Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

FPSCORE

  • PC --
Ajeje tohle jsem jednu dobu s příbuzným hrál stále. Ale nicméně souhlasím s Popkecem, na free hru to má poměrně pěknou grafiku, je to zadarmo a kdysi to i zabavylo. Nicméně když jsem to zkoušel asi po dvou letech tak úplně všechny servery zely prázdnotou. Jak hra rychle přišla tak i odešla, ale časy na tu hru mi zůstaly kladné.

Pro: grafika, zdarma, ze začátku zábava

Proti: málo map, prázdné servery

+12

FPSCORE

  • PC 40
Jsem na tom tak nějak podobně jako tady kolegové. Zpočátku zábava. Na serverech bylo docela dost lidí. Myšlenka Score hry byla zajímavá. Mapy byly pěkně nadesignované a celé se to pohodově hrálo. Mapa sice byla jen jedna, ale aspoň se dobře pamatovala. Dnes už to ale nikdo nehraje a a myslím si, že už ani nikdo hrát nebude. Ale za ty krásné vzpomínky 40%. Nemám víc co k tomu říct. (Hru mám označenou jako dohranou, protože jsem u ní v době vydání pár hodin strávil. Pochopitelně je to MP a ten dohrát nejde)

Pro: cena, Quake 3 Arena engine, pěkná mapa, zpočátku zajímavá myšlenka

Proti: poté už jen nuda, jenom jedna mapa, dnes už nejsou na serverech téměř žádní hráči

+12

Black & White

  • PC 85
Black & White jsem hrál a dohrál. Když jsem hru poprvé zkoušel hrát, byl jsem u vytržení. Tolik nových nápadů v jedné hře slibovalo skvělý zážitek a ten se také dostavil. I když se v některých chvílích objevila nuda, bylo to jen dočasné, vždy se objevil nějaký nový aspekt, který vše vrátil do správných kolejí. Nejzábavnější okamžiky přišly ve chvílích, kdy mi začaly vymírat vesnice a já začal ztrácet vliv i přesto, že jsem si myslel, že mám vše v kapse. V téhle hře nic takového jako jasné vítězství neexistuje. Nejúžasnější motivem hry je možnost výběru dobra a zla (anebo něčeho mezi tím). Kdo se rozhodne získávat přízeň lidí dobrými skutky, má to nesrovnatelně těžší, než bestie, která se neštítí obětovat na oltáři malé děti. Za sebe přiznávám, že když jsem hru dohrál, můj chrám měl podobu ďábelských rohů :)

Pro: grafika, inovativnost, ovládání, hra na boha s takřka absolutní mocí, unikátní spojení stavitelské a válečné strategie, zajímavé questy, příšerka

Proti: AI příšerky mohlo být maličko lepší, je to až moc velký trouba, místy zdlouhavé, trochu bugů, málo map

+12 +13 −1

Dungeon Lords

  • PC 55
Jedna z tých hier, ktorá má omnoho horšiu povesť akou v skutočnosti je. Netvrdím, že nezaslúžene, release bol len pre drsné povahy. Teraz je však k dispozícii Collector's Edition za pár drobných, opatchované do najmenších detailov.

V konečnom dôsledku je však Dungeon Lords sklamaním po parádnom Wizards and Warriors od Bradyho, kedže zjedodušuje celý sýstem, a z náročného klasického dungeon RPG sa stalo dosť akčné a lineárne RPG. Napriek tomu, je to jednoduchá a celkom aj zábavná odreagovačka.
+12

Half-Life 2: Lost Coast

  • PC 80
Výborná ukázka Source enginu, který vypadá moc pěkně i dnes (těžko uvěřit, že je to 5 let staré). Samotná hra je sice kratičká (10-20 minut, záleží na tom, jak dlouho se kocháte), zato ale dost zábavná a šplhání po útesech mě opravdu bavilo. K tomu moc pěkné "přístavní" zvuky jako je šplouchání vody a řev racků. Jinak je to ale klasický Half-Life 2 level s pěknou grafikou. Nevím proč to nezkusit, když je to zadara... 80%

Pro: grafika, zvuky, hratelnost, cena

Proti: krátké

+12

The Club

  • PC 20
Sere pes jakýkoliv slovíčkaření. Sere pes sáhodlouhý texty, který by se daly psát. Sere pes jakoukoliv snahu napsat něco duchaplnýho. Především ale sere pes tuhle hru.
A proč? Protože je to multiplayerová hra, kterou nikdo nehraje. Tudíž, když už to člověk chce hrát, musí se spokojit se singleplayerem, který je k uzoufání nudnej a chudej, absolutně nezábavnej, rekordně stereotypní, a taky Limbovsky krátkej. Když už to člověk dohraje, není to z principu. Není to ze zvědavosti. Zcela určitě to není kvůli zábavě. Nakonec tedy asi zbývá teorie zabíjení času, kdy je na tom člověk fakt tak neskutečně mizerně, že zkysne s tímhle.

Nemá cenu vypisovat jednotlivé herní módy, protože jsou všechny naprosto dokonale identické. Pakliže se mezi nimi nějaký zatoulaný rozdíl najde, tak jen kosmetický. Intro, byť amatérský, má poutavý charakter, a právě jím mě tahle hra nachytala. Demoverze byla chytrá jak sviňa, páč nabídla zhruba deset minut pobíhání po té nejlepší lokaci ve hře. Takže si člověk řekl, že hra má dobré oblasti, a zároveň to hrál tak krátce, že ho to nezačlo nudit. A pak hle - všecky ostatní lokace na hovno, a po pouhých deseti dalších minutách vyplouvá na povrch pravá nátura hry.

The Club by neobstál ani na freeware scéně. I kdybych to v temném zákoutí mýho pokoje zpotvořil úplně sám a pak to dal zahrát mým nejbližším, poslali by mě s tím do řiti a nařídili mi, ať s tvorbou her okamžitě skončím, protože to prostě neumím. Protože takhle se hry nedělají. Možná jsem moc tvrdej, ale...nezrobíš nic.

Pro: intro, hru si můžete legálně zahrát zdarma, páč demoverze je vlastně lepší, než plná

Proti: ech...

+12

Left 4 Dead 2

  • PC 85
"Dej si majzla, ať toho tlustýho hajzla nevyrušíš, jinak to bude pěkný maso. Oukej, dám. A našlapuj velice opatrně! Héééj, tam néé! Sakra, připravte se už jdou. Ratata, uááá, bum, uááá... jste všichni v pořádku? Jo, jasně, akorát mi zbejvá poslední zásobník a v dáli už slyšim zase ten jejich podělanej řev, na to se vyse*, ve támhle tu pánvičku a řež je, co to jde, snad se dokážeme dostat do támhle toho domu, kterej vypadá na útočiště ... prozatím!"

Left 4 Dead jsem si oblíbil svou jednoduchostí, neutuchající hratelností a skvělými zombie nápady. Proto jsem z jednoduchého důvodu věděl, že Left 4 Dead 2 mě bude bavit stejně, ne-li více, než předchůdce. Ale tak nějak jsem byl přeci jen skeptický (to bych nebyl já), jelikož bez jednoho dne to byl rok, co pokračování vyšlo a popravdě to byl takový jediný zádrhel, který mi bránil. Nakonec ale ani tato maličkost mi nezbránila si Left 4 Dead 2 za slušný peníz pořídit.

Vývojáři z Valve Corporation jsou jednoznačně banda koumáků, jelikož vědí, jak na hráče, stačilo mi intro a už jsem věděl, že mám opět tu čest s jednou z AAA her. Ihned jsem skočil do offline verze pro jednoho hráče a seznámil se s novou posádkou, která bude likvidovat zombíky, jak na běžícím pásu. Nebylo by to pokračování, aby nepřineslo několik novinek, ta nejzákladnější byla již zníměna - nové osazenstvo a nový boj o přežití. K dalším novinkám patří samozřejmě nějaké to nádobíčko, jako teroristická AK-47, mocný granátomet M-79 ad. Ovšem nesmím zapomenout na nástroje jako jsou pánvička, pálka, obušek, mačeta nebo katana, ale využití těchto zbraní se mi zdálo opravdu nouzové a nevyužil jsem je prakticky nikdy, i když zábavu a úsměv na rtech vykouzlí dozajista. Stejně tak jako mocná pila pana Motora, to jsou teprve jatka, když se bráníte nabíhající várce zombíků pouze s motorovkou a jejich části těl se potom válejí všude kolem. No, ano to je přesně Left 4 Dead 2, monitor máte celý krvavě rudý a i přesto utrpení se bavíte, královsky se bavíte.

Hudební podtext, který je Left 4 Dead 2 věnován je na vysoké úrovni. A podobný jsem už dlouho v žádné jiné hře neviděl, aby tak vynikajícně podtrhoval atmosféru a v tom lepším případě přidával na zábavnosti. Pokud Vám nějak ušel první díl, nestrachujte se, pokud naskočíte rovnou do Left 4 Dead 2 nebudete o nic ochuzeni, protože oba díly jsou nesmírně zábavné. Avšak druhé je dovedeno takřka k dokonalosti, Source engine mě nepřestaně nikdy překvapovat - vypadá fantasticky!

Pro: Source engine, hudební stránka, noví nepřátelé, nové vybavení, nápady (tankování auta),

Proti: krátkost offline verze (ano, je to onlinovka, já vím),

+12

Neuromancer

  • PC 85
Hodnocení jsem této hře dal velice vysoké, ale i přesto musím přiznat, že pro mne byla docela zklamáním.

Problém nebyl rozhodně po herní stránce, která je opravdu fajnová. Nejde totiž o úplně klasický přístup k adventuření. Hráč má i nějaké ty staty a řeší součástky, a dokonce i reálně disponuje svými orgány, které může jako přivýdělek prodávat místnímu chirurgovi výměnou za lacinné náhrady, což je celkem zajímavý přeskok normálního inventorního přístupu (který v 89 nebyl ještě úplně ustanoven, ale budiž). Po téhle stránce si s tím tedy autoři docela hráli a to já obvykle ocením, i pokud vše nešlape přesně jak asi chtěli (což tenhle případ zrovna ani není, nebo si už zpětně nic špatného nevybavuji).

Co mě ale skutečně mrzelo bylo to, že se při psaní neubránili tehdejšímu dominantnímu trendu humorných adventur a udělali ze settingu tak trochu frašku. Já nevím, možná jsem neprohlédl skrytou satiru, ale předloha mi komediální nikdy moc nepřišla a tak trochu jsem u herního zpracování čekal, že se atmosféry a settingu bude držet. To je taky koneckonců jedinné, čím ta knížka disponuje, protože to nikdy žádný literární lanýžek nebyl. Jen je prostě ukrutně cool. V tomhle hra úplně selhává a nevážně pojatý gibsonův setting působí asi jako kdyby Leisure Suit Larry chodil po reálné rumunské vesnici (To zní v jistém smyslu fantasticky, ale lepší ilustrace se mi teď nedostává).

Hra je tedy parádní jako adventura, za předpokladu, že tedy člověk není zlenivělý novějšími žánrovými bratránky, ale čekat od toho Neuromancera na místě není.
+12

Silent Hill 4: The Room

  • PC 70
Tak jsem si řekl, že si zpětně zahraju tuten díl, páč ze všech dílů si zrovna tenhle pamatuju nejmíň, a jak se tak blížím ke konci, zjišťuju, proč jsem si ho pamatoval nejmíň. Já si ho chtěl pamatovat nejmíň. Po dokonalé jedničce, skvělé dvojce, a výborné trojce, čtvrtý díl je docela silnej kopanec do ksichtu.

Zatímco předešlé díly se hrály báječně (včetně jedničky na emulátoru), čtyřka se vskutku hraje...jak bych to jen řekl...přiměřeně hrozně. Jistě, schéma ovládání a debilní kamera jsou vlastní všem těm dílům. To je bez pochyby validní argument. Nicméně něco je ve čtyřce přece jenom jinak! A co? Henry. V předešlých dílech bylo ovládání intuitivní a postavy reagovaly včas, logicky a spolehlivě. Naproti tomu Henry reaguje na více méně každý příkaz s hodinovým spožděním, včetně bojové pózy, což samo o sobě způsobuje neskutečnou frustraci. Když se ale do party připojí kamera...to teprv začíná ta pravá řiť. Kamera je totiž v téhle hře neskutečná děvka, která se doslova VŽDYCKY dívá tam, kam to hráč nechce, a ačkoliv tu je báječná klávesa pro změnu kamery, tato změna většinou tkví v centimetrovém cuknutí do strany. Jo, to situaci vždycky zachrání. V předešlých dílech byla kamera v podstatě stejná, ale tak nějak se dokázala podřídit, nebo se přinejmenším dívala tam, kde to bylo žádoucí.

Dalším fajn hratelnostním prvkem je bojový systém. V jádru stejný, jako v předešlých dílech, pouze s jedním fantastickým rozdílem - ve čtyřce je zhruba 51612313546413216546545136krát pomalejší. A nejenom to - Henry má úžasný spider sense a samovolně, kdy se mu zachce, přepíná z nepřítele na nepřítele VŽDYCKY, když to zrovna nechcete, a když to náhodou chcete, Henry se dál soustředí na již padlou obludu, ignorujíc opičáka plížícího se za ním. Největší švanda ale je, když na vás hra pošle skupinku zhruba pěti silných potvor, které máte zabít použitím bojového systému očividně navrženého pro boj jeden na jednoho. Žádné taktizování nepřichází v úvahu, hráč se v takových situacích musí spoléhat exklusivně na vlastní štěstí.

Na druhé straně mince se to ale docela blýská. Příběh, byť již značně odcizen od kořenů série, je pořád zatraceně silný, stejně jako zatraceně zamotaný. Atmosféra povětšinou funguje, i když předešlým dílům nesahá ani po paty. Většina monster je fajn, i když mi totálně chyběla ta typická silenthillovská zažitá z dřívějška (a některé obludy jsou vyloženě komické, jako třeba ty přerostlé krkající sestry).

Člověk se občas lekne, sem tam poznává, že je v Silent Hillu, ale především je frustrovanej a nudí se. Není to takovej prušvih, jako Homecoming, ale i tak má na mále. Udržuju vcelku nadprůměrný hodnocení, protože...nevím, asi chcu bejt hodnej.

Pro: Atmosféra, většina monster, sem tam lekačky, příběh, slušná grafika

Proti: nudná hratelnost (žádný puzzle, jenom rostoucí hromady nepřátel), ovládání + kamera, bojový systém, Henryho dabéra asi neplatili, žádný dimenziální přechody, Eileen kurvesky zdržuje

+12

Ni.Bi.Ru: Posel bohů

  • PC 45
Po výbornom atmosferickom Poslovi Smrti som do tejto hry vložil celkom silné očakávania. To čo na mňa ale nakoniec čakalo, bolo dosť tvrdé sklamanie. Už po úvodných pár minútach sa mi to nezdalo, dabing bol akýsi podivne toporný (nie, že by ho mal Posel Smrti výborný, ale istú úroveň mal), lokácie pôsobili dojmom akýchsi "outtakeov" z Posla Smrti a príbeh bol akýsi nemastný neslaný. Ale naivne som si povedal, že však to sa ešte rozbehne.

Nerozbehne. Táto hra nie je rutinná. Je to facka hráčom príbehových adventúr. Výsmech povolaniu scenáristu. Majstrovstvá sveta v nude a absurdnej trápnosti. Mysteriózny príbeh o byrokracii na českých pamiatkárskych úradoch? O delúzne aktívnej českej armáde? Simulátor rozmaznaných francúzskych bezdomovkýň? (Nikdy som si nepomyslel, že slová "rozmaznaný" a "bezdomovkyňa" použijem v jednej vete). Mexická telenovela o tom, ako riešiť svoje súkromné záležitosti s absolútne toporne a čudne hovoriacim a vyzerajúcim cudzincom pri prvom stretnutí?

Hráč 90% herného času rieši absurdné a banálne problémy, len aby získal povolenie/možnosť niekam ísť a prehodiť jednu dve vety, ktorého nechajú riešiť ďalší problém pražského bezdomovca alebo akéhosi mexického ožrana. Proste domáci low-life je najkritickejšou zložkou akejkoľvek archeologickej výpravy aneb ako napísať scenár bez najatia scenáristu rýchlo a ľahko. Aspoň, že tie logické hádanky v závere hry neboli tak strašné.

Technické spracovanie nie je úplne strašné, je len trochu strašné. V rámci žánru pomerne únosné, i keď tie pohyby postavy... Prostredia sú celkom malebné, interiery síce dosť na jedno brdo a opozerané/zrecyklované z Posla Smrti, ale aspoň to Mexiko vyzerá celkom k svetu. Čo sa týka dabingu... "Jmenuji se Martin Holan a spolu se svými kolegy vám ukážu jak se dělá ukázkový afektovaný voice-overacting!"
A záver hry? To je posledná facka a výsmech hráčom, ktorý sa rozhodli nevyhodiť hru z okna, kým sa ešte dalo. Najprv som len šokovane civel, potom sa mi ústa roztiahli do úsmevu a musel som sa smiať, jednoducho musel. Inak sa nedalo.

Pro: hádanky - najmä tie pri konci, je naivné dúfať, že v budúcnosti si tí vývojári nejakého scenáristu zoženú?

Proti: "hoši kdepak je scénář?" "naco sakra scénář?! nejseš ty nejakej moc náročnej?", postavy, príbeh, ending, dabing, viz. komentár

+12 +23 −11

Brothers in Arms: Hell's Highway

  • PC 85
Bratry ve zbrani mám rád. Na rozdíl od ostatních slušně řečeno hloupých válečných 3D akcí kladou důraz na taktické plánování v reálném čase a nutnost uvažovat jako skutečný voják. Vyběhnutí na volné prostranství se zde nevyplácí a tak jedinou možností jak postupovat ve hře dál bez ztráty na životech, je vydávání povelů vašemu týmu, který vás poslouchá na slovo. A hlavně pečlivé krytí.

Dvojka je prakticky stejná jako předchozí díl(y), ale přináší alespoň dvě výraznější vylepšení – částečně zničitelné prostředí a krycí systém z pohledu třetí osoby. Krytí za dřevěným plůtkem s jepičí životností není vždy tou nejlepší variantou, obzvlášť, když proti vám stojí ''zelížrouti'' s těžkým kulometem. Z plotu jsou během chvilky třísky a proto je nutné se pohnout zase o kousek dále. V případě souboje s tankem nepomůže ani bariéra pytlů s pískem, protože střela z děla je rozmetá do všech stran. Přestřelky fungují na bázi schovat se do krytu, čekat, vykouknout, zamířit a střílet. Jednoho nácka po druhém. Nebo můžete využít palebné podpory svého týmu, nenápadně nepřítele obejít a pokropit ho dávkou z boku.

Díky výrazně vylepšené grafice, která se mi velmi líbí, působí hra zcela jiným (reálnějším) dojmem než u většiny stříleček. Hell's Highway je také více krvavá než její předchůdce a nebudete ochuzeni ani o zpomalené záběry, při kterých praskají lebky a létají končetiny vzduchem. Příliš brutální? Ani ne. Mohlo by se klidně i přitvrdit, tohle je válka!

Příběh je na můj vkus trochu nesrozumitelný a je zde spousta ukecaných scén, které nejspíš měly hráče více vtáhnout do děje, ale u mě to bylo naopak. V tomto ohledu mi první díl vyhovoval mnohem více, byl přímočařejší a tak nějak lépe utíkal. Přesto je Hell's Highway velice důstojným nástupcem. Už jen díky tomu, že si hra zachovává své původní kouzlo s geniálně jednoduchým ovládáním své party. To v jiné fps nenajdete.

Pro: Slušná válečná atmosféra, reálné zpracování prostředí, taktické prvky, výborná grafika, zvuky.

Proti: Nesrozumitelný a nejasně podaný příběh, místy stereotypní.

+12

Pinball Fantasies

  • PC 90
Jeden z nejlepších, ne-li nejlepší "klasický" pinball z první poloviny 90. let. Oproti předchůdci s názvem Pinball Dreams přinesl Pinball Fantasies především mnohem propracovanější grafiku v tehdy luxusním SVGA (640x480) rozlišení. Všechny stoly se vyznačují vhodně rozvrženými komponenty, velikou hratelností a atmosférou založenou na výborné hudbě. Mým favoritem vždy byl ponurý Stones ´N Bones se záhrobními skřeky a varhanním preludováním.

Výtku si zaslouží snad pouze ne zcela realistický pohyb kuličky, která se v rozporu s gravitací poněkud vznáší. Výrazné zlepšení v tomto směru přinesl následující Pinball Illusions.

Pinball Fantasies má v sobě onu těžko popsatelnou kombinaci jednoduché zábavy, elegance a uživatelské přívětivosti, která je typická pro hry této éry a která často chybí dnes.

Pro: Hudba, atmosféra, hratelnost

Proti: Trochu nerealistický pohyb kuličky

+12

SWAT 4

  • PC 80
"Na tři tam vběhneme a vymydlíme to tam. Na tři? Myslíš jako jedna, dvě a vběhneme tam, nebo na jedna, dvě, tři? To je sakra jedno. Takže jedna, ..."

No tak je každému jasné, že asi podobným rambo stylem se S.W.A.T. nikdy nechová, ani v těch nejtěžších chvílích si zachovávají chladnou hlavu a vše konají s maximálním rozmyslem. A přesně podobně musíte přistupovat ke hraní téhle taktické akční hry. S.W.A.T. 4 jsem hrál poprvé už před léty, kdy hra byla prakticky novinkou a přistupoval jsem k ní opravdu důsledně, jelikož jsem byl zapáleným nováčkem na poli akčních her. S.W.A.T. 4 mi tak představoval i určitou výzvu, jestli nejsem jen tupým hráčem bezduchým akčních her. Zkrátka mě nebavilo jen bez rozmyslu někoho mydlit a právě zde jsem poznal i jinou stránku akčních her.

Ale vystoupím z nostalgie, která stejně nikoho nezajímá ;) S.W.A.T. 4 se kě mě dostal opět před nějakým tím týdnem a já si znovu chtěl zkusit tu zajímavou hru, která mi učarovala před lety. No, zkusil jsem a je to pořád stejně výborné. Zvláštní, obtížné, ale přesto dobré. Ve spoustě akčních her Vám dělá radost, když sejmete nějakého bosse, ale zde Vám dělá největší radost, když zatknete nějakého proradného padoucha (seriového vraha, šéfa fanatické bandy, ...). To se Vám potom hned lépe usíná, když víte, že jste udělali dobře. Ale i ve S.W.A.T.u se občas stane, že musíte tasit, zvláště v posledních velice obtížných misích, kdy na lupmy už nefunguje tazer, nebo jiné podobné nádobíčko. Potom jde slušnost stranou!

S.W.A.T. 4 je ve své roli absolutně úžasná hra, která Vás i při opakování mise donutí hře dát šanci i na poněkolikáté, jelikož pokaždé jsem nepřátelé a civilové rozeseti jinde. Ale přeci jen jsem si nejvíce mlaskal u reálného zbraňového arzenálu.

Pro: reálný simulátor, zbraně, napínavost misí, bez příběhu, přijatelná herní doba, obtížné

Proti: bez příběhu, obtížné

+12 +13 −1

Darkened Skye

  • PC 70
Pěkná, pohodová akční adventura, která si na nic nehraje. Na své si přijdou jak příznivci akce, tak adventurních postupů, obojího je totiž v této hře dostatek a zpracování je na opravdu kvalitní úrovni.

Za zmínku pak stojí především systém kouzlení, který je vskutku originální a můžete se těšit na velikou škálu různorodých kouzel. Ať už se jedná o kouzla nutná k postupu hrou, tzn. ta spíše adventurního rázu (např. plachtění, zmenšení, pravdivé vidění), tak kouzla, která hráči pomůžou v soubojích, každé opravdu mělo své využití a ani jedno jsem tak nenechal ležet ladem. Hra taktéž zaujme velmi pestrým a především originálním level desingem, ať už prolézáte zatuchlé katakomby, nebo se sluníte v zemích Twellů, vždy byl level desing zpracován na jedničku a ani na chvilku nebyl repetitivní. Obtížnost je vcelku ucházející a roste úměrně s postupem hrou. Logické (adventurní) hádanky zde patří spíše k jednodušším, i tak ovšem některé dokáží celkem slušně procvičit mozkové závity. Příběh je klasické klišé, ovšem od takovéto hry jsem ani kvalitní příběh neočekával.


Zamrzí ovšem otřesný český dabing a překlad, pročež doporučuji hru rozehrát raději v angličtině. Grafická stránka hry je zhruba průměrná, kochat okolím se asi nebudete, ovšem neurazí. Hudba je pěkná a vcelku příjemně se po celou hru poslouchá. Nejvíce mi ovšem vadilo množství bugů, se kterými se ve hře můžete setkat a kvůli některým opravdu nepříjemným, jsem nejednou musel použít starší save či restartovat misi (doporučuji ukládat na více pozic).

V záplavě samých "realistických", technicky dokonalých, ovšem ničím zajímavých her, je příjemná změna zahrát si konečně nějakou originální, vtipnou a hlavně zábavnou arkádovou akční adventuru.

Pro: Originalita, Různorodost, Hratelnost

Proti: Příběh, Bugy, Český dabing

+12

Dune 2000

  • PC 80
Remake mé oblíbené strategie Dune 2, těšil jsem se na to a byl jsem nakonec spokojen i když ten "feel" tam neni takový jak jsem čekal. Celkově mi to ale spíše připomínalo C&C místo Dune 2, která se odlišovala i ve způsobu stavby, v představování jednotek, ovládacích prvcích ve hře atd., prostě prvky, které Dune 2 činily trochu víc osobnější a hlubší než jen osekaný styl v podobě lišty na pravé straně, ale zase tím Duna aspoň získala na rychlosti a pohodlnosti. Náplň misí je jasná, překvapení se nekoná, je to víceméně vždy stejné, filmečky fajn, grafika taky a stejně tak hudba, výtky bych měl k designu některých jednotek viz sonic tank, siege tank atd. Hodnocení vypadalo na hodně vysoké, ale co téhle hře prostě neodpustím je zmršený balanc, raketa Death Hand je v podstatě jen prskavka co se nabíjí jednou či 2x za misi a stejně prdlajs zničí, dost rozdíl od Dune 2, na druhý straně jsou Ornitoptéry nepřítele ultimátní zbraní, a neskolí je ani skupina deseti raketových věží a nad základnou bez problému pořádaj letecký dny. Obtížnost je těžká, což je super ale jsem bytostně alergickej na zvedání obtížnosti stylem "i když má nepřítel stejnou jednotku jako já, ubírá víc" to prostě nesnášim, ať AI lépe taktizuje, lépe koordinuje útoky atd., ale ne tenhle způsob, který dokáže do hry implementovat i úplněj debil. Pomyslnou třešínkou na dortu je pak naprostá tupost mých jednotek, mizerný path finding, neustálý útok vždy na nejslabšího nepřítele v podobě vojáčků, neustálé sraní těch nejzranitelnějších jednotek do předních linií (Starcraft 2 zručně okopíroval) ač mají paradoxně největší dostřel a odstup a na závěr demence harvesterů, které vždy jely těžit na to nejvzdálenější místo na poli s kořením, takže je nutné je neustále hlídat aby se neplýtvalo časem a ručně jim zadat těžbu, škoda, to jsou naprosto zbytečný chyby.

I přes to jsem se ale výborně bavil, a většina nových RTS tomu nesahá ani po pásy harvesteru.

Pro: Dune 2 principy a vzhled, hudba, atmosféra, grafika, obtížnost

Proti: dementní AI, osekané některé Dune 2 prvky

+12

Singularity

  • PC --
Cokoli! Cokoli, jen né cestování v čase!!! Tenhle nesmysl nesnáším.

Hned první poznámka nedává smysl - jak mohla Moskva zavřít Katorgu kvůli smrti Demicheva, když v intru je řečeno, že Katorga byla vymazána výbuchem E99 při pokusech Barisova?--- Tím, že jsem zachránil Demicheva jsem přece nemohl zabránit Barisovi v pokusech ve výrobě bomby, která později tak jako tak musela zničit Katorgu...?!?--- Jak může Barisov vědět, jaká je správná časová linka, když jinou, níž tu špatnou, nezažil...?!? --- Co ten konec? Jak můžu existovat v jednom čase dvakrát? Znamená to, že mě může být někde nekonečno?? A co mělo znamenat přepsání deníku Kathryn?

Singularity jsem dohrál až na druhý pokus. Poprvé jsem se prostě přes ten pakoidní příběh nedokázal přenést. A to i přes to, že první polovina hry je 100% lepší, než druhá polovina. Je komornější, atmosferičtější, obsahuje více čtení, více zvukových nahrávek a snaží se hrát na příběhovou strunu. Ve druhé polovině se autoři vykašlou na schovávání E99 Tech a hází mi je pod nohy, zasypou mě zbytečnými zbraněmi a zbytečnými nepřáteli, zbytečnými odbočkami zbytečně natahující hrací dobu.

Použitý Bioshock engine je dost bídný, textury se navíc dost často zapomínají nahrávat. Některé savepointy nejsou položeny nejšťastněji, upgrade zbraní mi přišel nadbytečný.

Singularity se dobře hraje, když člověk nad příběhem moc nepřemýšlí. Má své světlé momenty. Občas přehršel akce nebo hektických momentů, občas začne skřípat. Celkově je pro mě, hlavně po příběhové stránce, zklamáním.

**/5
+12

Age of Empires II: The Age of Kings

  • PC 90
Občas se prostě objeví nějaká nadčasová hra, která se stane nesmrtelnou legendou. A to je případ Age of Empires 2 (potažmo v kombinaci s datadiskem The Conquerors Expansion). Je te prostě geniální. Je to jedna z těch her, které považuju za nevylepšitelné. Ač má "pouze" 2D grafiku, ač je stará mnoho a mnoho let... nechybí jí naprosto nic. Koncept Age of Empires 2 je prostě jasně daný a i kdyby se někdo s nejmodernějšími technologiemi snažil sebevíc, nic lepšího prostě v tomto žánru a s tímto smyslem vymyslet nemůže.

Pro: Nesmrtelná legenda, multiplayer, vybroušená dokonalost

+12 +13 −1

Sniper: Ghost Warrior

  • PC 40
Ne ne a ne, už to prostě nejde dál, tahle hra mě štvala různými drobnostmi už od začátku hraní, ale pořád jsem si říkal, přece to nevzdám a nadále se pokoušel najít na ní to pozitivní, co by mě mělo "nutit" hrát dál. Dnes už pomyslný pohár přetekl a já říkám dost!

Sniper: Ghost Warrior je na první pohled hra, která slibuje hodně zábavy, vždyť být v kůži špičkového snipera je dost lákavá představa, vyhledávání úkrytů a efektivní likvidace nepřátel na vzdálenost, na kterou vás nejsou ani schopní spatřit. Tahle představa vzala skoro hned za své, s tím sniperováním to nebude tak horké a je třeba k tomu přibrat i další špinavou práci. Ok, proč ne, i klasické FPS jsou přece zábavné. Jenže zatímco v té sniperovské části se Ghost Warrior s vypetím všech sil a berlí ještě drží na nohou, tak v té ryzí FPS jde k zemi s takovou nemotorností, až z toho zůstává rozum stát a hra trpí snad všemi neduhy, které se kdy v žánru FPS objevily.

Nepřátelé mají asi i šestý a sedmý smysl, protože ihned po výstřelu jsou schopní mě identifikovat s přesností na metr, ačkoliv v reálu by byli v podstatě bez šance. Naproti tomu občas si asi mozek odližili na noční stolek, jak jinak si vysvětlit situace, kdy někoho zabiju a jeho kolega o kus dál, který to musel vidět v klidu dál stojí a čeká. Prostředí se sice tváří otevřeně, ale když tvůrci nechtěli, abych někudy šel, tak tamtudy prostě nemůžu, vznikají pak zábavné situace, kdy jsem nebyl schopný překonat metrovoý dřevěný plot. Jak už jsem zmínil, tak klasické přestřelky jsou utrpení, které jsem hrál stylem quick save/quick load, AI je na krátkou vzdálenost sakra přesná a s její schopností mě vidět kdykoliv a kdekoliv. FPS složka mi přišla jak naroubovaná násilím na zbytek hry. Ještě štěstí, že spojenci, kteří jsou občas vnuceni jako doprovod nemohou zemřít.

Technická stránka není špatná, některé scény byly opravdu krásné, jinde to za moc nestálo, srovnání s Crysis, o kterém jsem někde četl je opravdu mimo.

A proč jsem s tím vlastně seknul? Krom toho, že jsem tu hru i kvůli výše zmíněným featurkám nedokázal nikdy hrát déle jak 20 minut v kuse, tak tou poslední pomyslnou kapkou, kdy pohár přetekl byla situace v jedné misi, kdy po průlezu plotem jsem měl překovat zhruba padesátimetrové prostranství. Tak si tak jdu a najednou zásah zprava, zřejmě sniper kdesi v kopcích. Najít se mi ho nepodařilo, takže při dalším průběhu jsem se rozhodl ten kousek proběhnout, ale nepodařilo se, trefit běžícího člověka na stovky metrů je asi příliš snadné. Ok, tak to vezmu na několik etap a budu se krýt za těmi několika kryty, které tam jsou. Přiběhnu za jeden a ... zásah ... zásah ... zásah ... quit game. Takhle fakt ne, zkouksnul jsem hodně, ale to, aby mě někdo naprosto přesně našel za překážkou jako kráva a ještě na mě skrz ní sřílel, to už fakt ne.

Pro: Zpomalené efekty při headshotu, občas pěkné scenérie

Proti: AI spojenců, AI nepřátel v kladném i záporném slova smyslu, naproto podělané herní mechanismy ve hře

+12 +13 −1

Mafia II

  • PC 75
• Bohužel musím souhlasit s všeobecnými reakcemi hráčů i recenzentů, že tahle hra se původní Mafii zdaleka nevyrovná. Nijak zvlášť mě netrápí nevyužitý potenciál města Empire Bay (popravdě řečeno, s herními mechanismy Mafie 2, nemožností jejzdit taxíkem a nepříliš pohodlným fyzikálním modelem vozidel jsem rád, jsem si mohl "odbýt" jen hlavní příběh a dál se hrou nezabývat), zato mě zklamaly takové ty maličkosti jako absence misí kde bych já střílel za jízdy z auta, a jisté nedomyšlenosti v příběhu. Přestože je Mafia 2 jen hra, mám pocit, že se jí autoři snažili udělat co nejrealističtější, a proto nemohu pochopit, jak může v nejhezčím hotelu ve městě dojít k výbuchu celého jednoho patra, přestřelce jako kráva, po které zůstane spousta mrtvol prostřílených jak řešeto, čemuž následuje dokonce honička po městě, a přitom jako by to hasiče ani policajty vůbec nezajímalo - všechno se odbyde lakonickým komentářem v rádiu. Celkově mě příběhová linie nijak zvlášť nenadchla, až na prvních pár misí a na tu závěrečnou, kde události zajímavě gradují. Oproti první Mafii, kde hlavní hrdina opravdu srostl s rodinou a sblížil se i s bossem, mi Vito připadal jako obyčejný pěšák, neřku-li poskok. Další věc která mě iritovala je, že celá příběhová linie je jedna dlouhá série průserů a v podstatě žádný kšeft se neobejde bez toho, aby se totálně posral a místo slíbeného výdělku pak účastníci nemuseli žehlit svoje průšvihy. V podstatě už na začátku mise, když někdo zavolal Vitovi a začal slovy "mám supr kšeft", bylo předem jasné, že se Vito zase řítí do průšvihu. Na druhou stranu, vidím v tom určitý záměr autorů ukázat, že život mafiána není žádný med. Vito to celkem vystihuje v jedné animaci ke konci hry, kdy svůj život shrnuje jako nepříliš veselý. Celkově shrnuto, Mafia 2 je celkem dobrá hra, která se však svému předchůdci sotva vyrovná a jsem rád, že to byla jen lineární záležitost na pár hodin a nikoli další obsáhlý sandbox.

Pro: grafika a anglický dabing (ten český jsem neslyšel, děkuji nemám zájem)

Proti: herni mechanismy a fyzikalni model aut jsou jaksi "tuhé", málo využitý potenciál města, příběh není příliš vtahující

+12 +13 −1

Alpha Prime

  • PC 60
Marně jsem hledal nějakou poctivou střílečku, která by mi vykouzlila pocit odpočinku a pohody, při nenáročném střílení nepřátel. A jelikož mám, jako správný vlastenec, rád české hry, tak mé oko (a i to druhé) skončilo na české sci-fi střílečce Alpha Prime, od Black Element Software.

Příběh z pera známého českého sci-fi spisovatele Ondřeje Neffa mi poměrně učaroval a sliboval jsem si něco, na české poměry, libového. Jenže na papíře to všechno povětšinou vypadá hezky, herní zpracování je na tom hůře. Alpha Prime bych tak popsal jako "klasickou doomovku s neomylnými nepřáteli, s málem munice a nijakými postavami". Nyní, když jsem Alpha Prime zkoušel asi podruhé, jsem už více méně věděl, do čeho jdu. Bezduché střílení nepřátel, kteří Vás zasáhnou každým svým výstřelem a Vy nemáte skoro žádné možnosti, jak tomu zabránit. Vyklánění funguje, ale abych leanoval, tak na to hra asi nepomyslela a povětšinou mé střely končily ve dveřích, nebo ve zdi. Ač jsou lékárnické stanice rozesety dostatečně od sebe, stejně mi na normální obtížnost nestačily a musel jsem běhat k té poslední, ve které ještě něco málo medkitu zbývalo. Volně povalujícího se lékařského vybavení se totiž po zemi tolik neválí.

Z hraní těch dvou hodinek, které jsem nedal v kuse, jelikož mě to zase tak nechytlo a absolutně jsem neměl nervy na pokračování, jsem se hrou skončil a věřím, že ani ve výsledku by hodnocení nebylo líbivější. Lehce to zachránily miniaturní logické minihry.

Pro: česká hra, doomovská hratelnost, logické minihry, hackování na dálku,

Proti: neomylní nepřátelé, ubohé kvéry, nemastné a neslané postavy, nijaké prostředí, vyklánění na dvě věci,

+12 +13 −1