Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Call of Duty: Black Ops

  • PC 85
Po CoD5 bych od tohodle týmu moc nečekal, ale prakticky vzato jsem se u Black Ops bavil snad víc než u obou Modern Warfare her. I když musím uznat, že první Modern Warfare je po stránce gamedesignu o něco lépe zvládnutá, Black Ops si mě získaly díky zasazení do období Studené války - čili doby, ve které USA byly důležitou protiváhou Sovětskému Svazu - jejich absurdně obří armáda měla tudíž smysl a její aktivity nepůsobily jako samoúčelná masturbace. V příběhu jsem se navíc celkem dobře orientoval (což o posledním MoH nebo MW2, atd. říct nemůžu), a to navzdory tomu, že ústředním tématem je tu vymývání mozků, které má na srozumitelnost příběhu obvykle ještě horší vliv než cestování časem.

Rozmanitost je slovo, které se v souvislosti s Black Ops imho docela hodí - prostředí je nemálo a málokteré graficky zklame, různých zpestření běžné fps rutiny je tu taky dost a stejně tak zbraňový arzenál je nabitý atraktivními (= běžně nevídanými) kousky a technologickými novinkami své doby. Krom střílení rusů a vietnamců dostaneme příležitost odpravit i pár posledních nácků v kůži starého známého rusa.

Za zmínku určitě stojí grafika - MW2 jsem vnímal jako krok zpět, ale tady zase všechno vypadá hezky, hlavně práce se světlem a s particle efekty (ale i s kamerou a animacema a vůbec) opravdu dělá svoje. Výborně sedí i hudba.

Celé Black Ops má takový příjemný filmový feeling a nadsázku, a i když game design místama připomíná oldskoolové béčko, jako celek hra nepřestává bavit. Osobně si mě hra získala už v jedné z prvních misí - útěk z vězení, který je dost možná nejlepší misí vůbec - a hlavně pak jednou konkrétní částí, kde si s brokovnicí a motocyklem člověk nemůže nepřipadat jako terminátor :) (No a co že kopírujou, však je to sranda.) Konečně mě taky nějaká hra posadila do nejvíc awesome letadla na světě, i když zrovna tahle část - třebaže pojetím velmi originální - pro mě byla celkově spíš zklamáním.

Herní doba 5 a půl hodiny je sice krátká, ale v podstatě celkem hezky pasuje na vyprávění příběhu a dělá z kampaně příjemnou jednohubku, každopádně kupovat to za plnou cenu bez zájmu o mulťák by byla pěkná blbost.

Samozřejmě má ale Black Ops i řadu neduhů - v první řadě je to zpropadená zakrvácená "nic-kurva-nevidim" obrazovka jako indikátor zdraví a další v podstatě typický neduh po tuto sérii - totiž kombinace zakrvácené obrazovky a skriptování občas vyústí v situaci, kdy mám prostě pocit, že o tom, jestli přežiju, rozhoduje spíš náhoda. No a (tudíž) samozřejmě zdaleka ne všechny úseky jsou žůžo. MoH je teď každopádně zadupáno do země i "druhou ligou" Call of Duty.
+33 +35 −2

Duke Nukem 3D

  • PC 90
Legenda všech legend... ale také i přes své stáří stále nesmírně zábavná střílečka. Stačí přihodit High Resolution Pack a rázem se z nostalgického vzpomínání na dětství člověk přenese do intenzivní řežby, která rozdupává v prach naprostou většinu současných akčních her. Ty už totiž často zapomínají na to, co Duke tenkrát teprve objevoval - interaktivitu a komplexnost herního prostředí určeného ke zkoumání a nikoli rychlému proběhnutí, ve kterém je hráči dána volná ruka a nic ho vyloženě netlačí kupředu (ať už by to byli otravní sidekickové, cutscény nebo přeskriptovanost), zběsilou rychlost zábavných přestřelek (ty zbraně!), a samozřejmě i nezaměnitelný humor a cheesy béčkovost připomínající testosteronem překypující filmy osmdesátých let, kterou se později bohužel takřka nikdo ani nepokusil napodobit.

Samozřejmě, spousta zde přítomných herních mechanismů byla odsouzená k zániku v soukolí dějin zcela zaslouženě, jako například nepřátelé typu všudypřítomných a nesmírně prudících sebevražedných vznášedel, ne zcela bezproblémovou logičnost leveldesignu (v tom byl sice DN3D ve své době obrovskou revolucí, ale pořádně to dotáhl až Half Life, pravý to nástupce Dukena) a samozřejmě také respawn nepřátel... který je tady ale tak nedílnou součástí hry, že ho po chvilce hraní člověk stejně přestane považovat za kdovíjaký zápor.

Kéž by konečně vyšel Duke Nukem Forever a vrátil se stylem přesně tam kde byl Duke Nukem 3D. Ne jen kvůli nostalgii bych to oslavil jako herní událost roku.

Pro: maximální zábava; zběsilá rychlost; geniální zbraně; všudypřítomný humor, hlášky, popkulturní odkazy a polonahé ženské; poměrně chytře propracovaný a hlavně interaktivní herní svět;... a samozřejmě - všichni jsme na tom vyrůstali :)

Proti: někteří nepřátelé; grafika (obzvlášť bez HRP packu), občas je trochu složitější najít cestu dál, sem tam naštve i respawn nepřátel

+33

Planescape: Torment

  • PC 100
Po dvanácti letech od vydání tohodle veledíla jsem ho konečně dohrál i já :) Byl to vážně jedinečnej zážitek (o čemž svedčí i dnešní noc, kdy se moje sny odehrávaly v nemilosrdnym světě Planescape). Konečně, ale hlavně bohužel, jsem tím taky dokončil poslední dobrodružství z dílny geniálních Black Isle, který mi ještě před smrtí zbejvalo. Jsem přesvědčenej o tom, že zlatej věk RPG her, na kterejch se pracovalo především srdcem, skončil s posledním vydechnutím tohodle kultovního studia...

Co se týče hry samotný tak první, co mě napadne, když si ji vybavím, jsou rozhovory! Ty rozhovory!! Za celou mojí herní kariéru se mi nestalo, že bych si pustil hru na dvě hodiny a z toho jednu a půl strávil jenom čtením. U PST se vám tohle stane a neee jednou...ale co je hlavní, budete moc rádi, že se vám to stalo. Protože v tomhle je Torment mezi RPG bez debat králem. Nejen že budete mít po jeho dohrání pocit, že jste byli součástí jednoho z nejoriginálnějších počinů herního průmyslu ale taky, že jste přečetli masivní bichli :) (poklona překladatelům)

Planescape je špičkový RPG, na který současný počiny vzhlíží od někud né z úrovně kotníků, ale chodidel. Když člověk vidí ten propastnej rozdíl, tak mu nezbývá než si uchovat ty vzácný vzpomínky hezky v teple, protože takovýhle skvosty by se daly spočítat na prstech jedný ruky...

Hodnocení...hm. No, říkal jsem si, že ve srovnání s druhým Falloutem má u mě přece jenom pořád lehce navrch postapokaliptickej bratříček, takže by to mělo bejt 95%. Ale stačilo 24 hodin, kdy se mi to trochu rozleželo v hlavě a jsem přesvědčenej o tom, že to bude plnej počet, protože...no kdo to hrál, ten ví proč ;) A kdo ne, tak nezbývá, než se probudit v márnici...

Pro: Vynikající rozhovory, neuvěřitelně propracovaný postavy, černej humor, originální příběh, masivní herní doba

Proti: V dnešní době nepoužitelný rozlišení, který jde bohudík zvýšit neoficiálním patchem

+33

Back to the Future: The Game - Episode I: It's About Time

  • PC 75
Pokud nejste fanoušky filmové série, dál nečtěte a raději zapomeňte, že tato hra vůbec existuje.

Humor a nostalgie. O nic jiného v této adventuře nejde. Hra je totiž, i bez přítomnosti nápovědy, velmi lehká. Předmětů v inventáři nikdy nebudete mít více, než byste spočítali na prstech jedné ruky a ani je nejde mezi sebou kombinovat, pouze používat na okolní osoby nebo situace. Najednou se hra odehrává max. ve dvou lokacích, a dokud nesplníte aktuální úkol, dál se nedostanete. Přesto tato adventura nespadá do kategorie interaktivní film, i když k němu nemá daleko. Dobové reálie roku 1931 jsou vykresleny citlivě s důrazem na detail, bohužel jich ale mnoho neprozkoumáte. Jádro tvoří známá soudní budova, na které ještě hodiny tikají, a okolím. Ze "staronových " postav zde potkáte sedmnáctiletého Emmetta Browna a Biffova otce, který zde vystupuje jako mafiánský boss, jenž má pod palcem i Martyho dědečka. Žádného trapného humoru se ale obávat nemusíte, ten je dělán stejným stylem jako v předloze a užijete si ho, v dialozích a animacích, víc než dost.

Hra má, ale i několik negativ. Kromě obtížnosti se jedná o kurzor, který má sice trefný vzhled, ale při přejetí přes interaktivní objekty těsně vedle sebe, se ani na vteřinku nezmění z aktivního na neaktivní, čímž lze lehce minout některé předměty. Také vysvětlení, jak se dostal do hry DeLorean, který byl na konci filmové trilogie zničen, vypadá jako první blbost, která tvůrce napadla. Sporným prvkem je věrnost předloze, která může nostalgicky potěšit, ale i otrávit, jelikož se často jedná o použití různých scén z filmů v bleděmodrém.

Pokud budete chtít vyzkoušet všechny možnosti, což doporučuji, zabere vám hra cca 3 hodiny. To vypadá jako velmi málo, ale berte na vědomí, že v první polovině roku 2011, vyjdou další 4 epizody.

EDIT 1: Opraven překlep.

Pro: Humor, věrnost předloze, dabing

Proti: Nízká obtížnost, nedostatek invence

+33 +41 −8

Inquisitor

  • PC 90
Inquisitor je podle mě velmi nedoceněná hra ze staré školy. Ano grafika není nic extra, přesto má své kouzlo. Postavy nejsou dabované, ale dialogy jsou skvěle napsané, takže jsem hltal každé slovo. Nejsilnější stránkou hry je však příběh, plný dějových zvratů, ve kterém nic není jak se na první pohle zdá. Ve službách inkvizice vedete vyšetřování proti kacířům a nic se nevyrovná pocitu jako když po dlouhém vyšetřování a vyslýchání na mučidlech, můžete konečně pod hříšníkem podpálit hranici.

Hra, hlavně z počátku než si přivyknete, je poměrně obtížná a v některých lokacích může být až frustrující. Hrál jsem za kněze a na poprvé jsem hru ani nedohrál. Pokud hře ale dáte šanci, zabaví na mnoho hodin.

Inquisitor místo vymakané grafiky nabízí parádní a napínavý příběh u kterého se fanoušci starších rpg titulů jako Baldurs Gate rozhodně nudit nebudou.

Pro: příběh plný dějových zvratů, dialogy, atmosféra

Proti: poměrně vysoká obtížnost i na nejlehčí úroveň

+33

Clive Barker's Jericho

  • PC 55
For the grace of God! Tak už to mám konečně za sebou. Mezi čtenáře Cliveových knížek, ulepených od krve a žluči jsem sice nikdy nepatřil, nicméně k památnému Undying chovám jisté sympatie, a tak jsem se nedávno rozhodl v jednom obchůdku odebrat 1ks US verze téhle hry.
Výrazy jako „divný“, „ujetý“, „nechutný“ jsou pro tuhle hru slabé. Pan Barker se nám jako spisovatel, scénárista i osobnost za ta léta zřejmě už tak vyčerpal, že se bojí na trh přijít s něčím, co by nemělo strukturu jako anglický, vánoční puding, tedy nebylo absurdně překombinované.

Ve hře plné starodávné nechutnosti totiž působí jako pěst na (mokvající) oko už samotný, zpočátku sedmičlenný team Jericho. „Hrdinové“, dá-li se tak nazvat shluk sektářských pošuků a pošukyň, (abych byl genderově korektní) v černém latexu, trpí nejrůznějšími úchylkami a fóbiemi. Zároveň s tím však disponují i speciálními schopnostmi a ne, nesmějte se, umí čarovat :-I Co se týče příběhu, mísí se tu Barkerovo povrchní vyzobávání toho bulvárního a lidem alespoň trochu povědomého z dějin, náboženství a rádoby drsná „řeč ulice“ členů teamu, zračící snahu Barkera zavděčit se teenům s Xboxem pod televizí.

I přes znalost toho, že jde o společenství čarodějů, co chrání náš svět před návratem jakéhosi osmahlého dítěte, kterého se bojí i Pánbůh, jsem si na svéráz členů teamu musel dlouho zvykat. Posuďtě sami - lesbická sniperka (hetero by bylo dneska nuda), blbka s katanou, jejíž speciální schopností je nakrojit si nožem tváří v tvář nepříteli vlastní ruku, i obrněný a rotačákem vyzbrojený hromotluk, kterému jedna ruka netleská, protože si jí zabral ohňový, parazitický démon.

Pravda, všichni nejsou takto výstřední. Třeba velitel neumí nic a umírá záhy. Po zbytek hry už slouží výhradně k tomu, že se pomocí něj přepínáte mezi jednotlivými členy týmu. Roli medika tu má „otec“ Rawlings, i když revivovat mohou všichni, on to však svede na dálku. Fakt že každý z týmu, vedle kvéru disponuje i dvěma kouzly (primární/sekundární) zachraňuje svojí jednotvárností jinak ubíjející hratelnost. Ta spočívá v tom, že na vás po většinu hry, v levlech, tématicky stylizovaných podle historických epoch, které postupně navštěvujete, nabíhají skupinky zrůdně zkriplených nepřátel a k tomu ještě tak cca 2 druhy. Levely, ať už jsou vzhledově detailní, nebo strohé, svým designem dosahují stěží kvalit prvního Unrealu, tzn. Někdo nám tu zaspal dekádu, možná víc. Je to škoda, protože vizuálně vypadají levely úchvatně, nepřítel hnusně – krom členů týmu vaší fantastické šestky je každý, kdo se hýbe znetvořený, anebo pro jistotu ještě obrůstá nějakým humusem.
Bohužel než se dostanete do strategie, jak správně využívat schopnosti členů teamu, strávíte hodně času oživováním jeho padlých členů, když umřou všichni, biblické mouchy začerní obrazovku a máte repete od posledního chekpointu. Bohužel ani po tom, co se „zaběhnete“ nejde situacím plných výkřiků „Abby!“ „Jonsiee!!“ "Rawlings is down!!" zabránit, protože jediná strategie 90% nepřátel ve hře je doběhnout k vám a dát vám pořádnou dardu. Abych negeneralizoval, některé zrůdy májí na pahýlech rukou vystřelovací kouli na řetězu, legionáři vrhaji oštěpy.. Vždy je přesila a nepřátelé se spawnují z nejrůznějších poloh, co jen omezený leveldesign nabízí. Nepřátel kteří bojují jinak, třeba pomocí proděravělých křídel ze vzduchu, či masivnějších oblud, na kterých je třeba hledat slabé místo, je bohužel poskrovnu.

Nakonec jsem došel k pocitu, že střelné zbraně nemají smysl. Hlavně sniperská puška, kterou ve svých ručkách s černě nalakovanými nehty svírala „drsňačka“ Abbygeil. Tahle puška, byť účinná mi připadla na zřídkakdy venkovní a většinou stísněné prostory poněkud předimenzovaná. Někdy jsem si říkal, že z toho mohli udělat rovnou mlátičku, vhledem minimálním odstupům, které od vás udržují nepřátelé. Náboje postrádají smysl - nikdy nedojdou, ajťačka je kouzlem vždy doplní, když se zásoby začnou tenčit. Smysl má vlastně jen přebíjení, že nemůžete střílet pořád.

Po úvodní, vzhledově příšerné druhoválečné úrovni, je to co do vzhledu s levely jen lepší a lepší, design zůstává bohužel stejně ubohý, navíc Jericho je ukrutně rosekané loadingy, kdy věčně posloucháte klapot psacího stoje a než doběhne krvavá čára loadingu zprava doleva, můžete si číst esoterické briefingy, které mají navnadit.
Ve středověké epoše se mi křížácký hrad s kobkami zamlouval velice a za nejpovedenější šidítko tam považuji kamenný most otřásající se pod nekonečným pochodem armády, ze které vidíte jen korouhvičky, protože trávíte čas pod mostem.
V římské epoše už jsem si jen říkal „Wow!“ a to jak při pohledu na desítky ukřižovaných v poušti, tak při průchodu vznosnými halami plných soch a lenošivého nábytku. Bohužel jsou,naskrz celou hrou, po spoustě prostor, hromady loje, kterým se musíte brodit. Spoustu hezkých věcí je ocákaných hemoglobinem a to má za následek vaše otupění vůči creepy efektům, ještě před dosažením poloviny hry. Všeho moc škodí.
Sumerská epocha byla pak vzhledově na pomezí mistrovského kusu a chce se říct: Pech, že tak pěkný level skončil zrovna v téhle hře. Jedna z mála věcí co se vedle grafiky a optimalizace povedla, jsou tlačíkové minihry, které byly použity na kde co. Od balancování na pokraji propasti, po zápas s jednou z oslizlých lidských zdechlin hezky tělo na tělo.

Pro: Ve světlých chvilkách divoké akce to připomíná Painkillera. Grafici by za svojí práci zasloužili prémie a čokoládovou kolekci pro své rodiny na konec roku.

Proti: Jenže ostatní vývojáři podělali hratelnost a pan Barker to dorazil příběhem a hlavně hratelnými postavami, jak vystřiženými z céčkových kanadských hororů.

+33

Ečstatica

  • PC 75
Na tuhle hru mám zajímavé vzpomínky. Když jsem si u kamaráda Ečstaticu kopíroval na diskety, nějak jsem neodhadl velikost hry a chybělo mi asi 5 disket. Kamarád mi tedy s těžkým srdcem a nerad půjčil své (v té době velmi drahé) diskety značky 3M.

Sedl jsem na kolo a uháněl se svým pokladem domů. Jenže co čert nechtěl, celá krabička s disketami mi nějakým záhadným způsobem vypadla a rozsypala se na (relativně frekventované) silnici.

Okamžitě jsem seskočil z kola a chtěl diskety sesbírat, ale nějaký kretén v autě to vzal přímo přes tu hromádku disket. Vyl jsem zoufalstvím a bezmocí :) Přísahám, že jsem v očích řidiče zahlídnul škodolibou radost :)

Tři diskety to nezvládly a měly prasklý obal. Viděl jsem rudě - zvlášť proto, že dvě diskety byly z kámošova balíčku. Ale na tom přísloví "zlaté české ručičky" zřejmě něco bude - doma jsem kuchnul noname diskety a kotoučky opatrně přendal do jejich obalů. Pařanští bohové stáli ten den při mě - diskety šly úplně bez problémů zkopírovat!

Na téhle hře vás v prvé řadě udiví její grafické zpracování. Vše je totiž vykresleno za pomocí všelijakých oválů, kroužků a elipsoidů. A v podobném duchu jsou renderovány i backgroundy.

A právě toto zpracování svádí k tomu, si o hře myslet, že je to žánrově nějaká infantilní komedie pro děti. Jenže opak je pravdou - jde o horrorově laděnou akční adventuru, při které se dost možná budete i bát.

Děj vás zavede do temné středověké vesničky Tirich, která je zamořená hordami démonů a vy budete muset odhalit tajemství, které se za vším skrývá. Tajemství se točí kolem mladé dívky jménem Ečstatica a jejích snů a musíte ji očistit od posedlosti démony.
Hra však obsahuje i spousty odlehčujících momentů, které zaručeně pobaví. No řekněte sami - hráli jste někdy nějakou hru proměnění za veverku? Nebo - v jednom domku jsem našel úúúplně super brnění a samozřejmě jsem si ho hned na sebe nandal. Bylo fakt skvělé, až na to, že bylo příšerně těžké a nedalo se v něm vůbec chodit, natožpak pokračovat v hraní :)

Stejně ponurá je i hudba a velmi příjemné byly namluvené dialogy (no, moc jich ale ve hře nebylo). Hra, kterou zkrátka bavilo hrát.
+33

Far Cry

  • PC 80
Trojrozměrné akce z prvního pohledu nevyhledávám, ani mě jejich hraní příliš nebaví. Far Cry byl ale vyjímkou potvrzující pravidlo. Tvůrcům z CryTeku se podařilo zvýraznit přednosti žánru a omezit počet chyb na minimum.

Předně bych vyzdvihl opravdu tuhou obtížnost s nemožností ukládat v průběhu hry. Ač jsem tuto funkci mnohdy v průběhu přestřelek proklínal, na konec se ukázala, podobně jako u Operace Flashpoint či Vietconga, jako prvkem stěžejním. Mnohem více jsem se snažil v džungli přežít, bál jsem se útoků skrytých mutantů a využíval jsem všechny možnosti, které poskytovala volná plocha korálových atolů. Mimo toho je Far Cry značně rozsáhlý, dvacítka úrovní dostatečně provede připraveným prostředím vně vědeckých interiérů, ukotvenou vojenskou lodí nebo jen tábory najatých žoldnérů. Potěšil mě i český dabing, který se podle mě do FPS her celkem hodí.

Hlavní předností v době vydání byla ale jednoznačně grafická stránka. Když jsem prvně viděl tento trailer, pustil jsem si ho pro jistotu ještě několikrát. Jednodušše jsem nevěřil, že je možno do hry s otevřeným prostředím implementovat volné projíždění se v teréním voze, či z vrcholků seskočit s rogalem a poté plynně plachtit. Ke hře jsem se sice dostal o tři roky později, ale to nic neměnilo na fascinaci technickou prací grafiků CryTeku.

Far Cry se pro mě stal milým překvapením, a jednou z nejpovedenějších her svého žánru. I když původní myšlenka ostrova obydleného pravěkými ještěry, jak se původně zamýšlelo, vypadala ještě lákavěji.

Pro: hratelnost, tuhá obtížnost spolu s délkou, grafika

Proti: nic podstaného

+33

Doom 3

  • PC 80
Během posledních dní se mi řízením náhody (nebo osudu?) naskytla zajímavá příležitost k dohrání dvou akčních her, které jsou si svým ztvárněním, přibližností roku vydání, prostředím a námětem příběhu velmi podobné. Jedním z nich se stal DOOM 3 a tou druhou KREED. Na první pohled se může zdát, že je nesmysl porovnávat a bilancovat mezi tituly s tak rozdílným rozpočtem, z mého pohledu však nikoliv. Obě hry jsou opravu v mnoha ohledech stejné, svým způsobem ale originální...

Pojem herního světa, DOOM, šel až do dohrání tohoto zatím posledního dílu nějak mimo mě (nepočítám občasnou multiplayerovou pařbu ve výpočetce) i když rozumím, že právě multiplayer je hře značnou oporou a prakticky výchozím bodem každého fanouška této série. Pro mne jsou pocity z třetího dílu téměř neposkvrněným dotykem herních bojů proti samotnému Peklu, a že tyto boje nebyly špatným zážitkem, musím uznat hned od začátku...

Hra, oplývající výbornou atmosférou a působivým pocitem stísněnosti výzkumné stanici na planetě Mars, schovávající více než se na první pohled zdá, je prezentována opravdu brilantně. Samotný příběh je sice poskládané klišé amerických sci-fi/horor filmů, co velice jiného dá se s tímto tématem nového vymýšlet? Na každém kroku jsou nacházeny PDA se záznamy ze života nebohých členů posádky (s někdy docela vtipnými narážkami na skutečný svět, sloužící k odlehčení velmi ponurých pocitů), které slouží také ke zjištění správných kombinací kódů skříní s municí a zdravím. Dalším opravdu kladným prvkem jsou zbraně a objemný bestiář (výborně ozvučeno a vykresleno, stejně jako zbytek hry). Zbraně jsou od první pistole až po Soul Cube vybalancovány nadmíru dobře, přičemž na každou, v dobrém slova smyslu, hnusně vypadající pekelnou stvůru a bosse platí jiný deratizační prostředek.

Časté výtky jiných hráčů směřují na přílišnou předvídavost, ztrátu udržení pozornosti, level design a tunelovitost. S některými musím souhlasit. Po projití první třetiny hry si člověk zapamatuje jakým způsobem fungují herní mechanizmy a ví odkud přiletí střela nebo fireball, to však nemění nic na akční složce hry, jejíž souboje patří stále k tomu nejlepšímu z ní. Prostřední třetina hry opravdu spadává do stereotypu, ten ale naštěstí vykoupí Hell a následná poslední část. K tunelovitosti a level designu, jistě jde tu o koridor s typickými skripty, ale tento prvek zrovna v této hře je nesmyslné brát jako zápor. Jak jinak by to mělo vypadat na výzkumné stanici na Marsu (která má působit technicky industriálně), po událostech předložených v této hře?

Pro mne zde platí jediná významnější výtka, a to že pokud je lidstvo schopné kolonizovat Mars, vybudovat na něm výzkumný komplex a zkonstruovat tu nejmodernější technologii (jako třeba teleport), tak přitom není schopné vymyslet spojení svítilny a zbraně nebo night vision? Taková výbava by měla být v základním seznamu každého mariňáka. Jistě, má jít o prvek, který zesiluje pocit strachu a umožňuje hru světla a stínů (hodně povedenou), je ale spíše uživatelsky na obtíž, protože se ve hře nachází nemalé množství lokací, kdy je s prominutím vidět velké kulové.

Pro: atmosféra, zbraně, bestiář, prostředí, Hell, BFG9000, grandiózní finále

Proti: předvidatelnost, svítilna, délka

+33 +34 −1

The Elder Scrolls IV: Oblivion - Knights of The Nine

  • PC 55
Protože jsem se sám svým kupováním podílel na rozvoji trendu kouskování obsahu na DLC, moralistické průpovídky raději vynechám a půjdu rovnou k věci.

1. Spell Tomes: Průměrný moder by dokázal vytvořit něco podobného za jedno odpoledne a zároveň s tím by druhou ruku zaměstnával likvidací středně velkého balení chipsů. Nevím o co tu s těmi knihami čar krom peněz autorům šlo..Snad o rozbití stereotypu, kdy po dungeonech pravidelně nalézáte truhly s opakujícím se obnosem zlata, jedním paklíčem a jedním kusem hlávkového salátu/cibule?? Nepovedlo se a ke zmíněnému stereotypu se zařadily knihy, s naprosto zbytečnými spelly. Hodnotím 25%

2. Horse Armor: Do nebe zvolající příklad toho, co mělo být obsaženo už v základní hře... Protože můj charakter hru prošel v červené kapucce Mythic Dawn a elfí zlatavé zbroji, měl jsem kliku. Jeden ze dvou dostupných koňských potahů mi seděl k obleku. Co ovšem ti hráči, chránící se orčími/skleněnými/dwemerskými brněními? Ti si mají své koně změřit od kopýtka po hřívu a začít pro ně něco štrikovat?? Proč není koňská zbroj i v těchto stylech? A proč vypadá ocelový postroj tak hnusně, že odívat se do stejného materiálu, šel bych raději za questem pěšky?! Hodnotím 45%

3. Orrey: Aneb závan olovnaté rzi z vyhaslých, trpasličích fabrik v Morrowindu. Loupežníci rozkradli součástky na dwemerské planetárium a roznesli jej po svých táborech na lučinách západního Cyrodiilu. Důvod proč ta místa navštívit znovu/vůbec je navštívit je tu! Hodnotím 70%.

4. Mehrunes Razor: Nabízí pořádný dungeon v místě, kam byste museli bez naváděcí šipky zabloudit omylem. Dungeon překonává zpracováním všechny ty neúkolové ze základní hry, což je jenom dobře, ale i mnoho těch v rámci questových linií, což už je na pováženou. Uvnitř vás zabaví proměňující se prostředí, řezání se dvou frakcí, nebo třeba dřevěné město v duchu "není nad to mít střechu nad hlavou v jeskyni." :D Hodnotím 80%

5. Thieves Den: Opět jedno z těch lepších DLC. Hlavně díky šermířským duelům bohatým na vápník, které svedete s kostlivci o galéru v jeskyni pod Anvilským hradem. Jak se tak velká loď dostala do jeskyně jejíž vchod sotva pojme jednu osobu ale raději nepřemýšlet. Hodnotím 70%

6. The Vile Lair: Tak toto hnízdo pro zloduchy jsem dokonale vytěsnil z paměti. DLC totiž vyniká svojí bezduchou zapomenutelností. Hodnotím 30%

7. Wizards Tower: Zasazení do vánočně bílých, jerallských hor. Nádherný výhled, až na Imperial City... To všechno by jistě znamenalo pro realitního agenta, kýlu, uhnanou z tahání těch pytlů zlata, stržených za prodej této nemovitosti. Ovšem vy věž dědíte, a tak tu na něj žádné ryto nečeká. Věž vás efektně přivítá a v přízemí jdou do truhel ukládat věci, aniž by hrozilo, že vám za pár dní „vysublimují“. Bohužel je to celé tak trochu z ruky. Hodnotím 60%

8. Knights of the Nine: Počin ospravedlňující celou krabicovou kompilaci a zároveň něco, s čím na rozdíl od ostatního obsahu strávíte víc, než pár desítek minut. Do lesa u hranic s kočičí provincií přidává sídlo řádu šlechetných rytířů devítky, ze kterých by ta dobrota jen kapala, kdyby už nebyli mrtví a v plynném skupenství. Shánění dílů rytířské zbroje vyžene do sedmi katedrál v každém z měst i ty nejzatvrzelejší ateisty. Zlatiství Aurorani jsou fajn. Princ Umaril vypadá spíše jako něco z komiksů o Hulkovi, ale souboj s ním, nad Imperial City, na mráčku má hodně co do sebe a skvěle uzavírá celé dobrodružství. Hodnotím 85%

Pro: Zaplnění hluchých míst provincie Cyrodiil.

Proti: Uvedlo to ten zhoubný trend DLC, klasickým datadiskům ku škodě.

+33

Duke Nukem Forever

  • PC 60
14 years in the making...
Škoda že hru nevydali v roce 2001 ve stylu toho slavného traileru. To, čeho jsme se nakonec dočkali, je totiž o dost slabší. Sice lepší grafika (ikdyž na dnešní dobu už samozřejmě také zastaralá...zastaralá by byla i v roce 2009, kdy byla singleplayerová část dokončena), ale co se designu levelů týče, ten trailer vypadá zajímavěji než nakonec finální hra. Zezačátku je to docela dobré - spousta interaktivních prvků, casino, Vegas, Duke Tower...
Je to celkem zábava. Ale pak přijde část v Hoover Dam, jež trvá odhadem tak 3 hodiny (z cca 8smi co trvá celá kampaň), a ta je z 99% nezajímavá, nudná, okoukaná..no jak něco z Fearu 2. Lazy design, ošklivý na pohled, nudný na hraní.

Právě tato část způsobila snížení hodnocení na 60%, původně jsem uvažoval o 75%.
Když ale pominu tuto část tak mě Duke bavil slušně a rád bych se dočkal pořádného pokračování (tak do dvou let), které rozvede interaktivitu ještě dále a přinese mnohem lepší a zajímavější prostředí.

Co mne potěšilo, po dohrání se zpřístupní bonusy - několik trailerů/videí z vývoje (i některé dříve neviděné), hezky udělaná timeline vývoje a tak.

Pro: Duke má stále charisma, interaktivita světa vyšší než jinde, občas je potřeba (lehounce) zapojit mozek, stále je to celkem zábava

Proti: nudnější druhá polovina hry, některá špatná design rozhodnutí, nevyužitý potenciál, 14 let čekání

+33 +34 −1

The Incredible Machine

  • PC 90
Hru jsem poprvé hrál přibližně 4 roky po jejím vydání, to mi v té době bylo teprve 7 let a vzpomínám si, jak jsem se tenkrát skvěle bavil při vytváření vlastních strojů a tím jsem se naučil hru postupně ovládat a zijišťoval k čemu všemu se dají použít jednotlivé součástky. Hodně dlouho mi tenkrát trvalo něž jsem přišel na to jak se používá provaz a pás.

Až po nějáké době jsem přišel na to že ve hře jsou i rozpracované stroje a k tomu pár součástek co se musí dopnit ke splnění určitého úkolu, v té době jsem anglicky nerozuměl ani slovo, takže bylo u některých úkolů celkem složité zijistit co se má udělat a z toho důvodu se mi hru nepovedlo dohrát až do konce.

Ke hře jsem se před pár lety vrátil a i po tak dlouhé době co jsem ji nehrál mě opět zabavila na pár večerů. A stále se mi líbilo její jednoduché ovládání a pěkné grafické zpracování.

Pro: Grafika, jednoduchost a hodně součástek k výstavbě vlastního stroje

Proti: Pouze absence českého překladu

+33

Rage

  • PC --
Prvotní technické potíže řádně zakroutily s respektem, který chovám k id Software. Carmack si prostě nemůže dovolit takové lajdáctví, aniž by si tím neutrhl pořádnou ostudu. Ale co už.

Grafika Rage mi tak trochu připomínala celshadový styl Borderlands, ovšem s poněkud detailněji říznutými texturami. Exteriéry vypadají skutečně dobře, obloha se slunečními paprsky a skaliska v dálavách zaujmou a potěší oko. Oproti tomu interiéry mají našlápnuto k těm nejhůře vypadajícím za posledních x let. Je k nevíře, co nám id Software u tříáčkové hry servírují v roce 2011...

Při chození ve městech si člověk odpočine od střílení, pokochá se pohledem na povedené postavy, kde každá je jiná a má solidní gestikulaci a dabing. Hlavní je samozřejmě akční stránka hry a hutné přestřelky, které především s mutanty dostávají adrenalinový nádech. Ovšem co si budu namlouvat, level-design je příšerný. Stereotypní úrovně často nedávají smysl, autoři se také uchýlili k laciné recyklaci lokací při sekundárních misích, kdy procházím už jednou navštívené místa, jen z opačné strany.

Oproti tomu ježdění je ee a zbytečně mi kazilo celý dojem ze hry. Přejíždění mezi vzdálenými místy bych ještě překousl, ale závody jsou jedno velké zlo a přiznávám, že jsem se je snažil ignorovat co to šlo.

Zklamala mě nízká obtížnost, kdy na Hard se jednou rukou dloubu v nose. Zklamaly mě neviditelné stěny, nepřeskočitelné židle a nerozbitné všechno. Zklamaly mě zbraně, kdy z BFG jsem si ani jednou nevystřelil, zklamala mě délka a nevyužitý potenciál otevřeného prostředí. Zklamalo mě neuspokojující zakončení.

Mnou nejočekávanější hra tohoto roku mě... jak jinak - zklamala. Čekal jsem vyšperkovanou a profesionálně vytvořenou střílečku a místo toho jsem dostal jakýsi hybrid.

**/5

Herní doba: 12hod 50min
Obtížnost: Hard

Update po druhém hraní:

Snažil jsem se nasát atmosféru Wastelandu co to šlo. Hrál jsem pomalu, nikam jsem nechvátal. Taky díky DLC jsem si hraní užíval o něco více.

Bohužel je až neuvěřitelný ten kontrast mezi nádherně zpracovanýma postavama, jejich pohybama a vzezřením versus absolutně odfláklé stacionární interiéry s řádně odpornou grafikou. Hodnocení zvedám, ale je to tak tak. Ten konec byl až příliš odfláklý, kartónové krabice až příliš odolné a technické zpracování až příliš zfušované...

Herní doba: 19hod 31min (včetně DLC The Scorchers)
Obtížnost: Ultra-Nigtmare

***/5
+33 +35 −2

The Elder Scrolls III: Morrowind

  • PC 95
Vzpomínám. Na krásné a dlouhé měsíce strávené průzkumem Vvanderfelu, bitvami s příšerami, průzkumem krajiny, občasným zvládáním úkolů, obdivováním "přírody" (z dnešního hlediska spíše pusté krajiny, ale dnešní hledisko se může jít vycpat), velice pozvolným plněním hlavní úkolové linky. Jo a taky abych nezapoměl - chozením sem tam po krajině.

Tato hra mě totiž kompletně omráčila, očarovala, spolkla a nepustila po hoodně dlouhou dobu. TES trojku jsem poprvé poznal až v roce 2006, kdy už konečně měl počítač, který tenkrát zvládl vše nové. I tak jsem ale musel ustoupit, nároky byly kruté (dohlednost byla tedy nízká). Ale stálo to za to.

Noční procházka ze Seyda Neen do Balmory (kolem močálků, cestou umlátit létavce), můj první hunting přísad a různorodých květin, obdivování Dremorských podivných staveb (určitě inspirovaných Cthulhu) ... Ghost Fence a ponuré území vně, spoutaný Měsíc u Vivecu (a mé snahy se na něj dostat), tématická cesta Kolem kontinentu za 80 dní (skoro doslova), stovky různých modů, mnoho naprosto odlišných měst (a architektur, kultur), příběh a desítky knih které ho rozvíjejí, klasická hláška "...and the choice is yours", fungující RPG systém (i když samozřejmě flawed, dá se zneužít), obrovská a detailní mapa - nejkrásnější co jsem kdy viděl.

ale oproti minulém valcikovi říkám, že Morrowind se musí zažít. A nejlépe ještě před Oblivionem. Pro mě to byla první zkušenost s obrovským 3D světem, totální sandbox a láska na první pohled.

Pro: grafika, průzkum, totální atmosféra otevřenosti, příběh a kecy okolo, hudba (mohla však být delší)

Proti: bugy

+33

Call of Duty: Modern Warfare 3

  • PC 95
Končí jedna válka, jeden příběh a jedna subsérie, která mi změnila herní život. Call of Duty jsem totiž poznal díky prvnímu Modern Warfare jako někdo, kdo hrál akční FPS jen v nejdelší chvíli a loučím se jako někdo, kdo očekává podzimní období právě kvůli novému dílu téhle (dnes již zaslouženě kultovní) značky. A není lepšího pocitu než s údajem 5:55 na časoměřiči odehraného času přečíst "Objective complete" a cítit, že to stálo za to.

Příběhové nitky se totiž rozuzlily a dopletly a vyšponovaný adrenalin v poklidu klesnul. A můžu bilancovat pozitiva..a jen pozitiva. Na koncept interaktivního průvodce válkou slyším nadávky ze všech stran, ale zrovna mně tento systém vyhovuje dokonale. Není nad to přesně vědět, co a jak udělat (zákysy naštěstí znovu nereálné) a podle pokynů něco rozbít, otevřít, nechat vybouchnout nebo se zavěsit na lano.

MW3 funguje skvěle i na poli emocí. Přestože ve válce není pro jedince místo, jsou to právě Yuri, Price nebo Soap, kteří mi s každým výstřelem přirůstali zase víc k srdci a nejeden dějový zvrat mi tak dal po téhle stránce pěkně zabrat. A stránka atmosféry a střídání prostředí? Na jedničku s hvězdičkou. Evropské metropole v troskách, africké dusno zalezlé pod uniformu nebo pražští vojáci v plné polní (zdravíme Dobromila, Nikolu a Ctibora!) potěší smysly každého rozjetého hráče.

Zkrátka a dobře - ten šmak COD ze mě doteď nevyprchal. Pořád jsem v koutku duše uprostřed ponorky, na palubě letadla i ve společnosti rozežrané hyeny. A pořád mě ten prst na spoušti setsakramentsky svrbí.

Pro: Pocit dokonalého završení trilogie, nezapomenutelná atmosféra, Yuri, dabing, mise v letadle

Proti: Možná lehká repetetivnost ve vřavě v metropolích, ale i to jen silně subjektivní

+33 +34 −1

Need for Speed: The Run

  • PC 40
Hned od oznámení bylo jasný, že tu něco nehraje. Proč se vracejí ke starýmu neúspěšnýmu konceptu příběhových závodů? Proč Black Box? Každej okamžitě věděl, že tohle bude béčková a naprosto zbytečná hra. Moc dobře to určitě vědí i chlapci v EA. Prostě záplata na rok 2011. Odškrtnutá fajfčička.

Black Box opět dokazuje, že neumí udělat zábavnej a jednoduchej jízdní model. Neumí v hráči vyvolat radost z ježdění. Neumí udělat závodní hru.
Jízda v The Run je těžko popsatelná a neuvěřitelně podivná míchanina Wipe-Outu, závodního člunu a třítunovýho náklaďáku. A opravdu není zábavná. Frostbite 2 by měl zůstat jen u tanků a Humvee. Neustále jsem měl pocit, jako kdyby auto mělo nějaký skrytý pošahaný asistent zatáčení, který schválně sabotuje moje snažení o normální jízdu.
Řítíte se silnici za tradiční dramatické hudby, hra vás nutí kličkovat mezi padající lavinou, kameny, mosty, whatever jenže - ejhle. Ono to nejde. Buď jste opření ve zdi napravo nebo ve svodidlech nalevo. Vyberte si. V lepším případě svodidly propadnete do propasti a utrpení skončí. Na pár vteřin. Pak je tu zas.

Rozhodně od něj nepomáhá ani to, co se tváří jako příběh. Příběh by to byl, jen pokud by měl nějaký scénář. Tady prostě sednete do auta a jedete s nějakým pánem od jednoho bodu do druhého a občas se objeví nějaká hlava mluvící slečny. Smutné je, že kdyby se toho ujal alespoň průměrný scénárista a přidal aspoň nějaké dialogy, tak by z toho mohlo být moc pěkné béčko. Se schopným celým týmem nedejbože Vanishing Point (slina) V rádoby kůl filmečcích se dokonce občas objeví pokus o zajímavý záběr. Avšak pokaždé nedotažený do konce. Asi jako kdyby dali filmečky na starost prvákovi z FAMU.

Jediná věc, kvůli které stojí za to The Run protrpět jsou krásné venkovské silnice, horské serpentiny a celkově krásně vymodelované prostředí (kromě nudných měst samozřejmě). Dokonce v Americe dle všeho probíhají všechny čtyři roční období současně! Bohužel to příchází v niveč, protože člověk nemá čas si prostředí prohlížet, obzvlášť když se na občasných úzkých (!) silničkách snaží bojovat s příšerným jízdním modelem. Je jich vážně škoda pro takový brak.
Jinak je technická stránka obyčejná, místy značně diletantská - v každým záběru na řidiče chudák točí rukama, ale volant se ani nehne. Někdy stačí lehce vyjet ze silnice nebo dát auto na dvě kola a ihned naskočí zdlouhavá vracečka zpět. Skripty vám hodí věc do cesty deset cenťáku před kolama...

Dosti mě svojí přehnanou “akčností” iritovala kamera zpoza auta. Při každým brzdění se auto přitlačí na obrazovku, až uskakujete od televize, aby vám nepřerazilo nos nebo při zatáčení mizí do rohu obrazovky. Asi chce konečně zmizet ze své mizérie... Je to otravné, nepřehledné a osobně při takových blbinách ztrácím přehled, jak se auto vlastně chová. Zachraňoval to pěkný pohled od nárazníku se stylovou vinětou a sem tam kůl efekty, na které je radost pohledět. Ten byl ale někdy tak zběsile rychlý, že se v něm nedalo hrát.

No jednoduše. Black Box dostal nějaký chechtáky za tradiční, podprůměrný produkt a jiný tým na příští rok udělá dobrou hru.
Tak to chodí.
+33

Alan Wake's American Nightmare

  • PC 80
Akčnější verze Alana Wakea na 3 hodinky, takže imho poněkud předražená. Jistá část atmosféry z původního Alana Wakea zůstala zachovaná, ale mnohem silnější zaměření na akci (mj. nové, automatické zbraně) je zřejmé.

Uvedení do příběhu je poněkud... mizerné. Hlavně reakce postav jsou tak nějak wtf, ale možná je to i jejich odfláknutou animací - hlavně baba z observatoře vypadá, že si u ní autoři vystačili s jednou idle animačkou. Ale průběh jako takový už je zvladnutý.. hm... no vlastně se to nějak zásadně nezlepší >_> No, jako zdůvodnění recyklování lokací postačí. Každopádně je to pořád o tom samém: seber tohle, přepni támhleto, běž támhle, následuj záporáka - ani se to hra nesnaží nějak zastírat. Ale celkově vzato je American Nightmare i tak celkem zábava. Jen bych za ni teď asi víc jak 8€ nedal. (Ok, je tam ještě nějaký arcade mode, ale na to pipboy kašle.)
+33

Doom

  • PC 90
Na prvním díle Dooma je dobře vidět, jak vyvážený poměr mezi skvělým designem levelů, nápaditými secrety, dostatečným počtem nepřátel a odsýpající atmosférou, má. Tohle vše z něj dělá zábavnou střílečku i dnes, neboť má zkušenost z opětovného hraní je ještě poměrně čerstvá. Ačkoli původní PC verzi jsem hrál už před pár lety, tak nebyla špatná ani verze z Jaguaru, přesněji řečeno – její freeware přědělávka pro PC. Ta měla identické první dvě epizody, třetí už byla slepencem jedné unikátní úrovně, několika z původního Dooma nebo Ultimate DOOMa, včetně tajné úrovně jedné z dvou prvních epizod. Navrch oplývala ta konzolová verze i mírně upravenou grafikou, tudíž byly všechny textury ve hře, řekl bych, ostřejší, HUD také hýřil zivějšími barvami. Na Doomu 1 mám obecně nejraději první epizodu, jejíž prostředí vyhledávám nejradši, a to ve formě různých modifikací, nejkvalitnější mi přijde asi Phobos Massacre. Dále oceňuji i klasické souboje s bossy, které tu přece jen jsou, na rozdíl od druhého dílu, ještě zcela v pohodě.
+33 +34 −1

System Shock

  • PC 100
Bola to niekoľko rokov najlepšia hra aká kedy bola vyrobené na akýkoľvek počítač (či konzolu). Potom prišiel System Shock 2 a bolo vymalované :-).

Ani neviem čo sa ešte dá napísať, čo by už milión krát nebolo úpovedané... Úžasné, geniálne, suprové, hyper-mega-ultra-špeci-špeciál-vymakané...... V podstate nič zmysluplnejšie sa ani povedať nedá.

Túto hru prechádzam pravidelne každý rok-dva už od 1994, takže ju poznám do podrobností. Naposledy som už dospel k tomu, že som si po dlhom odkladaní tejto voľby nahodil PLOT 3 - teda časovo obmedzená hra, už som sa k tomu odhodlával dlho a vždy som ucukol ale nakoniec mi to vyšlo.

Musím povedať, že to nebolo ani zďaleka tak problematické ako by sa mohlo zdať. Pri asi tak 98-99% explorácii povrchu všetkých levelov som hru dokončil v čase 5:13:03 takže obavy že človek musí stále len ísť dopredu a nemá čas na exploráciu sú len plané obavy. Sám som taký výsledok nečakal, ale je to realita. Akurát pri hraní som bol stále v napätí a nerobil som niektoré veci, ktoré som si mohol bez obáv dovoliť pri nečasovanej hre. Hlavne sa jednalo o chodenie do levelov s regeneračnou jednotkou (level 1 či R a potom 7) keď som bol na pokraji smrti. Bál som sa, že tým stratím moc času a potom nestihnem koniec tak som sa nikdy nevracal kvôli liečbe. Výsledok bol iba ten, že namiesto 120 lekárničiek (malých medkitov) ktoré mi vždy zostali na konci hry mi ich pri časovanej hre zostalo asi 20. Taktiež veľkých aid-kitov som mal o niečo menej... ale ináč pohoda. Vzhľadom na to, že mi ešte na konci ostali skoro 2 hodiny času tak je vidieť, že som si mohol dovoliť aj chodiť sa doliečovať.... ale kto to mohol dopredu tušiť že.

A tak mi ostala už len posledná výzva - dohrať to na maximálnu obtiažnosť 3-3-3-3. Neviem či sa na to odvážim, lebo je mi jasné že to musí byť riadne peklo a loading show prvého stupňa, ale uvidím možno jedného dlhého zimného večera odvahu nájdem.

P.S.
Kto nedohral System Shock aspoň 5 krát, je totálny ignorant a hráčska nula :-))).

Jo a ešte, čo je na tejto hre úplne geniálne spravené je začiatočná voľba obtiažnosti, kde sa pomocou nastavení 0 až 3 v rôznych kategóriach dajú z tejto hry urobiť prakticky 3 hry s úplne odlišným gameplay. To je úplné nevídane a dodnes neprekonané asi. Škoda že sa nikto týmto neinšpiroval a nestal sa z toho štandard.

Pro: Všetko, Možnosť zahrať sa na Vogonskú demolačnú flotilu a zničiť Zem rukou hráča :-) Laserom. Dokonale prepracovaná voľba obtiažnosti.

Proti: Neviem, asi nič čo by stálo naozaj za reč. Ak tejto hre niečo vytknem tak potom akúkoľvek inú musím zadupať do zeme :-0.

+33

Slender

  • PC 80
The Man without a face comming....

Tahle hra mě šokovala ještě více než amnesia. Je to sice taková primitivní gameska, ale to co mi způsobila na to jen tak nezapomenu :D O Slendermana se zajímám velmi dlouho a tak mě potěšilo, když vyšla hra na motivy této velice děsivé bytosti. Nejdřív jsem si pomaloučku polehoučku pustil gameplay, a uz ten mi docela zvýšil tep. Ale díky tomu jsem se naučil novou strategii.

Co se samotné hry týče, tak na hororové atmosféře dodává rozsáhlé lesní území, kde je vážně tma jak v pr.... a také to, že Slenďa nedává o sobě vědět vrčením anebo kroky. Prostě se jen tak objeví, vyděsí vás a pokud rychle nevezmete roha, ucítíte jeho chladný pohled.

Moje taktiky. Nikdy, nikdy se neotáčejte i kdyz hlas v hlavě vás bude nutit se otočit, nikdy se neotáčet. Když už se budete chtít otočit, tak zhasněte baterku, jelikož na 75% tam vždy bude stát. Za druhé, když jste poblíž nějakých objektů, moc dlouho se tam nezdržujte, jinak uvidíte bílý xicht. A za třetí, stránku v koupelně si nechte buďto úplně na konec a nebo ji seberte jako první, není totiž příjemné, když vás Slenďa obklíčí a nemáte kam utéct.

Grafika se mi líbila. Na hru, co má něco kolem 100 MB je přímo úchvatná. Hra je i parádně ozvučena a hudba, která bafne, když se objeví Slenderman je pěkně děsivá.

Toť můj názor, spousta lidí asi nebude souhlasit, možná napíšou i že jsem cvok atd. ale hra mě vyděsila více než Amnesia. Ale znovu si na ní už asi netroufám ;)

Nezapomeňte, že Slenderman nikdy nespí a sleduje vás na každém kroku. Nelze ho vypátrat, jelikož on vypátrá vás :D

Pro: SLENDER!! grafika, dostupnost, HW nároky, ATMOSFÉRA

Proti: způsobuje paranoiu :D

+33 +34 −1