhy a kombinace kreatur. Když už si myslíte, že je po Všem, s hrůzou v očích brzy zjistíte, že se do Vás pustí další vlna kreatur.
Začínám chápat proč mě Xbox ukazuje, že patřím mezi 16,62% hráčů, kteří odemkli achievement Defeat Mor'du, tzn. těch kteří hru dokončili.
Vůbec snadné nebylo také skákání, na které je celá hra založena. Některé pasáže vyskákat na cílové místo znamenalo doslova desítky opakování - obvykle někdy ty vysoko na skále.
Závěrečná kreslená animačka a tom jak jsem pochopil rodinu, mamku, bráchy a zachránila království byla jen třešničkou na dortu. Uff, mám to za sebou. Hra pro děti to ale není, mladý pane.

Pro: Hezké a různorodé lokace, příjemná hudba, příběh, sympatická hlavní hrdinka (je to Rebel, rebel,...)

Proti: Místy nevyvážená obtížnosti, trochu ubíjející neustále souboje, místy frustrující skákání na obtížně dosažitelná místa, nutnost ničit vše co lze kvůli zlaťákům

+14

Doki Doki Literature Club!

  • PC 80
Zkusím bez spoilerů, ale kdoví jak se to vyvrbí...

Neopakovatelná školní harémovka. Zprvu zklamání, chybí aspoň jedna brejlatá, což bych teda u literárního klubu čekal! Nu což, budu muset vystačit s ohraným složením: kamarádka z dětství, dvě něco-dere a rozumná "kajčó". Dá rozum že jsem si vybral rozum. Teda Moniku! Bohužel věci v klubovně nešly podle představ a ani lepou básní jsem se jí dvořit nemohl... Přišlo i pár nedorozumění, nic co by nespravila New game a já začal mít pochyby. Avšak nepřestal jsem doufat. A i osud tomu chtěl, nebo někdo jiný?, že to nakonec s Monikou klaplo! Romantika hadr.

Pro: trochu jiná VN, grafika - hlavně efekty

Proti: každý přečtený komentář před zahráním snižuje dopad hry

+14

Ratchet & Clank

  • PS4 80
Starými hrami nepolíben jsem k tomuto titulu přistupoval jako velký neznalec těchto dvou hrdinů. Což ale rozhodně nebylo ke škodě, navíc když se jedná o jakýsi remake původní hry. Remake, který své kořeny rozhodně nezapře.

Příběhově o nic světoborného nejde. Však to znáte, z obyčejného chlapíka, v našem případě, ehm, lištičky, či jak bych Ratcheta jinak popsal, se stává hrdina Galaxie, a to s pomocí jeho věrného druha, malého plecháče Clanka. Jenže člověk po téhle hře ani žádný složitý příběh plný zvratů nechce. Příjemně to odsýpá, kolikrát je se i čemu zasmát, jednoduše řečeno, plní to svůj účel. Zato jednotlivé planety, které navštívíte, to už je jiná. Každá lokace je něčím specifická a nezaměnitelná od ostatních. Navíc společně s grafickým zpracováním si budete především exteriéry opravdu užívat.

Většinu hry ovládáte Ratcheta (Clank je tu akorát na pár neakčních pasáží), který svým arzenálem zbraní kosí jednoho nepřítele za druhým. A že to je nějaký arzenál. Na výběr je jich tu více jak patnáct, a přitom je každá unikátní. Ať už od těch klasických na způsob samopalu, po ozvláštněné (brokovnice, co mění nepřátele na pixely) až po takové ujetosti jako je disko koule, díky které nepřátelé předvádí to, co znamená mít tanec v krvi (a i tak je ale neocenitelná ve chvílích, kdy se budete potřebovat zmobilizovat a uklidnit situaci). Časem se naučíte využívat veškeré prostředky (málo munice Vás k tomu navíc vyloženě tlačí), a společně s tím přijde i výborný požitek z dynamické akce.

Nepřátelé jsou různorodí, ale na všechny platí stejná taktika… per to do něj čím můžeš. Někdy jsem měl pocit, že se na nějakého protivníka hodí více určitý typ zbraně, ale ve výsledku je to víceméně jedno, protože umlátit se dá každý vždy vším, co střílí nebo metamorfuje na ovci. Obtížnost není nijak vysoká, na druhou stranu od toho ale procházku růžovým galaktickým parčíkem taky nečekejte.

Celou dobu během hraní je Vám jasné, že hrajete něco ze „staré školy“. Nevím, jak to správně popsat, ale mám pocit, že takovéto hry se dnes už nedělají. A to je sakra škoda, těch deset hodin uteklo rychle a já bych si moc rád dal nějaký přídavek. I přesto že stále jedná jen o zábavnou jednohubku. Ale sakra moc zábavnou.


+14

Stellaris

  • PC 90
Dlouho jsem nehrál hru, jako je stará Ascendancy. Z nějakého důvodu mi přišla nejzábavnější ze všech 4X strategií, i když všechny pádné argumenty moje přesvědčení válcují jako Ferarri trabanta. Sympatie jsou holt sympatie. Po dlouhé, předlouhé době jsem každopádně dostal chuť něco podobného vyzkoušet. Můj laserový zrak spočinul na Stellaris. Spočinul a zůstal tam často do pozdního rána, což způsobilo následný celodenní stav, který jsem si zvyknul charakterizovat jako "rozjeté h*vno".

Dopředu varuji: Stellaris je návyková jako heroin, který jsem nikdy nezkoušel, takže vlastně vůbec nevím, o čem mluvím. Čest této hře, která dokáže k židli přikovat pouze svými vybroušenými mechanikami. Ačkoliv jsou reálné a víceméně náhodně se objevující úkoly nádherně napsané a často velmi originální a tajemné (spolupracují na nich i věhlasní autoři sci-fi literatury, z Horizon Signal jsem měl husí kůži dva dny), nejsou tím hlavním tahákem.

Do začátku hráče určitě příběhy zaujmou, ale pravé kouzlo Stellaris začíná ve chvíli, kdy v obrovské galaxii začne ten malý nárůdek, vypadající jako opička štrejchnutá mrtvičkou, získávat místo na výsluní. Pak je jasné, že když ty chodící kytky s chobotem vletí do mého sektoru, udělám z nich žrádlo pro ryby...teda pro tu primitivní civilizaci, co jí místo povznášení vehementně unáším a aplikuju za nepatrný bonus k výzkumu anální sondy.

Audiovizuální stránka hry je vyvedena na výbornou. Planety, mimozemské rasy, lodě, všechno má nápad a nic nepůsobí vyloženě výstředně. Všudypřítomné obrázky u úkolů jsou většinou atmosferické a vůbec nevadí, že nemají formu animace. Soundtrack bych charakterizoval jako objevitelský a vesmírný. Perfektně ladí s atmosférou, kterou má hra vyvolávat, neruší, a přitom je stále dostatečně výrazný.

Výzkum, design lodí, tvorba vlastního živočišného druhu, výstavba planetární infrastruktury, průzkum galaxie...to všechno jsem si moc užil. Rozhodně ale musím vyzvednout provedení vesmírných bitev, které na mě narozdíl od Sins of a Solar Empire působí dostatečně dynamicky a koukatelně. Když potom hráč narazí na padlé impérium, které žije na jediném obřím planetárním prstenci, a které se z dlouhé chvíle rozhodne vyhladit ho, je o zábavu postaráno. To pak nastává čas, kdy se snažíte uplatit i vlastní matku, aby zapomněla na vaše pubertální hříchy a nastoupila do první řady bitvy o osud celé civilizace třeba i s válečkem na těsto.

Diplomacie mi tu celkově vyloženě vyhovuje. Když jsem se kdysi pokoušel třeba o založení aliance v Galactic Civilizations II: Twilight of the Arnor, dostalo se mi arogantního výsmechu, popřípadě blahosklonného vysvětlení "Netahej kudlu tam, kde se bude střílet" nebo "Jsi slepičák hyzdící podrážku mého topánku". Tohle je pryč. Tady lze nastartovat obchody i s rasami, které vás zrovna dvakrát v lásce nemají, nebo naopak s těmi, které by vás rozlouskly jako ořech.

Je tu spousta mechanik, které stojí za popis, ale já nechci psát třístránkovou práci. Proto teď pojďme proprat negativa. Aaaa...nooo...třebááá... no dobře, je tu jedno negativum, které nelze přehlédnout. Hra se od raketového startu postupně zpomaluje a stereotypizuje. Bohužel existují chvíle, kdy si to uvědomí i vesmírný imperátor; to když si chce podrobit i toho nejposlednějšího červa v galaxii a hra se stává jen kolotočem zabij-obsaď-nasekej do hamburgeru. Náhodně generované příběhy samozřejmě mají tendenci tento stereotyp rozbít, ale ne vždy se to povede.

Globálně se ale jedná o nejlepší 4X strategii, kterou jsem kdy hrál (jako jo, moc jich nebylo) a musím ji doporučit každému sci-fi nadšenci, který si rád podrobuje civilizace, staví vesmírné megastruktury nebo zotročuje slabé, aby pro něj makali v dolech. Zkuste Stellaris a nebudete litovat.

Pro: Mechaniky dokážou přikovat k židli, úkoly, soundtrack, boje, diplomacie

Proti: Nevyhnutelně slabší tempo za polovinou hry

+14

They Need to Be Fed

  • PC 60
Když už jsem se účastnil turnaje DH Masters, kde bylo potřeba v této hře co nejrychleji proběhnout první 3 světy, řekl jsem si že to zkusím rovnou dohrát celé. A co čert nechtěl, 4. a 5. svět jsou už celkem výzva. A to je dobře, aspoň má hra co nabídnout, alespoň na pár (desítek) minut. Jinak to neurazí, ani nenadchne. Hudbu ale z hlavy nevyženu.

Pro: hrátky s gravitací, hudba

Proti: hudba.. dam.. dadadam.. dadadam... dum

+14

Final Fantasy XV

  • PS4 70
Bylo nebylo, tlupa emouškých čtyřčat nafasovala poukázky do metalshopu a tak vyrazila do světa. Nejsou to špatní kucí, ale sami si moc dobře uvědomují, že oproti někdejších ansámblech, které se chlubily příjemně diverzními chlapcemi, děvčaty, bělochy, černochy, starcemi, mlaďochy, lidmi, nelidmi, jsou kapku na zívačku. Nehledě na to, že jsou příliš tvrdohlaví na to, aby byli kdykoliv ochotní nabrat do tlupy i někoho nového, pche.

Kucí taky mají tu nevýhodu, že jejich příběh nedává smysl. Ze začátku jsem se ještě perfektně orientoval, ale sotva děj začne nabírat na pořádnějších obrátkách, začne výrazně ztrácet na jakékoliv čitatelnosti, a až do konce více méně přetrvává ve formě hlupého bordelu. Hra prostě neposkytuje dostatek informací na to, abych si dělal nějaký pádnější obrázek. Místo informací máme k dispozici doplňkové anime a dokonce i jakejsi film, ale ty prej taky nejsou právě přimočaré, tak nevím, jestli by mi vůbec pomohly. A vůbec, když už si koupím hru, rád bych dostal ucelený příběh bez nutnosti čumět ještě na pět hodin nějaké dodatečné bejkárny.

Kucí taky mají slabinu v tom, jak konkrétně s hráčem tráví čas. Hratelnost tu v podstatě sestává jen z cestování a bojování. Cestovat hráč bude buď po svých, nebo autem. Auto jezdí po kolejích a nikdy nepřesáhne rychlost 50km/h, takže i ti nejvášnivější šoféři se z valné většiny budou muset spokojit se sezením a koukáním se po prázdné krajině, a to zdlouhavě. Po příjezdu na libovolné místo je většinou pak třeba ještě dodatečně někam doběhnout pěšo, a tady si dyzajnéři fakt libovali v simulování skutečného trajdání prázdnou krajinou. Dokupy s jízdou oným autem člověk kolikrát může strávit přes deset minut v kuse, aniž by se cokoliv stalo.

Souboje na tom nejsou o moc líp. Na jednu stranu nutno uznat, že jsou rozhodně sympaticky akční. Na druhou stranu v nich toho hráč zas tolik neovlivní. Člověk v podstatě drží jedno tlačítko na útok, tu a tam zmáčkne čudlík na úskok nebo blok, a tím to více méně končí. Člověk může samozřejmě taky nahodile střídat zbraně, ale pocitově i prakticky výjdou docela na jedno brdo. Vlastně jsem měl jednu a tu samou taktiku na skoro každý každičký fajt ve hře, protože hra samotná mne nikdy nevybídla ji obměnit. Jo, a kamera má dosti ostré problémy s fetem, obzvláště v úzkých chodbách.

Mezi misemi se kucí můžou zastavit v různých městečkách a pit stopech a poklábosit s vlídnou tváří. Blbý ovšem je, že oných tváří je na každé takové místo do půl tuctu. Otevřené světy většinově fungují díky tomu, že člověk narazí na mnoho lidí, které prokecnout nebo si jen prohlédnout, a na mnoho věcí, kterými si krátit čas. Případně alespoň světu vdechnout život patřičným smyslem pro detail. FFyksV tohle prostě postrádá, a jeho svět ve výsledku působí, víc než jakkoliv jinak, hrozivě osamoceně.

Audiovizuálně je to též totální bipolární hovado, alespoň na PS4 Slim. V dílčích částech je to graficky pohledné, ale při pohledu do horizontu je to hned po deseti metrech absolutní hnus. Z hlediska animací se to v rámci příběhových cutscén nemá zač stydět, ale v rámci vedlejšího obsahu to kolikrát připomíná poslední generaci, občas i druhou poslední. A zvuk? Bueno: voice acting je někdy dobrý, někdy naprosto směšný; hudba je někde dobrá, někde zase zní jako něco vytrženo z golfové hry z devadesátek; ambient je občas kvalitně imerzivní, jindy zase zcela plochý. Prostě otravně nekonzistetní boršč.

Ale abych byl zcela upřímný, tak přestože si z tý hry celou dobu dělám prdel, tak tu sedmičku jí stejně musím vlepit. Protože ač mi toho vadilo hodně, a rozhodně si stojím za tím, že jako open world RPG je to docela obžaloba, tak nepopřu, že jsem se s klukama docela bavil, a těch cca 60hod jsem s nima strávil i rád. Navzdory všem problémům to prostě má svou nepopiratelnou návykovost, a je to zábavná hra. Kdyby ji ale byli více westernizovali, tak věřím, že by dopadla líp.

Pro: Je to chytlavé a zábavné; umí to být krásné; nejlépe vypadající herní jídlo ever

Proti: Taky to ale je hrozně nekonzistentní a v mnoha směrech to působí nedolazeně; umí to být fest šeredné; zbytečně zamotané UI a divné ovládání

+14 +15 −1

Dear Esteban

  • PC 0
Původní, některými hráči do nebes vychvalovaný titul, jsem nehrál a ani to neplánuji. Tato parodie je ale první hrou na databázi, které jsem udělil nejmenší možné procentuální hodnocení.

Po celý extrémně krátký časový úsek mě provázel neskutečně otravný hlas, který byl nejspíše kvůli megafonu doprovázen ještě otravnější ozvěnou. Narazil jsem také na pár nic neříkajících malůvek, nacházejících se na zemi a na zdech.

Je to jen o dvouminutovém chození (až k větrnému mlýnu), a to je vše a nezachrání to ani pár netradičních prvků například v podobě létajících kosatek.

Pro: nic

Proti: krátké, otravný hlas, nic není vysvětleno

+14

Chuchel

  • PC 65
Co to tvůrci sakra hulili? Všechno! Během sledování Doby ledové si museli tvůrci řádně šlehnout, až viděli na obrazovce pouhou změť chlupů, která se snaží získat svůj milovaný ořech/třešeň. V té chvíli jeden z tvůrců vstal a řekl: "O tom uděláme hru." Chuchel jako takový je chvílemi docela i zábavný, ale jinak se jedná o rádoby adventuru, která se snaží možná až moc odkazovat na popkulturu, čímž gagy jaksi ztrácí na originalitě. Neříkám, že hra jako taková není originální, scénky jsou mnohdy tak šílené, až nedávají smysl. Jak jsem říkal, někdo tu asi hodně hulil.

Opravdu upřímně jsem se zasmál asi tak dvakrát, což pro titul, který má být humorný, není dobrá zpráva. Přátelé a známí, kteří hru hráli, mi ještě před mým hraním říkali, jak je hra časem tak otravná, až jí možná nikdy nedohrají. Na rozdíl od nich jsem byl tedy schopen hrou projít na jeden zátah, za což jsem rád, protože jde opravdu jen o takovou jednohubku. Děti a milovníky starých grotesek hra zřejmě osloví, zbytek na tom bude asi jako já nebo mí známí.

Pro: Ozvučení, šílený svět, pár vtipů se najde

Proti: Gagy jsou málo originální, někdy až moc stupidní

+14

Lara Croft GO

  • PC 65
Jelikož jsou moje reflexy postupem času horší a horší, začínám preferovat tahovky a když se naskytla možnost ukořistit Laru Croft GO (díky Strady) byla to pro mě jasná volba :D
Tušil jsem z ukázek, že je to hra dělaná převážně na mobilní zařízení takže grafika je mírně řečeno hranatá, ale to prostředí má rozhodně svůj styl a střídání různých lokací tomu napomáhá.

Rozhodl jsem se do hraní pustit s gamepadem, že si udělám takovou pohodovku na gauči a ze začátku mi to přišlo ok, protože větvených cestiček bylo málo a postavička až na malé vyjímky poslouchala dobře, ale asi v polovině hry jsem musel přejít na myš, kde lze jasně určit směr pohybu, ale jen díky tahu s myší a to mi moc nevyhovuju. Celá hra je totiž dělaná mírně do šikma, něco jako kdysi izometrické rpg a proto určit směr na gamepadu prostě ne vždy vyjde.

Možnost nacházení ukrytých arterfaktů a drahokamů je celkem fajn i když jsem je zdaleka nenašel všechny. Možná tohle bude důvod se ke hře ještě někdy vrátit. Dohrání mi zabralo něco kolem tří hodin což je pro mě určitě pozitivní, protože tak jak jsem čekal, postupem času se pouze rozšiřuje množtví cestiček, nepřátel a různých posuvníků a jelikož jsem tuhle hru zahrnul do Herní výzvy "Hru nezastavíš!" byl jsem rád že autoři nepřidávají další levely jen aby hra byla delší.

Řešení hádanek je velkou část hry celkem pohodové až na poslední část hry, kde sice vidíte přímou cestu, ale samozřejmě to musíte brát oklikou, metodou pokus omyl a u závěrečného souboje s bossem jsem musel použít i nápovědu, ale tušim že většina ostatních to zvládne i bez ní :)

Opravdu bych řekl, že tahová Lara je vhodná hlavně na mobil a nemám chuť se pouštět do dalších dílu s Hitmanem nebo Deusem na pc, ale někde na cestách na mobilu by to mohlo stačit...

Pro: Délka, prostředí, had - dobré oživení...

Proti: Ovládání, zmetek had...

+14

Reprobates

  • PC 35
Na demoverzi hry Reprobates jsem narazil náhodou, když jsem projížděl CD mé kdysi nově koupené strategie Joint Task Force. S atmosférickým zážitkem, který jsem si z ní odnesl, jsem byl nadmíru spokojen. Už jen fakt, že tato adventura je od českých Future Games, mých oblíbených vydavatelů adventur, kteří stojí za mými oblíbenými tituly Posel Smrti a NiBiRu, mě přesvědčil o tom pořídit si plnou verzi hry. O to šokující byla studená sprcha, která nastala po odehrání pár hodin plné verze... demo totiž obsahovalo jeden z mála světlých momentů celé hry.

Ale pěkně od začátku. Nejprve k příběhu. Ujímáte se role Adama Reichla, který ihned z úvodu hry prodělá těžkou autonehodu. Probouzí se ovšem ihned po ní na neznámém ostrově uprostřed Atlantiku, na kterém dokonce není sám. Po čase si ovšem začne uvědomovat, že tu něco nesedí. Lidé se tu chovají divně, záhadně mizí a objevují se, mají jiný pojem o čase, trpí nočními můrami a všechny je spojuje nějaká tragédie před tím, než se dostali sem. Záhadné také je, že se zde budí všichni odpoledne a místní zvonice se každý den ozývá třemi zazvoněními, po kterých celý ostrov ulehne do tvrdého spánku. K tomu všemu i vy začnete trpět nočními můrami, po kterých většina šílí. Na Adamovi je nyní zjistit, co mají noční můry za význam, co všichni na ostrově dělají a jak se z něho dostat pryč.

Právě jednu z nočních můr, které Adam prožije na vlastní kůži, jsem měl tu čest si projít v demoverzi. A právě tato pasáž je vůbec tou nejlepší z celé hry. Dokonalá temná atmosféra, vizuální zpracování nemocnice, zajímavé dialogy i zvraty. Kdo by si po odehrání takové nadupané demoverze nechtěl pořídit celou hru, že? Povedené jsou veškeré Adamovo noční můry, ovšem tady klady končí. Více jak polovina hry se odehrává na již zmíněném ostrově, na kterém strávíte několik dnů, a upřímně... nebýt těch pár zpestření právě ve formě nočních můr, asi bych se ukousal nudou. A to že vás hra začne nudit ihned úvodem je už sakra malér!

Příběhový postup na ostrově se totiž neskutečně vleče, je až přehnaně natahovaný a většinu herního času tvoří neustálé zdlouhavé chození po okoukaných lokacích sem a tam, které ještě více prodlužuje úbytek energie, kterou si musíte doplňovat pitným režimem a stravou (s tím jsem se u klasické point and click adventury setkal poprvé... a je to naprosto k ničemu). Okamžitě se dostavuje také stereotyp, protože postup veškerých dní je téměř totožný - vyslechnete obyvatele místních bungalovů, obhlédnete ostrov zdali se něco od předešlého dne stalo nebo změnilo, nasbíráte (opět extrémně zdlouhavě) kamení, klacíky a suchou trávu a hledáte jejich následné využití. Přidejme k tomu jeden nebo dva dialogy které nám za celý uplynulý čas strávených zbytečnými aktivitami přiblíží to, co vlastně na ostrově děláme a "dong, dong, dong...", jde se spinkat a můžete začít nanovo. Abych ale jen nekritizoval, i na ostrově se najdou světlé momenty. Dialogy s jednotlivými postavami jsou celkem zajímavé a mě osobně bavilo hledání částí textů, které mi postupně odkrývali tajemný dopis právě o tom, jaký je smysl ostrova a co na něm všichni lidé dělají. Řekněme... mělo to své specifické napínavé kouzlo. Každopádně mnoho takhle povedených momentů neočekávejte.

To co mě neskutečně dokázalo vytočit je takový ten styl hledání ,,najdi trubku ve spleti potrubí,,. Okolo mě je "x" jiných trubek, které se dají použít stejně jako ta, na kterou musím přímo kliknout. Stejně tak na sebe některé předměty mohli trochu více upozornit. Jak si má člověk všimnout miniaturního skalpelu zašitého někde v rohu obrazovky? Grafická stránka hry je pěkná, menší technické nedodělky se dají přehlédnout. Skvěle odvedené jsou krátké filmečky. Český dabing se také celkem povedl, v hlavní roli uslyšíme Václava Rašilova.

Po dohrání dech beroucí části v demoverzi jsem očekával naprostou atmosférickou bombu, která se ponese v duchu předchůdců Posla Smrti nebo NiBiRu. Bohužel jsem se dočkal nudné, zbytečně až přehnaně natahované point and click adventury s pár světlými momenty ve formě nočních můr, které ovšem zdaleka neuspokojí a spíše jen okoření neustálý stereotyp. Reprobates není vyloženě špatnou hrou, ovšem dříve vydané pecky nasadili laťku dost vysoko a jde o první hřebíček do rakve firmy Future Games.

Pro: Noční můry (zejména nemocnice), vizuální stránka hry, zábavné dialogy, povedené filmečky, český dabing

Proti: Ostrov, stereotyp, zdlouhavé postupy mezi lokacemi, zbytečné přehnané natahování děje, pixelhunting, energie,

+14

Rayman Legends

  • PS4 85
Moje první hra, kterou jsem hrál a dohrál na PS4. Přišlo mi, že se jedná o ideální hru, na které si osahám ovladač, na který nejsem vůbec zvyklý a světe div se, tahle pařba je na ovladači lepší, než by byla na klávesnici. S ovládáním se neměl sebemenší problém a tak jsem si mohl užít hraní samotné bez nějakých kixů s ovladačem.

Hrál jsem již předchozí díl, který mi přišel jako velmi zábavná skákačka a skvělá odreagovačka. Nu a tento díl nejenže drží zavedené pořádky a dává nám to, co již fungoval v díle předchozím, ale zároveň hru doplňuje o malé množství nových herních mechanik. Ano, není jich příliš mnoho, ale proč měnit něco, co fungovalo? Zároveň nemáte pocit, že by jste dostali to samé podruhé.

Velkou novinkou je, že využíváte žabího pomocníčka, což vás nutí používat nové techniky, které v předchozím díle nebyly. Hra rozhodně není lehká a především pozdější levely jsou už celkem výzva, ale zároveň se nejedná o žádné přehnané hc hraní, čili si hru můžou zahrát i ti, kteří hopsačkám úplně neholdují.

Ono proběhnout hru by bylo asi až jednoduché, ale pokud máte rádi výzvy, chcete sbírat lumíky, body, trofeje a podobné věci, kterých je hra plná, tak už to výzvou být může. Navíc časované části vám rozhodně nervy trochu pocuchají. Nemluvím o závěrečné kapitole, kde už to může hraničit s HC verzí, především pokud máte horší zrak :-).

Rayman má nádherný level design. To je slast pro oči. Ano, působí to jako kreslená pohádka, ale vypadá to moc hezky a co díl, to originální prostředí. Absolutním vrcholem jsou "hudební" levely, kdy skáčete, mlátíte a hopsáte do rytmu originální hudby a herní zážitek je neskutečný. Tyhle části jsem si užíval ze všeho nejvíc. Ostatně soundtrack má hra velmi dobrý.

Kdo by měl málo, tak autoři přidali denní, týdenní výzvy a především většinu levelů, které se objevily v díle předchozím. Ano, slyšíte dobře, s touhle hrou si můžete zahrát i předchozí díl.

Hra v podstatě nemá příběh, respektive má příběh velmi plytký. Což je trochu škoda, s tím by si autoři mohli víc pohrát, ač je pravda, že to o něj zase tolik nejde. Ale když vidíte v podstatě tu samou ukázku již popáté, tak si prostě říkáte, že malinko víc snahy není na škodu.

Celkově se ovšem jedná o hravou zábavu, na takové to vypnutí po náročném dni. K Raymanovi se vždy rád vrátím.
+14

Outlast

  • PC 65
K hře jsem se chtěl mnohokrát vrátit, nakonec se nepřemůžu. Zde jsou dojmy, co ve mě titul zanechal. Zub času už mé vzpomínky částečně nahlodal, možná tak budou lehce zkresleny dlouhou dobou, po kterou jsem se hru snažil (do)hrát.

Mám moc rád když se můžu příjemně u gamesky bát. Silent hill, AvP nebo třeba Dead Space - všechny tyto hry jsem sežral jedním dechem (ač toto nelze říci úplně o všech následovnících těchto slavných sérií).

Zde se mi však dostalo do rukou něco zvláštního. Něco, co strach negeneruje sekundárně - běžným zdvořilým způsobem, ale přímo jej primárně navozuje/zobrazuje a na nic jinýho se vlastně ani nezaměřuje.

Ale hezky popřadě: Super zápletka, výborné tajemné uvedení do děje, příjemné tempo pohybu, tuhá atmosféra - "tohle bude něco pro mě!" zvolám vnitřně po pár prvních minutách a očekávám netrpělivě, až mě hra zcela pohltí.

Brzy nacházím cestu do uzavřeného institutu a prozkoumávám prvních pár místností. Paráda. Náhle však otevírám standardně vzhlížející dveře . BÁÁÁAC!

Taková neslušná rána do sluchátek (používám opravdu dost zesílený RAZER TIAMAT 7.1 - takže subwoofery div nezapraskaly) - zvuk jakýhosi ječení a přeřvaný psychotický muziky. Hlavní hrdina začne vzdychat jak ubrečená dcérka. Se strachem (ale spíš o svůj sluch a aby hlavní postavu netrefil šlak) jsem místnost rychle prozkoumal jen lehce, vyslechl kecy příslušníka jednotky SWAT a raději rychle vylezl na chodbu. Hlavní protagonista to rozdejchával ještě asi tři minuty.

Dobře byl to jen jaksi teatrální úvod, řekl jsem si.

A tak jsem brzy okusil opravdovej gameplay - potácím se sem a tam občas mě hra (sviňsky) poleká. Tedy vyleká mě spíš hlasitým zvukem či skriptem - prostě levný a prvoplánový "LEKAČKY".

Brzy zjišťuju, co se po mě vlastně chce - prozkoumávat místnosti a hledat nebo zapínat "něco" aby se otevřela cesta dál. U toho mě ovšem nahání místní zmutovaní dementi a já se před nima (když mě změrčí) schovávám - třeba do skříněk.

Skříňka - jsou zde zpravidla dvě vedle sebe a hráč volí do které se schová. Nevšiml jsem si, že by šlo nějak vybrat tu "správnou". Prostě je to na haluz. No a pak čekám jestli dement otevře dvířka mýho úkrytu nebo zvolí tu vedlejší - otevírá vždy jen jednu (otázku proč se nepodívá do té druhé jsem raději neřešil). Asi jsem nepochopil mechanismus této minihry a volil jsem skříňky náhodně a někdy se to povedlo.

Zamyšlení:
Tento druh hororů, kde se snaží autoři vštípit hráči jak je slabej a zoufalej je možná pro někoho atmosferickej, pro mě však asi nevhodnej, neboť se mi jen těžko daří vcítit do člověka tak ustrašenýho a bezmocnýho. Možná by autoři udělali líp, kdyby obsadili do hlavní role reportérku - pak by to dávalo teprve smysl. Osobně jsem si z "chci si zahrát" vyházel tento typ hororů a raději se příště pohlídnu po něčem, kde to můžu do nepřátel naprat pulzní puškou! O:-)

Outlast není špatný dílo, pokud hledáte simulaci bezmoci, zoufalství a trýzně pak ano. O tom to je. Ovšem kvalitní "hru" jako takovou jsem v titulu přes upřímnou snahu neobjevil.
65%

Pro: Audiovizuální zpracování, námět, tempo

Proti: Skříňky, prvoplánový lekačky, zvuková nevyváženost (rány do sluchátek), neustálý vzdychot hlavního hrdiny.

+14 +17 −3

The Last Guardian

  • PS4 90
Až budu někomu chtít ukázat, že hry opravdu nejsou jen o násilí, střílení či ztrátě času, ale dokážou být pravým uměním, poběží jim u mě The Last Guardian.

Jak jinak nazvat dílo, které probudí zvědavost, hravost, naučí trpělivosti a znovu objeví um jen tak mlčky zírat dlouhé chvíle, sedět a žasnout nad těmi drobnými detaily, tou uvěřitelností a přirozeností? Jak jinak pojmenovat interaktivní zážitek, který vyvolá reálné silné emoce? Jak nazvat stav, kdy vznikne citové pouto k imaginární bytosti? Jak jednoduše popsat příběh, který duševně obohatí za hranice klišé fráze, příběh, který má moc člověk změnit k lepšímu?

Pokud i při sepisování těchto pár řádků, více jak měsíc po dohrání, musím zadržovat slzy … a selžu, měl jsem tu čest setkat se s pravým uměním.

Herně i technicky by se dalo Guardianovi vytknout lecos. Určitě hra nesedne každému, ale ten zbytek hře odpustí nad poměry dost a bude odměněn něčím, co se ve hrách běžně nevidí.

Pro: vše okolo Trica - AI, animace, zvuky; hudba ve stylu Thomase Newmana;

Proti: občasné technické obtíže; systémové nároky (Pro 4k nedává)

+14

G-Force

  • PC 80
G-Force bylo pro mě docela příjemným překvapením. Čekal jsem spíše rychle uplácanou hru podle filmu, která by jenom "otrocky" a bez nápadu kopírovala celý děj od začátku do konce. Naštěstí hra příběhově vypichuje jen zajímavější závěrečnou část filmu, kterou ve hře více rozvíjí (a možná tak vylepšuje i samotný film). Jako plošinovka a její herní mechanika fungovala celkem slušně, v průběhu se postupně objevovali noví nepřátelé a přidávala se do arzenálu nová výbava, včetně možnosti jejich vylepšení. Herní doba je také poměrně slušná, ale i když mě hra bavila, ke konci jsem přeci jenom již pociťoval mírný stereotyp. Ovládání by občas možná také zasloužilo lepší péči, Darwin se sice neovládal špatně, ale při letu mouchy Mooche jsme si musel zvykat na jeho krkolomnější ovládání.

Bokem bych pochválil český dabing. I když se oproti filmu na postavách podíleli jiní dabéři, dabing byl celkem příjemný a hlavně si hru užijí i daleko mladší hráči, kteří by se jinak trápili s angličtinou. Navíc mě překvapilo při porovnání z gameplay videí anglické verze, jak byli čeští dabéři vybráni co možná s nejvíce podobným hlasem. Rozhodně pro tuzemského vydavatele Comgad palec nahoru.

Pro: Povedené zpracovaní hry podle filmu, český dabing, slušné grafické zpracování

Proti: Topornější ovládání letu mouchy Mooche, pocit stereotypu ke konci hry

+14

Sniper: Art of Victory

  • PC 35
Nakonec jsem vydržel všech 8 !!! misí, pro mě úspěch jak Brno. Už u první mise jsem myslel, že to zabalím něco tak blbýho sem nehrál už hodně dlouho. Člověk si musí zvyknout na to, že je úplně šuma fuk jak míří + klidně můžete střílet jak se Scoutem v CSku na rychlovku prostě jedna z pěti střel tam padne, protože hra má nějaký skrytý systém trefování a povětrnostní podmínky atd to nebudou. Kdyby za mnou přišel kamoš a řekl, že tohle je jeho prvotina tak bych mu pogratuloval,ale jestli je tohle z herního studia tak je to smutný a chtít po někom za tohle peníze by mělo být trestný (na steamu dokonce 3 eura tvl). Já to měl v bundlu asi jako mnoho jiných s ghost warriorama tak uvidíme jak se chlapci polepšili.
Jinak jak psal Matador tou pistolí to jde, dokonce si můžete vzít od mrtvoly samopal, ale rozptyl při střelbě je asi kilometrový rádius což jde odpozorovat střílením do zdi nebo možná jak jsem zjistil až na konci - hrajete za borca z odboje - tak má prostě trefu jak dědek s parkinsonem nejspíš byl ale ze všech kámošů v jednotce nejlepší tak z něj udělali snipera místo kuchaře :)

Pro: Ukládání, jde to vždy a všude naštěstí, "sniper" hra

Proti: Všechno ostatní

+14

Moorhuhn 2

  • PC 55
Druhý díl z populární série arkád, v nichž jde o to, postřílet co nejvíce slepic nebo přesněji bělokurů skotských, se v tom zásadním nemění. Bodové ohodnocení za vzdálenější lovnou zvěř je vyšší, než za ty bližší kusy a i časový limit zůstal stejný.

Přibyla však spousta sestřelitených předmětů, jako je posed, strašák nebo třeba balónky. A právě tyto předměty posouvají hratelnost o kousek dál. Už jsem se nemusel soustředit jen na slepice, ale pálil jsem o sto šest i do stromu či pavouka, který na něm visel.

Moorhuhn 2 není žádný AAA titul, u kterého bych strávil několik desítek hodin, ale na odpočinkové hraní je to ideální kousek.

Pro: zábavné, rychlé, spousta sestřelitených objektů

Proti: po čase stereotyp

+14

Major Mayhem

  • PC 70
Major Mayhem je velice příjemná akční jednohubka k oddechu a vyčištění mysli při nenáročném akčním hraní. Je k dispozici jako placená verze na Steamu, ale nemajetní hráči si ji mohou zahrát prakticky na všech mobilních platformách zcela zdarma.

Jedná se v podstatě o on-rail plošinovku. Což znamená, že se nemůžete volně pohybovat, a pouze automaticky přebíháte mezi palebnými pozicemi, odkud ze zákrytu pomocí střelby kurzorem myši likvidujete teroristy, kteří se snaží podmanit svět a unesli dívku hlavního hrdiny - ostříleného vojáka US Army. A také čivavu prezidenta Spojených států. Jen občas aktivně ovládáte protagonistu přeskakováním překážek a výstupků.

K dispozici je kampaň o 45 levelech ve třech prostředích - džungle, město a poušť. Po ukončení dějové linie se odemknou režimy Arcade, Survival a Timebomb. Kampaň odsýpá velmi rychle a plynule, levely jsou krátké a snadné, ideální pro chvilkové odreagování. Základním cílem je nadělat co největší rozruch a zkázu, za což budete odměněni bodovým ohodnocením a také hvězdičkami.

Akce je dynamická, nepřátelé padají jako na běžícím pásu, později se objeví těžší protivníci a bojová technika - vrtulníky, letadla a tanky. Ale i ty je poměrně snadné udolat. Paradoxně největším problémem pro mě byly tuhé mumie v pouštní epizodě. Základem hry jsou rychlé reflexy a včasné ukrytí před střelami, nebezpečně jsou jenom ty, které jsou indikovány červeným kroužkem. Hra se pohodlně ovládá jednou rukou, střílíte levým a skáčete pravým myšítkem. Volná ruka může posloužit k upíjení kávy, uzobávání nějaké výživné pochutiny, nebo třeba šmátrání po partnerce, pokud s vámi sdílí vaše PC.

Grafika odpovídá nevážnému ladění hry a je příjemně cartoonová, vojákům padají čepičky, padlí bojovníci efektně odlétávají zejména po explozích, občas musíme ušetřit rukojmí, kteří ovšem často pod rychlou palbou padnou za oběť. K dispozici jsou powerupy nakupované za herní měnu nebo nepřeberná škála často žertovných kostýmů.

Kromě rychlé akce se objevuje další taktický aspekt, a to plnění úkolů, které jsou nám průběžně servírovány. Po splnění tří požadavků dojde k povýšení hodnosti hráče a jak počet frček stoupá, odemyká se nám pestrý zbrojní arzenál. Pistole, uzi, brokovnice, samopaly a další oblíbená udělátka. Bohužel po splnění základní kampaně jsem již nenašel další motivaci k následnému hraní. Nabízí se jistě snaha o co nejvyšší skóre v dalších herních režimech, ale bohužel se levely stále opakují, a tak nastává stereotyp.

Total Mayhem nám poskytne nenáročnou a zábavnou akční hratelnost během kampaně, za což dávám solidních 70%. Ale další zábavu a přidanou hodnotu nám hra už neposkytne. Kompletní dosažení všech hodností nebo zisk stovky achievementů je alespoň pro mne čirá uropie.

Na závěr ještě připojím poznámku k mobilní verzi, kterou jsem taktéž prošel. Je v zásadě identická. Ovládání PC verze je jednoznačně přesnější, dotekové ovládání ťukáním po displeji totiž překrývá indikátor střely. Trochu se odlišuje i aspekt odemykání zbraní, které se děje totiž za herní měnu, nikoliv za dosaženou hodnost. Takže teoreticky si lepší kousky můžete koupit dříve, zejména pokud nasypete autorům bakšiš v podobě reálné platby za herní zlaťáky. Aspoň takto autoři motivují hráče k placení, jinak je hra komplet zdarma a ani vás nic nenutí k nákupům.

Pro: Rychlá a nenáročná akce. Pěkná cartoonová grafika. Zábavná kampaň.

Proti: Stereotyp po dohrání kampaně. Relativně vyšší cena na Steamu.

+14