Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Titanfall

  • PC 70
Titanfall je nejlepší střílečka za několik posledních let.....vážně, nekecám, Respawn/ex-Infinity Ward odvedli skvělou práci. Matně si vybavuji, kdy mě naposledy tolik bavilo střílet do tupých botů, robotů a živých koko.....hráčů. Kombinace hyper parkouru, chytrého level designu a řízné akce tu funguje parádně. Pohyb po mapě je zcela dynamický a přístupný (překvapilo mě, jak rychle jsem si tento atribut osvojil). Nikdy a nikde nejste v bezpečí. Hra vás motivuje k neustálému pohybu díky chytře postaveným herním modům, což velice efektivně redukuje počet hnid dřepících někde v rohu (tato individua jsou též herní komunitě známá jako "Kempeři")

Hra za titána je koncepčně zcela odlišná, tudíž vyžaduje jiný přístup, než k souboji pěšímu, což není nic překvapujícího, jenže balanc mezi scifi pěšákem a TITÁNEM je též velice fajn. Jste sice ve velkém robotovy s raketometem, ale nejste bůh, naopak. Upínáte na sebe pozornost a nebezpečí opět čeká všude. Ve správných rukách se však může z tohoto mazlíka stát opravdová šrotující mašinka (nevím, jak je to možný, ale kill ratio titán vs titán jsem měl vždy velice pozitivní, což už se nedá říct o mě, jakožto pěšákovi) je paráda když se vám podaří silně poškodit dva nepřátelské titány,kulometem, raketometem či jejich vlastní municí, nakonec vlítnout mezi ně, katapultovat se a sledovat z výšky krásný, atomový hříbek.... EPIC.

Do toho si připočtěte povedené animace, pěknou a nenáročnou grafiku a máte zaděláno na střílečku roku......bohužel tu je však markatní nedostatek věci, které se říká obsah.
Žádná kampaň typu Modern Warfare, která by této hře přilnula jako trenky na zadek za deštivého dne. Málo map, málo zbraní, málo všeho. No, ani nemrknete a máte tu ošklivý jev, jenž nechce žádný pařan zažít.........STEREOTYP. Jo, to je důvod proč jsem u toho nevydržel více jak 30h, jelikož opakování těch samých map pořád, pořád a pořád dokola není asi zcela ten správný způsob, jak vás u hry udržet. At je forma hry sebelepší nemůže onen nedostatek rozmanitosti nahradit. Doufám, že to Respawn a EA napravěj v sequelu, jelikož podle mě pan Zampella a spol. opět dokázali, kdo tady v dnešních moderních časech umí dělat FPS.

Pro: Úžasná dynamika bojiště a pohyb po mapách, návyková hratelnost, odladěnost modů, class a Titánů, grafika, animace.

Proti: velice málo obsahu (!!), po čase stereotyp, zabírá gigantické množství místa na disku.

+13

Counter-Strike

  • PC 90
Minuta ubíhá za minutou a v duchu mě deptá, že na zítřejší zkoušku toho moc neumím. Ano chtěl jsem se učit, ale nemůžu. Vlastně lžu sám sobě, můžu se jít učit, úplně jednoduše si sednout ke stolu a otevřít skripta, ale nechci. Měl jsem v plánu už několikrát vstát a odejít. To si říkám i nyní, ale další načítající mapa mě opět přesvědčí o opaku...

Takto bych asi mohl zhodnotit svůj postoj k této hře. Hře u které na začátku jen bezmocně umíráte, protože zkrátka neznáte mapy, neznáte kvality jednotlivých zbraní, neznáte vůbec nic.
A pak přichází ten pocit, kdy se vám konečně podaří přežít, kdy konečně začnete získávat nějaký "skill". Neustále to nadšení roste, protože s každým dalším odehraným kolem se zlepšujete. Postupujete efektivněji a chcete jenom postřílet co nejvíce nepřátel.

A pak příjde ta "Nirvana", kdy si hráč pohrává pouze se sniperkami a žije pro ten pocit, kdy jde jen o jeden rychlý pohyb a jednu dokonalou střelu...

Zkrátka extrémní žrout času, který vás lehce pohltí a definuje.

90%

Pro: Velice pohlcující

Proti: Šílený žrout času. Žalostná AI v single-player modech

+13

Fallout: New Vegas

  • PC 95
Tato hra je pro mne kultovní klasikou. Dohrál jsem ji už několikrát (včetně všech DLC), a pokaždé jsem se nemohl odtrhnout, a pokaždé hra měla jiný průběh příběhu. To je skoro k neuvěření, a nevím, kolikrát bych ji musel hrát, abych odkryl každou možnost, rozhovor, konec, předměty, množství textů, postav, nepřátel, dělení zkušeností, perků...

Postapokaliptická atmosféra dýchne už od začátku, grafika sice začíná mít pár křížků, ale stále se na ní dobře dívá. Zvukový doprovod hru parádně podbarvuje.

Někomu vadí, že tento díl i s předchozí trojkou je ve 3D a pohledu z vlastní osoby (lze i ze zad), mne naopak tento přístup dopomohl se vžít do hry a užít si každý moment, a i mi víc vyhovuje real-time systém souboje (s malou berličkou ve VATS). Tím nechci znevažovat 1 a 2 díl, které jsou kultovní, nicméně právě v těchto dílech mi někdy tahový systém souboje připravil perné (a vzteklé) chvilky. Především, když jsem při rychlém přesunu narazil na trable a neměl zrovna dost stimpaků a munice na souboj.

Každopádně herní příběh chytne, a díky variabilitě si jej každý může poohnout dle svých představ. Můžete být hodní, zlí, sympatizovat s tou či onou frakcí, či některou vlastnoručně vyhladit (nebo si vypomůžete, třeba Heliosem 1 ;-) ). Dává to prostor k ohromnému množství kombinací a variant hry. Ani báječný Skyrim se Falloutu nemůže rovnat, tam je příběh mnohem lineárnější.

DLC jen zmíním, ale jsou prakticky přímo hrou ve hře, skoro se netýkají hlavní linie, zavedou do úplně nové lokace a představí postavy nezávislé na původním příběhu. Ale rozhodně je nedoporučuji hrát ze začátku, jsou obtížnější.

Každopádně kdo tuto hru ještě nehrál a nemá odpor k RPG, tohle musí zkusit. O Falloutu by se dalo psát dlouho, ale nebudu dlouho prudit. :-)

Zápory: grafika už ani ve své době nebyla dokonalá, a zastarává každým rokem (tím nechci říct, že je špatná, ale existují více grafické lahůdky - ty ale zase nemají na herní prožitek), hlavně mi vadí třeba prolínání postav a předmětů. Občas se ve hře objevují bugy, někdy nelze ve hře pokračovat, protože zásadní postava/lokace se sekne a nedá se s tím nic dělat, člověk se musí vrátit zpět a doufat. Také mne upřímně hra docela často padá, a to na vícero počítačích co jsem měl. Nevím proč, možná je to tím, že hraju na noteboocích.

Ty výtky jsou ale jen drobné, mám jen jednu velkou - chybí mi další díl v tomto duchu :-)

Pro: Příběh, variabilita herního stylu, rozsáhlost, atmosféra, anglický dabing, množství zbraní a postav.

Proti: Grafika (lehce), bugy, pády hry.

+13

Silent Hill: Alchemilla

  • PC --
Svěžest pohledu první osoby v Silent Hillu... Wow. Jenže prostředí je příliš statické, nemožnost plynule otevírat ty hromady dveří dost narušuje příjemnost průchodu interiéry a fakt, že se ve hře neobjevují žádní nepřátelé, srazil napětí na kolena.

Díky skoro nulové interakci jsou hádanky zbytečně nahuštěny a příkladem nevhodného provedení je poslední "puzzle" z nemocnice (bez spoileru) - je potřeba umístit čtyři tarotové karty na dveře výtahu. Karty najdu při průchodu místnostmi, kde jsou taky umístěny naprosto zbytečné nápovědy. Zbytečné proto, že vložení karet hra provede sama, po mě se vyžaduje je pouze sebrat. Problém je, že všechny "nápovědy" je potřeba si separátně pročíst kliknutím na ně, nestačí si je přečíst pouze in-game pohledem (což mě překvapilo, když jsou krásně čitelné). Člověk pak zoufale běhá a nechápe, co udělal špatně a proč mu hra nedovolí pokračovat...

Následná krátká procházka ulicemi Silent Hillu už mě nedokázala přesvědčit o kvalitách tohoto modu a já jej ukládám k ledu. A opět a zase musím doporučit naprosto geniální Grey.
+13

Diablo

  • PC 80
Diablo je dobrá RPG hra, ale ne jenom ledajaká. Já jsem jí původně ani hrát už nechtěl, ale protože má strašně dobré ohlasy, tak jsem nemohl odolat.

Příběh hry je sice zajímavý, ale rozhodně to není její hlavní tahoun. Hlavní pozitivum Diabla je parádní atmosféra. Cestou dungeonem potkáte hromadu démonů, kterými se musíte probít, než se dostanete k samotnému pánovi pekel. Pro mě osobně bylo toto probíjení dost náročné hlavně z toho důvodu, že jsem musel klikat myší. Možnost držení levého tlačítka myši zkrátka nebyla.

Přiznám se, že jsem až teprve v průběhu hraní zjistil, že se questy náhodně generují, respektive se z určité skupiny questů vyberou jenom některé náhodně vybrané. Také mě dost překvapilo zjištění, že se celá hra odehrává pouze v jednom městě. Sice mi to nevadilo, ale od RPG bych spíš čekal vícero prostředí, NPC postav atd.

Můj celkový dojem z Diabla je dobrý. Ale abych řekl pravdu, tak jsem si po skončení hry oddechnul, že už je to za mnou. Dalo mi to opravdu hodně zabrat, než se mi hru podařilo dohrát.
+13 +14 −1

Resident Evil

  • PS4 60
Pro začátek napíšu jasně: Resident Evil HD splnil vše, co sliboval. V některých případech bohužel.

Remaster remaku původní PSX verze (uf!) technicky nemá žádný větší problém. Možnost přepínání poměru stran i starého a nového způsobu ovládání potěší nováčky i staromilce. Graficky sice některá místa (jeskyně) zaostávají, ovšem postavy jsou parádní a plné detailů, vezmete-li v potaz, že se jedná o hru z roku 2002. Jediný větší problém jsem měl během přepínání statických pohledů kamer, kdy při používání moderního ovládání nikdy nevíte, jakým směrem hrdin(k)a vlastně posléze vykročí.

Pokud jste nehráli GC předělávku a znáte pouze PSX originál, pak se jistě dočkáte několika příjemných překvapení. Nové lokace, nepřátelé, pozměněné puzzly a upravený příběh, který teď zapadá mnohem smysluplněji do série. Dialogy už nejsou vtipně špatné, ale jen špatné a dabing také ničím neoslní.

Bohužel tu zůstávají neduhy z předchozích vydání. Střílet budete většinou poslepu, beden pro výměnu věcí v inventáře je poskrovnu a omezený počet uložení už ve hrách také dávno nemá své místo.

Resident Evil HD bych tak zhodnotil jako sympatický, i když možná trochu zbytečný, pokus jak se zavděčit fanouškům "skutečných" Residentů.
+13 +15 −2

Alan Wake's American Nightmare

  • PC 60
Líbilo se mi brakové a trochu humorné zasazení hry. Vítejte v Night Springs! Alan to rozhodně nemá lehké. Jeho realita s ním lomcuje co to dá. Je to běh na dlouhou trať. Vypadá, že je s tím ale smířený. Všechno už bere s takovým nadhledem a klidem. Vypadá to, že i zapracoval na fyzické kondici. Temnota se ale taky vyvíjí. Potká tu spoustu nových nepřátel. Až jsem si říkal, že už tu mohli být klidně dřív.

Dostane k tomu i nové kanóny. Nutno podotknout, že většina z nich je hodně zábavná. Na noční můru je to obtížné asi jako původní hra na normal. Takže žádný stres. Skoro zmizel i respawn nepřátel. Grafika je hezčí a plynulejší. Po technické stránce je to dotažené k dokonalosti. I na všechny NPC je pěkný pohled. Všechno jsou to pohledné ženy.

Bohužel samotný rozsah hry je hodně ošmelený. Pouhé 3 lokace. Na takhle malou rozlehlost mi přišla hra nějak dlouhá. Ke konci už se dostavoval trochu stereotyp. Příběh je po vzoru pořádného béčka pěkně předvídatelný. Nijak mě netáhl. Proto mi hra přišla trochu natahovaná. Arkádový režim jsem si sice zkusil, ale nějak mě nechytl. Střílení bylo dost a dost už v příběhu. Záporák mohl být taky větší výzvou, na to jak machroval.

odehráno: 7 hodin
achievementy: 6/12

Pro: nové zbraně a monstra, zasazení děje, vylepšená grafika, hudba a ozvučení

Proti: jen 3 lokace! v příběhu

+13

The Room

  • PC 85
Na The Room jsem se těšil velice dlouho - a oprávněně. Ve své třídě puzzle her je to velice podařená hra, kterou tvůrci umožnili si zahrát i na telefonech (i když ne zrovna na všech).

Vše se točí vždy kolem jednoho objektu, puzzly nejsou nikterak těžké a nevyřešitelné, naopak příjemně mechanicky zpracované. Ovšem co mě opravdu pobavilo, byla nápověda. Ve chvíli, kdy máte v inventáři item, pro který se snažíte najít uplatnění a první nápověda Vám řekne "podívejte se na item v inventáři" a druhá nápověda "věc v inventáři někam pasuje" Vám prostě nepomůže.

Postupem času a vyřešených puzzlů se vám otevírají objekty před Vámi a na můj vkus to nabere takových otáček, které podle mě do hry mechanických puzzů, která se na první pohled tváří velmi realisticky, prostě nepatří.

Tak či onak, celkově má hra velmi kouzelný nádech a dokáže zaujmout, že mnohé může překvapit, že po poměrně krátké době je již konec.

+13

Fallout 3

  • PC 95
Hlavný príbeh Fallout 3 je prirodzenejší ako ten z New Vegas o akomsi podivnom žetóne, ale určite slabší ako vo Fallout 2. Ako to vidím ja:

Po tom, čo zabijem otca mojej najlepšej kamarátke, opustím svoj Vault pod zámienkou hľadania vlastného otca, ktorý sa vybral zachrániť ľudstvo vyčistením zdrojov pitnej vody. Keďže cieľ tejto jeho zvláštnej snahy nepovažujem za dôležitý, zaujímavejšie pre mňa bolo len tak sa motať po pustatine a objavovať nové lokácie, ktoré ponúkajú viacero zábavných skrytých questov (napr. v Andale) a vedľajších questov (vampíri v Arefu, paničky v Tenpennyho věži - tých čo sa dalo som vďaka silnej dovednosti řeč z veže vyštval, potom som zabil ghulov a aj Tenpennyho; ale najmä quest v Oáze plnej zelených hájkov - top miesto celej hry! Harolda, jediného užitočného človeka v hre, ak nepočítam seba, som nechal rásť a siať život). Regulátorom v ich supertajne skrytom a zabezpečenom velíne (vtip) som predával prsty po desiatkach. Bolo by ich aj viac, ale s dovednostmi Těžké zbraně 100 (+) a perkami Lepší kritický zásah, Krvavý masakr, Šikovnost, je niekedy zvyšky tela obete nemožné nájsť. Môj ďalší obľúbený perk je Přítel zvířat, avšak ten má aj muchy, napríklad keď sprevádzam otrokov k Pamätníku a zaútočia na nich divoké psy. Trhalo mi srdce strieľať ich viac ako strieľať drzé deti v Little Lamplight. Robím si srandu, tým deťom som neskrivil vlások, opravovali mi lacno zbrane.

Väčšinou sa vôbec nezaoberám tým, či ma nejaké NPC v hre označí za zápornú alebo kladnú postavu. Veci riešim svojim šarmom, reč a charizma je to prvé, na čo si prispievam. Nepožívam alkohol, neberiem drogy, ale to sú jedny z mála vecí, ktoré robím inak ako v reály. Hrám podľa svojho vlastného zváženia situácie, som prirodzený hrdina/hrdinka. Ani Megatunu som nevyhodil do vzduchu. Keď má človek dostatok prostriedkov, nie je dôvod uchyľovať sa k extrémnym činom, veď s perkom Kanibal sa jedlo okolo vás len tak hemží. Energiu si môžem dopĺňať napríklad aj pitím zelenohnedej vody z hajzlovej misy dvesto rokov nečistených staničných záchodov. Žiadne zábrany. Zatiaľ, čo otecko James čistil vodu, aby zachránil ľudstvo a iste si pri tom pohmkával tie svoje obľúbené citáty z Biblie, ja som hľadal prostitútky, tešil sa z poznávania sveta a jedol deti, držiac sa podnetných rád z obrazovky pri načítavaní "Když nechceš, aby ti nepřítel utekl, zlam mu nohy".

Chuť mi do toho pridávala skvelá atmosféra sveta, v ktorom už neplatia žiadne pravidlá. Najlepšiu postapo atmosféru má predmestie - Chryslus, Takoma a tak, proste okolie centra, no skutočnú silu v pozitívnom slova zmysle predstavuje pohľad na Biely dom. Blúdenie v labyrintoch kanálov, podzemných chodieb a jaskýň síce dokáže vyčerpávajúco zmiasť orientačný zmysel, no atmosféru príbehu hry umocňujú práve aj tie zápisy v niektorých termináloch, napríklad tie vo Vaulte 87, oplatí sa to čítať. Presným opakom sú zbytočné, až nezmyselné lokácie, ako Girdershade. To je tá osadka, kde býva závisláčka na Nuka-Cole Quantum a jej sused Ronald, s ktorým som sa mohol vďaka perku Černá vdova dohodnúť na trojke, keď nájde v Pustatine nejaké Coly, no už sa nevrátil. V podstate sa nečudujem, keď okolo behajú párači, medvedíky yao guai a vojaci Enklávy a oni tam nemajú ani bránu, je to jedna z dier hry. Neuspel som ani u Hořkopívy v Big Towne, to mi bolo ľúto, vo Vegase je aspoň Joana, ale tu nič (Novu nepočítam).

Inak, dier je v hre viac. Keď z mŕtvoly nájazdníčky zvlečiem ľahkú zbroj, pod ktorou evidentne nič nemá (Nájezdnická zbroj s bodlinami), a ona má zrazu na sebe tielko, preto nesmú chýbať nejaké tie základné užitočné mody na vylepšenie, ako Breeze's FO3 Males, Dimonized Type3, KillableKidsOptional. Alebo, v Podsvětí som pomocou mezmetronu nechal zabiť Ahzrukha. Zastrelil ho sám Charon. Potom prídem za Charonom a on ma odbije "Promluv si s Ahzrukhem". Tak, to boli posledné Charonove slová. Nevadí, ako parťáka som získal paladina Crossa. Alebo paladinku, ja ani neviem, je to nejaká transka, musel som jej obliecť energohelmu aby som sa na ňu nemusel pozerať. Samozrejme, na prvom mieste je u mňa vždy môj verný spoločník Dogmeat alias Žeryk.

Veľmi vítaná je absencia respawnu predmetov, čo umožňuje odložiť si zbraň, muníciu a čokoľvek hoc aj v kapse mŕtveho dieťaťa a tá vec tam proste bude hocikedy. Alebo sa vrátiť k mŕtvole, u ktorej som si pamätal, že má niečo, čo potrebujem, a ono to tam bude. Toto je v porovnaní s inými hrami, kde všetko mizne, obrovské plus. Na druhej strane, najväčším failom hry je robot Liberty Prime, sťa symbol manifestácie sily USA. Pritom, pri jeho finálnom (a jedinom) ťažení by boli účinnejší piati rytieri s raketometom, traja s "tlusťochom", alebo jeden wastelander ako ja.

Fallout je v podstate niečo ako simulátor budúcnosti. Následky choroby s názvom civilizácia sú vykreslené pomerne realisticky, pohľad na spustošenú krajinu pôsobia celkom depresívne (aj vďaka nepretržitej postapo ambient hudby ktorá psychologicky udiera na podvedomie človeka), aj keď vízia ľudských stád v znesiteľnejších počtoch sa mi neprieči. Hlavný príbeh naberie na obrátkach až po dokončení simulátora vo Vaulte 112 - keď sa ocitnem v spomínanom Vaulte 87 a potom sa budem prebojovávať po boku Bratstva k Čističke. Keby som Čističku nastavil tak, aby pitná voda tiekla do húb jedincom druhu, ktorý zničil vlastnú planétu, bol by som psychopat. Škoda, že v Čističke nezadať kód (spôsobiť výbuch) nemôžem, ak chcem hrať Broken Steel, a tak som dal do vody aspoň ten vírus. Nie nadarmo je meno mojej pankáčky Nemesis.

Pri Falloute som zabil aspoň 200 hodín svojho života. Raz sa za to budem nenávidieť.

Pro: Oáza, druidi, Žeryk, FEV vo vode, koláčiky pani Smithovej (Andale)

Proti: robot Liberty Prime, zrada Amaty po queste Potíže na domácí frontě

+13 +15 −2

Fallout 3 - Mothership Zeta

  • PC 65
Ačkoliv mi mimozemská tématika povětšinou šmakuje a k Falloutu to jaksi patří (náhodná lokace ve F1/F2), nemůžu říct, že bych byl spokojenej.

Všechno to nezačíná špatně. Vesmírná loď zkoumající lidstvo už pár století je dobrým prostředím pro první kroky, brzy se to však zvrhává v prostou lineární střílečku. Inventář se vším všudy se hráči brzy vrací, není tedy problém využít svý zaběhlý kanóny. Interiéry vesmírného plavidla mi připadly spíš vyrobené lidmi (např. nýtové spoje). Navíc rasa schopna cestovat časoprostorem minimálně rychlostí světla (i tak by jim to trvalo 4 roky od nejbližšího systému) se v pacifikaci čtyřech zaostalých človíčků moc nepředvedla. Naopak mi nabíhali odvážně pod hlaveň s jakýmsi obuškem, přitom stačily dvě rány z brokády a zbyla z nich jen zelená kaše. Vůbec působili spíš komicky, což asi záměrem nebylo.

Pravda občas se vyskytuje i odolná alternativa ufouna (štít) a do toho naopak člověk sype tuny munice bez efektu. Mimozenský zbraně celkem dobrý, ale nic co bych sebou táhnul domů pustiny a opatroval to v inv.

Celkově musím poměrně uznat, že se to dalo zahrát a celkem mě to i bavilo. Ale dalo z tohoto tématu vymáčknout mnohem víc!

65%

Pro: Námět, úvod

Proti: Linearita, nevyužitý potenciál, krátké, nezáživné NPC

+13

Divinity: Original Sin

  • PC 60
Ako fanušík celej série a po značnom sklamaní z Ego Draconis som sa dostal k DoS po relatívne dlhšej dobe od vydania a hru som ukončil so zmiešanými pocitmi. Najlepší dieľ série Divine Divinity ma zaujal vďaka jednoduchému hraniu so zložitým dizajnom, čo sa však Larianu nepodarilo zopakovať v ani jednom diely. Beyond Divinity bol len datadisk a Ego Draconis išlo totálne mimo mňa vďaka masívnej frustrácie z dračej formy, DoS pokračuje v nastolenom tredne a dostáva frustráciu do úplne nových rozmerov.

Neviem, či som spohodlnel za tie roky, alebo nemám trpezlivosť s hrami, ktoré vyžadujú mikromanažment postáv ale zároveň nedokážu vytvoriť príjemné užívateľské prostredie, ale DoS dotiahol ovládanie na úplne novú úroveň. Odhliadhnúc od všetkých pozitív čo táto hra má, je zarážajúce, do akej miery ignorovali vývojari používanie klávesových skratiek. Turn-based isometric RPG bez možnosti ako je vybrať všetkých členov party, alebo oddeliť člena party od ostatných je na hlavu. Hra, ktorá na každom kroku vyžaduje, aby som rozdelil skupinu a poslal jedného stlačiť niečo a druhého niečo iné, mi neumožňuje, aby som jednoducho postavu vybral klávesou, ale musím jej portrét krkolomne presunúť na pravú stranu, čím sa poruší poradie postáv na ľavej lište a vaše zabehané stláčanie F1-F4 sa tým zase prehodí. Následne, keď chcete znovu spojiť partu a vybrať tak všetkých členov, musíte sa drbkať myškou a preťahovať ich portréty, pričom ak to trošku preženiete tak sa zase prehodí poradie postáv, pričom nič z toho sa nedá nastaviť na klávesy. Čo bolo kur** zlé s ovládaním v Infinity?? Pre lásku božiu, keby aspoň na každom kroku sa s tým nebolo treba piplať tak to pochopím, ale vzhľadom k dizajnu je to nočná mora.

Moja ukážka z hry https://www.youtube.com/watch?v=nFWAQgX7ekQ

To isté platí pre množstvo ďalších vecí v ovládaní, od presúvania predmetov, cez hrajkanie sa s inventárom, developer termín "Old-school" zobral do slova, a všetku je tu old-school, vrátane vecí, ktoré sa oprávnené už zavrhli.

Je to veľká škoda, že inak veľmi príjemné RPG s výborným súbojovým systémom, ktorý na maximum využíva potenciál elementov a vzťahov medzi ohňom, vodou, zemou a vzduchom, a s veľmi dobre napísanými dialógmi a navrhnutým svetom, je pochované ťažkou frustráciou z ovládania. Naozaj, stačilo by Infinity ovládanie, alebo aspoň možnosť si nahodiť niektoré veci na klávesové skratky a všetko by bolo iné. Takto to nie je ani tak boj s nepriateľmi, ako boj s myškou a vyberaním postáv a neustálym prehadzovaním ich poradia.
+13 +16 −3

The Typing of The Dead: Overkill

  • PC 50
Jsem magor. V práci nejčastěji píšu, pak přijdu domů a jdu si zrelaxovat u nějaké hry. Typing of the Dead. Psaním zabíjíš nepřátele. Vážně jsem magor.

Kdyby to alespoň byla dobrá hra - nedá se říct, že by grafika pokulhávala, ta se přímo plazí hůř než torzo zombie, všudypřítomné bugy, kdy mizí těla jak pětky z vysvědčení průseráře, co nechce propadnout, nebo třeba při ukončení slow-motion se přeruší mluva hlavních postav. Ti jsou taky magoři, pan Washington a agent G.

Hra sází na nadsázku a alespoň to jí jde dobře. Ať už v cutscénách či přímo uprostřed klávesové vřavy, kdy psaním vtipných hlášek zabíjím zombie, je podivně uklidňující a častokrát jsem se usmál a několikrát i zasmál. Potřeba neustále mačkat Tabulator, aby mi neunikl jediný skrytý obsah, na který stejně sere pes, už tak moc uklidňující nebyla. Bosse na konci každé z devíti úrovní bych popsal jedním jediným slovem, které tak nějak shrne jejich obtížnost - daflkůadkfopáíučfjdskljv.

Čekal jsem víc powerupů, než jedno, maximálně dvě zpomalení na úroveň. Nové zbraně člověk pozná jen tak, že by si nakoupil různé klávesnice. Chicony -> Genius -> Gigabyte -> Microsoft -> Razer a konečně bezbolestný Logitech. Otřesnou úroveň gamedesignu snad ani nemusím zmiňovat. Co bych ale zmínit mohl, je i přítomnost původního House of the Dead: Overkill, ve kterém se dá klasicky mířit a střílet myší. Jupí! Myš však plave lépe než Michael Phelps na olympiádě v Pekingu a tak dohrání byť jediného levelu se stává novou pomůckou pro praktiky Christiana Greye ve čtvrtém pokračování 50 odstínů.

Tento komentář beru jako opravdového finálního bosse hry Typing of the Dead: Overkill, ten už je na kolenou a zde přichází závěrečná fatalita: ZAHRAJ SI RADĚJI The Typing of the Dead.
+13 +14 −1

JASF: Jane's Advanced Strike Fighters

  • PC 10
Varování: tahle hra se tváří jako letecký simulátor z dílny legendárních Jane's Combat Simulation ale opak je pravdou, je to čistá arkáda. Nejedná se tedy o nástupce výborných leteckých simulátorů Jane's IAF a USAF, jak by dle jména mohl méně znalý pilot soudit.

Přestože mám rád letecké simulátory, arkády nezavrhuji.
Aby bylo jasno, pokud hledáte moderní leteckou arkádu, mrkněte se na PC po Tom Clancy's HAWX a na konzolích po Ace Combat. Oboje je mnohem lepší.

Pokud naopak hledáte duchovního nástupce Jane's IAF/USAF poohlédněte se po sérii Strike Fighters 2, která je v mnohých ohledech v podobném duchu jako IAF/USAF.
Tzn. nepotřebujete studovat 500 stránkový manuál před prvním vzletem a užije si tak i sváteční pilot, který létá jednou za víkend.

A pokud přeci jen tuhle hru chcete zkusit, varoval jsem Vás.

Pro: nic

Proti: snaha o vyždímání kdysi slavné značky výrobce leteckých simulátorů na PC

+13

Hitman: Contracts

  • PC 80
Třetí Hitman, přestože se snaží pokračovat v nastavených zaběhlých šlépějích, bohužel nedosahuje, zdaleka takových kvalit, jako oba předchůdci:

Graficky se posunuje hra o kus dále, to je možná pravda, ale levely samy o sobě mi přišly o něco lineárnější, menší a tak nějak i prázdnější a prvoplánovější. Z nějakého důvodu jsem při procházce po Hong Kongu neměl vůbec pocit z velkoměsta, ale spíš rozestavěných kulis okolo jediné šedivé a poněkud sterilní ulice.

Příběh se tentokráte v podstatě nekoná a jedná se tak o jakýsi soubor misí, které spojuje tak maximálně počasí (vždy prší). Náplň hry je v pořádku, dosažení kýženého ohodnocení "Silent assasin" je však o mnoho snazší. Opravdu jsem tentokráte neměl se skoro žádným levelem problém. Jedině snad v Rotterdamu mi dalo vykoumání postupu trochu zabrat.

Herně se moc nezměnilo, snad nejvýraznější rozdíl je v rychlosti chůze (mr.47 je opravdu rychlej) - bohužel. Taky strážci jsou blbší a jejich výseč zorného pole je mnohem užší - vůbec není problém je obejít/přechytračit. Obtížnost tak výrazně šla dolů. Kdeže pátrající ninjové (ve dvojce) neustále se rozhlížející na obě strany.

Hudba je určitě opět skvělá, ale i tak byl znát menší rozpočet - pokud jsem si dobře všimnul neinvestovalo se do orchestru, všechny skladby jsou vytvářeny elektronicky. Jako své favority tohoto dílu zmíním jednak "Slaughter Club", ale především skladba "Hong Kong Underground". Autoři si naštěstí sílu atmosféry této písně uvědomili a tak ji procpali nejen do intra, ale i do nejrůznějších částí hry (po splnění úkolu). Celkově si na zvukový mastering ale musím bohužel postěžovat: nevyváženost zvuků, absence hudby ve venkovních lokacích atp.

Ačkoliv se některé mise celkem povedly (třeba Skotsko nebo Rumunsko), musím vyjádřit i svůj nesouhlas s předěláváním starých misí z prvního dílu. Dokonce místy, zdá se mi, nedosahují takových kvalit jako kultovní levely z prvního dílu. Jakoby se nemohli zmoct na jinej hotel s jiným úkolem, jiným průběhem mise.

Celkově, jak už zmiňuju výše, se jedná o do té doby nejhorší díl série. Ještě že pokračovatel "Blood money" vše strhnul zpět do starých šlépějí.

Za kontrakty to bude slabších 80%.

Pro: HITMAN, HUDBA, atmosféra, styl

Proti: zvukový mastering, zlehčená obtížnost, příběh

+13

StarCraft II: Wings of Liberty

  • PC 85
Wings of Liberty je velmi povedená hra. Úspěšně se podařilo vzít všechno zábavné ze starších kolegů, renovovat to a po přidání spousty vychytávek to slisovat do jednoho celku, který dělá čest všem rychlým strategiím.

Příběh je sice béčkový, ale velmi poutavě zpracovaný. Již od začátku je jasné, kam se budou kroky ostříleného šerifa ubírat. Jasné však není, že do hry přibude oddechová část, kde hrdina mluví s lidmi, nakupuje vybavení a provádí výzkum za pomoci schopnějších kolegů. Tento segment považuji za naprosto geniální, jelikož oživuje celou kampaň a v případě opětovného hraní nabízí různé volby a tedy i lehce pozměněný zážitek.

Grafická stránka je klasicky výborná. Vše zůstalo věrné předloze, jen není zachována určitá syrovost, kterou se Starcraft vyznačoval. To je však jen detail, který lze lehce přehlédnout.

I audio stránka je perfektní a to hlavně kvůli skvělému soundtracku, jenž neruší a pomáhá dotvořit atmosféru. Často jsem si vzpomněl na seriál Firefly.

Potěšily mě ingame animace. Pryč jsou doby, kdy se na vyprávění příběhu s jejich pomocí ani nedalo koukat. Starcraft je toho důkazem. Přestože povětšinou nejde o žádnou divočinu, je znát perfekcionismus, se kterým byly prostředí i modely postav připravovány. Přiznávám, že by mi nevadil podobným stylem zpracovaný film.

Jediným záporem, který jednoduše musím zmínit, je tendence hnát hráče do cíle jako cvičenou opici. Pokud by šlo o menší počet misí, neviděl bych problém. Časový limit se však vyskytuje skoro v každé misi a jako na hráče, který se rád na všechno připraví, to na mě nepůsobí dobře.

Všeobecným povzdechem, který nepromítám do hodnocení, je ohromná náročnost na mikromanagement. Trochu to pak ztrácí kouzlo, když hráč musí kontrolovat každý prd každé jednotky.

Wings of Liberty tedy nedělá značce Starcraft žádnou ostudu a s klidem v duši jej mohu doporučit každému stratégovi.

Pro: Příběh, audiovizuální stránka, zábavná kampaň, balanc jednotek, interakce mezi misemi, nejdrsnější drsňák Tychus Finlay

Proti: Časový limit téměř v každé misi

+13

Dragon Age: Origins - Return to Ostagar

  • PC 40
Tohle už je teda trochu nuda. Jen jít vpřed a prosekávat se zplozenci. Žádný zaznamenání hodný děj se tu nekoná. Přišlo mi, že se docela zvedla obtížnost. Samozřejmě, jako každé zdejší DLC. I tohle vám opět trochu zjednoduší průchod základní hrou. Ať už nabitýma zkušenostmi, nebo sebranýma věcmi.

Nová sada zbroje je fajn. Nové meče taky. Fajn krystal pro golema. Bohužel toho moc víc není. Tohle DLC má ze všech nejmenší přídavnou hodnotu. Jenom rubačka. I když trochu delší než předchozí přípravky. Možná by alespoň stálo zato zapojit do boje ty balisty.

Zvýšená obtížnost mě v pár bojích donutila popřemýšlet o taktice. To je fajn (druhá nejtěžší obtížnost). Jinak je to vcelku zbytečný přídavek.

Pro: nová sada zbroje, celkem slušná výbava se tu dá vykosit, vyšší obtížnost

Proti: jen rubačka, žádný děj, po chvíli nuda (což je při téhle délce naprd)

+13

The Plan

  • PC --
Velice příjemná tří-mínutová zkušenost. Krásná hudba a ozvučení vůbec. Zajímavý nápad s pointou.
+13

Silent Hill 4: The Room

  • PC 80
Úplně první Silent Hill, se kterým jsem se setkala a možná proto jej asi trochu nadhodnocuji. Ale až teprve od objevu této hry jsem se dozvěděla, jak vypadá skutečný strach, krutost, hnus a psychoteror. Pokud vstoupíte do světa Silent Hillu, 90% hororů vám proti tomuto zážitku bude připadat směšných. A garantuju vám, že se už na prostředí nemocnic, věznic nebo metra nebudete dívat stejnýma očima... A vlastně ani na růžové plyšové králíčky, invalidní vozíky, figuríny v obchodních domech nebo železné trubky. Ano, tato hra mě ovlivnila a ne ve všech směrech zrovna pozitivně, a přesto jsem se právě kvůli ní do světa Silent Hillu pak vydávala i v dalších třech dílech. Je na něm ve své nekonečné krutosti totiž něco přitažlivého, ukrutně zajímavého a poetického, ale to nepochopí nikdo, kdo to nehrál. ;-) Navíc, přes všechny superlativy, kterými oplývá Silent Hill 2 (jasný vrchol série), je to právě SH4, jemuž patří prvenství za nejvíc šokující scénu - smrt Cynthie Velasquezové v Henryho náručí, doprovázená skvělým The Room of Angel od Akiry Yamaoky. K tomu všemu byl pro mě Henry Townshend společně s Jamesem Sunderlandem nejlepší hlavní hrdina všech Silent Hillů, které jsem hrála a na úchvatnou grafickou stránku hry nemají mnohé hry ani dosud, a to je stará přes 10 let!

Pro: hororovost, děsivost, ponurá "psycho" atmosféra, postavy, monstra, zápletka, grafika, hudba

Proti: neskutečně pomalá chůze hlavního hrdiny, otravně nesmrtelné zombie

+13

Ryse: Son of Rome

  • PC 65
Tohle jsem nebyl schopný dohrát. Grafický benchmark je to nádherný, ale herní náplň je opravdu bohapustá, po pár desítkách minut nudná rubačka. Hollywoodsky pojatý příběh tomu lehce šťourá trn z paty, ale v jakékoliv herní pasáži jsem měl pocit, jakoby se hra hrála sama a já jen mačkal tlačítka v příslušných časových relacích. Nakonec i onen soubojový systém se po dvou hodinách stane velmi repetitivním a v tu chvíli hra ztrácí většinu kouzla své hratelnosti. To bohužel ani atmosféra a opravdu nádherné scenérie nezachrání. Krásná, ale prázdna hra.

Pro: Grafika, atmosféra lokací, Řím, filmový příběh, brutalita boje.

Proti: Monotónní hratelnost, přetěžký koridor, bolest prstů, příliš dlouhé souboje.

+13

The Ultimate DOOM

  • PC 55
Ultimate Doom bohužel není tak ultimátní jak by se mohlo zdát. Nabízí v podstatě základní hru + jednu epizodu navíc (27 + 9). Nunto dodat, že daná epizoda je o poznání těžší než první tři. Jednotlivé levely jsou větší, zamotanější (v podstatě jen miš-maš chodeb, který působí "narychlo splácnutý") a monstra se vám teleportují za záda, přičemž těch silnějších se objevuje více, než v základní hře. Více, bohužel, není co k tomu říct.

Dle mého názoru je datadisk zbytečně těžký. Ve spojení s absencí příběhu a atmosféry bych řekl, že si to nemůže dovolit. Mě osobně to přestalo bavit již po druhém levelu, na rozdíl třeba od Star Wars: Dark Forces, Age of Empires: The Rise of Rome nebo StarCraft: Brood War.

Pro: 9 nových úrovní.

Proti: Zbytečně těžké, horší level design.

+13