Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Theme Hospital

  • PC 90
Lepší simulátor vybavování nemocnice neexistuje. Theme Hospital simuloval všechno naprosto dokonale v přehledné a stylové grafice. A opět se ptám, kde je pořádný remake? 90%
+13 +14 −1

Fallout Tactics: Brotherhood of Steel

  • PC 85
Je to Fallout, nie je to Fallout? To je ta otazka! Nie, to nie je ona. Pravda, duch povodneho Falloutu sa posunul niekam inam, ale to nic nemeni na fakte, ze je to dobra post-apo X-COMlike taktická RPG akcia, kde môže vaše snaženie vyústiť do niekoľkých rôznych koncov.

SPECIAL+jednotlivé misie+celkom zaujímavý príbeh - robia z tejto hry zaujímavú alternatívu ku Jagged Alliance alebo X-COM hrám.

Pro: staré-dobré ťahové súboje, možnosť prepnúť do real-time režimu, slušný príbeh, dobrá hrateľnosť

Proti: ak niečo bolo, tak to muselo byť veľmi nepodstatné, pretože si na nič už nespomínam...

+13

Call of Duty 2

  • PC 95
Asi sem padlej na hlavu, ale mě se tahle hra prostě líbí. Svoji tupostí, svou lineárností, tím že je vše předem dáno, nádherně vybalancovanými zbraněmi, ale hlavně výtečným multiplayerem. Všechny hry přeci nemužou být nelineární a bůh ví co je ještě týhle hře vytýkáno. Prostě si na nic nehraje, hrajete si přece vy a to božsky. Tato hra je stvořena pro chvíle kdy člověk nechce uvažovat, kdy nemá náladu číst sálodlouhé texty či se hrabat v nekonečných možnostech hry. Sází na jednoduchost, na to aby se člověk zdokonaloval sám. Jak já řikám je to takové RPG naruby, nezdokonalujete avatara ale sami sebe. Ano toto platí spíše pro multiplayer, kde jsou si za dobrých podmítek všichni rovni a kdy se může každý předvést jak mu to de. Ale i singleplayer má své kvality. Je to dobrý začátek a pro ty slabší hráče jak dělaný. Mám švagra, který by si v multiplayeru ani neškrt, ale singleplayer je pro něj odreagování, kde si může na chvíli zakosit hromadu němců. Je mi jasné co se většině na této hře nelíbí a ani jim to nechci vymlouvat, ale tato hra je neskutečnou odreagovačkou.

Pro: Multiplayer, jednoduchost, linearita, skripty :D.

Proti: Ti co nechtějí linearitu ať pokračují dál, zde nic jinýho nenajdou.

+13 +15 −2

Vampire: The Masquerade - Bloodlines

  • PC 100
Nikdy sem nezažil tolik emocí s jednou hrou jako je tato. Když jsem ji poprvé hrál tak mě to hrozitánsky nebavilo, nemohl jsem jí přijít na chuť, pořád dokolečka jsem opakoval počáteční úroveň a hledal jsem co dělám špatně, za který klan mám vůbec hrát, a jak vůbec pokračovat. Tak jsem ji dal k ledu a doufal jsem že zmoudřím. Po delší době sem se k ní vrátil a začal znovu. Vše odsýpalo a já se do téhle hry ponořoval čím dál tím víc. Po prozření že tato hra je v jádru úplně božská jsem už nevěděl že vůbec existujou i jiné hry a to co se mnou provedla bylo neskutečné. Jak jen bych mohl popsat tuto hru, aby ste věděli co pro mě znamená je nadlidský úkon. Dokonalé vzpomínky na prohledávání zašlé nemocnice, kde se úkrývala děsivá upírka, souboj s vlkodlaky v parku, kdy jsem musel čekat na lanovku, návštěva strašidelného domu, kde jsem se bál otevřít každé dveře, ale i normální procházení se po městech, v kterých panoval neviditelný útlak lidí upírama a kde zábava byla prohnilá až k morku kostí. Dobře propleskněte mě radši nebo se začnu hnusit i sobě. Musím uznat že počáteční nezdary byli způsobeny hromadou bugů a celkově slabšího začátku. Ale to nic nemění na tom že se jedná pro mě jednu z her s nejvíce nadupanou atmosférou, kde kapka krve znamená více než cákanec na zdi.

Pro: Charisma, opravdu hutná atmosféra, pach krve :-E , úkoly, grafika, hudba, příběh, prostě vše krom bugů, které jsou už dnes celkem dobře opraveny hráčskou komunitou.

Proti: Pár bugů, ale když je člověk nehledá tak jako kdyby nebyly.

+13 +14 −1

Shadow Warrior

  • PC 70
Asi nelepší demoverze(shareware) všech dob. Rozsáhlé 4 levely nacpané nápady, humorem a krví. Build engine ve své nejlepší formě. Králíčci,atomovka,granátomet,brokovnice,hvězdice,katana,příchytné miny. Jaj. Avšak plná verze hry(alších 16 levelů) je už bez jakýchkoli překvapení a novinek. Hlevně design levelů pokulhává(no spíš ani nechodí). Naprosto otravné hledání(až nenalezení)klíčů. Ke konci obtížnost a panika.
+13 +14 −1

Lands of Lore: The Throne of Chaos

  • PC 90
Nádherná hra v podaní Westwoodu. Kdeže sú tie časy, keď sa táto talentovaná parta nesústredila len na tvorbu generických real-time stratégii. :) Po tom, ako Westwood opustil SSI a zanechal za sebou dva diely Eye of the Beholder, pustili sa do vlastného RPG projektu.

Ten svet je úžasný, grafické spracovanie na tú dobu rovnako vynikajúce, a vôbec nič sa z jeho kúzla za tie roky nestratilo. Rovnako príbeh hry je najprepracovanejší z toho, čomu sa u nás hovorí klasický dungeon. Výborne charaktery, výborne nakreslené :-) a v prípade CD verzie celkom slušne nahovorené (kráľ Richard v podaní Patricka Stewarta, čo môže byť lepšie ;)). Dokonca existujú nepotvrdené informácie, že svet Lands of Lore je ten istý, ako ten z adventúr o Kyrandii - len iné miesta.

Pro: hádanky, grafika, postavy, skrátka klasika

+13 +14 −1

Blackthorne

  • PC 80
Podle mě vynikající plošinovka, kterou sráží několik faktů. Za prvé byla hra až nehorázně podobná Flashbacku či Princovi, za druhé se později dostavil slabší design levelů a objevil se také stereotyp. I tak se ale jednalo o super zábavu, kterou navíc podporovala skvělá a hlavně ponurá hudba. Mezi legendární prvky této hry patří bezesporu střelba dozadu bez ohlédnutí. Střílet tímto způsobem uvázané otroky si zkusil jistě každý :-).

Pro: Skvělá hudba a zvuky, střelba dozadu, atmosféra.

Proti: Chvílemi slabší level design, později stereotyp.

+13

Syberia

  • PC 80
Syberia je hra s výtečnou atmosférou, v mých očích ji ale příliš sráží především roztahanost, kdy neustále zdlouhavě probíháte desítkami prázdných lokací (popravdě mě to docela odradilo od hraní druhého dílu). Také "silných příběhových momentů" by mohlo být mnohem více. S TLJ se tak žel nedá Syberia ani moc srovnávat.

Pro: Atmosféra, postavy, grafika.

Proti: Přespřílišná zdlouhavost a prázdnost.

+13 +14 −1

Heroes of Might and Magic IV

  • PC 90
Po stovkách hodin s HoM&M3 (rozešli jsme se v dobrém:) ) se jedná o dobré osvěžení. Grafika je taková pochybná, ale stylově není moc odlišná od třetího dílu a navíc se mi líbí. Migrace jednotek mezi frakcemi se mi naopak nelíbí, ale možnost volby mezi stavěnými budovami (kopiníka nebo balistu; rytíře nebo mnicha; anděla nebo paladina...) je dobrá.
Hrdinové - kapitola sama o sobě. V kampani se osvědčili. Když prolézáte poslední misi s hrdinou na nějakém 70. levelu, tak si pomalu vystačí sám. V normálních mapách nedosáhnete vysokého levelu, ale změna je život (oproti homam3). Dovednosti a kouzla výborné. Celkově vidím bojujícího/aktivního hrdinu kladně.
Kampaň slušná, čeština na vysoké úrovni.

Pro: skoro všechny změny proti předešlému dílu (3. díl dobrý, ale nelze hrát to samé pořád dokola, akorát tomu jinak říkat)

Proti: možná lehce nelogická migrace jednotek mezi hrady (dříve spíše antický základ, ve 4. dílu takové hala-bala-není/je-cool)

+13 +16 −3

The Elder Scrolls II: Daggerfall

  • PC 85
Daggerfall je hra, kterou jsem kdysi sháněl děsnou dobu a pak se mi náhodou dostala do rukou za babku originálka i s manuálem. Hrál jsem ji neuvěřitelně dlouho a konce jsem se stejně nedopracoval. Obdivuju lidi, kteří Daggerfall dohráli, protože to už chtělo slušnou porci času. Ta rozloha je vskutku neskutečná. Vše je navíc ve skvělé grafice, atmosféra by se dala krájet a těch možností... Prostě pecka a basta.

Pro: Obrovská rozloha, grafika, možnosti, miliony předmětů a dovedností.

Proti: Ta rozhloha je fakt až neskutečná, bugy.

+13

Aliens versus Predator 2

  • PC 85
Brilantní akční mňamka s úplně nejlepší atmosférou, kterou jsem napříč žánrem měl tu čest vidět (alespoň za člověka a za vetřelce - predátory nemám rád). Ze zbraní a boje vůbec neplyne požitek srovnatelný s Far Cry nebo F.E.A.R, ale o tomhle AvP 2 stejně nikdy nebyl. Mezi FPS velmi zásadní hra.

ALIEN dopadl ve srovnání s první hrou i filmovým univerzem na první pohled kontroverzně, není příliš bystrý ani pohyblivý (alespoň ne v klasické rovnici "ohrabaný alien vs. neobrabaný člověk"). Při prvním hraní to v pravověrném fanouškovi tam někde vzadu zůstává, nadáváte, ale při druhém už si na to beztak ani nevzpomenete. Škoda, že kampaň za vetřelce nebyla delší (i tak to ale bohatě stačí na celé CoD 4 :)). Alien také díky své značné "cáklosti" disponuje asi nejzajímavější náplní misí (vývin, aliení planeta...).

MARINE je myslím obdařen nejdelší kampaní a zcela určitě taky nejděsivější, hlavně v prvních levelech, kdy ještě nejste dostatečně otrlí. Dovedu si představit, že po téhle stránce byla hra v době vydání velký šok...

Přesvědčte mě, že za PREDATORa je hra také skvělá, a půjdu na 100%.
+13 +14 −1

Command & Conquer 3: Kane's Wrath

  • PC 95
Souhlasím, jeden z nejlepších datadisků k real-time strategii. Jak již psal fak, byl přidán globální mód, každá strana několik jednotek a taky kromě toho vylepšení k vynaleznutí, které se též strana od strany částečně liší. Zároveň mega jednotku pro každou stranu, kde třeba u GDI můžete do mega tanku naložit až 4 pěší jednotky. Tři raketometnící a jeden eng (opravuje vozidlo za jízdy) udělají svoje s hlavním trojhlavňovým dělem... :-) Taková jednotka vylepšená na maximum se stává extrémně smrtící pro cokoliv... Jinak, příběh opravdu exeluje a i když mám raději GDI než NOD, hrál se mi singl perfektně. Kane je opravdu fanatik se vším všudy a někdy mi koukání na filmečky mezi misema přišlo, že koukám snad i na nějakou propagandu... Perfektní. Po grafické a zvukové stránce se téměř nic nezměnilo.

Pro: Parádní hratelnost, 9 subfrakcí, globální mód.

+13

Mass Effect

  • PC 80
Dohráno a dojmy jsou VELMI rozporuplné...Příběh je moc pěknej (i když je zflikovanej ze všech možnejch sci-fi) a jeho podání je parádní, hudba je fajn, mimozemské rasy jsou opravdu skvěle navržené a celé universum vypadá tak nějak životně a uvěřitelně, hlavní postavy jsou báječné (škoda že interakce s posádkou zdaleka nedosahuje propracovanosti Kotorů), rozhovory jsou opravdu supr a proti jiným rpg je opravdu slast je sledovat, no a samozřejmě audovizuální stránka je na velmi slušné úrovni (jakbyne když je to jediná věc, která dneska někoho zajímá...).
A teď zápory... zcela na prvním místě je třeba zmínit jediné slovo: konzole. Tohle slovíčko mluví zcela samo za sebe. ME mohl být parádní hrou, která by se zařadila mezi klasiky žánru. Nestalo se tak, protože jde primárně o konzolovej titul. Ve chvíli kdy se člověk začne přehrabovat inventářem, pochopí proč tady konzole zmiňuju. Konzoloidní inventář je jedním velkým utrpením a teďka nemám na mysli jenom otravné řazení předmětů pod sebe. Co mě opravdu nakrklo byla totiž minimální možnost vybavování postav, kterou jinak považuju za jeden z hlavních prvků RPG. Ono vůbec všechno, co se týče předmětů je v téhle hře špatně...stále stejné kvéry a brnění, minimum míst, kde vybavení nakupovat (peníze jsou v podstatě k ničemu), a hlavně jejich "levelování", kdy se nalezené předměty odvíjejí od úrovně hráče (takže pak musíte pro získání 4 jednotek omnigelu rozebírat Kvér VIII za 300 000 kreditů, protože na obyčejná Pifátka II už nikdy nikde nenarazíte..). Přesuňme se k dalšímu nešvaru jménem repetivnost. Postranní mise na planetách jsou tím nejhorším, co jsem za poslední dobu viděl. Snad i AC byl méně repetivní než tohle. Vůbec nechápu, proč tvůrci vyjížďky a mise v naklonovaných základnách nějak nespetřili a nepropracovali, když už vymodelovali kolikrát opravdu pěkné planety. Ach ano vyjížďky... Mako je zlo, absolutní a nefalšované zlo. Kdo vyzkoušel, ví svoje. Tohle vozítko sem navíc omylem zabloudilo z nějaké tupé FPS. Postranní questy na Citadele jsou sice mnohem lepší než ty planetární, ale zrovna dvakrát originální a propracované taky nejsou. Nehledě na to, že dialogy jsou občas opravdu naivní ("Zlý kriminální bosse, rozpusť svůj zločinný syndikát a já tě nezatknu a nechám tě jít." "Hmm, tak jo."). A takhle bych asi mohl pokračovat ještě dost dlouho.
Mám prostě dojem, že v Bioware vzali Kotor, vyházeli z něj několik dobrých nápadů, dalších pár dobrých nápadů modifikovali na nápady špatné, vzali většinu mechanismů a zjednodušili je na takovou úroveň, aby je pochopil i 14-letý Jimmy z Montany, plus přidali retardované hopíkoidní vozítko, úchvatnou vizuální stránku a zdánlivě epickou rozmáchlost. A samozřejmě hektolitry HYPU. A voila, nejlepší hra všech dob je na světě...
Jestli je tohle hra roku, jak všichni nekriticky vřískají, pak jsme klesli do pěknejch sra*ček. Ne blbá hra to neni a opravdu mě mrzí, že jsem ji už dojel, jenom mě štve ten potenciál, kterej zůstal nevyužit...Chjo už aby vyšel Witcher EE..

Pro: Příběh, rozhovory, postavy, universum, grafika, chytne a nepustí

Proti: inventář a předměty, planetární mise, mako, rpg mechanismy nejdou do hloubky, krátká herní doba i herní plocha (nepočítám-li postranní planety), tupá AI, prázdné interiéry

+13

Audiosurf: Ride Your Music

  • PC 80
Sjizdeni vlastni hudby je skvely napad, pokud poslouchate tu spravnou hudbu. Kazdy styl je totiz jinak hratelny, takze zazitek ze hry se odviji od hudebniho vkusu hrace. Bohuzel vkus v hratelnosti a v hudbe nema zrovna primou souvislost, takze se snadno muze stat, ze sjizdet vasi hudbu vas bavit nebude a poslouchat neco co vas nebebere ciste kvuli hrani neni zrovna stastne reseni.

Pokud se ale trefite do te spravne kombinace hudby a hratelnosti, ceka vas zajimava hra, v ktere si jeste muzete vybrat z nekolika hernich modu a obtiznosti takovy, ktery vam nevic vyhovuje. Pak, pokud nemate smulu jako ja, ze se vam ta mrcha bezduvodne skube, je velika sance ze si hru radi casto zahrajete a budete se k ni vracet s kazdym novym hudebnim albem.

Pro: originální koncept, mnoho herních módů, znovuhratelnost

Proti: špatná optimalizace, ne všechny sklatby/hudební styly je zábavné hrát, menu má svoje nedostatky

+13

Alone in the Dark

  • PC 85
Naprosto paradni atmosfericka gameska. Pamatuju si, ze jsem ji kdysi rozehral snad dvacetkrat, protoze jsem proste nemel nervy (a odvahu) v ni pokracovat. Mezi pamatne momenty patri treba ten duch u krbu, ktery se po dotyku zmenil v megabubaka a zabil me, i kdyz jsem mu treba utek az na druhy konec baraku. Kdyz jsem pak zjistil, ze se na nej musi uplne jinak, to byly vanoce :-)

Pro: Grafika, originalita, ATMOSFERA.

Proti: Ja se fakt obcas celkem bal :-)

+13

Desperados: Wanted Dead or Alive

  • PC 90
Nesnasim westerny, ale protoze to bylo podobne mym oblibenym Commandos, zkusil jsem to. Svete div se, ta hra me naprosto uchvatila a dokonce si myslim, ze je i o malinky kousicek lepsi, nez vyse zmineni Commandos. Dohral jsem ji tusim trikrat a pokazde me bavila, tomu se rika hra.

Pro: Detailni grafika, skvele nadesignovane mise, atmosfera.

Proti: Nic.

+13 +14 −1

Mafia: The City of Lost Heaven

  • PC 95
Český klenot, který na čas pokořil GTA a zesměšnil herního Godfathera. Hra s patrně nejlepším příběhem, hudbou a dabingem v herním průmyslu. Druhý díl už snad vyšší laťku mít nastavenou nemohl. Snad jediná gameska, u které jsem měl na krajíčku.

Pro: Grafika, příběh, hudba, dabing, extrémní jízda

Proti: Pár drobných bugů, mise Fairplay

+13 +18 −5

Diablo II: Lord of Destruction

  • PC 95
Lepší datadisk byste těžko hledali. Plynulé pokračování už tak epického příběhu dostalo velmi efektní tečku. Úplně nový 5. akt v zimním prostředí, 2 nové postavy a kupa nových předmětů a příjemných featurek. Já osobně si datadisk užil ještě víc než původní hru, a to už je co říct.

Pro: Hromada nového obsahu, dlouhá herní doba

Proti: Minimální nastavení

+13

Realms of Arkania III: Shadows over Riva

  • PC 90
Musím se přidat k tomu, že Stíny nad Rivou byla absolutně parádní věc. Je škoda, že dnešní hráči absolutně netuší, o čem zde mluvíme, ale my moc dobře víme, jaký zážizek nám hra dala. Jak píše Karasman, statičnost světa byla ultimátně do očí bijící, protože osoby, se kterýma mohl člověm mluvit potkal pouze tehdy, když vývojáři chtěli a k tomu ještě pouze ve statické obrazovce kde se hovor odehrával, jak skončil a hráč byl vrácen do enginu hry, opět nikde nikdo. Kromě nepřátel samožřejmě. Ale též nemohu říct nic jiného, že jsem to prostě nevnímal. Díky atmosféře hry jsem na tuhle berličku od autorů velice rád připustil. Co se týká hudba, byla fantasická. Dokonce tak moc, že jsem jí, jakožto pán jeskyne v Dračím doupěti, pouštěl jako podbarvení při našich seancích. Když to kluci slyšeli poprvé, to jak jsem vybíral skladby pro boj, pro napětí a pro uvolnění, neměli slov a ptali se mě, kde jsem tak boží hudbu sebral.. Co se týká problémů, který zde je na konci hry popisován, nesetkal jsem se s ním a hru regulérně dohrál. Co bych hře vyčetl a co mě hodně zamrzelo, byl fakt, že souboj s dvojníkama byl několikanásobně těžší, než souboj s královnou samotnou, ten skončil doslova během pár kol, což mě hodně zklamalo... Jinak ale na Stíny nad Rivou budu vzpomínat pouze v dobrém, atmosféra této hry by se dala krájet.

Pro: Atmosféra, grafika, design, perfektní hudba, souboje.

Proti: Prázdnost a statičnost světa, při fullscreen módu bez jakýchkoli ikonek a ukazatelů, velice jednoduchý konec.

+13

Doom 3: Resurrection of Evil

  • PC 70
Velmi dobrý datadisk překvapivě ne přímo od iD, který chytře zbavil D3 všerůzných neduhů - namátkou šlo o předvídatelné respawny nebo příliš často se opakující oblasti. A grabber! Grabber jsem měl ještě o stupínek raději než Gravity Gun v HL2, protože byl tak nějak ovladatelnější a hlavně jej staří lišáci z Nerve hráče absolutně nenutili používat. A ze super náročného engine se stal během roku jen lehký nadprůměr. Pohodička za 7+.
+13