Nejprve poznámka ke Star Treku - vždy jsem měl radši kapitána Picarda než kapitána Kirka. Kdo je zná, asi už tuší, že je mi bližší spíše dialogový diplomatický přístup než násilí. Když už ale střílím, chci do někoho vyklopit zásobník a ne se krýt za překážky.
Po překonání problémů s bojem (daleko víc teď používám biotické síly), bypassem a odlišnosti od prvního dílu se můj dojem malinko lepší, ale přesto to stále není ono. Vadí mi absence Maka. Vadí mi absence omnigelu a s tím spojené elektronické mezihry, které se s jeho pomocí daly snadno přeskočit. Měl jsem radši přehřívání zbraní než nutnost neustále měnit zásobníky. Bolí mě ztráta čtyř milionů kreditů a štve mně nutnost neustále tankovat loď a kupovat sondy. Chci víc dialogů se členy týmu a mluvit s nimi po každé misi a ne po každém aktu. A proboha, co má znamenat ta hudba??? Kde jsou ty nádherné melodie z jedničky (Normandy theme, Citadel atd.)? A poznámka ke stabilitě hry - hraju na Windows 7 a hra mi co chvíli padá (finální boje misí proto vypadají následovně: 1) zabijí mě 2) hra spadne 3) teprve teď vyhraju bitvu). Jednička držela bez problémů.
Co si naopak užívám je nakupování blbinek do kajuty, křeček, rybky i modýlky lodi mě strašně baví, stejně jako xenofilní porno a několik knížek od Drew Karpyshin, které si v rámci synergie franšízy našly svou cestu i do hry.
-----
Dohráno, počítadlo se zastavilo těsně před 43 hodinami (a asi 200XP od levelu 30, to zamrzí). Komplet všechny mise, komplet průzkum planet, všichni loajální, drtivá většina upgradů (všechno pro loď, na plný počet mi chyběly tak čtyři zbraňové, na které jsem neměl peníze).
Moje dojmy zůstávají víceméně stejné - přestože mě dvojka nechytla tolik jako jednička a spousta věcí mě tu štvala, přesto se jedná o nesmírně kvalitní hru a nelituji času stráveného u ní. Z dalších DLC mě láká především Lair of the Shadowbroker. No a uvidíme, co trojka, zdá se, že jsem dvojku dohrál právě včas:)
Památné momenty: film na počátku sebevražedné mise, úspěšný konec Mirandiny mise, Tali, Legion a Garrus:) Ostatně ve dvojici Garrus-Miranda jsem odehrál většinu hry.
Pro: krásný a rozlehlý Cyrodiil, hodně zábavných questů, rozmanitá NPC, hodně itemů, neomezený pohyb
Proti: slabá story, až moc roztahané, totální nevyváženost všeho, level scaling monster, po čase strašně nudné dungeony, stereotypní a velmi četné souboje, uzavírání bran Oblivionu (wtf? to byl generický výsměch)