Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Call of Duty 4: Modern Warfare

  • PC 90
Výborné osvěžení a nečekaná inovace nejen do série Call of Duty, ale i FPS celkově. Hned první mise mi doslova vyrazila dech - svižný náběh na loď, profesionální spolupráce, vykošení hromady vojáků a bleskurychlý útěk, mission accomplished a já nestačil ani dýchat. CoD 4 je tedy především svižná, dravá, hutná a intenzivní hra, vrhne vás do víru boje, ze všech stran se střílí, všude něco exploduje, nepřátel je nezvykle mnoho, do toho po vás řvou spojenci a vy kompletně zapomínáte na svět mimo PC. Ať už pro zahlcení podněty prostředí (jednoduše u hraní CoD 4 byste se nestihli věnovat něčemu jinému ani kdybyste chtěli), nebo pro to, jak zábavná tato hra je.

Grafika je taktéž perfektní (zejména různá nasvětlení, odlesky a déšť), dělaná sice dost na efekt, přitom technologicky o kousíček za konkurenčním Crysis, Bioshockem a co se týče absence HDR efektů, tak i za HL: Episodou 2, ale jak jsem řekl, na pohled vypadá extérmně přitažlivě.

Škoda, že kampaň je poněkud kratší, možná až moc krátká, ale za to s minimem slabých míst, těch silných je nesrovnatelná převaha, ať už to jsou největší řeže, filmová sekvence s popravou v přímém přenosu, nebo stylová sniperská mise... Zvlášť když jsem musel svého parťáka nést na zádech, jsem si říkal, že něco takového už jsem dlouho nehrál. Bravo!

Pro: Hutná, intenzivní a vtahující hra, jako málokterá, válka v plném proudu, sympatická grafika

Proti: Tu a tam nějaká typická designerská omezení (aneb můžeš jít jen tam/dělat jen to, kam/co ti přikážeme)

+12 +13 −1

Eye of the Beholder II: The Legend of Darkmoon

  • PC 85
Pre mna urcite najpodarenejsi diel serie Eye of Beholder a mozno aj celej AD&D ery dungeonov spolocne s Dungeon Hack. V Eye of Beholder 2 sa vyde aj na povrch a celkovo graficky hra posobi pekne aj na dnesku dobu. EoB2 je dlhy a narocny, presne to co ma clovek ocakavat od dungeonu.
+12

Call of Juarez: Bound In Blood

  • PC 70
Na nové Call of Juarez jsem se neskutečně těšil (první díl byl výborný, navíc hra slibovala hraní kamapaně ve dvou), o to víc mě ale hra zklamala. Na rozdíl od CoJ 1 je tenhle díl pouze přímočarou akcí, naštěstí ale celkem povedenou. Začnu těmi největšími pozitivy, a to jsou grafika a prostředí, které jsou výborné. Her z touto tématikou není moc, proto je prostředí a tím pádem i zbraně celkem originálni.

Dalším dobrým aspektem hry je zpomalení času, které můžete používat po zabití určitého množství nepřátel nebo tehdy pokud vám to hra určí (vchod do místnosti plné nepřátel). V CoJ 2 hrajete za dva bratry, kteří se ale liší jen minimálně (jeden může mít dynamit, druhý laso ve výsledku je to ale stejný) a skoro celou hru jdete spolu. Tak kde je sakra ta možnost hrát hru cooperative? :( Už nikdy nebudu číst preview.

Jednotlivé mise nejsou nic těžkého, pouze stačí jít na určené místo (i pod úkolem "najdi cestu ven" si tvůrci představují cestu přímo ke hvězdě - tak se označují všechny úkoly), cestou všechny postřílet a občas udělat něco mimořádného jako je třeba střelba s děla nebo kulometu. V pozdějších částech hry na vás čekají bossové, což je kapitola sama o sobě.

Spousta úkolů je o tom, najít nějákého toho bosse a zabít ho (k tomu slouží duel o tom ale později), často do něj ale musíte ještě vystřílet dva zásobníky (což působí hodně komicky, zvlášť když pak v ukázce na sobě nemá ani škrábnutí). Poté nastává duel, ve kterém jde o to protivníka zastřelit jakmile zazní zvon. Ze začátku se mi to vůbec nedařilo a duely jsem opakoval klidně 10x, později jsem se na ně ale už i těšil. Dvakrát se dokonce dostanete k doborvolným misím ve kterých si můžete vydělat peníze za které si později koupíte zbraně.

Call of Juarez: Bound In Blood je povedenou akcí, u které jsem se většinu času bavil, v prorovnání se svým předchůdcem je ale o něco horší, a to nejspíš proto, že je to "pouze" FPS a tak originalita spočívá pouze v prostředí a několika dalších drobnostech.

Pro: grafika, AI, zpomalení času, lepší multiplayer oproti jedničce, fyzika, příběh

Proti: slabší začátek, chybí cooperative multiplayer!!!, někteří bossové

+12

Bulánci

  • PC 75
Hrál jsem jenom multiplayer a báječně se u něj s kamarády bavil. Je to sice po čase celkem stereotypní, ale vyřádili jsme se. Navíc je to hra malá (cca 20 MB) a snadno se dala propašovat na každý počítač ve školní učebně ;)

Pro: Multiplayer.

Proti: Stereotyp.

+12 +14 −2

Soldier of Fortune

  • PC 85
Tuhle hru jsem hrál ještě za mlada, kdy jsem se s akčními hrami setkával jen málo.SoF ale neni špatný, syrově brutální, s dobrým příběhem a sympatickým černochem Hawkem,jehož smrt je mnou považována za jednu z nejhorších událostí,které mne během hraní her kdy potkali. Přes zakalené recenze v (zakalených) počítačových herních časopisech je tohle tutovka, která strčí do kapsy i bezhlavé krvavé orgie typu Quake a Doom. Tohle je teprve muj ty čerte pravá klasika. Počty ustřelených končetin šli do tisíců!

Pro: Nádherně brutální, sympatičtí hrdinové i záporák, weapons, brokovnicí do slabin.

Proti: Chtělo by to mnohem víc!

+12

Call of Juarez: Bound In Blood

  • PC 90
Takže jedu asi jinak než ostatní jelikož CoJ 1 jsem tehdy nerozchodil, a dozvěděl jsem se, že Bound in Blood je prequel, rozhodl jsem se hrát nejprve Bound in Blood a poté Call of Juarez. Tedy zatím jsem dohrál pouze BiB a na základě toho píši komentář.

Byli mi tedy představeni 3 bratři. Nejstarší, ztřeštěný veterán Ray, prostřední Thomas, který si potrpí na tichou práci a nejmladší pobožný William. Příběh začíná hádkou na kolty mezi Thomasem a Rayem. William začne vyprávět jak k tomu došlo. Hned na začátku mě velmi mile překvapila občanská válka. Škoda, že nebyla tato pasáž delší, bylo to něco jako Call of Duty v době Severu a Jihu. Bomba! Vyzkoušíte si tedy, že Ray třímajíce dva kolty nebo Ranger v jedné a dynamit v druhé má problém s uznáváním autorit. Thomas je spíše opačný - jako mladší skáče vzduchem pomocí lasa, může použít nože, luk a pouze jeden revolver. Abych řekl pravdu výběr postavy bych vynechal a hráči dal spíše kontrolu nad jedním z nich, nejlépe paralelně, aby hra byla delší. Je hezké, že si můžete vybrat, ale ve výsledku je hra v podstatě stejná, akorát jako Thomas vylezete někam výš a Raye vyzvednete nebo jako Ray čekáte až se vám objeví značka, kde vás má sourozenec vytáhnout.

Speciální vlastnost obou bratrů je skvělá. Více se mi zamlouvala Thomasova, který tasí kolt, namíří vždy na jednoho nepřítele a vy tažením myši dolu (natažení kohoutku) a střelbou nežádoucího zlikvidujete a takhle dokud máte čas na vlastnost a dostatek nepřátel opakujete. Rayova mi totiž vadila v tom, že vidím například 5 nepřátel, ale než na ně stačím zareagovat oni se i v tom slow motionu dostanou jen kousíček za plot/kámen/whatever a Ray je potom ve většině případů netrefí.

Vůči technickému provedení nemám absolutně nic. Chrome engine 4 je perfektně optimalizovaný, cutscény jsou nádherné, grafika plynulá. Pánové z Valve by si se svým Sourcem měli vzít od Techlandu příklad.

Sečteno podtrženo - líbí se vám westerny? Silný příběh? Jasná volba. Hru můžu doporučit i těm, kteří západu nefandí, ale hledají kvalitní akci, protože tahle je opravdu vyjímečná a doporučil bych i těm, kteří si zahrají 3D akci jen čas od času, protože nebudou mít problém s obtížností... za což já bohužel musím strhnou nějaké body. (viz. pro a proti)

Pro: grafika, optimalizace, souboje muž proti muži, obchod se zbraněmi, zbraně obecně, 2 postavy

Proti: na obtížnost MEDIUM stále moc jednoduché, krátké

+12

SAS: Písečný skalp

  • PC 0
Jedna z nejhorších her, co jsem měl možnost hrát. Nepřátelé jsou vykradení z Counter Striku a nejlepší je, že nemůžou střílet, tzn. že celou dobu jen klikáte jak magoři na objevující se obrázky a v mezičase si čtete příběh o jednotce SAS na kterém je vidět, že ho psal 14ti letý kluk - je plný gramatických chyb a hlavně je naprosto debilní.

Pro: pokus o příběh, informace o jednotce SAS, které ale stejně nebudete číst

Proti: příběh, nemůžete prohrát, NUDA

+12 +13 −1

Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer

  • PC 70
Takto nejak mala vypadat vanilla. Mysteriozny dej, vynikajuce postavy trosku pripominajuce Planescape, vyborne dialogy, skvela exoticka cast Faerunu a perfektny dej. Tie percenta strhavam iba za engine, ktory si jednoducho myslim ze nie je dobry. V suboji sa sprava desivo a je jedno ci je vypnuty puppet mode.

Po dohrati vanilly som bol znechuteny, po dohrati Masky mam naopak velmi pozitivne pocity.

Pro: Postavy, dialogy, dej, mystickost.

Proti: Engine

+12

Call of Duty

  • PC 85
Titul jehož hraní vám přijde jak jízda na tobogánu. Neustále zrychluje, zatáčí a ukazuje vám co všechno tvůrci vymysleli a dokážou až přijde na onen finálový skok na který se tak těšíte. Po pádu do vody a potom co se vlny uklidní myslíte jen na jedno: tohle si chci sjet znovu!
+12 +16 −4

Half-Life 2: Episode One

  • PC 85
Ve zkratce bych Epizodu 1 popsal jako - to, co se nevešlo do původního HL2, ale kdyby sme to tam dali, tak by to mělo ještě větší konec nekonec, za což by nás zabili.

Po celou dobu hraní mi hučela tahle myšlenka v hlavě, ale i přesto sem se bavil přibližně stejně jako u HL2. Plus u mě mají autoři především za humor a za Alyx, která je ťuťu ňuňu a hlavní zdroj zmíněného humoru. Párkrát se mi i stalo, žem sem se uchechtl a v dobrém nahlas řekl monitoru "Ty mrcho".

Co se ale novinek týče, tak ty jsou veškeré žádné. Jeden nový nepřítel a HDR. Jinak opravdu pořád stejný HL2, stejně různorodý gameplay, stejné postapo lokace, stejné zbraně, stejné přestřelky (až na ty ve tmě, to byla celkem změna), prostě stejnota...

...která se mi i přesto líbila. :)

Pro: Humor, Alyx, HDR, pasáže v tunelech

Proti: stejnost s HL2, zombine (bo jsou to mrdky bouchací dotěrný)

+12

Half-Life 2: Episode Two

  • PC 95
Ikdyž jsem se výsostně bavil u prvního Halfu a jeho datadisků, u druhého trochu míň, u Ep1 dokonale, tak tahle epizoda je asi nejlepší část z HL univerza.
Atmosféra je od začátku až do konce perfektní, drží vás v napětí a pohání dopředu, že odpustíte i pár uměle natahovaných pasáží.Třeba obrana vortignautů a Alyx je zbytečně dlouhá, ale hudba + napětí dodává scéně kvalitu a máte hned chuť si to střihnout znovu.
Trošku mi vadilo venkovní prostředí, ale z důvodu ztvárnění. Někdy jsem měl pocit, že ce je 3 merty od cesty, už nestálo za dodělání. Prostě někdy chyběly detaily a já měl pocit, že jsem zase v Op. force.
Ke zbraním se asi nemá cenu vyjadřovat, prostě klasika.
Nepřátelé ale zaslouží hodně velké plus. Staří jsou parádní a noví víc než potěší.
Zase musím valve poděkovat za drobnůstky typu "pustím plyn, podpálím a část úseku si vyčistím bez jediného výstřelu".
Achievementy mi příjdou zbytečné, ale někdo to má asi rád.
Jediné, čemu trochu nerozumím, proč mi FPS skákalo od 60 do 135. Při první epizodě se drželo stabilně kolem 125. Tady, a nejen při venkovních scénách, prostě sem tam spadlo na 60.

Pro: atmosféra, hudba, nápad, nepřátelé, konec

Proti: nedodělky a délka hry

+12

Silent Hill 2

  • PC 90
Tak tuhle pecku sem hrál kdysi pár tejdnů o prázdninách...samozřejmě sem jí nehrál přes den, protože to by nebylo ono :) Tenkrát sem si jí pustil vždycky jenom, když sem přišel v noci domu...jelikož sem v tý době dost hulil, tak si asi dokážete představit, jakej na mě to hraní mělo ve dvě ráno dopad :D vzpomínam si, že párkrát sem ji fakt musel vypnout, páč sem z ní byl dost posranej..

Pro: atmosféra!!, level design, délka hry

Proti: monotónost nepřátel, hratelnost/kamera

+12 +13 −1

Operation Flashpoint: Cold War Crisis

  • PC 90
Chvíli mi trvalo, než mi došlo, že když se proběhnu po poli a z ničeho nic padnu na zem mrtvej, tak to nebude bugem, ale kulkou :) Realistická hra z českejch luhů a hájů dokázala, že se u nás taky najdou profesionálové(nemyslim ty z CI5), kteří dokážou vyprodukovat titul s mezinárodní odezvou. Hra byla určená spíš zkušenějšim hráčum, protože samotná skutečnost zůstat naživu nebyla často lehká, natož pak třeba velení celý četě. Tvůrci nenechali prostor pro jakoukoliv monotónost, protože každá mise měla něco, co jí odlišovalo od ostatních. Pro mě je OF nejlepší českou hrou v dosavadní historii a drží se i před tak kvalitníma kouskama jako je H&D nebo Mafia.

Pro: Realističnost, AI(samozřejmě v rámci možností), různorodost misí

Proti: grafika

+12

Chaser

  • PC 90
Najlepšia slovenská hra akú som kedy hral. Ak nie je vôbec jediná.

V podstate ide o klasickú FPS zo starej školy, avšak disponuje veľmi kvalitným príbehom. Máloktorá hra ma svojím príbehom vtiahla tak ako práve Chaser.
Na svoju dobu disponovala, ako už spomenul niekto nižšie kvalitnou grafikou.

Jediné čo mi počas hrania vyložene vadilo, bola občasná dezorientácia najmä druhá polovica hry.

Aj napriek tomu sa jedná o tak trochu "zabudnutý klenot" v rámci česko-slovenskej hernej tvorby.

Pro: Príbeh, grafika, dĺžka hry

Proti: občasná dezorientácia

+12

Star Wars: Episode I - The Phantom Menace

  • PC 50
Klasická filmová rychlokvaška, která nepřinesla absolutně nic nového. Na druhou stranu, ani se od ní nic takového nečekalo. Zábavné filmové pasáže střídá nudná a frustrující nastavovaná kaše. Zkrátka - hra podle filmu. Bez vlastního nápadu, bez nějaké větší interaktivity, přísně lineární a nepříliš zábavná. Kdysi jsem po tomto titulu opravdu prahnul, ale to jsem znal jen demo a bylo mi 10 let. Z toho vyplývá, že je hra vhodná především pro mladší hráče znuděné nekonečným hraním Lego Star Wars.

Pro: hra podle filmu

Proti: hra podle filmu :)

+12

Be a King

  • PC 60
Pro mě docela velké překvapení, i když od Rake In Grass jsem zkoušel nejen Jets'n'Guns ale i Trolla a velmi mě to bavilo, neměl jsem v jakousi ostříhanou strategii příliš důvěru. Ovšem...

Ta hra je něco mezi logickou a budovací strategií. Potřebujete postavit určité druhy budov aby jste splnili zadané úkoly (počet obyvatel, počet různých staveb, výši příjmů) a v některých, většinou koncových, máte většinu místa zaplácanou zbytečnýma domkama, které pomalu bouráte (aby vám stále nesly alespoň ty drobné a měli jste na suroviny, protože dostáváte jen peníze a kámen a dřevo musíte nakupovat).

Hru ještě více oživují náhodné události, které můžou přínést peníze/suroviny, upgrade obraných věží proti neustále útočícím banditům/monstrům, bandu hrdinů, slevy surovin, ale taky cestu na krchov pro vašeho hrdinu.

Když jsem se dostal k plné verzi (po té co mě zaujalo předváděné demo), nešel jsem spát, dokud nebyla dohrána. Po třetí ráno.

Pro: Svižná, jednoduchá, hratelná, místy ne až tak úplně flákací...

Proti: Na konci to už stejně trochu omrzelo... přeci jen pořád opakovat... opakovat... opakovat...

+12

Lionheart: Legacy of the Crusader

  • PC 75
Tahle hra měla určitě potenciál, jen škoda, že to tvůrci nedotáhli. Od poloviny je to fakt trochu nuda, ale dohrát jsem to stejně musel... Fakt velká škoda.....(Je pravda, že jsem Lionheart začal hrát po BG II,což je trochu jiná káva, takže jsem byl dost namlsanej)

Pro: Grafika, prostředí(doba), postavy

Proti: Po určité době začína trochu nudit...( asi by neuškodila trochu práce navíc)

+12 +17 −5

World of Goo

  • PC 75
Trochu mě mrzí, že si Kyle Gabler opět hraje na veskrze originální hru a na spojitost s Bridge Builderem poukazuje pouze jednou úrovní, přestože si z Bridge Buildera půjčuje základní princip hratelnosti a dokonce i princip řešení "poslední" úrovně (Horizontal Transportation Innovation Comittee). Jinak ale World of Goo originální hrou je, především návrhem úrovní - míra recyklace nápadů v průběhu kampaně je minimální, tomu odpovídá krátká herní doba. Pěkná grafika úspěšně využívá jednoduché sprajty a různorodé vizuální efekty.

2009-10-16: Začal jsem hrát.
2009-10-17: Dohrál jsem kampaň, "764 Goo Balls", "05:55:13 time units" (několik úrovní jsem vyhrál opakovaně).

Pro: originalita úrovní, styl, hudba, intuitivnost ovládání

Proti: nepřesnost ovládání

+12 +14 −2

Sid Meier's Alpha Centauri

  • PC 90
Alpha Centauri je, hmm, bezesporu "civka" v zajímavém prostředí. Má poměrně propracovaný děj a souhlasím, že prvně udělá skvělý dojem už při výběru stran. Ty se (po celou dobu) liší svou filosofií a celkovým pojetím života (zde "strategií"). Vzhledem k tomu, že jsem četl Nadaci od Isaaca Asimova, tak jsem si ponejprv vybral Gaiu (bezesporu to ale bylo i tím, že Lady Deidre měla nejpříjemnější hlas : )).

Pak ovšem postupně přichází určité problémy, které se poměrně negativně projeví na kvalitě hraní. Především omílaná nabídka vytvářet si jednotky je spíše otravná (navíc naskočí s každým novým patřičným vynálezem) a v posledku nelze pominout, že jednotek je vyloženě jen pár. Možnosti dávat jim určité bonusy, zbraně a zbroje sice potěší, ale tenhle tristní počet to nevytrhne. Nadto je pravidlem, že pěchota, vozítka, lodě i tanky mají se stejnými zbraněmi stejný útok a se stejnými zbrojemi stejnou obranu. Případná nutnost jednotky "míchat" je tak relevantní varianta jen podle jejich ceny (což je tak vlastně jediné, co se opravdu liší), počtu útoků a částečně i rychlosti. Určitě bych ale přežil, pokud bych měl dříve přístup k rychlejším variantám (tanky, vznášedla).

Prazvláštně rovněž působí, že daleko v budoucnosti stavíte ("vyšlapáváte") na Alphě Centauri poměrně dlouho cesty. Je vážně cestování vlakem v "tunelech" až tak velký "civilizační výkon?". Chápu, že pokud bych rovnou stavěl "railroad", tak by se hra až příliš urychlila (a já bych si neužil některé diplomatické možnosti), ale vymyslet lépe to snad šlo.

Podobně bych i uvítal jasnější systém "terraformování" (obdělávání okolí měst). Pokud se neustále mění bonusy z povrchů, tak i neustále musím přestavovat. U všech základen mi tak permanentně pracují dva "formers" (settleři), čímž pádem hra zase o něco hůře "odsýpá". Nejsmutnější však je, že znečištění z měst se dá nakonec zvládnout jen s Gaiou (jejíž města se časem cca vyplatí obestavět fungusem). Jinak musíte počítat, že vám čas od času vybouchne fungus u základny a zničí nějaké ty "terraformace".

Nakonec bych měl alespoň mírnou výtku ke grafice. Není vyloženě špatná a rozhodně má svůj styl. Ale stále je horší i než v díle druhém a to už musí vyvolat alespoň mírně zvednuté obočí.

Nicméně... Obrovsky zabaví diplomacie. Bude velká škoda, pokud Alphu Centauri jen tak rychle proběhnete jakožto dobyvatelé. Základní vyjednávání je totiž doplněno a různé planetární koncily, kde se hlasováním určuje zmrazování či naopak rozpouštění pólů (chudinky nechráněná města na pobřeží), globální obchodní pakty, možnosti použití brutálních vojenských technologií atp. Možná až příliš silní jsou zvědi (dokonce i na poměry série Civilizace). Byť možnost někomu udělat neplechu a pak to svést na někoho jiného je opravdu prima. Um, tedy pokud to někdo neprovede vám. ;)

Nu, to je tak v posledku vše. Alpha Centauri je zcela jistě nejpřitažlivější civilizací (svým "konceptem"), nicméně novátorství v posledku v některých ohledech naráží. Lze tak říci, že původní (nyní čtyřdílná) série se hraje o něco lépe. A to je bohužel u "civek" naprosto zásadní. Originalita a prima děj to nezachrání, jelikož jde o výhody patrné zejména při prvním hraní, přičemž síla civek je naopak v zábavných variantách a možnostech opakování. Nadto ohromné rozšíření fungusu po postavení Voice of the Planet a Ascend to Transcendence vás naštve tolik (pokud nehrajete za Gaiu - viz výše), že už nebude dále chtít hrát. A definitivní konec je pro Civilizaci něco zcela nenormálního. :-/

V posledku pár měsíců hru pilovat a už nikdy bych ani nemyslel, že bych hrál jinou Civilizaci. Škoda...
+12

Resident Evil 5

  • PC --
Stručně RE5 není survival horor v pravém slova smyslu. Zombíci se na vás hrnou v kvantech nevídaných stále, ale už v tom není ta tajemná atmosféra původní dílu, zde jde jen o bohapustou střílečku bez většího smyslu, přesto velice zábavnou - zvláště souboje s bossy jsou kulervoucí. RE5 je také velice lineární a skriptoidní.

Graficky je to dnešní standard a nejednou mi to připomělo nejnovější díl Tomb Ridera. Ani ne tak level designem (i když v jedné fázi je to TR až hanba), jako použitým enginem. Optimalizace je taky na výbornou.

Ovládání je dobré jak na klávesnici, tak na gamepadu. Nutno říct, že je pořádně oldchool, ale to tak nějak k tomuto žánru patří (survival horor) a RE5 je díky tomu stále značně odlišný od TPS/FPS her.

Arzenál zbraní docela luxusní s velkým množstvím dostupných upgradů. A potěší také sympatické bonusy za nabrané bodíky. Co však frajeři z Camcomu pořádně zmrvili je inventář.

RE5 je zábavná koridorová řež!
+12