Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Call of Duty 2

  • PC 55
Je zřejmé, že tu budu se svým komentářem vyčnívat. Zatímco první díl i s datadiskem byly skvělé hry, z druhého dílu jsem už tak nadšený nebyl.

Tak jako mnohé hry, i COD2 jsem hrál dvakrát. Jednou kdysi dávno a jednou přednedávnem. Když to bylo kdysi dávno, bylo to na notebooku s Ati 3650 a musím říct, že mě tehdy šokovala náročnost hry. V DX9 se hra sekala na jakékoliv nastavení a já tak byl odsouzen k hraní v DX7, čímž se hra graficky dostala na úroveň prvního dílu. Přitom zmiňovaná karta běžně DX9 hry samozřejmě zvládala, včetně i poměrně nových kousků, jako L4D, TDU atd. Z onoho prvního hraní mi ovšem v paměti neutkvělo prakticky nic. To také o něčem svědčí.

S novou mašinou jsem si řekl, že bych si měl hru projet znova a tentokrát v plné parádě. To naštěstí nebyl problém, maximální detaily znamenaly se současnou konfigurací permanentních 60 FPS - radost pohledět. Grafická vylepšení jsou opravdu velká, přičemž ale na člověka dýchne ta nostalgická podobnost s prvním dílem. Překvapil mě i přítomný post proces a bloom. Bohužel velmi nepříjemné bylo "doskakování" objektů, jinými slovy nahrazení low poly objektu high poly objektem, když jste se k němu přiblížili. Tato změna nastávala skokově a až ve velké blízkosti, takže to vypadalo opravdu hodně špatně. Stejně tak poněkud podivný byl integrovaný antialiasing, který vypadal, jako by působil jen na objekty blízké. Celkově je ale grafická stránka vydařená, nicméně vzhledem k zmiňovaným problémům na Atině bych ji označil za hw náročnou.

Soundtrack vychází z motivů prvního dílu, což je jedině dobře a je v podstatě stejně výborný.

A co samotné hraní? Ze začátku je to rozhodně fajn. Začátek v Rusku je povedený. Autoheal bych nepovažoval vyloženě za nevýhodu, nicméně...a teď se přehoupneme do kritizující půlky...autoheal vás nabádá k radikálním řešením. Savy jsou na každém rohu, takže je-li někde nějaké německé hnízdo či tak něco podobného, vy chtě nechtě zkusíte, jestli to nepůjde udělat rambo stylem. A ono to v 99 % případů vyjde. Hra vám v tom notně pomáhá. Parťáci vás okamžitě následují a velmi se činí, přičemž na rozdíl od prvního dílu jsou nesmrtelní. V prvním díle si člověk musel dělat hlavu s každým obdrženým zásahem, tady je to fuk. Tak už to ale u her s autohealem bývá.
Nicméně nejen že vám hra pomáhá v hraní rambo stylem, ona vás k tomu i nutí. A dostávám se k tomu nejhoršímu z celé hry. Klasická situace: v koridoru je překážka, za níž se krčí 4 němci, tu a tam vykouknou a vy je po jednom sundáváte. Kolikrát jsme to v prvním díle dělali? No nesčetněkrát. Ale ouha, ve druhém díle to takhle nefunguje! Za překážkou se krčí čtyři, jeden vykoukne, vy ho sundáte a co se stane? Hned tam odněkud jeden zase přiběhne! A tak znova a furt dokola. Jinými slovy z dálky nejde zlikvidovat hnízda! Jak mě to vytáčelo! Nakonec vám tedy zbude jediná možnost, přiběhnout k místu se spolubojovníky v patách a pokusit se to nějak všechno vystřílet. Nicméně ani to nebylo nutné, na normální obtížnost to přežijete většinou i bez střílení. Spolubojovníci střílí velmi dobře. Jakmile se dostanete na úroveň překážky, nekonečný spawn se zastaví. Největší sranda je, že když se podíváte, odkud to ten jeden záložní voják vždycky přibíhal, zjistíte, že tam není nic jiného než zeď apod.

Tohle bohužel dokonale zkazilo atmosféru a hru mi natolik znechutilo, že jsem dal hodnocení, jaké jsem dal. Nekonečný spawn nepřátel závislý na protnutí hranice. Tragédie, která kompletně zničila jinak vcelku pohodovou hru. Ze hry se tak stává fraška. S přihlédnutím k tomu, že se zde nevyskytovaly ani ony kulervoucí momenty, jež jsem miloval v prvním díle, zůstávám u průměrného hodnocení.

Obrázky jsem moc nedělal, zkrátka jsem tam neviděl nic zaznamenáníhodného, a že já F12kuju každou blbost... ZDE

EDIT: Málem bych zapomněl, vypnutelný křížek mě moc potěšil!

Pro: Grafika, z počátku vcelku dobré, vypnutelný křížek

Proti: HW náročnost, nekonečný spawn závislý na protnutí hranice(!)

+13 +18 −5

Alan Wake

  • PC 80
Tak jsme se dočkali. Tato velmi očekávána horrorová adventura, dříve oznámená pouze pro konzole Xbox 360 a PlayStation 3, se konečně dostává i k nám, PC hráčům. Jak si v tomto ne příliš obvyklém žánru povede, to se dozvíte o pár řádku níže.
Jak už jste nejspíš podle názvu poznali, hlavní postava se jmenuje Alan Wake a je to velmi dobrý spisovatel, který si však potřebuje odpočinout a proto vyráží se svou ženou do malebné horské vesničky, ve které doufá v odpočinek, jenže ten mu ani omylem nebude dopřán.

Hned po příjezdu do vesničky Bright Falls se Alan v místní hospodě setká s tajemnou ženou, která mu dá klíče od tajemného domu na ostrově v Cauldron Lake. Alan si myslí, že je to normální dům, který si najmul od místního majitele benzínové stanice, ale to se mýlí. Jeho žena, Alice Wake, která se mimochodem hrozně bojí tmy, taktéž nic netuší. Po příjezdu na onen ostrov zjistí, že je to vskutku malebný ostrov. Avšak po chvilce se začnou dít tajemné věci, všechna světla v domě pozhasínají a Alice zmizí. Od této chvíle začíná Alanova výprava temnotou.

Během šesti seriálově pojatých epizod se seznámíme s obyvateli Bright Falls, Alanovým nejlepším kamarádem Barrym, který ho bude všude doprovázet a hlavně se podíváme na různá místa v okolí Bright Falls, od tajemných hlubokých lesů až třeba po vodní elektrárnu. Nepřítelem v této hře nejsou až tak „hmotní nepřátelé“, jako spíš temnota, strach a hlavně jeho vlastní kniha. Temnota z jeho knihy na něj číhá na každém rohu v podobě posedlých lidí/démonů, tajemných útočných ptáků či poltergeista. A ještě k tomu nesmím zapomenout zmínit padající stromy, tajemné zvuky a mnoho dalšího. Doporučuji si velmi rozmyslet denní dobu, kdy budete hrát, neboť v noci to opravdu stojí za to a neručím Vám, zda nebudete usínat s rozsvícenou lampou. Když už mluvím o lampě, má to i svoje opodstatnění. Hlavní zbraní, kterou Alan proti temnotě je totiž světlo. Světlo, světlo a zase světlo, popřípadě jeho neodmyslitelná pomocnice, baterka. Ale samozřejmě že baterka nezmůže vše, proto je tu na to ostatní, co „nezabije“, stará dobrá „osmatřicítka“, brokovnice nebo třeba světlice a oslepující granáty. Zbraní ve hře příliš není, jenže Alan taky není žádný Rambo, tudíž je jejich počet dostačující.
Zvláštní ocenění by si rozhodně zasloužila atmosféra, která je ve hře naprosto úžasná. Při hraní v noci, kdy Vám září pouze monitor, stojí hra opravdu za to. Chvilkama jsem si připadal, jako bych byl přímo ve hře.

Po grafické stránce nemám hře příliš co vytknout, některé textury by sice mohly být detailnější, ale hlavně v noci, kdy osvětlujete temná místa baterkou, je hra stínů a světla přímo okouzlující. A když už jsem zde zmínil baterku, tak efekt baterky je opravdu perfektní, nikde jsem ještě tak dobře zpracovanou baterku neviděl. Když už jsem nakousl grafickou stránku, tak po té zvukové taky nemohu nic vytknout, zvuk je zpracován perfektně a velmi často zní opravdu strašidelně.

Ač nerad, tak musím hře vytknout i pár záporů. Jako ten největší, který pro mě je bohužel dost zásadní, je ne tak moc dobrý příběh, který je trochu zmatený a na konci hry už je zmatený dost. Chvilku mi trvalo vůbec pochopit závěrečnou scénu hry. Jako další, avšak už ne tak vážný problém byly pro mě některé nevyvážené části hry, kdy bylo velmi těžké se ubránit několika nepřátelům, ať už z důvodu velkého množství nepřátel, nebo nedostatku nábojů či baterek. Ale také musím přiznat, že takovéto místa byla ve hře snad jen dvě. Jako poslední zápor, který stojí za zmínku, je celkem nepovedená kamera a ovládání, které je zapříčiněno portem z konzolí. Ale na toto se dá zvyknout.

Tímto se dostávám k samotnému závěru. Poslední, co bych chtěl napsat je, že po závěrečné scéně následují asi 6 minutové titulky, ve kterých se na úplném konci dozvíte, že Alanovo dobrodružné putování temnotou se vrátí. Na to si však budeme muset nějaký ten pátek (zřejmě i sobotu a neděli) počkat. Zatím si musíme vystačit s tímto dílem, který si ode mě odnese hezkých 80%.

Pro: + strhující atmosféra, hlavně v noci + nádherná hra tmy a světla + krásné zpracování okolního prostředí + herní doba

Proti: - ne příliš přehledný příběh - kamera a ovládání

+13 +14 −1

Vietcong 2

  • PC --
Po úspěšné jedničce jsem doufal v kvalitní pokračování, ale šeredně jsem se spletl. Grafika stejná, ne-li dokonce horší než v jedničce, vietnamské města hrozně zpracované, modely zbraní taktéž. Jediné, co hru zachránilo od naprostého bláta, byl docela povedený dabing, pár odkazů na původní díl a především zajímavý nápad, který byl však otřesně zpracován. Hrál jsem jen hodinu, nemohu tudíž udělit žádné hodnocení, nicméně rozhodně palec dolů.

Pro: Dabing, Nápad, odkazy na původní vietkong

Proti: grafika!!!, zpracování, nuda, zbraně, zvuk

+13

Bus Driver

  • PC 70
Mám rád autobusy i trolejbusy. Bus Driver je vlastně první hra, kde si člověk hraje na řidiče autobusu. Je vlastně jedinná, protože Bus "Simulatory" od Astragon se nedají počítat jako hra :)

Na hře mi vadí pár věcí, třeba, že si nejde zvolit autobus na nějakou jízdu, vždy je určený. Další neduh je, že si nejde nastavit vlastní trasu. A o absenci kloubaků (když SCS určitě umí skript dvou spojených vozidel ze svých Trucků) ani nemluvím.

Bodový systém je vlastně hlavní náplně hry, body člověk dostavá za každou blbost. Ale to je někdy i dobře, ono stačí jezdit s blinkrem z pruhu do pruhu a máte body.

Autobusů je plno, i tras. Jsou tam klasické školní autobusy, vězeňské autobusy, se kterýma můžete jezdit jak hovada, Renaut Citybus znamý z většiny Českých měst a spousta další amerických autobusů.

Pro: Grafika, zvuky, hratelnost, město. Přeprava vězňů, obtížnost, různorodé trasy.

Proti: Lidé reagujicí na brzdu, absence kloubových autobusů a poškození i chodců.

+13

RTL Biathlon 2007

  • PC 60
Hru jsem si onehdá koupil v trafice a jako fanda biatlonu jsem si bláhově myslel, že mě čeká pár pěkných dní před počítačem. Navíc jsem měl za sebou i pár počinů studia 49games v podobě Skispringen 2005 a 2006, které mě opravdu neskutečně bavily.

Rozehrál jsem tedy biatlon, ale brzy jsem byl dost zklamaný, hra nenabízí moc možností. Zvolil jsem sice režim kariéry a začal sezónu v třetí výkonnostní třídě s vidinou postupu do vyšší v následujícím roce, což se mi sice povedlo, ale hra byla i poté prakticky stejná. Nevábné prostředí kolem trati (žádné stromy, pár 2D diváků), bezejmenní soupeři a velmi divné ovládání. Navíc každý závod trval jen pár minut. A stategicky výhodnější bylo rychle běžet a střílet co nejrychleji, případné chyby ve střelbě nebyly dost penalizovány, takže se dal závod vyhrát i s 8 chybami z 10 výstřelů.

Ze hry jsem opravdu nebyl kdovíjak nadšený, proto dost dobře nechápu, proč jí propůjčily tvář 2 největší tváře biatlonu té doby. Nicméně, koukal jsem na videa z dalších ročníků hry a protože nevypadají úplně beznadějně, tak snad někdy zkusím i další díly série. 2007 však už ne.

Pro: biatlon

Proti: ošklivost, "ovládání", jednoduchost, další ( a lepší) díly

+13

Max Payne 3

  • PC 95
Directed by Tony Scott. Rockstar Games vytesalo nový rozměr filmově laděným střílečkám, obohatilo je o dynamickou kameru, nelineární způsob vyprávění a především o důležitost hudební složky. Sper čert srovnání s předchůdci od Remedy, tahle nahláškovaná reklama na závislosti všeho druhu je videoherní události roku 2012.
+13 +15 −2

Turbo Speedway

  • PC 25
Nechvalně proslulé (a poté po zásluze zapomenuté) závody autíček. Autoři sami vybízejí hráče, aby singleplayer vůbec nehráli a radši si sehnali někoho do páru. Věřte nebo ne, tohle se skutečně prodávalo v obchodech (ale za kolik, to jsem dosud nezjistil. To abych se znovu ponořil do ceníků:) a v elektronickém manuálu plnícím zároveň funkci Readme tvůrci děkují všem, kteří si hru koupili...

Hře patří prvenství první (a na dlouhou dobu poslední, pokud ne vůbec jediné) české závodní hry pro PC, ale vzhledem k tomu, jaké kvality Turbo Speedway nabízí, to zas taková výhra není. Úplně bych ji ale nezatracoval, je docela možné, že pár nenáročných uživatelů toužících po rychlé oddychovce nad ní nos ohrnovat nebude.

PS, recenzováno ve Score č. 40, 4/1997.
+13

FlatOut: Ultimate Carnage

  • PC 50
Už jsem si docela dlouho nezahrál žádné závody a jelikož mi v pošetce leželo Ultimate Carnage, "pokračování" mnou oblíbených destrukčních závodů FlatOut 2, byl jsem rozhodnut už předem!

Jelikož už bylo spoustu vychvalujících komentářů napsáno, jsem nucen se na hru kouknout trošku z jiného úhlu! Ultimate Carnage je vlastně portnutá dvojka na Xbox 360 s přídáním pár efektů, čtveřicí nových závodníků a především režimem Carnage ... jo, a pak to Bugbear samozřejmě nezapoměl portnout zpátky na PC! Smysl téhle záležitost mi zůstane asi neobjasněn, ale zpět k vlastnostem hry.

Je to něco přes dva roky, co jsem dohrál FlatOut 2, ale i tak jsem nemohl nevšimnout, že je kariéra lautr to samé, včetně stejných závodníků, tratí a bordelu všude kolem! POKAŽDÉ jako závodník začínáte na poslední pozici! Nikoho nezajímá prvenství v předešlých závodech, či snad nějaká jiná logika. Hlavně že vidíte ten nehoráznej bordel, co způsobí po startu jedenáctka souputníků - asi to má působit cool!

A to nepůsobí, to mi věřte! Počáteční mela je prostě svinstvo a dostat se z ní na slušnou závodní pozici je rovno zázraku. Celkově jsem si závody v kariéře moc neužival (přesný opak oproti předešlému dílu). Nepotěšila mě ani umělá inteligence soupeřů, kteří mají ve zvyku se najednou vynořit odnikud, předjet vás a stylově to napálit do sloupu. Terénní nerovnosti na jinak rovné asfaltovce, bordel na trati, kdy vás sebemenší předmět může vymrštit do dvoumetrové výšky, to jsou prostě vlastnosti, které u arkádových závodů moc přehlédnout nejde!

Soundtrack je oproti dvojce slabým odvarem, ke konci už jsem si začal zvykat, ale takový Demon Speeding z dvojky zůstal nepřekonán! Smysl řvoucího metaláka, ale naprosto chápu, lepší než poslouchat tragické zvuky motoru?! Původně jsem chtěl jako novinku pochválit alespoň online žebříčky, ale některá nahrávání byla tak zdlouhavá, že mě to nakonec iritovala ze všeho nejvíce!

V kostce: pro majitele FlatOut 2 je Ultimate Carnage zbytečným portem! Nenabízí prakticky žádné novinky, kromě lehce vylepšené grafiky a Carnage módu, který dokáže poměrně kvalitně motivovat. Jako fanoušek předešlého dílu jsem maxminálně zklamán. Kdybych však Ultimate Carnage hrál jako první, asi bych byl překvapen, takhle to ale nefunguje! 5/10!

Pro: grafická stránka hry, destrukce, Carnage mód, Online žebříčky,

Proti: konzolový port, GFWL, stejné tratě, umělá inteligence soupeřů, zvuky motorů maskované nepovedeným soundtrackem, odesílání výsledků na server,

+13

Trine 2

  • PC 80
Trine 2 je ještě více kreslenější a ještě více barevnější než první díl. Tím pádem je i více pohádkovější!! Opět se setkáváme se třemi hrdiny Amadeusem (čaroděj), Pontiusem (rytíř) a Zoyou (zlodějka). Zápletka připomíná první díl ale to se dalo čekat od pohádky.
Herní mechanismus zůstal stejný, každý ze tří hrdinů má svoje vlastnosti kterými pomáhá přejít překážky v cestě. Např. kouzelní si umí přičarovat bednu či lávku, rytíř si nejlépe poradí s nepřáteli atd.
Jak již jsem psal tak grafické zpracování je ještě pohádkovější (kreslenější, barevnější). Pro někoho až kýčovité, i já našel místa kde toho bylo až příliš ale pak přišly místa kde jsem se naopak kochal barevností a pestrostí krajiny.
Hratelnost je jednoduchá, takže po dvou odehraných levelech Vás už nic nepřekvapí. Na tož Bossové kteří jsou stejný jako vejce vejci (pardon každý má jinou barvu). Jedna taktika na všechny. V tomto ohledu mě hra dost zklamala...
Doba dohraní je 8h což je na skákačku s prvky puzzlu + mini prvky rpg je Parádní!! Samozřejmě jsou zde i achievementy kterých je požehnaně a také se nabízí co-op. Bohužel jsem hru ve více hráčích nevyzkoušel, takže nemohu posoudit.
Pokud přistoupíte k Trine 2 jako k odpočinkové hře jako jsem to udělal já, budete se dobře bavit. 80%

Pro: Pěkná grafika, Nenáročná hra, Zábavnost.

Proti: Bossové, to je opravdu výsměch.

+13

Torchlight

  • PC 80
Nejsem rozhodně fanda Hack and Slash her, kdysi dávno jsem hrál Diablo a dlouhou dobu po něm nic až nyní mně uchvátil Torchlight. Chytnul mně hned svojí jednoduchostí a prostým faktem že si na nic nehraje, kašle na nějaký příběh a neláme si hlavu s vytvářením originálních questů. Prostě vyraž a vymlať dungeon, seber kořist a získáš něco zkušeností.

Grafický styl mi ke hře sednul, zvláště pak přítomnost a využítí zvířecího pomocníka který prakticky odnáší nepotřebné předměty na prodej do města, a dokáže solidně přispět v boji. Předmětů a výbavy je požehnaně, a nacházení nových je tím správným hnacím motorem proč hrát dále. Stejně tak potěší strom dovedností, kde každé ze tří povolání má možnost ubírát se pokaždé trochu jiným směrem a zaměřením.Navíc příjemným prvkem je rybaření a získávání různých typů ryb které přemnění Peta na různé druhy potvor. Musím ještě vyzdvihnout hudba která je perfektní.

Torchlight je zkrátka parádním překvapením, které dokáže pohlit, a svojí jednoduchostí přikovat k PC.

Pro: Jednoduchost, návyková hratelnost, grafický styl hry, Pet, hudba, strom dovedností

Proti: Absence multiplayeru, někoho může přepadnout pocit stereotypu

+13

Mass Effect 2

  • PC 100
Nebudu vás unavovat ságo dlouhými komentáři jako každý ;-). Mass Effect 2 proti jedničce prřináší řadu změn. Příběh je na MAXIMÁLNÍ úrovni. Hra se posunula především ve zbraních a krytí. Grafika je naprosto vynikajicí a přistihl jsem se, jak jsem se 5 minut kochal výhledem na planetu ve stroskotané lodi kdy zachraňujete Jokera, hned na začátku. Velmi se mi líbí jaký má příbeh každý člen týmu, a že jich je sakra hodně. Hru si každý zamiluje, každý kdo si ji zahraje. Když si zamilujete hru, jste v tom. Budete se maximálně snažit a udělat vše pro to, aby vám přežil každý člen týmu, a každá ztráta nějakého člena, vás bude mrzet. Pochvalu si zaslouží i to, jak skvělé to navazuje na první díl, a jak všechny tří díly jsou krásně propletené. Pro mě je to jedna z nejlepších her co jsem kdy hrál s úchvatným příběhem a úchvatnou grafikou!! Pro mě něco, jako filmové STAR WARS :) zkrátka dokonalé a mých 100% hovoří za vše :).

Pro: Grafika, příběh s velkým P, rozhodování se, hodný nebo zlý

Proti: Vubec NIC :)))

+13 +15 −2

Super Meat Boy

  • PC 75
Zprvu značně návyková, "prďácká" plošinkovka s flákotou usměvavého masa v hlavní úloze (asi nějaký potomek Masového kašpárka), jehož jedinou zbraní je mrštnost jeho lepkavých skoků a přesnost jeho krvavých úhybů, která dává hráči svým jednoduchým designem malých kol prožít, zvláště proti vyvedeným bossům, oddychový feeling chvilkové masochistické perverze, se někde v pátém světě lomí v natolik drsnou záležitost, že s každým dalším levelem zvažujete, máte-li dostatek odhodlání na mraky času ubírající pokusy o zdolání dalších a dalších kol o vzrůstající jednotvárnosti, nebo máte-li ji odložit na dobu neurčitou, ne-li přímo k ledu. U mě, bohudík, převládla ta druhá varianta.
+13 +15 −2

International Rally Championship

  • PC 80
International Rally Championship (dále IRC) by se dal nazvat takovým rozsáhlým datadiskem předchozího dílu. O zprovoznění této hry na mém novém počítači jsem se dlouho snažil, nakonec mě napadlo nainstalovat Windows 98 místo XP na můj předešlý starý počítač (Pentium 3). Na úvod mě potěšilo krásně zpracované menu, které se vzhledově od předchůdce výrazně liší, je nejen hezčí, ale i přehlednější. Oproti NQRRC přibylo mnoho tratí zasazených do krásných prostředí, několik vozidel a také pár zábavných módů. Co ale autoři zcela vypustili je pohled z interiéru, který všechny předchozí díly obsahovaly. Na výběr je tedy pouze ze dvou pohledů kamery, nejčastěji jsem vyžíval kameru situovanou za vozem. Stejně jako v minulém díle, i zde chybí ruční brzda, díky arkádovým jízdním vlastnostem vozů jsem ji ani moc nepostrádal. Samotné ježdění je velice zábavné, na čemž má podíl zejména povedený jízdní model. Hraní jsem si nejvíc užíval na klávesnici, s volantem se mi zatáčení zdálo příliš citlivé.

Grafická stránka byla ve své době pěkná, ani dnes rozhodně neurazí. Vozy se svým reálným předlohám věrně podobají. Vzhledem k datu vydání nepřekvapí, že keře, stromy i diváci jsou placatí. Co naopak potěší, je hodně rozmanité počasí, některé etapy se jedou za husté mlhy, jiné za sněhové vánice nebo silného deště. Obrovské plus si IRC zaslouží také za přítomnost editoru tratí, je škoda, že ho novější Rally hry postrádají.

Kdybych měl říct, co se mi na tomto simulátoru nejvíc líbilo, určitě bych se zmínil o bohaté nabídce aut, tratí i módů, dále o zábavných arkádových jízdních vlastnostech vozů nebo také o přítomnosti editoru tras. Každého z nás jistě potěšilo, že je ve hře obsažena naše Škoda Felicia. Nějaké zápory se samozřejmě najdou, kromě absence pohledu z interiéru se ale jedná o takové drobnosti, které zážitek z hraní moc nenarušují. Podle mě nejlepší Rally hra až do vydání prvního dílu Colin McRae Rally.
+13

Život není krásný 7: Útěk z věznice Georgetown

  • PC 85
Život není krásný je bez diskuse největší kult české freeware herní scény! Protože jaké jiné dílo se může pochlubit sedmi díly, již dvěmi (brzy třemi) filmovými reakcemi a mohutnou a i přes zamrznutí projektu stále živou fanouškovskou základnou? Na všech dílech je nádherně vidět stoupající kvalita a poslední tři díly už jsem schopen hodnotit i podle kvalitativních měřítek herního žánru a nejen jako ryze srdeční záležitost. ZNK se mi svým absurdním, brutálním, nekorektním, perverzním, sexistickým a rasistickým humorem vyloženě trefuje do noty! U sedmičky je už skvěle znát posun co se týče grafiky [spoiler]a přestože hra je kratší kompezuje to geniální druhý konec (trochu podobný jak u 5, ale mnohem líp promakaný![spoiler]
+13

Race Driver: GRID

  • PC 50
Dříve jsem považoval Codemasters za jednu z nejlepších společností, která vydává závodní hry. Zhruba v roce 2006, to znamená v době vydání posledního dílu povedené série TOCA, se tato společnost rozhodla pro jakousi revoluci, která u většiny hráčů vzbudila obrovské nadšení. U mě, jakožto zkušeného hráče všelijakých závodních her, nikoliv. Právě GRID je asi druhou závodní hrou vydanou po tomto zlomovém roce, již nenese jméno populární závodní série TOCA, je to ale určitě dobře, neboť TOCA měla odpradávna blíže k simulátoru, zatímco GRID má blíže k arkádě pro široké masy. Nyní už pár řádků k tomu, proč mě GRID nezaujal a beru ho jako průměrnou závodní hru.

Ve srovnání s Race Driverem 3 citelně ubyl počet vozů, tratí i módů, zato se výrazně zlepšil režim kariéry, který hráče nenásilně provede všemi věcmi obsaženými ve hře. Hned po načtení závodu mě dost zarazila absence jakéhokoliv nastavení vozidla. Chybí zde též kvalifikace, ve které si většinou zvykám na vůz a zkouším, kde jsou limity průjezdů různými zatáčkami. Hra mě prostě hned hodila na náhodně vybranou startovní pozici. Poté samozřejmě následoval start a první vyzkoušení chování vozidla. Díky všudypřítomnému kouři a přesvícené grafice je snad nemožné se těsně po startu nějak zorientovat. Ovládání vozů je strašně citlivé, s volantem mi to přišlo prakticky nehratelné (zkoušel jsem všelijaké nastavení, ale nepomohlo to), tudíž jsem si zkusil zajezdit na klávesnici, se kterou jsem pařil snad všechny starší hry od Codemasters. Bohužel zlepšení se nekonalo, projet po ideální stopě zatáčku pro mě byl nepřekonatelný problém, díky pomalým soupeřům ale nebylo těžké dojet na dobré pozici. Při nájezdu na cílovou rovinku na mě čekalo další nemilé překvapení. Kde je kruci boxová ulička, abych si mohl vůz třeba opravit, doplnit palivo či nasadit čerstvé gumy? Později mi ale došlo, že autům nemůže dojít nikdy palivo a na pneumatikách se dá bez rizika ostře jezdit klidně i 40 kol, neboť nemají systém opotřebení. Hra na mě neudělala vůbec dobrý dojem, a tak jsem ji na chvíli přestal hrát.

Při pohledu na kladné recenze GRIDu a na velmi vysoké procentuální hodnocení hráčů na všech herních stránkách jsem se rozhodl dát GRIDu druhou šanci. Přeci není možné, aby se můj názor na závodní simulátor tak lišil od ostatních. Zatímco mé první hodnocení GRIDu bylo celkem přívětivých 60%, po druhé šanci se snížilo na průměrných 50%. Bylo to dáno hlavně zjištěním, že v závodech neplatí žádná pravidla, například hloupé zkracování trasy zůstane bez povšimnutí, stejně tak komisařům nebude vadit napodobení kamikaze do pilota před vámi. Grafickou stránku taky nemůžu hodnotit pozitivně díky přesvícenosti a přehnanému blur efektu. Nějaká procenta navíc jsem tedy udělil za pěkný systém poškození, mnoho pohledů kamery nebo také za rozmanitou nabídku vozů. Součet těchto věcí ale nestačí na vyšší hodnocení.

Společně s Colin McRae: DiRT se jedná o hry, které mě nejvíce zklamaly. U Codemasters si ale mé sympatie získali zpět díky navázání na sérii F1 od Electronic Arts hrami F1 2010 a F1 2011. Už se nemohu dočkat dalšího dílu efjedniček a vydání druhého GRIDu očekávám s napětím, snad v mých očích nebude tak špatný jako první díl.

Pro: Systém poškození, pěkné menu, bohatý výběr z pohledů kamery, rozmanitá vozidla, velké množství počítačových soupeřů, dobře zpracovaná kariéra.

Proti: Oproti TOCA Race Driver 3 zredukována obsahová stránka, na můj vkus nepřirozená grafika, příliš citlivé ovládání vozidel, chybí kvalifikace či volné tréninky před závodem, žádná možnost si vůz nastavit, absence zastávek v boxech, a tak dále.

+13 +14 −1

NBA 2K12

  • PC 100
Konečně! Řekl jsem si, že napíši komentář až vyhraji titul. Po 82 zápasech v základní části a po přetahované v playoff. Jsem ve finále v posledním sedmém zápase vyhrál vysněný titul NBA. Juhu!!
Tak a teď to vezmeme hezky od začátku. Jsem baskeťák každým kouskem těla, takže je možné že budu přikreslovat ale zase mám za sebou pěknou řádku basketbalových her. Už to začalo na Saga Mega Drive a legendární Michal Jordan Vs Larry Bird a na to hned šli další NBA JAM, NBA live, Hyper Dunk atd. ale NBA 2K12 je úplně o ničem jiném.

První zapnutí NBA 2K12 Vás hned přivítá Michael Jordan a k němu pohodová hudba. V Menu na Vás čekají poslední finalisté NBA na připadnou rychlou hru. Menu nabízí několik herních módu (sezona, playoff, legend a další). Byl jsem tak natěšený na tuto hru, že jsem hned dal quick game abych viděl jak ta hra vypadá. Po první čtvrtině jsem musel skončit jelikož jsem jenom pobíhal sem a tam totálně k ničemu. Tak tedy přišel na řadu trénink. Po hodině tréninku jsem koukal kolik je vlastně možností dát koš, jak se uvolnit s míče, jak se uvolnit bez míče atd. Člověk co hraje v reálu basketbal, tak mu to přijde automatické ale ve hře? To mi hlava nebrala :-)
Grafické zpracování je perfektní, postavy jsou propracované a samozřejmě co nejvíc podobné živým hráčům. Zvlášť se mi líbí některá gesta, které jsou u známých hráčů. V další řadě hlediště žije alespoň půlka druhá půlka je placka jako Pro Evolution Soccer.
Hudební doprovod je převážně Hip Hop a takový Old school. Samostatné zvuky jsou povedené a co je naprostá špička, tak to jsou komentátoři i komentátorky. Neustále na vás chrlí nějaké statistiky, dojmy, reagují na hru, prostě paráda!!

Jediný co bych vytknul hře je absence národních týmu plus bych si rád zahrál evropskou ligu. Když to má každý hokej i fotbal, tak mi to tady trochu chybí.
Ps: Národní týmy by měly být v NBA 2K13. Tak uvidíme :-)

Verdikt je jasný 100% jinak to ani nejde. Všechny ostatní basketbalové hry byly opravdu jenom hry. NBA 2K12 to už je skutečný basketbal.

Pro: Grafika, Herní módy, Komentátoři, Pohyby hráču.

Proti: Chybí národní týmy a evropské týmy.

+13

The Walking Dead - Episode 2: Starved for Help

  • PC 65
The Walking Dead - Episode 2: Starved for Help mě bavila takřka od začátku do konce (2 - 2,5 hodiny hraní). Druhá episoda je zajímavější, napínavější a dramatičtější než její předchůdce.
Nicméně mám stále problém s tím, že WD byl prezentován, jako horror adventura a po té ve hře není ani stopa (chtěla jsem si to ověřit na Telltale stránkách, ale jsou 45 minut mimo provoz). Ve hře se neobjevuje ani jedna hádanka. Jediné co se vyžaduje od hráče je, že bude držet klávesu W, častější klikání na myši a občasné stisknutí Q a E. Někomu to může přijít jako plus, někomu ne, ale já bych rozhodně uvítala víc akce od hráče.
Problém jsem měla i grafický, při 50% rozhovorech se postavy podivně trhali, nebo přinejmenším na začátku konverzace se postava podivně sekla. Také kamera občas zazlobila a to mě vyrušovalo z dobrého požitku z napínavého příbehu ( např. Ke konci episody jdete k autu se zásobami jídla a když se s Leem zastavíte, nohy mu levitují ve vzduchu. Taky mě už nervovalo jít od jednoho konce zahrady do druhého bez možnosti běhu.
Jak taky uvedl už Garret, zarazili mě občas nelogické dějové zvraty ( např. proč nikdo nehledal Marka - viz.Garret- nebo: je scéna, kdy zjistíte, že všichni jedí lidské maso, tak se Mark doplazí do kuchyně - čili spodní patro. A o nějakou chvíli později ho v další scéně, již v kůži zombie, vidíte v horním patře natahovat ruce. Nemyslím si, že by beznohá zombie rejdila nohoru a dolů, jak by se jí zlíbilo Prostě scény, které vás zarazí a opět vás to trochu vyhodí z příjemného hraní.
Nicméně co je na jedničku je příběh, voice acting (dabing), hudba, atmosféra a psychologie postav. Také se mi líbí grafika/styl komix.
I když stále nemohu Telltale odpustit, že na tak slibné hře nepracovali víc ( a že nevydávají episody, jak slíbili :), tak se mi tato episoda docela líbila a jsem zvědavá, co přinese třetí díl: Long road

Pro: atmosféra, psychologie postav, příběh, voice acting (dabing), hudba

Proti: absence hádanky (nulová akce od hráče), grafické potíže (trhané pohyby, kamera ap.)

+13 +16 −3

Hellgate: London

  • PC 55
Co může být úžasnějšího? Octnout se na Trafalgar Square s kamarádem, který se snaží svým štítem a palicí odhazovat desítky dotírajících zombie a nižších démonů, zatímco já se snažím jako střelec zaujmout pozici. Kolem něj se vrství těla a kusy masa na obrovské hromady, ale nekonečná vlna se zastavit nedá. Jeho health bar nezadržitelně klesá, až je donucen o několik kroků ustoupit. A pak o pár dalších. V poslední chvíli se mi podaří skočit za pytle s pískem, které tu zůstaly po posledním výsadku templářů, to už je nemrtvý dav tak blízko, že bych po nich mohl plivat. Aktivuji schopnost, která zkrátí intervaly mezi střelami a s věrnou puškou ozářenou aurami démonických relikvií nacpaných do jejích vnitřností se pouštím do díla. Nemusím mířit a přesto pokaždé zasáhnu. Po pěti minutách zuřícího boje jsme vyčerpaní, ale zdá se, že jsme to zvládli. Přežili jsme. Pak se ozve ohlušující řev, stojíme uprostřed náměstí jako přimražení. Z nebe se snáší obrovský démon s netopýřími křídly - narozdíl od pop-pohádek, tenhle ani zdaleka nemá lidské rysy, dokonce ani nechodí po dvou, nýbrž stojí na šesti kovových hmyzích nohách nějakým způsobem přidělaných k tělu, které připomíná housenku. Kreatura mávne mečem a ze střechy se po zdech rojí stovky nebo možná tisíce jakoby pavouků. Ve sluchátkách mi zapraská a ozve se: "Problémy, pánové?"
Poslední člen týmu, který se někde zapomněl, konečně dorazil. A má raketomet. Vytahuji dva příruční samopaly, paladin přezbrojuje na dvouruční kladivo. UUUUUUUUUaaaaaaaaaaaaaaa! A běžíme na zteč!

Hm, tak přesně tohle jsem od hry očekával, když jsem si přečetl ZOOM ve Score. A je to přesně to, co jsem nedostal.
Hra vybízela k působivým arénám v exteriérech a vlnám tupých a nepříliš silných, přesto působivě vyvedených nepřátel ve stylu Serious Sama, kteří by byli občas vedeni nějakým unikátní subbossem - vojevůdcem. Místo toho se nám dostalo naprosto nezajímavých nepřátel tvořených bez špetky nadšení, drtivá většina z nich ani nepůsobí děsivě. Malá sestřenka, která se na mě dívala, jak hraju, prohlásila, že "ty ďáblíci jsou roztomilí" a já si konečně uvědomil, co mě v uplynulých hodinách tak žralo.
RPG systém je vůbec špatně vymyšlený, ani po vyzkoušení všech tříd jsem nedokázal najít sympatie byť k jediné z nich. Absolutně mě nezajímalo, kam cpu bodík dovednosti, protože mi to prostě bylo ukradené. Necítil jsem potřebu používat aktivní skilly a i po nakrmení pasivních jsem nezpozoroval žádnou závratnou změnu stavu mojí postavy. A vlastně totéž platí i o atributech. Bez nějakého tušení jsem si prostě řekl, že moje kabalistka-vyvolávačka (sexy mulatka s piercingem a krátkými vlasy, která nápadně připomínala Rihannu) asi teda potřebuje manu (pozor, nepotřebuje!), tak jsem cpal do many; nevydržela moc zásahů, tak jsem poctivě krmil i odolnost (měl jsem několikanásobně víc HP než many, což je u kouzlícího charakteru trochu nezvyk) a protože jsem snad nepotkal jediný požadavek na sílu, který bych nesplnil, síla měla svůj bodík jednou za dva tři levely, zatímco přesnost jsem ládoval, abych mohl používat alespoň nějaké zbraně (kabalisté mají většinou zbraně nadálku, které mají tak strašně podivnou střelbu a účinek, že jsem si prostě pořídil plamenomet a bleskomet a další možnosti zkrátka neřešil). Hádám ale, že kdybych se rozhodl pro jiné rozvržení statistik, nemělo by to prakticky žádný vliv na hru jako takovou alespoň do chvíle, kdy nepřestanu krmit odolnost.
Zbraně a výzbroj jsou zpravidla opravdu hezky a zajímavě vymodelované, jen je věčná škoda, že se chtěli autoři nutně lišit od všech ostatních na světě. Mnohdy tedy nevěřícně zíráte na podivné žluté jakoby klepeto nebo žihadlo, kterému trvá tři vteřiny držení výstřelu, než vyprdne jakýsi roj hmyzu, který je asi polointeligentní - nevím, nepochopil jsem, co dělám, ale viděl jsem, že občas nepřítel zemře. Vylepšování zbraní a crafting je naopak to nejúžasnější a nejstylovější, co jsem viděl a celé Diablo se může jít zapíchnout rohem z krávy. Celou dobu hraní jsem neměl neustále peníze, protože jsem pořád něco zkoušel a vymýšlel a vůbec mi nebylo líto času, který jsem tím strávil.
Nevím, jestli má smysl se zmiňovat v Diablovce (byť z pohledu první osoby) o rozhovorech nebo questech, nicméně díky super kampani předcházející vydání, která obsahovala různé dramaticky sestříhané filmečky (nakonec jsem se tedy dozvěděl, že šlo vlastně hlavně o rozstříhané intro) a hlavně sbírku knih, čekal jsem tedy logicky snahu vyčerpat z toho maximum. Abych to dál neprotahoval - jakýkoli psaný text se na obrazovce objeví, je debilní, což teď nemyslím jako vulgarismus nebo urážku, ale skutečně jako medicínský termín. Je sice zajímavé, že snad každá postava má nějakou psychickou poruchu, ale časem se to opravdu okouká a později to už ryze obtěžuje. Questy jsou variací zabij/přínes, občas malinko ozvláštněné nějakým logickým důvodem, ale vždycky (což je u diablovky očekávatelné).
Lokace jsou naprosto příšerně navržené (obzvlášť cokoli v podzemí) a to dokonce i ty, které vychází z reálných předloh. Vůbec mě nezajímá, že třeba takhle vypadá Londýn, jsou jednou krucinál designéři, tak mají nadesignovat pořádné lokace a v nějakém rozumném objemu. Takhle mám pocit, že snad i výkumná centra a základny na planetách v Mass Effectu byly pestřejší než tohle. Strašné.
Hlavní tahák - multiplayer - jsem už vyzkoušet nestihl, protože EA ukončila servery a jak to rozchodit s přáteli jsme nevyluštili.

Takže závěrem - dostává se nám příšerně nudná hra, kde vás absolutně, absolutněji a nejabsolutněji nic nežene do hraní. Je vám úplně jedno co děláte. Děj nemá gradaci, ale OK, to se tak nějak od tohoto typu hry čeká (ačkoli Diablo II ukazuje, že to jde - aneb čtvrtý akt), nicméně očekával bych zběsilou honbu za předměty nebo zkušenostmi, úžasné výzvy v zajímavých a správně OP bossech, ale ani to se tu neděje. Takže prakticky jediné, čím může Hellgate: London zaujmout, je narace. Narace, kterou vůbec nevyužívá. Narace, kvůli které (společně s pohledem první osoby) jsem toužil si hru zahrát. Takže si raději někde pořiďte knihy Mela Odoma, které jsou velmi příjemně odpočinkové a než vysokoškolákům začne škola, poskytnou ještě poslední intelektuální oddechnutí
A taky docela ujde grafika, kterou si v těch několika exteriérech vychutnáte, ale pak jste znovu nemilosrdně uvrženi do nudných, koridorových a zkopírovaných tunelů.

Pro: Narace, snaha o něco jiného, systém vylepšování předmětů, příjemně detailní customizace postavy, některé exteriéry, docela hezká grafika.

Proti: Nuda, nuda, NUDA! Nevyužití narace a vůbec všech možností, které se z Londýna dají vycucat, nudní nepřátelé, většina zbraní, úkoly, interiéry/tunely, chybějící motivace ke hraní, hudba, podivně fungující systém atributů, nudné skilly, nevyužití potenciálu

+13

Cursed Mountain

  • PC 65
Cursed mountain je naprosto průměrná hra která hráčům připravý pár nepěkných okamžiků. Ke hře jsem přistupoval na to že je to béčko o kterým jsem ani neslyšel a k tomu že je to survivor hra. A jak je známo survivor hry a to teprve porty moc dobré nejsou. U CM tomu není jinak. Chvíli jsem hrál hru na PC ale tak děsně mě štvala že jsem šel do wii verze(možná proto mám tak vysoké hodnocení oproti ostatním).

Takže nejdříve bych vyzdvihl pár plusů. Příběh je celkem kvalitní, sice je to klišovitá šablona ale dobře se to poslouchalo a cutscény se mi poměrně líbily, jen bych možná vystřihl některé tupé dialogy hlavního hrdiny. A taky se mi moc nezamlouvala ty Budhistický kecy. Grafika je poměrně slušná na WII. Na PC je to sice už trochu horší ale podle mého je na to WII slušivá. A největší plus patří ke krajině, v jaký jiný hře lezete po horách? Sice je mi trochu líto že tu nebylo více možností ohledně lezení ale i tak zasněžené hory mají něco do sebe.

Což je ale bohužel všechno k plusům. ted přijde to horší. Třeba nepříjemná zdlouhavost, cutscény se v některých momentech objevují strašně nevhod a občas naštvou, je sice fajn že se objeví a nic se nemusí načítat ale občas mě to naštvalo. Další velkou nevýhodou jsou rozmístěné checkpointy. Jakožto survivor hra se hra ukládá sama, ale tady je to strašně nepříjemný některý checkpointy jsou strašně daleko od sebe, a někdy mě totálně vytočilo když jsem shlédl animaci(která nejde přeskočit!) chcípnu a animaci musím zkouknout znova protože checkpointy byly až před ní. Hlavní hrdiny je taky pěkný dřevo,místo toho aby něco přeskočil tak to jde složitě obíhat. Takže skoky a cokoliv jinýho tu není povoleno. A navíc hlavní hrdina je strašně pomalej. Když jsem chtěl seknout tak jsem musel hodně rychle a kolikrát jsem se do ducha netrefil. Ovšem co mě bravurně nasr*lo byly ty debilní kouzla. Z toho bych vraždil na WII byly celkem fajn, přeci jenom mávat wii ovladačem je snesitelnější než retardovaně mávat myší po stole. Navíc ty kouzla jsou strašně stejná, takže to akorát prudí.

Takže abych to shrnul hra mě nepřekvapila ani neznechutila, jen je strašně zdlouhavá takže doporučuji spíše lidem co rádi survivor a i oni raději velkou opatrnost.

Pro: prostředí, příběh, na wii grafika

Proti: zdlouhavost, kouzla, nepřeskočitelné animace

+13 +14 −1

Conflict: FreeSpace - Silent Threat

  • PC 70
Datadisk Silent Threat již tak neoslnil jako původní Freespace. Výsledný koktejl není sice namíchán zásadně špatně, ale nemá v sobě ten oslnivý nádech, kterým by mě připravil o střízlivý pohled na hru. Nicméně akční vesmírný simulátor je to pořád výborný a i zde jsem po některých úspěšně splněných misích těžce oddychoval svírajíc joystick ve zpocených rukách. Musím ovšem zdůraznit to slovo "některých", jiné jsem totiž dohrál po pár minutách aniž bych se dostal na provozní teplotu. Nevyváženost obtížnosti jednotlivých misí tak je ve hře až nepříjemně patrná a závěrečná mise se skoro nezničitelnou lodí (a to i na obtížnost Easy!) a neustále se respawnujícími nepřáteli je opravdu hřebíček do rakve.

Z příběhu mám docela rozporuplné pocity. Kladem totiž je už to, že datadisk vůbec nějaký příběh obsahuje. Taky jsme se mohli dočkat jen několika samostatných misí jako u mnoha jiných datadisků. Příběh sám o sobě dokonce není nezajímavý. Přesto mi nedokázal poskytnout ten hnací motor jako v originální hře. Příběh je zde podáván jen formou brífingů a zpráv a musím upřímně říct, že mi skvělé cutscény z Freespace hodně chyběly.

Bez ohledu na výše uvedené výtky jsem zde ale strávil dalších 14 hodin mezi Terany, Vasudany a Shivany, z nichž většina se vyznačovala skvělou hratelností a o tom to nakonec je.

Pro: Hratelnost, Prostředí, Grafika, Zvuky

Proti: Závěrečná mise, Nevyvážená obtížnost misí

+13