Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Need for Speed: Underground 2

  • PC 80
Spolu s NFSU1 suverénně nejlepší hra z rodiny Needů a to včetně hodnotného, leč trochu problematicky hratelného (a pod Win XP roztodivně běhajícího, grr) NFS: Porsche Unleashed. Toto si dovolím tvrdit hlavně díky jednoznačně nejlépe zpracovanému městu (alespoň pro drandění), dlouhé a rozmanité kariéře (URL závody ftw?), opět kvalitnímu soundtracku a bohyni jménem Brooke Burke, disponující sexy hláskem a nebezpečně hlubokým výstřihem. :))

K této hře se také váže můj oblíbený bug: v jednom z pokročilých závodů URL (zřejmě Underground Racing League, ale koule do ohně bych za to nedal) boti v jedné téměř pravoúhlé šikaně kolo co kolo zatáčejí doprava místo doleva. No, ještě, že se světem NFSU2 prohánějí spíše tanky než rozbitná auta "z masa a kostí".
+13 +15 −2

F.E.A.R.

  • PC 80
Strach. Do strachu má tato hra daleko. Sice se najde pár lekavých momentů, ale ty jsou v této hře jen tak navíc. Opravdové kouzlo tkví v akci. Střílení je zde naprosto nezapomenutelným zážitkem, kterej mě dokopal hru dohrát až do konce. Když zapnete bullet-time, tak cítítě každý výstřel, každou kulku zarytou v těle nepřítele, vidíte každej hrníček, kterej spadne z poličky, vnímáte a vidíte všechno. K tomu, fyzika a ragdoll efekty jsou prostě úžasné, nepřátelé nelítají po celých místnostech, ale vždy je rozstřílíte na místě a efektně (občas dojde i na nějakou tu ustřelenou ručku nebo nožku). Dobře, zní do hnusně, ale je to efektní :D. Hra má nějaký neduhy, hlavně je to věčně stejnej design levelů. Ale jak už jsem napsal, hra vás dokáže natolik uchvátit akcí, že na to ani moc nemyslíte. FEAR je pro mě jedna z nejlepších akcí, když se zaměřím na samotnej boj, v jiných směrech hra pokulhává, ale vysoké hodnocení si zaslouží, myslím si.

Pro: Atmosféra, grafika, nezapomenutelné souboje, lekačky

Proti: Level design, level design a level design

+13

GUN

  • PC 80
Tak jsem po 16,7 hodinách dohrál GUN na 100%. Ta hra mi dala přesně to, co jsem od ní čekal - skvělou zábavu pro jednoho hráče na ne zrovna dlouho, i když od "GTA z divokého západu" jsem přece jen čekal o něco delší herní dobu. Srovnání s trojrozměrnými díly série GTA (hrál jsem všechny, které vyšly na PC) je rozhodně na místě. Mise v GUN jsou zábavnější a méně stereotypní, příběh konzistentnější (ale kratší), postavy srovnatelně dobře zpracované, soundtrack kratší (ale dobrý), oblast pohybu hráče nešťastně malá. V tom posledním i v dalších ohledech mi GUN připomněl [dh-hra]beyond-good-and-evil[/dh-hra], hru, kde velikost herního světa vypadala vzhledem ke zpracovávanému tématu tristně malá, ale která jinak fungovala bezvadně. Podobně i v GUN je prostředí opravdu hezké, i když vypadá tak trochu jako tematický park ve stylu divokého západu se všemi typickými zajímavostmi přírody a architektury namačkanými na ploše půl čtverečního kilometru. Mapa je dost velká na to, aby do ní autoři mohli poschovávat 44 hroud zlata, které stylově dávají na frak nelogickým "tajným balíčkům" z GTA (i když fotografie z BGE jsou pořád mnohem lepší). Překvapilo mě dobré ovládání jízdy na koni (zatím nejpříjemnější, jaké jsem ve videohře zkusil, i když "koňské" hry nijak nevyhledávám). Opravdu výborný je konzistentní styl divokého západu - od hlavního příběhu přes hudební doprovod po zpracování prostředí, všechno má "autentický" westernový feel, který žádná z postav nekazí slušnou mluvou nebo nezacházením s koňmi (a indiány) jako s hadrami. Konzistentnost tohoto "muzea divokého západu" lehce nabourává hrdinova záhadná schopnost rozumět indiánskému jazyku a tajné zbraně, ale přinejmenším u toho druhého se to toleruje.

Pro: zábavné úkoly, atmosféra a styl (divokého západu), efektní grafika, slušná hudba

Proti: krátká kampaň, malá oblast pro pohyb hráče, špatně vyřešené načítání sektorů, slabá umělá inteligence v pokru, překombinované ovládání (na gamepadu)

+13

Halo 2

  • PC 60
Jak dopadla konverze Halo 2 na PC? Příšerně. Graficky totožné s prvním dílem, designově jsou městské lokace na opravdu mizerné úrovni. AI spolubojovníků, zvlášť ve městě a budovách, není špatná, ale prování mnoho nelogických akcí (ale potěší že si s nimi lze například vyměnit zbraně). HW náročnost je neúměrná grafické kvalitě. Orientace ve stále stejných chodbách i venkovních prostorech na vesmírné stanici či nepřátelských lodí je hodně matoucí, všade to totiž vypadá stejně (žádný pokrok od prvního dílu). Navíc je tu značná diskriminace klávesnice a myši (tipy například na zneviditelnění při hře za emzáka jsou určeny pro ovladač od Xka). Největší problém je ale ve službě Live, v naší malé zemičce tuto služnu prostě nespustíte (alespoň ne ke konci roku 2007). Tedy žáné achievmenty, žádný multiplayer.

Co ale potěší je jednoznačně příběh (i když místy je značně klišoidní a nudný, ale spousta momentů a zvratů se jen tak nevidí), Cortana a její humor, Master Chief a jeho ego by si mohli podat ruce s Arnoldem Schwarzeneggerem (je to zkrátka správný hrdina) a některé jeho hlášky stojí za to si poslechnout. Zbraně a technika jsou také zpracovány na výbornou.

Celkově nám z toho vychází jen průměrná střílečka, která ztratila i ten sci-fi náboj z jedničky...

Pro: příběh, epické momenty, zbraně a technika, Cortana a Master Chief

Proti: konverze, grafika, služba Live, orientace v opakujících se prostorách,

+13

State of War

  • PC 70
State of War je strategií ze (hodně) staré školy. Klade si za cíl přiblížit se jednomu z průkopníků v žánru RTS - legendární strategii Z. To se mu naštěstí daří výborně. Úkol misí je vždy jasně daný, dobít nepřátelskou základnu za každou cenu. V SoW máte jistotu, že se bude pořád něco dít, vždy někde něco bouchá, střílí nebo bombarduje. Tomu dopomáhá i způsob výroby jednotek - po zajmutí fabriky se sami začnou vyrábět jak na běžícím pásu. Spektakulární jsou také statické "mega" objekty rozeseté po mapách. Herně nemají žádný význam, ale perfektně ozvláštňují každou mapu, ať už jde o obrovský futuristický věžák nebo o pole velkých větrných elektráren.

Hratelnost je velmi jednoduchá (což se ale nedá říct o obtížnosti), bez zbytečných komplikací. Tady jde pouze o čistou zábavu.
+13

Max Payne 2: The Fall of Max Payne

  • PC 80
Herně je Max Payne solidní střílečkou s velice slušnou dynamikou, nabízí ovšem něco zásadního navíc a druhý díl tyto klady ještě více zvýrazňuje; komiks, noir atmosféru a v rámci žánru vysoce nadprůměrný příběh, kde nechybí ani menší (umně provedené) zpřeházení kapitol (což taky není ve hrách moc k vidění). Záporák pak patří mezi mé nejoblíbenější vůbec. Jsou zde lepší - i po hratelnostní stránce - psychedelické scény, nezmínit nelze ani hratelnou Monu; ty části, kde s Maxem spolupracuje, se totiž dají považovat za naprostý vrchol hry, co se akce týče.

Přesto se najdou dvě výrazná negativa. Prvním je délka (oba díly jsou dost krátké dohromady a co teprve každý zvlášť) a tím druhým dost divná volba obtížnosti a spolu s ní spojené zpracování konce, které považuji za jedno z nejtragičtějších, co jsem dosud viděl (tedy příběhově je konec dobrý, ale výběr ze dvou - v poměrně zásadním detailu se lišících - zakončení na základě zvolené obtížnosti, to si mohli tvůrci odpustit).
+13

DreamLand: Final Solution

  • PC 70
Je až s podivem, že v době vycházení Poldů a jemu podobných her byla u nás vytvořena takováto rozlehlá a zajímavá adventura. O to víc škoda, že na rozdíl od přiblblé série upadla do zapomnění.

Klasická adventura ve sci-fi prostředí je přesně to, co mi padne do noty. Proto tuto hru hodnotím trochu lépe než by si možná zasloužila. Vesmírná stanice Dream Land je zajímavým místem pro příběh, který se na ní odehrává. Jen škoda, že autoři nezůstali pouze zde, případně přechody do virtuální reality neudělali jen výjimečně. Většina "virtuálních" příběhů nemá s hrou prakticky žádnou spojitost a na hlavní příběh naváže leda tak na úplném konci. Děj je tím otravně natahován, postrádá jakýkoliv spád. Je to prostě jako by jste si dali pauzu a odskočili si na chvíli zahrát úplně jinou adventuru. Jinak za zmínku stojí i fakt, že musíte rozhovory odklikávat. Je to sice drobnost, ale celkem otravuje.
+13

Heavy Metal: F.A.K.K. 2

  • PC 80
Sexy hlavní hrdinka, možnost používat dvě absolutně rozdílné zbraně odděleně od sebe, každou v jedné ruce (štít + uzi, kulomet + meč a další komba :-) ), svižná hratelnost, na svojí dobu povedená grafika, akrobatické kousky Julie a vyšší obtížnost... Protřepat, zamíchat a máme tu neobvyklou akci z pohledu třetí osoby. Byla to řež..

Pro: Grafika, hra je slušná řežba, komba, obtížnost

Proti: I když vyšší obtížnost hodnotím pozitivně, někdy to byla opravdu jatka.

+13

Neverwinter Nights

  • PC 75
Neverwinter Nights je schopné RPG, trochu priklonené k mainstremu vďaka akčnejšiemu poňatiu súbojov a oživený koncept úplne pôvodného NWN. Je všeobecne známe, že príbeh hlavnej kampane NWN je viac-menej prevarené klišé, avšak slušne podaný, s niekoľkými zapamätania hodnými postavami. Bohužial, NWN dopláca na technológiu - je jasné, že sa v Bioware snažili dostať z enginu a spôsobu multi-player hrania, a schopnosti hráčov prinášať nový obsah, čo najviac, a tak trochu utrpel hlavný príbeh hry. Nie je zlý, ale snáď je to najslabšia vec, ktorá od Bioware vzišla. Na druhej strane, už čoskoro po vydaní, sa ukázala jasná silná stránka NWN a to uživateľský obsah, ktorý je mnohokrát lepší, ako pôvodná kampaň - a to už nehovorím o dvoch výborných datadiskoch k tejto hre. Skrátka osudom NWN hier je mať slabší rozjazd ale výborný záver. Preto už len vďaka datadiskom sa táto hra oplatí, obzvlášť keď sa dnes dajú zohnať za veľmi priaznivú cenu.

Pro: nástroje na tvorbu vlastných dobrodružstiev, pár zaujímavých postáv v príbehu, slušná hrateľnosť

Proti: slabší príbeh, zbytočný spolubojovníci a nemožnosť ich priameho manažovania

+13 +15 −2

Blitzkrieg

  • PC 100
U této hry jsem strávil spousty hodin.Můžu říct, že tahle RTS je u mne nejlepší, co jsem kdy hrál. Hra splňuje všechny parametry, co potřebuji k vedení litých bojů. Na Sudden Strike mě vadilo zásobování municí. Mapy byly velké, spousta nepřátelských jednotek a zoufalé množství munice. Když jsem ostřeloval pomocí jakékoliv artilérie (neberwerfel, katuscha..),tak jsem čekal i desítky minut, než se auta doplnila (bedny už byly dávno vysbírané). Zato u Blitzkriegu to bylo vyřešeno skvěle a tak sem si vychutnával mohutné dělostřelecké přípravy, vedl pěchotu podporovanou tanky a letectvem. Jedním slovem "luxus"
+13

Max Payne 2: The Fall of Max Payne

  • PC 75
Jak už tu bylo zmíněno v ostatních komentářích, Max Payne 2 je důstojným nástupcem jedničky, i když obtížnost značně polevila a ragdoll je hodně přehnaný. Dle mého názoru měl být zachován bullet-time, který se obnovuje zabíjením nepřátel a ne, aby se dobíjel během pár vteřin.

Musím se ale vyjádřit k závěru. Finále mě vyloženě zklamalo, zabít finálního bosse tím, že pomocí bullet-timu odstřelím osmi dřevěných kolíků a nechám na něj spadnout strop nepovažuji za finále důstojné Maxe Payna. Právě tím koncem v mých očích výrazně klesnul a nemohu tuto hru s čistým svědomím doporučit.

Pro: Příběh, grafika, fyzika, HW nároky,

Proti: Finále, bullet-time, ragdoll.

+13 +18 −5

Total Annihilation

  • PC 85
Těžko v té době hledat takhle nekompromisně originální (base to base) RTS. Nelze jí vynášet do nebes, protože např. ve srovnání s o rok mladším Starcraftem nemá tak vymazlené strany a tak různorodě specializované jednotky. Ve srovnání v pocitu z boje ale jasně vítězí, protože tahle hra je celá prošpikovaná výbornými designérskými nápady. Poslat ve SC své letectvo na nepřátelskou armádu znamená vzít konstantně levitující jezdím-přes-všechen-terén jednotky, které k ní doletí, zastaví a začnou si jí dávat na férovku. V TA jste poslali skupinu bombardérů, která vzletí (bez fixace na nějakou budovu), přeletí přes ní a utopí jí v efektním koberci, načež po nepřátelích zbyde pouze vrakoviště, které ve chvílích nouze můžete využít jako rychlý zdroj kovu. I námořní bitvy pro mě až do setkání s Cossacks bylo to nejlepší, co jsem v žánru viděl. Není to pouze o boji v jiném terénu s jiným typem jednotek, než na souši, ale lodě se skutečně chovají (v rámci možností) jako lodě. Když jsem viděl, jak krouží, najíždí si do úhlů hlavní a bitevníky pálí z baterií, zatímco menší lodě kolem odhání ponorky, tak jsem se fakt neubránil vrnění. Téhle hře nemám ani problém odpustit 3D grafiku, protože tu má narozdíl od řady jiných strategií skutečné opodstatnění.

Už je to delší doba, ale myslím, že to byla právě tahle hra, která mě zbavila zájmu o hry jako KKND, Red Alerty a tuhle partu (sice jsem si občas ještě něco zahrál, ale takové nadšení už to nebylo). Vidět jak něco takového dobře funguje pohromadě pro mě byl docela zážitek. Když teď o tom tak přemýšlím, tak tomu ještě pár procent přihodím. :)
+13 +14 −1

Loom

  • PC 80
Už když jsem otvíral Book of Patterns, tak jsem věděl, že tahle hra je pecka. Audio Drama mě pak totálně odrovnalo, takže jsem byl nucen odložit začátek hraní na další den a šel jsem si to poslechnout znovu.

Když už jsem hru konečně zapl, okamžitě mě pohltila skvělá atmosféra, kterou podbarvuje výborná hudba (škoda že jí není víc). Příběh pěkně odsýpal, hltal jsem další lokace a drafty, když v tom přišla podezřelá scéna, která smrděla koncem hry. A taky že ano! Po neskutečně KRÁTKÉM čase (3 hodiny) hra najednou skončila a já jen nevěřícně zíral na nápis The End. Být hra o polovinu delší, neváhal bych s 90%. Musím ale přihlédnout k výše zmíněnému Audio Dramatu, což se dá považovat za takové nezvyklé intro hry (tudíž půl hodiny k dobru) a hlavně kombo adventura + fantasy + ovládání "pomocí hudby" je z mého pohledu smrtelně dobré, tudíž zasloužených 80%. Velká škoda, že nevznikly pokračování...

Pro: originalita, nezvyklé ovládání, atmosféra, příběh

Proti: příšerně krátké

+13

F.E.A.R.

  • PC 90
FPS, která chytne a nepustí. Sice hodně, hodně lineární a s unylým leveldesignem, ale za tu Almičku, množství lekaček a navozenou atmosféru to Monolithu odpustím. Navíc vysklít místnost a bullet-timem si ten bordel prohlédnout zaslouží + poslední záběr neskutečně ruluje!

Pro: Hororová atmosféra, rozbitnost prostředí, bullet-time

Proti: Podobné interiéry, příliš přímočaré

+13 +14 −1

Medal of Honor: Allied Assault

  • PC 85
Medal of Honor jsem proběhl už snad desketkrát, ač je to pokaždé úplně stejný zážitek a snad už napotřetí přesně víte, kdy na vás ten či onen němčour vybafne. Možná ale tohle je na MoH právě to nejvíc sexy - každé zahrání je stejně ohromujícím zážitkem, tak jako je pokaždé stejně ohromující koukat na film "Zachraňte vojína Ryana" :). U úplně prvního dílu jsem oceňoval spoustu věcí, především ale různorodost prostředí: sotva dokončíte misi v mrazivém a zasněženém prostředí ponorkové základny, už jste v rozbombardované Francii a s odstřelovačkou v ruce lovíte za šumění deště schované německé snipery. Těžko dneska hodnotit grafiku, ale když není jiná možnost, zahrát si na kamarádově slabším notebooku MoH mě stále nijak neuráží , což možná o něčem vypovídá :-). Mimochodem, závěrečná mise "Storming Fort Schmerzen" a všechny její části pro mě navždy zůstanou herní legendou, která kdysi dokonale rozbušila mé srdce.

Pro: Ve své době grafika, singleplayer, atmosféra každé mise naprosto odlišná

Proti: Hoodně krátké, nedá se mířit zbraní

+13 +14 −1

Worms

  • PC 80
Tak u tyhle hry jsem u kamose na 386 stravil takovy chvile, ze jeste ted mivam obcas zachvaty smichu, kdyz si na to vzpomenu. Pojmenovat si vlastni komando jako ucitele ze stredni a nandat to treba jinym ucitelum, to bylo neco!

Pro: Skvela grafika a hlavne atmosfera pri bojich proti kamaradum.

Proti: Teren se obcas vygeneroval fakt prapodivne :-).

+13 +14 −1

Broken Sword: The Shadow of the Templars

  • PC 100
Archetyp v žánru adventur. Těžko se dá najít něco, co by Broken Sword postrádal a ani ta sebemenší chybička se tam prostě nenachází, pro mě prostě dokonalá hra.

Pro: Příběh, postavy, grafika, hudba, rozhovory

Proti: nic :-)

+13

Vlak

  • PC 90
Legenda všech legend, přes svou jednoduchost je neuvěřitelně chytlavá a zábavná. Spousta levelů, občas i logicky zapřemýšlíte...co chtít vice? Grafika navíc vůbec nestárne, naopak, je stylová a neurazí.

Pro: Nápad, délka, návykovost

Proti: Některé levely jsou hodně těžké

+13 +16 −3

Diablo II

  • PC 60
Jelikož tuhle hru všichni moji kamarádi milují, tak jsem se jí před časem rozhodl taky vyzkoušet a maximálně znuděn jsem po prvním aktu vypnul. Fakt jsem se do toho snažil proniknout, daval jsem si praci s vylepšováním, ale ta hra je pro mne příšerně stereotypní a neuveritelně jednotvárná. Navíc je hrozně tmavá a nebarevná, což mi taky nevyhovovalo. Jdete a naběhne na Vás deset goblinů (nebo něco jiného) a kydlíte. posbíráte pár zlatých a jdete dál. Naběhne na Vás pět pavouků a kydlíte a kydlíte a kydlíte.......

Pro: Řemeslně dobře odvedené, spousta možností k vylepšování postavy, délka

Proti: kydlíte a kydlíte a kydlíte

+13 +18 −5

Need for Speed: Underground 2

  • PC 80
Moje první "novodobé" NfS a byl jsem příjemně překvapen. Hraje se výborně, grafika je hezká a možností vyřádění je tu spousta. Trošku mi vadila nemožnost skočit na závod rovnou z mapy, tím se pak hra stává trochu "uměle protahovaná", ale to je vyváženo pěkně vymodelovaným městem, možností fotit auto na obálky časopisů, atd.
Hraje se dobře, vypadá dobře a je dobrá.

Pro: Grafika, hratelnost, město, foto-úkoly

Proti: Nemožnost skočit na závod rovnou z mapy

+13