Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Eschalon: Book I

  • PC 75
...::: Deník :::...

Den první

"Před chvílí jsem se vzbudil v opuštěném domě a nemám páru kdo jsem, kde jsem a jak jsem se sem dostal. Vlastně ani nevím co je za den, za rok. Sakra, měl bych přestat chlastat. Tedy, to aspoň byla moje první myšlenka. Ale pak jsem vedle postele našel truhlu, ve které byl ten dopis... Hodně zvláštní dopis, kterej mě vyděsil k smrti. Psal ho nějakej chlápek, kterej prej o mě ví všechno a doporučil mi, ať se vydám do nějakýho města jménem Aridell. A prej ať se držim cesty, jinak bych se mohl dostat do potíží. Pche, to určitě. Vsadim se, že je to nějakej vtípek. Vezmu ty zásoby, který mi tu nechal a mažu domu. Teda... hned jak se dostanu z tý mojí amnézie a vzpomenu si kde bydlim."

Den druhý

"Bože, pomoz mi! Co je tohle za prokletou zemi? Já chci domů! Neumíte si představit, co jsem si vytrpěl. Hned, co jsem vypad z toho hnusnýho baráku, kde jsem se probudil, jsem narazil na nějakou vesnici. Jmenovala se Elderhollow nebo tak nějak. Byla to hrůza, některý baráky byly spálený, jiný vyrabovaný, všude jen bordel a hlavně... Hlavně jsem narazil na nějakou potvoru z pekel. Vypadala jako přerostlá ještěrka. Ta sviňa na mě zasyčela, tak jsem ji zadupal do země. Ale přiběhla další a kousla mě do nohy. Vzal jsem kudlu co byla v truhle spolu s dopisem a bodl tu harpii mezi voči. Lehla hned. Každopádně ta rána dost krvácela, naštěstí jsem v dálce uviděl studnu, tak jsem se k ní rozeběhl, abych se osvěžil (měl jsem žízeň jak kdybych dva dny nepil) a očistil ránu. Já blbec si ale nevšiml ostružin, vletěl jsem do nich a zranil jsem si i druhou nohu. "Ku**a!!!", zařval jsem a značně nasrán jsem se dobelhal ke studni. Vytáhl jsem nahoru vědro a bez přemýšlení začal lačně pít. Tfffuuuuj, někdo do toho nachcal! Znechuceně jsem vědro zahodil a můj pohled spočinul na nějakém malém zeleném mužíkovi stojícím opodál. Smál se jak blázen, až se za břicho popadal. To on asi nachcal do studny. "Ty jeden malej, mrňavej, grrr", rozeběhl jsem se k němu s cílem ho uškrtit. Když jsem od něho byl asi 5 metrů, mužík se zčistajasna přestal smát, nahodil kamennej výraz, vytáhl šavli a rychlým švihem mě málem přesekl vejpůl. Za ním se objevili další dva, oba měli luky a začali sahat do toulců pro šípy. A sakra, tak zas někdy, mějte se kluci. Otočil jsem se a zasprintoval jsem do nejbližšího lesa. Naštěstí měli krátké nožičky, takže jsem je brzo setřásl.

Den třetí
"Už jsem dlouho nic nejedl, vrátil jsem se do Elderhollow a začal prohledávat domy. Mužíci byli už naštěstí pryč. Našel jsem jednu krásnou sekeru a v druhém patře jednoho domu zamčenou truhlu. Vypadala dost chatrně. Mohlo by tam být něco užitečného, vzal jsem tedy sekeru a začal do truhly rubat. Bohužel se sekera při druhé ráně rozpadla v prach. Co to sakra? Už toho mám dost! Chytil mě amok a začal jsem do truhly mlátit pěstma, kopal jsem do ní, rval jsem jí zubama, málem jsem u toho vykrvácel, ale nakonec se rozpadla a já našel... velikonoční vajíčko?! Tak dost, dobrá Pane Neznámý, vyhrál jste. Budu následovat instrukce v dopise a půjdu do tý zpropadený vesnice!!!"

Den čtvrtý
"Tak jsem dorazil do Aridellu. Cesta to byla děsná. Chtěl jsem přenocovat v jednom z baráků v Elderhollow a vyrazit za svítání, ale kdykoliv jsem se přiblížil k posteli, tak mě nějaká jakoby nadpřirozená síla zastavila a já mohl na postel jen slintat. Asi nějaká černá magie. Při myšlence, že bych musel spát na té hnusné špinavé podlaze jsem se raději zvedl a vyrazil hned. Což byla chyba. Neuvěřitelně rychle se totiž setmělo a rázem mě pohltila černočerná tma. Neviděl jsem půl metru před sebe. Šel jsem pořád za nosem a klopýtal jsem, jednou jsem i spadl a rozbil si nos. Nakonec jsem díkybohu v dálce uviděl světla a šťastně dorazil. Sice je divné, že byli ve 4 v noci všichni vzhůru a normálně fungovali, ale co. Nebudu v tom radši šťourat. Ted musím odpočívat, v hostinci maj teplý jídlo a postel, do který si dokonce můžu lehnout. Mluvil jsem s místníma, je to banda pošuků. Mleli něco o válce. No, vypadá to, že moje cesta bude ještě hooodně dlouhá a trnitá..."

...::: Konec deníku :::...


Mohl bych pokračovat, těch zážitků je spousta, ale radši to tady utnu. Možná pár věcí nedává moc smysl (např. velikonoční vajíčko), ale pokud si hru zahrajete, pochopíte :) Dále už jen ve zkratce trocha chvály:

Hratelnost je pohlcující. Je to jedna z těch her, kterou zapnete a po 6ti hodinách se, v půl třetí v noci, odlepíte a řeknete si jen "cože, to už je tolik?". Hra je komplet tahová, takže dokud se nepohnete vy, nepohne se nikdo (aspoň tento fakt dává trochu pocit bezpečí v jinak nepřívětivém světě, kde vás může zabít kdeco). Jednotlivé prvky jsou tady výborně namíchané - všeho je tu akorát (zabíjení, ukecanost, ekonomika (peníze, předměty), questy, rozlehlost světa).

Grafika je příjemná, hudba správně přidává na atmosféře. V noci a v kobkách je tma jak v pytli, bez pochodně se prostě neobejdete (leda si pomoct kouzlem), což je super. UI jsem se trochu bál, ale je bez problémů. Obtížnost je možná trochu vyšší než normálně, ale pokud jedete správný build, tak jste s trochou opatrnosti a ukládání hry v pohodě.

A trocha kritiky: Obtížnost konce hry, respektive posledního dungeonu je absolutně neuspokojující. Čekal jsem něco hardcore, ale bylo to vážně lehké a hlavně krátké. Chtělo to pořádnou kobku nakonec! Soubojový systém je minimálně za fightera dost stereotypní a záleží tu vlastně jen na vašich atributech a na tom "co padne na kostkách v pozadí".

Vlastně mě už dál nic zásadního nenapadá, hra hlavně ztrácí na detailech, které se autorům trestuhodně nepodařilo vyladit a které se prostě sečtou a zamrzí. Jde například o:

-na přehazování na sekundární zbraň (luk) existuje rychlé tlačítko. Ale je naprd, protože musíte vždy nejprve vlézt do inventáře a sundat štít. To se to nemohlo dělat automaticky?
-NPC jsou statické, stojí na místě nebo popocházejí a hlavně pracují/žijí i v noci, 24 hodin denně
-nepřátelé jsou pomalí, lze jim vždy utéct třeba na jinou mapu, kde na vás nemůžou
-věci se "nestakují" na sebe
-nejde se vyspat v cizí posteli
-nejde střílet lukem skrz mříž
-cestování je často zdlouhavé, ocenil bych mounta
-quicktravel (rychlé cestování třeba přes celý svět) neposunuje čas, neuskutečňují se náhodná setkání či něco podobného. Prostě je to moc přívětivé vzhledem ke zbytku hry.

Závěr? Jdu se vrhnout na Book II a doufám, že tam jsou tyhle maličkosti vyladěné. Jestli ano, bude to útočit na 90 % a výše.

Pro: Hratelnost, obtížnost, vývoj postavy, vyvážený poměr zabíjení/rozhovorů, akorát velký svět, délka (přes 20 hodin), 3 možné konce, je to prostě jiné jak ostatní dnešní RPG

Proti: Spousta drobností, neuspokojující poslední dungeon

+13

The Last Remnant

  • PC 70
Nikdy jsem neměl příliš v lásce japonská RPG a tak jsem byl sám sebou překvapen, když mě tato hra z dílen vývojářů populární Final Fantasy série zaujala natolik, že jsem ji dal šanci.

Co patrně zaujme na první pohled? Rozhodně značně epické zpracování hry jako celku, netradičně pojatý soubojový systém a ne tolik obvyklé rasy (rozhodně nic ze škatulky "generic fantasy").

Příběh je již velmi dobře nastíněn v anotaci hry a tak není třeba se o něm nikterak rozepisovat, není to nic převratného, nicméně ani neurazí.

Hlavní devizou hry z pohledu PC hráče je právě soubojový systém, ve kterém neovládáte jednotlivé hrdiny, ale jejich skupinky, kterým zadáváte příkazy, zda mají v následujícím kole léčit, bránit se či útočit, ale také máte možnost vybrat si některou ze speciálních (a efektem i účinkem velmi epických) schopností.

Překvapí i ukazatel morálky a také fakt, že zejména v pokročilejších fázích hry nejsou všechny souboje procházka růžovou zahradu, ale je nutné dobře taktizovat a mít také kus pověstného štěstí. Někteří bossové a jejich poskokové jsou skutečně nepříjemní a dokážou velmi potrápit.

U soubojů ale nastává z mého pohledu i hlavní kámen úrazu této hry - poměrně značná monotónost, souboje s nepřáteli a bossy běží podle velmi podobné šablony a i když díky rozvoji vašich hrdinů máte k dispozici lepší schopnosti a zbraně (některé skutečně über epické - všimněte si, už potřetí používám slovo epické - ona ta hra epická skutečně je =)), mě osobně se po čase souboje zajedly a hru jsem odložil. Nicméně věřím, že některým hráčům tento styl hraní sedne a budou si libovat.

Krátké shrnutí na závěr - netradičně pojaté, graficky solidně zpracované, epické RPG se zajímavými a nápaditými prvky, jehož hlavní nevýhodu shledávám v po čase ohraných soubojích, které mohou místy i nudit.

Pro: Netradiční soubojový systém a rasy

Proti: Souboje se mohou po čase omrzet a nudit, z počátku je potřeba proniknout do všech prvků soubojového systému

+13

Fable: The Lost Chapters

  • PC 90
Při uklízení skříně jsem objevil hru za 199 korun FABLE.

Tak jsem zavzpomínal. O co, že v ní vlastně šlo.

Jo to byla ta fantasy s konzolovým stylem (což pro mě Pcčkáře bývá milé zpestření), která mě bavila, která mě HODNĚ bavila, vzpomínám… a vybavují se mi různě zpracované lokace s vynikající atmosférou a je mi jasno. Ta hra byla pecka. Záleží samozřejmě na tom, jací jste „snílci“ a jak se dokážete vžít do příběhu a atmosféry. Mně se to podařilo dokonale.

Jelikož tento komentář píši 3-4roky po dohrání, patrně nebude úplně objektivní, protože si na vše nevzpomenu. Avšak právě proto by mohl být můj komentář přínosný. A člověku je přirozené pamatovat si kladné dojmy a záporné zapomínat.
Takže na co si vzpomínám kromě skvělé atmosféry:

V průběhu hry stárnete a to od dítěte po kmeta, avšak okolí ne, což kladný dojem z tohoto prvku samozřejmě kazí. Právě proces stárnutí vám umožní se s hrdinou ztotožnit mnohem lépe, než kdybyste se sním, setkali už v dospělosti. S charaktery z dětství či puberty se setkáte později i v dospělosti, což atmosféře jedině přispívá.

Jak postupujete v úrovních a rozvíjíte své bojové či kouzelnické umění, rostete i fyzicky +kouzelníkům se začíná tělo pokrývat magickými-energetickými znaky. Bojovníci se mohou nechat potetovat. Vaše vzezření ovlivňuje i chování – padouch * dobrodinec. Docela vychytávka.

Dále si vybavuju velké bossy, které jsem zdolal, v určité lokaci „nadupanej“ meč, který šel ze skály vytáhnout, jen když jste měli posílené ty pravé schopnosti. Svatbu, ano svoji svatbu a jak jsem se opil s výčepní ve své rodné vísce :) Kostlivce a vlkodlaky. Obrovské stráže v jedné zasněžené vesnici, a že mě štvalo, proč taky nejsem takový „obr“, avšak po pár úrovních jsem byl taky chlapák. V určitou noční hodinu v určitých vsích „klub rváčů“, možnosti volby, mezihry…
Nakonec ještě jednou zdůrazním skvělou atmosféru jednotlivých lokací, kdy jsem se těšil, až budu mít za sebou misi v „záhrobní“ oblasti a zabojuji si zase v tom „slunném lese“. Nekecám a vzpomínáním, při psaní tohoto komentáře, na mě dojem z atmosféry opět dýchl.

Možná teď, když už mám s hrami více zkušeností, by mě Fable tolik neuchvátila a nedal bych jí tak vysoké hodnocení. Ostatně, vypadá to, že se o tom půjdu přesvědčit. Že by instal….?

Pro: RŮZNÁ ATMOSFERA LOKACÍ, stárnutí, akce, tetování...(již dávno nevzpomínám)

Proti: nestárne okolí (již dávno nevzpomínám)

+13 +14 −1

Portal

  • PC 85
Další z her, kterou se dlouho vesele ignoroval s tím, že "si ji někdy zahraju". A můžu říct, že jsem se opět mohl mlátit do hlavy. Portal mě totiž bavil od začátku do konce. Pravda, do brzkého konce. Celá hra je hodně originální, nápad s portály je až geniální a perfektně provedený. Levely jsou navíc skvěle postavené a je jen opravdu málo míst (na logickou hru), kde se dá zakysnout. I vlastní vinou.

Grafika je... postačující. Je dobře optimalizovaná a pro účely hry slouží výborně, takže vlastně nemám ani moc co vytknout. Ale vytknout musím krátkou hrací dobu a taky, že jen poslední čtvrtina hry je trochu obtížnější a hlavně v zajímavějším prostředí a se skvělými hláškami, nápisy na zdi... Tenhle konec přebíjí moc jednoduchý a dlouhý začátek, kde si člověk ani nestíhá uvědomovat, jak lehce hrou prochází.

Portal je sice jen taková jednohubka na zabití pár hodin, ale po celou dobu je to jízda, o čemž si může většina her nechat zdát. No, uvidíme, jestli dokáže dvojka porazit svého předchůdce. Já pevně doufám, že ano.
+13 +15 −2

Medal of Honor: Airborne

  • PC 60
2. světová válka - pro někoho herní radost, pro některé herní utrpení, které má svou slávu už za sebou. Osobně bych se přiřadil k první skupině, jelikož je pro mne WWII symbolem a na herní scéně bych hledal velice těžko dobu, která mi ukouzlila natolik, jako právě WWII. Měl jsem chuť. Chuť pořádnou vzít do virtuálních rukou Thompsona a dát opět fašistům na frak.

Zvolil jsem tedy MoH:A a jelikož jsem věděl, do čeho jdu, čekal jsem jen pouhou výplň času a alespoň drobátko zábavy. Dostavilo se pouze jediné a to, že jsem projel hru na tři zátahy v jednom dni a sám jsem byl překvapen, tedy spíše zhnusen. Tahle hra měla sakra na víc, než nám ve výsledku nabídla. Z jakého důvodu má hra pouze takový počet misí? Jsou sice dobré, to ale nemění nic na faktu, že je tohle naprosto nekonkurence schopný zjev. Pokud chci někomu, něčemu konkurovat, snažím se udělat maximum. Zde byl ale pouze dobrý nápad, ale špatná realizace a tuning zbraní je k zblití. Hratelnost je někde na čtyřech a půl hodinách, na normální obtížnost.

Nikdy bych si nemyslel, ale World at War tady vítězí. Respekt před Thellwinovým komentářem a jím samotným, jelikož ten dokázal sepsat vše, co jsem měl v palici.

Pro: Airborne, možnost omezené volby výsadku,

Proti: trapné zbraně, chyby, extrémně krátké, minimálně zábavné, nekonkurence schopné,

+13

Chime

  • PC 75
Chime vlastně není hra, je to jen taková hříčka, ještě přesnější označení by bylo demo. Protože jak jinak nazvat něco, co obsahuje celých 6, slovy šest, písní (levelů), které můžete hrát ve třech časových limitech. Nebo vlastně ve čtyřech, ten čtvrtý je bez časového omezení, ale bohužel také bez možnosti zapsat výsledek do žebříčků.

Zatím to vypadá spíše jen na nějakou freewarovku, za kterou se nevyplatí utrácet peníze, že ano? No v zásadě to oproti free titulům moc navíc nenabízí. Jedinou výhodou jsou kvalitní skladby od renomovaných jmen, mezi nimiž jednoznačně kraluje píseň Still Alive od Jonathana Coultona ze závěrečných titulků hry Portal.

Pro: hudba, hratelnost, grafika, design

Proti: velice chudý obsah

+13

Call of Duty 4: Modern Warfare

  • PC 90
Jednoho večera nad zlatavým mokem. "Druhá světová je out. Zkusme šéfům navrhnout, něco nového! A co by to jako mělo být? Vždycky jsem si chtěl vyzkoušet střílení na bandu pomatenců AK-47 vlastnící, RPGéčko na zádech nosící a cosi o "věrnosti" hlásající. Ámen, chlape, já taky." Jo, splnili, co jednoho večera "řekli" ;] A mám radost, i když jsem musel opustit své oblíbené herní zasazení druhé světové, ale série Call of Duty pro mne byla v té době jednička, tak jsem ani na chvilku nezaváhal a v té době jsem za novinkovou cenu pořídil, zkrátka to byla jistota, dobře proflákaných zlaťáků.

Série CoD si mne totiž pokaždé dokázala získat svou jednoduchostí, ale především zábavností v běhání koridory a střílení do všeho nepřátelského, za podpory skvěle navržených skriptů. A i Modern Warfare pokračuje ve stejných standartech, jen za předpokladu, že Vám nevadí borci v turbanech. Jednoduché herní zápletky u mě mají přednost, před těmi velkolepými. A mít možnost zahrát si hru, která vypadá jako film - hm, to se nepoštěstí každý den. Herní náplň je sice zajímavá, ale klidně by zvládla i pár další levelů navíc, což by nebylo na škodu, protože dohrát na Hard za nějakých šest hodin, je docela slabé a ve výsledku jediná menší výhrada.

Po dlouhé době mohu ohodnotit hru i s multiplayerem, páč právě u Modern Warfare mám nahranou nějakou stovku hodin a i při online bitvách má hra neuvěřitelné kouzlo znovuhratelnosti a skvělé zábavnosti. Výběr perků je trefa do černého, stejně tak jako mise, převedené z hry jednoho hráče do té multiplayerové podoby. Obě části si zaslouží skoro maximální hodnocení. Bohužel, že to tímhle dílem všechno skvělé skončilo a vznikla z toho tahanice peněz s názvem Call of Duty.

Pro: nová doba, jiná herní doba, jednoduchý příběh, zábavnost ve všech směrech, mulitplayer, perfektně navrhnuté mise

Proti: na hard krátký singleplayer, v multiplayeru jednoduché a v určitých ohledech prkenné,

+13 +15 −2

Darksiders

  • PC 75
Celkem milá komiks-macho rubanice kombinovaná s puzzlama a hopsáním. Graficky už tenhle WoW styl bůhvíjak neuchvátí, i když blbě to taky nevypadá. Souboje jsou radost sama, když kropíte okolí krví, zároveň ale dovedou působit docela repetivně. Většinou jsou ale fajně dávkované mezi hopsáním a puzzlováním, takže to nepředstavuje bůhvíjaký problém. Lahůdkou jsou pak souboje na koni s bossy.

Puzzly nejsou bůhvíjak těžké, samy o sobě mají prakticky jen jedno řešení - přesto jsem se na nich sem tam zaseknul, obvykle proto, že jsem důsledně přehlížel nějakou jejich část, velmi výjimečně pak kvůli náročnosti na koordinaci pohybů o něco méně výjimečněji pak kvůli nepohodám v ovládání. Trochu nepříjemné je, že často puzzly člověk řeší, aniž by věděl, k čemu to vlastně povede - jen prostě není co jiného udělat.

U ovládání a přehlednosti hry bych se vůbec pozastavil jako u největšího problému hry: Postupně získáváte pytel předmětů, které vám dávají nové schopnosti. Na D-padu jsou předvolené čtyři a, no.. je jich prostě trochu víc. V poslední cca čtvrtině hry je v tom už docela zmatek a člověk se nevyhne lezení do inventáře a equipování itemů. Jako by snad byl problém připlácnout pozice na diagonály, nebo to řešit ála AC2 přes radial menu. To, že schopnost daná maskou mizí krátce po tom, co člověk přepne na něco jiného, mě taky trochu irituje. Dál bych mohl zmínit skákání z portálů do výšky, kdy snaha udržet se ve vzduchu pomocí floatování paradoxně vede k tomu, že se nedostanete tam, kam potřebujete. Nebo že jsem si zaboha nemohl koupit víc než jednu léčivou blbost, ačkoliv pokud druhou najdu ve hře, tak mám prostě dvě a hra kvůli tomu nijak nedržkuje. Mód míření pak posouvá zaměřovač a výhled systémem, který jsem zahlédnul tuším na Wii (obraz se posouvá, jen když zaměřovač posunu k okraji), a musím říct že je to systém pěkně na hovno.

Nicméně, nic z toho nedělá ze hry bůhvíjaké peklo a hra za epicky brutálního frajera prostě baví. Hraje se to docela oldskoolově, člověk se tu na dnešní poměry docela nachodí a ani není tak vedený za ručičku, jak bývá dneska zvykem. Herní mechanismy se docela často obměňují, stejně tak prostředí, takže na stereotyp si celkově vzato stěžovat nemůžu. No... a to je asi všechno. Darksiders rozhodně není herní zázrak a má svoje chyby, ale slušně odvedená práce, to zas jo.
+13

Neverwinter Nights 2

  • PC 70
Přes všechny viditelné nedostatky mi původní Neverwinter Nights jednoduše přirostl k srdci a tak jsem se po dlouhé době pustil do jeho pokračování.

• První a velice důležitou stránkou hry jsou dialogy. Oproti nezáživným rozhovorům původního dílu je toto silný odvar. Obsidian se toho ujal opravdu pečlivě. Asi nejvyšším vyvrcholením je pak soud uprostřed hry.
• S tím také souvisí propracovanost charakterů společníků. Občas se připletou do rozhovoru a kupodivu hážou argumenty, každý je docela odlišný a hádky mezi něma jsou někdy vtipné...
• Společníky jde konečně plně ovládat, zadávat jim příkazy, vybavovat věcmi a ovlivňovat jejich vliv k hráči. Což se odráží i na ději.
• Vývoj postavy. Asi největší přednost celé série Neverwinter Nights. Schopností je mnoho, jde je plně využívat a žádné povolání není zanedbané (o jejich praktickém využití níže).
• Obrovské množství kouzel s výbornými animacemi a efekty, viz tady.
• Práce se zvuky a hlasy. Výborně časované, dobře nadabované, bitvy opravdu hlučí.
• Hlavní questy nejsou nijak zvláštní a převratné ale do určité míry pestré. Bonbónkem je pak stavba vlastní citadely (kde ale bohužel záleží víceméně jen na množství financí).
• Závěrečný ,,role playing" a možnosti ovlivnění finálního souboje tady opravdu jsou. A překvapí snad každého.
• Po grafické stránce se značně polepšili. Žádné kostičkové modely a exteriéry jako herní desky.
• Rozhodně u takto HW náročné hry potěší přítomnost hardwarové myši.

∙ Interiéry jsou stereotypní, nulově epické. Ovšem oproti prvnímu dílu mnohem plnější.
∙ Exteriéry jsou v základu stejné. Čtverec, kde je hráč z mapy přesunut na bod A a musí se probojovat k bodu B. Obměňuje se pouze prostředí. Ale najdou si i silné chvilky, třeba souboj s drakem nebo nahánění duchů v dole.
∙ Děj zajímavý je, ale prostředí, ve kterém se odehrává už ani moc ne. Zejména, když se pak ve 2 ze 3 aktů motáte na téměř stejném místě (Letohrad).
∙ Cut scén je velké množství, ale v podstatě jde jen o natočení kamery. Téměř žádné nové animace. Mimika také nic moc.
∙ Interface neboli HUD, ve kterém hráč ovládá celou hru je neskutečně stupidní a necitlivý. Naštěstí to ale řeší modifikace a hru si lze upravit třeba takto.
∙ Truhel s věcmi značně ubylo, ale pořád jich je mnoho a vesměs nic extra zde nenajdete. Obchodníci mají většinou lépe vybavené krámy.
∙ AI. Společníkům sice nějaké volby upravit jdou, ale nejsou příliš dodělané a ne jednou se mi stalo, že někdo z nich jen tak zůstal stát u vchodu do lokace a já ho pak musel individuálně přesouvat za hlavní postavou. Smíchy jsem pak vyprskl, když mi na hlavní postavu během souboje zaútočil paladin ze skupiny. Totiž snažil se vypudit zlo.
∙ Tohle záleží na přístupu hráče, ale nemožnost hrát sólo mi to hodně zjednodušila. Pouze jednu jedinou pasáž mi bylo dovoleno projít sám a v těch chvílích se daly schopnosti postavy opravdu plně využít, dokonce nahrávání bylo nutné.

◦ Opět je tenhle kousek napaden nemocí moderních her. Zjednodušování. Moc dobře si pamatuji, že třeba v Icewind Dale II bylo pro vyvolání mocného démona z nižších sfér (kouzla vysokých úrovní) nutno ochránit se před zlem, nebo si pořádně hlídat negativní účinky některých nepřátel (vysátí úrovně, dovednosti)... Něco podobného tu není třeba řešit a takový klerik je v tomhle směru k ničemu. Stačí si odpočinout nebo vypít lektvar obnovy, kterých se válí všude požehnaně.
◦ Spánek vedle nepřátel (na dohled) není vůbec překážkou. Taktéž na dlažbě ve městech se pohodlně ,,kleká". Další zjednodušenina. V podstatě se dovednosti neobnovují za/na den, ale na souboj.
◦ Zloděj je prakticky k ničemu. Pasti netřeba odstraňovat. Stačí proběhnout a chvíli počkat, postavy jsou nesmrtelné. Veškeré zámky jde rozbít zbraněmi. V truhle se sice objeví rozbitý předmět (BioWare tohle tlačí už od KOTORů), ale z 90% se jedná o zbytečný drahokam.
◦ Nulový ohled povolání na dialogy. Velice komické situace nastaly, když jsem se jak zbožný Kelemvorův klerik dal do řeči s knězem Tyrova chrámu, který mě začal poučovat o božstvech, jako bych byl tupý barbar. V tomhle měl vychytanější náznaky dokonce i NwN1.
◦ Hudba z minulých dílů. Tohle se prostě nesluší.
◦ Optimalizace šílená. HW nároky neúměrně vysoké.
◦ Kamera, ačkoliv plná nastavení, nemožná. Zřejmě největší odrazení pro začátek hraní.

Ovšem základ pro značně vychytanější datadisky Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer a Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir tu je.

Pro: Dialogy | Argumentující společníci | Vývoj postavy

Proti: Špatná optimalizace | Zjednodušování pravidel D&D | Nechutné UI hry

+13

Mravenci

  • PC --
Výborná oddechovka. Svým zaměřením se řadí po bok Hledání min, Solitare nebo Srdce -> hra na odreagování ve volné chvíli.
Při prvním zhlédnutí se může zdát primitivní a nudná, ale když ji hráč začne hrát, zabaví a zítra si ji pustí znovu.
Hráči přichází karty a jimi se snaží zničit soupeřův hrad nebo svůj vystavět do dané výšky. Každé kolo získává suroviny. Podobné hry mají úspěch jako deskové hry (Osadníci z Katanu apod.). Toto je jednodušší verze a proto asi tak chytlavá.
A je to dílo českého programátora.

Obsahuje i multiplayer. Dva hráči na jednom počítači. Buď se tedy neprakticky hráči otáčejí, když hraje soupeř, nebo si koukají do karet.

Pro: Krátká, jednoduchá, barevná, dobrý princip hraní, vhodná k odreagování, zdarma.

Proti: Je to karetní hra, tudíž náhoda má hlavní slovo. Multiplayer má nevýhody.

+13

Zlatý kalich

  • PC 80
Zřejmě nejvydařenejší hra a adventura, která se kdy spojila s Becherovka Game. Doteď nedokážu zapomenout nádherně nasnímanej Karlův most ale i suprovej nápad se kterým tehdá tvůrci přišli. Na amatérskou práci tedy klobouk dolů!

Pro: výborné zapracování Becherovky do příběhu, flashový podklad

Proti: občasné problémy s flashem

+13

BlackSite: Area 51

  • PC 70
Blacksite: Area 51 byla očekávanou hrou která měla překonat svého předchůdce slušnou střílečku Area 51.

Jenže ve vetšině recenzí byla hra zatracována a poslána pod hranici průměrnosti. Opravdu je tak špatná že nestojí za to hrát?

Není vůbec špatná, jen vyšla ve špatnou dobu před Vánocemi kdy byly na trhu pecky typu Crysis, CoD IV či UT 3.

Kdyby vyšla v létě její hodnocení by se pohybovalo na hranici 80%. Začátek je ve velmi oblíbeném Iráku kdy s partou kolegů dáváte zabrat Saddámově gardě až se dostanete do tajné laboratoře kde se poprvé setkáte s mutanty a vetřelci. O pár let později se dostáváte do USA kde probíhají boje s větřelci neznámého původu. Více již k příběhu netřeba dodávat, je více méně průměrný neurazí ale že by vás přikoval k monitoru tak to také nehrozí.

K ruce jsou vám tedy kolegové kteří jsou důležitý v rámci příběhu ale v soubojích vám krk nezachrání. Tato FPS je silně lineární ale s velmi zajímavými překvapivými momenty a adrenalinovou hratelností. Proto lze odpustit tento nedostatek. Arzenál je vesměs standartní od klasické útočné pušky až po experimentální zbraně.

Hlavním tahákem je také grafika která rozhodně dělá čest hře. Použitý engine je ale celkem náročný na hardware, takže slušné PC nutností. Hudbě nelze co vytknout, v přestřelkách slušně dokresluje atmosféru a nekazí dojem ze hry.

Co mělo být také novým prvkem je morálka družstva. Když bojujete a jste aktivní tak tým se chová agresivně a podporuje vás. Pokud hrajete pasivně tak vaši druhové ve zbrani se stáhnou a budou střílet nepřesně, chovat se defenzivně a rozkazy nebudou vykonávat.Zní to velmi zajímavě ale ve hře jsem takový rozdíl rozhodně neviděl od klasických FPS.

Závěrem hra rozhodně stojí za zahrání kvůli slušné atmosféře, několika zajímavým prvkům, netradiční herní prostředí USA. Byl by ješte potřeba betatesting a doladění chyb ale zatracovat tuto hru je krajně nevhodné. Je to slušná nadprůměrná gameska která si hodnocení okolo 70% zaslouží. Jinak v dnešní době je již a příznivější cenu.

Pro: Atmosféra, zbraně, týmová spolupráce, zábavnost

Proti: Kratší herní doba, místy slabší hratelnost.

+13

Hitman 2: Silent Assassin

  • PC 90
Ne první díl, ale až druhý díl jsem si zamiloval. Nevím čím to bylo, ale dodnes na to opravdu hodně rád vzpomínám. A to ve skutečnosti nemám rád stealth akce. Nicméně kdo by si rád nevzpomněl na první mise v Itálii, misi na sněhu v Japonsku, ale především misi na petrohradském náměstí? To se prostě zapomenout nedá a s geniálním přívalem skvostné muziky moskevské filharmonie to ještě umocňuje chvíle, ke kterým jsem se často, a rád vracel. Jak si na Hitmana zvyknete, tak podlehnete a už se z toho nevyvlíknete, tak to prostě je. Mě to ještě překvapilo dvojnásob, protože jsem sám nečekal, že bych něco takového mohl hrát. Mám totiž velký problém udržet levé tlačítko v klidu a kolikrát se mi to ve hře stalo osudným. Pořád jsem si ale atmosféru udržel a to i přesto, že samotný příběh nestál za nic. Jdi, najdi, zabij a tak dále...To až později, v dalších dílech, už to bude zajímavější. Ale během hraní této hry jsem nad tím nepřemýšlel, protože na to byl ještě čas a prostě si užíval pomalé našlapávání v sněhových vločkách.

Pro: soundtrack, struktura misí, celá řada zbraní,

Proti: občas otravně potiché zabíjení, nezajímavý příběh

+13

Grand Theft Auto

  • PC 90
Existují hry, u kterých jsem si bohatě vystačil s demem a tím je právě GTA. Na druhou stranu jsem rád za to, že jsem mohl okusit i plnou hru. Vždyť GTA je, pro mě, a věřím, že nejen pro mě, hrou revoluční. Zvláštní, že jsem nedávno v časopisu Score četl, jak vzpomínali na to, co tehdá napsali a právě Grand Theft Auto trošičku hodili do průměru, ne hodnocením, ale spíše zájmem hru prosadit u veřejnosti. Já si zase pro změnu pamatuju, jak jsme demo tehdá všichni pařili. Všichni ho chtěli a všichni se ho nemohli nabažit. Ukrást si Lambo a rozrasit ten chodník se tenkrát prostě muselo.

Pro: evoluce násilí ve hrách, pohled shora, ohromné město - nepřeberné množství možností

Proti: demo mělo délku jen 300 vteřin :-(

+13

Commandos 3: Destination Berlin

  • PC 90
Ve svých 13ti letech jsem se stal součástí první vyhrané soutěže tehdá ještě na stránkách Cenegy. Výsledkem této soutěže mi přišla plná hra právě Commandos 3. Do té doby jsem se k této sérii příliš nepřibližoval. Už ani nevím proč. Možná právě kvůli jedničce, která byla snad jednou z nejtěžších her, co jsem absolvoval. Nakonec jsem ale nainstaloval, šťastný, že jsem hru vyhrál, a ponořil se do naprosto odzbrojujícího příběhu čety masérů, kteří by se s přehledem vyrovnali i partě Slye z Expendables. Doteď nezapomenu na ty hodiny hraní, pitvání herního okolí a dumání nad tím, co, kam a jak udělat, abych se dostal do cíle. Úkol to nebyl snadný, ale právě od této chvíle jsem si zamiloval podobné hry. A drží mě to dodnes.

Pro: 3D grafika není vůbec marná, atmosféra války na max, různorodé a hlavně nezapomenutelné mise

Proti: obtížnost (i když jsem pak zjistil, že trojka je nejlehčí z celé série)

+13

Real Madrid: The Game

  • PC 35
Soused na mě onehdá zaklepal s tím, že se mu na harddisku válí kvalita. Kvalita v podobě hry Real Madrid The Game, o které si na první pohled myslel, že bude nářez. Byla tu možnost si vytvořit fotbalovou legendu a odehrát s ní celý život právě za Real a zbytek nám v tu chvíli byl volnej. Jsme totiž oba tak trošku fotbalem retardovaní. Takže jsem se okamžitě oblík, skočil pro PETku píva a razil k němu s tím, že si pekelně zapaříme.
Při vstupu do jeho stavení jsem z povzdálí viděl úvodní intro, které vypadalo šíleně. Na první pohled se to dalo skousnout oproti tomu, co teprve mělo přijít. Na rychlo jsme si v jednoduchém editoru vytvořili nejšílenější lidskou trosku, která hraje fotbal a směle jsme se rozjeli. Ponejprvá to vypadalo úžasně. Zadoufali jsme, že by tohle mohl být konečně vysněný simulátor fotbalisty. Začátek hry je vlastně velká mapa Madridu, kde byla možnost vstoupit do Rambodílny (fitka), aukční síně, za managerem klubu, na tréninkové hřiště, do vlastního bytu a bůhví kam ještě. Všecko jsme nevyzkoušeli a rozhodně nelitujeme.
Hra nás tedy zavedla nejdříve do fitka, kde jsme se kompletně zničili. Další den následovalo tréninkové hřiště a nakonec samotný zápas. Za B tým jsme odehráli pár zápasů. Abych popsal zápas samotný. Hráč hrál jen ve chvíli, kdy se dostal k míči. Buď bylo třeba mocně mačkat šipky abych zablokoval útoku protihráče nebo jsem si nabíhal na šance. Vypadalo to hezky, ale po čase jsme šíleli z toho, když Vám míče nahrával stále stejný hráč a rohy kopal stále stejný holohlavý černoch, na kterého jsem mimochodem nedokázal zapomenout, protože kopal rohy i při tréninku (áčka i béčka), prostě pořád. Takže na skutečné jméno jsme také nedokázali přijít. Vývojáři si to skutečně zjednodušili nejlépe, jak to šlo.
Tady se musím pochlubit, že jsme překonali i SCORE jelikož po dvou hodinách hraní jsem se skutečně dostal do A týmu, kde jsem si už nezahrál vůbec. Sám, protože kamarád už úsilím odpad. Bylo potřeba trénovat a zlepšovat zkušenosti a já měl pocit, že stále se opakující postup mě dokonale zničí. Plus musím přičíst vinu pivu, které jsem původně ke kamarádovi přinesl. Po asi hodině a půl hraní jsem si v A týmu zahrál tak 5 minut, z toho jsem měl jedinou šanci, kterou jsem…nedal. Byl to hezký pocit, ale následovalo smazání a já jsem odcházel s tím, že tuhle hru už v životě nechci vidět.

Otázka je, zdali je snaha na místě. Hlavně to je propagační hra na fotbalový klub. Jenže když dokážou za fotbalisty utratit miliardy, tak proč by do vývoje hry nemohli dát o pár euráků víc?

Pro: počáteční oblouzení a ošálení, snaha o simulátor fotbalisty, nízké HW nároky

Proti: grafika, příšerná stereotypnost, stejní hráči, šílená muzika (v tělocvičně)

+13

Tron 2.0

  • PC 85
Tak jsem Tron2 po letech konečně dohrál až do konce a musím říct, takové střílečky už se nedělají.

Grafické zpracování i na dnešní dobu hodně zajímavé. Dobře zvládnuté je i to, že ačkoliv vypadá většinu času stejně (barevné ohraničení, černá/průhledná výplň) akorát barva se mění, vždycky sem z něj měl jiný pocit. Jinak vypadá vnitřek koše a jinak vnitřek PDA.
Hra je z větší části povedená střílečka a z menší nepovedená závodní hra. Sem tam samozřejmě nějaký puzzle. Hledání klíčů (bitů) se také hojně vyskytuje. A základ každé střílečky jsou zbraně, kterých se tu vyskytuje skutečně mnoho. Velmi zajímavě vypadají, každá má jiný účinek, ale... Všechny žerou šílené množství energie, která se dá využít lépe. Takže jsem většinu času používal pouze disk, sniperku (LOL) na vzdálenější cíle a jednu misi povinně dva blesko-klacky. Zmíněná energie se dá využít na stahování věcí do inventáře. Ten se mění pokaždé, když zavítáte do jiného systému, takže je z něj taková milá minihra.
Chválím některé velmi povedené úrovně. Na chvíle, strávené v "Internet City" nebo nastavováním monumentálního firewallu, se jen tak nezapomíná. Úrovně jsou i dost různorodé, takže jednou jste v zavirovaném počítači, vědeckém serveru, jedete packetama sítí,... Naopak nepochválím jízdu na motorkách, to se mi zdálo jako zbytečný opruz a ani misi v PDA, kde se úplně zbytečně běhalo.
Hru si mnohem víc užijou lidé, kteří počítačům, a jejich vnitřku, rozumí. Ne, vážně. Je to úplně jiný pocit, když rozumíte tomu, že střílíte po týpkovi s názvem spamfilter.exe anebo viru jménem :):):):):) . Nezasmějete se u hlášek typu "Drive C forever!" anebo "Stop executing escape routine!" A takovéhleho humoru je ve hře opravdu hodně.

Pro: oldschool FPS, zajímavý design zbaní, různorodost úrovní + jejich zpracování, humor, příběh

Proti: motorky, nevyužité zbraně, pár špatných částí

+13

Borderlands

  • PC 90
Hra Borderlands se mi naprosto parádně trefila do vkusu. Mám totiž rád wasteland atmosféru, RPG a ani střílečky mi nejsou cizí. A už samotné označení Borderlands jako RPS (role playing shooter) hru dost vystihuje a naznačuje, že by to mohlo být něco pro mě. Ve výsledku se nejedná o nic jiného než RPG křížené s FPS, kde FPS výrazně převládá. A imho to není vůbec na škodu.

Moc fajn je, že Borderlands se ani nesnaží předstírat, že by se mělo jednat o nějaký propracovaný příběhový epos. Je tu prostě jakýsi příběh (ne vyloženě špatný) zasazený do pro mě naprosto úžasného post-apo/wasteland/comics světa Pandora, který je vyplněn velikým množstvím střílení, ještě větší spoustou různých kvérů, několika boss fighty a hlavně parádní hratelností. Pandora je veliká a perfektně zpracovaná: všude jsou odpadky, rozbité stroje, špína, trosky, sem tam větrná elektrárna, parádní výhledy do pouště, ... Tohle vše podtrhuje výborně zvolená cell shaded grafika, která možná nemá na dnešní poměry všechny možné i nemožné vychytávky, ale hře sedne jako pr*el na hrnec. Celková stylizace je zkrátka perfektní. Dokonce až tak, že na mě místy (v kombinaci s perfektní hudbou) úplně dýchala atmosféra starého Fallout světa.

Samotná herní náplň není nikterak objevná. Většina questů je podle klasické šablony dojeď / zabij / přines, ale to mi vůbec nevadilo. Chápu, že pro leckoho je to málo, ale já si pobyt na Pandoře při hledání Vaultu víc než dobře užil. Ať už se jednalo o běhání po svých, střílení všeho možného nebo popojíždění v buggyně obohacené o přejíždění nepřátel, takřka neustále jsem se bavil. Občas bylo sice trochu otravné dostat se z bodu A do bodu B, ale ve hře jsou naštěstí quick-travel terminály, se kterými si ušetříte několik loadingů a kupu běhání.

Celkově vzato jsou Borderlands velice dobrou hrou. Pokud máte rádi akční RPG a/nebo střílečky a nehledáte intelektuální RPG se sáhodlouhými rozhovory ani brutální řezničinu ve stylu Serious Sam, kde se prst sundává ze spouště jen při loadingu, mohli byste být nadšení stejně jako já.

Pro: grafika, design a stylizace, hudba, hratelnost

Proti: místy krapet zdlouhavé, sem tam bug

+13 +14 −1

Painkiller

  • PC 85
Painkiller mi učaroval už když vyšel, ale počkal jsem na jeho zlevnění a v roce 2005 jej koupil. Demo se jevilo bezproblémově, jak z hlediska zábavy a funkčnosti, zatímco plná nešla vůbec spustit! Mé peníze za ni tehdy přitom byly vyhozeny dvakrát, nezbývalo tedy než to vzdát. Uplynulo dalších pár let a shodou okolností světlo světa spatřila edice Painkiller Universe, jenž nezůstala ladem a našla své využití hned po zakoupení a nainstalování koncem září. Kdy tato série zahrnovala celkem už čtveřici dílů a má očekávání z ní proto byla poměrně velká. O čemž svědčí i bezpočet hodin mnou v očistci následně strávených.

Třebaže šlo o tu nejtypičtěji pojatou střílečku, k níž bych mohl zopakovat to samé z mého předešlého komentáře. S tím rozdílem, že bych tentokráte vyzdvihl i autentickou fyziku, líbivou grafiku a motivaci hráče k opětovnému hraní již prošlých úrovní. Díky hledání a sbírání všemožných předmětů, následně oceněných formou získávání zlatých a stříbrných tarotových karet. Propůjčující hlavnímu hrdinovi Danielu Garnerovi řadu schopností, usnadňujících a zpříjemňujících mu souboje s nepřáteli a hlavně bossy. Ti představovali kapitolu sami pro sebe a každý souboj s nimi tak nepostrádal velkolepost, a nutil k přemýšlení jak je sejmout.

Samotný pocit ze soubojů byl výborný. Jelikož brutalita a používání Painkilleru na několik způsobů, poskytovalo tu nejzábavnější kratochvíli při zneškodňování běžných nepřátel. Za neustávající mely a velkého houfu všelijakých kreatur se nesčetněkrát osvědčil i hozený granát, zkombinovaný střelbou do výbušných sudů. Opravdu radost, na ta jatka pohledět. Využití pochopitelně našly i další zbraně, např. sekundární zmrazovací mód u brokovnice nebo raketomet. Za skvělý nápad považuji různá omezení v té a té úrovni, nesebrat žádnou duši, najít všechny tajné lokace anebo použít jen kolíkomet v primárním módu a podobně. Právě i z těchto činností pramenily ony karty. Z obtížně dosažitelných secretů mou trpělivost nejvíce poškádlily ty, jež vývojáři umístili na různé úzké římsy a výčnělky, k nimž nevedla jiná cesta, než obtížně proveditelnými skoky, doskoky a výskoky. Hojně se vyskytujících v úrovních Hrad, Sněžný most a Vodní město.

Menu s tarot kartami, přístupné před začátkem dané úrovně či z autosave pozice, krom checkpointů, představovalo jedinou možnost si získané karty dosadit do slotů, nechyběl-li k nim dostatek peněz. A zároveň tyto karty usnadňovaly postup při navštívení řady předešlých úrovní, buď za účelem zlikvidování bosse v daném limitu nebo zjednodušení libovolné šarvátky s protivníky v obtížných úsecích. „Je docela rozdíl mezi ukládáním po zabití pár potvor a spoléháním jen na checkpointy, po zneškodnění mnoha desítek nepřátel“. Nejen tady dočasně nabité schopnosti ústředního hrdiny prokazovaly svůj um a záleželo na mně, jaké mu dosadím. Zda Replenish, Mercy, Rage, Iron Will, Time Bonus, popř. kterékoli jiné. Při tomto vracení se, v rozehrané kampani zpět, nebylo od věci si pečlivě hlídat dosažený postup ve hře, ať už peníze, karty a save pozice. Zejména z důvodu mírné nepřehlednosti SaveLoad menu. Takže při několikerém dokončení levelu a obdržení další karty, jsem se vždy přes herní menu s taroty a úrovňovým kolem vracel k posledně odemčené úrovni, načetl ji a uložil přes quick save. Tím došlo k uložení dosavadního postupu ve hře spolu s počtem získaných financí a karet.

Pro zkušené pařany měla tato polská FPS i jednu specialitku, pár úrovní zamčených a přístupných jen na poslední dvě obtížnosti Nightmare a Trauma. Já jel nejdříve na Insomnii a projevil zpočátku údiv, když mi dvě úrovně z celé kampaně zůstaly skryty. A od různých obtížností se odvíjel i vývoj hry. O spoilery se nebojte. Ale je třeba říct, že mě ty možnosti zaujaly a já si poté předsevzal hru dohrát také na čtvrtou, a nikoli jen druhou obtížnost. Dodám, že prostřílet se k druhému outru, na obtížnost Trauma, nepředstavovalo až takový problém a potíže se dostavily jen minimálně. Nejdříve v levelu Millitary Base, venku na letišti mezi hangáry a později ve Forestu, který suverénně vedl v nervy drásající challenge. I tak ale naštěstí stálo druhé dohrání za to. Zvláště po tom, co se Painkiller ukázal být ještě atmosféričtější řežbou, než předtím.
+13 +14 −1

The Godfather

  • PC 60
Po přečtení předchozích komentářů jsem do herního Kmotra moc nadějí nevkládal a nakonec z toho vyšla mírně nadprůměrná hra, dá se říci podle očekávání.

Na začátku mě překvapil systém tvoření postavy, i když jsem o něm věděl, takhle detailně zpracovaný jsem si ho nepředstavoval (můžete si třeba dát kamkoli na obličej jizvu). Následuje pouze 21 vcelku jednoduchých misí, které se snaží držet předlohy, ale většinou se jim to moc nedaří. Určitě musím vyzdvihnout dabing i vzhled většiny hlavních postav, který je věrný filmovému vzoru.

Mimo hlavních misí zde vydíráte obchodníky, kteří vám pak platí výpalné za ochranu a v některých obchodech se nacházejí i skryté černé obchody, kde dostanete podíl na zisku. Největší měsíční příjem vám ale plyne ze zabraných skladišť ostatních mafiánských rodin, které se ale nejhůře dobývají. Jednorázově si jde přivydělat i přepadením transportu nebo vykradením nějaké té banky, což mě hodně bavilo, ale bylo to, stejně jako všechny předešlé činnosti, čím dál tím více stereotypní. Interiéry všech budov se hodně opakují, čímž v EA sice došlo k úspoře času a peněz, ale na kvalitě to nikterak nepřidalo.

Samostatnou kapitolou jsou pak jízdní vlastnosti aut, kterých je zde všeho všudy pět a liší se jen rychlostí každého z nich a každý hráč jistě uzná, že je to proklatě málo.

Pro: editor postav, dabing a vzhled většiny postav, vykrádání bank

Proti: pouze 21 misí, stereotypnost vedlejších činností, jízdní vlastnosti aut

+13