Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Resident Evil 2

  • PC 95
Remake druhého dílu RE se odehrává v centru Racoon city, takže na rozdíl od čistě komorní atmosféry předchozích dílů (myslím RE0 a RE1) se tady člověk dostává přímo do centra velkýho města, kde po ulicích pochodujou desítky rozdováděnejch zombíků. Kamera, která už není statická umožňuje rozhlédnout se svobodně po okolí a tím se hráč může snadněji orientovat v prostoru. Audiovizuálně nelze hře nic vyčíst, především zvuky se povedly!

Gameplay se, mohlo by se říct, příliš nezměnil - hádanky, kombinování itemů, likvidace nepřátel, pomalý tempo hry. Musím vyzdvihnout skvěle použitej prvek náhody, kterej často v moderních hrách už zcela chybí. Myslím tím konkrétně nevypočitatelnost nepřátel ohledně jejich houževnatosti i jejich chování.

Nedostatek nábojů (obtížnost STANDARD) se ještě více projevil v době, kdy po mě začal jít zabiják v kabátu (Mr. X?) a chvíli jsem z něj měl doslova panickou hrůzu, nicméně pak jsem bolestně (no na druhou stranu se mi ulevilo) zjistil, že do určitých místností prostě vejít nemůže. Pak prostě stačilo před ním utéct do jedné z nich a on odkráčel vždy pryč. Respekt jsem z něj už pak prostě neměl. :(

Co mě (opět) malinko nedává smysl, je závěr. Ada z mého pohledu události RE2 nepřežila (nebo nevím jak by se mohla stihnout se zraněním dostat ven z vybuchujícího Úlu) ale zase se zdá, že v rámci série se objevuje v dalších dílech. 

Summary: Svěží pecka, kterou jsem si překvapivě zopakoval i v rámci "2nd run" za druhou postavu a bavilo mě to i napodruhé.

95%

Jill, naše chvíle tedy nadešla :)

Pro: Audiovizuální zpracování, prvek náhody, RE, moderní horor.

Proti: Délka, podivné zakončení.

+13

Resident Evil 3

  • PC 80
Za devatero horami, devatero řekami, v předaleké Ósace se dalo pár chytrých hlav dohromady a vymyslelo byznys plán, ze kterého se mi pár let nazpátek podlomily kolena. Remake Resident Evil 2 se velmi snadno zařadil mezi mé nejoblíbenější hry roku 2019, a tak nepřekvapí, že jsem předělávku trojky netrpělivě očekával, sotva ji oznámili.

Ačkoliv se technologicky nijak neliší od svého předchůdce, přesto je docela jiná. Akčnější, přímočařejší, filmovější než kdykoliv předtím. Pana Klobouka vystřídala zhůvěřilost à la T-800 v pytli na odpadky, která po vás jde jak slepice po flusu.

Častou výtkou bývá, že je kratší, ořezanější. Obojí je pravda, obojí je mi šumafuk. Hry nepoměřuji podle délky, k reinkarnacím se umím postavit jako k novým dílům. Možná mě pouze mrzí, že nenabízí dva průchody, které jsem si v předchozím díle velmi užíval. I zde sice hrajete za dvě postavy, ale ty se o svůj čas na obrazovce musí podělit. Na druhou stranu, nová Jill patří s předstihem k mým nejoblíbenějším v celé sérii.

Velmi mě tedy těší, že už je v troubě i čtvrtý díl. Nedočkavě stříhám metr!
+13

Vampire: The Masquerade - Bloodhunt

  • PS5 70
Tak tady se mi hodnotí hodně obtížně. Největší "zápor" hry je totiž značně subjektivní... i přes letité videoherní zkušenosti jsem totiž Bloodhunt hrál i po hodinách jako úplný lempl.

Nejsem žádný přeborník, ale po několika hodinách se mi vždy podařilo alespoň rámcově dostat do jakékoliv hry a být alespoň průměrný, v Bloodhuntu jsem si neschopně připadal pořád. Dvakrát jsem sice skončil na třetím místě, šlo však spíše o náhodu a štěstí. Pozice byla spíše vykempená, než poctivě vystřílená. Slušné vybavení získáte během pár minutek a pak už vlastně jen vyčkáváte, nebo zkusíte štěstí napřímo proti ostatním krvesajům.

Cíle jsou hrozně daleko a rychle se pohybují, výšková budova není překážkou, ale další cestou. Dostával jsem to tak zprava zleva a většinu přestřelek prohrál. Hraní Bloodhunt tak bylo spíše frustrujícím zážitkem... ale jasně, někdo mě musel zabít a tomu někomu to prostě šlo lépe.

Hra našince láká na rozlehlou lokaci Prahy. Za zpracování města zaslouží tvůrci pochvalu a potěší české nápisy i pár vět dabingu (převážně Vašut). Šlo o moje první setkání se žánrem battle royale (v podobě střílečky), ale nepřišlo mi, že by se hra v podstatných věcech vymykala žánrovým souputníkům. Třídy postav a klany upírů jsou fajn, jen mi nepřišly příliš vyvážené. Nevyváženě působí i nastavení poškození zbraní a jejich účinnost. Mě osobně to sice kdovíjak nešlo s žádným kvérem, ale většina protihráčů prakticky výhradně využívala rychlopalné zbraně a v současném nastavení jsou třeba brokovnice k smíchu. Vzhledem k rychlosti hry jsou na tom podobně i dalekosáhlé zbraně s optikami.

Pohyb prostředím je zpracován dobře a je intuitivní, svoji komplexností v kombinaci se schopnostmi má jistě potenciál přitáhnout i náročnější hráče. Obsahu však zatím není příliš mnoho a nové costumizační předměty jsou uzamčené za battlepassem. Ale co, žádná herní výhoda z nich neplyne a hra je jinak zdarma... takže ok.

V konečném součtu jde o v nitru tradiční battle royale s atraktivním zasazením, která mne prvních pár hodin bavila velmi dobře, postupem času mne však zejména vinou vlastní neschopnosti (a exponcencionálně rostoucím nahraném počtu hodin soupeřů) začala spíše frustrovat a po relativně krátké době (15 hodin) jsem Bloodhunt opustil. Nejspíše již nadobro.

Hodnocení na DH v době dohrání: bez hodnocení ; 1. hodnotící;  Free To Play

Pro: Zasazení do Prahy; relativně rozmanitá mapa; atmosféra

Proti: Vůbec mi to nešlo; nevyvážené zbraně; málo obsahu, který se okouká; se základními možnostmi vypadají mužské verze upírů jako homosexuálové ze Stmívání

+13

Life is Strange - Episode 5: Polarized

  • PC 80
Začnu od konce, chci říct od začátku, a není to vlastně jedno? Podstatné je, že nad tím nemá smysl příliš dlouho dumat, finální dilema, vycucané z prstu, staví celé dobrodružství na hlavu a rozděluje hráčskou obec celé ty dlouhé roky, zhruba fifty-fifty. Osobně pak odmítám takové rozuzlení, které nabádá k tomu, že je lepší fatalisticky sedět s rukama v klíně.

Ačkoliv technicky nevyniká, např. obličejové animace zde prakticky neexistují, jedinečné hlasy dělají své a výsledný dojem je i po letech stále velmi silný. Obzvláštní slabost mám i pro ty roztomilé, ručně malované textury.

Don’t Nod navázali na úspěch Telltale, jejichž hry tento malý adventurní zázrak, ve kterém přetáčíte čas, abyste nemuseli nahrávat předchozí pozici, připomene asi nejvíce, a dali všem hipsterům dárek, který nešlo odmítnout: eskapistické středoškolské drama napěchované popkulturními referencemi s indie soundtrackem.

Christian Divine (vskutku božské to jméno) je mistrem dialogu, přivedl na svět postavy, které se mnou zůstávají.

Bae > Bay. Always.
+13

Ninja Gaiden III: The Ancient Ship of Doom

  • NES 85
Pro Ninja Gaiden sérii na NES mám slabé místečko v srdci. Roztomilá grafika, značná variabilita úrovní i bossů, nakopávací soundtrack, prostě řádný platformer ze staré školy. Co mě však vytáčelo u prvních dvou dílu, bylo retardované zvyšování obtížnosti skrze vyloženou šikanu hráče – mimo jiné měl nindžův základní útok mečem slabou výseč, což dali pocítit především miniaturní oponenti; nepřátelé se s chutí respawnovali přímo na obrazovce; nindža disponoval super schopností uskočit pří jakémkoliv utrpěném zranění do nejbližší propasti. Dohrát se to dalo, ale bylo to často laciné a občas přímo k vzteku.

Když jsem se konečně dostal ke třetímu dílu, překvapilo mě, že žádný z obvyklých faulů zde nebyl přítomen  – meč je solidní, navíc se v každé úrovni nachází vylepšení, které z něho dělá doslova zbraň hromadného ničení; jednou zabitá potvora už se znova neobjevuje a hlavně do propastí už se nindža nevrhá se zdaleka tak velkou pravidelností. K tomu je ovládání po čertech dobré, přesné. To všechno působilo výborně. Nicméně jsem si říkal, jak těžká hra bez všech těch šikan svých předchůdců vlastně může být? Ukázalo se, že hodně.

První úroveň je směšně snadná a přehnaně zvyšuje hráčovo sebevědomí. Avšak už u druhé pouštní jsem se docela potrápil a třetí bažinatá je naprostý masakr. Náročné skoky střídají hordy nepřátel, respektive je oboje přítomno sadisticky zároveň. Dostat se přes třetí úroveň je malá zkouška nervů, která vás naučí nenávidět ryby, žáby, vodu. Čtvrtá až šestá úroveň jsou náročné.  Aby člověk nabyl potřebný grif, musí se dost natrápit a nindža dostkrát umřít. Tou dobou už jste si ale zvykli.

A pak přijde sedmý, finální level. Je to monstrozita rozdělená do tří sekci, kde skáčete po hýbajících se plošinkách mezi dráty elektrického vedení (co je pod vámi? samozřejmě propast!), abyste se pak dostali k sekci s plošinkami, které pro jistotu po doteku začnou mizet úplně. A na konec toho všeho vás čekají souboje s bossem o třech formách, mezi kterými se vám samozřejmě nedoplňuje zdraví ani časový limit (ano, úrovně mají časový limit). Když umřete, hurá na začátek sekce. Když přijdete o životy, vracíte se na začátek úrovně. Když vyčerpáte (pět!) pokračování, konec. Můžete si to sjet celé od znovu. Je to bestiální.

Bylo mi to těžko k uvěření, ale ta kombinace frustrace a satisfakce, když polomrtvého nindžu konečně dostanete na konec úrovně, je strašně návyková. Epická hudba podtrhuje odhodlání. Jasně viditelné jsou vaše pokroky v ovládání nindži.  Když konečně sejmete finální formu finálního bosse, je to čirá euforie. Nad závěrečnou scénou jsem takřka uronil slzu. Ne kvůli příběhu, který je naprostá slátanina (nějací generičtí zlouni, alternativní dimenze, mimozemská loď… prostě všechny zabít a všechno zničit). Euforie se dostaví prostě proto, že se vám to konečně po stovkách pokusů podařilo dohrát.

Třetí Ninja Gaiden je obtížný NES platformer z těch dobrých důvodů. Poctivě od začátku do konce jsem ho dohrál jen párkrát, naposledy dnes. Nějakou dobu ho nechci vidět. Staromilcům doporučuji.
+13

Life is Strange: Before the Storm - Episode 3: Hell Is Empty

  • PC 80
No one asks me for dances
Because I only know how to flail

Měl jsem obavy, jak se s oblíbenými postavami popere jiný scenárista, vlastně úplně jiný tvůrčí tým, a k mému potěšení velice zdárně. Zak Garriss moc dobře věděl, co dělal, a výsledek je uvěřitelný a navýsost vtipný přírůstek do série.

Fascinuje mě fakt, že Deck Nine nepoužili původní engine a vytvořili celou hru od nuly, a to prakticky k nerozeznání od té předchozí. Na nové hlasy jsem si rychle zvykl, především Rhianna DeVries, která měla před sebou nejtěžší zkoušku, je velmi přesvědčivá.

Příběhově se ocitáme před první sezónou, v místě a čase, kdy Chloe potká Rachel. Musím říct, že teď, když jsem měl možnost ji konečně poznat, bude případné znovuhraní původní hry o to náročnější.

Podobně jako první díl před vás na konec položí nepříjemné dilema, které ale tentokrát dává i smysl. Povinností je pak i bonusová epizoda Farewell.
+13

Tormented Souls

  • PC 65
Pokud chcete udělat survival horor ze starý školy, tak musíte mít buď extrémně béčkovej děj nebo psychologicky tíživou atmosféru a odkrývání příběhu. Tormented Souls není bohužel ani jedno.

Nejprve to, co mě sralo první asi tak dvě hodiny. Save system. V dnešní době už prostě není prostor pro ukládání skrz consumables předměty. Nijak se u mě tím nenavodila atmosféra starých hororů (a že jsem hrál Silent hill i Resident evil) v tomhle směru. Autoři to propagují jako featuru, ale to rovnou můžeme ukládat na memory card (kdo ví, ten ví). Proč se tohle nevyřeší prostým autosavem v dobře umístěných částech hry? Garantuji, že by to bylo o poznání těžší a zajímavější. Takhle jednoduše vypráskáte skupinu (špatně designovaných, k tomu se dostanu) potvor, odhalíte směr puzzlu a reloadnete save. Ne, tímhle se fakt netvoří "nervy drásající atmosféra". Je to jen těžce zastaralý systém ukládání, který stojí za prasklej párek.

Potvory jsou bez nápadu. Nemají ani žádný pořádný účel (i ze stránky loru je to slabší), proč vypadají tak, jak vypadají. A mimochodem. Pokud mi ještě někdo v dnešní době použije argument "vědecký pokusy", tak mu useknu varle / stydký pysk.
Je to jako kdyby jste vzaly například tvorbu Cliva Barkera. BDSM podtext, kde hraje hlavní roli bizarní natahování kůže, svalstva, masa a jeho různých modifikací pomocí jehel nebo dalších chutností. Jenže Clive Barker je slavnej svojí tvorbou, protože dokáže vytvořit nápaditou kombinaci, která zasahuje přesně na pomezí uvěřitelnosti a fikce. Má něco reálnýho ( lidský vzezření a celkově stavba těla) a něco mimo naši dimenzi (třeba Cenobiti). Tormented Souls na to nemůže pomýšlet ani z vlaku. Přirovnal bych to k tomu, když chcete vycestovat například do New Yorku, ale stopnete se v Konicích. Jako jo, je to nějaký obydlí, ale jsou to Konice. Jak jste nejspíš poznali, tak mě téma nekreativity monster celkem točí. Abych to ale vysvětlil líp, tak jde o kontext. Ten tu právě jaksi chybí a nebo je naprosto nudně opodstatněný.

Ok, to máme potvory a save systém. Grafiku by nebylo úplně fér hodnotit, když se jedná o indie počin. Koukat se ale na to dá úplně v pohodě. Některý části jsou příjemně atmosférický ( celý horní patro od meeting roomu nebo spodní patro přímo s kanclem jedný z hlavních postav ) a některý stojí vyloženě za hovno (stoky)

Co mě ale bavilo, tak je paradoxně statická kamera. Správně umístěná totiž dokáže umocnit celkovou atmosféru daný lokace. Špatně umístěná dost nasere a prakticky pak střílíte do prázdný chodby. Dá se to přežít, protože ten jednotlivý balanc určitých lokací je vyvážený ve prospěch fajn atmosféry.

A teď bych rád zmínil ty tolik opěvovaný puzzly. Jako upřímně, viděl jsem už horší. Některý jsou fakt skvělý ( například rébusy s klíčem) a některý jsou naprosto dementní (jako sorry, ale oběhnout 3x kolem mrtvoly mi přišlo opravdu celkem mimo). Naštěstí převažují o kousek ty rafinovaný. Jistý backtracking patří k starým hororům, takže buďte na to připraveni. Lítat po prozkoumaných lokacích budete často. A to jsem ani nezmínil tu vyloženě zkurvenou mapu. Ne, nádech a výdech. Už tak je tenhle koment delší, než jsem zamýšlel.

I přesto všechno se to hraje víceméně dobře. Pokud vyloženě lačníte po starým survival hororu, tak to můžete ve slevě vzít. Musíte být ale hodně HC fanda, aby jste to dojeli do konce a ještě se u toho bavili.

Závěrem bych se chtěl omluvit fanouškům hry. Pouze jsem potřeboval filtrovat svou frustraci z nedostatku kvalitních hororů. Tak nějak to dopadlo, že jsem zrovna kápnul na Tormented souls.

Pro: atmosféra starých hororů, soundtrack

Proti: mapa, save systém, nepřátelé, bossové, závěrečné lokace, některé frustrující puzzly, příběh, absence citelného ohrožení

+13

Foundation

  • PC 80
Tahle hra je tak kouzelná odreagovačka. Doporučuji všem, kteří mají rádi klasické středověké strategie - zde se nudit nebudete. A čím, že je ta hra tak úžasná? Kromě grafiky? Už teď v EA má poměrně dost obsahu, obsahuje komplexní simulaci vesnice, spoustu surovin na výrobu.

Po rychlém pochopení základních mechanik vás už nic nepřekvapí. Stačí postupně plnit různé úkoly, čímž získáváte poměrně dost peněz. Co mi vadilo je, že obchodovat můžete vždy se stejným sousedem, který nabízí v každé mapě stejné suroviny. A ze začátku obchodovat budete. S rostoucí vesnicí je stále složitější zajistit blaho svých obyvatel. A stává se, že utečou do jiné vesnice.

Hra nemá endgame, ani kampaň. Ani ty úkoly nemusíte plnit a stačí si jen tak stavět. Což je možná škoda. Hra končí tím, že postavíte Klášter, což je vlastně poslední budova. Cesta ke klášteru je ale samozřejmě dlouhá.

Ještě se zmíním o vojsku. Zde je to celkem primitivní. Stačí tak 15-20 vojáků a vyhrajte každou bitvu, která se odehrává mimo mapu. Vojáci odejdou, 3x porazí cizí vojsko a pak přijdou. A donesou velké množství peněz a surovin. Dokonce i nějaké blueprinty, ale mě zatím nedonesli ani jednou. Boj je jeden z úkolů, co po vás král chce.

Hodnotím hru ve verzi 1.8. Letos by měla hra dostat update 1.9 a prý se chystá konec EA. Tak uvidíme.

Pro: Nádherná grafika, hudba i doprovodné zvuky. Hra se hraje opravdu dobře, rostoucí obtížnost. Čeština už v základu.

Proti: Opakující se úkoly, postavením klášteru už není moc co dělat. Maximálně optimalizovat svou vesničku.

+13

Star Wars: The Old Republic

  • PC 80
Když George Lucas v roce 2012 prodal Lucasfilm a s ním spojené divize společnosti Disney, byl to pro mě mrzutý den. Záhy potom totiž došlo neodvratitelně k tomu, že se původní Expandové Universum dekanonizovalo a všechny dosavadní příběhy pozbyly platnosti a to včetně KOTORů a celkově Staré republiky, které se dějově datují tisíce let před filmy či seriály. Je sice velmi pravděpodobné, že k podobné události by došlo tak jako tak s příchodem nových filmů, ale o tom někdy jindy. Na všem je ale potřeba hledat něco pozitivního a já za toto pozitivum považuji právě hru The Old Republic, která si k tomuto dni prošla hodně, ale opravdu hodně dlouhou cestou, kterou od začátku sleduji a zúčastním se jí.

Domnívám se, že nemá úplně cenu zde popisovat hratelnost, příběh nebo dokonce i grafickou stránku věci, protože postupem let se vše značně posunulo směrem vpřed, ale autoři hru opečovávají a s enginem, na kterém The Old Republic běží, dělají co mohou. Udržují hru aktualizovanou (někdy sice s nějakým tím zaškobrtnutím) a i po takové době přidávají obsah, i když ve značně řídčí konzistenci. Navzdory změnám však ale jádro hry zůstává stále stejné, což je určitě dobře. Moc se mi líbí, že BioWare zde naslouchal hráčům a právě postupnými updaty jim dal hru, jakou chtěli, čímž také zavřel hubu ukřičeným děckám, kteří se ke hře nachomítli, když zrovna nebylo co dělat ve WoWku. Není to sice vysněný KOTOR 3 (který nyní možná není až tak nereálný jako kdysi), ale v rámci možností je to něco podobného. Nový příběh s vazbami na původní dvě hry.

Jistě, hra bez chyb určitě není, ale to zde často již někdo popsal a už jsem si na ně nějak zvyknul, takže mě vlastně ani netrápí. Každopádně tím jen chci uznat, že prostor pro zlepšení by se uričtě našel. Přesto se však nedokážu ubránit dojmu, že zápory, které jsou hře vytýkány jsou primárně ty, které souvisí s jejím žánrem MMO. Tady je nutné si uvědomit, že sice lze dělat kompromisy, ale žánr od základu prostě nepřekopete. Když přijmete fakt, jakou hru to vlastně hrajete, uvědomíte si, v čem tkví její velká síla a jak si hru patřičně užít.

Protože v jakém jiném MMO máte takto personalizované příběhy pro jednotlivé postavy se smysluplným a plně nadabovaným dialogem. Kde jinde máte takový vesmír možností? Jistě, pár alternativ určitě existuje. Jsou ale vážně tak kvalitní? Za mě je odpověď na tento dotaz jednoznačná.

Po takové době se objektivně hodnotí těžko. Mám ale tu výhodu, že si pamatuju, jak jsem se cítil při prvním hraní, potažmo v prvním roce hraní. Od té doby totiž uběhlo deset let, já končil střední školu a teoreticky jsem byl někdo úplně jiný. I tak se ale do Staré republiky stále vracím. A vždy když přijdu, očekává mě povědomý vesmír plný dobrodružství a zábavy. A toto rozhodně o žádném jiném MMO-RPG nemohu říct. Možná je to specifické kouzlo Star Wars. Neříkám, že ne. Ale jak kdysi prohlásil Anakin Skywalker:

"Když to funguje...." :)

Pro: Jednoznačně příběh, audiovizuál, plno možností jak hru hrát a co v ní dělat

Proti: PVP (subjektivně bych to překopal), sem tam bug (někdy nelze dokončit quest a je třeba ho restartovat), chybí prvky z moderních MMO, které by hru vylepšily

+13

Star Wars: The Old Republic - Knights of the Eternal Throne

  • PC 80
Knights of the Eternal Throne je volným pokračováním předchozího Star Wars: The Old Republic - Knights of the Fallen Empire, asi nejlepšího rozšíření, jaké kdy Star Wars: The Old Republic dostala. Zde navazujeme přímo na konec předchozího dějství a pomalinku spějeme do finále proti císařovně Vaylin.

Myslím, že se dá říct, že vše, co fungovalo předtím, funguje nadále i zde. Opět se jedná o parádní, byť o něco kratší příběh, jehož vyvrcholení je jeden z nejepičtějších momentů v celé sáze Star Wars a to beze srandy. Menší počet kapitol zde vůbec nevadí, o to víc se děj pevně drží oné hlavní linky a je ještě o něco konzistentnější. K příběhu moc prozrazovat nechci, ať ti, kteří nehráli, mají nějaká překvapení. Prozdradím ještě, že se opět můžete těšit na (nové) zajímavé a dobře napsané charaktery a spoustu překvapivých prvků, které byste v MMO (pokud se tomu tady ještě tak dá říkat) nečekali. Opět - a tentokrát ještě více - zde záleží na vašich volbách, podle čehož se bude odvíjet vyprávění. Obzvlášť hráči orientovaní na Temnou stranu Síly si zde užijí, jelikož doslova budou moci rozhodovat o osudu postav, které třeba znáte...

Změny, které nový dodatek přinesl, tehdy potěšily také MMO hráče, jelikož vybalancoval ten prudký sešup z minula. Byl totiž přidán mód Uprisings, což jsou v podstatě mini flashpointy, orientované na spolupráci hráčů. Za sebe můžu říct, že jsem v nich pár hodin strávil a byly celkem fajn, byť - jak už teď asi víte - nejsem kovaný MMÓčkař. Další přidanou věcí byl takzvaný systém Galactic Command, který u mě moc úspěch neměl. Jednalo se primárně o takový endgame obsah, kdy po dosažení maximálního levelu, který byl opět navýšen, jste mohli levelovat Commander level, což vedlo standardně k tomu, že jste dostávali různé náhodné odměny od kosmetických doplňků, přes mocné předměty, až po různé boosty a táké další chujoviny. Jako ano, naprosto rozumím a chápu, proč tady taková věc je a vyloženě mě neobtěžovala, jen bych si přál, aby to tehdy ještě poladili a rozhodli se, aby tento Commander level se zvyšoval napříč všemi postavami, které máte, protože takhle se muselo fakt hodně grindovat, abyste získali něco hodnotného. Výše zmíněné záležitosti jsou ale v podstatě vším, co mi trochu kazí lesk Knights of the Eternal Throne.

Musím říct, že Valkorionova Zakuulská říše mi hrozně moc přirostla k srdci. Přijde mi, že borci z BioWare se tady opravdu vyšvihli a snažili se vyslyšet přání fanoušků a do fenoménu Star Wars se jim povedlo napsat kapitolu, jež se důstojně zařadí vedle ságy Skywalkerů, což teď, když o tom píšu, byl vlastně také příběh o dysfunkční rodině. Jó, holt prostě kucí z Bajowéru pochopili látku a podle toho s ní pracovali a to se obzvlášť dnes, když jsou na nás chrleny Star Wars produkty jak na běžícím páse, musí ocenit.

Abych to tedy nějak shrnul: pakliže se vám zápolení s císařem Valkorionem a jeho synem Arcannem líbilo, tady rozhodně zklamaní nebudete, protože se opravdu vyloženě pokračuje v epicky rozjeté jízdě.

Nakonec jen doplním, že ani zde příběh Staré republiky nekončí a i když poté pokračuje poněkud rozvolnějším tempem, je možné si jej vychutnávat dál, jelikož postavy se kterými jste se seznámili, s vámi na vaší cestě pokračují dál. I když si asi nejspíš budete myslet, že po tomhle už není o čem vyprávět, rovnou vás vyvedu z omylu. Stále tu totiž máme Republiku a Impérium, dvě znepřátelné strany, které byly spojenci z nutnosti. A jelikož nutnost spojenectví pominula, je na čase se do sebe zase pustit. A se starou válkou se potom vracejí i staří známí....

Navíc, jste si opravdu jistí, že je ten císař opravdu nadobro poražen? :)

Pro: Příběh, výprava, postavy, audiovizuál, hratelnost, věrná atmosféra... vše co fungovalo minule

Proti: Galactic Commander systém a s tím souvislé odměny + grindování, obtížnost je stále dosti jednoduchá

+13

Poly Bridge

  • PC 65
Nikdy jsem úplně nebyl fanouškem her zaměřující se na stavění mostů. Mé největší výtky byly většinou ohledně odbyté fyziky a nezajímavého vizuálu. Pak jsem ale na YouTube narazil na Poly Bridge a řekl jsem si, že tahle hra nevypadá vůbec zle, a tak jsem se rozhodl dát jí šanci.

Hra nabízí několik lokací a v každé z nich sbírku úrovní. V rámci jednotlivých levelů vám jsou postupně představovány nové mechaniky a nové materiály na stavění. Hra se navíc nebere úplně vážně a to je její největší sílou. Díky tomu se dostanete ke stavění šílených mostů, které například musíte zakončit skokánkem, protože máte zkrátka omezený počet bloků cesty. Na papíře to takhle vypadá skvěle, problém nastává, pokud se hru opravdu pokusíte dohrát.

Poly Bridge má totiž jednu dost specifickou vlastnost. Čím kratší dobu ve hře strávíte, tím lepší vám přijde. Všechna ta pozitiva totiž s postupem času začínají mizet. Kupříkladu všechny zmiňované mechaniky jsou vám vlastně představeny už v první lokaci. Podobně je na tom také materiál. Složitost úrovní navíc začne neskutečně haprovat a měnit se skokově z úrovně na úroveň. Jednou stavíte jednouchý most přes řeku, který byste zvládli na začátku hry, zatímco hned v následujícím levelu vás čeká peklo, které vám sežere alespoň hodinu času.

Poly Bridge je v základu velmi fajn. Vizuálem rozhodně v tomto žánru vyniká. Poměrně rychle ale začne být spíše frustrující nebo omrzí. Pár hodin zábavy ale rozhodně nabídne.

Pro: vizuál, více prostředí, kreativní typy mostů

Proti: špatné rozložení nových mechanik v poměru k délce hry, nevyvážená obtížnost

+13

Horizon Zero Dawn

  • PC 55
Světýlko tam, ikonka támhle, světýlka a ikonky všude kam se podíváš, iMERZE. Hezká zrzečka v hlavní roli, co šplhá jako spiderman, skáče jako žába a přežije náraz několika tunového robo dinosaura - IMERZE. Lidští dementi, kteří mají stejně hitpoitů jako dino roboti - IMERZE. Magické červené chroští, které vás ukryje i před robotama se skenerem, i když vaše makovice jasně trčí ven z onoho schroští - IMERZE. Miliarda věcí v inventáři, jehož obsah by měl problém unést na zádech i terminátor - IMERZE. Mapa, kde čtyři minuty běháte v poušti, aby jste se náhle ocitli ve snězných horách - Joooo, IMERZE!

Po tom, co jsem odehrál Metro Exodus - Atmosféríckého rozumně designovaného ukrajinského zašpiněného diamantu, jsem se pustil do tohoto zlatého, na pohled krásného, ale ve skutečnosti zaschlého, již nepáchnoucího extrementu. Design téhle hry je tvořen pro lidi s omezeným rozsahem pozornosti a nulovým pozorovacím talentem, což by měla být hra akorát tak pro mě. Ukázalo se, že na tom zase tak blbě nebudu.

Horizon nemá jedinou originální kost v těle, všechno je tu vytvořeno podle šablony, která existuje skoro dekádu - průzkum a odhalování světa - variace na věže z Far Cry 3, jen ještě nudnější. Primitivní stealth se slepýma a tupýma hovadama. A samozřejmě sbírání bžilionu věci na kraftování věciček. Průser je, že je to Horší než Far Cry, Assasin Creed a hromada dalších open world her na trhu. Horizon má kromě kraftování a progressu postavy i dialogy s "Bioware kolečkem" takže to automaticky musí bejt eRPéGé, že? Ani omylem, vážení klegové. Hra vám dá několikrát během těch mnoha hodin možnost dát Aloy unikátní odpověd, ale jinak jsou tam ty rozhovory zcela zbytečně a převážně slouží k expozici a jakéhosi kontextu k danému questu+je tu nějaký jednoduchý worldbuiding. Krom Aloy tu není jediná zapamatovánodná postava. Příběh se rozjíždí pomalu a než se začalo něco zajímavějšího dít, byl jsem už mentálně vyštavenej na to, abych to nějak prožíval. Navíc je to děsně otřepaný klišé.

Combat je to jediný, na čem je vidět nějaká nevšednost, nějaká kreativita. Souboje s mecha robotama mají štávu, za předpokladu že hrajete na vyšší obtížnost. "Odtrhávání" jednotlivých komponent z větších mechanoidů má význam zejména taktický a pokud půjdete na něco většího nepřipraveni - bez lektvarů a patřičného vybanení, budete si rvát vzteky své ochlupení. Kdyby nebyla kolem soubojáku ta banální omáčka, mohla to být solidní "Soulslike" rubačka.

Aloy je celkem povedená hrdinka, můj bias na super cute zrzavé amazonky mi může lehce zakrývat úsudek, ale i tak mi přišla fajn, její dabérka není špatná a hodí se s ní.

PC port se povedl, žádné cukání i při proměnlivém frameratu, žádné padání a zamrzávání hry a dosti grafických možností (jedna z mála her, kde je viděl rozdíl mezi high a ultra). Jen to ovládání na M+K je řešeno neštastně, ale to nekladu za vinu teamu portu, nýbrž designu hry.

Asi jsem už fakt starej dědek, kterej toho už hrál opravdu moc, ale Horizon Zero Dawn mě vůbec nějak neoslovila, spíše nasrala. Je to hra dělaná pro masy, je to čirá PS hra, která apeluje na oči a sluch, nikoliv mozek, je to eqvivalent herního MCU, což není, jak víme, vůbec na škodu, protože se to prostě prodává, a že se týhle hry prodalo dost.
+13 +24 −11

Zorro The Chronicles

  • PS5 45
Zorro by mohl být celkem fajn alternativou série  Assassin's Creed či Batmana pro děti. Bohužel v něm i přes viditelné základy příliš věcí nefunguje.

Hra je koncipována do osmnácti misí bez výraznější dějové linky. Vyprávění se omezuje na zadání úkolu ve dvou větách a pak už se to mydlí hlava nehlava. První pocity z hry kvůli zcela zjevnému lacinému provedení nejsou příliš dobré. Po chvíli pobíhání však potěší, že soubojový systém (inspirovaný Batmanem) vlastně i ve své jednoduchosti celkem funguje a baví. Jistým ozvláštněním jsou humorné animace, kdy nepřátele škodolibě pošlete vstříc kaktusu či do hromady hnoje. Zdejší humor se sice omezuje na to, že si někdo kecne na zadek nebo mu spadnou kaťata, vzhledem k cílovce to je však asi ok.

Jenže pak zjistíte, že hra u toho končí. Během šestihodinové herní doby prostě proběhnete osmnáct map s recyklovanými objekty a kordem řežete vojáky. Časem se sice přidá pár nových typů nepřátel, ale to je na zahnání stereotypu žalostně málo.

Ona hra všechno dělá dost skromně. Dabing prakticky neexistuje, grafika je i přes svoji stylizaci jasně zastaralá, hudba není špatná, ale příliš se opakuje. Hratelné postavy jsou sice dvě Don "Zorro" Diego a jeho sestra Ines, rozdíl je mezi nimi snad jen v jedné animaci zakončovacího úderu a počtu srdíček.

The Chronicles sice nabízí i kradmý postup a označování nepřátel dalekohledem, to však příliš dobře v praxi nefunguje a hra vás k tomu ani kromě pár specifických míst nemotivuje.

V konečném součtu to i přes jisté sympatie, které hra vyvolala, vychází na podprůměr. Jasně cílovka jsou děti, ale i pro ně na trhu existuje spoustu podstatně povedenějších alternativ. Doporučit tak lze nejspíše jen fanouškům předlohy. No a vzhledem k tomu, že jde o šest let starý seriál, který se u nás snad ani nevysílal, bude si Zorro The Chronicles minimálně v Česku hledat publikum jen velice obtížně.

Hodnocení na DH v době dohrání: bez hodnocení; 1. hodnotící; digitální verze PSN od webu Game Press

Pro: Jednoduchý soubojový systém celkem funguje; pro děti se nejedná o úplně tu nejhorší volbu

Proti: Krátké přesto stereotypní; po stránce hratelnosti až prostoduché; velice líný design úrovní; relativně ošklivý vizuál s občasnými grafickými bugy

+13

Lamplight City

  • PC 80
Na první pohled docela nenápadná klasická pixel-art point and click detektivní adventura, která vás ale velmi brzy dost překvapí. Perfektně napsané dialogy, které se nesou v duchu Gabriel Knight. Nechybí ani inteligentní humor. Autoři vám navíc nehází klacky pod nohy a i když hra postrádá (v dnešní době už běžný) indikátor hot spotů nemusíte se obávat žádného pixel-huntingu. Kurzor je dynamický a tak je ovládání příjemně jednoduché. Je to jedna z těch adventur, kde vyloženě s radostí klikáte na všechno a těšíte se na komentáře. Celá hra je kompletně profesionálně nadabovaná a atmosféru podkresluje výborná hudba. Další devizou hry jsou i animace - zatímco většina nezávyslích adventur se s tím moc nemaže a předmět prostě zmizí ze svého místa do vašeho inventáře - v Lamp Light City je vše plně rozpohybované (postava se pro předmět shýbne, natáhne, otevírá dveře atd.) a nechybí ani akčí scény. Další věc, která je v klasických adventurách docela ojedinělá, jsou rozhodnutí, která mění přímo děj hry - můžete například odsoudit nesprávného podezřelého, podobně jako v novodobé sérii Sherlocka Holmese. Některá rozhodnutí vám ale také mohou úplně zavřít cestu ke kompletnímu vyřešení případu a nemusí to být moc zřejmé. Hra neskončí, ale nemusíte třeba ani najít toho správného pachatele. Což je poměrně neotřelé a zajímavé, ale dokáže to taky docela naštvat. Poradím vám (pozor SPOILER) - po hádce se svou ženou ji ROZHODNĚ nelichoťte. (KONEC SPOILERU) - uzamkne vám to možnost získat klíčovou informaci bez které jeden z případů prostě nevyřešíte. Doporučuji často ukládat, ale zrovna v tomto případě dojde k hádce na začátku a potřebnou informaci by jste zjistili až na jeho konci, což opravdu nikdo nemůže předpokládat. Pokud chcete případ vyřešit správně, musíte se trochu víc snažit a překonat zapeklitější hádanky. Čekají vás čtyři rozsáhlé případy postavené hlavně na dialozích a minimální interakci s prostředím a předměty. Rozhodně jedna z těch lepších indie adventurek. Doporučuji.

Pro: Zručně napsané dialogy s profi dabingem, atmosféra, hudba, různé volby, solidní detektivka

Proti: Některé volby vám zavřou cestu ke zdárnému vyřešení případu

+13

XCOM: Chimera Squad

  • PC 50
XCOM strategie patří mezi mé oblíbené a zejména docela vyhrocená obtížnost dvojky mi přišla jako správně nasazený směr vývoje. Co ale vzniklo v tomto díle, tomu úplně nerozumím.

Předně musím říct, že jsem se fakt nedostal moc daleko, protože jsem u hry už prostě nevydržel. Takže co já vím, možná je pozdější fáze nějaká lepší, ale kdo ví.

Co mě štvalo asi nejvíc je celý design UI, který na mě prostě působí jako nějaký laciný port na tablet. Tomu by odpovídala i hratelnost, kdy jsem se většinu misí dokonce ani nemusel přesouvat s vojáky. Jen jsem prostě vykopl dveře, všichni sami naběhli někam do krytu, pak jsem postupně vybíral pořadí v jakém všechny rozstřílím a znovu jsem vykopával dveře. Abilitky postav pořád ta samá nuda, navíc je kolikrát lepší prostě jenom střílet.

Celá strategická část, kde můžu přidělovat lidi na výzkum technologií jako "Lepší brnění" apod., nebo provádět jakýsi pseudo detektivní průzkum a zabraňovat nepokojům, mě přišla taky nehorázně slabá. No bylo to pro mě koncentrované zklamání ve všech ohledech.
+13

BioShock Infinite

  • PC 70
Znáte to, odložíte si hru na později a pak se k ní dostanete skoro až za deset let. Tak u mě dopadl Bioshock Infinite. Napříč masivně pozitivním recenzím a ohlasům jsem se k tomu z nějakého důvodu neměl, ačkoli jsem první dvě hry miloval. 

Graficky působí velmi dobře díky stylovému zpracování. S ovládáním je to horší, například míření jen na toggle byl úlet i v roce vydání. Po pár desítkách minut jsem zjistil, že jsem nedopatřením nastavil Easy, tak jdu do menu a tam mě čeká největší zvrat v této hře - celou dobu hraji na Hard.

Prokousat se úvodem byl porod, ta část hry mě nebavila. Ačkoli postupem dojde ke zlepšení obtížnosti i zábavnosti, přijde občasná frustrace. Plasmi-ehm, vigor, je efektivitou nekonzistentní. Občas neohrabaný, jindy zase přehnaně účinný. Nepřátelé jsou chabí a ke všemu se místy nesmyslně spawnují, klidně rovnou za vámi. Bossové jsou jednoduše špatní a tak není nad to si toho samého bosse vždy dát několikrát a pokud možno ještě s nekonečně se spawnujícími nepřáteli. Drtivá většina hry pro mě byla po herní stránce zapomenutelná a finální střet neskutečně zmrvený. Jen tam střílíte do nepřátel kteří pochodují jedním směrem a občas podržíte F pro postup. Takový špatný Tower Defense bez věží.

No a příběh? Určitě není horší než předchozí díly, ale jeho předvídatelnost lze považovat za slabinu. Mé odhady z první čtvrtiny sice nepadly na střed, ale terč trefily s přehledem. Při psaní příběhu použili šablonu prvního dílu a to jak pro hlavního hrdinu, tak pro samotnou dějovou linku. Ne, není to přes kopírák, ale ty nápady jsou tam stejné. A i když je tam jistý náznak že ta podobnost je zcela záměrná, konec na mě udělal dojem mladšího sourozence který se schovává za skleněnou tabulí aby mohl vyběhnout a křičet PŘEKVAPENÍ!

Předvídatelnost mi ale vůbec nevadila a příběh se mi líbil. Jelikož se však nemůže opřít o solidní gameplay, výslednou směsí je nesmírně průměrná hra kterou asi postihlo prokletí třetích dílů nebo co.

Pro: Příběh, umělecké zpracování vizuálu

Proti: Gameplay

+13 +14 −1

The Last of Us: Left Behind

  • PS5 85
Někdy se tak stane, že dohrajete hru a chcete víc. Že dohrajete hru a než byste přemýšleli nad tím, kolik času jste do ní investovali, chcete prostě víc. Přesně i pro tento případ je tu The Last of Us, které mě po jejím dohrání ihned nabídlo přídavek s názvem Left Behind.

Ten, kdo nehrál původní hru, tomu to moc neřekne, ale ten kdo ji dohrál a pustil se do tohoto datadisku, ten musí uznale pokývat, že na třech hodinách herního času to tu tvůrci nemohli udělat líp. V hlavní roli je tu pro změnu jen Ellie. Příběhově tu pak tvůrci ukazují to, co se v jejím životě dělo, než potkala Joela. Během hraní původní hry to z dialogů tušíte, ale vždycky je lepší se na danou věc i podívat trochu blíže. Tato minulost se pak promítá s děním přímo v původní hře, kde si tvůrci nechali jedno volnější okno, aby ho v datadisku mohli otevřít a celkově tím vytvořit bližší vztah Ellie k Joelovi. Za mě tedy jednoznačně povedená práce.

Herně to pak víceméně nemá, co by to víc nabídlo. Vlastně se ve hře neděje nic moc nového. Je teda pravda, že atmosféra toho zarostlého a polorozbořeného dětského parku je hodně zajímavá, ale v celkovém kontextu pokračujete tam, kde jste skončili. Jen s tím rozdílem, že se Vám otevírají odpovědi na řadu otázek, které jste původní hrou získali.

Řekl bych, že na třech herních hodinách solidní práce. Jsou tací scénáristi, kteří rádi otázky otevírají, aby na ně pak zapomínali odpovídat. Tady se jim to ale podařilo příjemně skloubit a tak tento datadisk není úplně o hraním samotném, jako spíš o příběhu, který se Vám odvíjí v rukách ovladače plynu a čistě. Tedy tak, jak je potřeba, aby Vás to nadchlo pro další pokračování…
+13

Pokémon Brilliant Diamond

  • Switch 75
Nejprve chci říct, že chápu spoustu hráčů, kterým se remake nelíbí ve srovnání s díly Diamond/Pearl a Platinum. Já jsem ovšem tyto díly zatím nehrála (v případě Platinum nejspíše nikdy bohužel ani nebudu), takže nemám to srovnání a můj komentář vychází pouze ze zkušeností s remakem Briliant Diamond. Po osmé generaci to byla velká změna, co se týče perspektivy a pohybu "po čtvercích". Rychle jsem si ovšem zvykla na pohled shora na herní svět, který připomínal nejstarší díly této mnohaleté série, a cítila se ve hře jako doma. 

Mým prvním Pokémonem, jak už docela bývá zvykem, se stal ohnivý Pokémon Chimchar. Brzy se do party přidal Floatzel a Luxray a ke konci hry i Garchomp, Lucario a úplně na konci i Abomasnow. Po drtivou část hry jsem nezaznamenala žádný problém, co se týče obtížnosti, hrou jsem projela jako horký nůž máslem. Což je vlastně docela problém, protože jednak průchod hry je tak lehký, že to není žádná výzva a pro mě to ztrácí trochu i na zábavnosti, a jednak to způsobilo to, že jsem na úplném konci hry, při finálním souboji, narazila do dost vysoké zdi, kdy se obtížnost razantně zvýšila. Hra totiž před vás postaví trenéra, který má své Pokémony v perfektním stavu, uzpůsobené na boj hráči proti hráči. Elitní čtyřku jsem tak dokázala porazit až na několikátý pokus, kdy jsem nakonec z boxu vyhrabala Abomasnowa, nahnala ho do podzemí zvyšovat si úroveň a využila Garchompovu dvojitou slabinu proti ledovým útokům. Samozřejmě jsem měla i štěstí, že některé oponentovy útoky minuly, a tak jsem to moje vydřené vítězství proti té příšeře (Cynthia/Milotic/Garchomp) i řádně oslavila.

Poprvé jsem v rámci série narazila jen tak na shiny Pokémona, byl jím Stunky, bohužel. Vyzkoušela jsem si i soutěže, v rámci kterých Pokémoni asi tančili, nebo jaksi šlapali zelí a u toho občas vykřikli a dostávali za to body. Pohled na ně byl vcelku legrační, ale snažila jsem se jim moc nesmát a raději jim fandila. Pár výher jsme si odnesli, ale díru do světa jsme s tím neudělali. I pokébally jsem vyzdobila, ať jsme trochu reprezentativní. O něco více času jsem pak strávila v podzemí, kde jsem kutala a kutala. Ovšem musím říct, že za můj čas strávený tam dole může i hudba, která tam hrála a kterou už asi jen tak z hlavy nedostanu. Vůbec hudba je pro mě jedna z nejlepších věcí na této hře a předělávky starých skladeb z DSka se fakt povedly. Krom The Grand Underground poslouchám i skladbu z boje s příšerou (Cynthií). Ta mi utkvěla v paměti a zalíbila natolik, že ji poslouchám i jen tak.

Ze hry si odnáším dobré pocity, čtvrtá generace se mi líbí, byť nepatří mezi mé nejoblíbenější a i ten region mám v oblibě.  S odstupem času ovšem musím říct, že tato hra nijak nevyčnívá nad těmi ostatními, nemá moc zapamatování hodných momentů a nemám takovou touhu se do ní vracet, i když mám ještě v plánu dokončit i national Pokédex.
+13

Pathologic

  • PC 75
Herní výzva 2022 - bod č. 7 Hippokratova přísaha

Pathologic vás bez jakýchkoliv znalostí vyhodí do jednoho ruského městečka, kde se lidé chovají tajemně a zároveň i podivně. Po chvíli rozkoukávání zjistíte, že se musíte starat o sebe, abyste neumřeli hlady nebo na nemoc. Poté, co si myslíte, že už jste se rozkoukali na vás hra hází další těžké kameny v podobě zlodějů, před kterými se musíte bránit a v neposlední řadě přijde na řadu mor, který se začne městem šířit. Jako doktor, který do města akorát přijel v ten nej(ne)vhodnější okamžik se budete muset o nákazu postarat.

Udržet se naživu ve hře, vám přijde z počátku celkem lehké, ale později vám začnou docházet peníze, v obchodech se začnou každým dnem měnit ceny jednotlivých položek a začnou vás trápit všelijaké problémy. V jednu chvíli máte problém s hladem, poté zase s únavou a následně vás nějaký bídák bodne a ztratíte nějaké zdraví a může vás porazit téměř cokoliv. Pokud ke všemu nakazíte, začnete se postupně zevnitř rozkládat a vaše zdraví bude pomalinku klesat k bodu vaší smrti.

Pak přijde okamžik, kdy získáte velké množství peněz a připadáte si jako král, nakoupíte všechno, co potřebujete a vylížete se z nejhoršího. V tomto okamžiku si pravděpodobně začnete říkat, že jste za vodou, jenže peníze rychle dojdou a váš stav se pravděpodobně brzy zase zhorší. A tak to jde pořád dokola.

Atmosféra nákazy ve městě je téměř hmatatelná a když se dostanete do zamořené oblasti, rozhodně z toho nemáte dobrý pocit a snažíte se odtamtud bez úhony dostat, co nejrychleji. Nejlépe je celou nakaženou oblast obejít, i když vám to sebere nějaký ten čas navíc. K rychlejšímu pohybu po městě vám překáží ploty, které jsou téměř všude mimo hlavní cesty, a tak se musíte šourat oklikou, aniž byste si to mohli zkrátit. K tomu všemu vám atmosféru dokresluje hudba, která se v jednotlivých fázích nákazy mění a přidává tu malou špetku nepříjemnosti do vašeho podvědomí.

Když všechno tohle jakž takž zvládáte, musíte si ještě zvyknout na podivné rozhovory s místními občany, kteří občas mluví z cesty, jindy zase začínají uprostřed tématu aniž byste tušili o čem je řeč. Neustále vás posílají za někým jiným, abyste jim něco vyřídili, a když tam po úmorné cestě dorazíte, tak vám řeknou, že už všechno ví, všechno znají a všude byly. Přesto všechno jsou zdejší postavy skvěle do světa zasazené a nechcete o žádnou z nich přijít a snažíte se je během nákazy drže při životě.

Konec hry je tajemný, jako celá její hra a nemůžete od něho očekávat nějaké rozuzlení celého děje.

Pro: Příběh, postavy, náročnost, měnící se ekonomika, atmosféra, hudba

Proti: Občas nesmyslné dialogy, zbytečné oplocení prostor

+13 +14 −1

Hans Kloss

  • At8bit 80
Jedna z pozdních her na platformu Atari od polských sousedů. Úkolem hráče je projít labyrint bunkru Wolf's Lair a posbírat všechny části schématu tajné německé zbraně (raketa V-1).

Jelikož v té době už byly schopnosti Atari dobře známy, tak hra nabízí velmi atraktivní grafiku s pěknou animací hlavní postavy. S ozvučením je to horší, neboť celou hru (včetně úvodní obrazovky) hraje pořád dokola jedna stejná nedlouhá skladba, což po chvíli začne lézt na nervy.

Já nabízí i neotřelý prvek ukazatele životů. Ten je tvořen že dvou částí - jídlo a pití. Oba ukazatele postupně klesají (rychleji při kontaktu s nepřítelem) a je třeba je pravidelně doplňovat. Nicméně u jídla, když má postava vysoký status, tak po snědení dalšího jej vyzvrátí a hodnota se nezvýší. Pití funguje vždy.

Jako nepřátele jsou ve hře různí roboti a pasti v podobě automatických zbraní (ty způsobí okamžitou smrt postavy).

Hráč musí i rozmýšlet dopředu své kroky, protože je snadno možné si uzavřít cestu a zůstat ve smrtelné pasti.

Každopádně se jedná o velmi zajímavou a neobvyklou hru s pěknou grafikou, jedna z těch, co si člověk pamatuje i po letech. Což dokazuje i to, že to byla jedna z her, kterou jsem zdůraznil ve svém seriálu o renovaci Atari 800:

Projekt 800 - Hry
+13