Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Death Rally

  • PC 50
Staré Death Rally považuji za nejlepší závodní hru, co jsem hrál (a taky je u mě suverénně nejčastěji dohranou hrou vůbec), a že jsem toho v tomhle žánru odehrál docela dost. Nové Death Rally ale selhává v obrovském množství aspektů a budu se je snažit všechny vyjmenovat.

Tak za prvé...není to ani pořádně závodní hra. Je to v podstatě řežba na okruhu. Závodních okamžiků jsem zažil naprosté minimum. Ve starém Death Rally mi připadalo, že závodění bylo stále prvořadé, až pak bylo střílení a miny, to bylo to koření.

Zásadní chyba číslo dvě; směšně nízké číslo tratí. Je jich snad sedm, plus jedna deathmatch mapa. To je k smíchu.

Zásadní chyba číslo tří; samotné závody jsou neuvěřitelně krátké. Ve starém Death Rally byly závody od čtyř do šesti kol přičemž samotná kola byla dvakrát delší než zde. V novém Death Rally jsou v klasických závodech pouhá tři kola! Ve výsledku ani ne minuta čistého času. Co se za tuhle krátkou chvíli dá stihnout? Jako bonbónek je ještě speciální závod na jeden okruh, který trva od patnácti do dvaceti vteřin. Vynikající zážitek! Paradoxně je nové Death Rally daleko méně adrenalinovou jízdou. Rozdíl v rychlostech automobilů je méně znatelný a i to nejrychlejší auto je v novince dvakrát pomalejší než nejrychlejší auto v původní hře.

Zásadní chyba číslo čtyři; absence jakékoliv strategie. Hra vám nedává na výběr, co si zrovna chcete koupit. Můžete nakupovat akorát to, s čím jste odjeli poslední závod. Takže bezmozková činnost.

A teď drobnější chybky, které mě ale také štvaly; Není tu žádná liga, jako ve starém Death Rally, jdete jen od závodu k závodu a přibývá vám progress ve hře v procentech. To je daleko méně zábavné! Proč měnit něco, co bylo tak skvělé? Takhle si k závodníkům nevytvoříte ten vztah. Není to takový tahák. Není tam ta hrůza z toho, když se do závodu přihlásí někdo z horních příček tabulky.

Další drobná chybka, která mi ovšem prodloužila dobu hraní asi o pět hodin, je nitro. Ve starém Death Rally jste ho měli k dispozici hned na začátku. Dalo se s tím taktizovat. Ne...zde ho musíte sbírat na trati ve skrytých bednách a je to jen a pouze otázka štěstí nikoliv rozumu a proto závěrečný závod s Adversarym je jen a pouze nekonečným čekáním na závod, ve kterém seberete aspoň čtyři nitra, protože jinak to nejde vyhrát. Smutné.

Další výtka je k ovládání; auta strašně kloužou. Jaké to bylo potěšení ve starém Death Rally koupit pneumatiky na maximum a vědět, že auto pojede přesně tam, kam chci. V tom bylo Death Rally vyjímečné, že se to ovládalo tak příjemně! Zde to neplatí.

Další výtka jde k hudbě, která je nesrovnatelné horší, než v původním díle. Nevím proč Petriho Alanka a Poets of the Fall cpou do každé severské hry a nemohl hudbu dělat původní autor Jonne Valtonen.

Další výtka, co mě napadla, spočívá v absenci nějakého proherního scénáře. Hru vlastně nemůžete prohrát, pouze si jí můžete nešikovností prodloužit. Pointa je pouze v tom, zda porazíte závěrečného Adversaryho, jinak můžete sbírat peníze po pětistovkách. V původní hře jste se museli dostat na první místo tabulky a to se vám nepodařilo, pokud jste nezačali vyhrávat závody nejtěžší kategorie. Sám jsem si při stoprvní hře ve starém Death Rally zkoušel, jestli jde hra dohrát tak, když budu jezdit pouze nejlehčí tratě a tam je maximem sedmé maximálně šesté místo v tabulce. Při středních tratích to při velkém štěstí lze, ale bude vám to trvat mnoho set stovek závodů. To zde není vůbec nezbytné.

Grafika je lehce podprůměrná. Celé mi to spíš připomínalo hru Excessive Speed, která je už velmi letitá.

Jediná věc, která vykazuje zlepšení, jsou samotné zbraně, kde máte široký výběr speciálních kusů. Je to fajn, ale jak jsem zmínil v úvodu, je z toho díky tomu strašná rubačka.

Nové Death Rally je promarněná šance. Ono to zabaví, to jako jo, ale má to spoustu zbytečných věcí, které pocit ze hry zašlapávají příliš hluboko.
+12

Sniper Elite: Nazi Zombie Army 2

  • PC --
První dva levely jsou laděny do pekelnické oranžové. Tu občas poruší blesk, který celý obraz změní na černo-bílou -> opravdu nepříjemné nejen v potemnělé místnosti... Naštěstí jsou zbývající tří levely v klasicky ponuré zeleno-modro-šedivé paletě. Příjemnější na oči, lepší pro atmosféru. Vybočující z řady je jen pasáž ve Fuhrerbunkeru, kde se někdo silně inspiroval v Silent Hillu.

Obtížnost je mnohem nižší a plynulou hratelnost nabourávají jen né vždy ideálně rozestavěné checkpointy. Pasáže z prvního dílu, kde se v jeden moment vyřítí strejda s kulometem, hromada zombíků a ještě snipeři nebo hektické části ala finále katedrály, nic z toho se tady nekoná. Náběhy čehokoli většinou skončí dříve, než pořádně začnou a finální boss padl až příliš snadno. Noví nepřátelé se také moc nepředvedli.

Zbraně zůstaly stejné a těch několik stacionárních kulometů mě ze židle nevytrhne. Za zmínku tak stojí snad jen Preacher, který už je možno sebrat jako sekundární zbraň.

SENZA 2 je spíše datadisk než regulérní druhý díl. Přináší jen poskrovnu změn a nachlup stejnou hratelnost. Likvidace zombíků je stále zábava především v COOPu, jako singleplayer se SENZA hodí pouze pro opravdové fanoušky pukání šišek.

**/5
+12

League of Legends

  • PC 90
Úspěšná MOBA hra, podle známé neoficiální mapy ve Warcraftu 3 - asi věta, kterou začíná snad každý popis tohoto povedeného nezávislého dílka od dříve neznámého vydavatele Riot Games, kdo by je taky znal, když jejich prvním a hned tak úspěšným dílem se stala právě tato hra.

Tato je hra by měla jít příkladem všem free-to-play hrám, ve kterých jejich autoři vidí spíše jakýsi podnázev pay-to-win hry. Ve hře není nutné a vpodstatě ani možné, aby si nováček zakoupil nějaké "výhody" a neexistuje nic, co by si člověk, co nechce do hry vkládat peníze nemohl zakoupit oproti platícímu... vlastně ano, je, vzhled (známé pod názvem "skin") pro jednotlivé postavy. Můžete tedy místo bláznivého chemika ovládat surfaře a nebo místo malé mumie dárek. Je to ale nutné ke hraní?
Dříve či později (podle toho jak moc vás tato hra chytí) stejně dostanete chuť na to si nějaký ten hezký vzhled koupit a podle toho, jaká tato hra musí mít tržby mi stejně příjde trochu hloupé, že je to pořád všechno strašně drahé, to je jedna z mála věcí, kterou jsem nepochopil a stále ještě nechápu.

Tato hra je svým způsobem i velký chudák v tom, že jí spoustu lidí odsuzuje zcela bezdůvodně, ikdyž mám takový pocit, že tak polovina z těchto lidí nikdy hru nehrála. Snad všude vidím, jak hráči DoTy tuto hru nenávidí a všude vypisují, jak je to primitivní hra a jak by všichni měli hrát DoTu, samozřejmě se toto objevuje i v opačném případě (kdy hráč LoLka tvrdí, že DoTA je blbost a všichni by měli hrát LoLko) a takovéte diskuze jsou na internetu k vidění skoro všude. To pak odrazuje spíše ty inteligentní možné budoucí fanoušky a čím více se hra posouvá, tím více primitivů začíná tuto hru hrát. Nespočet agresorů, flamerů, ragerů a podobné havěti dnes obsazuje velkou část serverů a potkat opravdu milého člověka je v této hře dnes již skoro zázrak.

Pro: Hratelnost , OPRAVDOVÝ Free-to-play

Proti: Komunita

+12 +13 −1

Kraven Manor

  • PC 70
Čistě tříhvězdičkový titul. Jsou tam dobré nápady, líbivá grafika a dobrým způsobem odvyprávěná historie sídla a toho, co se kolem vlastně děje. A byl tam jeden moc hezký puzzle (Ten ve sklepě kde se místnost začne napouštět plynem).
Hra je nesmírně krátká, příběh toto přímo reflektuje a ničím nepřekvapí. Zvuky jsou slabinou hry - nejsou vysloveně špatné, ale netvoří nijak tuhou atmosféru.

Na freeware hru velice povedený počin.
+12

Silent Hill 3

  • PC 95
Já se u tohoto dílu bál nejvíce z celé série. Hra má silnou hororovou atmosféru, která je navozována perfektní hudbou a zvuky. také musím zmínit monstra, která byla v tomto díle opravdu vydařená a odporná. Hra perfektně navazuje na jedničku. Grafická stránka hry je na stejné úrovni jako díl druhý. Jediné co mě zklamalo bylo to že hra má málo postav a hádanek.

Pro: Příběh, hudba, zvuky, monstra.

Proti: Málo postav, ovládání.

+12

Duke Nukem Forever

  • PC 70
Už se na tuhle recenzi chystám skoro rok. A jelikož jsem hru nedávno zase rozehrál na PS3, nebude na to lepší situace. Vyšla v roce 2011 a jejím posledním vývojářem (na vývoji se podílely firmy 3D Realms a Take-Two) byl Gearbox Software, který Duka za všechny zmíněné dokončil a také si ji vydal. Přijde mi, že Randy Pitchford je velký srdcař a právě to a mnoho dalších věcí mu dovolilo hru dokončit. Nebavilo ho už sledovat, jak se hra zmítá ve smrtelných křečích a je světu akorát pro smích. Jenže co čert nechtěl, lidé se tomu vysmáli stejně. A proto tu jsem já, abych tomuto dílu alespoň lehce spravil reputaci. Nehodlám na ni totiž plivat tolik, jako to dělal doteď každý. Jediné co slýchám a čtu je, že po těch letech se jedná o brak. A já se ptám. Kdo by dokázal něco lepšího pod takovým tlakem od veřejnosti? Kdo by se chtěl probírat mnoha misemi, které vytvořilo jiné studio a pokusit se je slepit dohromady? Kdo by vymyslel tolik skvělých easter eggů a vzkazů od vývojářů pro nás, hráče? Já tedy rozhodně ne. A myslím, že Randy udělal sakra velký kus práce!

Když jsem se ke hře dostal poprvé, hned po jejím vydání, nebyl jsem příliš spokojen. Ale byla to vlastně moje chyba. Chtěl jsem hru proběhnout tak rychle, jak to jen šlo a hned si udělat obrázek. Jenže to byla školácká chyba. Duke obsahuje tolik kvalitního materiálu, že jsem po jeho dalším rozehrání jen koukal! Vlastně za to tak trošku mohou i trofeje, které Vás nutí zkoumat, hledat a snažit se trošku jinak.

Příběh zde moc rozebírat nebudu, protože je stejný jako vždy. Banda mutantů přiletí devastovat naši planetu no a také nás obrat o ženy. A když jde o ženy, tak to Duka nenechá chladným. Ten si dosud užíval pohody. Má svůj obrovský věžák, kde tráví volný čas, kterého má nad hlavu. Dále svoje prodejny burgerů (jako vždy nás tam zavede i jeden z úkolů) a také sochy a úctu na každém rohu. Ale jak se říká, všechno jednou končí a bude to právě ve chvíli, kdy vložíte do mechaniky disk. Mise, jejich návaznost a celá stavba není úplně v pořádku, nicméně to se dočtete skoro všude. Může za to jednak vývoj v mnoha studiích a také nedostatek času a peněz pořád něco předělávat. A musím zde podotknout, že Duke 3D nebyl o moc originálnější. Mohlo to být lepší, ale já říkám, buďme rádi, že něco vyšlo. Jediným nešvarem co bych tu našel je velmi zdlouhavé načítání levelů. Ale věc co mi to vykompenzovala, byla snadná. Je zde schováno nespočet narážek na ostatní hry. Od Masterchefa (bude Vám zde nabídnuto aby jste si oblékli Chefův Power Armor, nažež ho Duke odmítne slovy: Power armor is for pussies) po mrtvého Isaaca Clarka. U každé narážky je skvělá hláška, jako vždy.

Grafika hry je další z terčů kritiky. Stojí za starou belu. Pokud to budu srovnávat s dnešními poměry. Pomalé načítání textur, skoro všechno je hranaté, a když člověk hledá, tak najde i velké chyby. Pokud jste fanoušci vypilované grafiky, raději přestaňte číst, dokud je čas. Mě jde spíše o hratelnost.

Ta sama o sobě není vůbec špatná. Ale dokázala zde opět narazit. Většina z nás byla zvyklá na arzenál zbraní, který můžeme tahat u sebe. Zde se to zkrouhlo na dvě zbraně. Opět to byl ústupek. Kdybychom mohli tahat všechny zbraně, tak by jsme hrou prošli jak nůž máslem bez nutnosti sundat prst ze spouště. Může za to celý koncept hry, který by se opět musel celý přepracovat. Musíme zde šetřit každý náboj, ale na druhou stranu by to neměl být až takový problém. Stačí se smířit s faktem, že už nejste nesmrtelný stojan na zbraně, co běhá po světě a kosí všechno co se hýbe. Díky věčným ústupkům se hra stala reálnější. Doplňování životů zde funguje na principu, že se schováte za roh, jak už to dnes bývá zvykem. Nahoře máte čáru se zdravím, ale není tam obrázek červeného kříže, nýbrž se jedná o ukazatel ega. To můžete navyšovat různými způsoby. Například pohledem do zrcadla a pronesení tvrďácké hlášky, nebo výhrou na automatech, či posilováním. Je tam ale mnoho dalších a skvělých situací. Například když najdete pečlivě schovaný doutník, bez kterého by Duke, nebyl Dukem . Skvělé bylo také muzeum, kde jste mohli narazit na plakáty, zbraně a obrázky z minulosti. Od plošinovek po 3D verzi. Bylo velmi příjemné se s tím po letech shledat.

Zbraňový arzenál obsahuje například brokovnici či dvouhlavňový vrhač raket. Je zde ale i staré známé RPG, které nyní dokáže cíl zaměřit a vyslat raketu která nemine. Nepřijdete ani o holoduka, či steroidy. Přibilo nám zde pivěčko. Po jeho vypití, jak už to po alkoholu bývá, se Duke stane na chvilku zcela nezranitelným. Po steroidech zahodíte zbraně a nastupují pěsti. Jedná rána, jeden mrtví. Jak pivo, tak pilulky se dají zkombinovat naráz, výsledek Vám je jasný. Další novinkou jsou brýle, bez kterých neudělá hlavní hrdina ani krok. Ty zde plní funkci i nočního vidění.

Hudba je na vynikající úrovni. Pokud se nepletu, bylo to možná to jediné, na co se nenadávalo. No a dabingu se zhostil opět Jon St. John, se kterým jsme se mohli setkat už v minulosti. Kompletní ozvučení je perfektní a k celé zvukové stránce nemám výhrady.

Nepřátelé zde zůstaly takřka beze změn. Jen jsou kompletně graficky předělaní. Prasata jsou zde mnohem větší drsňáci a létající mutantíci také. Chobotnice se pro změnu nedá sestřelit raketometem, protože si raketu přitáhne k sobě a vrhne Vám ji zpět. S granátem, který se odpaluje dálkově, už si ale neporadí. Přibylo zde také pár nových druhů, ale nebudu Vám kazit překvapení jejich výpisem.

Když to vezmu kolem a kolem....Hra se vrátila v nejlepší formě v jaké mohla přijít. A s názory toho typu, že raději neměla vycházet vůbec, plně nesouhlasím. A kdo ano, ať jde hrát dokola Duke Nukem 3D. Já už staré dobré 3Dčko proběhl asi milionkrát a rád bych se věnoval něčemu novému. Randy hru převzal v dezolátním stavu a více méně musel pořád něčemu ustupovat a to ve finále nedělalo hře dobře. Nicméně jako jediný slíbil, že hru vydá a vydal ji. Ostatní jen plácali do větru. A myslím, že i přes všechny neduhy a kriticky špatné hodnocení v recenzích se nejedná o špatné dílo. Má sice kratší herní dobu, ale je to navržené tak, že každý level zvlášť se dá výtečně užít, pokud se nebude jen probíhat. Randy je prostě srdcař, jak jsem již zmiňoval na začátku a pokud si něco vezme do hlavy tak to taky udělá. Mohl bych tady psát a psát, nicméně by to dávalo čím dál menší smysl. Ale pěkně Vás teď poprosím. Dejte Dukovi ještě šanci. vykašlete se na recenze, na grafiku a na stavbu misí. Užijte si ho, jako jste si ho užívali dříve. Jde to, jenom chtít a nesrovnávat ho s žádnou jinou hrou. Žádná totiž nevycházela takovou dobu a nepotýkala se s takovými problémy jako právě tato. Lepší by mohla být jenom ve chvíli, kdy by se od začátku do konce znovu naprogramovala. Což se časem třeba ještě stane. Hail to the King!

Pro: - Duke je zpátky v nejlepší formě - Skvělý dabing a výtečné hlášky - Spousty překvapení od hráčů, pro hráče. A to na každém rohu. - Kvalitní zábava - Konečně nová hra

Proti: - Zastaralá grafika - Herní doba - Je to tunel, ale šetří alespoň skripty - Stavba misí a dlouhé loadingy

+12 +13 −1

Dark Disharmony

  • PC 60
Adventurní jednohubka, jež je jistým způsobem reklamním letákem metalové skupiny stejného názvu - Dark Disharmony. Herní doba by se dala počítat na minuty, mé maličkosti sebrala cca 30 minut života a tuto dobu bych popsal jako zdařilý, technicky a herně atmosférický zážitek.

Jak je již z popisu zřejmé, naleznout musíte pětici násilně usmrcených členů metalové skupiny a to pouze za pomoci světélkujícího hmyzu a čtyřech základních elementů (oheň, země, vítr a voda). Vzhledem k tomu, že náš brouček nedisponuje brašnou ani viditelnými údy (žádný sběr předmětů a následné použití), je nutné různou kombinací elementů (nalezených v knize, kterou musíte teprve objevit) nakouknout pod roušku tajemství skonu jednotlivých hudebníků. Každý nalezený nebožák, jehož skon je vždy originálně pojat, zároveň vydává další indícii pro následný postup.

Pro: Atmosféra, zvuky, elementy

Proti: Krátké, občas pixel hunting

+12

Minecraft

  • PC 100
Minecraft = revolúcia. Prvá virtuálna "hra" ktorá má nekonečné prostredie. Na rovinu klasický minecraft ma moc nebral lebo je jednoduchý, ale časom som sa začal minecraftom a javou zaoberať a Minecraft som si modifikoval do takých industrialnych rozmerov, že zložitosťou doháňa Fallout a konečne je tu hra ktorá stojí za to.
Ja sám vydávam modpack + vlatní tvorbu pod názvom MinecraftByMito a je to jeden z najlepších modpackov aké som kedy hral. Preskúmal som všetky FTB a nekecám :)
S kamarátmi trávime viac času v Minecrafte jak niekde v krčme. Buduje to neskutočnú kreativitu a vidím v tom aj úžasný nástroj pre začínajúcich architektov. Možno na dnešnú dobu slabšia grafika je pravda, že minecraft vypadá ako o 10 rokov pozadu, ale u mňa to vobec neubralo na hratelnosti a zaujmavosti. Jedna z mála hrý ktorá dostala 100% a právom! Dokonca v tom vidím aj školu hrou, pretože keď modifikujete minecraft do takých rozmerov že obsahuje určité kovy a chemické zlučeniny, tak myslím že je to super úvod do chémie :) A taktiež aj do fyziky k téme elektriny.

Pro: Učí deti kreatívne myslieť, hlavná myšlienka hry je kreativita

Proti: Nič, všetko sa mi páči!

+12 +13 −1

Mass Effect 2: Zaeed - The Price of Revenge

  • PC 65
Naprosto obyčejná loyality mise s rázným, ale čestným žoldáckým veteránem. Zaeed mě se mi z počátku nezamlouval, ale časem, po pochopení jeho motivů a minulosti jsem svůj názor tak nějak změnil. Bioware, umíte vůbec napsat postavu, která by se mi někdy nelíbila? Postava vyniká skvělým a skvěle padnoucím hlasem Robina Sachse R.I.P a velice detailní texturou obličeje a mimikou. Z bojového/herního hlediska už Zaeed tak zajímavá postava není.

Mise samotná je až na pár pěkných cut-scén a jedno rozhodnutí docela hluchá. Je zde mnoho akce a méně rozhovorů, což není pro ME úplně obvyklé.
Největším kladem je bezesporu level design a celkové ztvárnění planety. Džungloidní planeta vypadá velice působivě. Nasvícení, backroundy, rostlinstvo. Kvalita tu jasně předčí kvantitu, jelikož je zde jen jedna mapa (pokud nepočítám interiér). Toto DLC bylo také zdarma. Nevím jestli to pod paždí EA stále platí, každopádně i to je plus pro toto cca hodinové "dobrodružství" ze světa ME.
+12

Deponia

  • PC 70
Jednoho dne jsem si řekl že bych si měl zas po dlouhé době zahrát nějakou hru a zas propadnout hernímu světu,tak sem šáhnul po Deponii a nemohl jsem udělat líp. Ve hře se vžijete do role flákače Rufuse který mu se nelíbí místo kde žije a chtěl by se dostat do Elysia kde si všichni krásně žijou oproti světu tam dole který je zaházen odpadky a čistá voda je u nich něco jako pro nás ropa. Hned ze začátku mě nadchla opravdu krásna grafika která je milá a hezky dokresluje svět a dívá se na to opravdu příjemně. I postavy jsou vtipně napsané spolu s dialogy a vždy vás něco pobaví hlavně nezapomenutelná postava Lotti :D. Herní doba je docela slušná když se počítají záseky kterých je ve hře opravdu hodně a to díky někdy nelogickým kombinacím...a těch je.

No a co říci závěrem ? Skvělá logická adventura plná skvělých postav,dobrého humoru a bláznivého příběhu.

Pro: Postavy,Příběh,Grafika,Dají se skipnout hádanky

Proti: Někdy nelogické kombinace

+12 +13 −1

Spear of Destiny

  • PC 85
Spear of Destiny jsem hrál v době, kdy jsem vůbec netušil, že nějaký Wolfenstein 3D existuje. Tehdy jsem netušil, ani že "Spear" není jménem hlavního hrdiny, leč že je to anglický výraz pro kopí (angličtina mě poznamenala až po roce 2000). Věděl jsem ovšem která ikonka spouští tuto hru a věděl jsem, že je nutno si zapařit "Spéra".

Spear of Destiny mám o něco radši než Wolfa (asi to bude tím, že jsem ho prostě hrál dřív). Ale dnes s ohledem na Wolfa mi příjde, že "Spear" je tak akorát dlouhé, a né moc přeplácané pokračování. Zvláště pak bossové se mi velice líbili, I když pověstné Hitlerovo: "Auf Viedersen" bylo něco., mám je radši oproti těm z Wolfa.

Herní doba a rychlost hry mi přišla tak akorát, nepříliš zdlouhavá, nepříliš spletitá. Na druhou stranu postupně rostoucí obtížnost přináší momenty, kdy hráč musí zpomalit a hledat životy.

Druhá pořádná klasika s velkou dávkou nostalgie- 85%

Pro: pokračování, noví bossové....

Proti: někde je to přece jenom dost o hubu

+12

The Wolf Among Us - Episode 2: Smoke & Mirrors

  • PC 70
Je to lépe napsané, je to lépe sestřihané, má to výraznější atmosféru a propracovanějšího hrdinu než Walking Dead. Tato druhá epizodka je opět extrémně krátká. Spád děje se dost zpomalil, ale rozhodně neztratil na zajímavosti. Téměř jistě si myslím, že si páni scénáristé nechávají to nejlepší zatím schované v rukávu....tedy myslím a doufám. Každopádně se na další útržek z pětidílné skládanky těším a doufám, že to pro Bigbyho dopadne lépe než pro Leeho. Proč? Protože je to frajer? Jistě. A je to silný kuřák a ti přeci ve filmech neumírají....jaká to ironie.
+12

Counter-Strike: Source

  • PC 65
Chyba CS: Source spočívala v tom, že se hrál trošku jinak a přesto pořád stejně. Trošku se rozhodilo chování některých zbraní (kombinace aim+recoil, souhrně bych to nazval jako rozptyl), upravil se pohyb hráče, zredukovala se možnost střílet přes tlustší zdi a bylo změněno chování granátů (směr hodu za běhu a odrazu od zdi). Jedinou skutečnou výhodou byl kvalitnější kouřový granát a propracovanější oslepovák. Ve výsledku tyhle drobné změny znamenaly, že průměrný hráč nepoznal nic, ale veteráni 1.6 se přesto museli učit znovu. To nevyhovovalo ani jedné hráčské kategorii.

Dalším problémem bylo, že s novým grafickým enginem se muselo předělat spoustu neoficiálních map, což se ne vždy stalo nebo to zabralo moc času, během kterého hráči raději zůstali u 1.6… Jistě vzpomínáte na spoustu zábavných aim serverů s mapami jako Iceworld, Pool a mnoha, mnoha dalšími. Pokud jste si chtěli jen občas zablbnout v těchto téměř až deathmatchových srandičkách, pak pro vás tím tuplem nemělo význam přecházet na Source… Zkrátka CSS je docela zbytečná hra. Na druhou stranu je třeba dodat, že CSS nejspíš nikdy neměl ambice způsobit revoluci, byl to jen součást tehdy hi-tech balíčku Half-Lifu 2. Podobně jako Lost Coast se chtěl jen pochlubit novým enginem, nic víc. Když se řekne „za hodně peněz málo muziky“, tak chyba CSS je spíše v těch hodně penězích, než v malém množství muziky…
+12

Quest for Glory III: Wages of War

  • PC 75
Tak o soubojovém systému, který jsem kritizoval v prvních dvou dílech tady snad ani radši mluvit nebudu, protože je katastrofální a opět stačí jen klikat na jeden z útoků a je vyhráno, tady jsou navíc nepřátelé strašně slabí a teď mi dochází, že jsem za celou hru nebyl nucen použít svůj nový skill - paladinský heal. Ach jo. Přitom wrestling na kladině byl vyřešen dobře a člověk se opravdu musel naučit pohyby protivníka a patřičně na ně reagovat, jinak spadl - proč to proboha nešlo udělat stejně i při soubojích?

Nespokojen jsem také s hlavním městem - Tarnou. Egyptská tématika nabízí takový potenciál a čeho jsme se dočkali? V podstatě dvě lokace - chrám a hlavní náměstí + bazaar, který zabírá 4 obrazovky a poté, co tam nakoupíte, už tam v podstatě nemusíte chodit. Alespoň ale odpadlo příšerné bloudění labyrintem ulic ze dvojky. No a dialogový systém, kdy musíte kliknout jak na osobu, se kterou mluvíte, tak na svého hrdinu, abyste se dostali ke všem dialogovým možnostem, jsem vážně nepochopil. Co to má za smysl?

Třetí díl je první s hezkou VGA grafikou a přepracovaným ovládáním, nakynuly také dialogy, při kterých se objevují animované obličeje postav. Musím zmínit povedenou hudbu, některé kousky jsou vážně skvělé, trošku mě ale zklamalo až příliš velké množství cutscén. Pohyb po okolí přes jakousi mapu z ptačí perspektivy rozhodně kvituju s povděkem, lepší jak chodit přes padesát stejných pouštních obrazovek.

RPG část tady selhává zatím nejvíc v celé sérii, o nepoužitelných soubojích jsem už mluvil, navíc tady není jediná (!) možnost upgradu vybavení (že v intru dostanu magic shield nepočítám), ani jednou jsem nepoužil healing/stamina/antidote pill a nevím proč, ale v tomhle dílu jsem byl obzvláště demotivovaný jakkoliv si zvyšovat své schopnosti. Ono to ani ve finále nebylo třeba - boje byly lehoučké a jedinou událost, na kterou jsem musel trochu trénovat, šlo v podstatě prohrát a i tak hra pokračovala dál.

Po první polovině jsem si říkal, že tohle je bezpochyby zatím nejslabší díl. Jenže druhá polovina, zhruba od doby, kdy jsem odčaroval leopardí lady, mě usadila do židle a nebyl jsem schopný se do konce odtrhnout (asi byla dobrou motivací, o to větší zklamání, že mi na konci utekla s Yesufem, mrcha :D). Škoda jen toho trapného momentu, kdy se kousek od hlavního padoucha objeví moongate - tedy pardon to si pletu s Ultimou - a vyskočí z ní mých 5 přátel, aby mi pomohli. To tam opravdu být nemuselo. Hra je také kratší a jednodušší jak předchůdci, ale tentokrát mi to spíše vyhovovalo. Mám nutkání dát jen 70%, ale za tu poctu Ultimě v Temple of Sekhmet (tentokrát už mi nikdo nevymluví, že se nechali inspirovat) dávám ještě +5 (asi bych je měl spíš hanit za kopírování, ale mě ten odkaz potěšil). A ted se konečně vrhnu na čtvrtý díl...
+12

Neverwinter Nights

  • PC 45
Jednoho krásného dne jsem si řekl "což takhle si zopakovat všechny hry od mého nejoblíbenějšího herního studia? Tak nějak, ani nevím proč, to začalo na GOGu, kde zrovna byla na tuto hru v diamond kolekci velká sleva. Řekl jsem si " hm digitální kopii nemám a tu originální stejně nerozjedu.
Hlavním problémem u těchto DnD her je v tom že hrozně rychle stárnou. Ne snad že by příběh byl špatný a dialogy nudné. Problém je, že nudná je samotná hra! Je to jako vás opustila krásná holka a za několik let se vrátila. Bez zubů, s celulitidou, špinavá, obézní, s rozšklebenou jizvou na obličeji a ještě s poruchou řeči. Nebo možná jsem starej a blbej já? Proč mě tedy ale stále Baldur's Gate II: Shadows of Amn, ultimátní DnD stále dokáže zabavit?
Páni soudruzi v Kanadě někde udělali chybu, něco v jádru té hry hnije jako staré fusekle.

Co je ale ještě horší? Hra nevypadá vůbec špatně, dokonce bych se nebál říci že výborně. Texrury prostředí jsou detailní a modely postav jakbysmet. Hudba je krásná a RPG prvky fungují solidně. Kde je tedy ta chyba? Zakopaný pes? Žluklé vajíčko?
Tak předně je to ovládání, jak kamery tak i postavy. I mimo boj jsem měl problém kameru ukočírovat, ale při boji? At jsem s tou čubkou kameramanskou dělal co jsem mohl (klel jsem, prosil, hledal patche) nic nepomohlo. Spíš jsem pocit jako by kamera ovládala mě. Pak je tu prapodivný interface, který se mi z počátku zdál celkem inovativní. Až na to že jsem nevěděl co dělat. U ikonek velikosti potkaních varlat se ani neobjevili popisky, takže jsem nevěděl jaké kouzlo používám. Ano, vše se to dalo nadefinovat do baru akcí, nebo do tlačítek, ale sakra, nechápu jak mi to před lety nemohlo vadit. Vždyť je to stupidní jako vrátnej u lisovny bot.

Hratelnost je kapitola sama pro sebe. A už alespoň vím, kde Dragon Age: Origins bral inspiraci co se soubojového systému týče. Souboje působí jako šachová partie s retardovanou záchodovou štětkou. Pomalé, nudné, AI tupé jako pytel rezavých řezaček na letišti . Proč se mi u toho první hodinu chtělo tak moc spát? Moment... vlastně ne, ona mě vždy ráda probudila slečna neposedná kamera, vždy když jsem upadl do vnitřního über rage modu.

Musím konstatovat, že toto je vedle Sonica hra, která se Bioware moc nepovedla. I když ve své době to byl hit. Hlavně díky moderské komunitě, která dělá mody, mapy a kampaně do dnes. Možná to není špatná hra, jen prostě moc zestárla a my jsme zlenivěli. Nu což, hra jde z disku a já se vracím ke Kotoru.

Pro: Hudba, grafika, dialogy, hromada modů a neoficiálních vylepšení.

Proti: Umělá demence, nefunkční interface, otřesně otřesná kamera, (ne)plynulost gameplaye.

+12

Crysis

  • PC 70
Jelikož po letmém seznámení s momentálním herním průmyslem nemám zrovna chuť slavit první Máj, stačí mi k mému ještěroštěstí, že mě Crysis nezklamal, pouze trošku prošustroval svůj potenciál. Takhle nějak měl podle mě vypadat gameplay nových Far Cry, kdy je očividné, že arabáši z CryTeku jsou šikovnější, než maníci z UbiSoftu, produkující Obliviony s kvérama. Žádné splnění těch nejvlhčích snů rozverné duše se sice nekoná, ale koule se mi z toho hrůzou také nezcvrkly!

Zatraceně husté je, že se mi poslední bojůvka, zřejmě ještě o něco hloupější, epičtější a vodletovější, než obvykle, se mi pěkně hryzala 7 let po vydání na stroji z roku 2014. V neposlední řadě jsem u hry sem tam zažil moc pěkné emoce při cutscénách, ale i samotných přestřelkách. Jednou mě hra doslova přiměla zahodit puštičky, zapomenout na zakempené panáky ratatáky, a vydat se ulovit před poledním sluncem se ukrývajícího modrého motýla s oranžovo-červenou barvoměnou, ne nepodobného batolci Apatura ilia!

Pro: Není to dlouhé jak Harmasan, loztomilí ošiškatí Kimové, které bych někdy v práci taktéž rád chytil pod krčkem a zalomcoval si, hraje se to cca jako Far Cry, hrdina může být pomocí nanosuitu velmi běhavý. Lze vrhat žáby!

Proti: Málo cool nočních misí a málo stealth, občas natvrdlá AI/bugy, nedostatek osamělovlčích misí na vlastní pěst.

+12 +14 −2

Gothic 3

  • PC 80
Aj keď som predchádzajúce 2 diely nedohral, rozhodol som sa vyskúšať tento diel, po odohraní TES III som bol pripravený na všetko, ale hra ma hneď na začiatku prekvapila svojou jednoduchosťou. Po intre sa hneď ujmete role svojho hrdinu, postava je hneď na začiatku vytvorená ( nie je možný výber pohlavia alebo rozdelenie bodov schopností ). Hra počas prvého otvorenia inventára vás stručne informuje o mechanizme hry, ale aj tak na mnohé maličkosti prídete až počas hrania. Úvodná dedina Ardea mi prišla ako tutoriál, keďže pri oslobodzovaní mesta spod orkskej nadvlády vám pomáhajú vaši starí známi a taktiež aj nepriateľskí orkovia mi prišli o mnoho slabší, ako tí v neskorších fázach hry.

V hre vystupuje 6 frakcií (rebeli, orkovia, severania/nordmarania, nomádi, rangeri a hashishini), u ktorých sú najvýznamnejší len rebeli a hashishini. V hre sa dá získať len pozitívna reputácia, takže sa nemusíte báť, že zabitím skupinky orkov si zhoršíte reputáciu u orkov. Takže aj keď na začiatku hry oslobodíte Ardeu, môžete naďalej spolupracovať aj s orkami. Herný svet je rozľahlý, rozdelený do 3 veľkých oblastí Myrtana, Nordmar a Varant. Trochu mi vadilo, že celý svet máte zobrazený v jednej mape, takže neočakávajte mapu každej jaskyne ako tomu je napr. v TES. Hra je ale zato navrhnutá bez zbytočných loadovacích priestorov, celý svet je jedna veľká lokácia. Bolo by to celkom pekné riešenie tvorcov, keby načítavanie uložení netrvalo skoro minútu, takže pokiaľ budete často umierať, čo je na začiatku hry veľmi častý jav, trochu si aj zanadávate pri sledovaní pribúdajúceho pásika na obrazovke. Aj po vydaní posledného objemného patchu je hra naďalej nestála a aj na 4-jadrovom procesore a 512 MB grafike nie je schopná ísť plynulo na maximálnych detailoch. Cez občasné sekanie sa dá ešte preniesť, ale hra je schopná hocikedy padnúť do Windowsu, najviac som sa s padaním stretol pri teleportovaní, kde sa objavila chybová hláška s názvom Where is the Guru ?. Táto chyba smeruje na bonusový quest, ktorý pridáva do hry až community patch, quest zahŕňa, tak ako už názov napovedá, nájdenie guruho, je obsiahnutý v celom svete a jeho pointou je hľadanie zamknutých truhiel, svojím spracovaním sa dá zaradiť medzi Easter egg-y. Pokiaľ ste narazili na túto, chybu pozrite sa do zaujímavostí, kde som popísal ako tento problém vyriešiť.
Jednoduchosť hry spočíva v neobmedzenom inventári, v pomerne malom počte schopností, do ktorých môžete investovať ťažko získané skúsenostné body a v dialógoch, keďže tentokrát môžete komunikovať len s postavami, ktoré majú meno a aj to nie do nekonečná o tom istom, však Morrowind. Ako v každom RPG, v hre levlujete získavaním skúsenostných bodov, či už za questy, niektoré rozhovory alebo zabíjanie všemožných inteligentných alebo zvieracích nepriateľov. Pri levlovaní získavate len 10 skúsenostných bodov (SB), hodnota zdravia, výdrže a many sa nezvyšuje, pokiaľ chcete zvýšiť tieto atribúty musíte do nich vložiť SB. SB sa nedajú hneď po získaní použiť, musíte najprv nájsť učiteľa, ktorý vás naučí určitú schopnosť alebo zvýši vaše atribúty (sila, lov, alchýmia, pradávne vedomosti, kováčstvo, zlodejina), ku každému z týchto atribútov je priradených pár schopností, ktoré sa môžete naučiť pokiaľ dosiahnete určitý počet bodov v danom atribúte, napr. sila = boj so štítom, s 2 zbraňami, s ťažkými zbraňami alebo kušou..., lov - vylepšenie lukostreľby alebo schopnosti potrebné na získavanie kože alebo zubov zo zvierat ( veľmi užitočné, odporúčam dať čo najskôr, na niektoré questy je to potrebné, ak dané predmety nechcete kupovať, taktiež je to výborný zdroj peňazí )..., pradávne vedomosti - boj s čarodejníckou palicou, resp. použitie kúzel ( hru som odohral bez kúziel, takže to neviem posúdiť )..., kováčstvo - umožňuje kovanie nových zbraní (vami ukuté zbrane spôsobujú väčšie poškodenie ), naostrenie zbraní = + 10 poškodenie, dolovanie nerastných surovín = zlato, železná ruda, síra a magická ruda..., zlodejina - umožňuje otváranie zámkov, okrádanie, lepšie obchodovanie ( ceny sa menia o 10 %, je to vidno až pri drahších predmetoch, keďže aj tak sú všetci obchodníci v hre nenažrané svine, ktoré chcú za všetko 4x toľko, ako je ich skutočná hodnota, ale kúpa paladinskej zbroje sa fakt oplatí),... a alchýmia umožňuje tvorbu liečivých elixírov (trvalé elixíre sú z toho najlepšie, ale nájsť potrebné prísady je dosť ťažké) a výrobu rôznych šípov - ohnivý, výbušný, jedovatý; nakoniec sú to ešte nezaradené atribúty ako dlhší beh (výdrž ovplyvňuje len beh, keďže pokiaľ výdrž klesne na minimum behať nemôžete, ale bojovať hoci trochu pomalšie môžete naďalej), akrobacia (menšie poškodenie pri páde) a odolnosti voči teplu, mrazu, jedu (oplatí sa to, keďže aj krvavá mucha je schopná vás zabiť, takto vám už neublížia) a chorobám (toto som vôbec nepochopil, niekedy hrdina kýcha, ale žeby boli nejako poškodené atribúty alebo ste chytili nejakú inú chorobu som počas hry ani raz nezaregistroval).

Inventár
Zbieranie predmetov má v hre určitý význam na rozdiel od TES môžete do svojho inventára dať veci, ktoré môžete neskôr potrebovať pri niektorom queste, ale taktiež sa nájdu predmety, ktoré slúžia len na spoplatnenie, napr. čakal som, že hra umožní aspoň z trolích koží vytvorenie brnenia, ale nie brnenie si môžete len kúpiť, kúpa je ale obmedzená vašou reputáciou pri danej frakcii, pokiaľ chcete lepšiu zbroj nepotrebujete len peniaze, napr. keď chcete paladínsku zbroj potrebujete si zvýšiť reputáciu u rebelov na 60 (pôvodne to bolo len 50, tak nechápem prečo to upravili).
V hre nájdete široký arzenál zbraní, no postupne ako si budete zvyšovať atribúty budete používať už len tie silnejšie a na slabšie zabudnete. Každá zbraň spôsobuje určité poškodenie, ktoré môže byť ovplyvnené pozitívne alebo negatívne, pokiaľ zbraň získate v súboji alebo niekde nájdete, je dosť možné, že zbraň je opotrebovaná = jej poškodenie je o 50% menšie ako by ste ju kúpili, zaujímavé ale je, že cena je rovnaká ako novej; v hre sa nachádzajú cenné truhly - zabudnuté a tajomné - ktoré obsahujú postupne ako ich nachádzate nové a vzácnejšie zbrane, takže ich hľadanie sa oplatí. Zbrane si môžete naostriť, otráviť, posvätiť alebo vlastnoručne vyrobiť a zvýšiť ich poškodenie.

Súboje
Počas vašej púte narazíte na mnoho zvery a príšer, z ktorých vás aj ten najslabší môže dosť poraniť (pokiaľ bojujete na blízko). Pri love vysokej zveri som mal pocit akoby som hral lovecký simulátor, hlavne pri niektorých questoch je to adrenalín, keďže jelene sa rozpŕchnu a niektoré sa už nevrátia, čoho následkom je len načítanie uloženej pozície. Trošku mi tu chýbali draky, keďže za celú hru ich zabijete len 4 a aj to som 2 zabil už na 6 levli (takže pokiaľ chcete skúsiť rolu drakobíjcu zahrajte si radšej Skyrim). Zvierací nepriatelia vás napádajú v skupinách, takže na začiatku hry sú tieto súboje veľmi nebezpečné, roztrhá vás svorka vlkov, zadupú vás do zeme nosorožce alebo roznesú vás na kopytách bizóny.
Súboje s ozbrojenými nepriateľmi sú ale celkom pekne a efektívne prevedené, cez systém komb a krytia. Pokiaľ neoslobodzujete mesto tak nepriatelia na vás útočia po jednom alebo dvoch, ostatní čakajú, kým neprídu na rad. Pokiaľ nie je váš protivník voči vám nepriateľský tak ho po porazení len omráčite a môžete ho okradnúť a keď chcete aj doraziť. Tento systém vyvolávania súbojov je dobrý spôsob na získanie niektorých predmetov - napr. kladív, píl, ktoré potrebujete vo väčšom množstve pre 1 quest - alebo zbraní - strážcom sa obnovujú donekonečna po prebudení. Aj keď som si na začiatku myslel, že taký drak alebo trol je najsilnejší protivník, mýlil som sa, aj na konci hry vám najväčšie poškodenie spôsobia čarodejníci a ľadový golemovia (pred ľadovým útokom sa skoro nedá vyhnúť a jeden zásah vám vezme polovicu života ). Zaujímavý je počin tvorcov, že šípy nepoškodia všetko, klasický šíp nezraní ani kostlivcov ani golemov.
Pokiaľ nechcete bojovať sami môžete si so sebou zobrať spoločníka, ale niekedy je vám viac na príťaž ako na pomoc, keďže môže zomrieť alebo byť agresívny voči inej frakcii. Pokiaľ máte spolubojovníka nepriatelia nenapádajú len vás, práveže skôr si to odnesie váš spolubojovník.

Fyzika a osvetlenie
Ragdoll efekty ma vôbec neoslovili, pri zabíjaní malých živočíchov som mal pocit akoby som hral golf, len namiesto loptičky som mal králika. Mŕtve jedince po smrti sa ostanú triasť ako želatina, neviem či to majú byť posmrtné nervové vzruchy, alebo chyba. Šípy sa taktiež správajú zvláštne, pokiaľ miniete cieľ tak sa šíp odrazí, ani to neviem popísať ako to vyzerá ale je to vážne komické.
Osvetlenie sa počas fáz dňa mení a vyzerá to úchvatne, ale osvetlenie v jaskyniach ma zarmútilo, fakle (tak ako aj šperháky) sú v hre len na jedno použitie ale nemusíte sa báť často ich potrebovať nebudete, väčšina jaskýň je osvetlená fosforeskujúcimi kryštálmi, a tu je kameň úrazu osvetlenia, celá jaskyňa je osvetlená, len vy vidíte pár kameňov čiernych akoby neboli osvetlené, čo pôsobí na váš zrak ako bug. Pokiaľ vstúpite do temnej jaskyne tak tam všetko vyzerá takto, vidíte len jemné obrysy predmetov, ale tu je to prirodzené.

Interakcia
V hre môžete okrem lovu aj zbierať rôzne bylinky na prípravu elixírov. Patch dovoľuje pri oddychovaní pomalú regeneráciu zdravia, pokiaľ sedíte alebo opekáte si niečo pri ohni. Pokiaľ máte recepty a naberačku môžete si v kotli niečo uvariť. Potom sú to len maličkosti ako pílenie dreva alebo otáčanie prasaťa nad ohňom. Dlho som v hre nevedel, kde môžem použiť lopatu a až pred koncom hry som prišiel na to, že na mieste kde sú prekrížené kosti a lebka môžete kopať, je to označenie pokladu. Čítanie kníh a kamenných tabuliek vám môže zvýšiť pradávne vedomosti alebo alchýmiu.

Ozvučenie
Hudba je vybraná podľa situácie, pokiaľ si len vykračujete krajinou, tak hrá pokojná, keď vás zaregistruje nepriateľ hneď sa zmení a vy viete že môžete očakávať útok. Dialógy sú zvládnuté dobre, až na to, že niekedy ich hlasitosť klesá, tak že ich skoro vôbec nepočuť.

Príbeh
Hlavná dejová línia je redukovaná, počas vašej cesty hľadáte vášho starého známeho Xardasa, keď už ho nájdete splníte pre neho 1 úlohu a nasleduje rozhodnutie, ktoré smeruje k jednému z 3 koncov. Hra berie ohľad najmä na vedľajšie questy, ktorých sú tu stovky, ale nie sú veľmi originálne - zabite niečo/niekoho, prineste niečo, sprevádzajte niekoho (toto som nenávidel, postavy sa často zasekávajú), porozprávajte sa s niekým a potom už len oslobodzovanie miest, resp. ničenie rebelských táborov.
Po 75 hodinách hrania som odohral všetky 3 konce a musím priznať že až na pár maličkostí sú rovnaké, líšia sa podľa toho či oslobodíte jednotlivé oblasti a ktorí z vašich starých známych prežijú.

Cestovanie
Nemusíte sa báť, že po celej krajine sa budete prechádzať pešo, každé mesto označené na mape má svoj teleportačný kameň, ktorého použitie vás tam prenesie. Pri teleportovaní však hra dosť padala v spojení s guru questom, takže pred teleportovaním si najprv hru uložte.

Záver
Pokiaľ by bola hra lepšie optimalizovaná neváhal by som jej dať aj 90%, ale táto vada dosť ovplyvní pohľad na Gothic 3. Hra dokáže pobaviť a zaujať na dlhé hodiny, pokiaľ plníte vedľajšie questy. Čo dodať na záver, napriek všetkému chcem vidieť ako to dopadne s naším hrdinom v stand-alone datadisku Forsaken Gods a potom ako prológ si zahrať prvé dva diely.

Herná doba : 75 hodín 45minút
Konečný stav : 81. level

Pro: vedľajšie questy, grafika, hudba, neobmedzený inventár, spracovanie dialógov

Proti: hlavná dejová línia, padanie hry, zlá optimalizácia, zasekávanie NPC, výpadky textúr

+12

Driver

  • PC 75
Vzpomínám si, jak jsem na tuhle hru před léty nedočkavě čekal. Tuším, že kromě Midtown Madness byl Driver ve své době jedinou hrou, která hráči umožňovala volný pohyb po celém městě. Logicky to tedy byla bomba! Po zhlédnutí slibného traileru jsem se nemohl dočkat až hra vyjde.

Výsledek ovšem bohužel až tak světoborný nebyl. Ne, že by to byla vyloženě nuda, ale člověk od hry přeci jen očekával víc. Města působila jaksi prázdně, byla navržená docela nezajímavě a bez fantazie (narozdíl od MM), budovy působily spíše jako krabice od bot, textury mě taky zrovna neokouzlily. Kromě toho tu nebylo příliš co dělat. Dynamika hry sice nebyla špatná, ale celkový dojem to nespravilo. Kromě toho systém poškození auta neumožňoval žádné eskapády á la Destruction Derby.

Nestydím se přiznat, že když jsem narazil na cheaty, bylo to podstatné zpestření. Např. auta, která po nárazu odlétavala jako papírové krabice desítky metrů do okolí! :D anebo stejná sranda naruby, tedy s mým vlastním autem, kdy jsem se nechával "katapultovat" z mapy pryč a následně jsem projížděl tmavá území mimo oficiální mapu. Infantilní? Oh yeaaah :D

Toto zmiňuji proto, abych poukázal na hlavní problém Drivera. Mimo hlavní silnice totiž opravdu nic nebylo a město tudíž nepůsobilo tak uceleně jako v MM. Výsledný dojem byl tedy spíše jako nějaké kulisy či prázdná skořápka.

I přesto musím uznat, že hra jistou atmosféru měla. Samostatnou kapitolou byl samozřejmě příběh, který měl určité kouzlo a hráč si užil nesčetných adrenalinových honiček (především San francisco) a proto hře alespoň těch 75% dávám.

Pro: Příběh, adrenalinové honičky s policií, efekt odletujících poklic v zatáčkách :D

Proti: nezajímavý design měst

+12

Earth Defense Force: Insect Armageddon

  • PC 50
Nesnášíte hmyz? Otravují vás mravenci v cukru? V lese máte hrůzu z klíšťat? Děsíte se pavouků? A při blízkém přeletu vosy utíkáte do bezpečí? Tak tato hra splní noční můry všech co tyto potvory nesnáší.

Je to tak, Země je opět v ohrožení a tenkrát jsou vetřelci obří hmyzáci. Mravenci vetší než auto, klíšťata velikosti člověka, vosy velikosti vrtulníku, obří pavouci co skáčou po desítkách metrů a další výběr ze života hmyzu. Co by statečný voják EDF který musí nakopat vetřelcům zadek! Na výběr jsou čtyři typy povolání, voják, technik, heavy a létající scout. Tyto povolání mají každé trochu jiné bonusové vlastnosti ale jinak se hra hraje vždy stejně.

Úkol je vždy jasný, zničit enormní množství nepřátel. A opravdu je to občas šílená scéna, kdy se snažíte zlikvidovat desítky nepřátel kteří se na vás valí, pavouci skáčou, přes budovy lezou mravenci, a v rojích se blíží klíšťata připravená skočit na záda a odsávat zdraví. Pak se k tomu mohou přidat ještě letecké jednotky, které chrlí nové nepřátele a ještě vás odstřelují. Do toho jsou občas na mapě hnízda, ze kterých se chrlí nová várka nepřátel.

K ruce jsou dva parťáci, kteří občas pronesou otřepanou hlášku a snaží se přiložit zbraň k dílu. Nejdůležitější je ale jejich role když vás nepřítel sejme, aby přiběhli a oživili hráče. Ano jsou tady lékárny, ale honit se za nimi po mapě nemá moc význam. Na nějakou munici rovnou zapomeňte, na to autoři rovnou rezignovali, takže jediná věc je přebíjení zbraně, jinak byste ani nepoznali že máte nekonečno munice.

Nějaké to zpestření jinak stereotypní akce jsou souboje s velkými bossy. Ty jsou občas velcí jak mrakodrap a připomínají hráči jak je vlastně proti nim titěrný. V pár misích dojde i na tank a mecha, ale co si budeme povídat je to vlastně to stejné kosení nepřátel jak předtím. Hra se nebere vážně, vtipkují zde protagonisté a dělají z toho odlehčenější záležitost, což je sice fajn, ale řeknou tu jen pár štěků.

Grafická stránka hry je budget jak vyšitý, hudbu zde občas zaslechnete, a zvuky jsou občas otravné díky pazvukům nepřátel. Problém této hry je, že je to furt to samé od první chvíle. Ničíte hmyz, ničíte nově se objevující hmyz a ničíte obrovský hmyz v podobě bossů. A to je vlastně celé. Hra je to zkrátka průměrná, na občasné vyblbnutí a výplach mozků se dá použít, ale nedej bože aby jste hráli více misí za sebou jak já. To už potom ty obří mravenci nechcete ani vidět!
+12

Fallout 3 - Mothership Zeta

  • PC 45
Tak strašný to nebylo. Vetřelčí loď je docela pěkně graficky ztvárněná. Má to i pár dobrých scén. Jako třeba zmražení vetřelčích chirurgů. Souboje nájezdníků s párači a jinou verbeží, nebo procházka ve vesmíru. Zajímavý bylo setkání z lidmi z jiných časů. A docela zábavné bylo poslouchat záznamy zajatců.

Celá hra je jinak chůze dopředu a střílení stále stejných nepřátel. Je to okořeněné novým arkádovým prvkem. Tím je zařízení na opravu zbraní, kterých je dostatek. Ve hře tedy rozhodně nestrádáte. Vetřelčí zbraně jsou pěkné (dvě). Zas až takové kanóny to nejsou. Naštěstí se tu dají najít nějaké náboje do fenomenálního Alien Blasteru.

Žádné nové úrovně. Žádný příběh. Jen řežba. O něco delší a o něco zábavnější než Aljaška Stejně mě to ke konci už trochu nudilo. Na to, že dokázali přiletět takovou dálku, tak se nechali docela snadno vystřílet. A ani moc použitelných věcí neměli.

Pro: pěkná grafika, zajatecký záznamy, náboje do Alien Blasteru, pár pěkných momentů

Proti: žádné nové úrovně, pořád stejní nepřátelé, žádný příběh, málo věcí a zbraní, ke konci stereotyp

+12