Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Clustertruck

  • PC 80
Hlavným cieľom hry je v každom leveli preskákať z jedného konca na druhý cez kamiony. K dokončeniu úrovne vám môžu pomôcť aj schopnosti ktoré ale používať nemusíte.

➤svety a úrovne v nich: čo sa týka grafickej stránky levelov tak vyzerajú možno jednoducho ale tejto hre to len prospieva. V hre sa nachádza 9 svetov, dva bonusové a môžete si zahrať množstvo map vytvorené hráčmi. Mňa osobne najviac oslovil halloweensky bonusový level a zo základných posledný pekelný. Určite som nečakal že nakonci bude bossfight. Trvalo mi ho prejsť trošku dlhšie ale nebolo to nič extra zložité.
➤schopnosti: pomôžu vám lepšie prekonávať jednotlivé úrovne. Schopnosti typu grapling hook, jeetpack, spawnutie kamionu alebo zmrazenie všetkých kamionov sú možno pekné ale skoro zbytočné. Osobne som využíval len double jump a spomalenie času.


!! Záverečné zhrnutie !!
Daľšia hra ktorú som si kúpil len vdaka Drektovej výzve. Ale narozdiel od tej predchádzajúcej bola táto veľmi slušná. Kto by povedal že preskakovanie z kamionu na kamion môže byť taká sranda. Hru som prešiel aj bez používania schopností a nebolo to nič zložité. Pokiaľ hľadáte niečo pri čom si oddýchnete (aj ked to znie pri tejto hre divne ale oddychnuť sa tu dá pekne) tak Clustertruck je správna voľba. Ale asi by som nedoporučil ju kúpiť za plnú cenu ale počkať si ked bude jej cena niekde okolo 5€.

➤Čas strávený v hre: 8 hodín
➤Achievementy: 17/19

HODNOTENIE: 80/100%
+13

James Cameron’s Avatar: The Game

  • PC 50
Když hrajete hru, která v ničem nevyniká, ještě to nutně neznamená, že to nebude příjemný zážitek. Když je hra hloupá svým příběhem, může se třeba dobře hrát. Pokud však ani úkoly a souboje za moc nestojí, už moc nezbývá čeho se chytit.

Z Avatara jsem naštěstí zklamaná jen lehce. To především proto, že jsem prostě čekala docela špatnou hru. Něco takového jsem dostala. Staví se na filmové předloze, ale nic nového se nepřináší. A úkoly jsou hloupé, jiné vyjádření pro to nenajdu. Jen proto, abyste měli nějaký cíl. Zabij toho, znič tohle, promluv si s tím, tohle seber.. Když se mi některé prvky líbily, třeba létání, zabíjelo to ovládání. A jak jsem zmínila, souboje mi nepřišly příliš zábavné. Hrála jsem za Na´vi, mojí základní zbraní byl tedy luk. Nejčastěji jsem pak používala jakousi hůl, která dávala plošné poškození, proti houfům mrňavých lidiček byla poměrně účinná. Dále máte také schopnosti, já využívala jen léčení, štít, sprint a omračující úder do země. Věci, včetně zbroje, a schopnosti se vám vylepšují s tím jak levelujete automaticky, takže odpadá jakákoli zábava při rozdělování bodů nebo hledání/craftění výbavy (což by se tady tak krásně nabízelo). Taky by se samozřejmě nabízel otevřenější svět, v kterém by NĚCO.. COKOLIV... bylo. Ne, tady jen pendlujete z jedné strany tunelovité mapy na druhý od jedné postavy k druhé a plníte ničím nezajímavé úkoly. Občas jsem si připadala jako by to byly questy pro nějaké MMORPG. Pro mě prázdné.

Aspoň prostředí se mi líbilo navzdory zastaralé grafice. Ale že byste měli pocit, že se "vracíte na Pandoru", ta představa je k smíchu. To si běžte radši zahrát Borderlands.

Pro: prostředí, létání

Proti: příběh, ovládání, mapy vlastně prázdné, promrhaný potenciál

+13

Dracula Unleashed

  • PC 55
Tohoto Draculu jsem si chtěl zahrát dobrých patnáct let. Těšil jsem se - a to byla chyba. Ono už to začalo během intra, kdy zní O Fortuna z Carminy Burany, což (pokud zrovna nejste John Boorman) nikdy nevěstí nic dobrého. A to Orffovu kantátu miluji!

Hraní spočívá v cestování po různých lokacích v Londýně (drožkou). Přesun mezi lokacemi trvá určitou dobu (klidně i hodinu), čas neúprosně plyne, Alexander Morris (bratr v závěru knihy zesnulého Quincyho) musí taky občas spát a hlavně ne všechny události jsou k dispozici v kteroukoliv dobu. Čas od času rovněž získáte nějaký předmět, a pozor, další vychytávka/sviňárna: nestačí, že máte předmět v inventáři - musíte ho mít nastavený jako předmět aktivní (tzv. "v ruce"). Přijedete do lokace, kliknete na dveře, přehraje se film, možná získáte nový předmět. Máte určitý předmět v ruce - změní se film nebo jeho část. Pokud tedy hra zaregistruje, že jej máte, což občas nedělá - a čas plyne nejen při cestování, ale i při přehrání libovolného filmu.

Ve hře můžete umřít, některé důležité sekvence jsou k dispozici pouze po dobu jediné hodiny a pokud je minete - smrt a load. Zapomněli jste v předchozím dnu sebrat předmět, který teď nutně potřebujete? Load. Zastavili vás policajti za potulku? Když už se dostanete domů, tak vstanete až v devět místo v sedm pokud máte v devět někde být - load. Pokud tedy nějakou dobrou pozici máte a nepodařilo se vám ji omylem přepsat - hra totiž nabízí dva různé savovací mody, které se spíš hodí do textového dokumentu, než do hry - totiž Uložit a Uložit jako. Při Uložení jako se vás hra zeptá na název. Při pouhém uložení se přepíše poslední save.

Když už jsem třetí a čtvrtý den opakoval potřetí, počtvrté (protože jsem nestíhal), docela se mi tento systém i hra samotná začala zajídat - nemluvě o samotném cestování. Přijdete do lokace, dáte předmět do ruky, kliknete na dveře, spustí se film, jste zase venku. Kliknete na drožku, kočí se zeptá, kam to bude, pak pomalu vyroluje seznam dostupných lokací (dvě stránky, přepínat mezi nimi je opruz), Alexander lokaci řekne nahlas, drožka se rozjede (pouze zvuk), řidič zahlásí, že jste na místě, vylezete z drožky, jste v lokaci... Všechno to trvá strašně dlouho a odkliknout se to dá jen z části.

Nejhorší je, že nemáte čas navštívit všechny lokace, které jsou k dispozici a vidět tak všechny dostupné filmy. Souhrnem jde o neuvěřitelně frustrující záležitost, která mě přestala bavit už v polovině (tedy na konci druhého herního dne ze čtyř). Možná, že někomu přijde vhod taková výzva, kdy nejen že musíte všechny lokace odhalit, ale taky si vypočítat, jak dlouho vám zhruba bude trvat cesta tam, jak dlouho pak trvá samotná scéna a kam poté zase musíte jet.

A já pořád doufám, že se mi podaří narazit na klasickou FMV adventuru/interaktivní film, který mě bude bavit alespoň tak, jako Phantasmagoria, The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery, The X-Files Game nebo Black Dahlia...

PS, osobně to za problém nepovažuji, ale hra není vybavená titulky. To může být pro našince problém, nicméně je dialogům rozumět dobře.
+13

Titanfall 2

  • PC 80
HODNOCENÍ HRY PRO JEDNOHO HRÁČE

Zkraje roku se zčistajasna zjevily Apex Legends a hned sklidily zasloužené ovace. Též jsem se nechal zlákat. Záhy jsem je opustil s pocitem, že si příliš mnoho berou a příliš málo dávají. I tak je považuji za ukrutně zábavnou střílečku, a právě proto jsem se začal zajímat o jejich předchůdce, zřídlo, ze kterého vyhřezly, Titanfall 2.

Nestává se často, aby protagonista byl zastíněn sidekickem. Hrdina Jack Cooper, jehož role se zhostíte, je nemastný, neslaný panák, zatímco titán BT-7274, kterého budete mít tu čest pilotovat, je miláček k pohledání a hravě utáhne celou story. Tu mají na svědomí scénáristé Modern Warfare, kteří servírují jednoduchou, přiznaně béčkovou zápletku na velmi pestrém podnose. Co mise, to nápad. Krátká příběhová kampaň hýří nespočtem překvapení, která není hodno prozrazovat. Budete si je totiž chtít objevit sami.

Čekají vás jak klasické, ale výjimečně vymazlené, zběsilé přestřelky, kde budete běhat po zdech a ve skluzech otvírat brokovnicí nepřátelská nitra, tak olbřímí, kokpitové bitvy titánů. Zůstávat po vás budou jen lidské ostatky a šrot. Zcela právem jedna z nejlépe hodnocených stříleček současnosti.
+13

Fight'N Rage

  • PC 90
Vyrůstal jsem v automatových hernách a mé oblíbené automaty byli mlátičky. Jako Double Dragon, Final Fight nebo také Asterix, málem jsem zapomněl na skvělé X-man ve Sluníčku. Pak už přišla Sega se sérii Street of Rage a o lásku bylo postaráno. Bohužel tento typ her vymírá, až donedávna, kdy baly ohlášena Street of Rage 4, bohužel po zhlédnutí gameplay videa, kde byla dívka s kytarou a mé natěšení rázem opadlo...snad se to povede.

Měsíc dozadu mi Steam nabídl Fight'N Rage jako Beat em up hru, jelikož jsem hrál sérii Batmana. Koukl jsem na jiné obchody a jen jedno euro, i kdyby to byla blbost, tak to zkusím. Když teď prozradím, že má investice byla milionkrát vrácena, tak dál už to nikdo nebude číst. Proto poslední věta je lež..rozumíme si.

Fight'N Rage je mlátička tedy dnes se říká Beat em up hra, jak ze starých časů. Hra vykrádá všechny známe mlátičky Street Fighter, Street of Rage, Double Dragon, Final Fight, Mortal Kombat a mnoho dalších a vše skvěle mixuje, že to není vůbec naškodu ale naopak je to bravurně zvládnuté. K tomu zaoblené rohy obrazovky aby člověk myslel, že kouká na CRT monitor, doprovázeno stylovou hudbou několika bytu.
Ve hře jsou tři postavy každá má jiný styl boje, Ricardo pomalý ale silný jasná inspirace Haggarem z FF. F. Norris rychlý méně silný jasný Guy táke FF a poslední je Gal velmi mrštná a dobře vybavená, viděl bych to na nějakou postavu z Dead or Alive alespoň podle výbavy...rozumíme si.
Výjimečnost na hře jsou komba, několika málo pohyby se dá vykouzlit neskutečné kombo. Ve více hráčích je možné nepřátele držet ve vzduchu tak dlouho, že z nich vymlátíte kosti. Fight'N Rage sice nejde po síti ale můžete si jako partnera zapnout počítač a musím říct, že chvíle mi hraje líp než já.

Hra obsahuje několik módu Standart game, Time Attack, Training Mode (na černý pásek nemám), VS Mode a mnoho dalšího. Ve hře je několik konců podle toho jakou cestu si zvolíte a také podle toho za koho hrajete, popřípadě jestli máte jednoho či dva parťáky.

Verdikt: Opravdu jsem nevěřil, že ještě existují klasické arcade mlátičky. Fight'N Rage je pro mne něco jako objevení dávno zapomenutého. Pokud jste hráli nahoře zmíněné automatovky a bavili vás i třeba jen chvíli, musíte určitě zkusit Fight'N Rage nebudete litovat!! 90% Rozumíme si!!

Pro: Klasika jak má být!!

Proti: -------------------

+13

Deus Ex: Mankind Divided

  • PC 30
Jen málo herních děl zastupuje v mém osobním žebříčku tak vysokou a prestižní příčku, jako je Deus Ex. Kultovní první díl z roku 2000 mám na do smrti vtisknutý do paměti, jako jednu z nejlepších her, co jsem kdy hrál a stále se k ní rád vracím. Stejně tak jako ke třetímu dílu, který skládá svému předchůdci tu nejvyšší poctu a bez pitvoření ho v lecčems ještě překonává. Druhý díl byl ve všech ohledech zklamáním a ani ho nepovažuji za součást série.

Jak dopadlo poslední pokračování této série, z jejíhož pouhého názvu mám v zádech příjemné mrazení a vybavují se mi všechny ty charaktery, události, atmosféra a nadto nezapomenutelný hudební podkres? Vy už z mého mizerného procentuálního hodnocení tušíte, že se někde něco hodně nepovedlo. „A co přesně, jako?“ ptáte se. Dočtete se níže v mém obsáhlém rozboru…

Deus Ex 3 byl pro mě jako zjevení. S nepříliš řvavou kampaní, spíše nenápadnou se roku 2011 tento herní klenot dostal i ke mně. Vůbec jsem nevěřil, že by se mohl legendární jedničce vyrovnat. Jak rád jsem se pro tentokrát zmýlil. Třetí díl JE Deus ex! Zapamatovatelné, výrazné charaktery, neskutečná atmosféra, promyšlený, dospělý příběh s mnoha konspiračními zvraty a k tomu všemu geniální soundtrack a… Adam Jensen. Postava, která je více než důstojný nástupce JCho Dentona – sympatická a charakterově ukotvená. Adam mi přirostl k srdci a moc rád jsem s ním prošel celou hru. Proč ale pořád mluvím o třetím dílu, když zde recenzuji čtvrtý? Protože je důležité zdůraznit, že aktuální díl s podtitulem „Mankind Divided“ NIC z toho nemá! Zůstal jen (naštěstí) stále sympatický Adam Jensen. A ten to, bohužel, nemůže sám utáhnout, ani kdyby na Vás nepřetržitě používal svůj Sociální posilovač, co by mu feromony stačily.

Hra vás vrhne do víru rozjetých událostí, které se vám snaží vysvětlit v několika titěrných větičkách, jako by snad právě herní příběh nebyl vůbec důležitý! Ihned se ocitáte na své první akci. Je to zároveň i tréninková mise – nešvar dnešních her pro hlupáky a s tím spojených idiotských trendů. Hra vás v této misi až nesnesitelně otravně vede za ručičku. Všechny překážky, veškeré pozice nepřátel, všechny počítače, jsou pro vás zde nachystány tak, abyste nemohli udělat vůbec žádnou chybu a kdyby přeci jen, neustále vyskakující textová okénka nápovědy a holografické !UKAZATELE! vám vaší hloupost nedovolí projevit. Takže se ani nemáte možnost z vašich chyb poučit, abyste se mohli sžít s vašimi schopnostmi – což by měl být ostatně princip všech her – učit se, doprdele, z vašich chyb a dosáhnout tak mistrovství. Byly to pro mě první mínusové body a musel jsem se do dohrání této „mise“ vyloženě nutit. Zlaté pravidlo, že hra vás má zaujmout do prvních patnácti minut od zahájení příběhu a poskytnout vám řádnou motivaci k pokračování, je zde s klidem vypuštěno. Takže hodinu jsem se nudil a křečovitě se probíjel na její konec, protože jsem nepřestával doufat.

Po příjezdu na pražské hlavní nádraží (ano, hra se z velké části odehrává v Praze), kdy jsem pořád nechápal „vo co že tu vlastně jako de?“ se hra začala pomalu stávat zajímavou. Ale jen pokud se úplně vykašlete na hlavní „příběh“ a začnete se poflakovat po okolí a plnit vedlejší mise a provádět explorerskou činnost – což bylo jediné, co mně na hře bavilo a prošmejdil jsem každý její kout. Sem tam se vám stane, že narazíte na něco opravdu zajímavého a máte z toho radost. Ale atmosféra, která byla pro jedničku a trojku tolik ikonická, je pryč. Většinu herní doby totiž strávíte v denní Praze, což se později trochu zmírní tím, že v Praze nastane noc. To už je to potom s tou atmosférou trochu lepší. Praha, jako taková a její vize blízké budoucnosti je - slušně řečeno - legrační. V podstatě nezbývá ani deset let do „současnosti“, kdy se hra odehrává a její vykreslení je úsměvné. Pryč jsou naštěstí doby druhého Soldier of Fortune a jeho směšného „i like svikova and polefffka…“, ale je stále znát, že Prahu měli na starosti lidé ze zámoří, takže všechny historické, secesní domy jsou prošpikovány ventilacemi od klimatizací tak širokých, že se do nich vejde celé komando augmentovaných agentů i s příručními drony. A roztomile zmršené české nápisy typu: „Personál pouze“, nebo „Dávný čtvrť“, způsobují cukání koutků od prvních kroků. Při hraní mi to nedalo a rejpavě jsem pořizoval típance největších „kuriozit“ Pro zvědavé pouze
S čím si daly tvůrci záležet, jsou kanalizace. Na nich se tvůrci opravdu vyřádily, ale i tady platí, že jejich interiér je příšerně přepálený, stejně jako zbytek Prahy. I přesto z každého místečka čiší smysl pro detail a hra vypadá zkrátka líbivě – račte se sami podívat v galerii z odkazu výše.

Co už není tak dobré, je hratelnost. Sice se tvůrci holedbali, jak krutopřísně vylepšili herní systém ze třetího dílu, ale já okamžitě po rozehrání hry chtěl ten původní, ne tu zmršeninu, co vám předhazují zde, ze které ještě navíc cítíte, že není dodělaná a sálá z ní konzolovost - fuj! Celou dobu jsem hrál na nejtěžší obtížnost, ale to žádnou výzvu nepředstavovalo. Jensen často neposlouchá vašich pokynů a třeba takové krytí se za překážkou, které bylo ve trojce dokonalé, tu je k vzteku a v mnoha situacích mně prozradilo, protože místo toho, abych se pohyboval v krytu, jsem se bezděčně „odlepil“ a zjevil se přímo před nepřátelským strážným. Quickload. Nebo když se mi po složitém načasování podařilo eliminovat stráž, co míjela můj kryt a Jensen jí odhodil přímo do textury za jeho zády a panáček se do ní zamotal a jeho čouhající nohu zpozoroval na druhé straně zdi další strážný a spustil poplach. Quickload. Nebo když jsem potřeboval sejmout týpka, co měl u sebe důležité PDAáčko a já ho musel ukořistit a on se mi po omráčení propadl do textury. Quickload. Nebo když jsem potřeboval vylepšeným skokem vyskočit na římsu, abych obešel strážné pode mnou a hra váš skok úplně ignorantsky přerušila, ač vám před chvíli ukazovala ikonku zachycení se a já spadl přímo mezi policajty, co mně okamžitě oddělaly. Quickload a hodně sprostá slova k tomu.

A jako by toho nebylo málo, herním bugům se vyrovnávají i bugy technické. Je až s podivem, že vývojářské studio s takovým rozpočtem a takovými odborníky, vypustilo mezi hráče tak rozbitou a mizerně optimalizovanou hru. Ať už se jedná o příšerné, bizardní a až pitoreskní deformace obličejů NPCček, nebo nesnesitelně dlouhé načítací časy (což se dá ještě prominout), anebo časté a nepříjemné pády herního enginu. Opravdu naštve, když vám hra už po několikáté spadne a následně se načítá třeba i pět minut a vám mezitím klesá herní zápal.

Co bylo pro sérii Deus Ex vždy ikonické, byl hudební doprovod. Jak v jedničce, tak trojce to byly báječné počiny, úžasně dokreslující atmosféru hry. Zde je hudba nijaká a plitká. A to i přesto, že na ní rovněž pracoval Michael McCann, který ve třetím díle vytvořil nezapomenutelné kompozice ambientních melodií. Zde se na svou snahu buď totálně vykašlal, nebo měl tvůrčí hluch. Otázka také je, jak moc do hry zasahoval druhý skladatel jehož jméno slovanského původu si nepamatuji. Tak nebo tak – hudební složka je hluboce pod průměrem. S přihlédnutím k tomu, že jedná o Deus Ex, je totálně mizerná. A to hodně zamrzí, když v předchozích dílech byla hudba výsostně důležitá a atmosféru dotvářela ze značné části.

Poslední složkou, kterou se v tomto smutném rozboru budeme zabývat, je příběh. Ve svých recenzích zásadně nespoileruji a neudělám to ani tady. Vezmu to obecně:

Znovu se opakuji, ale je potřeba to neustále zdůrazňovat – příběhy minulých dílů neměly chybu. Ve hrách se nevyskytovali hluchá místa a nelogičností, nebo příběhových chyb, bylo naprosté minimum. Stále jste měli motivaci odhalovat další střípky pravdy. Rovněž charaktery byly skvěle napsané, prokreslené, snadno zapamatovatelné a disponovaly výtečným dabingem. A pokud se vám stalo, že jste nechápali jejich jednání, nebo vývoj příběhu, byl to jen scénáristický záměr. Zde jsem příběh nechápal od začátku do konce. Co hůř, vůbec jsem se v něm nedokázal orientovat. Postavy (budiž světlá výjimka v postavě Adama Jensena a jeho hlasu) mají ploché charaktery i povahy. O nudném, někdy doslova unuděném, dagingu ani nemluvě. Doslova s žádnou se neztotožníte, nebo k ní nepocítíte sympatie, či antipatie, žádná vám nepřiroste k srdci, nebo se nesmazatelně vtiskne do paměti. NPCčka zde slouží jen jako zadavatelé hlavních a vedlejších úkolů, ale jsou vám jinak zcela ukradená. Netrpělivě jsem očekával, že některé postavy projdou vývojem, změnou postoje, jakoukoliv katarzí – NIC. Zůstávají a do konce hry i zůstanou jenom panáčky z polygonů. S některými „hlavními“ postavami se za celou hru ani nepotkáte. A co víc… ani s nimi nepromluvíte. Nebo ještě hůře… Ani je NEZAHLÉDNETE! Jediný váš kontakt s nimi je v podobně přečtení několika emailů z hacknutých korporátních počítačů. Jaká byla moje nezměrná radost, když jsem uviděl mladičkého Boba Page s hlasem původního dabéra. Mé srdce zaplesalo v euforii. Tolik jsem se těšil na konfrontaci s tímto arci-zlounem. Nakonec se jeho postava vyskytuje ve hře zhruba celkově dvě minuty a to navíc jen zprostředkovaně. Rovněž jsem si asi měl uvědomit, že hlavní bossák nebude nikdo z těch noname iluminátů, na které je asi třikrát za hru krátký prostřih a na které jsem si celou hru brousil kosu, ale prachobyčejný, tuctový, béčkově působící bijec s kulomety místo paží. Příběh se neustále uměle natahuje, ale prakticky nic nevysvětlí, aby nakonec Jensen lakonicky prohlásil do infolinku: „Je konec“.
A ten konec opravdu nastal.
Nejen pro tuto hru, ale i pro celou sérii. A ještě měli tvůrci tolik drzosti, že do hry zakomponovali obludného cliffhangera, který vlastně jen přidělal otázky, na které ale už já netoužím znát odpověď, protože je mi to úplně jedno.

Původně jsem ke hře chtěl být mnohem shovívavější, ale po snad hodinových, závěrečných titulcích, kdy jsem si opravdu musel připustit, že hra opravdu, ale opravdu skončila (ostatně… Jensen to zahlásil jasně) a já se přesto nic nedozvěděl s udivenou otázkou na rtech: „To bylo jako fakt všechno???“ se rozhoduji jinak.

Hra je špatná a nepovedená i kdyby nenesla značku Deus Ex. Poněvadž ale tento název nese, nemůžu být tolerantní. Jedná se o největší zklamání posledních let a já pochybuji, že se ke hře ještě někdy vrátím. Sice jsem ještě nehrál příběhové DLC a mód Breach, ale vůbec o to nestojím. Již teď mi tato snadno zapomenutelná hra zapadá v paměti a bylo vůbec těžké dopsat tuto recenzi, neboť jsem ze hry už mnoho zapomněl. A to je hodně smutná pravda, která zároveň zvoní umíráčkem pro celou sérii.

Sbohem, legendo…

Pro: Líbivá grafika, sem tam něco povedeného

Proti: NENÍ to Deus Ex, hudba, zvuky, dabing, "příběh"

+13 +15 −2

S.T.A.L.K.E.R.: Lost Alpha

  • PC --
Ke hře jsem se vrátil po roce odpočinku a konečně jsem se dobelhal až k elektrárně. Bohužel hra v určité části spadne a dál se prostě nedostanu. Nicméně můžu popsat jaká je cesta k poslední části hry a musím říct, že místy více než trnitá. Hru jsem hrál ve verzi 1.4005

Určitě bych začal celkovou odladěností a technickým zpracováním. Na plné detaily hra umí vypadat velice pěkně, ale s tím se může rozloučit většina hráčů. Optimalizace je velice nekonzistentní, jelikož u kamaráda, který má o něco slabší sestavu šlapala na vyšší nastavení o něco lépe. Ve výsledku u mě vypadala hra hůře, než originální Call of pripyat, ale bylo tam o něco víc vegetace, což sice dokáže přidat na atmosféře, ale to je asi tak vše. Navíc hra je opravdu tmavá, jak je psáno v recenzi od Garreta, takže najít správné nastavení jasu zabere dost času. Plusem tak u této verze je to, že loading mezi lokacemi už netrvá tak dlouho jako u verze 1.4003, kde čas loadingu kolikrát přesahoval i minutu a půl. Ve výsledku tu tedy máme hru, s velice špatnou optimalizací, která nevypadá kdo ví jak nádherně, ale to přeci může zachránit gameplay.

Když už víme, jak hra běží, tak jak dobře se teda hraje? Odpověď na to je jednoduchá. Hratelnost Stalkera je zachována, ale některé mechaniky byly poněkud změněny. Z prvních pár minut hraní, jsem byl nadšený z toho, kolik nových předmětů přibylo. Je tu víc druhů jídla, zbraní, brnění a dokonce i auta. Pár změn doznalo i PDA, kde se nyní dá komunikovat s ostatními NPC a můžeme přes něj vzít i nějaký ten úkol. Nosnost postavy byla také snížená, takže už se musí daleko více přemýšlet, jaké vybavení sebou vzít do akce. Hledání artefaktů je pak stejné jako v Clear Sky, nebo v Call of pripyat, takže už se neděje hromadný sběr artefaktů jako v Shadow of chernobyl. (Ovšem artefakty se občas povalují jen tak někde v podzemí, ale většinou mimo anomálii, takže to asi nějaký smysl dává. Dejme tomu, že to vytratil nějaký stalker, který běžel o život). Začátek tedy vypadá docela slibně a dokonce se i dobře hraje. Osobně jsem při plnění misí nenarazil na nějak velké technické problémy, jen u jedné z prvních, kdy se mám tajně proplížit na vojenskou základnu v noci, se mi vždy spustí alarm ať dělám co dělám, ale nějaké technické problémy co by vysloveně kazili zážitek jsem neměl. Co se týče ztvárnění lokací, tak především základní výčet jako Cordon, Skládka, Rostok, Wild Teritory a Army Warehouses, jsou dost změněny, ale podle mého názoru vypadají velice pěkně. Tak kde je tedy problém?

Problémem u dalších lokací je jejich rozlehlost. Neberte mě špatně, prozkoumávání je jedna z věcí, kterou mám u her tohoto typu opravdu rád, ovšem tady jsou mapy vysloveně prázdné. Jen louky a lesy, které jsou poseté anomáliemi a sem tam na vás vyběhne divočák, nebo Brurer. O to horší pak je, pokud přijdete o vozidlo, tím jste odkázání na poslední save. A věřte, že přijít o vozidlo jde velice snadno, jelikož se řídí přinejmenším zvláštně. Nejvíc mi ovšem kazili hru mise v podzemí, kterých je tady o dost víc oproti originálu a některé komplexy jsou vysloveně obří. A tady naráží kosa na kámen. Spolu s omezenou nosností a houževnatostí nepřátel, jste velice rychle bez nábojů a vám nezbývá nic jiného, než utéct. Samozřejmě podobné situace se občas stali i v originálním díle, ale tam se dalo vždy nějak vybruslit. Tady dám za příklad komplex, který vede do pripyati. Než se vůbec hráč dobelhá do hlavního HUBu, kde je spínač na otevření dveří a následné vysněné cestě ven, tak se musí proběhnout velkou a zmateně rozestavěnou spletí chodeb, která má ještě navíc několik pater. Do toho jsou tam přehnané hordy snorků, které moje upravená útočná puška sundala na cca 20 ran. Utéct v některých případech zkrátka nešlo, takže bez nábojů jsem byl opravdu rychle. V záložním Akáčku náboje došli stejně rychle a jedinou zbraní která mi zbyla, byla upravená pistolka. Když už jsem se konečně dostal do kýženého HUBu, tak mi v cestě ještě stálo pár zombáků na který padl zbytek munice. Když už jsem se konečně dostal na ono vysněné místo, tak mě čekala studená sprcha. V onom Hubu, bylo nasekáno ohromné množství zombáků se zbraněmi a jako společnost jim dělala horda klasických zombíků, co sice útočí na blízko, ale jsou to vysloveně žrouti munice. Není problém do jednoho z nich nasázet jeden a půl zásobníku aby se už nezvedl, takže zábava dokáže velmi rychle přejít do frustrace. Cca po 30 minutách snažení jsem musel použít kód na rychlé cestování, abych se posunul dál. Další možnost byla se vrátit pro vybavení a následně se zase vrátit do onohu HUBu, ale cestou bych zase narazil na Snorky, kteří se opět stihli přeskupit a situace by se opakovala od znovu. Kdyby se jednalo o ojedinělou situaci, tak bych ještě dokázal přivřít oko, ale tady je to na běžném pořádku.

Verdiktem tak tedy je, že Lost Alpha je rozhodně nadějný kousek, který ještě potřebuje dovařit. Omluvou tak může zůstat to, že hra unikla na internet dřív, než se plánovalo a lidi co na projektu pracují si rozhodně zaslouží pochvalu za to, že se k tomu postavili čelem. Bohužel zážitek ze hry to nemění a o to víc mě mrzí jak výsledek dopadl. Ve hře dříme opravdu velký potenciál, který se snad jednoho dne podaří naplnit. Určitě zastávám názor, že hra za ochutnání stojí, ale na dohrání to pořád není. Mohl bych vypsat opravdu dlouhý seznam věcí, co na hře stojí za to, ale stejně tak bych mohl napsat velmi dlouhý seznam záporů. Prozatím se hodnocení zdržím, ale nejsem si jistý, jestli se k té hře ještě někdy vrátím.

Pro: Atmosféra, tuny nového obsahu, pozměněné lokace, nové lokace, nový nepřátelé, vozidla, vylepšený systém jídla a pití, používání lékárniček vyžaduje čas, potřeba mít náboje v sumkách.

Proti: Optimalizace, leveldesign, tuhost nepřátel, prázdnost lokací, podzemní komplexy, frustrace,

+13

Black The Fall

  • PC 70
Kdyby mi někdo řekl, že Black The Fall je od stejných tvůrců jako Limbo a Inside, neřekl bych ani Ň.

Black The Fall sice od jiných tvůrců ale jede na stejné notě jako už zmiňovaný Limbo a Inside. Estetický vymazlená plošinovka s malými puzzly. Zde ujímáte pracanta Blake, který chce pláchnou z komunistického držení.
Black The Fall se hraje jednoduše a hra velmi rychle odsýpá cca 3 hodinky, i zde je na co koukat, grafika a pohyby světel a stínu jsou propracované. Puzzly jsou lehké, žádné velké zdržování.

Verdikt: Black The Fall mě dobře bavila ale pokud jste nehráli Limbo, tak raději sáhněte po něm. Bohužel u Black the Fall jsem necítil tíživou atmosféru a pocit strachu, že zemřu jako Limba či Inside, kde je atmosféra prim. I tak jsem Black The Fall spokojený 70%

Pro: Grafika, Stíny, Puzzly.

Proti: Málo atmosféry.

+13

Dangerous Dave in the Haunted Mansion

  • PC 75
Tak konečně jsem znovu objevil tuhle legendu z dětství - chlapáka Davea s brokovnicí jsem spouštěl na stařičké 386ce pod názvem Haunted.


Zadání je jednoduché : přes 8 levelů se probít přes zombky, báby vrhající nože, slizky, pavouky, duchy, vlkodlaky, frankenstreina až k poslednímu bossovi a zachránit kámoše.

To vše za pomocí ládovací brokovnice na osm nábojů, hbitých prstů a postřehu. Celkem se dalo projít hladce, s vyjímkou levelu 7, kde jsem několikrát zařval a prásknul vzteky do stolu - pěkná retro vzpomínka v lehounkém nadprůměru.

Pro: ovládání, pestrost monster

Proti: krátký herní čas

+13

House Flipper

  • PC 75
Herní výzva 2019 #3 „Herní kutil“

Ideální hra pro letošní výzvu, protože v roli hodinového manžela si zde hráč založí firmu, která se specializuje na opravu domů. Je zde možnost také domy koupit a zařídit je přesně podle své fantazie. The Sims se může jít zahrabat, protože tohle je simulátor, jak má být.
V podstatě už od začátku má hráč volnou ruku v tom, co bude chtít dělat a jenom finance ho omezují v tom, aby si hned ze začátku nemohl pořídit ten největší dům. Zprvu je hráč seznámen se svým notebookem v kanceláři, odkud lze přijímat zakázky a nakupovat domy.
Nejdříve si hráč vyzkouší jednoduché výzvy, jako tu nainstalovat radiátor, tu vyměnit záchod až se postupně množství požadovaných úkolů zvýší a bude moci stavět i zdi nebo je malovat.
Ovládání je naprosto jednoduché přes roletku, kterou hráč zvolí pravým tlačítkem myši a přes tablet, v kterém lze nakoupit všechno vybavení. Za jakoukoliv odvedenou činnost hráč získává bodíky zkušeností, které lze investovat k tomu, aby mu práce šla rychleji nebo aby měl vyšší zisky z prodeje.
Na obrázcích hra vypadá dost lákavě, ale po pár hodinách hraní se hráč přejí a už mu nenabídne nic nového. I přesto, že úkolů je mnoho, tak v pozdějších fázi se už opakují. Nějaké to vytržení z nudy nabízí DLC Garden Flipper a Apocalypse Flipper, které do hry přidávají další aktivity a předměty. Těch však není mnoho a přidávají tak hodinku času, která prodlouží zážitek.
Celkově mám ze hry dobrý pocit, protože předělávání domů mě fakt bavilo. Trochu znepříjemní hraní je pár grafických chybek a sekání při mytí oken.
+13

Blood Stone 007

  • PS3 75
Blood stone se mi již přes dva roky válel na poličce a vyzýval mě k tomu, abych jej prozkoumal. Dlouhou dobu jsem odolával, když jsem si však řekl, že nebudu kupovat nové hry dokud nedohraju ty, které již mám, a potřeboval jsem něco krátkého, došlo i na slavného agenta MI6.

Bondovka není ničím vjimečná střílečka, snad jen krom toho, že se v ní vyskytuje James Bond hraný hercem z filmů Craigem. Ne že by nebyla zajímavá, jen prostě není originální. A když se snaží nabáídnout něco nového, příliš to nefunguje. Naopak pasáže v různých dopravních prostředcích považuji na celé hře za to nejhorší. Škoda, že nešly přeskočit.

Práce teserů také nebyla dotažena na sto procent. To je vidět na v mnoha případech neexistujícím kolizním systému. Tak se mi například povedlo projet pod cisternou nebo rovnou skrz auto. Čekal jsem čelní srážku a logickou smrt, místo toho jsem autem proletěl a pokračoval dál. Dalším příkladem je situace, kdy jsem zblízka sejmul nepřátelského, a jelikož se spustil přednastavený pohyb a v cestě stála zeď, objevil jsem se přímo uprostřed této zdi.

Naopak dobré jsou stealth pasáže, které ale nejsou dotaženy do dokonalosti, jak bych si to představoval. Je zvláštní, když 007 sejme dva strážce a třetí si prochází kolem místa, kde hlídkovali, a není mu vůbec nic divného. Přesto snaha řešit věci potichu se cení.

Příběh je ulítlý jako příběh většiny bondovek. Někdy toho však bylo už trochu moc. Při scéně s letadlem jsem trpěl jak já, tak přítelkyně, která se zajímá o letectví. Ale tak hra se vážně nebere, tak proč ne :)

Pro: Stealth pasáže, soundtrack, herci

Proti: Pasáže v autě, kolizní systém, hra není příliš obtížná

+13

Podzim

  • PC 70
Podzim je pro mně jednou z nerozporuplnějších her, kterou jsem v poslední době hrál, přičemž nejde o titul, který by byl jakýmkoli způsobem kontroverzní. Co si myslet o hře, na které mě ruší právě její klady?

Mohl bych začít tím, že Podzim je klasickým příkladem vizuálního románu se vším, co k tomu patří, strukturou i kvalitou zcela srovnatelný se zahraniční produkcí, navíc s citelným použitím japonských reálií. Dosud žádná česká / česky psaná hra tohoto žánru se nedostala na takovou úroveň. A zároveň se musím ptát, jestli je bezduché okopírování postupů tou nejlepší cestou, a pokud ano, proč s tím mám problém (a čtenář zase může namítnout, jestli je to problém můj, nebo té hry).

Po formální stránce vlastně nemám co vytknout, hra navíc mění barevné ladění podle toho, o kterou z dívek se hráč zajímá (a pokud neumíte japonsky, tak vám určitě nedojde, že jméno minimálně dvou z dívek odpovídá i barvě okna poté, co se s danou dívkou seznámíte - i to mi došlo úplnou náhodou den poté, co jsem Podzim dohrál). Hra na některých obrazovkách obsahuje i scrolling nebo jednoduché ozvučení (tím teď nemyslím hudbu), což se u českých her v RenPy hned tak nevidí. Hra nijak nezaostává ani množstvím konců (viděl jsem jich sedm a je jich minimálně devět). I psaní je na velmi vysoké úrovni.

Mým druhým problémem se hrou je samotný příběh, respektive jednotlivé dívky. Neodvažuji se posoudit, nakolik se zde jedná o archetypy či stereotypy žánru, nicméně mě při hraní neskutečně rušilo, jak moc emocionálně poškozená každá z dívek je - každá jinak, ale všechny pořádně a interakce s nimi je občas jedno velké WTF.

Vítězství na Anime Festu 2009 je přes výše zmíněné kritizování zcela zasloužené...
+13

One Finger Death Punch 2

  • PC 90
Nejlepší simulátor kung-fu, co kdy na PC vznikl. Vezmete zábavnou základní herní smyčku, ořežete ji na kost, a přidáte perfektní audiovizuál. Vypadne vám hra, co se ovládá dvěma tlačítky, a perfektně se hraje. Při soubojích se cítíte jak opravdový ninja, a vůbec nezáleží na tom, že ho ovládáte jen dvěma tlačítky. Ve hře je překvapivě hodně nápadů, co s tak minimalistickým ovládáním lze při soubojích provádět, stejně jako variabilní prostředí a herní režimy. K tomu přidejte výborné zvuky, hudbu a správně šílené a asijsky přebuzené grafické zpracování, a máte herní skvost. Ve hře je dost obsahu jak pro běžné smrtelníky, tak pro roboty s nadlidsky rychlými reflexy. (Až si pustíte trailer nebo nějaké gameplay video a budete si myslet, že je to zrychlené - není. Je to asi první 2D arkáda, která mě donutila litovat, že ještě nemám vysokohertzový monitor.)

Celkové hodnocení: Nářez
+13

Vikings

  • PC 65
V našich končinách prakticky neznámá FMV adventura Vikings je mladším bratříčkem (podobně neznámého) Crusadera, které jsem měl to štěstí hrát před nedávnem. Rozběhnout tuto hru na mé šunce byl docela oříšek, protože se nedá spustit ani na Desítkách, ale dokonce ani na XP (protože Desítky jsou čím dál tím nenažranější, tak se mi win 95/98 už neemuluje dobře a hra byla nehratelná. Vikings sice obsahuje i šestnáctibitové soubory, ale instalace na Win3xx se nezdařila). Protože disky obsahují jak verzi pro Windows, tak pro mac, nakonec jsem to rozběhnul v QEMU, kde mi to jelo buď plynule bez zvuku, nebo nehratelně sekavě s. Nakonec pomohl až výkonnější počítač, který je ale věčně obsazen manželkou a abych si mohl zahrát, musel jsem si vzít v práci dovolenou. Fun times.

Nabízí se otázka: stálo to za to? No, podívejte na moje hodnocení. Dobrá zpráva je, že není nutné hledat předměty v herní databázi, hra navíc obsahuje i klasický savovací systém. Jenomže to neznamená, že si můžete hru uložit a po načtení budete tam, kde před tím. Uložíte-li v průběhu puzzlu, po načtení budete zase na jeho začátku. A vzhledem k tomu, že tento titul obsahuje několik mini/meziher, z nichž u jedné jde vpodstatě o baseball na bruslích (hraje se na ledu) a u druhé pro změnu musíte proplout mezi pohybujícími se ledovci a pod palbou nepřátelských lodí (na jazyk se dere slovo drakkar, ale prý to není drakkar), zas tak moc to nepomůže.

Jinak mě víc zaujaly křižácké výpravy, než vikingové, ale to může být otázka vkusu...
+13

The Last of Us

  • PS4 95
O této hře se mluví jako o jedné z nejlepších, a to taky je. Při asi první hodině hraní mě hra příliš až na smutnou část nezaujala, ale pak to teda začalo. Joel se potká s Ellie, ten ji má dovéct k vědcům pro lék. Vypukla totiž zombie apokalypsa. Pomalu se začnou sbližovat, Joel ji po čase začne mít rád - připomíná to otce a dceru, moc hezké. Po dlouhých cestách se lék stejně nenajde, Joel totiž Ellie před operací zachrání (jde o život Ellie).


Ve hře opravdu nemám, co vytknout, proto hru hodnotím na 95% a moc se těším na pokračování!

Pro: Grafika, příběh, emoce

Proti: Nic :)

+13 +19 −6

Manual Samuel

  • XOne 70
Už po pár minútach hrania je jasné, že toto bude strašná haluška. A veru je. Nikdy som asi nehral bláznivejšiu hru ako je toto.

Na hre Manual Samuel je najbrutálnejšie ovládanie. Po nehode, ktorá sa Vám prihodí na začiatku hry, to vyzerá tak, že je s Vašim životom koniec. Prichádza si pre Vás smrť, ktorá vyzerá ale trochu zvláštne. Je to nejaký mantavý týpek, ktorý ale pôsobí v pohode. Dozvedáte sa, že máte ešte jednu šancu ako sa zachrániť. Podmienka je, že musíte prežiť celý jeden deň s manuálny ovládaním Vášho tela. Na každú končatinu, na nádych, výdych, žmurkanie a chrbticu máte pridelené tlačítko. Zrazu sa aj bežný deň stáva neskutočnou výzvou. Sprcha, obliekanie, jedenie, šoférovanie auta a iné veci zamestnajú Vaše prsty tak, že si budete myslieť, že zahrať na klavíri Beethovena je oproti tomuto brnkačka. Ale práve vďaka tomuto som sa pri tejto hre pučil od smiechu. Animácie, ktoré na Vás čakajú, keď niečo urobíte zle alebo na niečo zabudnete sú parádne. A toto ešte podtrhuje vtipný komentár rozprávača a toho mantavého týpka, ktorého ste stretli na začiatku. Zábavné sú aj ďalšie postavy a svet okolo. Nič normálne sa v tejto hre ani nedá očakávať.

Manual Samuel je krátka, ale veľmi zábavná hra. Keby je herná doba dlhšia, tak by to bolo asi iba na škodu. Ak máte dokonalú kontrolu nad Vašimi prstami, tak by Vás ani nemusela frustrovať a pokiaľ Vám nevadí čierny humor a máte radi trošku bláznivé koncepty, tak smelo do toho.

P.S.: Hra sa v dobe písania recenzie nachádza na Xboxe v službe Game Pass. Na steame sa dá v akcii kúpiť za 1,99€.

Pro: originalita, bláznivé ovládanie, humor

Proti: môže byť frustrujúce, žiadna iná náplň okrem ovládania

+13

Hitman: Contracts

  • PC 65
Herní výzva 2019 - bod číslo 6 "Severní vítr" - Dánsko

S holohlavým zabijákem jsem se poprvé setkal právě u tohoto dílu. Setkání to bylo velmi zvláštní, protože se mi hra líbila i přesto jsem ji příliš rád nehrál, protože v mém věku (asi okolo 10 let) to pro mě bylo velmi náročné a úplně jsem netušil, co se po mně chce. I proto jsem si do výzvy vybral tento díl, abych dohnal jeden ze svých herních restů.

Jelikož je hra založena především na trpělivosti a preciznosti a já ani v jednom nevynikám, natrápil jsem se u některých pasáží velice. Opakovat misi několikrát kvůli přehlédnutí jedné maličkosti docela naštve, ale když se vám poté stane zase nějaká jiná nepředvídatelná věc a musíte to několikrát opakovat, tak už to zase taková zábava není. Ze začátku jsem si sice říkal: "Toho jsem si nevšiml, při opakování budu opatrnější a budu na to dávat pozor." Jenomže pak mě to začalo docela štvát i díky tomu omezenému ukládání, které se mi docela příčilo.

Přesto hra není zase tak špatná a většina úkolů je sice převážně o tom samém, ale na zajímavých místech. Ke všemu zabíjení nějakých důležitých a zvláštních osob má také něco do sebe. K zabíjení osob můžete využít opravdu rozmanité způsoby a věci, které vám autoři nabízejí a že jich není málo. Ovšem pokud mě některá mise dala zabrat, až příliš tak jsem se prostě zkusil jednoduše k cíli prostřílet, což také není zrovna jednoduché. Také jsem, ale na svůj výkon masového vraha pyšný dvakrát nebyl.

Celkově jsem se hrou spokojený, až na poslední misi, která byla taková divná a uspěchaná a k tomuto tématu se příliš nehodila.

Pro: Lokace, množství způsobů zabíjení, mise

Proti: Slabší AI, poslední mise, systém ukládání

+13 +14 −1

Quest For Infamy

  • PC 85
Quest for Glory zřejmě ovlivnil celou řadu hráčů po celém světě, protože v loňském roce jsem si zahrál výborné Heroine´s Quest a letos jsem si užil neméně skvělý Quest for Infamy. A to prosím v roce 2019, tedy 26 let od vydání prvního dílu. Je tudíž opravdu fascinující, jak herní mechanismy tehdejší doby stále ovlivňují tvůrce počítačových her. A co více, že určitá generace má tendenci se k ním neustále vracet. :-) A nutno podotknout, že kdyby bylo podobných her více, vrátím se k ním stejně!!

Quest for Infamy byl pro mě herní zážitek na výbornou. Vrátil jsem se v čase, užil si fantastický příběh, kochal se kreslenou grafikou...co víc si v roce 2019 přát, že? Dnešní mládež těžko pochopí, ale jednou to určitě budou vnímat stejně. I když za ně bude mluvit Bioshock, Gears of War a řada jiných grafických úchyláren, kterým Quest for Infamy dává valé. Při nástupu příběhu jsem sice vůbec nevěděl, co se děje. Hra mi představila ochmelku "hrdinu", kterej se vyspí i s odpadkovým košem, který brouzdá světem a náhle se zasekne v městečku Volksville. Ten úvod, mimochodem, jak kdyby z oka prvního dílu Quest for Glory vypadl! No a v průběhu několika hodin herního času se vlastně neděje vůbec nic. Až jsem měl dojem, že tahle hra příběhu moc nepobrala. Postupem času se ale příběh odseparuje a počáteční objevování nekonečně obřího světa (na podobnou hru) se promění v cílené bloudění scenériemi, což je určitě dobře, protože delší zkoumání světa bych asi už nezvlád. Navíc musím uznat, že tato hra není ze série těch snadnějších. Uznávám, že občas jsem do návodů zabrousit prostě musel, protože jinak bych nekonečně bloudil a to je pravě to, co jsem úplně nechtěl.

Hra Vás nenásilně uvrtá do tří možností. Buď se dostanete do zlodějské gidly, k čarodějům a nebo z Vás bude válečník. Já jsem, vlastně i shodou náhod, zabrousil ke zlodějům a nutno podotknout, že v rámci získávání zkušeností jsem na tom neviděl doslova nic odlišného. Snad jen s tím rozdílem, že jsem neuměl kouzlit. Nicméně zkušenosti na páčení zámků nebo lezení po zdech můžete získávat i tak tím, že si je prostě naklikáte. Přiznám se, že mi tato volba vůbec nevadila. Trošku jsem si pár hodin zabojoval na hřbitově a byl ze mě geroj obřích rozměrů. Nu, což. Dává to logiku. Rozhodně větší, než když bych to na hřbitově narubal a pak bych po cestě potkával stejně lepší stvůry, protože je jejich síla odvislá od mého levelování. Větší důraz jsem pak mohl klást na příběh, který překrásně burcoval...

A burcoval vlastně i díky tomu, že si autoři dali nesmírnou práci s množství míst, které můžete navštívit. Navíc vše v plném dabingu, což je na poměry podobné hry absolutní nadprůměr. Quest for Infamy je tak skvělým oldschool zážitkem, který zajisté ocení každý, kdo pamatuje na staré rpg adventury Quest for Glory. Odkaz je zřejmý a tak nelze jinak, než doporučit! Přiznám se ale, že by mě velice zajímal názor dnešního hráče. Přeci jen je to jiný druh hry, než je dnes tvořen. Tvůrci vše vložili do příběhu, do kresleného pozadí....ne nadarmo se říká, že není nad ruční práci, že? :-)

Pro: Příběh, solidní množství lokalit, tři varianty hraní (zloděj, čaroděj, válečník), hudba, atmosféra...není nad herní hrdinské eposy.

Proti: Některé bugy, které jsem z nadšení ve hře radši přešel, a o kterých jsem v komentáři, ze samého nadšení, radši ani nemluvil :-)

+13

NieR: Automata

  • PC 85
Robotí láska je všude. Nebo aspoň láska je všude. Třeba v robotech. A v NieR: Automata je hodně robotů, takže i hodně lásky.

Tohle je další hra z ranku těch, co mě na první trailer vůbec nezaujaly, aneb sexistická mlátička s ošklivýma robotama, myslel jsem si. Když ale vyšli první recenze a já se do nich začetl, velmi rychle se hra přetavila v něco, co mě zaujalo.

A tak jsem se vydal na pouť sestávající z více průchodů, které ale dohromady tvoří jeden příběh a vůbec tak konec A (protože hra má konců jako písmen abecedy) neberu za konec. Během těch několika průchodů ovládáte postupně více postav, ať už bojovější modely androidů nebo hackovací (ale i ti zvládají boj docela dobře) a klestíte si cestu přes zástupy robotů, kteří ale možná nejsou zas tak špatní, jak na první pohled stejně nevypadají.

Příběh a postavy v něm mě bavily hodně a stejně tak i bojové, potažmo hackovací mechaniky. Trochu otravné jsou vedlejší úkoly, kde je potřeba neustále běhat do již prošlých lokací, ať už něco donést, nebo něco rozbít. Animace jsou ale krásné a on i ten svět je docela dost hezký.

Většinu času jsem měl navíc radost z pouhého pohybu hlavní postavy, který mi nějakým způsobem přišel o řád dynamičtější, než by člověk čekal. Hra navíc sama v určitých místech přepíná pohled ze třetí osoby na fixní kameru (ať už ze shora nebo z profilu) a k tomu má ještě pasáže, kde člověk (nebo android, ehm) lítá s letadýlkem a střílí na všechno, co se na obrazovce pohne (ve stylu shmup her).

Příběh na(ne)štěstí není nijak jednoduchý a jeho linky se mezi sebou proplétají, což nádherně vrcholí během skutečného konce hry. Všechno to navíc podkresluje a někdy i zcela překresluje nádherná hudba s řadou silných motivů, která se dá velmi dobře poslouchat jen tak (pokud člověka tyhle japonský epický soundtracky berou jako mě).

Pro: dynamické souboje, příběh, hudba, animace a vizuál

Proti: otravné vedlejší úkoly, zbytečné rozkouskování na konce, co mohly být prostě kapitoly

+13 +14 −1

Mario Kart 7

  • 3DS 90
Tenhle díl se pro mě stal rozhodně nejlepším z celé série. Má všechno co by taková hra měla mít. Je libo spoustu hratelných charakterů - máte je mít, možnost upravovat si libovolně vozidlo - máme, supr mapy - máme a takhle by se dalo pokračovat do nekonečna.

Jak jsem psal v předešlé části, nově si můžete své vozítka tunit,na výběr máte nespočet variant, které si odemykáte zbírání dukátů v závodech. Tradičně do hry byly přidány nové postavy, ty pro změnu odemykáte přes vítězství v jedné z Grand Prix na nejvyšší obtížnost, když už jsem u toho, inteligence soupeřů a jejich konkurenceschopnost je aspoň na nejvyšší obtížnost celkem vysoká, což je příjemná změna. Za zmínku také stojí mapy, je jich šestnáct a své předchůdce převyšují nejen kvantitou, ale také kvalitou. Částečně za to může přechod z DSka na ,,all mighty” 3DSko, který je opravdu znát.

V závěru bych se vůbec nebál označit tento díl za revoluční, přinesl nám spoustu novinek a ještě vylepšil to, čím je série Mario Kart proslulá.

Pro: Spousta nových věcí: Skládání auta, Mapy, Soundtracky k jednotlivým mapám

Proti: Pár drobných buggů a lehký problém s balancováním některých itemů

+13