Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Prince of Persia

  • PC 80
Bodově (hodnotím konzolovou verzi):

- alespoň ze začátku se mi líbil humor, který na vás hláškující Princ, s podivnými šálami na hlavě a ocelovou rukavicí, sype hned od prvních minut. A nejde jenom o rozhovory mezi ním a Elikou, ale i obyčejné řvaní během pádu atp. (Skočím, umřu, zkusím znovu, skočím, umřu, zkusím znovu... jo, už mi to celkem jde!)

- Elika je celkem pěkná. Nepřekážela, v bojích nápomocná, kouzelným ukaž-cestu světýlkem taky a je pěkné sledovat, jak mezí ní a princem vzniká jakýsi vztah.

- skákání se mi zdálo, oproti starším princům, dost zjednodušené. Teď jde většinou jen o to, který čudl zmáčknu a princ skáče tak nějak sám.

- vracení času nahradila Elika, která vrátí na poslední pevnou zem. Zase zjednodušení, ale nestěžuju si.

- souboje opět jednoduší. Nově zavedeny komba, které vypadají hezky a dají se i na sebe napojovat, bohužel mě ale nebavilo koukat na stále stejné souboje s cca 12ti druhy nepřátel. (12ti pouze skinem, jinak se se všema bojuje víceméně stejně)

- nad grafikou bych pěl ódy, kdybych předtím nehrál Eternal Sonata, což ještě dloooouho bude vrcholem ťuťu ňuňu barevňoučté grafiky. Samozřejmě v Princovi se napřed musíme probojovat temnou verzí úrovně, která se mi ale tak nelíbila, bo v ní občas nebylo vidět, kam dál skákat.

- líbilo se mi, jak se všude možně po mě natahuje korupce

- sbírání orbů je jen takové násilné "Projdi si celou úroveň ještě jednou, tentokrát v jiné grafice". Naštěstí k dohrání hry je třeba nějakých 540/1001 orbů, takže i když se na ně moc nesoustředíte a neprozkoumáváte úroveň, dá se to dohrát.

- za orby se kupují schopnosti používat speciální plošinky, které různými způsoby dostávají na různá místa (běh po zdech, odpinknutí, lítání a zhoupnutí). Celkem zajímavý i dobře provedený nápad.

- líbil se mi závěrečný souboj s bossem, který je originálně pojat "z očí nepřítele"

- a líbil se mi i celkem překvapivě ne moc šťastný konec

Celkově je hra řemeslně dobře zvládnutá, ale prostě neutrhla mi koule. Akorát se dobře hrála. Rozehrát podruhé akorát snad kvůli pár vynechaným achievementům.

Pro: Humor, grafika

Proti: pár prudérních skoků a soubojů

+11

Jagged Alliance

  • PC 100
Tato hra je velmi super. Tuto hru jsem hrál ještě jako capart. V této hře máte vojáky a ti mají pistole a pušky a střílí se navzájem, což je velmi v této hře zajímavé. Sbíráte v ní nějaké stromy a za ty stromy máte peníze, které jsou velmi důležité v této hře. Kupujete si za ně vojáky a zbraně a neprůstřelná vesta. V této hře jsou také dělníci. Ty také můžete střílet, ale je lepší dělníky nestřílet, protože pak dělají dřepy vedle stromů a za to máte peníze. Začínate pravo dole a musíte se dostat vlevo nahoře, což je v této hře velice těžké a trvá to i několik dnů. Co říci závěrem? Tato je hra je fakt super, moc jsem si užil hraní této hry a je také dost těžká.

Pro: úplně všechno

Proti: je stará

+11 +28 −17

Mass Effect 2

  • PC 50
Tato hra je velmi divná hra. V této hře hrajete za kosmonauta, který létá po vesmíru a sbírá lidi, aby s nimi měl seks. Není to moc realistycké. Seks můžete mít s úplně každým na vaší lodi, až na toho robota, protože to by bylo divné mít seks s robotem v této hře. Nejlepší seks je ale s Mirindou, což není v této hře limonáda. Kromě seksu můžete taky zabíjet mimozemšťani. V této hře mimozemšťani chtějí zničit vesmír, protože jim vadí a je v něm zima. Mimozemšťani můžete taky velmi střílet nebo mít s nimi v této hře seks. Střílečky v této hře jsou velmi super, protože jsou s lejzrama. Taky můžete mimozemšťani zapálit, což je vůbec docela husté. Jinak je ale ta hra velmi divná, protože furt máte jen s někým seks a to nikoho nebaví.

Pro: Mimozemšťani s lejzrama, hořící mimozemšťani, seks s mimozemšťanama

Proti: Vesmír není realistycký

+11 +44 −33

Hazen: The Dark Whispers

  • PC --
Měl jsem možnost hrát první akt nebo jak bych to nazval (v plné jich je mám dojem asi 6 nebo tak) a bylo to děs a hrůza.

Nejenže bylo naprosto šílené ovládání (běhat se musí klikáním, nestačí držet, pro běh a útok je jiné tlačítko myši, přičemž běhací jen běha a útočící jen útočí, vlastnosti, kouzla a předměty jsou nastavené na čísla na klávesnici a mám dojem, že nejdou přenastavit), ale gameplay se omezuje opravdu jen na questy "jdi a vybij", přičemž nepřátelé se respawnují asi tak jednou za 15 minut a ve hře nejsou žadné teleporty ani town portal, takže člověk pořád běhá sem a tam.

Během plnění asi 6 úkolů jsem počáteční oblast kolem vesnice proběhl více než 6x, protože co čert nechtěl, hra ještě ke všemu strašně padá (tak jednou za 45-60 minut), takže hráč stále prochází ty samé oblasti, než vůbec někam doběhne. Respawnující se nepřátelé ani nelevelují, takže jste nuceni za téměř žádné zkušenosti vybíjet stále jedny a ty samé potvory, které většinou vydrží jen jeden sek/kouzlo, ale stále překážejí v cestě.

Neodvažuju se hodnotit, třeba je plná verze notně vylepšená, ale nemyslím si. Jediné, co je dle mého názoru na téhle hře dobré, je grafika.

Pro: Grafika

Proti: Ovládání, celkový design hry (úkoly, respawn atp.)

+11

Which

  • PC 95
Tohle je jedna z nejzajímavějších her,kterou jsem kdy hrál. Při prvním spuštění si určitě každý všimne vizuální stilizace, která je velice individuální (také podporuje 3D zobrazení na které budete samozřejmě potřebovat 3D brýle). Místami mi hra připominála sérii Penumbra, někdy ovládáním a někdy zase hororovou atmosférou, která téhle hře rozhodně nechybí. Celá hra je více méně jednoduchá, musíte najít všechny klíče a nakonec opustit dům v kterém se nacházíte. Celá hra mi zabrala okolo 10-20 minut, jelikož jsem měl problém najít 2. klíč. Po nalezení všech klíčů na vás čeká opravdu parádní konec, který se jen tak někde nevidí, osobně jsem takový konec vůbec nečekal, protože mi v průběhu hraní nedošla pointa jedné hádanky.
+11

Sam & Max Season One - Episode 1: Culture Shock

  • PC 70
Už kdysi původní Hit the Road mě zaujal, tehdá se mně bohužel vysmál náročnými hádankami a angličtinou. Teď když mi do rukou spadlo pokračování, s vidinou dobré zábavy, jsem lačně nainstaloval. A spokojenost. Jak s jednoduchou zápletkou (na to že je ve hře pouze 6 lokací), tak se skromnější (ale líbivou) grafikou a mně vyhovujícím nenáročným humorem. Ale nebudu nic zastírat, ve výsledném dojmu ze hry má také slušný podíl i jedna moje ouchylka, a to má slabost pro ušatá zvířátka. Ehm. A je jedno jestli je to roztomilé koťátko či skotačící psychokrálík. Naopak z chybiček bych hře vytknul občas nepřítomnou kameru a taky jednu zákysovou hádanku s formulářem (těžko určit, zda to svést na pochybnou logiku hádanky nebo moji překladatelskou neschopnost).

Krátké je to, ale dobré je to. Snad i bez ušopleskománie. Rozhodně mě první epizodka nalákala na další.
+11

Cursed Mountain

  • PC 15
Houly šit. Já fakt nevím, proč si tohle dělám. Masochisticky jsem rozehrál hru, o které jsem dopředu věděl, že to bude neskutečnej trus, a ještě se v půli cesty vyzvu, abych to dohrál. Talk about self-destruction. Tahle hra je zdigitalizovaný utrpení. V té nejlepší formě. Všechno je k uzoufání pomalý, všechno je ošklivý, celý je to mučivě nudný a dementní, a...no jo, to je v podstatě to jediný, co můžu k týhle hře říct. Víc jsem totiž během hraní nedokázal nějak vstřebat.

Příběh? Bohužel, výprava je zde tak ŠÍLENĚ nezáživná, že cutscény jsem musel přeskakovat, a ty collectable knížky se mi fakt číst nechtělo, tudíž k tomu nic říct nemůžu. Nicméně v podstatě de o to, co se můžete dočíst u popisu hry, a to přesně je všechno, co jsem po celou dobu hraní věděl. Víc ani ťuk.

Hudba? Kde?

Celkově je sound design mizernej. Duchové hučí, co jim síly stačí, ale k ničemu víc, než pousmání, to nevede nikdy. Efekty, co vydává ten kouzelnej cepín, jsou takový...divný. Ale to byl možná účel. Voice acting je pochopitelně out of this world špatnej, ale na to sere pes.

Co se samotné hratelnosti týče...*odkašlává si*...ta je naprosto neskutečná. Ta hra hrozně často působí, jakoby se pokoušela hrát na realistickou notu (odlišné animace pro běh do schodů a ze schodů, různé interakce všude možně...), nicméně když se naskytne možnost přelézt zídku mnohem nižší, než je postava hlavního hrdiny, čímž by se krásně zkrátila cesta, tak to ne. Ne, mnohem logičtější bude si oběhnout celou vesnici, poprat se s miliardou duchů, prošmejdit miliardu chatrčí, vylézt miliardu žebříků, a to všechno jenom proto, aby se hrdina dostal na druhou stranu oné zídky. To je na orgasmus. A vůbec celkově je to prostě úplně debilní. Týpek dokáže přeskočit dvoumetrovou mezeru mezi dvěmi střechami, ale půlmetrovou říčku už přeskočit nelze. Ne, to už zase musí najít ze dva šutry, přes které se dá přejít dál.

O úžasném stereotypu naprosto všeho se ani nezmiňuju. Taky se nezmiňuju o absolutně nulové obtížnosti (ti duchové jsou snad ještě pomalejší, než ten týpek). Extrémní linearitu už vůbec nezmiňuju, ta je v téhle hře konec konců pozitivem (neumím si představit, že s tím tempem v těchle přostředích ještě nějak bloudím). Jsem měl vymyšlený fajn závěr k tomuhle komentu, ale sakrafix jsem zapomněl.

Pro: Vcelku bezproblémové ovládání (akorát na případy, kdy se naprosto debilně a bezdůvodně kamera zafixuje kamsi do řiti, to se potom ovládání úplně posere), dohromady asi 10 minut celkem slušné atmosféry

Proti: i to, co jsem chtěl napsat sem, jsem měl hezky vymyšlený, ale i to jsem zapomněl. Kurňa!

+11 +12 −1

Kane & Lynch 2: Dog Days

  • PC 60
Někde jsem čet, že se prej má jednat o hru, která se nese v duchu kriminálek Michela Manna. Už v prvnim díle byl toho náznak (mise na diskotéce = Collateral). A protože první díl se mi docela líbil, tak jsem si naivně myslel, že druhej bude ještě lepší.

Řekněme, že hra sama o sobě neni špatná, ale obsahuje několik podstatnejch rušivejch prvků, který tomu ubíraj šťávu. Tim prvnim je kamera, která se snaží tvářit jako kameraman, jenž vám zabírá záda (filmovost to tomu nijak zvlášť nedává a dynamický to taky zrovna neni), přičemž jsem se v několika momentech bál, že zabere sama sebe. Druhá potíž je šíleně otravnej systém krytí, kdy se Lynch přilepí ke zdi až ve chvíli, co mrtvej padá proti ní, nebo se za ní naopak včas schová, ale odmítá od ní odejít. Další věcí je zvuk. Nejsem sice žádný sluchový medium, ale je fakt blbej (nedynamickej, působí to jako nějaký GTA).

Graficky se taky nejedná o něco, co by vás mělo zrovna uchvátit, hra má ale svoje fajn lokace (některý jsou opravdu perfetkní), kde grafika příjemně překvapí. Když jsme u těch lokací: jejich desing neni zlej, ale jak napsal pipboy. Vážně to působí jako aréna, nepřátelé se nesmyslně hemží ze všech koutů naproti vám a to i z těch, kde nejsou dveře, k tomu všemu se nebojí běžet přímo proti a nasolit to do vás (tupost nepřátel je sice velká, ale už tu byla i větší). Veškerá akce díky tomu působí hrozně bezvýznamně. Akce sama o sobě ale funguje docela dobře a v několika chvílích je téměř infarktová (kdy i ta kamera dokáže vymáčknout trochu dynamiky). No a ve chvíli co padnul poslední debil nastal konec hry, kdy vlastně ani nevim jak to teda dopadlo (on příběh se tváří tak, že je skvěle podanej. Ve skutečnosti mě ale vůbec nezajímal).

Kane & Lynch 2 na mě zapůsobil tak trochu jako podraz aneb „Kupte si tuto hru, je vážně skvělá a stojí jenom 900“, načež se z toho vyklube nedotažená a v mnoha ohledech vyloženě špatně udělaná rádoby drsná záležitost, která zaujme jenom několika mála situacemi, dabingem hlavní dvojce a možná atmosférou. Na zabití času to stačí, ale na delší a větší pobavení bych si raději zahrál první díl, kterej byl zkrátka lepší.

Pro: Hlavní dvojka a jejich dabing, několik výbornejch situací, psychotická hudba, atmosféra

Proti: funkčně nefunkční systém krytí, kamera, zvkuk, grafika

+11 +12 −1

Mafia II

  • PC 75
První krůčky zasněženou ulicí Empire Bay byly naprosto parádní. Špičková atmosféra, uchu lahodící hudba, vizuální eye-candy. Bohužel to nestačí, a samotná hratelnost značně pokulhává od začátku do konce.

Tak za prvé, i na Hard mi hra přišla až moc lehká (snad na ty vyjímky, kdy na vás hra poslala nepřátelé ze všech stran, přičemž krýt jste se mohli jenom z jedné). Nepřátelé zpravida nabíhají jak na porážku, jsou hloupí, a s trochou mušky s nimi hráč nemá nejmenší problém zamést během několika minut. Policajti jsou mentálně zaostalí, problém jsem s nimi měl jenom tehdy, když jsem to do nich napálil tak, že se mi rozbil motor. Pěstní souboje jsou docela nudné, a především díky protiútoku absolutně ... nepokazitelné. Hra vám několikrát zadá úkol takovým stylem, že to skoro působí, jakoby bylo nutné někoho chránit...bohužel, všichni kromě vás a nepřátel jsou nesmrtelní, takže kromě sebe nemusíte nikdy nikoho hlídat.

No...a to je v podsatě celý problém téhle hry. Je to hodně malá výzva, a u jako takové jsem se u téhle hry nebavil tak moc, jak jsem čekal. Z estetického hlediska jsem u toho měl pravidelný orgasmus, ale nebyl jsem do toho nijak zvlášť zažranej, protože by mě to tak bavilo. Nikdy jsem nevydržel hrát dýl jak hoďku a půl v kuse, což je docela špatný.

Příběh mě taky moc nezaujal. Postavy mi tak nějak obecně byly u konečníku, s Vitem jsem se ani z poloviny nezžil, těch několik málo plot twistů se mnou ani nehlo...sakra, dokonce i cameo Toma ve 14. kapitole mě nechalo naprosto chladným. Nevím čím to, ale prostě jsem nějak neměl vůbec zájem, a kdyby to byl film, asi bych ho nedokoukal.

Samotné dialogy byly ale naprosto skvělé. Skvěle napsané, skvěle zahrané (aj. dabing, ten českej mi stačil v demu). Celkově je sound design naprosto dokonalý. Především z toho náklaďáku jsem byl vyloženě unešenej. Ruku v ruce s tím jde hudba. Nemusím snad zmiňovat, že se jedná o některé z nejlepších kompozicí za posledních pár let (přinejmenším z toho, co jsem hrál). Hitovky v rádiích jsou taky vybrány perfektně, ačkoliv si je člověk vskutku během hraní moc neužije.

Grafika mi, přiznávám, vyrazila dech. Ta hra je zatraceně nádherná, ale to vůbec nejkrásnější je, jak hezky plynule šlape i na té mojí staré šunce. Když se budete procházet noční ulicí a lampy společně s auty začnou vytvářet unikátní a téměř dojímavou lightshow, pochopíte (možná).

Je mi to blbý, ale asi už s tímhle komentem končím. Vím, odflák jsem to, ale nějak mi teď to moje spisovatelské střevo zevluje.

Pro: Grafika, zvuk, originální hudba, soundtrack, dialogy, výjimečné HW nároky, atmosféra, značně filmový feeling

Proti: příběh (pro mě), postavy (pro mě), jízdní model (nedělá problémy, ale nepůsobí tak sofistikovaně, jak bych čekal), délka (10 hodin a půl příběhu a pak už to nemá, jak zabavit)...

+11 +13 −2

Tomb Raider

  • PC 85
Tomb raidera jsem začal hrát kdysi na playstationu tehdá ve mě zanechal silné vzpomínky nikdy jsem z nich žádnej (krom 2.dílu) ale pořádně nedohrál. Teďka po letech si ho můžu na pc záhrát znova a dohrát ho na tvrdku. 1 díl z roku 1996 ukazuje jako kdyby core design spadly z nebe a přinesly revoluci v žánru ano 1 díl vypadá graficky již velice nadstandartně (2.díl obdobně jen s daleko vyšším rozlišením) a hraje se celkem pohodlně na svoji dobu, akrobacie Lary Croft znamenala tehdá něco udivujícího a nad jejími křivkami ze zahleděl nejedinný hráč. Příběh nás zanese nevim kam neumim anglicky avšak už v 1.dílu vypadá velice zaujatě a lov artefaktů polapí nejednoho dobrodruha. Ovládání není složité ale oproti posledním třem dílům třebas kde někam skočíme a Lara si to nějak pobere je zde duležité zaujmout přesnou polohu i pohled a pak teprve skočit. Obtížnost hry je vyvážená, na raidrovské poměry je 1.díl asi nejlehčí z celé série, bolet to začínná až od druhého dílu. Hudba je vynikající co si z ps1 pamatuju ale u 1,dílu na pc mi nejede

Pro: Grafické zpracování, hratelnost a ovladatelnost ale i dobře zpracovaná kamera

Proti: snad jen nízké rozlišení, možná vám nebude fungovat hudba vlivem stáří hry

+11

Blade & Sword

  • PC 45
Další akční RPG, které se mi dostalo pod ruce, nicméně těšil jsem se alespoň na důstojného napodobitele Diabla v čínské verzi, ale nedočkal jsem se.

První šok přišel hned po vpádu do herního menu, rozlišení 640x480. V nastavení se dalo jen maximálně zvolit 800x600 a tím to končí. Vím, že můj miláček Diablo 2 LOD není na tom o moc lépe, ale umí s tím alespon naložit.

Celkově grafická stránka u této hry je podprůměrná. Největší vliv na to má asi výše zmíněné nízké rozlišení. Vzhled hlavní postavy, NPC i nepřátel je nekvalitní, animace postav, ohánění se mečem, to vše působí velmi jednoduše a nudně. Atmosféra se snaží působit tak tajemně, temně, místama se ji to i daří mě přesvědčit.

Zvuková stránka je primitivní, na pozadí hraje pro mě solidní čínská atmo-hudba, která nijak neotravuje moje uši. Ale tím chvála zvuků končí. Nemluvící NPC, podivné řvaní hlavních postav, celkově zvukové efekty prostě stojí za starou belu.

Hru jsem prostě vydržel hrát jen chvíli a nijak mě nepřesvědčila. Když nakousnu nepřátelé, za tu hodinu hraní jsem narazil na zombie a vlčí strážce, jednoho kance bosse, pak nějaké psy a kočky. Nevím, jak to je v pozdějších fázích hry, ale mám pocit, že více druhů nepřátel se konat nebude.

Ve hře je vše velmi zjednodušeno, ať už velice chudý inventář, tak i nemožnost manuálního navyšování atributů při level-upech, strom skillů o tom ani nemluvím. Žádné sbírání předmětů a následné vylepšování postavy nečekejte, kruté. Alespoň, že nám tam nechali možnost teleportů :)

Pro: prvních pár sekanců do zombií, hudba na pozadí, zajímavej nápad děje hry

Proti: zastaralá grafická stránka, brzo to omrzí, velké zjednodušení hry,

+11 +12 −1

Mafia II: Jimmyho Vendeta

  • PC 40
Jimmyho vendeta byla nejspíš původně zamýšlena jako nástupce Extrémní jízdy. A právě s vědomím tohoto faktu je nutné k tomuto počinu přistupovat.

Jimmyho vendeta ale není tak extrémní a v průběhu hraní nenarazíte více méně na nic nadpřirozeného (pominu-li fakt, že množství nepřátel atp. je značně šílené).


Náplň úkolů je velmi podobná. Asi 50% mini misí, které Jimmy plní, je zaměřeno na kradení aut. Dojet na místo, sebrat auto a odvézt ho do garáže. Téměř nic originální, téměř žádná obměna. Takže po čase docela nuda.

Dalších 50% úkolů je ryze akčního střeleckého rázu. Zabíjení různých bossů, jejich pomocníků, dalších nepohodlných osob anebo třeba ochrana svědků před davy nepřátel. Tyhle mise už jsou lehce různorodější, ale žádnou skutečnou Mafii od toho nečekejte.

Některé delší úkoly mě občas štvaly jakoukoliv absencí checkpointů, takže smrt těsně před závěrem celého úkolu je značně iritující a je nutné dělat celou misi znova.

Škoda je také to, že všechny úkoly se odehrávají v exteriérech. Zvrat, který mě na celém přídavku potěšil snad nejvíce, je poslední velkolepá mise – ta se odehrává ve zcela unikátní a dosud neviděné, krásně zpracované, luxusní vile.

Jimmyho vendeta tedy nabízí šílenou akci - řezanice s mnoha desítkami nepřátel. Kvůli tomu je především v pokročilejší fázi hry nutné neustále navštěvovat obchody se zbraněmi, protože nábojů je potřeba nehorázně moc. Taky se díky tomu podíváte po městě, navštívíte dosud nepoznaná zákoutí, dokonce jsem se už konečně začal orientovat trochu na mapě, takže už začínám tušit, kudy kam. Taky je tu pokročilejší vylepšování aut. Zkrátka zde konečně přijde vhod město se svými možnostmi.

Ve výsledku to tedy jako takovou nenáročnou šílenou oddechovku beru. Věřím ale, že plno lidí bude mít problémy to dohrát, ať už kvůli stereotypu, absenci příběhu nebo tomu, že to nemá nic moc společného s Mafií. Sám jsem se prokousával těmito 30 úkoly déle a s většími přestávkami, než příběhem Mafie 2.

PS: Po přečtení komentářů mě ještě napadla jedna věc. Nemyslím si, že Jimmyho vendeta je poslepovaný vykuchaný obsah samotné Mafie II. Vedlejší mise, které se měly v příběhu objevit dle mého názoru takhle vypadat nemohly a podle toho, co jsem viděl, ani nevypadaly. Jsem rád, že jsem s Jimmym nepotkal onu jednu vedlejší misi se zničením aut v garáži, která byla 2K Czech velmi prezentována. Doufám totiž, že tyto značně propracovanější mise se teprve objeví v něčem smysluplnějším - třeba v Joevých dobrodružstvích.

Pro: Využití a poznávání krásného města, vyblbnutí, poslední mise, užívání si mého oblíbehého auta

Proti: Po čase nudné, stále se opakující

+11

Zuma's Revenge!

  • PC 70
Hodně povedený logický rychlík, který dokáže chvílemi připravit i perné chvilky a několikrát jsem měl chuť s tím seknout, jak mi to nešlo. Svůj díl viny měl i dle mého názoru ne zcela povedený systém ukládání, kdy se hra ukládala jen asi ob pět úrovní. Ale staré známé přísloví - ráno moudřejší večera - opět ukázalo svou pravdivost a nakonec se mi podařilo pokořit hru až do konce.

Princip je popsaný už v popisku, takže to unovu dělat nebudu, po grafické i zvukové stránce je hra v pohodě, není to hra, kterou bych byl schopný hrát celý den v kuse, ale jako oddechovka po nějaké náročné činnosti funguje perfektně.

Pro: Zábavné, pěkné zpracování

Proti: Některé levely byly trochu těžší, časem stereotypní

+11

Land of the Dead: Road to Fiddler's Green

  • PC 40
Zombíkárny mám rád a ani romerovka Land of the Dead mě nezklamala. Hra je na tom bohužel hůř než film, minimálně singleplayer. Zombíci jsou totiž romerovsky pomalí a jako (ne)pohyblivé terče nefungují dvakrát atraktivně. Aby to nebylo zas tak lehké, hlavní postava se šourá zhruba stejnou rychlostí jako nemrtváci, s tím že si jednou za čas může dát třívteřinovej sprint. Zombíci dále dorovnávají sílu velkou odolností a jedna rána do hlavinky většinou nestačí, vlastně ani dvě, někdy ani tři... ano, čtyři je to číslo, čtyři výstřely do hlavy a zombík konečně přestane otravovat. Zbraní na porcování je celkem dost, hlavně těch chladných, které jsem využíval mnohem víc než střelné. Taky překvapila závěrečná zbraň (kungfu údery), s níž se závěr proměnil na pořádné jatka.

Další proti je počet druhů nepřátel, kterých je tak pět, a to do toho počítám zvlášť i zombiepány a zombiepaní (ani žádný bossík, natož závěrečňák). Atmosféra a příběh nejsou nic zázračného, ale stačí k udržení pozornosti. Samotná náplň hry spočívá v lineárním vymlacování pořád stejnejch zombíků a když se objeví zpestřující mise (sniperské, za kulometem), budete se chtít kvůli pochybné AI a bugům rychle vrátit do dalších stereotypních misí s loudavýma zombíkama v koridoru. Nejvíc mě ze hry bavil začátek/rozkoukávání a finální masakr, zbytek je vlažnost sama.
+11

Half-Life: Opposing Force

  • PC 85
Neviem či som niekedy vôbec hral lepší datadisk k akčnej hre. Všetky epizódy sa môžu ísť strčiť. Iný pohľad na incident v Black Mesa - v podstate z druhej strany - a množstvo inovácii od normálnych až po "emzácke" zbrane, nových nepriateľov, vylepšené skripty a zábavné (nové aj staré) lokácie, bossfighty, ako aj občasné stretnutie Gordona Freemana (bohužiaľ nie Frohmana). To všetko má potrebný spád, hra neustále strieda prostredia a nepriateľov (niekedy až pričasto) a od prvého "nadýchnutia" po záverečné titulky neprestáva baviť. Ani po rokoch, čo na tom ,že grafika je už hranatá, atmosféra a zábavnosť v hre naďalej pretrváva.

Pro: dynamika, príjemné novinky, pohľad z druhej strany barikády, dĺžka

Proti: občas trochu "mišmaš" čo sa týka leveldesignu

+11

King's Bounty: Armored Princess

  • PC 90
Předně musím říct, že původní Kings Bounty: The Legend (tedy nemyslím ono úplně původní z počátku devadesátých let) jsem hrál zhruba před rokem a půl a hodně se mi líbil jak herní systém, mechanismy, tak samotné zpracování a hratelnost. Na AP jsem se tedy velice těšil. Postupem času jsem hru koupil na Steamu a nyní po několika týdnech různě intenzivní pařby jsem dorazil posledního záporňáka. Jak si tedy pokračování ve skutečnosti vede?

Z mého pohledu velice dobře! Opět je to ten výborný mix tahové strategie a RPG, který mi tak vyhovoval v Legendě. Hratelnost tak vůbec neutrpěla, jen se mi zdá, že místy trochu přitvrdila obtížnost. Hrál jsem za mága (resp. mágyni, nebo snad maggi?) na nastavení "normal" a zejména ze začátku jsem občas balancoval na ostří nože. To se pak poznala každá nevhodně utracená tisícovka a každá zesnulá jednotka. Postupem hry ruku v ruce s posilováním schopností (a to jak herní postavy, tak pilování strategie) se ale vše obrátilo k lepšímu a opravdu tuhých soubojů bylo pomálu. Nejnáročnější mi obecně přišly souboje s bossy. Vůbec nejvíc ten závěrečný, necro-gremlin Zilgadis a ještěran K'Tahu. A v penězích jsem se nakonec topil. Hru jsem dohrál na levelu 56 se zhruba 2,5 miliony neutracených zlaťáků, přičemž jsem později neváhal zkoušet všemožné jednotky, artefakty a jejich kombinace, zkrátka zhýralý život jak se na hodnou princeznu sluší a patří. Questy povětšinou spočívají v zabíjení, poslíčkování nebo hledání nějakého pokladu, ale jelikož mě souboje bavily, po Teaně jsem se projížděl (proplouval a poletoval) také rád a poklady jsem kopal i bez questů, tak mi tato složka vůbec nevadila.

Pokud bych měl něco vytknout, tak snad jen onu místy dost vysokou obtížnost + třeba to, že hlavní hrdinka mi nikterak k srdci nepřirostla. Stejně tak jako celý příběh, který je vlastně velice jednoduchý. Hlavní příběhová linka má vlastně pouhý jeden Q = zabít Baala. Byť cesta k němu je poněkud krkolomná a skládá se z absolvování více či méně pod-hlavních úkolů.

Celkově vzato musím ale AP hodnotit jako víc než důstojné pokračování a s klidem v duši Princeznu rád doporučím všem, kterým se líbil první díl.

Pro: herní systém, hratelnost, styl, rozmanitost

Proti: slabší příběh, místy tuhá obtížnost, pathfinding

+11

Star Wars: Episode I - The Phantom Menace

  • PC 65
Čo na tom, že bola hra strašne hranatá/kockatá už vo svojej dobe, mala príšerný leveldesign, hnusné textúry a občas sa dalo niekde (ne)pekne padnúť a umrieť. Mal som dvanásť, bolo to Star Wars, dali sa odrážať laserové strely svetelným mečom (!!) a porcovať (nielen) droidi na malé kúsky za sprievodu hlasného buuum/aaaaah. Síce len desať levelov, ale za rôzne postavy (I keď Amidala a Panaka sú nudní) a hlavne ten takmer výlučne adventúrny v Mos Espa s tuším troma možnými postupmi dokončenia, ma ako malého špunta potešil. Do toho všetkého hrala epická hudba Johna Williamsa a tak i s odstupom času napriek mnohým nedostatkom klasického herného prívesku k filmu, prevládajú pozitívne nostalgické pocity.

Pro: epická hudba z filmu, Obi-wan a Qui-gon, porcovanie svetelnými mečmi, Mos Espa

Proti: grafika, textúry, dĺžka, leveldesign, Amidala a Panaka

+11

Sid Meier's Civilization

  • PC 100
Nemůžu dát jinak než stoprocentní nálož. Posuďte sami...jako malýmu capartovi táta přines počítač, tehdá 486ku, dělo jako blázen. Jenže jsme na tom nerozchodili žádnou hru, která se nacházela na cdčkách časopisu Score, Excalibur ani Level...Mrzelo mě, že jsem na tom počítači ještě žádnou hru nehrál, jenže v nejhorším se objevil bratr a na disketě! přinesl právě Civilizaci. První hru, kterou jsem hrál na počítači a na hodně dlouhou dobu jedinou hru, kterou jsem na počítači měl a hrál. Na svojí dobu měla geniální nápad a nejlepší na tom všem bylo, že každý svět byl pokaždé jiný. Vzpomínky na chvíle, kdy jsem vymydlyl celý svět a najednou objevil Egypťany s městy 30 a výše jsou nezapomenutelné. Té hry jsem se nahrál jako snad nikdy žádné, a co je nejvíc zajímavý, občas si jí zahraju i dneska...

Pro: 1. hra kterou jsem na PC vůbec hrál

Proti: Nikdy neexistovalo ani existovat nebude

+11

Hero's Quest: So You Want To Be A Hero

  • PC 100
Jedna z prvních RPG/Adventur, jež předznamenala skvělou sérii Quest for Glory od Sierry. Člověk si vybere ze tří možných postav a vyrazí na úžasné dobrodružství do Spielbergu. Sice patří z dnešního pohledu do "starého železa", ale pro mě je to jasná klasika v tomto žánru a i dneska bych ji srovnával s novější tvorbou. Mýty, čáry, legendy a magie ožívají v této hře.

Pro: Hratelnost, zábavnost

Proti: -

+11 +12 −1

Neighbours from Hell

  • PC 70
Neighborous from Hell...velice nápaditá a originální hra. Víc bych z ní ani vymámit nechtěl. Ono to na těch pár hodin totiž bohatě stačí. Nejlepší na tom všem je ale fakt, že ve skutečnosti nemusíte namáhat ani jeden mozkový sval. Ono to všecko vyplyne samo a Vy si tak budete užívat parádní chvilky se sousedem, který misi co misi dostává infarkt a já se divím, že s ním vůbec stihli natočit dvojku. Parádní kousek, dost možná nejlepší odreagováčka, co jsem kdy hrál.

Pro: hezky kreslené, nápadité a šetřící mozkové buňky

Proti: škoda, že není více dílů a více infarktových scén pro souseda, kterého každý nesnášíme :-)

+11