Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena

  • PC 90
Tak další díl ságy Richarda B. Riddicka je za mnou. Ale chtěl bych začít jako první REMAKEM prvního dílu Escape from the butcher bay,protože hra za cenu jedný má vsobě hry dvě. A samozřejmě jsem původní dalé jen (EFBB) dohrál tak jsem se moc těšil na tento remake který to má dotáhnout k dokonalosti. No a věřte nebo ne je to tak :) Grafika byla nahrazena od enginu Dark Atheny a působí skvěle! Po stníny tak po předělané modely postav a vsechny textury. Tím hra dostavá hezčí a Riddickovsky temnější kabát. plus co ještě vývojáři přidali do EFBB z Dark Atheny je gameplay. Musím uvést na pravou míru,že gameplay je podstatně stejný se starým EFBB z roku 2004,ale do Dark atheny přibily nové komba pro counter attacky a ruzné drobné úpravy díky nímž se Riddick hraje líp. Co ještě upravily? Mno tak určitě je to hudba ktera je jiná než v původním EFBB! Ano ma podobné melodické motivy v některých pasážích a je taky skvělá ! Dabing postav je samozřejmě stejný a ruzné zvuky zbraní atd také zůstali nepozměněny a proč taky měnit něco co prostě už je perfektní že :) Jediný co mě zamrzelo jsou občasné bugy v AI nejsou častý,ale i tak zamrzej. a jestli neva tak bych chtel dát hodnocení oboum titulum zvlášt i když spolu zdílej engine i dvd space. A remaku ESBB bych dal 95/100.
A ted slavná DARK ATHENA. Gameplay nebudu moc hodnotit,protože je stejný jako u EFBB a grafika je též stejná. Dark Athena se odehravá hend po ději Butcher Bay kdy Riddick je v cryo spánku a probudího malé nárazi drobých meteoritů. A po chvilce je jeho plavidlo uneseno žoldáckou lodí Dark Athenou a jatka začínají :D Ale nejdřív se projdete drobný lvl který slouží jako tutoriál a neni moc dlouhej a přišel docela v hod. Tato mise se odehrává v podobě snu,který se zdá riddickovi ještě než ho vzbudí meteor. Hra se do 75% odehrává právě na lodi DA a budete se schovávat ve tmě stínů a podřezávat nic netušící Ghost Drony. Co se dabingu a zvuků tyče jsou perfektní a riddickovo hlašky jsou prostě nařezový. A rozhovory z postavama jsou v tomto díle řekl bych o dost vulgárnější což je dobře. Také potěší výskyt nově zbraně v podobě dvou ostří (Ulaks) a stěma jsou prakticky hrál dokud to hra dovolila. Dovolila říkam proto,že v 70% hry se dostanete z DA na nějakou planetku obívanou kolonisty a tam už budete spíž střílet! a to už bohužel je ta horší část titulu. trochu to ztrácí koule a já osobně a určitě né jen já si víc užívám podřezávání krků. IA nepřátel je dobrá jenože obsahuje identické občasné bugy. Jinak je to skvělá hra a každý kdo aspon trochu má Riddicka v oblibě si jí užije dost.
PS: voda je skvělá :D nebo spíž oceán na ty planetce looks Great!

Pro: Dvě hry za cenu jedné, dlouhá herní doba , skvělý děj,gameplay,hudba,plus je to RIDDICK takže i nasilí a dabing

Proti: Poslední část Dark atheny, bugy

+15

Left 4 Dead

  • PC 70
Predem bych zminil singleplayer - pro mnohe opovrhovana cast - pro me vynikajici uvod do hry. Zde vas nikdo nerusi(pubertacke kecy nemeckych deti, strileni do vlatnich a spoustu rusivych elementu). To je hlavni predpoklad si poprve a nejintenzivneji prozit skvelou atmosferu L4D. Co mi z cele hry utkvelo nejvic? Urcite Witch - kdyz to hrajete poprve sami a ve tme uz jen vzlyk te male cacorky v dalce je desivy, take vyhybani se ji, abyste ji dostatecne nenastvali, pote co na vas vystartuje - to byl zazitek, vetsinou me ze zacatku povalila na zem a bylo to. Ale ten zvlastni pocit jsem mel chvili v singlu a pak i chvili v MP, ale po case se tento skvely pocit vytratil(kdyz to zazijete tolikrat + nektery hraci k ni pribehnou a z 5 cm ji narvou brok do palice, tak to kouzlo se zkratka vytraci). Jinak pruchod singlem byl paradni, hlavne ponurou atmosferou, kooperaci, souboji s bossy, prijemnym level designem, grafikou, ktera je vynikajicne optimalizovana.Taky bych chtel vyzdvyhnout AI spolubojovniku, ktera az na par drobnosti vzdy pomuze. Jinak je hra hodne lehka, takze hrat jedine na nejtezsi ci o stupinek niz, jit pod normal nema smysl. 4 prezivsi rychle prirostou k srdci, hlavne Zoey a Louis. V MP sem hral jedine za Zoey:). Souboj s Tankem je take zajimavou zkusenosti, ale jak jsem uvedl ze zacatku, je vse super, jenze po case se vychytaji zpusoby jak se toho ci onoho zbavit, kdy na me nabehne dalsi horda atd.
Multak-po absorbovani silneho zazitku ze singlu(strach,atmosfera) je multak jiz spise o zabavne rezi s lidmi v co-op rezimu. Vubec prvni co-op sem hral s Loganem,AimLezZzem, montanou a kdo vi jeste s kym. Se sluchatky a mikrofonem zkratka posouva gameplay o neco dale a pokud tudle hru lidi umi a dokazi taktizovat je to velice bohaty zazitek. Po case se ale jiz vychytali mista, kde se da schovat pred hordou(rohy a ruzne mista, kde se treba vyuziva nejakeho bugu) - coz me mrzelo, protoze pruchod misemi se stal sablonovity a at natrefite na nemce,dana,sveda, cecha ci polaka postup je vzdy stejny, takze jde jen o to aby vsichni stali v jednom rozku a vsichni odpalovali hlavy toho co se prave na vas vali.Zda se mi, ze se hra strasne rychle zautomatizovala. Coz melo za nasledek dostaveni stereotypu i v MP. Ono vubec hra po case cloveka jiz tak nebavi co v prvnich 10-15hodinach. Coz je dano taky poctem map, kterych je poskromnu, zbrani take neni mhoho, to same plati o nepratelich. Director je sice fajn vec, ale ono na veci nesejde, pac nijak zvlast se to neprojevi, jen nastve kdyz vam da Witch primo do cesty a nelze ji obejit, coz ze zacatku bylo fajn protoze kazdy byl z ni totalne podelany a taky ty vykriky: "ty voe, witch co ted???!" vschni se zkratka bali ze cela skupina zemre a hraci si zkratka museli rict kama ji obejdou a vsichni spitali jako mysky - super. Jenze opet po case kdo byl u ni nejdrive ji ustrelil palici a je to, de se dal, ceka se v rozku na dalsi naval zombiku.Po case sem toho take nechal a presel na Versus, ktery sem sic predtim zkousel ale totalne mi nesel a nechapal sem ho.
Versus-todle mi pripomelo modifikaci zvanou Hidden v mnoha ohledech. Zpocatku sem vubec nechtel hrat za infected, pac ani za jednoho to nebylo hratelny. Po case to ale i jde a bavilo me to. Jenze k infected se dostanete jednou za cas a hodne dlouho trva, nez se s nakou postavou naucite hrat. Natoz si to zkusit s Tankem. Prochazeni v coopu s prezivsima proti zkusenym infected je hodne tezka zalezitost, opak jiz neni vubec dramaticky. A tim narazim na totalni nevyrovnanost tohodle modu. Infected by meli mit trochu lepsi schopnosti, kazda postava ma nejakou spatnou vlastnost. Taky se po case lidi naucili to, ze cely lvl prosprintuji az do safe housu, takze pomalejsi infected za cele kolo meli jeden spawn pac nestihali prezivsi dohnat.I tady se vsechno zautomatizovalo, hlavne ty posledni casti hry, kde slo o extractnuti. Cekal jsem dlouho, ze versus vybalancuji ale nechali to tak. Rozepsal bych ke kazde postave neduhy, jenze asi ani neni treba, kazdy kdo dostatecne dlouho hral vi, co jsou tam za chybicky.
Ze zacatku bylo pro me L4D atmosfericke, hororove a veril sem tomu, ze prezivsi nastavuji sve krky proti jistojiste smrti. Co-op vyborny a zabavny. Versus pri primhoureni obou oci taky ok. Takze bych hodnoceni videl na 80-85%, jenze po case si zacnete vsimat veci, ktere se prehlizeli, ci nastoupili po case - hlavne stereotypnost, malo map, vpodstate vykvaknuti se Valve podporovat tudle hru, tech chyb je cela rada vice ci mene vadicich, ale nejvetsi je, ze atmosfera po case zkratka ztrati a ze hry se stava ciste vyvrazdovacka zombiku(ktere po case stejne prestanete vnimat), jen chodite strilite a berete lekarnicky :).Mimo jine desne vyhledavani serveru, nejhorsi ze vsech Valve MP her, ale zase prdel ze nevite kam se pripojite, vetsinou na plny server nebo vas to jinak vykickne, zpoctku to bylo peklo se v tom orientovat:).No na zaver, se to dalo jeste vic pribehove svazat, takhle je to suche, ciste MP, coz mohli i stavet na SP, zkratka mi prijde, ze to spichli moc rychle. A o situaci s 2jkou se radej nevyjadruji:(. Ale celkove hru chvalim, na odreagovani to spatne neni takze za me 73%.

Pro: atmosfera,"strach",Zoey, prvnich par setkani s Witch,par peknych momentu a coop

Proti: po case ztrata kouzla, nevybalancovany Versus mod,podpora, mapy, delka, vyhledavani serveru

+15 +17 −2

Wolfenstein 3D

  • PC 80
Na rozdíl od takového Dooma je Wolf dnes už prakticky nehratelný, je až příliš stereotypní, prostředí je pořád stejné, při letmém pohledu na obrazovku ani nepoznáte o jaký level se jedná, nepřátelé nic moc a hratelnost se také s postupem hry nevyvíjí. V roce 1992 byla však úplně jiná situace, člověl byl zvyklý na ploché hopsačky, když tu Wolfenstein začal sténat "deeper, deeper!" - ano, konečně jste se ve střílečkách mohli pohybovat dovnitř obrazovky a pěkně z pohledu vlastních očí. Rázem bylo jedno, jaký jiný Wolf vlastně je, hlavně když se hráč mohl cítit "uvnitř" hry a povýšit prožitek ze stříleček na další level. Mimochodem jako malí kluci jsme hráli Wolfensteina vždy ve dvou, jeden hrál a druhý měl přichystané prsty na I+L+M a zejména u závěrečného bose zběsile mačkal... A pak, že hra nepodporovala cooperative mod!

Pro: První FPS, pocit vtažení do hry, vlastnoruční podílení se na potírání nacismu :o)

Proti: Stereotypnost - stejný design prostředí, stejná hratelnost...

+15 +16 −1

Betrayal in Antara

  • PC 75
Opravdu hodně zvláštní hra. Jestli je možné použít nějaké adjektivum pro Antaru, zvolil bych KOMORNÍ. Není zde příliš prostoru pro rozhovory, vše je takové "tiché". Města a vesnice se zdají být vylidněné (byť je možné nalézt nějaké obyvatele v domech), to samé platí i pro putování po vnějších lokacích, kde se skoro s nikým kromě nepřátel nepotkáte.

Přesto ale nelituju, že jsem hru dohrál. Tahové souboje hodně podobné původnímu Krondoru jsou určitě nadprůměrné a příběh celkem solidní.

Pro: souboje

Proti: "mrtvý" svět

+15

Grand Theft Auto IV

  • PC 70
Po vlně pozitivních komentářu které popisují jak jse hra skvělá jsem se rozhodl napsat komentář kde upozorním na chyby a zápory nového GTA. Nemyslím si že by GTA IV byl špatným dílem série, dokonce si myslím že v mnohém SA překonává, přesto obsahuje obrovské množství záporů.

Prvně začnu instalací, která je zdlouhavá (což je ale docela pochopitelné u takovéhle rozsáhlé hry) a navíc musíte instalovat Rockstar social club. Ok, to se ještě dá ale pak to začíná, registrace na xlive a na tom jejich social clubu, zkrátka než si hru zahrajete zabere vám zprovoznění asi tak minimálně hodinu času.

První část za mnou, hurá na hraní. Zapínám hru a vychutnávám si jízdu městem , ale co to, hra se kouše?! Do hraní GTA IV jsem měl pocit že mám dobrý PC tak co je? Ano, problém je v optimalizaci, hra zkrátka jede špatně téměř na všem co nemá čtyřjádro (nebo alespoň hodně dobré dvoujádro) a pořádnou grafiku. Hm, super takže nejlíp nový HW nebo nížší detaily, já jsem se spokojil s tím druhým.

Dalším obrovským problémem jsou bugy neboli chyby ve hře, kterých je takové obrovské množství které se hned tak nevidí. Chyby v grafice, animacích, či jiných věcech na které ve hře narazíte. (příklad - policista vystupuje z auta a vy ho zabijete ale jemu je to úplně jedno - vystoupí, narovná se pustí zbraň a až potom umře). Respawn aut či lidí téměř před ksichtem taky není nic zvláštního, stejně tak naní dobré opustit na chvíli svoje auto protože jakmile se od něj vzdálíte tak zmizí.

Také nesmím zapomenout na fyziku, které tu sice je ale je udělaná velmi špatně. Když je u stolu 6 židlí a jde pohnout jen s 5ti? Na sobě stojí několik věcí, vy rozbijete tu co je úpně na spod a zbytek stojí bez problému ve vzduchu a tak dále a tak dále je toho hodně. Na druhou stranu si cením toho že se autoři alespoň o něco pokusili, i když to nedopadlo zrovna ideálně.

Dále pak nepříjemné věci přímo ve hře, některé věci z SA chybí ale to mě zrovna nemrzí. Neustále někdo volá a otravuje, je tu slabý příběh, nehrajete za negra (no tak rusák taky není zrovna nejhorší). Co se ale hře musí nechat má jako všechny ostatní GTA výbornou hratelnost a obrovské možnosti. Nebýt všemožných negativních prvků udělil bych hře 80%

GTA IV je hra s mnoha chybami a nedostatky za což bych některým lidem v Rockstaru nejraději naliskal. Přes to všechno ale nabízí výbornou hratelnost a hodiny zábavy.

Pro: grafika, hratelnost a obrovské herní možnosti

Proti: hra je prolezlá chybami a nedodělky, špatná optimalizace

+15 +16 −1

Overlord II

  • PC 80
U prvního dílu mi dost vadilo, jak se s přibývajícími druhy minionů začalo všechno různě kombinovat k řešení hádanek, což stihlo hodně rychle omrzet. To ale nezabránilo tvůrcům zaplácat tím zbytek hry, takže se hraní jedničky brzo změnilo na dohrání z povinnosti.

Ti se ale naštěstí poučili a Overlord II se tak mnohem víc zaměřuje na destrukci, což ale vůbec neznamená, že by různé druhy minionů ztrácely smysl. Narazíte na spousty míst, kde budete miniona té které barvy prostě potřebovat, ale už kvůli tomu není potřeba pořádat manévry. Jen na asi dvou místech jsem měl potřebu rozdělit miniony do dvou skupin. Takže tohle by bylo si hlavní plus. Overlord II je akčnější a přímočařejší než jeho předchůdce, drží si nějaké to tempo a dokáže motivovat, takže se mi i stalo že "při příštím autosavu to vypnu" se změnilo na "ty kurvy opeřené už venku zase dělají kravál."

Příběh. V prvním díle byl celou dobu vlastně o ničem - jen jste sbírali miniony a rozšiřovali impérium, jen v závěru byl mohutně nakopnut do velmi awesome rozměrů, ale na jásání už bylo pozdě. I když většinu času opět jen hledáte miniony, ve dvojce jsou díky přítomnosti Impéria a Elfů věci tak nějak neustále v chodu a pořád se kolem něco odehrává. Taky systém zpřístupňování lokací je vcelku motivující. Příběh sice nikde nedosahuje awesomness, kterou předvedl závěr prvního Overlorda, ale celkově je na vyšší úrovni.

Hráč se podívá do řady nových lokací - máme tu hlavně zasněženou krajinu, tropické ostrovy, elfí podzemní jeskyně, centrum Impéria a magií pokřivený svět. A jakkoliv jsou to lokace pěkné, trochu se mi stýskalo po více klasických fantasy kulisách z prvního dílu. To samé vlastně můžu říct o novém sídle Overlorda, které na mě působilo zbytečně rozsáhle, klikatě, neprakticky... no prostě věž jsem měl radši.

Minioni dostali k dispozici mounty. Každý druh miniona má vlastní druh mounta, na které můžete tu a tam narazit - pak jsou rychlejší, silnější a dostává se jim i nových schopností, jen modří ostrouhali. Ti imho ostrouhali i užitečností, protože minioni umírají tak nějak rychleji, než se k nim vůbec modří dostanou, a pokud je držím blízko boje, tak pro změnu sami umírají jako první. Čili pokud je k němu vyloženě nepotřebujete, jsou v zásadě zbyteční. Fajn je, že si můžete vylevelované miniony za cenu životů ostatních oživit a udržovat tak zkušené veterány v boji. (O to víc pak ale mrzí různé situace, kdy vám prostě všichni v okolí pochcípají a nedá se s tím nic moc dělat.)

Kouzla. Jsou tu tři druhy kouzel: "target", "minion", "halo". Mají dvě funkce, jejichž síla se mění podle toho, jak je používáte a lze je levelovat. Ani jednou jsem nepoužil halo, protože jsem nikdy nezjistil jak. Prakticky jsem nepoužil ani minioní kouzla, protože jsem sice věděl jak, ale neměl jsem proč. Target spell je dobrý hlavně na tvorbu oddaných služebníků z obyvatel dobytých měst. Což je sice pokaždé vedeno jako sidequest, ale za jeho splnění nic praktického nedostanete, jen prostě obyvatelé poslušně vyrábějí zbraně a zbroje, kutají zlato, sbírají esence. Akorát si je musíte ručně vyzvednout, takže pokud to vyloženě nepotřebujete nemá to cenu a možná je lepší je rovnou zabíjet a nabrat tak hodně peněz a esencí na místě.

Možnost vyzdobit si sídlo nezmizela, ale neměl jsem peněz nazbyt, abych se v tomhle vyžíval. Výroba zbraní.. už nejdou upgradovat. Alespoň myslím, že dřív šly. Ale v zásadě mi to takhle víc vyhovuje. Manželky tentokrát můžete mít hned tři, ale proti těm dvěma z prvního dílu mě sraly všechny. Jejich bonusy spočívají jen v dostupnosti nějakého mounta v poslední misi.

Když to shrnu, je tu akčnější, přímočařejší, zajímavější Overlord, který se poučil z chyb z prvního dílu a dodal nové zajímavé featury. A nimi teda i pár nových chybek. Hraje se mnohem líp, ale zas nemůžu říct, že by ta hra byla úžasná. Možná kdyby to byl první díl. Ale rozhodně je to hra kvalitní.

Pro: akčnější, přímočařejší, neztácí variabilitu, mounti, dokáže udržet motivaci, humor

Proti: některé aktivity by mohly mít atraktivnější odměny, kouzla, občas člověk neví co dál, nějaký ten bug

+15

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

  • PC 55
"Tom Clancy's SplinterCell 4: SplinterCell4.exe - Chyba aplikace : Instrukce na adrese 0x1090bba6 odkazovala na adresu paměi 0x0572ffea. S pamětí nelze provést operaci: written...."

Splinter Cell - Double Agent je první z mých 111 dohraných her, která spadla při závěrečných titulcích.

Což je jenom vrchol totální programátorský stupidity, jež byla na tuto hru kvůli lemplům z Ubi Shanghai uvržena.V prvních dvou misích jsem se také dočkal tří BSOD, pokaždé s chybou audio driveru, a to na PC jež zvládá Armu 2, Crysis nebo GTA4 10 hodin v kuse rock stable.Zde naštěstí pomohlo nastavit akceleraci zvuku přes dxdiag na "basic" - pak už hra místo BSOD "jen" padá do win, viz výše.
Kromě těchto problémů se pak ve hře vyskytují různé další bugy, stíny blbnou, animace se podivě zpomalí při chůzi po schodech, grafika je mnohem horší než na Xboxu 360 ( i na max detaily).Menu jsou řešená otřesně, plus mi hra třikrát za hru zahlásila, že nemám žádné savy (=hovadina), takže jsem musel začínat level od začátku.Pak bych ještě dodal, že se framerate docela často pohyboval kolem 20-30, na GTX 280.

No, když pominu totální neschopnost Shanghaiského týmu na poli programování, tak...samotná hra ujde.Level design je docela zábavný - mise v Shanghai (překvapivě) je dokonce velmi dobrá, zaoceánská loď nebo Rusko mě taky bavilo.
JENŽE! Pak tu jsou 4 mise, které se odehrávají na základně teroristů.Už první z těchto misí mě neskutečně nudila - a co teprv když jsem jí hrál potřetí, po čtvrté? Hmmm? Nepředstavitelnej opruz.
Příběhově se taky nejedná o nic extra, ale to už hezky shrnul Montana.Ikdyž možnost několika konců je aspoň trochu zajímavá (bohužel zase shozená tím, že všechny stojej za hovno).
Hudba stála oproti Chaos Theory za nic, ikdyž skladba v menu je skvělá - ale když jsem jí slyšel po 50té, už mě opravdu tolik taky nebrala.
Nebudu se dál rozepisovat, prostě Double Agent je zdaleka nejhorší hra v sérii a dohrál jsem jej jen z povinnosti jako přípravku na Conviction (by Ubi Montreal, takže se těším).Double Agent je ještě horší než Pandora Tomorrow, a přál bych si, aby Ubi nechal tým v Shanghai rozpustit, protože "made in china" se pro skvělou sérii založenou v Kanadě fakt nehodí.

Pro: Design asi tří misí, skladba v menu

Proti: Všechno ostatní

+15 +19 −4

Afgánci

  • PC 10
Tak jsem si postahoval nějaké freewareovky, abych přidal na DH nějaké to hodnocení a byla mezi nimi i tahle pecka. Nestala se někde chyba? Vážně to není od Mystery Studia?

Tahle hra v podstatě nenabízí žádnou zábavu, hrál jsem ji čtvrthodiny a měl bych za to její výrobce dát k soudu. Střílím na parašutisty, střílím na parašutisty a střílím na parašutisty. Dá se dělat něco jiného? No jistě, ukončit hru, to je asi to nejlepší co hra nabízí.

Jediný plus vidím v tom, že jsem se pousmál nad paragány, kteří ještě neotevřeli padák, ti vypadají, jako kdyby je někdo vyklopil z rakve.


Koncept je podobný jako v Ganja Farmer (strávil jsem s ním spoustu času na střední škole), ale je ochuzen téměř na minimum a zdaleka není tak zábavný.

Multiplayer? Zřejmě největší lákadlo hry. Bohužel neznám nikoho, kdo by to se mnou hrál i vlastní dítě by mne s tím poslalo do prdele.

Pro: Paragáni vypadají jak mrtvoly vyklopené z rakve (než otevřou padák). Hru lze ukončit.

Proti: Hra samotná je proti, není zábava, není to nic.

+15

BioShock

  • PC 90
Tak další zářez na pažbě a hned se podělím o dojmy.

Grafika se povedla, opravdu jsem se přistihl při tom, že si některé věci jenom tak prohlížím a prodlužuju herní dobu + efekty vody jsou parádní. Průchody tekoucí vodou, šplíchance na obrazovce, všechno velice pozitivně ovlivňuje hraní. Celkový kabátek art-deca 30-tých let minulého století se povedl. Aspoň zase něco jiného a neokoukaného. Jde vidět, že si tvůrci dost vyhráli a zabývali se i detaily, které s hraním nemají nic společného.

Hratelnost...nenudí. Ikdyž se Rapture tváří jako free pro pohyb, tak opak je pravdou a Bioshock je totální koridorovka. Ale nádherně zaonačená a tak Vám ani nepříjde, že se motáte v chodbách. Navíc je možné kdykoli kouknout do mapy nebo si dokonce zapnout směrovou šipku. Nelze zabloudit.

Co se týče zbraní a celkového likvidačního potenciálu, tak ten mě potěšil, ikdyž některé kousky jsem nepoužil vůbec a některé až hodně pozdě. Zbraně mají několik druhů munice a i ze špatné zbraně jde vhodou municí a postupným vylepšením v automatech udělat solidní vražedný nástroj. Možnost provádět výzkum fotoaparátem taky potěší a zpříjenmí hraní nebo přidá pár vrásek na čele, podle toho, jak jste obratní ;-) Plasmidy (vlastně nic jiného než instantní magie) mají široké využití, které v prvních chvílích ani nedojde.
Bohužel si tím musíte hlídat jak zdraví, tak množství Evy, kterou na plasmidy vyžíváte. Ono je špatné, když Vám při souboji dojde a musíte si píchnout injekci.
Množství bojových, strojních, fyzických a jiných tonik jenom usnadňují cestu vpřed. Bohužel jsem ze začátku hodně šetřil Adama, látky, kterou si spřístupníte další tonika, sloty na ně nebo zvětšíte množství Evy. Takže ve finále jsem měl moc jak Adama, tak peněz na nákup nábojů, lékarniček atp.
Průchod hrou usnadňují oživovací komnaty, vy kterých se probudíte vždy po smrti. Bohužel bez jakýchkoli penalizací. Takže osobně jsem si raději načetl nějaký starší save.

Nepřátelé jsou podivní, dobře charakterizují zkaženou společnost, obývající podvodní město. Časem se je naučíte likvidovat vcelku snadno a to včetně Big Daddyů. Jediné, co mě opravdu naštvalo, je poslední souboj. Proč, to si zjistěte sami.

Příběh Vás drží až do konce. Cestou sbítáte audio nahrávky jednotlivých lidí. Některé Vás posunou v příběhu dál, jiné jenom ukážou zvrácenost Rapture nebo tajný kód ke skladu. Možnost několika konců, podle toho jak se ve hře chováte, je asi dostatečným důvodem k replayabilitě.

Pro: grafická stráka, možnosti

Proti: koridor a finální boj

+15

Moorhuhn: Winter Edition

  • PC 75
Tak u téhle hry jde doslova o život!!! Samozřejmě že slepičkám. Vám jde jen o vaše zdraví, kdy si můžete zlomit prst, překousnete jazyk a zlikvidovat nejméně dvě počítačové myšky. Neuvěřitelně návykové, a také pokud máte kámoše, co budou s vámi soutěžit o nej score. Tenhle díl je asi můj nejoblíbenější. Snad z důvodu neskutečně zavražděného času u kompu. Nejdříve jsem se snažila sestřelit pár slepiček, ale postupně jsem přicházela na různé vychytávky, kdy si můžete nabrat trochu času, nebo vyhnat větší množství slípek z vesničky. Téhle hry se zbavíte, jen když vám ji nikdo jiný odinstaluje. Delete…

Pro: unikátní možnosti,

Proti: návykové :-)

+15 +16 −1

ArmA II

  • PC 70
Oproti jedničce určitě posuv k lepšímu. Hra má krásnou grafiku a docela pěkný příběh - hlavně postavy konečně působí živě a hráč si k nim vybuduje nějaký osobnější vztah. Proti bohužel hovoří značná zabugovanost a možná až velká nelinearita či dynamičnost - misí je dost, ale jen málokterá vás bude bavit. Jako pokus je to od BIS docela pěkné, ale Flashpoint dosud zůstává nepřekonán.

Chybí mi studená válka, Guba a politické působení na celý příběh ~ navíc ten RTS režim ve hře je sice zajímavý a ze začátku docela zábavný, ale působí děsivě uměle.

Pro: grafika, postavy, zápletka

Proti: RTS režim, zabugovanost

+15 +18 −3

Ni.Bi.Ru: Posel bohů

  • PC 90
Co byste dělali kdyby jste měli zrovna plné ruce práce s papírováním, zazvonil telefon a váš strýc vám s nadšením oznámil že v jižních čechách byla nalezena zachovalá německá štola z konce
2. světové války? Jistě, nejspíš byste to prostě přešli jako další archeologický objev zarytých nadšenců dříve jmenovaného konfliktu. Jenže to byste nesměli být studentem archeologie a vaší postavou by nesměl být Martin Holan. Tento, na první pohled obyčejný mladý muž hraje v budoucnosti lidstva důležitější roli než by se mohlo zdát. Martin se po předčasně ukončené návštěvě u strýce pověřen úkolem odcestovat urychleně do centra Prahy a získat informace od jednoho ze strýcových kontaktů. Po příchodu do Prahy se ovšem ukáže že kontakt se jaksi "nedostavil(a)" a tak začíná koloběh šílených událostí které vas zavedou krom několika zajímavých lokací ( namádkou Mayský chrám kdesi v Peru ) i k mnohým zajímavým postavám ( voják, vrátný, důchodce, vyhazovač,... ).
Hra byla mým druhým herním počinem od vývojářů z Future Games a musím říci že na hře odvedli pořádný kus práce. Do teď to možná vypadá že dělám hře víceméně reklamu jenže coby nadšený adventurista nemohu než tuto hru doporučit.
Jednoznačně jedna z nejlepších adventur vůbec. Výborný dabing, různorodé lokace, vyvážená úroveň hlavolamů ( snad až na ten v Mayském chrámu ) a příznivá cena tvoří dohromady jeden z nejlepších herních počinů posledních let.

Pro: Grafika, příběh, hratelnost, postavy, prostředí, .....

Proti: pomalý pohyb postav

+15 +17 −2

Psychonauts

  • PC 85
Ohromně nápadítá a vtipná hra. Skvělá grafická stylizace. Každá úroveň vypadá jinak. Snad poprvé mě bavilo hledat bonusové předměty (skončil jsem na 97 úrovni). Vyborný nápad umístit děj do hlav s psychickejma problémama a jejich "léčení". Vývoj postavy a jejich mentálních sil. Vtipný a dobrý příběh. Hra má spád. Skvělé, skvělé, skvělé! Tuhle hru jednoznačně doporučuju a doufám že někdy bude druhý díl. Zápory jsou, ale není to nic zásadního. Je to samozřejmě jen skákačka se vším co z toho vyplývá (hledání cesty, nervy z pádů a nutnost opakovat některé úseky dokola, občasné problémy s kamerou). Hrál jsem ale s gamapadem a na něm asi dost problémů odpadá. Na mé sestavě se také projevoval dost nepříjemný bug, kdy po jakékoliv animaci, které jsou ve formátu bink, mi začal blbnout zvuk a hru bylo nutné schodit a spustit znovu. To bylo dost otravné. Nevíc jsem nikde nenašel řešení. Přesto to jsou ve srovnání se zábavností hry banality.

Pro: Humor, grafická stylizace, vůbec nápad s psychikou, odklišnost úrovní, vývoj postavy

Proti: Je to skákačka se vším co k tomu patří, problém se zvukem (aspoň u mě)

+15

UFO: Afterlight

  • PC 95
Ještě pořád sám moc nevěřím tomu, že to vážně říkám, ale co už: konečně plnohodnotný následník klasického UFA. Základní principy jsou zachovány, mechanismy pozměněny, převážně vylepšeny (ještě se k nim vrátím); komplexnost nedotčena. Grafické zpracování neurážející, s výhledem na minimální ohlodání zubem času, čehož si cením. Obzvlášť pohled na postupně se proměňující Mars je poměrně kouzelná záležitost. Zeleň se šíří, krátery a kaňony se plní vodou, vznikají jezera a říčky. Skoro idylka :)

K těm mechanizmům - asi nejvýraznější změna je unikátní profilování každého vašeho panáčka. V bázi jich máte jen asi dvacet, každá postavička má jméno, nějakou tu historii, vztahy s kolegy (ztráta každého vojáka docela zabolí), nu a specializaci. Tím, že se věnuje tomu, k čemu je předurčena, jí rostou zkušenosti a přidělují se body, které se utrácí ve výcvikových centrech. Netýká se to jen vojáků, alébrž i vědců a techniků. Výcvik netrvá úplně zanedbatelnou dobu a i když se dá pozastavit, je zapotřebí aspoň trochu plánovat. A věřte, že když pošlete stavět teraformační stanici experta přes planetologii, poznáte rozdíl. Obdobně to funguje i u techniků a obzvlášť pak u vojáků, kde je používání hromady vybavení přímo podmíněno patřičným tréninkem.

Co se vojáků a vůbec taktických fází týče: specializace a vyprofilování vojenských jednotek je opět základním kamenem úspěchu. Během hry se setkáte se zhruba čtyřmi různými frakcemi, a taktiky proti nim se zásadně liší. Naštěstí lze ve hře nastavit prakticky neomezené množství profilů jednotek, takže přezbrojení je otázkou pěti kliknutí.

Obtížnost hry značně fluktuje. Chleba se láme samozřejmě v taktických částech hry a klíčem je technologie. Sotva usoudíte, že pro vás roboti nejsou žádná výzva, objeví se Beastmani. O několik desítek misí později děláte z Beastmanů fašírku a říkáte si jaká je to zívačka, ale v tu chvíli se do hry vloží další frakce, nebo Beastmanům přibydou nové jednotky, a hned je o zábavu postaráno, protože jedna Matriarcha vám z do té doby nepřemožitelného squadu udělá hromadu mletého masa během pár vteřin. Naštěstí má každá nepřátelská jednotka svou slabinu; jde jen o to zjistit jakou. Do té doby se ale budete děsit každého výskytu červeného puntíku na Marsokouli, to mi věřte :)

Hra obsahuje i jakousi diplomatickou část, ale v zásadě se bez ní dá obejít; během celé hry dojde v tomhle ohledu k plus mínus třem zásadním záležitostem.

Tak abych to nějak shrnul, co tu vlastně máme: jednu základnu, dvacet postaviček se kterými je třeba zachránit svět, několik druhů surovin, několik druhů MZáků a ohromné množství technologie k prozkoumání, výrobě a využití. Pokud jste stejně jako já prosili herního pánaboha o remake 16 let staré herní legendy se vší její komplexností a zábavností, tady ho máte.

Pro: Funkční remake UFA. Víc nemá smysl vysvětlovat.

Proti: Kamera občas zlobí, větší množství prostředí pro taktické fáze by neuškodilo.

+15 +17 −2

Psychonauts

  • PC 85
Hop, hop, hop. Psychonauts se na první pohled tváří jako hra pro dětské publikum, vždyt všechny aspekty tomu nasvědčují - roztomilá grafika, žánr, sbírání všemožných kravinek atd. Pod touto dětinskou slupkou se však skrývá poměrně dospělá hra, hlavní hrdina kromě toho že se snaží zachránit své kamarády, také prožívá svou první lásku a potkává různé typy lidí. Skoro jsem se až divil na kolik lidských charakterů zde narazíte, potkáte zde: drsňáka, poseroutku, šprta nebo slizského "milovníka žen". Psychonauts jsou přímo ukázkovou plošinovkou se vším co k ní patří včetně svérázného humuru ale bohužel i neposlušné kamery a frustrujících úseků. Level design je přímo výborný, Tim Shafer zase dokázal v čem je král, akorát některé úrovně mi přišli jako by se autoři hromadně sjížděli na LSD. Šílená hra, šíleně dobrá hratelnost.

Pro: herní charaktery, povedený příběh, originalita

Proti: kamera, frustrující úseky

+15

Fallout 2

  • PC 100
Naprostá pecka, hra s velkym H, u který si troufam říct, že už nebude nikdy překonaná. Dokonalá postapokalyptická atmosféra podtržená úžasnym soundtrackem... Nebudu to tady ani rozepisovat, protože by to byly jenom samý superlativy... Kdo nehrál legendárního Fallouta 2, jako by nehrál nikdy!

Pro: VŠECHNO

Proti: rádoby pokračování ve formě třetího dílu (určenému nejspíše pro dívky předškolního věku)

+15 +19 −4

Wolfenstein

  • PC 60
Hodnocení 60% by mohlo naznačovat, že jsem touhle hrou byl zklamán, ale skutečnost není až tak zlá. Já jsem od ní skoro nic nečekal, takže mě ani nemělo co zklamat. I po dohrání pro mě vrcholem série zůstává vynikající RtCW. Sci-Fi prvky v hrách z druhé světové zrovna moc nemusím, v RtCW se to dalo ještě zkousnout, ale to co občas předváděl nový díl, to už bylo moc. Občas jsem si připadal, jako když hraju UT říznutej Serious Samem akorát se zbraněmi z druhé světové. Chvílemi to bylo zábavné, chvílemi moc ne. V podstatě se divím, že jsem to vůbec dohrál, být to dvakrát delší, asi bych s tím někde po polovině seknul.

Design misí mi přišel trochu zastaralý, některé situace se během hry v takřka nezměněné podobě opakovaly snad desetkrát, hlavně venkovní lokace nic moc, interiéry byly lepší. Co mě dost iritovalo byly naskriptované úmrtí nepřátel stojících u nějakého zábradlí. Člověk si mohl být naprosto jist, že po zastřelení udělá efektní kotoul přes zábradlí a spadně dolů. Systém upgradů zbraní už mě po tom všem nemohl nijak rozhodit, pořád o trochu lepší, než v MoH: Airborne, kde se třeba optika objevila na zbrani z ničeho nic v půlce mise.

Graficky hra nenadchne, nicméně koukat se na to dá, zamrzí nemožnost zapnout AA v single části hry.

Jako odreagování hodinku denně to ale ve výsledku nebylo nejhorší.

Pro: Možnost vypnout mozek a jen se řídit hvězdičkou směřující k cíli, pěkně zpracované kanály :)

Proti: Horší grafika, skripty, po čase nuda, v pozdější fázi hry už moc sci-fi prvků, zastaralý design misí, evidentní snaha vydojit ze značky Wolf ještě pár dolarů.

+15

Horké léto, aneb Majer v akci

  • PC 85
Bezpochyby nejvtipnější česká adventura nadabovaná Zdeňkem Izerem, na kterym, by se dalo říct, tahle hra stojí. Hlavní postavou je Honza Majer, kterýmu na dovolený na tropickym ostrově(ňák mi nejde do hlavy, kde na to zrovna takováhle rodinka vzala prachy:) unesou domorodci příbuzný nejspíš s vidinou vydatný večeře. Takže je jasný, že je bude muset Honzík zachránit. Problém je v tom, že to neni člen speciálních jednotek, ale jenom takovej přitroublej flákač s pivnim mozůlkem... No jestli se mu to povede nebo ne, záleží už jenom na samotnym hráči žejo :)

Pro: Zdeněk Izer, sranda, zábava

+15 +16 −1

F.E.A.R. 2: Reborn

  • PC --
Nechápu, co autory vede k vytváření zbytečností, jako je tahle. 3.2GB, čtyři intervaly, jedna hodina mizerného hraní. Nepřátelé respawnující se ve vlnách působí až příliš strojově a pro hráče tak není konfrontace velkým překvapením. Obtížnost řádně narostla a finální souboj je možná až přehnaně těžký, musel jsem ho dokončit na Normal. Design už není tak propracovaný jako v původní hře, příběh je opět těžko pochopitelný, ale jeho pochopení už jsem vzdal hned v prvním díle. Celkově je Reborn naprostá zbytečnost.
+15

Fable: The Lost Chapters

  • PC 75
Bavilo mě to dlouho a vlastně stále ještě baví, takové lepší akční RPGčko s tunou zábavných blbůstek kolem.

Příběh je kýčovitý a šablonovitý (což je autorský záměr), ale klidně bych snesl i nějakou originálnější zápletku.

Nejvíce mě zaráží stárnutí hlavního hrdiny, který je na konci starší (od pohledu) než Guild master. Je holt dost divné, když ze všech postav stárne jen on.

Pro: Volnost, hratelnost, několik skvělých lokací, rybaření, klub rváčů...

Proti: Klišovitost příběhu, pořád je to jen takové jednodušší, mohlo se z toho vytěžit víc

+15