Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Mirror's Edge

  • PC 70
Mirror's Edge je jedna z velmi mála her za poslední roky, která mě už od prvních videí dost zaujala... a ve výsledku to opravdu není špatné.
Jako de facto parkurová akční hopsačka ala hyperdynamický Prince of Persia působí od začátku vcelku originálním a svěžím dojmem, a hraje se velice příjemně - přestože je BRUTÁLNĚ lineární a o vzbuzení dojmu nesamoúčelnosti už se designéři úrovní skoro ani nesnažili, je velmi dobře ovladatelné běhání a skákání po střechách (na stoku povinou v každé akční hře ale taky dojde :roll:) velmi efektní a hlavně dosti zábavné, do čehož slušně zapadá i občasné bleskové zmlácení nějakého nepřítele. Grafika je příjemně stylová, svými pastelovými barvami a důrazem na High Key mírně evokující Portal... jen z toho pekelně přepáleného DOF, tolik oblíbeného prakticky v každé nové hře (sic! :-x), je mi opět na blití.
Nějak extra zázračné to sice zase není, nemožnost udělat něco, s čím autoři nepočítali přestože se to přímo nabízí párkrát mírně naštve, a vůbec je to prostě víceméne jen jednoduchá hříčka s neexistujícím (resp. úplně retardovaným) příběhem... ale zabaví velmi slušně.

Ovšem drobet "nemilé" je, že je celá hra tak na 3-4 hodiny a pokud by se jeden echt snažil, tak nejspíš s klidem i na polovinu, takže zhruba jako trochu masivnéjší demoverze... ehm :-? (nepočítám závody na čas v úrovních z příběhové kampaně)

Pro: vcelku originální, hyperkinetické, dynamické a dosti hratelné

Proti: krátkost, dementní příběh, linearita a místy opravdu přehnané vodění hráče za ručičku, DOF, občas až příliš přepálené HDR

+13

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

  • PC --
Chaos Theory je nepochybně nejlepší díl série. Konceptuálně se toho mnoho nezměnilo. Stále se pohybujete v hlubokých stínech nikým neviděn neslyšen vybaven řadou různých serepetiček pro řešení situací, stále je zde jakýs takýs politický děj, který je stále divný a nezajímavý jako většina politiky, stále je tu přítomen Sam Fisher a jeho sarkastické hlášky. Ve všech ohledech jde o standardní SC, ale ve většině ohledech doveden do naprosté dokonalosti.

Grafika je hodně slušná. Už je zde možné využívat všech možností třetí generace shaderů a directX 9.0. Jemné stíny, antialiasing, HDR, textury ve vysokém rozlišení.. Jediné co bych snad jen trošku vytkl jsou obličeje postav, které přeci jen nejsou uplně dokonalé.

Hratelnostně je to stále bomba. Jen stíny jsou hlubší a temnější než v minulých dílech, mapy zajímavější s vícerem možných průchodů, úkoly rozmanitější, vyčkávání zábavnější, případná likvidace nepřátel propracovanější. Co mě ale nejvíc potěšilo je možnost projít většinu levelů bez omráčení jediného nepřítele. Někteří rádi používají všemožných gadgets k docílení výsledku, ale zde prostě není nutné je používat. Ve výsledku potřebujete jen pistoli na vypínání světel a trpělivost. Dokonalé.

Před každou misí dostanete tučný balík informací proč tam jdete, co tam děláte, co můžete očekávat, případně i nějaké rady. Všechno zobrazené na přehledné obrazovce. Všechny úkoly si můžete kontrolovat i při hře a po kliknutí dostanete k danému úkolu nějakou užitečnou radu. Úkoly prostě není možné nesplnit. Po dokončení mise dostanete vyhodnocení přístupu. Nejlepší je samozřejme stealth přístup. Skvělá motivace k opakovanému hraní.

Nelze nezmínit vynikající soundtrack od Amona Tobina. Ten bezesporu patří k nejlepším soundtrackům hostorie videoher. Amon zde odvedl opravdu perfektní práci a jeho muzika tvoří pro hru znamenitou a originální atomosféru.

Chaos Theory je pro mě nejlepší stealth akcí jakou jsem hrál. Ubisoft zde pořádně zapracoval a hráčům přináší i přes neoriginální a zmatený politický příběh ve všech důležitých směrech dokonalou hru.

Pro: hratelnost, vícerou možných přístupů k plnění misí,znovuhratelnost

Proti: x

+13

Star Wars: Episode I - Racer

  • PC 80
Stejně jako kolega Karasman, ani já hru v době vydání neměl na čem rozběhnout a jediný zážitek jsem měl z dema hraného u kamaráda a jednou také z Nintenda 64 v Carrefouru :). Byla to doba opětovného boomu hvězdných válek a já se vezl na vlně. Hru jsem dostal šanci hrát až v roce 2002 a už to nebyl takový zázrak. Přesto nejde tak docela o narychlo spíchnutou hru k filmu, jak bývá zvykem. Tratě jsou většinou velmi povedené a samozřejmě nejlepší je ta filmová (kolega popkec sice tvrdí, že je to první dostupná trať v závodě, ve skutečnosti je to jen její část a trať v plné filmové parádě je dostupná až později). Co se týče vozového parku, je to ten samý z filmu s několika přídavkama. Zamrzí nemožnost vytvoření vlastního závodníka, takže ve hře si defacto jen najímate jezdce a jejich stroje. Délka hry také není z nejdelších, ale to snad ani nikdo nečeká. Racer je kvalitní závodní hrou a nebojím se komukoliv doporučit.

Pro: grafika, zábavné tratě, dobře zpracované modely, počet kluzáků, atmosféra

Proti: nemožnost vytvoření vlastní postavy, nepřehledný systém upgradu, délka hry

+13

Resident Evil 5

  • PC 75
Chtěli jste Resi na myši, máte ho na myši xD a je to podle mě víc napi** než jet jen na klávesnici...

-Atmosféra se trošku změnila a zatímco ve 4 jste šetrili každý náboj tím že jste střelili vidláka do kolena a pak ho ukuchali, tady na to není prostě čas,ne že by jste nepotřebovali šetřit, to ano, snad dokonce víc než ve 4, ale není na to čas, ze všech stran se na vás valí černí zombíci zatímco bílý Chris Redfield je rasisticky všechny zabijí (podle mnohých vrchol ale hra 50 Cent: Blood on the Sand se vesele bez řečí vyvíjí dál) spolu se společnicí Shevou, k té jsem zpočátku přistupoval s odporem vzhledem k misím ze 4 kde se staráte o Ashley, nic podobného se naštěstí nekoná a jedinkrát kdy mi umřela je prostě na instant kill od chlápka s motorovkou.

-Zbraně a výbava je zase špičková jen škoda že tam nejsou nějaké obchody a všechno kupujete mezi misemi, sice ti týpci ze 4 moc smysl nedávali ale ty jejich hlášky jsem si oblíbil. Už se moc těším na odemknutí handcannonu a ať mi nikdo neříká že tam nebude. A k tomu všemu si připočtěte režim Mercenaries kde opět hrajete za rozličné charaktery a snažíte se rozkropit co nejvíc negr... ehm domorodců kteří neštastnou náhodou zmutovali..

-Bossové opět na první pohled těžcí ale když se do toho dostanete budete je kuchat bez potíží

-Inventář je zatím největší problém, už jsem si sice zvykl ale stejně mi tam připadá strašně málo místa a sebrání předmětu když máte oba plný inventář je prostě porod, škoda že ve hře není společný inventář kde si na chvílku můžete odložit cokoliv aby jste mohli následně sebrat sprej a vyléčit se, ne kvůli tomu musíte něco nenávratně vyhodit..

-Celkově je to jedna z nejlepších her tohoto roku, ne-li nejlepší ale jelikož podzimní nášup her teprve čeká tak ji tímto titulem nenazvu, protože dragon age ji překoná :P

A opět jako ve 4.. chvaty na blízko jsou kreténsky vyřešeny, první musíte ranou nějak omráčit zombíka a uhodnout jestli vám tentokrát skočí možnost dát mu kopanec nebo ránu do xichtu, přiběhnete k němu a doufáte, pokud totiž ne nastává problém že než zamíříte už si na vás hoduje, pokud ano což je víceméně o náhodě, tak zombíka efektivně odmrštíte přes půlku chodby..

Pro: Zbraně, mercenaries, atmosféra ač trochu slabší než ve 4, hodně bossů a hlavně Wesker

Proti: Chris oproti Kennedymu působí divně, moc stereoidově, .... chvaty na blízko

+13 +14 −1

Operation Flashpoint: Dragon Rising

  • PC 70
Tak mám už projetých pár misí a špatná hra to není.Zkrátka nekoná se styl CoD ala Rambo,je dobré hodně používat dalekohled,protože ikdyž vy zrovna v tom dalekohledu nikoho nevidíte,bot nahlásí pozici nepřítele a ten se vám zobrazí na mapě,čímž zabráníte slepému vběhnutí do nepřátelských pozic,což znamená smrt .Takže můj postup vypadal asi následovně.Utikáte od checkpointu směrem na další úkol a když jste zhruba těch 300m od cíle(vzdálenost k cíli se vám ukazuje),dřepnete si čučíte do dalekohledu,posunete se,zas čumíte a mezitím si můžete nastavit chování vašich kameraden(nestřílet,střílet na můj rozkaz.atd.)

AI nepřátel není zlá,ikdyž jsem už narazil na její výpadky,kdy nepřítel pouze stál a ikdyž jsem jej několikrát hitnul,tak nezareagoval,nebo hutná přestřelka mezi mým bojovníkem a rýžojedem,které dělila po pás vysoká zídka.
Ale jinak vojáci se kryjou,zaléhavají,plazí se,snaží se ošetřovat zraněné,obíhají vás ze zad,či z boku,takže člověk se opravdu při přestřelkách nenudí.
Hra disponuje početnou zásahovou zónou a damage je zde řešen chválitebně.Kulky zde mají reálnou rychlost a funguje zde balistická křivka.
Vojáka nezabijete ranou do nohy,nebo ruky,jen mu způsobíte krvácení,na které může umřít,ale od toho jsou zde lapiduši.Takže při zranění ruky,budete/budou špatně střílet,do nohy-nebudete moct běžet.
Headshot-Pokud vás někdo trefí na velkou vzdálenost do kebule a nebude to zrovna ráže 12.7,tak to ustojíte s krvácením,na menší vzdálenosti 100% kill.Hrudník je jen o stupínek "tuhší".
Z techniky jsem zatím ovládal gazíka a houmího s těžkým kulasem,ale vzhledem k ničivosti a přesností moderních zbraních se žádný Mad Max nekoná.Používám je výhradně k přesunu a to v místech,která jsem již vyčistil.
Můžete si také přivolat podporu a to leteckou,nebo dělostřeleckou,ale ne ve všech misích,to je pevně dáno.

grafická stránka je abych řekl trochu ubohá,hra barvama zrovna nehýří,vše je takové šedé,zelené,tmavé,opravdu moc barev tam není.Mě osobně to až tak moc nevadí,mě zajímají jiné aspekty u her,nebo konkrétně u téhle.To je věci názoru.
+13

Lucidity

  • PC 60
Lucidity je divná hra. Z obrázků se tvářila jako milá, tradiční plošinovka, Lucasové se chvástali inspiraci v Braidu a podobných a vypadnul nám z toho jakýsi paskvil. Jakási kombinace plošinovky s tetrisem.
Holčička si hupká světem a vy jí házíte klacky pod nohy. Teda vlastně… jsem to moula… vy ty klacky naopak odhazujete, aby nám o ně holčička nezaškobrtla. Milé.
Netuším, jestli tato věc byla někdy někde použita v jiných hrách stejného typu, ale každopádně - je to opruz. A to velký. Moc. Táááákhle moc.
Rychlost holčičky ani nic dalšího nijak neovlivníte. Cupitá si svým snem stále dopředu a na nic nebere ohledy. Nějaký nezdvořák by jí možná i řekl, že je „blbá“. A měl by pravdu. Nestyda jeden.

Ono je to ze začátku vcelku příjemné. Netradiční a možná i originální. Vkládáte do cesty různé trampolínky, schodišťátka, větráčky a kdejakou verbež a sledujete, jak si holčička upaluje až pro svoji vysněnou (doslova) pohlednici ve schránce. Jenže když se začne zvyšovat počet klacků hozených do cesty a nabobtná počet předmětů, člověk si začne všímat, že už to zas tak příjemné není. Od nějaké 11 úrovně začne pro holčičku a obzvlášť pro vás peklo.
Předměty padají zcela a naprosto náhodně. Až si říkáte, že tu „náhodnost“ vám dělá hra jen tak „náhodou“ schválně. Tudíž vám nezbývá nic jiného, než všechno zbytečné haraburdí rozhazovat po celé obrazovce, dokud nepadne to pravé. A mezitím vaše holčička umírá. Opět.
Jako správná malá holčička, totiž ani tahleta vaše mála holčička nic nevydrží. Jeden, dva nepřátelské „dotyky“ a šupajda na začátek. Jednou, dvakrát, desetkrát, dvacetkrát, milionkrát. V rozsáhlých a kostrbatých úrovních potěší obzvláště.
Ne, toto se nepovedlo.

Co se povedlo je... zbytek.
Kouzelňoučká, rozkoušňoučká, melancholicky snová a „jakoby“ kolážovaná grafika je nádherná. Když už nic jiného, tak alespoň tento nádherně melancholický nádech se LucasArtům povedl na výbornou. Hudba rovněž plní svoji roli zadumané a poklidné kulisy dokonale. Atmosféra je tu holt tůze pěkná. Dokonce i ten příběh tam někde schovaný je.
Škoda jen, že se to i hraje.
+13

Dragon Age: Origins

  • PC 70
Tak Vam nevim, tesil jsem se na to a tak jsem porade zklaman. Filmy/atmosfera paradni, hudba paradni, grafika velmi dobra, tak sakra co mi na tom vadi ?
Dlouhe premysleni...... souboje. Ano jsou to souboje co mi vadi. Neni to ani realtime, ani tahovka ani nic mezi. Souboje jsou pro me neskutecne nudne, neprehledne, stejné.
Souboje vzpadaji takto: Zacatek boje, zapauzovani, rozdeleni utoku - zde to stejne nakonec dopada na "oznac vsechny moje" a utocte na nejsilnejsiho nepritele, odpauzovani, zoufala snaha vyznat se v tom, kdo tluce efektivne, kdo ne, kdo lelkuje, divne... po chvili zapauzovani, kontrola pajdulaku, popiti lahvicek apod.. repete az do konce souboje. Strategie planovani utoku ala tahovy system nelze, protoze nelze v tom boji odlisit jednotlive tahy a tak caste pauzovani spise vede k neefektivite. Teda mozna, asi, nevim.. nejdo to fakt ohlidat. Litaj tam cisilka, ale pri bitce >10 pajdulaku to nejde stihat, vsechny ty "missed","critical" apod. Proste se nedostavuje ten efekt "ted jsem mu to tim mecem napalil az cumel", kterej byva u tohoto typu her cukratkem pro hrace.

Pak prijde postup na dalsi level a rozdeleni dovednostnich bodu a ja najednou zjistil, ze nevim do ceho to vrazit. Je tady snaha o "vyvazeni" a to az tak velka, ze skoro vsechny vlastnosti vypadaj, ze jsou k nicemu.

Skoda, moc jsem se na tu hru tesil. Odehral jsem dva dny (cca 10% hry) a rekl jsem si dost. Postrkoval me pribeh, ale s kazdym dalsim soubojem jsem trpel vic a vic az jsem to odinstaloval.

Mozna je chyba jen ve me. Uplne citim, jak tuhle hru delal nekdo s nadsenim a zapalem. Mozna tam mel i tahove souboje, ktere by tam IMHO sedli jak p.del na hrnec. A pak prisel nekdo a rekl: ty souboje nemuzou byt na tahy, to dnesni hraci odsoudi a tak vzniklo to co vzniklo. Pro me skoda.

Pro: Pribeh, grafika, atmosfera, ingame filmecky, hudba

Proti: Souboje meli byt podle me tahove, lepe/jednoduseji podane vlastnosti pro pridelovani bodu

+13 +17 −4

Half-Life 2: Lost Coast

  • PC 60
Bonusový level k Half Life 2 s trochu vylepšenou grafikou ale stejně dobrou hratelností a atmosférou. Hra je opravdu krátká, na první pokus mi zabrala maximálně 20 minut, podruhé jsem ji hrál tak 10 minut a po třetí? Ne díky, zas tak dobré to není.

Hratelnost, fyzika, AI, vše je stejné jako v původním Half-Life 2, navíc je to zdarma takže pokud se vám HL2 líbil a tohle jste ještě nehráli tak hru určitě doporučuji - je zdarma a dosahuje stejných kvalit.

Pro: Grafika, fyzika, AI, pro majitele Ati/Nvidie zdarma

Proti: pouze jeden level

+13 +14 −1

Prince of Persia: Warrior Within

  • PC 95
Nevim co se stalo, ale ve druhé věži v zahradách se to zlomilo a najednou byla z otravné divné hry fantastická zábava. Hrál jsem to hned po Sand of Time a ten rozdíl je markatní. Od pohádkové zábavy k drsné a ponuré rubačce. Hra má opět skvělý level design. Mnohem vymakanější souboje a hrátky s časem. Nářezovou hudbu, která ty jatka jenom podtrhuje. Parádní akční hra, která takřka nemá chybu.

Pro: řezničina, atmosféra, hudba, nic pro měkoty

Proti: občas vzdálené savepointy, dlouhá animace game over, na konci procházení stejných lokací, drobné bugy

+13

Oddworld: Abe's Exoddus

  • PC 100
Tato hra, je pro mne tak trochu srdeční záležitost(nechám si udělat tetování jako Abe), taky není divu, když jsem ji hrál od sedmi(možná šesti) a je mi 14 (letos dohrál:)). A dnes mě dostala novinka ,že další díly by měly být tak v roce !2010 na PC!. A možná bude i oddworld film. Jinak všem naprosto doporučuji ji někde sehnat(popřípadě stáhnout), protože lepší plošinovku jsem jakživ nehrál. Není to skákání na hlavy jako mario, nebo nějaká hopsací střílečka, NE vaší největší zbraní jsou rychlé nohy a změna v polobožskou bytost vrhající blesky. Je to originální hra s (na svou dobu) naprosto úžasnou grafikou, příběhem a hratelností.

Pro: hezká grafika, dobrá hratelnost, velká škála schopností, dobrý speak systém, platí zde fyzikální zákony

Proti: málo dílů

+13

Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder

  • PC 95
Skutočný horror a strach nevychádza z nízkeho jasu monitora, hlučných náhlych zvukov ani z miliárd zombíkov s motorovými pílami. Strach prichádza keď vaše vedomie už nezvláda ten nápor vyskakujúcich schém, ktoré iniciujú našu predstavivosť. Darkness Within nepatrí k hrám ako je Penumbra a nie je založená na spisovateľoch typu Clive Barker. Toto je čistý Lovecraft, ktorého čím dlhšie čítate tým viac sa vám dostáva pod kožu. DW je najpresnejšie zachytenie, herné či filmové, Cthulhu Mythos.

DW buduje a stupňuje tenziu veľmi pomalým spôsobom, pričom nijak extrémne negraduje. Jednoducho sa ukončí, bez veľkých odpovedí. To čo tomu väčšina recenzantov vyčíta sú práve tieto loose ends. Celá tvorba H.P. Lovecrafta je sprevádzaná loose ends, žiadna z jeho poviedok nie je ukončená, v podstate nič nie je dopovedané, ak by daní páni recenzanti mali čo len jednu poviedku prečítanú, tak by také niečo nemohli Darkness Within vyčítať.
+13 +14 −1

Silent Hill: Homecoming

  • PC 50
Achjo. Tak nevím, co se tvůrcům během tvoření honilo hlavou, ale ani trochu se mi ta představa nechce líbit.

Jakožto milovník původní série jsem si tento díl zkrátka nemohl užít. Pryč je ten bezprostřední děs, pryč je slušná obtížnost, pryč je touha prozkoumat každičký centimetr města, pryč je ten pocit, kdy vám běhá mráz po zádech, když máte přejít za roh a nevíte, co vás tam čeká. Pryč je prostě všechno, co činilo původní sérii tak fascinující.

Tento díl totiž věrně následuje zaběhlé zvyky z předchozích dílů pouze velmi hustou mlhou. Zbytek je totálně jiný ve špatném slova smyslu. Většina nových monster je absurdní, lékáren a lékárniček je všude dost, takže pocit úzkosti a nebezpečí nehrozí, bojový systém je příšerný a frustrující, velkolepě vypadající bossové jsou směšně snadno porazitelní, adventurní ingredience rovněž vymizely, zbyly pouze lineární epizody snažící se zamaskovat svou přimočarost občasným backtrackingem, hádanky jsou buď hodně jednoduché, nebo absolutně nelogické a založené na metodě pokus-omyl, atmosféra je umělá jak Pamela, tma je mnohdy naprosto zbytečná, přemrštěná a otravná, příběh je hloupoučký a dělá Silent Hillu ostudu, grafické zpracování je tak tak průměrné, některé animace jsou téměř amatérské a zabugovaný to je až běda.

Vlastně jsem to dohrál jenom ze zvědavosti, jakého se mi dopřeje konce, a kvůli té naději, že se to ke konci vzpamatuje a patřičně mě to vyděsí. Jenomže, ono se to na konci zvrhne do parodie na Hostel, během které je třeba zabíjet skoro nesmrtelné lidské nepřátelé (naštěstí jsou tak tupí, že parkticky nikdy nevyužijí toho, že jich je na mě víc) a ještě se do toho vměsí lidský boss, do kterého můžu střílet z pistole nebo ho sekat nožem do áleluja, ale jemu to nic neudělá. Ne, na něj funguje jen a pouze kovová trubka. Že to nedává smysl? Nelogičností se tu najde víc, ale o nich se raději rozepisovat nebudu.

Ne, takhle Silent Hill nové generace neměl vypadat. Stále ho však můžu směle doporučit svátečním hráčům či neznalcům a odpůrcům původní série. Pokud ale původní sérii zbožňujete stejně jako já...buďte připraveni na veliké zklamání, nebo ještě líp, obloukem se tomuto titulu vyhněte, ať si nekazíte iluze.

Pro: Přechody z dimenze do dimenze jsou zpracovány slušně, vhodné pro sváteční hráče nebo neznalce a odpůrce původní série, v podstatě to není tak špatná hra, některé grafické detaily, ozvučení, hudba, designy některých lokací

Proti: Není to Silent Hill, takřka nulová interaktivita prostředí, průměrná grafika, většina nových monster, místy přehnaná tma, není to ani v nejmenším děsivé, rozmístění savepointů

+13 +14 −1

Call of Duty: Modern Warfare 2

  • PC 80
Takže konečně dohráno a tady je shrnutí (obsahuje spoilery):
První MW mě nadchnul. Kupodivu přechod do moderního hávu CoD jenom prospěl a já se neskutečně bavil. Dokonce i příběhem. Dvojka mě nechávala vcelku chladným, ale stejně jsem ji nakonec neodolal.
Herní mechanismy se vůbec nezměnily. Pořád stejná zběsilost, pořád "miliony" mrtvých, spolubojovníků, zbraní, efektů...Bohužel, tady jsem nějak postrádal ucelenou dějevou linii. Už na začátku, při misi ve městě, jsem neměl páru, co dělám, proč tam jedu a jestli jsem vůbec v právu, prostě zmatení nad zmatení. No nic, pokračuju, snad se to zlepší...a ono nic, zmatení bylo víceméně až do konce s několika světlými okamžiky. Takže osobně mi nejvác sedl přepad USA a mise s ním spojené. Na druhou stranu, takový přepad těžební věže jsem si vyloženě užíval. Pohled na zemi z vesmíru, těch 20 sekund klidu po 15 minutách řevu, byl skoro až nádherný a působil asi nejvíc emotivně z celého MW2.
Co mě v tomhle směru moc zklamalo, byly některé herní principy. Třeba pády. Jdou je to super, podruhé je to nuda, ikdyž zrovna běh v Riu beze zbraně byl zase povedený. Stejně tak umírání. V prvním MW působila smrt vašeho alter ega šok a lidem se to líbilo. Takže v MW2 jen houšť, když to lidi mají rádi. Mám pocit, že ve třetím MW to poroste exponenciálně a už se dočkáme ne 3, ale 15 zabití.
Design misí je pořád silně koridirový, ať už se Vám zdá něco jiného, pořád žádná volnost, naštěstí si toho nemáte čas vůbec všimnout. Všude střelba, umírání, hlasy, spousty zbraní, které působí silně věrohodně a když vezmete těžší kalibr, tak máte pocit, že jej opravdu držíte. Potěšilo využití bezpilotního letounu.
Takže, ikdyž se to možná, tak jsem si hraní MW2 užíval. Atmosféra je dokonalá, skoro se chce říct skutečná. Dokonce mě velice zamrzela smrt Ghosta. Mise Spec Ops mě taky chytly, možní víc, než samotná kampaň, MP nehraji.
Délka hraní 7:32

Pro: atmoséra, zbraně, délka

Proti: příběhové zmatení

+13

Torchlight

  • PC 70
Originalita je asi to poslední, co by mě napadlo při vyslovení názvu této hry. I přesto, že Torchlight takřka bezostyšně vykrádá Diablo a WoWko, tak musím říct, že tahle oldschoolová rubačka má něco do sebe.

Vývojářům z Runic Games se totiž povedlo zachovat parádní a návykovou hratelnost, kterou oplývalo Diablo. Ve výsledku to vypadalo tak, že od hry jsem se nemohl v podstatě odtrhnout, dokud jsem nedohrál hlavní příběhovou linii. Sice v posledních patrech už jsem cítil závan stereotypu, ale i tak bez debat uznávám, že skvělou hratelnost prostě Torchlight má.

Zapracovat se ovšem mohlo na příběhu, který je naprosto katastrofální, u questů platí to samé. Navíc dost zamrzí absence multiplayeru, protože právě hra pro více hráčů je na akčních RPG to nejlepší. Takhle Torchlight zůstává sice chutnou, ale ne moc výživnou jednohubkou.

Pro: návyková hratelnost, nízké HW nároky

Proti: nic nového pod sluncem, absence multiplayeru, katastrofální příběh + questy

+13

Voyage Puzzle

  • PC 70
Občas mi hry tohoto typu přijdou pod ruce a musím se přiznat, že jim na několik hodin, či dnů propadnu, ač nemají žádný přínos. Tato hra je dobrá na odreagování, ale hrozí, že se od ní nebudete moci několik hodin odtrhnout, jak se to stalo mně. V rámci žánru, kde se toho už nedá moc vymyslet patří určitě k těm lepším. Občas je však vysoká obtížnost až neštastná a může vést k naštvání. Pokud budete hrát, udělejte si volno alespoň na hodinu, na krátké párminutové hraní běžné u casual her je tato hra nevhodná, protože je až moc chytlavá.

Pro: odreagování, trénink myšlení

Proti: požírač času

+13

Call of Juarez

  • PC 85
Toto je první western který jsem hrál, ono jich moc neni takže co řešit ale jak sem se k ní dostal. Jediný co stačilo ke koupi byl obal který mi byl velmi sympatický, prohlídl sem si obal zezadu taky to nevypadá špatně... uff jen ty poažadavky. Nic jsem o hře nečetl a rovnou jí spustil co mě ale nadchlo víc než grafika byl příběh, takový spád se jen tak nevidí a když k tomu připočtu bezvadnou hratelnost(Bill má ruce, reverend zbraně) tak už by se z budgetu měl stát pomaličku ačkový titul. Sem hráč který hraje rád Akčí FPS ale i stealth takže sem si v této hře chrochňal, no a na závěr které hráče to bude bavit? Akční hráče i ty stealth hráče pač jestli ne tak jsou dosti rozmazlený. Lze pochválit ještě hudbu která vrcholí takovým tím orchestrálem(v loadingu) ke konci hry kdy jaksi reverend ví co už má dělat. Takže je to ve vašich rukou a já vám popřeju příjemný herní i filmový zážitek. Jedna zajmavost na závěr : Když sem zdolal tu vysokou skálu dlouho sem se rozhlížel kolem sebe.

Pro: Grafika, revolrery, bulet time, hudba, a hlavně je to film

Proti: bugy, někdy nepříjemné procházení terénu

+13 +15 −2

Call of Duty: Modern Warfare 2

  • PC 85
U přímého pokračování CoD 4 vám můžu přímo říct, že nepřináší skoro nic nového a přesto je minimálně stejně tak dobré, jako svůj předchůdce. Neberu to jako plagiátorství, neberu to jako šizení práce, vidím za tím jednoduše službu hráčům, Infinity Ward ví, co my rádi, a tak nám to naservírovali na stříbrném podnose a kašlat na to, že už byl jednou použitý...

Kampaň je opět úžasná, bombastickou atmosférou protkaná od začátku do konce, s perfektními in-game sekvencemi, působivou náplní misí a fantastickou hratelností. Speciálně design levelů musím pochválit - všude se něco válí, žádná ulička, nebo místnustka není poloprázdná, přičemž jsem neměl dojem opakování. Jednoduše jsem si při hře připadal, jakože si hraju na elitního člena zásahové jednotky, no nemluví to za vše? (hrejte na obtížnost Veterána!)

V Covert Ops bych přeci jen neviděl celou "1/3 hry", je to pořád jen a jen přidaná hodnota, využívající lokace z kampaně, ovšem jako krok k expandování herní doby poslouží dobře. Zejména závody na skůtrech mi přišly jako osvěžující odbočka z FPS akce, ale abych jen nechválil, sniperské mise na Veterána byly až moc frustrující.

Celkově mohu říct, že pokud Modern Warfare 3 bude opět další nášup "toho samého", přičemž to bude "to samé" i co se týče kvality, budu i já nejspíš opět spokojen...

Pro: Hratelnost, intenzita, atmosféra, neúnavnost, emocionální náboj v přiběhu, po letech stále i grafika

Proti: Málo hmatatelných inovací

+13 +14 −1

Deus Ex

  • PC 95
Denton J.C Denton. Ano tento James Bond poslouchajíc hudbu budoucnosti se pod křídly zlotřilé organizace snaží zničit teroristy, kteří kradou sérum. Jediný lék proti zhoubné nákaze. Svět však není černobílí a vy pomalu rozplétáte spiknutí jehož není ušetřena ani vaše maličkost.
Hra se ve své době vzepřela zažitým zvyklostem a poslala na líbánky FPS střílečku a RPG. Vznikl tak hybrid, který vám umožní řešit věci vámi oblíbeným způsobem. Dítko má však oči i po otci a tak se dostanete do přestřelek kde nehraje hlavní roli velikost vašeho kvéru, ale spíš vaší mozkovny.
Grafika ve své době naprosto brilantní a i dnes slušně koukatelná. Hra vyšla spolu s Diablem 2 tak i neznalému hráči musí být jasné, že už mnoho vody uplynulo od vydání. Atmosféra blízké a mrazivé budoucnosti však pocítí i mladší generace, kteří se rozhodnout odhodit povrchnost stranou a nahlédnout Deus Exu do duše neboť tak jak pravý název. I stroj mají duši a člověk se v něj může převtělit aniž by přeměnu postřehl.
Hra mého srdce a nejlepší detektivka všech dob, která kouká i na Matrix z výšky.

Pro: Vývoj postavy, Příběh, Hlavní hrdina, Možnost volby

Proti: Dnes již zastaralá grafika, Někdy až neúnosná délka a obtížnost, J.C je drsnější než my všichni a dává to najevo

+13 +14 −1

Serious Sam HD: The First Encounter

  • PC 70
Touhle hrou jsem si splnil několik let starý rest. Tehdy jsem hrál a dohrál Second Encounter, takže jsem přesně věděl, do čeho v tomto případě jdu. Navíc, možnost zahrát si ve vylepšené grafice, mě lákala, i když nakonec jsem si nějakého zásadního rozdílu ani nevšiml.

Tahle hra je šílenost, ale zábavná šílenost. Serious Sam tak trochu vzdáleně připomíná Duke Nukema, drsnej vzhled, drsný hlášky. K dispozici je pár zbraní, hodně munice a dalších blbinek jako brnění, zdraví atd. a cílem je proklestit si cestu přes hordy nepřátel. Pojem přesila zde nabývá trochu jiného významu, asi v málokteré hře se hráč dostává do situace, kdy proti němu jdou někdy desítky a chvílemi snad i stovky nepřátel. A tak nezbývá, než držet levé tlačítko myši a posílat je všechny tam, odkud přišli.

Proti SE se mi prostředí zdála více stereotypnější, postrádal jsem pár zbraní (namátkou si vzpomínám na motorovou pilu, nebo plamenomet) a celkově jde vidět, že šlo o první díl, kde ještě vše nebylo vychytané.

Hry tohoto typu se musí dávkovat opatrně, zapnout na hoďku, vypnout mozek a trochu si u toho odpočinout, protože myslet tady opravdu není třeba. Můj konečný čas se zastavil na něco málo přes čtyřech hodinách a hrál jsem to asi čtyři nebo pět dní, hru shozenou pořád na liště a když jsem měl chuť, tak jsem si to na chvilku zapnul.

Pro: Není nutné přemýšlet, vypadá to docela dobře.

Proti: Není nutné přemýšlet, později dost stereotypní.

+13

Redneck Rampage

  • PC 85
Já nevím, někdo to tu kritizuje, ale já tuhle hru měl rád :-) atmosféra se mi v ní líbila, v některých částech byla spíš taková Funny, kdy se člověk musel prostřílet tunami nepohodlných sedláků a jindy jako např. na té psychině, byla taková tajemná až strašidelná. Hra byla pojata zajímavě, i když je pravda že to prostředí bylo dosti takové podobné, tak i přesto byly ve hře zajímavá místa ( zmiňovaná psychichiatrická léčebna, nebo ten strašidelný dům, slepičárna atd.)a myslím že motiv nebyl špatný. Ano pár chyb to mělo, to je pravda, ale rozhodně bych tuto hru neodsoudil jako špatnou. Na redneck rampage rád vzpomínám i po letech a určitě si ho ještě někdy zahraju, ať žije DosBox.

Pro: Motiv, slepice, některé části hry byly cool

Proti: ovládání bylo malinko obtížnější a moskyti mi taky nepřišli jako best protivníci........

+13