Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

PokéPark: Fishing Rally DS

  • DS 50
Na tohle jsem narazil jenom náhodou jako na jednu z těch herních kuriozit, které se nedají zpětně sehnat a hrát normálním způsobem (navíc je jenom japonská). Takže také musím upozornit, že jsem původní verzi nehrál, ani ji nemám. Je to v tomto případě možná trochu sporné, ale existuje projekt, který se snaží původní hru znovu vytvořit v Unity a převést ji na PC – byť více zjednodušeně a ne úplně věrně, avšak stále dostatečně podobnou původní verzi (a v angličtině), takže herní zážitek je téměř totožný, a právě tuto verzi si dovolím hodnotit.

Hra je opravdu krátká, vlastně se dá odehrát asi do půl hodiny. Tato předělávka pro PC obsahuje 14 různých Pokémonů, 6 slotů k ukládání vylovených příšerek a hrou provádí profesor Grand Oak (z Pokémon Home).
Na mapce s řekou vytékající do moře je znázorněno značkou několik lokací, které se odemykají chytáním různých druhů Pokémonů; a po každém zvolení aktivní lokace je možno z vlastního pohledu nahazovat udici a doufat, že se chytne jeden ze tří pokémoních stínů ve vodě.
Když Pokémon zabere, je nutno akčně klikat na spodní část obrazovky, načež je Pokémon vyloven. Když má hráč štěstí, pak vyloví dosud chybějícího Pokémona do pokédexu. Tímto způsobem se hráč prokouše až na mořský ostrov a po chycení všech dostupných druhů dostane za odměnu diplom. No a to je vše.  

Zajímavé je, že informační zdroje ohledně počtu druhů v původní hře se liší. Některé uvádějí počet 10 druhů Pokémonů (Serebii) a jiné až 25 (Bulbapedia). Nejvíce však tato minihra vyčnívá jakožto zapomenutá pokémoní kuriozita podobně jako případ Pokémon 2000 Adventure.
Jinak za mě by bylo moc fajn, kdyby se sem někdy daly vložit hry i na konzoli Pokémon Mini (11 her). 
---
Zajímavosti a detailní historii o vydání prvních Pokémonů najdete v mém komentáři k Pokémon Green.

Pro: Kuriozita; je to krátké

Proti: Původní verze hry je nesehnatelná

+12

Indiana Jones and the Emperor's Tomb

  • PC 65
Vždycky jsem toužil zažít dobrodružství, jako slavný filmový archeolog. V mládí jsem si představoval, jak v kožené bundičce, klobouku a s bičíkem v ruce cestuji po různých historických památkách, sbírám artefakty a ženy mi přitom padají do náruče. I v pokročilém věku si stále představuji, že jako proslulý Indiana Jones zažívám mnoho dobrodružství. Dnes mi sice ženy do rukou nepadají, za to videoherní artefakty ano. Indiana Jones and the Emperor’s Tomb ale artefaktem není.

V kůži slavného archeologa jsem se ocitl poprvé. LEGO hry a point & click adventury od LucasArts jsem v životě nehrál. O Indiana Jones and the Emperor’s Tomb jsem toho příliš nevěděl a na chronologické posloupnosti předchozích her mi nezáleželo. Hra se mi především líbila po vizuální stránce a naivně jsem si myslel, že to pro mě bude nezapomenutelný zážitek. Chňapl jsem tedy po the Emperor’s Tomb a se slinou u pusy jsem nadšeně očekával výtečné herní dobrodružství.

Hra viditelně kopíruje strukturu Spielbergových filmů. Někde na druhém konci světa se nachází mytický artefakt s magickými schopnostmi. Nebyl by to Indiana Jones, kdyby se ve hře nevyskytoval nějaký ten blonďatý Hans, který dychtí po moci tohoto magického artefaktu. Padouši (opět nacisté) tento předmět chtějí využít k tomu, aby ovládli svět. V kůži doktora Jonese (obrněného nesmyslným plot armorem) se vydáváme na další dobrodružství, abychom padouchům v jejich plánu zabránili.

Indiana Jones and the Emeperor’s Tomb se snaží být klonem série Tomb Raider. Jsou to dvě odlišné série, které pojem „dobrodružství“ chápou úplně jinak. Dobrodružství doktora Jonese nespočívá v tom, že bude bojovat s monstry vystřiženými z knížek žánru fantasy a hororu. Obří aligátor, Kraken, Frankenstein, nemrtví a finální boss, který připomíná Fing Fang Fooma z komiksové série Iron Fist , jsou věci, které jsou typické pro sérii Tomb Raider.

Nejslabším článkem hry je příběh. O historii Číny se nezajímám a celkově na mě ta země nepůsobí moc dobrým dojmem. O artefakt, který ve hře hledáme, jsem nejevil zájem a historické souvislosti mě nudily k smrti. Slabšímu příběhu sekundují i nudné postavy. Chybou není jen apatický dabing, ale i nevýraznost jednotlivých postav, které ve hře vystupují. Na žádné z postav vám nezáleží a ani samotný doktor Jones není postavou, které byste fandili.

Ovládání hry je citlivé. Když píšu citlivé, tak opravdu CITLIVÉ. Na konzolích se hra musí hrát o poznání lépe, ale na PC verzi je to peklo. Některé pohyby, například skoky, musí být předem a přesně promyšlené. Jeden nerozvážný pohyb může způsobit vaši smrt. Hodně také záleží na kameře, která si neustále dělá, co chce. Mlácení enemáků je zábavným prvkem hry. Připadal jsem si jako skutečný Indiana Jones, když jsem protivníky mlátil hlava nehlava a v pozadí hrál upravený mix hudby od Johna Williamse. Neubránil jsem se menšímu úšklebku, když jsem nějakému skopčákovi dal zubů a on přede mnou padl na zadek. Autosave a checkpointy v této hře nenajdete. Hra se pokaždé uloží, když vstoupíte do nové oblasti. Když zemřete, začínáte od levelu, kam jste vstoupili.

Nejlepším prvkem hry jsou lokace. Mezi mé oblíbené patří Istanbul, jelikož mi připomněla film Dobyvatelé ztracené archy. Celá lokace měla filmový nádech, který ostatní levely postrádají. Většina hráčů slintá nad tím, jak úžasně ten level s Prahou vypadá, ale pro mě se jedná o nejhorší část hry. Praha působí jako hollywoodský pokus o moderní ztvárnění Transylvánie. Nevadilo by mi, kdyby byl celý level situován v Německu, ale geografická neznalost a nezájem tvůrců si zjistit, kde ta Praha vlastně leží, mi doteď leží v žaludku.

Jakožto fanoušek filmové trilogie je pro mě the Emperor's Tomb obrovským zklamáním. Místo napínavého dobrodružství jsem dostal ubohou mlátičku s fantazijními prvky. Tvůrci hry toho o postavě doktora Jonese věděli žalostně málo. Indiana Jones and The Emperor’s Tomb je ve výsledku průměrnou hrou, která příběh Indiana Jonese nikterak nerozšiřuje.

Pro: Indiana Jones, lokace, hudba, combat systém

Proti: béčkový příběh, nevýrazné postavy, apatický dabing, citlivé ovládání a kamera, Praha

+12

The Gap

  • PC 90
The Gap vnímam vo výsledku ako ďalší skvelý titul z minulého roku, ktorý podobne ako kedysi Gone Home sa rozhodol staviť všetko na budovanie atmosféry a zachytenie silnej ľudskej drámy. Akurát sa namiesto prázdneho domu budeme prebádať spomienkami, ktoré sú možno naše, alebo sa možno odohrali v nejakej paralelnej realite. Môžu nám však pomôcť zaplátať diery v našej hlave.

Keď som do toho vstupoval, mal som pocit, že hra bude o tom, ako muž prišiel o svoju rodinu, pretože bol príliš zahrabaný vo svojej práci. Práci, kde sa snažil nájsť liek pre svoju chorobu a všetko mu absolútne pretieklo pomedzi prsty, nakoľko si jeho manželka myslela, že sa zbláznil. Koniec koncov, kto by bol ochotný veriť teórii o paralelných realitách, kde možno existuje liek, ktorý hľadá. Avšak je to celé úplne inak.

Keď som ku koncu pochopil všetko, tak celá hra pôsobí oveľa silnejšie a údernejšie, pretože si uvedomíte, že Josh sa vlastne vydal na cestu nájsť niečo, čo malo jeho rodinu skutočne zachrániť. Avšak niekedy také cesty bývajú veľmi tŕnisté. Treba si uvedomiť, že keď jeho manželke diagnostikovali špeciálnu formu ochorenia, jeho svetom to absolútne otriaslo. Následne sa snaží nájsť pre ňu liek, ktorý ale v tomto svete neexistuje, no možno ho dokáže nájsť niekde inde. Akurát jeho manželka to vníma ako keby si chcel na jej chorobe postaviť novú doktorantskú prácu, za ktorú následne dostane nejaké super ocenenie a budeš ešte váženejší než doteraz. Keď niekedy človek počúva ich hádky, dá sa povedať, že rozumie obom stranám, no istým spôsobom si povie, že ak by existovala cesta, ako zachrániť niektorých ľudí, ktorí tu už so mnou nie sú, tiež by som to chcel.

To však neznamená, že v jeho živote je všetko v poriadku. Netrpí možno nebezpečným ochorením ako jeho žena, no nechal si do hlavy implantovať nanobota, ktorý mu mal pomôcť zachovať si v poriadku spomienky, no miesto toho má pocit, ako keby mal v hlave čierne diery. Miesto toho však postupne zistí, že táto technológia mu umožňuje vidieť jednotlivé paralelné reality. V istom slova zmysle je to veľmi zaujímavá forma zavádzania, kým postupne pochopíme, čo sa naozaj vlastne stalo. 
 

Z hľadiska hrateľnosti je to úplne podobné ako jednotlivé walking simulátory, s tým rozdielom, že v niektorých spomienkach budete musieť aj trochu reagovať. Niektoré stačí objaviť a vypočuť si dialógy, občas však bude treba vyplniť správne odpovede v teste (ktoré viete nájsť okolo seba), alebo pripraviť burgre počas telefonátu, nájsť správny východ na letisku a tak ďalej. Možno sa to dá urobiť aj formou hádania, no mňa viac bavilo hľadanie jednotlivých odpovedí okolo seba, ktoré mi postupne dávali dokopy celú skladačku. Na dokončenie hry ani nepotrebujete všetky spomienky, stačí nájsť len kľúčové, ktoré vám odhalia heslo do vášho počítača. Tam totiž začne finálna kapitola, ktorá prinesie reálne odpovede.

Celkovo ma iba mrzí, že podobne ako mnohé iné hry tohto typu je neskutočne krátka. Dokopy sa to dá odohrať za 2 - 3 hodiny, no napriek tomu to vie zanechať solídny zážitok. Radšej krátka, no silná hra, než dlhá a mizerná. Tie dramatické momentky, ktoré tu sú vedia vyniknúť a dávajú postavám reálnu hĺbku. Ako to už dopadne potom záleží reálne na vás. Áno, konce sú tu dva. Hra však ideálnym spôsobom ponúka možnosť vyskúšať si oba. Ktorý je lepší? Úprimne, ťažko povedať. Niektoré veci sa jednoducho asi zachrániť nedajú.
+12

Žhavé léto 3 ½

  • PC 70
No panečku, tak to byl masakr, řekl jsem si, že prostě budu sedět tak dlouho dokud to nedohraji. Nakonec se to po obrovském boji povedlo.

Po jedničce a dvojce jsem poprvé kouknul i na další díl a musím říct, že je úplně někde jinde, než předchozí díly, a tím jinde bohužel myslím hůře. Je pravda, že Cardův dabing mě mile překvapil, ale na Izera to ještě zdaleka nemá, ale to se dalo evidentně čekat.

Ale co mi opravdu vadilo, tak byly problémy s ovládáním, to bylo něco strašného, bohužel, no a samozřejmě se zde ukázaly i nějaké ty minihry a některé mi teda vadily, to teda jo. To byla vyloženě frustrace.

Na druhou stranu ale kromě dabingu tak bylo k vidění velké množství postav, většinou i zvláštních a navíc oproti předchozím dílům je tento díly trošku delší.

Ale ze všech dílů mi bohužel tento díl přišel nejslabší.
+12

My Time at Sandrock

  • PC 85
V mnoha ohledech stejné jako Portia, v mnoha ohledech lepší, tedy těm, kterým se líbila původní hra, bude se dozajista líbit i pokračování. Kromě hezčího grafického kabátu mi přišla pohodlnější a plynulejší i hratelnost a stejně tak na zajímavosti pobraly nové postavy a příběh, jež se dočkaly i nějaké té vrstvy a vyššího rozměru (čili zatímco v Portii mi např. bylo jasné za koho se provdám prakticky hned, tady už to bylo složitější). Samozřejmě ale i tato hra pořád naráží na ty samé zápory, které k žánru chtě nechtě vždy budou patřit, tzn. po čase se dostaví repetitivnost, i když celou řadu úkonů lze postupem zautomatizovat, a při své monstrózní délce 100+ hodin jsem - přiznávám bez mučení - posledních pár dní/týdnů prospala, pokud nebyla k dispozici vyloženě hlavní mise, úpěnlivě vyhlížejíc konec, jež ne a ne nastat. Každopádně jako celek jsem si Sandrock užila a opět se jednalo o příjemný, odpočinkový výlet. Určitě si pořídím i další pokračování.

Pro: relax, příběh, postavy, svět, audiovizuál

Proti: repetitivnost, možná mohlo být o pár hodin kratší

+12

Pohádka o Mrazíkovi, Ivanovi a Nastěnce

  • PC 50
Je tomu již dvacet let,
cítím se jak starý kmet,
co jsem dohrál tuto hru,
stým mi zvedl závoru.
Byla minulá něděle
a já si dal své repete.

Psal se počátek roku 2004 a já měl před zrakem svým notoricky známou game4 you krabičku s Nastou a Ivanem. Vrazil jsem cd do své omšelé cd mechaniky a přes oběd to dohrál. Pokud opominu půl hodinové načítání filmečků, byla to rychlá a zábavná jednohubka. O rok později jsem se rozhodl si Morozka v herní podbě zopakovat, leč CD již nebylo v brilantním stavu, neb sloužilo většinu času jako podtácek na kafe či čaj. Tudíž nejen filmečky ale i přechody mezi lokalitami trvaly nyní půl dne. V jednu osudovou chvíli při hraní se najednou ozvalo "prásk" a cd/ podtácek byl zdecimován na desitky malých kousíčků. V následujícíh letech jsem se marně snažil tuto kulišárnu sehnat a úspěšně zprovoznit.

Bylo tomu až tento týden, co jsem si naplnil svůj dětský, nyní již dědovský sen.

Pohádkovou předlohu můžete adorovat, můžete ji hejtit, oba tábory chápu a soucítím s nima. Leč co onomu bolševickému dílu nelze upřít je jeho unikátní šarm a na tu dobu (v rámci žánru) nevídaná forma nadsázky, která docela dobře balancovala s teatrálností ba i mírnou infantilností některých pasáží.

Tudíž mne překvapilo jak "přízemní" tahle hra je. Což neberu ani moc jako zápor. Na jednu stranu oceňuji, že se autoři nesnažili tlačit na pilu a udělat hru za každou cenu "vtipnou" jako tomu bylo u Horké léto 2 ovšem na druhou stranu se ze hry vytratilo ono kouzlo, které dělá film tak zapamatováni hodným. Hlavně upozadení některých postav mrzi. Třeba Marfuša, líná, rozmazlená, leč pěkně vostrá děvčica louskajíc očechy v tlamě a holka, která se nebojí jít pro ránu daleko "Co chceš? Zbláznil ses? Ruce i nohy mi mrznou! Rychle mi přičaruj ženicha a peníze, moc! Tak dělej!" je tu jen těd jen romazlená a líná. A samozřejmě pra-otec podpantofláků a king veškerých paroháčů, dědek/tatínek "Už mlčim, už mlčim" je tu těd jen omšelý, tichý, ale celkem milý stařec. Jediné postavy, které si plně zachovaly svou osobnost je Nastěnka, Dědeček hříbeček a do jisté míry Ivan, ikdyž tam to taky někdy trochu skřípe.

Obecně vzato je tu vidět velký posun oproti horkému létu 2. Vícero dabérů, lepší animace, rozmanitější prostředí a kvalita dabingu. Ale i tak to působí místy dost amatérsky. Takový Polda, který vyšel o dva roky dříve překonává mrazáka skoro v každém aspektu, kromě snad hádanek, které tu jsou jednoduché ale překvapivě logické.

Když je řeč o dabingu, tak ten je dosti rozporuplný. Nejstabilnější a nepřesvědčivější výkon podává Klára Sedláčková jako samotná Nástěnka. Velice milý, místy až roztomilý hlas a poměrně přirozená intonace, nikdy nezněla pře-afektovaně, jako tomu bylo ve filmu. Runner up by byl pravděpodobně Martin Dejdar, jehož pařez, malíř a drak stojí za pochvalu. Dále pak netopýr, včely a kytka masožravka, se kterou proběhl i nejvtipnější dialog v celé hře. Musím pochválit mjuzik, které je tu sic poskrovnu ale rozhodně ji nelze upřít kvalitu, do chaloupky v první epizodě jsem se vracel doprovolně jen právě kvůli muzice.

Pár detailů jako titulky vzhůru nohama u netopýra nebo změna animace chůze při Ivanově proměně mne taky potěšilo. Hra je velice krátká, o nic delší než samotný film. Je mi jasný, že z technických či časových důvodů nemohli autoři všechny scény z filmu do hry zapracovat. A ty, které byly vymyšleny moc celému příběhu nepřidávají.

Takže, proč jesm vlastně hrál tohle místo novýho God of War? Nostalgie, mrcha jedna, mě k tomu donutila. Ale vlastně ji to nemám za zlé, neb ted už vím, že se k této kultovce jakživ nevrátim.
+12 +13 −1

Star Wars Jedi: Survivor

  • PC 90
Herní výzva 2024 - 5.  Nikdy se nevzdávej! 

Dlouhé čekání od doby kdy jsem dohrál první díl, abych si mohl zahrát druhý se naplnilo.
A tak jsem se do toho pustil, opět mě to vtáhlo do parádní atmosféry celé hry stejně jako první díl. Už od dob neskutečně fenomenální trilogie Jedi Knight v čele s Kylem Katarnem, a celkem přijatelného dvoudílu Force Unleashed, tu nic podobného nebylo.
A právě série Jedi tentokrát s hlavním hrdinou Calem Kestisem se jim může rovnat. Sérii Force Unleashed překonává ve všech ohledech a sérii Jedi Knight se hodně přibližuje ale Kyle Katarn je stejně TOP a na tuhle trilogii nedám dopustit.

Ale zpět ke Survivoru, co se mi na hře líbilo? Tak předně skvělý příběh, v němž tentokrát hledáte jakési skryté místo v galaxii, jako útočiště pro ty co chtějí začít nový život a být skryti před Impériem. Více to rozebírat nebudu, protože to si prostě musí každý zahrát. A navíc spoilery...
Dále grafická stránka hry samozřejmě super a nakonec sympatické postavy, včetně Greeze s kterým se člověk fakt nenudí.

A co se mi nelíbilo? No snad jen trochu nevyvážená obtížnost, ale co rozhodně musím zmínit je celková optimalizace hry, to se moc nepovedlo. Taky zbytečnost střešní zahrádky na saloonu, kterou jsem vůbec nevyužil, jen jsem tam pár rostlin nasázel a pak už jsem se tam stejně nevracel a nevšiml jsem si, že by to vůbec k něčemu bylo.

Závěrem jen dodám, že se teda už strašně těším na finální díl této budoucí trilogie, protože závěr hry v nás může  vyvolat nejednu otázku, jak to asi bude dál. A snad už nebudu tentokrát čekat tak dlouho... No asi budu.

Pro: Příběh, svět Star Wars, grafika, postavy, soundtrack

Proti: optimalizace, glitche v texturách, sběratelské předměty - obzvlášť semínka

+12

Last Train Home

  • PC 75
Příběh československých legionářů v Rusku je mi dobře znám a hodně jsem o něm četl, proto jsem se na tuhle hru neskutečně těšil a měl od ní obrovské očekávání, obzvlášť když bylo oznámeno, že se hra podobá legendárním Commandos, které mám taktéž dost rád. Jakmile jsem si pořídil nový počítač, tohle byla první pařba, po které jsem sáhnul (dokonce za plnou cenu). Brzy jsem ovšem zjistil, že má očekávání byla značně přehnaná a hra je zkrátka nedokázala naplnit. Když jsem po nějakých sto hodinách hraní konečně dorazil do Vladivostoku, uvědomil jsem si, že snad žádná jiná hra ve mně nevzbudila tak rozporuplné pocity jako právě Last Train Home. Na jednu stranu je tahle gamesa neskutečně zábavná a dokáže skvěle vtáhnout do děje, na druhou stranu obsahuje nespočet nedostatků, které vám hraní dokážou hodně znepříjemnit či dokonce otrávit. Nejvíc mi pilo krev tohle:

1) Nevyužití potenciálu skutečného příběhu – Hra se příběhem skutečných legionářů inspiruje opravdu dost volně a některé historické události jsou značně zjednodušené, což se samozřejmě dá pochopit. Tvůrci od začátku deklarují, že Last Train Home není historicky věrné, ale přijde mi opravdu škoda, že se ve hře neustále opakují stejné situace (např. překážka na trati je asi tak 20x za hru „spadlý“ strom), přitom skutečný příběh legionářů nabízí hromadu nejrůznějších dobrodružství, která se do hry klidně mohla zakomponovat.

2) Stále stejné okolí při jízdě vlakem – Hra se odehrává ve dvou různých režimech. Za mě je mnohem zábavnější režim misí. Naopak režim jízdy vlakem je díky stále stejné krajině, dokola se opakujícím situacím a lokacím (tzv. bodům zájmu) jedna velká nuda. Zpočátku to sice vypadá, že je tam toho hodně, co objevovat, ale už po pár hodinách hraní vám dojde, že stále stejné prostředí a situace vás budou provázet až do konce hry.

3) Moc textů namísto videí – Chvílemi člověk neví, jestli čte knížku nebo hraje hru. Těch textů je tam opravdu strašně moc a častokrát vyprávějí děj nebo popisují akční scény, což jsou situace, kdy bych uvítal spíše video, ale toho se ve hře dočkáme jen párkrát, což je fakt škoda.

4) Ovládání – Hra se ovládá v podstatě jen myší (klávesnici prakticky nepotřebujete), přesto jsem dost bojoval s tím, že některé akce se provádějí levým a jiné zase pravým tlačítkem. Možná je to jen můj problém, ale pořád se mi to pletlo a nedokázal jsem si na to zvyknout.

5) Hloupé chování nepřátel – I ve pětadvacet let starém Commandos byli protivníci chytřejší než tady. Tady můžete klidně 50 metrů od rudého vojáka začít střílet a on si vůbec nevšimne, že se něco děje, i kdyby si vás všimnul, stačí vám popojít jen o pár metrů dál a on vás nechá být. Také je divné, že mrtvoly zabitých vojáků okamžitě mizí a vaše nepřátele vůbec nevzrušuje, že v místě, kde ještě před pár minutami měli deset živých hlídek, je teď jen deset kaluží krve a dál beze změny chodí sem a tam, jak kdyby se nic nedělo.

6) Nepřepínání kamery – Z podobných her je člověk zvyklí, že když klikne na ikonku vybraného vojáka, tak začne hrát za jeho postavu a zároveň se vám na něj přepne i kamera. V Last Train Home se hra na vybraného vojáka sice přepne, ale kamera už nikoliv, takže si toho vojáčka na mapě musíte najít hezky ručně, což je docela zdržovačka.

7) Bugy – Naštěstí je jich ve hře minimum, ale občas člověk natrefí na rudého vojáka, co nejde zabít nebo se k němu nelze dostat, přestože k němu cesta vede.

8) Automatické střílení – Jakmile vypnete tichý režim, začnou vám vojáci automaticky střílet kolem sebe, pokud mají na koho, což je věc, která občas dokáže nepříjemně narušit hru.

9) Konec bez udání důvodů – Tohle je snad noční můra každého hráče. Máte skvěle rozehranou hru a najednou vám na obrazovku skočí obrázek s odplouvající lodí a nápisem, že jste nesplnili cíl cesty a hra končí nezdarem. Ani slovo o tom, co jste vlastně udělali špatně. Během hraní se mi to stalo dvakrát a je to dost nepříjemné, protože ne vždy je zřejmé, co se vlastně pokazilo a hráč potom neví, co má při dalším pokusu udělat jinak.

10) Svoboda a Hlavatá – Oproti ostatním nedostatkům je tohle detail, ale mě existence těchto dvou „vypravěčů“ neskutečně irituje. Vůbec nechápu, jaký má jejich přítomnost smysl, protože oni nejsou součástí posádky vlaku, ale zároveň jsou přítomni v každé misi, což podle mě dojem ze hry trochu kazí.
 
Když to všechno shrnu Last Train Home je za mě zábavná, ale trochu odfláknutá hra. Nejvíc mě mrzí ten nevyužitý potenciál, protože samotný příběh má obrovskou sílu a nápad, jak hru zpracovat je také skvělý. Bohužel to finální provedení má hromadu nedostatků, které to celé stahují dolů, což je obrovská škoda, protože stačilo více úsilí a mohla to být hra roku.  

PS: Ostatní přispěvovatelé se podělili o svou herní strategii a výsledek, tak já také dodám, že do Vladivostoku jsem dojel s docela velkou rezervou jídla, paliva i dalších surovin a navíc s pohodlnou časovou rezervou. Vsadil jsem na strategii dvou skladovacích vagónů (vylepšených na maximální kapacitu) a z každé mise jsem si odnesl všechny suroviny, které na dané mapě byly. Myslím si, že se vyplatilo prohledat každou mapu do posledního temného koutu a vzít všechno, co na ni najdu.

Pro: Příběh, zábavnost

Proti: Nevyužitý potenciál skutečného příběhu, nezáživné okolí při cestě vlakem, hloupé chování nepřátel, bugy

+12

The Longest Journey

  • PC 95
Jedna z nejlepšíchch adventur co existují spadající do platinového adventurního fondu! Výborný příběh, pohlcující atmosféra, úctyhodná délka, kouzelná grafika. Hlavní postava April, kterou si člověk zamiluje, navíc obdařená brilantním dabingem. A Vrána, samozřejmě.

Pro: April, příběh, atmosféra, Vrána, délka, obtížnost

Proti: Oproti plusům jen samé nepodstatné drobnosti

+11 +14 −3

FlatOut 2

  • PC 85
Super pařba - velmi dobrá kampaň a tuning auta. Moc nemusím akrobacii, ale některé disciplíny jsou fajn. (* jiná dimenze: dali jsme si jedno, pak druhé, chtěli jsme platit - donesl třetí, to dáte, chlapi - jiná dimenze konec *). Největší škoda je, že k LAN bitkám se nedají přidávat počítačoví hráči - proto je třeba, aby se sešlo hodně lidí.

Pro: destrukce všeho a všude, kariéra, tuning, styl, tratě, počítačoví hráči

Proti: akrobacie, v LANu chybí umělá inteligence

+11 +15 −4

Knights and Merchants: The Shattered Kingdom

  • PC 80
Ano, vskutku hra založená na legen....wait for it... dary Settlers II. Jenže hratelnost hry nedosahuje takových kvalit jako její vzor. Rozhodně mnou proklínané jsou jednotky a jejich dodržování formace ve které se právě nachází. Dále některé drobné "bugy" hru trochu posouvají níže. Po grafické stránce je hra velice detailní (kameník pohupující nožkou, kvičící prasátka :) Celkově ovšem jinak povedená nenároční zábava pro každého.

Pro: dabing, grafika

Proti: některé chybky, systém bojů nemusí vyhovovat každému

+11

Assassin's Creed

  • PC 70
Umělecky je to nádherná hra, design světa, hudba, animace..to všechno skutečně nemá chybu, a hru bych každému doporučil už jen proto, aby viděl jak daleko hry jako médium došly.Bohužel to ale není podpořeno samotným gameplayem, který se příliš opakuje - je tu např. krásně vidět kontrast se sérií Hitman - tam je každá mise unikátní, v každé misi je několik možností jak jí splnit, velká variabilita - zde není nic takového.AC je v podstatě kolekce miniher zasazená do krásného světa okořeněná občasnou vraždou a skvělým parkourem.

Pro: Umělecký design, parkour, hudba, slušný příběh

Proti: hratelnost se zkládá v podstatě z miniher, příliš dlouhé a statické animace (jež nejdou odkliknout), několikaminutové monology po každé vraždě (zkrátka špatný design)

+11

Guild Wars Prophecies

  • PC 85
U Guild Wars jsem jedno období trávil většinu volného času, nahráno mám přes 2000 hodin, což na MMO poměry asi nebude tak moc, ale myslím si, že mi to dává jisté právo mít na hru názor ;) GW je v podstatě jakási "casual" MMORPG, neexistuje zde potřeba nekonečného grindování, maximální level je nastaven na 20 a pokud se člověku nelíbí příběhová část, tak si rovnou vytvoří postavu na maximálním levelu, udělá si setík skillů a už se řeže. Hra je to navíc vcelku pohledná a svět poměrně rozmanitý, leč co do rozlohy to zas tak slavné není (ale to je jen takové rýpnutí od chronického explorera xD). Příběhová část se dá navíc hrát i jako "singleplayer", kdy si na mise berete AI controlled parťáky.

Screenshoty - photobucket

Pro: Neexistence poplatků, "casual" styl, technické zpracování, PvP systém, AI henchmeni

Proti: Dá se to "dohrát", pokud člověk nechce dělat PvP vkrádá se po čase nuda

+11 +12 −1

Call of Duty 4: Modern Warfare

  • PC 90
První díl mi přišel jako okopírování mého oblíbence [dh-hra]medal-of-honor-allied-assault[/dh-hra] , tak jsem na COD zanevřel. Vlastně ani nevím, proč jsem tu čtyřku instaloval. Od začátku jsem k ní přistupoval odtažitě. Ale parádně mě to zabavilo a maximálně jsem si hraní užil. Snad i proto, že už mi těch druhých světových přijde nějak moc...

Pro: Atmosféra, nečekaná prostředí, modernost

Proti: Je to COD ;-)

+11 +13 −2

Fallout

  • PC 95
První Fallout na těch 100% objektivně asi nemá, na to je příliš nedovařený a celkem málo rozsáhlý. Bez něj by ale jak známo nebyla ani kultovní dvojka, ani geniální mytologie postwar Ameriky. Což by mě velmi, velmi bolelo. :)

A ano, samozřejmě, setkání s Haroldem a doštrachání se k atomďouře ve Starém řádu/Kráteru/Záři patří mezi top RPG momenty ever.
+11 +14 −3

Metal Gear Solid

  • PC --
Nemůžu jinak než dát tomuhle skvostu plný počet. Tam kde jiné hry ztrácejí dech, se Metal Gear Solid teprve příjemně rozjíždí. Příběh tak propracovaný, že by se za něj nemuseli stydět ani v Hollywoodu. Hratelnost postavená ne na tom kolik zabijete nepřátelů, ale jak bravurně se jim dokážete vyhnout či je jinak přechytračit. A nezapomenutelní jsou i bossové. Na souboj s Psycho Mantisem nikdy nezapomenu. Nevím čím to je ale ikdyž je to strašně lineární hra, tak sem ji dokázal hrát znovu a znovu. Už jen díky smokingu pro Snaka :). Pro mě hra, která nemá obdoby.

Pro: Příběh, filozofický kontext, hratelnost, bossové a bonusové mise.

Proti: Bez znalosti angličtiny je težké se vyznat v příběhu a ovládání na klávesnici.

+11 +13 −2

Fable: The Lost Chapters

  • PC 60
Na chvilu som uveril Molyneuxovym reciam a uprimne bola to chyba. Hra skutocne bavi priblizne prve tri hodiny, potom hrac zisti, ze cely svet je len trasa pospajanych uzkych linearnych chodnickov, volba medzi dobrom a zlom je naozaj len kozmeticka, hrdina nerozprava, suboje su otravne, pribeh je klise na klise a hlavne schopnosti nie su vybalancovane. Na co bude clovek investovat body do chladnych zbrani a specialnych schopnosti, uskakovat a sekat v boss fightoch, ked sa to vobec neoplati (je to z tohto hladiska obcas aj dost tazke) a staci napchat kopec bodov do AoE kuzla, ktore spolahlivo a jednoducho zlikviduje kazdeho. Nastve aj to, ze nepriatelov je velmi malo druhov a odlisuju sa len tym, ze postupom casu v hre ovela viacej vydrzia. Hrdina je v konecnom dosledku len anonymnou figurkou, ktora pateticky zachranuje svet alebo vyvrazduje, bez nejakych specifickych reakcii a crt ako napriklad v KOTOR serii.

Pro: Krasna hudba, prve rozhliadanie sa po hre

Proti: pribeh, nudne a otravne boje, nevybalancovane schopnosti, hra vas po cely cas vedie neuprosne za rucicku, dobro/zlo je len kozmeticka crta

+11

F.E.A.R.

  • PC 75
F.E.A.R. rozhodně není dokonalá akční FPS. Přesto patří spíše do horní poloviny titulů, prodávaných s dovětkem 'AAA'. Mohu tak konstatovat díky brilantním grafickým efektům, četným lekavým a psychedelickým scénám, děvčátku ve vínově červené košilce a opravdu pořádným přestřelkám.

80% a škoda mizerného level designu.

PS: nebýt ošklivý krpy v podobě zamrzlého NPC, tak tu hru snad i dohraju.
+11 +13 −2

F.E.A.R.

  • PC 90
Velmi kvalitní FPS a ačkoliv v ní není tolik S.T.R.A.C.H.U. jak by se podle názvu dalo čekat, tak o to víc v ní je zábavy. Od přestřelek s klony, kterých nikdy není dost, přes neviditelné klony s antigravitačním zařízenim, až po perfektně zpracovaný bullet-time. Když připočtu relativně dobrý fyzikální model a občasné "rozprsknutí" nepřátel všude kolem, byla by téměř dokonalá hra. Nicméně hry se bez chyb neobejdou. Ne jinak je tomu ve F.E.A.R. Již zmiňovaný nedostatek strachu s tolikrát zmiňovaným level designem a postupný stereotyp sráží celkovou kvalitu. 90%.
+11 +13 −2

Might and Magic VII: For Blood and Honor

  • PC 95
Na této hře jsem byl odkojen. Nádherná malovaná grafika (monster a předmětů v inventáři [někomu se ta grafika nelíbí]), celá stránka s tabulkami vlastností (krát 4 pro každou postavu) - prostě ryzí RPG ze staré školy jak má být a další stránka dovedností (4x), inventářový fetiš ([prof.B ví]pokud hrdina hru ukončil byť jen s jedním předmětem nemající titul artefakt/relikvie, byl zapomenut :D), možnost volby mezi spojenectvím s Erathií/Avlee (či vyhlásit samostatnost, v půlce hry si vybrat mezi dobrem a zlem (dobře polovina úkolů je stejná, ale ta druhá už ne :D ), zároveň jedna ze dvou her ke které jsem si zakoupil příručku (ta druhá je k M&M8), sci-fi konec od Jon Van Caneghema, otevřený svět (to tak už u RPG bývá), povyšování povolání... Mohl bych se ještě rozepsat, ale i tak jsem toho napsal už dost.

Pro: viz celý příspěvek

Proti: (dle mého názoru) těžké; a velké mínus (nebo plus?): mnohem jenodušší než M&M6

+11