Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Iji

  • PC 75
Když jsem si všiml obrázku v liště nově přidaných, řekl jsem si: "To je nějaký další Another world? Autor to popisuje jako SS ve 2D?" A zkusil jsem to.

O tři hodiny a přejitou hru později musím říci, že je to velmi dobrá skákačka. Tak nějak si představuji cestu, kterou by se mohli skákačky vydat. Pravda, snad skoro všechno by se dalo zlepšit, grafikou počínaje a systémem konče, ale dělal to jediný člověk a za to mu patří můj dík a respekt.

Hlavní hrdinka, dívenka obsahující více elektroniky než vaše mikrovlnka s počítačem dohromady, vyráží osamocena nakopat emzemákům obsazujícím Zemi zadky a k tomu ji dopomáhá nanotechnologie.

Z každého emzáka vypadnou nějaké ty nano body, které dívka sbírá a nejen že ji "opravují" štít, ale i zvyšují level. A za každý level dostanete bod, který můžete u nějakého terminálu utratit. Terminálů je kolem 7 - životy, hacking, síla kopu, síla zbraní, výtěžnost nano a dva druh zbraní. Max lvl u každého odvětví je 10 a na konci dosáhnete 50 lvlu, takže se musíte rozhodnout, co oželíte, případně jestli budete ovládat od každého něco, nebo část na max (což je doporučováno, na 10 lvl dostanete speciální vlastnost).

Pak jsou tam různé zajímavé drobnosti a překvapení - hladání tajných lokací, předmětů, schopností, kombinování zbraní, tiché přiblížení a odhackování nepřítele, louskání dveří, osedlávání vznášedel a podobně...

Bosové jsou tuzí jak se patří, většinou nejde o to je prostě ustřílet, ale nějak chytře využít prostředí.

Příběh hry je lehký nadprůměr, konec mě pravda nepřesvědčil, ale někomu může padnout do noty (především zapřísáhlým optimistům)

Pro: Nápady, svižnost, hratelnost...

Proti: No, přeci jen je to freewarovka...

+15

Bionic Commando

  • PC 80
Opravdu jsem se snažil nepropadnout lehce povrchní euforii, která na mě zaútočila v okamžiku, kdy jsem s Nathanem poprvé na vlastní oči spatřil ono město a začal si jen tak bezstarostně plachtit vzduchem (což mi mimochodem dodalo takový uspokojující pocit, který jsem nezažil od dob druhého herního spajdrmena). Bohužel, selhal jsem, a po necelé první hodině hraní si mě BC hravě omotal kolem prstu.

Je pravda, že pocit svobody rychle zmizí, jelikož dřív nebo později narazíte na ty "toxické oblasti", které v podstatě slouží pouze jako poněkud laciné ohraničení herního světa, ale až tak moc mi to nevadilo, protože prostoru na blbnutí stále zůstává až až. Kdežto voda mě opravdu štvala. Jasně, Nathanova pracka je příliš težká na to, aby se s ní dalo plavat, ale neříkejte mi, že tak rychlé utopení dává smysl. Snad jedině, kdyby i ta voda byla toxická.

Dále tu máme hodně nepřátel vs. málo munice. Mnoho hráčů si stěžuje na opravdu vysokou obtížnost, a já bych se jim ani moc nedivil. Samotnému se mi stala taková věc, že bylo třeba zničit dva roboty, aby se mi zpřístupnila cesta dál, ale jaksi mi na ně nezbyla munice, taže jsem musel loadnout dřívější pozici (která byla podstatně daleko) a projít si tím vším s co možná nejmenší ztrátou nábojů. V tu chvíli mě BC nehorázně nasral a to bylo teprv první setkání s těmito roboty a mě bylo jasný, že to může bejt jedině těžší a těžší. Na druhou stranu jsem si díky tomu poté munici hlídal daleko pozorněji a snad i díky tomu se mi už taková nepříjemnost nestala. Nicméně, ještě jeden problém jsem měl, opět s nutnou likvidací robotů - Kdesi v pralese jsem si jen tak hopsal až jsem dohopsal k plazmou uzavřenému tunelu. To jest známka toho, že proběhne boj s roboty. Ovšem, roboti nikde. Tak jsem minimálně půl hodiny hopsal sem a tam, bez výsledku. Byl jsem tedy nucen obrátit se na walkthrough a ukázalo se, že jsem si za to vlastně mohl sám. Jednoduše jsem minul jeden kus skály, na kterém se nacházel trigger těchto robotů.

I to se mi ale stalo jenom jednou, a tyto dvě nepříjemnosti jsou skutečně TY JEDINÉ, kterými jsem si během hraní prošel. Jinak je tato hra skrz na skrz nadupaný hardcore nářez od začátku do konce, na zpočátku nepříjemné ovládání se zvykne rychle, všechno vypadá skvěle, bossové jsou parádní a vždy vyžadují alespoň nepatrné zapojení mozkových závitů, herní doba je slušná a moc se mi líbilo, jak se všechno neodehrává jen ve městě, ale dostanete se i do džungle, jeskyní a v neposlední řadě i nad rozbouřené moře za deštivé noci (moje nejoblíbenější část). Opomenout samozřejmě nemohu ani tu absolutně finální sekvenci hry, při níž likvidujete "biovážky". Je prostá a snadná, ale na mě zapůsobila parádně a epičtější ukončení si možná ani nedovedu představit.

Zhruba takhle nějak by podle mě měly vypadat remaky/pokračování starých klasik. Budoucí remakaři, z tohohle byste se mohli učit!

Pro: Grafika, hratelnost, herní doba, počáteční euforie, která nikdy zcela neodpadne, poletovat si prostorem je opravdu uspokojující, jistá rozmanitost prostředí, bossové

Proti: pro někoho vyšší obtížnost, "toxické oblasti", voda, může se stát, že budete nuceni opakovat prošlé pasáže jenom kvůli nedostatku munice

+15

Metal Gear Solid

  • PC 90
Tak jsem si bezmála 9 let po vydání na PC doplnil vzdělání a zahrál si tuhle "legendu", na kterou skoro všichni pějou samou chválu.

Zpočátku jsem Solid Snakeovi nedával moc šancí. Přece jenom - na PC máme všechny ty J.C. Dentony, Sam Fischery, Garrety, #47 a další, co už jsem zapomněl. Navíc nemám rád anime (nebo manga nebo jak se říká - experti mě opraví) prvky, které z toho byly cítit na sto honů. Ovšem po dohrání musím uznat, že tohle je velká věc.

Proč? Co mě na tom sakra tak chytilo?

Příběh, dabing, hudba a vše okolo toho. Hrát MGS pro mě bylo jako koukat na perfektní akční thriller a úvodní melodie mi hraje zrovna teď, když píšu tyhle řádky. Konspirační zápletka, sympatičtí záporáci (zvlášť pak postava Revolver Ocelota), dialogy, co svojí kvalitou převyšují nemalou část filmové produkce. Hideo Kojima je sice na můj vkus až příliš patetický, ale každopádně palec nahoru.

Samotná hratelnost je pak, řekněme, kolísavá. Každá místnost je víceméně překážková dráha. Některá super, jiná vyloženě blbá. Dovedu si představit, že před devíti lety si z toho všichni sedli na zadek, ale za tu dobu se stealth hry dostaly trochu dál. Přesto však nemám důvod hanět. Naopak, díky tomu, že z toho žánru jsem MGS hrál jako zatím poslední, jsem si uvědomil, že skoro všechny fundamentální prvky těch moderních "thief" her tady už tak nějak jsou - a samozřejmě lehká nadsázka ve stylu kartonová krabice :-)

Tak a nakonec co mě nejvíc štvalo? Ovládání! Nemám rád, když je obtížnost uměle zvednutá blbým ovládáním, což jsem teda pociťoval hlavně na začátku, než jsem si zvyknul. Příklad za všechny: když chci, aby panák běžel a střílel, chci to udělat intuitivně a ne se učit opičí chvaty. Radši ani nebudu počítat, kolikrát ze mě kvůli tomu Ocelot udělal řešeto :-) Občas jsem si myslel, že jsem v Pac-Manovi, když jediná informace, co k něčemu byla, byla ta z radaru.

Takže jak to teda shrnout? Hideo Kojimovi se povedlo vyrobit hru, která sice zdaleka není geniální, ale je svým způsobem výjimečná. Jsem rád, že jsem se nakonec rozhodl zahrát si ji.
+15

Velvet Assassin

  • PC --
Velvet Assassin už od počátku působí jako docela kvalitní budgetová akce, ale při představě ceny, za kterou se titul prodává zůstává rozum stát. Většinu situací budete řešit jedním způsobem – připlížit se zezadu, bodnout a proti více vojákům camping a přesné headshoty ze stínu. K cíli se dostanete jen přes hromadu geršáckých mrtvol, proplížit se je až na pár světlých okamžiků takřka nemožné. Důvodem také bude linearita levelů a tvrdé skripty na každém kroku. Situaci si prostě nelze obhlédnout z dálky, protože když se pak k vojáků přiblížíte, začnou se chovat podle jiného skriptu a celá práce přijde vniveč.

Graficky mě ale VA docela potěšil. Sází spíše než na ostré textury a geniální fyziku na specifickou atmosféru a art celé hry. Většina úrovní je vyvedena v určitých netypických barvách (ale ne nereálných) – ulice města do oranžova, stoky do zelena, vězení do modra. Při přechodu ze světla do stínu se kolem aktérky zobrazí modré kontury, které zde ani v nejmenším nepůsobí rušivě. Stíny jsou zde skutečně dobře vyvedené a troufl bych si říci lépe než v prvních dílech SC nebo Thiefovi (hrál jsem jen třetí díl). Ale to nejspíš není nic zvláštního když se jedná o nějaký ten rok novější hru.:)

Audio je naopak průměrné. Dabing velmi nudný (no, hlavní hrdinka má nudný hlas, ale když vezmu v potaz, že je to angličanka..:)), zvuky prostředí, zbraní, hudba, všechno je kvalitou hodno budgetu. Přesto mě některé dialogy dokázaly pobavit.

Ve zkratce: Jednoduchý přístup vývojářů mi nevadí, stejně se snažím využívat co nejméně gadgats. Optimalizace není nejlepší. Nejde o nijak inovativní hru, přesto jsem se u ní docela bavil. To málo co umí, umí dobře.
+15

Aquaria

  • PC 90
Tohle jsem teda nečekal. Aquaria, která mě původně příliš nelákala, se pro mě stala příjemným překvapením. Chtěl jsem jí jen na chvíli vyzkoušet. Díky pomalému rozjezdu trvalo déle, než si mě tahle kouzelná hra opravdu získala, ale nakonec se stalo a já se nadšeně pustil do prozkoumávání rozsáhlého světa.

Hra operuje se zvláštním kontrastem. V hávu krásné až pohádkové grafiky dřímá akční hratelnost. Svět a život v něm hrají barvami a je radost se na to vše dívat, ale zároveň je nutná obezřetnost, protože většina z toho, co žije v Aquarii, vám usiluje o život. Každé setkání s novým živočichem vyžaduje opatrné zkoumání, jestli a jak je nebezpečný. To, co je ještě nad samotnou akční složkou hratelnosti, je právě prozkoumávání. Objevování různorodých lokací a odhalování jejich minulosti, získávání nových užitečných receptů, sbírání specielních pokladů, kterými si Naija vyzdobuje svůj domov a mnoho dalšího. Už dlouho se mi nestalo, abych s chutí prozkoumával herní svět do každého jeho zákoutí a shromažďoval všechny specielní předměty ukryté v obtížně odhalitelných úkrytech. Aquaria na rozdíl od mnoha jiných her ve mně vyvolávala dojem, že to má smysl, že nejde jen o stokrát viděná herní schémata. Přestože o to pochopitelně jde.

Není pochyb, že jde o hru především pro typ hráče Explorer Killer. Hráče, který rád objevuje nová místa a jejich obyvatele. A ty pak masakruje. Ale abyste si hru skutečně užili, musí vás zároveň chytnout její neobvyklá rozporuplná atmosféra. A to se nepochybně nestane každému hráči. Aquaria má své chybky. Neustálý boj s nepřáteli může vyvolat pocit stereotypu. Občas se hůř rozeznává objekt na pozadí od blokujícího objektu na popředí. Daly by se jmenovat další. Pokud však Aquaria zahraje právě na tu vaší strunu, nebudete takové věci vnímat a prostě se necháte pohltit.
+15

SAW

  • PC 75
Jak jednou řekl jeden klasik: "Vypadám jako pes s karamelou v hubě". Sice nevím jestli tak vypadám, ale vím že jsem se při hraní této hry tak cítil. Je to dobroučké, člověk by chtěl víc a víc, ale je pořád otravován nedokonalostí tohoto produktu. Strašně moc se mi zalíbila atmosféra, která ve hře panuje. Neni vám dávána žádná naděje na přežití. Jste utlačováni, sráženi, mrzačeni a nikdo vás nelituje. A přesto se snažíte jít dál. Vyřešit další hádanku, zachránit sebe i jiné lidi, být navenek tím hodným. Moc krásně to zní, a přitom to je tak tak zmršeno, že je mi až líto, že jsem o tom mluvil tak moc pozitivně. Neustále se opakující hádanky. Jedno klišé za druhým. Opravdu smutný bojový systém, z kterého se budu potit v posteli ještě dlouho. Spousta hnusných maličkostí, které kazí dojem z ne tak špatného celku. Jsem ochoten přimhouřit oči nad přehnaností lidských obětí a toho že by takovouhle akci nezvládlo ani 50 šílených masových vrahů jakým Jigsaw bezesporu je. Ikdyž se mi postupem času hraní víc a víc zhnusovalo, nemohl jsem odolat a dohrál jsem to. Samozřejmě už nikdy více nechci vidět hru zapnutou. Svůj účel splnila, přesně tak jako nastražená past lapící svou oběť.

Pro: Atmosféra, hádanky, ještě předtím než se stanou okoukané, násilí.

Proti: Chyby, bojový systém, stereotyp, (ne)náročnost, grafika sice dostačující, ale mohlo to běžět lépe.

+15

Dragon Age: Origins

  • PC 70
THIS IS THE NEW SHIT!!! Vlastně ne. Nebo, možná tak napůl. V Bioware se pokusili spojit to co dělali v minulosti s tím co dělají teď. Kupodivu nepoužili jen to nejlepší.

Jak jinak navázat na první úspěch než RPG z fantasy světa? I když se vás všichni snaží přesvědčit, že nejde o kopii LOTRa, že je to hrozně mature (lidi sou oškliví na elfy, lidi sou oškliví na magy, sex ve spodním prádle) a dark (zabíjim děti a krev, kozy, ale bez bradavek) tak to prostě moc originální není nebo už sem jen hrál moc fantasy RPGéček.
Gejzíry krve mi nevadili a nápad s animací brutální likvidace oponenta vítám, jen škoda, že nebyla moc dobře rozpohybovaná a natočení kamery taky nebylo vždycky nejšťastnější.
Souboje jsou/byly(muselo se dokonce patchovat) skoro až „oldschool“ obtížné, nejde do nich tedy jen vlítnou a rubat. Je proto potřeba dění neustále zastavovat, rozdělovat příkazy, aktivovat speciální útoky (nudné) a hlavně, popíjet lektvary.
Systém pro vývoj postavy je pro hru dostačující. Válečník cpe body do síly a výdrže, mág do magie a síly vůle. Kam je cpe zloděj nevim, protože obě NPC s tímto povoláním byly značně nepříjemné, takže jsem jejich služeb nevyužil.
Parta dobrodruhů je řádně ukecaná, ale některé její členy už jste možná někde viděli. I přesto s nima sranda je. Němý hlavní hrdina by měl dovolit spoustu možností jak vést rozhovory, když se s ním/ní teda nemusel níkdo dabovat, ale většina odpovědí je jen pro chuť a dovede vás ke stejnému cíli.
Nejvíc se povedla hlavní nápad v podobě origins. Tady jsou opravdu vidět slibované volby a jejich důsledky, když pak v průběhu celé hry potkáváte něco co vám připomíná jak jste chovali na jejím začátku. Pro někoho to bude asi hlavní důvod k dalšímu hraní, hezky zjistit jak do světa zapadnou i ty ostatní.
Hlavní příběho linie má svoje kvality, ale zajímalo by mě co se stalo s vedlějšími questy. Ty se většinou skládají jen z hledání X věcí nebo zabití někoho, protože je zlý.

Vychází z toho tedy hra, pro kterou by už se klidně dalo zavést označení BiowareRPG, takový ten druh co dělá od KOTORu, to dobře odvedený řemeslo, bez nějáké přidané hodnoty. Je fajn, že existuje firma, která dokáže jednou za rok vydat RPGéčko, co se dobře hraje.
+15 +21 −6

The Saboteur

  • PC 80
Saboteur je variací na GTA z nacisty okupované Paříže, říznutá Hitmanem a Assassins Creedem. A přesto že má řadu chyb, můžu s klidem říct, že jsem se u ní bavil víc, než u GTA 4.

První hodiny pro mě byly docela rozpačité a hra mě během nich v mnohém zklamala, ale postupně: Grafika neurazí, ale působí už trochu zastarale - tady se očividně sázelo na styl. Ale o tom později. Hra začíná v kabaretu plném polonahých slečen (v nastavení jde nahotu zapnout/vypnout - nikde jinde než v onom kabaretu se ale nahota neobjevuje), kde můžete obdivovat jejich solidní cecky a také si poslechnout tamní zpěvačku (mající na sobě jen třpytivé kalhotky) - místní hity jsou opravdu fajné a doufám že od nich časem vyšmejdím MP3ky. Vůbec hudební doprovod celé hry slušně podtrhuje atmosféru a zařadil bych ho mezi nejlepší letošní soundtracky.

Ale zpátky k tomu začínání - k našemu hlavnímu hrdinovi se přisedne Luc. Luc je vůdce místního odboje, před válkou spisovatel, ale hlavně nehorázně namyšlená a vygumovaná píča. Jakkoli je úvod co se týče postav a jejich motivací zmatený, ani po skončení nechápu, proč se můj hrdina rozhodnul následovat toho kreténa a jít vyhodit do vzduchu místní sklad paliva. A to hovado ještě při vyzvednutí výbušnin vytáhne s holejma rukama na dva nácky, bo otravujou nějakou babu. No prostě totální idiot.

A taky pochopitelně francouz. Francouzský přízvuk se nese celou hrou. Nesnáším francouzský přízvuk. Francouzi by se ve hrách měli zakázat. Možná by se měli zakázat úplně. Jak by bylo milionkrát lepší, kdyby se to odehrávalo v Praze (i když by jsme asi riskovali ze budeme všichni mluvit s ruským přízvukem). Luc je prostě suverénně nejprotivnější postavou Saboteura. Může mu konkurovat snad jen sestra vašeho (francouzského) kamaráda, která je do Luca celá udělaná a stejně jako Luc má hlavně později ve hře plnou hubu keců o národní hrdosti a feminismu.

No, kde jsem skončil. Jo. Takže náš hrdina Sean vyhodí do vzduchu sklad paliva. Spustí se alarm, ale o 30 metrů dál jsem pryč z kruhu (systém policie GTA4) a do dvou vteřin končí poplach. Náckové do mě sice mezitím stříleli, ale Sean... (budeme mu říkat příjmením, Sean zní teple - stačí že jsme v Paříži) Devlin vydrží opravdu hodně a minimálně první polovinu hry je docela umění vůbec chcípnout. Vůbec ta hra je i na konzolovku docela jednoduchá.

Po první misi má Luc plnou hubu keců, jak se věci daly do pohybu a všechno se teď změní a na to si střihneme flashback z černobílé Francie do barevného Německa, tuším že 3 měsíce nazpět. Černobílá Francie - na územích pod silnou nadvládou nácků je všechno černobílé, až na světla v oknech a červenou barvu. A je noc. Po narušení vlivu nácků v dané oblasti se čtvrť zalije barvou a rázem je den. A při projíždění městem se to podle toho samozřejmě mění. Na můj vkus sice trochu laciné, ale musím uznat, že v kombinaci s hudbou to černobílé ladění na atmosféře přidává.

Flashback v Německu dodá do příběhu několik dalších důležitých postav. Devlin je (byl) totiž dříve-mechanik nyní-závodník a v Německu se chystá jeden ze závodů šampionátu. Seznamujeme se tak s italským hlavním mechanikem "Starejdědek Jsijakomůjvlastnísyn", s Devlinovým kámošem a jeho sestrou, které jsem už zmínil, a s fešnou blondýnkou, která.. e.. no vlastně tam není moc vysvětleno, odkud se přesně znají, ale asi je prostě fanynka rychlých aut a Devlinova irského zadku. V závodě vyhraje Němec (jak jinak než podvodem) a když se mu Devlin s kamarádem rozhodnou pomstít demolicí auta, zjistí o něm pár nehezkých věcí. Devlinův kamarád při tom přijde o kus hlavy, což mu kamarádova sestra asi půl hry vyčítá, než definitivně přejde na odbojářské kecy. Po menší stealth akci nacisti zahájí převrat a zbytek téhle party na poslední chvíli prchá do Francie.

Po tomhle úvodu ani moc nevíte kdo je co zač a jaké má pohnutky, ale časem si jakš takš uděláte obrázek. Dál je to příběhově plytké jak GTA4 - řada misí od řady lidí, všeobecně s úkolem vyhnat nácky a posílit odboj, sem tam něco kolem lovení onoho Němce. To v zásadě nevadí, ale docela mě štvaly dialogy, které jsou místama vyloženě absurdní a těžké béčko, nehledě na ten debilní francouzský přízvuk.

No. Takže ze začátku jsme si hlavně zvykal na to, že s vyprávění příběhu je tak trochu za trest a že řada věcí je primitvně jednoduchá. Mimochodem ad stealth prvky - pokud jste v civilu a nácek uvidí, že máte v ruce zbraň, začne stoupat ukazatel podezření a nácek se vydá vaším směrem. Stačí ale zbraň schovat pod kabát a civil se samopalem v okupovaném městě rázem přestává být problém hodný pozornosti. Podobně jako 30m útěk - WTF? Nebo alarm - střelba způsobí maximálně to, že se někdo zajde podívat. (A pokud najde mrtvolu, nejdřív ji změří puls. Na jednom místě jsem takhle zabil asi 8 vojáků a to chodili celkem rychle za sebou) Ale nechte nácka zapískat na píšťalku, a širé okolí bude rázem v pohotovosti. Ale když se člověk smíří s těmhale prkotinama a naučí se pravidla hry, hraje se to celkem pěkně.

Protože: Na rozdíl od GTA tu jsou v misích checkpointy (whee) a lze je často splnit víc než jedním způsobem - obvykle můžete zvolit buď klasický styl Rambo, případně si obstarat uniformu a použít hlavní vchod stylem Hitman, nebo místo použití hlavního vchodu vyšplhat na střechy ála Altair. Devlin umí po domech šplhat celkem obstojně, i když zdaleka ne tak rychle, jako kolega Altair. Ovšem pokud římsa pokračuje za roh, nedokáže tam bůhvíproč přeručkovat... Navíc jednotlivé mise nepostrádají variabilitu (i když jde často v zásadě o to samé), možná i proto, že celá hra mi vedle GTA4 přišla tak poloviční.

Ke hrám typu GTA neodmyslitelně patří auta. Najít zaparkované bývá občas problém, jinak jich tu jezdí (vzhledem k okupaci) poměrně dost. Není ani problém sehnat nějakou slušnější káru a uložit si ji v garáži, takže si ji tam můžete kdykoliv vyzvednout znova. Řízení mi ze začátku přišlo trochu těžkopádné, ale nebyl problém si zvyknout. Kamera za autem je umístěná tak, že je dobře vidět horizont i silnice, což po zkušenostech s GTA4 rozhodně oceňuju. Město není bůhvíjak veliké (a je rozdělené na několik bezpečnostních zón, ale teoreticky snad máte od začátku přístup všude), ale bohatě postačuje a je doplněno celkem rozlehlým venkovem. Ve hře jsou asi 4 závody - mám za to, že jejich průběh je do jisté míry naskriptovaný, ale vlastně mi to vůbec nevadilo.

Do boje si můžete krom výbušnin vzít jen dvě zbraně. a u překupníků pak můžete za kontraband kupovat nové kousky a munici. Arsenál je poměrně slušný, vedle klasických kousků vč. tlumených verzí pistole a samopalu je tu pancéřová pěst, plamenomet, nebo speciální Terror zbraně, které používají speciální komanda nepřítele a které jsou v zásadě klasickými zbraněmi, jež mají na tu dobu dost neobvyklé vlastnosti.

No. Co bych ještě zmínil... jsou tu perky, pár upgradů, pytel collectibles, je tu mise na jedoucím vlaku, pár nepodstatných bugů (sranda když nácek zarputile ignoruje, že pod ním právě vybuchnul most), let zeppelínem hm... ve městě není moc orientačních bodů, napadá mě jen náměstí s tím vítězným obloukem, nebo co to je. Kdesi na venkově jsem našel veselou variaci na Duck Huntera (střílení kachen vylétávajících z křoví, jen nikde není ten otravnej pes.) To je asi všecko. Pěkný sporťáky (Altair je můj favorit) a další speciály (gestapácká limuzína má pod přesní kapotou kulomety, xoxo). Qiucksave/quickload je k ničemu. Potěšilo zpracování konce, i když chtěl jsem ho sejmout ručně.

The Saboteur je prostě GTA z atraktivního prostředí, s pořádnou atmosférou a hudbou, okořeněná stealth prvky a skákáním po střechách. Navíc neopakuje chybu GTA a používá v misích checkpointy, což určitě šetří nervy. Vadili mi jen francouzi, úroveň dialogů a trochu chaotický rozjezd (pořádný příběh jinak v tomhle žánru stejně nikdo krom Mafie pořádně nezpracoval), a možná to nemuselo být tak jednoduché, ale s tím se dá žít :)

Pro mě je The Saboteur po Mafii a San Andreasu asi nejlepší hrou z tohodle žánru, i když když je to není vyloženě AAA titul. Ale je zábavný, zajímavý, má výbornou atmosféru, takže nemůžu jinak než doporučit.

Pro: atmosféra, hudba, checkpointy, více možností řešení úkolů, sporťáky

Proti: francouzi, úroveň dialogů, jednoduché, nějaké ty bugy, jak se po anglicku říká - a little rough around the edges

+15 +18 −3

Counter-Strike: Source

  • PC 60
Jak zmínili někteří přede mnou, tahle hra je opravdu zbytečná, přitom potenciál pro novinky (díky engine) by tu byl - pro začátek by stačily dvakrát větší mapy a také aspoň trochu komplikovanější úkoly, ve srovnání s TF2 je totiž tahle hra při vyšším počtu hráčů neskutečně primitivní deathmatch, kde splnit zadání týmy v podstatě nic nenutí.

A docela teda žasnu - ani ne tak kvůli snaze Valve prodat tu stejnou věc dvakrát (oproti staré verzi je tu tak 5 rozdílů), to je zejména v herní branži vcelku běžná věc - ale ochotě hráčů si to koupit za cenu vyšší než těch cca 100 Kč (platí pro současnou akci), jelikož právě tahle cena zhruba odpovídá hodnotě hry. Být součástí Orange Boxu - podobně jako tomu bylo u původního vydání HL2 - tak samozřejmě ni neceknu.

Jinak nechápu, proč mají některé zbraně fiktivní jména, nějak se mi totiž nezdá, že by to bylo z licenčních důvodů, když v X desítkách her (původní CS nevyjímaje) jsou ty názvy správně. Že by Valve byli takoví škrti? To snad né... anebo jo?
+15

Sherlock Holmes versus Jack the Ripper

  • PC 85
Letošní rok nám příliš kvalitních adventur nepřinesl. Alespoň mně osobně by k tomu stačily prsty jedné ruky. O to větší je ale nadšení, když se konečně nějaká objeví. Nový Sherlock sice někoho může hned na první pohled odradit v pravdě kýčovitým názvem a v této kategorii zřejmě letos nemá konkurenci, ale naštěstí triumfuje i na jiných pozicích. Grafiku rozebírat nebudu, protože ta zkrátka v tomto žánru prim nehraje, i když na to, jak starý engine je použitý, tak nevypadá vůbec špatně. Obtížnost také není niketrak velká a to hlavně v adventurní části. Puzzle jsou na tom naštěstí o mnoho lépe a to především díky své originalitě. Kdy jste například ve hře naposledy řezali do vepřových hlav za účelem zjištění vražedné zbraně? Najdou se samozřejmě i výjimky, a také jedna drobná komplikace při řešení jedné hádanky z důvodu špatného překladu do češtiny, který je ale jinak na výborné úrovni.

Tohle všechno je sice fajn, ale to nejdůležítější je příběh, který je tak výborně napsán, že se budete těšit na každý sebemenší posun v ději. Název skutečně v tomto ohledu příliš důvěry nevzbuzuje, ale je to tak. Do poslední chvíle nevíte, kdo by mohl být tím tajemným Jackem Rozparovačem, a i když závěr mohl být podán o něco lépe, tak příběhu jako takovému není co vytknout. Věrnost realitě však zůstala zachována, když sice zjistíte, kdo byl skutečným vrahem, ale veřejnost a policie nikoli. Dokonce i proč není o tomhle příběhu žádná zmínka v některém z Sherlockových knih. Suma sumárum, hra od které jsem před jejím zapnutím nic nečekal, se pro mě stala adventurou roku.

Pro: příběh, puzzle

Proti: snad jen zastaralost enginu

+15

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

  • PC 85
První trailery od Call of Pripyat smrděly těžkou amateřinou a vlastně až do prvních hodnocení tady ve mě tenhle dojem nic nepotlačilo. Naštěstí to nakonec přece jen nebylo tak strašné, ale i tak mi hodnocení 90+ přijde docela přestřelené.

Graficky je Call of Pripjat suverénně nejhnusnějším Stalkerem - lokace jsou totiž ve své rozlehlosti žalostně prázdné a na detaily objektů se tu jednoduše kašlalo, takže i když tu lze narazit na pár nových efektů, výsledek je hnusnější než to, co předváděl původní Shadow of Chernobyl. Eyecandy prostě SoC na rozdíl od Clear Sky prostě není.

Docela zajímavé jsou teď anomálie - obvykle se jich vyskytuje na jednom místě víc a svým působením často podivným způsobem naruší okolní krajinu do opravdu zajímavé lokace. Zároveň se ale až na výjimky ve volné přírodě jednotlivé anomálie prakticky vůbec nevyskytují, což ji dělá jen o to prázdnější, a hlavně prakticky vůbec nehrozí, že byste do nějaké jen tak omylem naběhli.

Když k tomu připočtu, že skupinky nepřátelských lidí se tu prakticky vyskytují jen ve formě zombií, a to ještě - stejně jako místní fauna - jen velmi řídce, dostanu nesmírně jednoduchou hru. V první lokaci (jsou tři velké) mě to vyloženě štvalo: Nikdo po mě nestřílí, skoro nic se mě nesnaží sežrat, anomálie jsou vidět na míle daleko díky útvarům, které kolem sebe vytváří. Když jsem se dostal do jakýchsi podzemních tunelů Snorků, i bez baterky tu bylo krásně vidět. No prostě amatérské.

Obtížnost ze začátku vytvářel jen nedostatek peněz (na upgrady, opravy, munici) díky faktu, že obchodníci kupujou jen zbraně v dobrém stavu.

Takže abych začal i s něčím pozitivním - významné postavy mají pěkně vykreslený xicht, vedlejší úkoly jsou originální, zajímavé, navazují na sebe a různé linky se tak prolétají naskrz celou hrou. Hlavní příběhová linka je proti nim docela pozadu.

Částečně za to může i oficiální český překlad, který naprosto kašle na texty z vysílaček, in-game animaček atp., a bo jsem si logicky zvolil ruský dabing, věděl jsem celkem hovno co se stalo s vrtulníkama. Určitě tudíž doporučuju amatérskou češtinu z netu. (ad animačky - za práci s kamerou by se styděl lecjaký amatérský modder)

Skrýší tentokrát není moc, chyběl mi popis uložení. U některých jsem měl docela problém s přístupem, bo jsem až později někde vygoogloval, že se dá skrčit ještě níž, když zároveň budu držet "walk". (A prý že "jako u jiných her" ... nepamatuju si, že bych tenhle systém někde viděl.)

Po přesunu do další obří lokace se trochu navýšil počet monster/zombíků, lokací bylo víc a byly mnohem zajímavější (třebaže pořád hnusné), to samé se dá říct o questech.

Zbraní je celkem slušný počet, útočnou pušku jsem měnil 3x, postupně vystřídal 2 brokovnice a 3 sniperky (spíš 2, z Gaussky jsem prakticky nevystřelil .. ne že by nebyla příležitost, ale Dragunova jsem měl nějak radši :))

Systém upgradování spočívá ve 3 sadách nářadí, které musíte najít a předat mechanikovi a v zásadě je celkem pěkný, jen by mohlo být víc indicií k jejich nalezení.

Co se zbrojí týče, vylepšil jsem to, v čem jsem přišel, pozdějš koupil jinou helmu, na cestu do Pripjati koupil ten vojenský atombordel a u toho jsem už zůstal. Hodně mi vadilo, že zbroje mají minimum kapes na artefakty a tak pokud nechcete v noci svítit jak vánoční stromeček, máte šanci až do pozdějších fází hry využít maximálně 1 artefakt. Což je zároveň jediná výtka k artefaktům - nejužitečnější tak byly ty na zvyšování nosnosti.

V Pripjati mě trochu zaskočilo, že v ní skoro nikdo není. Ale nakonec mi to vlastně přišlo docela hezké - na rozdíl od SoC je Pripjat tentokrát opravdu městem duchů a je to opravdu cítit. I když jde pořád o otevřenou velkou lokaci a můžete se vracet, prakticky je odsud dál hraní velmi lineární. (Btw velmi mě štvalo, že nemůžu mezi lokacema cestovat sám a musím za těžký peníz platit průvodce.)

Finále je pak takové chaotické, nemotorné a na konci se nic kulervoucího nestane, takže poměrně zklamání.

Takže po rozpačitých prvních dojmech uznávám, že se jedná o kvalitní přírůstek do rodiny Stalkerů. Rozjezd je trochu slabší, ale především prostřední část všechno bezpečně zachraňuje. Navíc docela vyvážený a bez bugů, když pominu místama absentující oficiální češtinu. Což ale neznamená, že by neměl řadu jiných nedostatků, jenže - který Stalker je neměl? V tomhle směru je na tom možná i nejlíp. Jestli to znamená, že je i nejlepším Stalkerem... hm... to si nemyslím. Jakkoliv je základ stejný, každý ze Stalkerů mě nakonec oslovil trochu něčím jiným, což už se mi radši ani nechce přemýšlet, jestli je to dobře, nebo špatně :) Nejlepší jsou stejně po rázném zmodifikování komunitou :)

Pro: Atmosféra, propracované vedlejší questy, vyvážené herní mechanismy, bez bugů

Proti: graficky převelice slabé, prostředí působí příliš prázdně, slabší hlavní dějová linka a rozjezd, ve výsledku snížená obtížnost, konec o ničem

+15

Half-Life

  • PC 95
Tuhle hru přinesl domů táta...říkal jsem si "ježiš, nějaká debilní střílečka"...pak ji začal hrát...a já seděl pořád u něj a díval jsem se na něj...tak mě to vtáhlo...všechny ty šachty a ventilaci a veliké prostory s ozvěnou...atmosféra k nezaplacení.

Když na něj naběhli vojáci, lekl jsem se...a začal jsem hru hrát taky. Vojáci jsou naprosto úžasní. A mají výbornou mušku co se týče házení granátů :-D

Rozhodně mezník v pc hrách a je obrovská škoda, že dvojku tak strašně podělali.

Pro: příběh je vyprávěn, že se prostě děje...žádné intro, žádné animačky, nic ; možnost volby (jedna)

Proti: Xen, bezesporu nejdebilnější lokace

+15 +17 −2

Peter Jackson’s King Kong: The Official Game of the Movie

  • PC 90
Teda řeknu vám, já jsem musel být ale strašlivě mizernej hráč někdy v 13ti letech. Proč? Protože tehdy jsem se s touto hrou setkal prvně, a tehdy mi její dohrání činilo neskutečné problémy. V jedné části jsem se zaboha nemohl dostat přes tři obrovské stonožky, v jiné jsem snad týden koumal, jak se dostat přes hejno přerostlých netopýrů, a dokonce i tři T - Rexové najednou pro mě znamenali dlouhodobou překážku. Již tehdy jsem si ale tuhle hříčku zamiloval.

Běhat a skákat s přerostlým primátem mě až tak moc nebralo, páč se s ním nedá blbnout ani zdaleka tak moc, jak bych očekával. Hra za Jacka to ale suverénně vynahrazuje. V těch pěti hodinách herní doby (no jo, je to krátký jak prase) na hráče čeká nespočet fantastických a nezapomenutelných momentů [namátkou pobíhání mezi brontosaury, ochraňování Ann před T - Rexem, sjíždění lehce prudké řeky na vorech, cesta do Kongova doupěte, probírání se močály (to ze hry dýchá téměř horrorová atmosféra)].

Hra by se ale poměrně obstojně obešla i bez těchto doslova dechberoucích momentů, neboť (alespoň za Jacka) je hra celkově velmi zábavná a má na hru podle filmu takřka výjmečně vypilovanou hratelnost. Taky vypadá skvěle. Některé textury mohli být lepší, ale celkově je Skull Island nádherný místo, kterému parádně dodává život skvělý osvětlení, velmi působivé horizonty, přesvědčivé zvěrstvo obývající tento ostrůvek a vůbec...no zkrátka zatímco si člověk hru užívá jako takovou, jeho oči jsou rovněž nasycené až až.

Jak jsem si to ale teďka po těch čtyřech letech zahrál znova, všiml jsem si jedné takové nepříjemnosti - ona je ta hra opravdu hodně jednoduchá. Nevím, co mi tehdy při prvím hraní bylo, ale vážně se nejedná o zákysovou záležitost. Ačkoliv Jackovi opravdu stačí dvě rány od jakéhokoliv zvířátka, pokud při hraní zapojíte alespoň trochu pozornosti, tato zvířátka budou mít opravdový potíže se do vás vůbec trefit. Vlastně, hra za Konga mi přišla obtížnější - jednak protože se musí vypořádat s fakt velkými a silnými sviněmi, tak i proto, že je docela pomalý, manipuluje se s ním vcelku neohrabaně a především u něj často zlobí kamera. Při hře za Jacka jsem největší (a popravdě jediný) problém měl s venatosaurem, což je ten nejtužší hajzlík celé hry, kterého budete muset ručně zabít, a jak na potvoru je taky pekelně rychlej.

Atmosférická, vypiplaná, nádherná, zábavná, často dechberoucí - toť pár superlativů popisující tohle skvělé...ale, nebudu se ostýchat, tohle unikátní dílo. Lepší hru podle filmu abys pohledal!

Pro: slušná sbírka přímo dechberoucích momentů, hratelnost, zábavnost, vizuální stránka, atmosféra, level design, voice acting, ze hry ani jednou jedinkrát nedýchá nedodělanost

Proti: Nadprůměrná krátkost, taková nemastná hra za Konga, nízká obtížnost, finále oproti zbytku hry vskutku působí odflákle

+15

Ishar: Legend of the Fortress

  • PC 50
Isharu jsem nikdy neprisel na chut. Povazuju ho za jeden z nejprecenovanejsich dungeonu vsech dob (ve smyslu krokovani - ne, ze by tam nejake dungeony byly). Vlastne je to takovy radobyepicky fujtajbl, ktery se snazi odlisit za kazdou cenu, a to mu naopak pekelne ublizuje.

Richmonda upoutalo audiovizualni zpracovani. To je vylozene prumerne, skoro az osklive. Tvrzeni opaku je minimalne velice troufale, kdyz si uvedomime, jake hry v te dobe vychazely (Realms of Arkania, Quest for Glory III+IV, Wizardry VII, Lands of Lore,...). Ale no tak, lidi, tehdy to umeli vazne lip a problem Isharu je i to, ze na obrazcich vypada asi tak dvakrat koukatelneji nez to, co se potom odehrava na monitoru.;)

Co upoutalo naopak me, je to, jak je hra k uzoufani nestravitelna. Pribeh nula nula nic, po par (divne rychlych a divne snadnych) soubojich na uvod ma clovek 15000 zlatek, za ktere vyrabuje uvodni mestecko. Nic pritom nedava smysl, banda orku (ci o co slo) uprostred vesnice (cti nahodne rozestavene desitky budek), v divocine opodal stojici zena/klerik, ktery se ke mne bez duvodu pripoji, nacez v dalsi bitve umre. Vubec to ale nevadi, extremni fluktuace clenu party je pro Ishar zjevne typicka. Atd atd atd. Pokud nekomu pripada platba v herni mene za ukladani pozice prijemne old-school, podle meho nazoru se jedna o naprosto zbytecnou kravinu.:)

Kazdopadne ta krabice se hrou je skutecne hodne pekna a tak nejak pokazde strasne lakajici. Zkousel jsem tuhle hru uz asi trikrat a pokazde doufal, ze se ve mne neco zlomilo a ja treba prozrel, jak moc je to genialni a jak moc jsem to predtim vsechno nepochopil a nedocenil. Inu, jeste se tak nestalo, ale ja se jen tak nevzdam!

Pro: Asi volnost? I kdyz za jakou cenu...

Proti: pribeh, grafika, zvuky, delka, sprava party, souboje, leveldesign, prazdnost,...

+15

BioShock 2

  • PC 95
První Bioshock otevřel bránu do jinýho světa a vpustil nás tam, kde jsme ještě nebyli. Druhej díl se v tom nijak neliší, i když pocit ohromení poněkud uvadnul (to se dalo ale čekat. V pokročilejší fázi ohromení ale opět přijde). Graficky se hra neposunula nijak kupředu, což ale vůbec nevadí, protože i dneska má stále svoje zvláštní kouzlo (navíc přibyl váš vlastní stín, což docela potěší). Příběhově je Bioshock opět ve vysokym nadprůměru, hudba jako v předchozím díle parádně vystihuje momentální dění včetně emocí, atmosféra se dá krájet a spousta ohromujících sekvencí vytváří okamžiky při kterých běhá mráz po zádech. Hodně hráčů si stěžuje na úvod, že se neliší od prvního dílu. Osobně si ale myslim, že jinak začít ani nemohl, naopak, je prostě perfektní. Jedná se o jedinou hru společně s prvnim dílem která si po celou dobu trvání udržuje dynamckej děj/průběh, zkrátka vás hra nestíhá nudit. Při tom všem vás doprovází zajímaví nepřátelé ať už z řad běžnejch šmejdů nebo příběhově důležitějších postav. Koho chytnul první díl tak si myslim, že si užije i tenhle, i když je téměř stejnej (má trochu těžší obtížnost, ale nijak závratně). Svět Rapture je ale natolik zvláštní, že musí chytnout prostě každýho milovníka FPS, přičemž závěrečný dvě hodiny absolutně vyrazí dech i naprostýmu odpůrci Bioshocku. Naprosto fenomenální záležitost. (připravuje se i film, ale ten nikdy nemůže bejt tak dokonalej, jako je tahle hra.)

Pro: hudba, příběh, zvuk, stejně jako v prvnim díle příběhové zvraty, emoce, závěr při kterym jsem skoro brečel (a to se u her zase tak často nestává)

Proti: znova už si hru asi nezahraju

+15 +16 −1

Dark Sun: Shattered Lands

  • PC 80
Celkem šťavnaté RPG s hratelností ne nepodobnou Baldur's Gate (AD&D, parta dobrodruhů, cestování mezi konkrétními lokacemi,...). :-) Jasnou devizou Dark Sunu je neokoukané post-apo univerzum pouštní planety Athas. Hra příjemně odsýpá, dialogy jsou velice kvalitní a barvité, často se špetkou falloutovského černého humoru. Velice si cením docela košatých možností postupu, kdy je možné věc řešit hrubou silou i ukecáváním (viz komentář v diskuzi).

Na druhou stranu si myslím, že se dalo z tématu vytěžit více a je to zároveň jeden z hlavních důvodů, proč s hodnocením nejdu výše. Hra je docela krátká, hlavní linie ještě o píď kratší a některé subquesty působí tak trochu odbytě a dutě. Prchnete z arény, šup do první vesnice, bla bla proroctví o hrdinech sjednotitelích, šup ukecat další dvě vesnice, finální bitka. Ještě takové dvě tři další vesnice a víc subquestů by to úplně klidně sneslo...

Docela mě překvapilo, že hra není příliš hardcore. Ovládání je intuitivní a souboje jsou co do obtížnosti velice jednoduché. S partou Gladiator, Ranger, Cleric, Mage/Thief jsem zakysnul snad až jen v závěrečné bitvě, kdy jsem to po pěti pokusem musel zbaběle rozříznout asi pěticí Confusion na celou armádu nepřítele.:)

Pro: neokoukané univerzum, tahové souboje, dialogy, atmosféra, hudba, grafika, stostránkový manuál:)

Proti: délka hry aneb s jídlem roste chuť? :D

+15 +16 −1

Mirror's Edge

  • PC --
Jelikož negativa u mě značně převažují, tak radši začnu pozitivy.
Líbí se mi víceméně originální nápad, udělat Prince of Persia FPS. Velmi se mi líbí zpracování města a jeho barevnost. A to, že pořád neskáčeme jen po střechách, ale koukneme se do pár zajímavých interiérů. Solidní je i zběsilý pocit zdrhání před vojáky. Teda alespoň zezačátku.

Jenže všechno tohle u mě sráží několik nasrávacích částí, u kterých sem myslel, že zlomim gamepad a porodim atomový hřib. Části, kdy máte asi 5 vteřin na to, aby jste se rozkoukali a tak nějak odhadli, kudy vede cesta k cíli, než vás sejmou vojáci. Popř. checkpoint je až určitou vzdálenost ZA kritickým skokem, kam se nepřesně dopadá. Takže běžet popadesáté tou samou 30ti vteřinovou cestou, abych znova chcípnul, to mi na dojmu taky nepřidalo. Plus nejde poznat, kdy po mě hra *chce*, abych vyřídil vojáky, protože ve většině případů jdou oběhnout. Ad. boje s vojáky - ze začátku sranda, ale s nástupem těžce ozbrojených opět vě většině částí pruda. A boj s posledním bosem (jestli se tomu dá vůbec říkat), stál taky celkem za prd.

Jak sem už řekl, hru nezatracuji, ba dokonce sem se v některých částech náramně bavil... ale u mě dojem hodně sráží nevyvážená obtížnost.

PS: Hodnotím xboxovou verzi.

Pro: FPS PoP, město, skákání a šplhání, zajímavé interiérové lokace, pocit pronásledování

Proti: určité nasrávací části

+15 +16 −1

Half-Life: Opposing Force

  • PC 85
Datadisk je vynikající, dobře hratelný, ale hlavně, co mě u prvního dílu Half-Life baví, jsou lokace v mírném šeru, v lepším případě "s alarmujícím" osvětlením. Ve hře je dobrá atmosféra, která se nevnucuje, ale utváří dojem, kterou umocňuje dobrá hudba/zvuky - to padání kapek s ozvěnou je dokonalé. Dále pak nechybí místa, kde se zaručeně budete naklánět s napětím, kdo nebo co je za rohem.

Hra přinesla pár novinek, za mě sympatický francouzák namísto páčidla, dále pak nůž, další arsenál je již z Xenu. Poté vývojáři přidali několik nových tvorů z Xenu, ale pak již zmiňované elitní jednotky Black Ops, které vám nejednou připraví peprné chvilky.

Další novinkou je kooperace, kdy spolupracuje s ostatními vojáky (svářeč, zdravotník, voják). Domluva s vojáky, ale není dobrá, takže sem neměl nervy na x-krát mačkané "use" a lokace jsem si čistil bez jejich pomoci.

Pro mě v tomto datadisku nebyl příběh tahounem, ale pro mě velmi oblíbená ponurá atmosféra a místa, kde jsem si vzpoměl na HL, takže hru sem si prostě užil. Stojí za to si tento datadisk zahrát - doporučuji.

Pro: Nový zbraně, nepřátelé (obzvlášť Black Ops byli těžcí), atmosféra

Proti: Příběh není tak poutavý jako u Half life, Kooperace

+15

Call of Juarez

  • PC 80
Já westerny osobně nijak zvlášť nemusím, ať už filmy nebo něco podobného s touto tématikou, nevyhledávám je a oni nevyhledávají mne ;-) Call of Juarez na mě vysílalo zvláštní vlny už dlouho, takové, které dávaly najevo, že se nebude jednat o ledajakou hru. S očekáváním jsem se pustil do hraní ...

... po několika málo minutách si mě Divoký západ naprosto získal, s otevřenou pusou jsem doběhl do prvního městečka, kde na nebožáčka Billyho (hlavního hrdinu) nečekalo nic hezkého. Přesně jsem věděl, jak se cítí, protože příběh na Vás strašně působí a máte pocit, že nehrajete počítačovou hru, ale že jste v onom světě. Když musíte utíkat, utíkáte seč Vám síly stačí, protože Vás zvědavost i strach ženou dál. Neuběhne ani pár chvilek a už jste v kůži někoho jiného, reverend Ray je Billyho strýc, a právě Ray půjde Billymu po krku, protože ho uvidí na místě činu. Tak začíná další z krás Call of Juarez, jelikož ovládání dvou postav je naprosto úžasné, nahlížíte na příběh ze dvou stran, což z tohoto jednoduchého aspektu činí něco opravdu zábavného.

Každý z hrdinů má nějakou dobrou zvláštnost. Za Billyho si nejvíce užijete potichu s lukem a šípem, kdežto za Reverenda Raye budete tasit kolty sakra rychle, on totiž není takový, jak se zdá, je zahalen tajemstvím, jenž se Vám odkryje až postupem času.

Mohl bych tu o téhle fajn zábavné, westernové akcičce psát ještě hodně dlouho, ale to by to potom nikdo nečetl ;-) Call of Juarez je nádherný svět s parádní akční stránkou, hromadou dobrých nápadů (jízda na koni, duely, tasení koltů,..) a nejsilnější stránkou je příběh, který v tomto prostředí nemá konkurenci.

Pro: westernové prostředí, hudba, herní nápady, zbraně, dvě postavy, příběh ze dvou úhlů pohledů, zábavnost, bitky ;-), adventurní prvky, stealth části,

Proti: náročné na hardware, přímočarost, místy jednoduchost

+15

Doom 3

  • PC --
Doom 3 je podivný případ videohry. Jde o neskutečně stupidní koridorovou střílečku s řadou hnusně skriptovaných situací a povrchní atmosférou, která dříve či později musí spadnout do stereotypu (samozřejmě myslim hru, ne atmosféru – zatracená čeština!). Jenže kde jinde bych sázel průměrná hodnocení a v komentu nešetřil negativní kritikou, zde to prostě udělat nemohu. Tady všechny tyhle odporné věci utvářejí vynikající celek, který je od začátku do konce perfektně zábavný a ač se stereotyp dostavuje, není to ten typ stereotypu, kvůli kterému hru nejste schopni dohrát. Vlastně to není ani takový druh stereotypu, který by vás byť jen trošičku odrazoval od hraní. Atmosféra povrchní skutečně je, ale stejně si budete každý moment plnými doušky vychutnávat. Hra rozhodně není strašidelná, je taková správně napínavá (i když je tento fakt v rozporu s předvídatelnými skripty). Lineární je tak, jak jen FPS může být, jenže zde to prostě ani trochu nevadí, sem to jednoduše patří. Samozřejmě jsem značně ovlivněn nostalgickými vzpomínkami na vynikající první dva díly (když ty potvory jsou ale tak sexy:D). Na mě Doom 3 působí jako každým coulem kvalitně odvedená práce, dělaná s chutí a láskou k FPS žánru. Nehorázně obyčejná, ale pekelně zábavná hra.

Pro: všudypřítomná tma, zpracovaní stínů, nostalgická zábava pro pamětníky

Proti: stereotypní, tuneloidní, občas velmi nevkusně skriptované

+15 +17 −2