Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Homefront

  • PC 70
Překvápko! Jednoznačně. Po vesměs negativních ohlasech zde na DH jsem moc nečekal. Navzdory tomu, že je Homefront hra šíleně krátká, jsem se královsky bavil po celou dobu hraní.

Děj hry mi hodně připomínal starší mnou velmi oblíbenou pecku Freedom Fighters. Potenciál nebyl zcela využit a tak doufám, že bude i nějaké to pokračování, protože mě tato FPS velice bavila. Přestřelky jsou skvělé, obzvláště střílení sniperkou jsem si neskutečně vychutnával. Musím pochválit zvuky, vždycky jsem se těšil na ono „mlasknutí“ po výstřelu a následné sledování na hubu padajícího korejce. Na výběr je slušná řádka zbraní, které jsou navíc různých vzhledů, takže málokdy najdete úplně stejnou zbraň. Líbil se mi neustálý nedostatek náboju, resp. dostatek, ale bylo nutno často měnit zbraně a proto jsem si vychutnal střelbu naprosto ze všech. To je oproti CoD krok vpřed. Koho by bavilo projít celou misi s jednou jedinou bouchačkou.

Já osobně jsem byl se stylem vyprávění spokojen. Hra je to až směšně americká, jenže já tento druh „humoru“ mám rád a proto jsem docela často chrochtal blahem. Škoda, že se Homefront bere až tak moc vážně. Dále mě docela pobavilo ohromné množství amerických vlajek vyvěšených snad úplně všude, jako kdyby říkaly: „Jsi v USA, kdybys náhodou zapomněl!“. Trochu mi vadilo neustále popohánění vpřed a kolikrát mi hra napsala Mission Failed, protože jsem se zakoukal na pěknou krajinku. Něděje se tak moc často, ale občas to dokáže být dosti otravné. Stejně tak pitomé neviditelné zdi, které jsou naprosto všude. Hra chce hráče mít přesně tam, kde to tvůrci zamýšleli a pokud tam nebude, tak "game over", smrt anebo v nejkrajnějším případě bug.

Po grafické stránce nemám co vytknout. Našlo by se pár slabších lokací, ale po většinu času jsem zíral s otevřenou pusou. Takhle neskutečné množství detailů se jen tak nevidí. V úkrytu rebelů jsem já osobně strávil dobrou půlhodinou, protože jsem se kochal designem. Škoda, že toto je jediné klidnější místo. Po zbytek herní doby jde o velmi hektickou akci. Vytknul bych horší optimalizaci, na vysoké detaily s vypnutým HDR, BLURem a podobnými žrouty výkonu, se mi hra stejnak občas až nepříjemně cukala. Holt už asi moje železo stárne.

Pro: atmosféra, děj a prostředí, hodně zbraní, výborné přestřelky, zvuky, velmi pěkná grafika

Proti: až moc lineární, kopírka mnoha různých FPS, hodně krátký SP, občas trochu haprovaly skripty, useknutý konec

+14

Mafia: The City of Lost Heaven

  • PC 90
Cítím potřebu, snad i povinnost sdělit následující - Mafii jsem v době jejího vzniku nehrál, pouze o ní hodně slyšel od pár pařanských spolužáků. Já v té době samozřejmě znal GTA I a II., ale žádné řeci mě nepřiměli jí hrát. Možná za to mohl i fakt, že jsem měl pořád Pentium 1.5 (něco mezi 1 a 2 výkonem) a Mafii bych nespustil, nebo spustil velice špatně. Dostal jsem se (u strejdy) k GTA 3 a Vice City a tak jsem hrál ty. V 2004tém jsem nadšeně pařil San An. Mafii jsem hrál až v roce 2007.

Byl jsem nadšen, to ano. Užíval jsem si příběh i grafiku, ale až po tom, co mi GTAčka zkazili náhled na sandbox styl hry. Já chtěl spoustu věcí co se dají dělat, dobrou porci té krajiny kolem a ne jen jezdit po městě, nebo dělat příběh. A tak hře nedám 100% (v jiném životě možná, ale myslím, že nemůžu, nejsem toho schopen kvůli vlivu GTA - a rozebírám to tu tak podrobně, protože mi to přijde důležité). Ale nehodlám ani srazit Mafií hodnocení na kolena. Na to cítím, že je hra příliš kvalitní, příliš jemná, no a také kvůli respektu k době, kdy hra vyšla (tuším že GTA 3 o kus míň než rok před Mafií).

A koneckonců, kecal bych, kdybych nebyl hrdý na to, co Češi dokázali. Též bych kecal, kdybych řekl, že jsem si hru neužil, že jsem nehltal příběh a že se mi nelíbila hudba (takovou dokážu poslouchat). Samozřejmě též dabing, nejvíce potěšil Petr Rychlý (možná jen proto, že je můj oblíbený dabér). A tak Mafia potěšila, ale nejenom to - Mafia mi také utkvěla v paměti. Období gangsterů mám velice rád a od té doby ještě raději.

Pro: Příběh, Vzhled města, "Realističnost"

Proti: Ne tak zábavné

+14 +19 −5

Painkiller

  • PC 85
Painkiller je fajn hra, celkem nadprůměrná v žánru sejmi-je-všechny. Líbí se mi více, než třeba Serious Sam. Krásné prostředí (zejména hrad, arabský svět, ale hlavně poslední svět - ty nádherné výbuchy a sesuvy zamrznuté v čase), obří architektura (most), spousta různých nepřátel, to vše pomáhá k tomu cítit se u hry dobře.

Povinné "sbírání" čehokoliv (energie a pak to další) je tu také, z čehož občas nastávají blbé situace typu - chci zabíjet nepřátele, nebo si dávat pozor jestli mi už nemizí nějaké sbíratelnosti ? A také jak krásný je poslední (Boss) level, tak blbé je sejmutí hlavního bosse. Nevyhovovalo mi to.

Ale bavil jsem se, docela dost. Akce svižně ubíhala, atmosféra byla místa vraždící, nebo hutná strachem (zřídkakdy). Hudba tu byla, ale přišla mi spíše jako kombinace ambientu (nic moc mi neříká) a bojové "generic" rockovky. Poslouchat se to dá, ke hře se to hodí, ale jinak nic víc. Škoda jen, že zbraní bylo tak málo. I když zase co já jsem si vyhrál když jsem těsně po vydání hry střílel nepřátele naostřenými kůly. Jó, to byly časy, kdy mi tohle stačilo.

EDIT:

A ano, splňuje to, k čemu je určená. Stala se tak známým a oblíbeným jménem, že Painkiller = bezmyšlenkovitá drtička.

Pro: Prostředí - velice různorodé, svižná akce

+14

Call of Duty: World at War

  • PC 85
Já jsem se bavil.
Jak hrou samotnou, tak autentickými videi mezi misemi i slovním doprovodem.
Kdo nadává na koridorovost a skripty - vy jste je snad nečekali?
Tuto hru jsem si zahrál po mé oblíbené Modern Warfare na druhou nejtěžší a nyní jsem ji dohrál na nejtěžší úroveň. A obě dvě hraní jsem si užil.
Přišel mi dobrý level desing a šikovně prostřídané mise za Amíky a Rusy.
Na druhé hraní, světe div se, i v té nadiktované koridorovosti jsem párkrát postupoval kapku jinak než napoprvé. Bojoval o každý kousek levelu s pocitem, já tě stejně pokořím. A dalo se to.

Návrat do druhé světové mně vůbec nevadil. Po nedávno hraném Pacific Assaultu jsem si uvědomil, co všechno by mohlo být horší.
Chování zbraní mi sedělo.

Bez žádných velkých očekávání a s náladou na tento styl hry jsem si pěkně zastřílel.

Pro: akce, zbraně, střídání misí Rusové - Amíci, grafika, autentické záběry při loadingu, zbraně

Proti: "přísné koridory", pár až moc těžkých pasáží, "nereálně" velké počty nepřátel

+14 +15 −1

Formula One Grand Prix

  • PC 70
Někdy v půlce 90. let jsem vyfasoval CD se starými hrama, kde byla i tato pecka. Jak už to tehdy chodilo, hry se nekupovaly a internet tehdy ještě nebyl rozšířený, takže se vyměňovaly staré hry mezi hráči (v mém věku spíše mezi rodiči), často dema a shareware. No tak jsem hru spustil a to, co jsem viděl mi vyrazilo dech. Grafika se mi tehdy zdála super, navíc vidět na startu 26 vozů(!) bylo pro mě šokující a moc se mi to líbilo. Jenže jsem nevěděl, jak to ovládat a anglicky jsem tehdy taky moc neuměl, abych to nějak zkoumal. Dopadlo to tak, že jsem usoudil, že se jedná o nehratelné demo a po chvíli kochání jsem CD smutně vrátil do šuplíku.

Asi o dva, tři roky roky později jsem začal trošku sledovat formule (fandil jsem týmu Williams - Jacques Villenueve a Damon Hill), hru ze zajímavosti opět spustil a zjistil, že se to ovládá A+Z+?+:. Na grafiku jsem nikdy moc nedal, tak jsem rozehrál a byl jsem v ráži. Sancheze jako kolegové jsem prakticky nezažil, pěkně jsem vysledoval schopnosti jednotlivých jezdců a barvy stájí, porovnal s realitou a v jednom dni všechno přejmenoval. Ti, kteří zbývali, vyfasovali jména mých kamarádů.

Grafika dnes asi nikoho zvlášť nenadchne, přesto když si uvědomíte, kolik formulí se mnohdy na obrazovce pohybuje, že tu jsou kopečky, stromy, reklamy, tribuny atd. u konkurence nevídané, tak se musí grafika v souvislosti s rokem výroby ocenit. U statičtějších věc,í jako jsou mapy tratí nebo obrázky, je grafika úžasná. Zvuky velice povedené, motor a řazení pěkně jedou, intro je taky pěkné. U hraní můžete měnit kamery (to v té době taky nebylo úplnou samozřejmostí) klasicky z kokpitu, zezadu i filmovou, pozorovat můžete tímto způsobem i další závodníky. Pomocníci jsou různí, od nepoškozování přes automatické řazení/zpomalování až k zobrazování ideální stopy, proti jejich fungování nemám vážné námitky. Je tu poškozování vozů, jak vy, tak soupeř si můžete autíčka zle pocuchat, že už ho nerozjedete, vždycky při karambolu se rozletí součástky a následky jsou potom vidět. Každý náraz s vámi celkem věrně mrskne a též jízda po šikaně je jiná než po trávě a vozovce - dnes to zní jako samozřejmost, ale v 1992 fyzika na vrcholu možností. Tratě jsou věrné realitě, je možné všechno možné nastavování vozů, věrnost neumím posoudit - nikdy jsem do toho nefušoval ani v reálu ani ve hře. Můžete si nastavit klasické parametry - počasí, počet okruhů atd. Obtížnost záleží na tom, jak si ji nastavíte, vyhrát beze všech pomocníků je opravdu fuška, ale postupně se k tomu dostanete. Jediné, co mě trošku mrzelo, je AI protivníků. Dělá málo chyb a tak je zázrak, když na suchu vypadne jeden či dva, naopak v děšti už je počet vypadlých uspokojující. Pokud bych byl hnidopich, ještě mi chyběla trochu větší možnost editace třeba podoby vozů. Chybějící licence stejně jako u PES nejsou zas tak směrodatné, když můžete velmi lehce změnit jména sami, tady to je 26 jezdců a 13 stájí.

Zkusil jsem i jiné novější formule (názvy si nepamatuji), prakticky se jednalo jen o graficky nebo zvukově lepší kousky, které však nebyly co do obsahu, ani co do hratelnosti lepší než tento a tak jsem se k němu nakonec vždy, když jsem měl chuť na formule, vrátil. Je fascinující, že tato hra obsahuje to, co novější kousky a navíc je taková, no...lepší. Nevím čím to je, možná tou nostalgií.

Pro: podařený jízdní model, věrné tratě, fyzika, na svou dobu dobrá grafika a zvuky

Proti: málo karambolů na suché trati, mohly by být bezdůvodné poruchy u soupeřů, žádná možnost úpravy vzhledu vozů

+14

Assassin's Creed

  • PC 80
Tentokrát jenom krátce. proč si cením jedničky stejně jako dvojky. Repetitivnost misí v jedničce byla mnohem vyšší, o tom žádná. Také v jedničce jsem se zasmál pár věcem jako pád do vody = smrt nebo mě otrávily cut–scény, co nešly zkrátit. Přesto mě bavila více než dvojka, tady nabízím důvody proč:

Jednička byla první, wow efekt z historického města, po kterém může člověk volně lézt a skákat, přišel právě s ní, ve dvojce se u mě už nedostavil. Když jsem se poprvé objevil v Damašku tak jsem celý den nedělal prakticky nic jiného než šplhal po všech možným, hledal vlaječky, skákal z věží nebo se jen tak procházel.

Český dabing, pro někoho je možná lepší originál, pro mě je však v každé hře dabing velké plus.

Jednička se odehrává v době křížových výprav v krásných třech městech (Damašek, Accra, Jeruzalém), každé město je architektonicky i barevně odlišné. Italská renesanční města mi přišla podobná jako vejce vejci.

Prostředí Blízkého Východu z křižáckých válek mi sedlo pro Hašašína mnohem více a bylo pro mě mnohem zajímavější. Přechod z jedničky na dvojku byl jako kdybych přesunul ninju z Japonska do divokého západu, už to nebylo ono. S tím souvisí i moje mnohem lepší přijetí příběhu jedničky.

Osobní selhání, nutnost zabití 9 osob ve třech městech a konspirace s tím spojená má takový pohádkový nádech. Ten mi většinou daleko víc sedne než nějaký realistický spletenec.

Pro: první ve wow efektu, grafika, dabing, krásná blízkovýchodní města, věrné prostředí, pohádkový nádech

Proti: repetitivnost misí, voda=smrt, nemožnost přeskočit cut-scény

+14

G-Force

  • PC 80
Klenot a jedna z nejlepších dětských plošinovek tohoto tisíciletí. Milá parodie na špionské PC hry s humorem, který není prvoplánově dětský, vkusnou grafikou a ovládáním, převyšujícím veškeré hry tohoto druhu. Těmto myším to sluší více na počítačích, než na filmovém plátně.
+14

Black Mirror II

  • PC 80
Němečtí tvůrci zacházejí s českou látkou v rukavičkách a ačkoliv se kvalita příběhu směrem ke konci snižuje, celkově je druhý Posel Smrti poctivou adventurou. Líbily se mi staré lokace v novém HD provedení a dabing Davida Prachaře, leč měl problémy v emočně vypjatějších pasážích. Na Future Games ve vrcholné formě Brusinky nemají, ale rozličné lokace a návrat starých známých spolehlivě upoutají vaši pozornost do závěrečných titulků.
+14 +15 −1

Disciples II: Dark Prophecy

  • PC 95
Žádnou hru ze série Heroes of Might and Magic jsem doposud nehrál, ale jen ji párkrát viděl u někoho na počítači. Stejně by mě nejspíš žádný díl nebavil, protože si vždy vystačím s menší skupinkou bojovníků, než s několikatisícovou armádou a tuto skutečnost splňuje právě Disciples II: Temné proroctví.

Ovládám zde sice více hrdinů, kteří po určitém levelu mohou mít až pět spolubojovníků, ale do dalších map si vždy beru jen jednoho z nich. Funguje to tedy jako v kdejakém RPG, kdy si onoho vybraného jedince hýčkám a dávám mu k dispozici jen ty nejlepší zbraně a brnění.

Poutavý příběh vypráví o výskytu čtyř ras, které spolu mají nevyřízené účty a vy můžete hrát za kteroukoli z nich. Jsou to Horské kmeny, Legie zatracenců, Říše lidí a Zástupy nemrtvých, přičemž já hrál vždy nejraději za rasu zmíněnou jako poslední, protože nemrtvé bytosti mě učarovaly už od dob druhého Diabla, kdy jsem je s Necromancerem vyvolával.

Tyto rasy spolu mohou uzavírat spojenectví, ale jako nepřátelé spolu soupeří o zlaté doly určené k získávání peněz na nové budovy, uzdravování jednotek a pro obchodování a dále soupeří o zdroje many na seslání všelijakých kouzel. K tomu jim pomáhají hlavně města, která po každém dni rozšíří rozlohu zabrané půdy, ale také žezla, jenž mohou umisťovat jen určité jednotky.

Při hraní stále zní skvělá hudba, kterou mohu poslouchat pořád dokola a stejně se mi neoposlouchá a jelikož jsem hru hrál s českým dabingem, který je opravdu kvalitní, zlepšil mi herní zážitek i on. Navíc jsem při poslechu dabingu původního zjistil, že nejsou nadabovány jen slova nebo celé věty, ale i různé skřeky a musím uznat, že třeba umírání zloděje horských kmenů zní v češtině mnohem lépe než v originále.

Pro: příběh, jeden hrdina, Zástupy nemrtvých, zabírání půdy, hudba, hratelnost, český dabing

Proti: původní dabing

+14

Baldur's Gate

  • PC 85
BG byla první hra která mě a i mou mámu přivedla k RPG. Zároveň to byla také první z mála her, u kterých se nebojím říct, že místo relaxu přišla těžká závislost, trávil jsem u ní několik hodin v kuse. Chytli se i kamarádi, tady mám perličku, že oba vůbec nepochopili, že se dá hra pauznout:) Za výjimečné postavení BG může určitě kombinace geniálního Infinity Enginu a populární svět D&D Forgotten Realms.

Příběh má celkem obvyklé epické schéma, nejdříve jste do příběhu vtaženi osobně a lokálně, postupem děje se stává jasné že tyto věci jsou součástí něco většího ohrožující celou zem. I když máte na výběr postavu jakékoliv rasy a povolání, jste v příběhu geniálně zakořeněni. Začínáte na malebném místě kde si osvojujete první hráčské kroky a dovednosti, zde se seznamujete s prvními postavami a řešíte první náznaky příběhu…pokud si po vyvržení do okolního světa nepostesknete že jste ztratili domov, v průběhu hry vám to hra tu a tam připomene až tomu sami uvěříte.

NPC tu podobně jako ve Falloutu či Albionu nejsou jen nepřátelé či obchodníci, naopak většina z nich je přátelská a může vám zadat úkol, pomoci v jeho plnění nebo si s váma jen tak pokecat. Někteří se můžou stát i součástí vaší družiny, ve hře je jich 25 takže si můžete dovolit vybrat jen ty, kteří sednou. I společníci jsou taky osobnosti a v extrémním případě může dojít k odchodu nebo dokonce k boji.

Grafika je na rok výroby velmi pěkná, především na efekty kouzel jsem čuměl jak puk. Epická hudba se stala měřítkem pro všechny další fantasy tituly, občas si ji jen tak pustím. Dabing postav je sice úsporný, ale jeden z „nejzapamatováníhodnějších“:D, každý váš hrdina má odlišné hlášky na vaše příkazy. Interface celkově se mnoha lidem příliš nelíbí, mě velmi – na to kolik je možností tak je vše dosti přehledné.

Co do náplně questů je hra většinou ukecaná rubačka (přines něco, co vlastní nepřítel/je v téhle jeskyni plné havěti), Velkou náplní BG1 je objevování. Vstoupíte do lokace a nejdříve ji celou jaksepatří celou prošmejdíte, pobijete nepřátele a vyřešíte jeden či dva vedlejší úkoly. Hlavní linie a pár málo dalších úkolů má více omáčky a dějí se přes více lokací, ale jsou v zásadě podobné. Soubojový systém je jedno velké strategické potěšení, lehké nepřátele lehce sfouknete a s těžšími si příjemně zapotíte. Pokud ne, jdete o dům dál, však se vrátíte silnější – o tom podle mě RPG je, žádnej level scaling, žádný koridor s lepšími a lepšími soupeři.

S většinou nedostatků, jako je omezená interaktivita uvnitř skupiny, pathfinding, zvýrazňování interaktivních předmětů, zajímavost úkolů či přehlednější deník, atd., si poradila dvojka. Přesto má jednička i nezastupitelné kvality, které můžou někomu více sednout – je žánrově a stylově čistší fantasy bez motivů jiných sfér a post-středověkých technických vymožeností, je zde mnohem větší plocha a volnost objevování a hráči začínají opravdu od píky.

Datadisk Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast přidává tři velice zajímavé lokace, rozhodně ho doporučuju. I když bohužel nevyšel nějaký ingame editor, hra má spoustu modů. Pro mě už neodmyslitelný je Tutu. Ten umožňuje spustit BG 1 v enginu BG2 - díky tomu můžete hrát ve vysokém rozlišení, k tomu navíc rozkecání parťáků či širší kity pro povolání. Hra má také češtinu.

Pro: čistokrevné RPG, vyvážená povolání, systém boje, chytlavý příběh, hudba, objevování

Proti: nízké rozlišení, tu a tam questy jen pro questy, pathfinding, omezená interaktivita, nepřehledný deník,

+14

The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery

  • PC 90
Z průzkumu mezi kamarády můžu soudit že GK2 je asi nejméně známým dílem série, na ráně jsou dva důvody – na svou dobu neuvěřitelný počet 6 CD, který komplikoval vypalování a bránil snižování ceny, a hlavně absence jakýchkoliv titulků(toto fakt nechápu, takto propracovaná nákladná hra a hned na začátku se rozhodla ztratit tisícovky potenciálních fanoušků...) Přesto mám právě tento díl nejradši a patří mezi mé nejoblíbenější hry vůbec.

Příběh GK2 je opět mysteriózní detektivkou pohybující se mezi realitou a fikcí. Tentokrát v něm navíc hrají ústřední roli historické postavy, jako byl Ludvík Bavorský nebo Richard Wagner. Rozvíjí se tak fiktivní historie naprosto bravurním a konzistentním způsobem, v herní branži nevídaným. Příběh vlkodlaků ze sousedního Bavorska je přeci jen pro našince mnohem bližší než voodoo rituály v San Orleans, takže jsem se celou dobu bavil nejen řemeslně vytvořeným příběhem ale také reáliemi bavorského prostředí. Příběh je prostě něco nevídaného, ale myslím, že nejlepší bude, když nebudu prozrazovat více.

Realistické zpodobnění příběhu a reálií je umožněno způsobem zpracováním hry – téměř všechny scény jsou totiž zdigitalizované videa a fotky (Full Motion Video). To způsobilo jednak tu velkou velikost, jednak umožnilo že můžete zcela jasně rozpoznat skutečné lokality. Tento nový směr zpracování, se však ukázal v herním průmyslu jako slepá větev. Důvody neznám, asi je přeci jen mnohem levnější vytvořit digitální postavy. Grafická stránka věci je na rok 1995 plně vyhovující, samozřejmě jsou videa podobně jako v jiných starých hrách v interlaced a v nízkém rozlišení, aby se to na tehdejších strojích rozchodilo.

Herecké výkony jsou nevyrovnané, zatímco vedlejší postavy hrají velmi slušně tak problém spočívá v hlavních postavách Gabriela a Grace. Gabrielovi nějaké to šibalské mrknutí do kamery nebo falešný úsměv jde odpustit, ovšem přehrávání představitelky Grace i v ještě nepříliš dramatických situacích jest takovým malým očistcem. Naproti tomu bych vyzdvihl výkon hlavního záporáka. Ten je dle mého jedním z nejlepších protivníků herní historie. Hudba se opět povedla, především ústřední skladba patří k těm které si člověk zapamatuje a tu a tam rád samostatně přehraje, během hry budeme i svědkem opery.

Hra zůstává klikací adventurou, obtížnost je však výrazně nižší než v jedničce i ve trojce. Přeci jen ubylo akčních momentů kdy musel hrdina něco řešit v omezeném čase a ubyly i puzzle. Mně osobně toto nijak nevadilo, někteří však můžou chtít větší výzvu. Horší bylo že tu zůstal jeden puzzle "skládání vzkazu" který se mi nepozdával už v jedničce. Trochu mi vadily i mechanické prohlídky muzejí a zámků, těžko říci, jak to udělat lépe, ale chvílemi jsem se cítil jako na virtuální prohlídce. Samozřejmě, když jsem něco přehlédnul, tak jsem musel prohlídku začít odzačátku...

Hra je opět rozdělena do několika částí, hrajete střídavě za Gabriela a Grace, přičemž Gabriel vyšetřuje především konkrétní případ zatímco Grace shání podklady a objevuje kontext. Ovládání je tentokrát střiženo na míru pro hru - chybí nadbytečné ikonky akcí, bodovací systém zůstává, dialogy jsou opět udělány bezproblémově. Humor ve hře zůstal, znovu se o něj stará hlavně Gabriel a některé střety s ostatními postavami jsou moc pěkné. Nicméně humoru je přeci jen o něco méně, trochu mi tady chybělo špičkování s Moselym.

Dnes už jde stáhnout XP installer (umožňujíí i odstranění interlace) a i titulky k anglické verzi. V celku se jedná o dílo výrazně převyšující konkurenci jak námětem tak ve své době i zpracováním. Mohu doporučit všem kteří mají rádi vlkodlaky, Bavorsko, mysteriózní příběhy či historii.

Na závěr přidám zajímavost - víte že v Čechách byli také Ritterové z Rittersbergu? O jednom z nich jsem se dokonce učil v literatuře na gymplu.

Pro: jedinečný příběh propojující historii s bájemi a fikcí , bavorské reálie, top hudba, neopakovatelná atmosféra, nejlepší záporák

Proti: absence titulků, herecké výkony hlavních představitelů, může vadit nevyvážená obtižnost či nudnější prohlídková část

+14

FIFA 11

  • PC 85
Tak jsme se všichni příznivci virtuálního fotbalu dočkali. Tedy, skoro. Tolik opěvovaná verze FIFY z „next-gen“ konzolí se konečně dostavila na osobní počítače. Byla by chyba ovšem otvírat šampaňské předčasně, protože nebylo by to EA Sports, aby v tomhle nebyl háček. FIFA 11 je takovým meziročníkem. Meziročníkem, kdy si EA připravuje půdu pod nohama pro plnohodnotný port konzolové verze (FIFA bude stejná na všechny tři hlavní platformy). Co to znamená pro běžného hráče? FIFA 11 PC je mix konzolové FIFA 10 a FIFA World Cup 2010 (tedy, většina prvků je z přebrána z FIFA 10). To ovšem vůbec není špatná zpráva, protože FIFA 10 i World Cup 2010 byly skvělé fotbalové hry, kterým Konami se svou sérií nezvládá konkurovat.

Jelikož jsem měl s Fifou na konzolích zkušenosti (hrál jsem FIFA 10 u kamaráda na Xboxu 360), tak pro mě první spuštění nebylo velkým šokem, ale příjemným zjištěním, že EA dostála slibům a skutečně portovala svou slavnou next-gen Fifu, i když se jednalo o rok starou verzi (na druhou stranu hráči, kteří konzolovou Fifu nikdy nehráli, museli být naprosto šokováni, protože skok to byl vskutku masivní). I přesto, že se na počítače nedostali vychytávky jako Personality+ nebo Be a goalkeeper se jedná o fotbalovou hru, která předběhla konkurenční Pro Evolution Soccer 2011 o parník (a to je co říct, když uvážíme, že se jedná prakticky o rok starou hru) a to jak dojmem z fotbalu, tak atmosférou (můžete mě obvinit, že jsem zaslepený FIFA fanboy, ale do vydání FIFA 11 jsem hrával pravidelně Pro Evolution Soccer a na Fifu akorát nadával).

Najde se samozřejmě pár nepříjemností. Např. padání hry v kariéře po zápase, při každém zapnutí hry odklikávání vámi zvoleného jazyku, souhlas s autosavem, přihlášení na váš účet, nepříjemné přehrávání replayů, pokud nevlastníte ovladač s citlivými trigery (jako např. xbox 360 controller), rozhodčí se někdy špatně vyspí, apod. Na druhou stranu ale dostanete fotbal, který má bohaté licence (licence na Ligu mistrů přijde v letošní verzi), skvěle vybalancované rozdíly mezi silnějšími a slabšími mužstvy (taktika CPU se dynamicky mění v závislosti na vývoji zápasu) a co je nejdůležitější, budete mít skvělý pocit z předváděného fotbalu, hlavně pokud si nastavíte manuální přihrávky, střely a centry. Potom úplně padá tvrzení, že každý zápas Fify se odehrává podle šablony. Český komentář soudit nebudu, zkoušel jsem ho ve starších ročnících a pokaždé jsem se vrátil k anglickému, který mi přijde o několik tříd lepší.

A malý bonus na závěr. EA letos slavnostně oznámili, že PC verze bude naprosto totožná s verzí pro Xbox 360 a PS3. Takže PC hráči nebudou okradeni o Impact engine, tactical defending, či oblíbený online režim FIFA Ultimate Team (+ věci z konzolové 11ky). Fotbaloví fanoušci se rozhodně mají na co těšit.

Pro: next-gen engine (to samo o sobě musí stačit všem fotbalovým fandům, kteří vědí, o co se jedná), výborná optimalizace, pocit z fotbalu

Proti: zamrzání hry, slabší grafika, suchý manager mode

+14

BioShock 2

  • PC 85
"Ahoj, já jsem Big Daddy! Úplně první ze zdejších ochránců Little Sisters, ve vodou pohaslé pustině jménem Rapture. Ti zlí mi říkají Delto a ta které na mě nejvíce záleží mi říká Daddy. V roce 1958 město Rapture žilo bujarým životem a nic nenasvědčovalo ničemu ošklivému. Vše špatné přišlo, když mě má stvořitelka donutila se zastřelit před mou Little Sister, kterou jsem měl chránit. Po deseti letech jsem byl přiveden zpět k životu a tak začíná můj příběh, má pouť za znovunalezeném mé ztracené ..."

Hraní druhého dílu jsem opravdu podcenil. Před dávnými časy jsem dohrál původní díl a pokračování jsem nikterak nevyhlížel, ani neočekával. Jen jsem věděl, že vyjde a přidal ho na zdejší databázi - tím to haslo. Dostal jsem se k němu až nyní, po téměř roce a půl. První momenty jsou obrovským deja vu, nejen kvůli menu, které je takřka stejné. Předně totožné pak jsou první momenty ve hře, kdy v "nepřemožitelném" skafandru procházíte první uličkou a bum ... se ziskem prvního plazmidu je ta poctivá hratelnost z prvního dílu, ihned zpátky a to, že hrajete za ten pobyhující se kolos si ani neuvědomíte.

Největší sílou v téhle série je atmosféra, už dlouho se nepodařilo nějaké hře mě takhle vtáhnout, Big Daddyho putování si mě získalo takřka ihned. Hru bych ale přeci jen rozdělil na tři části – "první část", do které jsem se ponořil a užíval si ji, tu druhou jsem "hrál" a tu třetí, kterou jsem opravdu prožíval. Při hraní to člověk ani nepostřehne, protože se stále něco děje, ale ve výsledku vidím, že právě v té "prostředí části" je spousta hluchých míst, které mě poměrně zklamaly. A zrovna tak ježdění ze stanice do stanice, nepůsobí nikterak originálně.

Avšak to nic nemění na hratelnosti, jenž je noblesně vypilovaná a přesně takhle si představuji akční hru, u které nestačí držet levé tlačítko na myši a pohyb kupředu (zdravím Call of Duty), ale opravdové zapojení sebe samotného do celkového dění. Obvykle mám potřebu hrou proběhnout, ale ne u BioShocku. V něm jsem nenuceně nucen, prohlédnout i tu místnost, do které bych jinak ani nepáchl. Odměnou za to je nalezení nějakého trezoru, ve kterém nečekaně nebudou šperky, ale spíše herně cenný materiál, případně nějakÁ vylepšující tónika a ty se nacházejí zpravidla na těžce přístupných místech!

Technicky hra nepřekvapuje, na dva roky starou hru dělá UE3 stále dobrou práci, jen ta voda je v některých momentech laciná, ale jen v některých. Nejpříjemnější ale je barevná paleta barev, kterou hra hýří a krásně tak nadlehčuje danou situaci utopistického města. Co ale překvapuje snad nejvíce jsou zvuky, dabing a roztomilost Little Sisters, každou z nich jsem zachránil a srdce mi zaplesalo, když mi poděkovaly roztomilým hláskem. A hudba? Ta si Vás podmaní, ve vypjatých momentech nastartuje a v závěru nepřestane hrát, dokud neuvidíte závěrečné titulky.

BioShock II – mě opravdu nadchnul, kromě kosmetických změn přineslo i plánování ohledně ochrany Little Sisters, efektní boje s Big Sisters a pár vlastních rozhodnutí. Jsem překvapen a nucen zahrát do třetice první díl, který musím přehodnotit. Hratelnost BioShocku na hrad a welcome BioShock Infinite!

"Daddy, c'mon, Adam over there! "

Pro: příběh, chytlavost, chytré hraní, více konců, chránění sestřiček, tatktizování, ozvučení v čele s hudbou, 14h kampaň, vyvážená hratelnost, rozhodování,

Proti: žádné větší změny, slabší prostředn část, která působí natahovaným dojmem,

+14

Duke Nukem Forever

  • PC 50
Dochvilnost je výsadou králů a málokdo by na někoho čekal několik let. Někdejší král, nebo lépe řečeno vévoda Duke to štěstí, že i po takové době se našlo dost lidí, kteří na něj pořád čekali, měl a nakonec přece jen dorazil. Ale ty zpožděné roky se na něm podepsaly a to jak na vzhledu, tak na kondici. Z fešného mladíka se stal sice ucházející, leč již na první pohled sešlý muž, jenž má svá nejlepší léta za sebou a svižný krok nahradila nejistá chůze.

Odehrál jsem jen pár hodin a nový Duke mě vůbec nechytl. Vzhled odpovídající hrám o několik let starším se překousnout dá, absence očekávaného humoru už méně ale stereotypní a zastaralá hratelnost rozhodně ne. V dnešní době toho DNF nemá moc co nabídnout, spousta lidí pamatujících si jeho předchůdce si ho určitě aspoň zkusí zahrát, konečně, i já jsem tento případ, ale na zadek se z toho těžko někdo posadí.

Tohle prostě nemohlo dopadnout dobře, ta kombinace dlouholetých očekávání, odkládání, předělávání se na tom bohužel podepsala ...

Vždycky je fajn potkat po letech starého známého ... ale občas to není příjemný pohled.

Pro: Že to vůbec vyšlo je asi největší klad

Proti: Po všech směrech zastaralé

+14 +15 −1

Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction

  • PC 70
Předem upozorňuji, že jde o bezpředmětný povzdech zatvrzelého fanouška původních třech Splinter Cellů, který nemá rád změny. V životě, ani nikde jinde. Současně upozorňuji, že se mi Conviction líbilo, ať už je na následujících řádcích napsáno cokoliv.
____
Kdo tady rožnul? Kde je tma? Proč mám toho pána přede mnou zabít? Proč mu střílím do ledvin?
Aha.
Sem nasranej. Zabili mi dceru.

Ale co když nechci. Nechci být nasranej. Nechci ho zabít. Nic proti němu nemám.
Proč ho teda musím zabít?
Protože proto.

Protože jakýsi designér si usmyslel, že to bude děsně kůl.
Co je taky víc kůl, než z hlavního hrdiny udělat kokota. Ano. Správně. Citlivky prominou.
Sam Fisher nikdy nebyl nijak komplexní a propracovaná postava. Nebylo to zapotřebí. Nebylo to důležitý. Byla to hromádka chodících a hláškujících pixelů sloužící hratelnosti. A co hlavně. Nebyl to kokot.
Nyní je z něj komplexní a propracovaný truchlící tatínek. Všichni jsou proti němu a nikdo si s ním nechce hrát. To je věru hloubka. Ty emoce! To drama!

Tak. Jak už jsem asi zmiňoval. Ze Sama je kokot. Zabijí všechno a všechny na potkání.
A to je věc, kterou nedokážu překousnout. Původní SC jsem měl rád hlavně kvůli možnosti volby. Volby mezi "hodným" omráčením a "zlým" zabitím. Proč bych taky toho vratnýho zabíjel, když jen vydělává dětem na nový boty, žeo.
Teď ale ne. Teď sem nasranej. Chudáci bosí sirotci.

Proč? Proč? Proč?

Vždyť je to naprosto stupidní.

Nejdřív se autoři snaží hrát na vážnou Bournovskou notu a chvilku jim to i vychází. A následně do místnosti nahrnou nesmyslnou kopu nepřátel k tupýmu, bezpředmětnýmu a hlavně NAPROSTO ZBYTEČNÝMU vyvraždění, bez šance na jakýkoliv jiný postup. Kdyby se páni autoři na ty bournovky dívali pečlivěji, tak by zjistil, že i on se dostává do konfliktu naprosto výjimečně a nerad.

Jistě. 90% her je o zabíjení. Nic proti. Jenže Splinter Cell byl vždy součástí těch zbylých 10%. I přes nulový příběh byly všechny předchozí Splinter Celly o několik desítek gigantickýchmegagalaxii inteligentnější hry, než je Conviction. Ať si hraje na jakkoliv rádoby realistický a vážný scénář. Všechno se při hraní utopí v rozbředlé hratelnosti.

Vejdi do místnosti. Vystřílej enémáky. Zmáčkni tlačítko. Vystřílej další enémáky. Popojdi. Vystřílej enémáky. Hustodrsně zmlať zlýho týpka >Next level< Vejdi do místnosti. Vystřílej enémáky. Přejdi neviditelnou lajnu. Vystřílej další enémáky. Hustodrsně zmlať...

Čistá ukázka bezbřehé lidské fantazie a nápaditého game designu, což.
Častokrát jsem si při hraní vzpomněl na podobně vystavěné úrovně v obou Uncharted. Na rozdíl od Conviction na tom ale tak okatě nepostavili celou hru.
V tomto případě je to ale smutné. Obzvlášť smutné, když to poté autorům všichni žerou.

Což o to. Taky bych jim to žral.
To by se to ale muselo jmenovat Franta Novák: Conviction.
+14 +15 −1

Duke Nukem Forever

  • PC 60
Mám takový pocit, že někdo zkrátka využil dobrého jména a dlouholeté, resp. té nejdelší, aféry, aby na její bázi narychlo zprznil nějakou hru a pod nálepkou kontroverzního jména si zajistil dobrý prodej. Zpočátku působí Duke tak, jak by zkušený hráč mohl čekat - nebudeme si tedy klást iluze o konkurování Crysis 2, ale spokojíme se s velkou dávkou humoru, povedených hlášek, nadsázky a velmi jednoduché, přímočaré, arkádové hratelnosti.

Pokud bych chtěl být hodný, řeknu, že DNF je ryzí old school, kdybych chtěl být zlý, řeknu, že je to neuvěřitelně zaostalá hra, při hraní se mi vybavují kousky jako Half-Life 1, Unreal II, nebo vlastně i Duke Nukem 3D a tím nemyslím to, jak se mi hrály v době svého vydání, nýbrž jak by se mi hrály teď! Je smutné, že řadu let starý Doom 3, Half-Life 2, či RTCW jsou i nyní mnohem lepší hry... Dukovi zkrátka rychle dojde dech - bezduché střílení do dementních potvor bez umělé inteligence a pohybování se v odbytě nadesignovaných levelech člověka rychle omrzí. Samotná grafika je pak to nejmenší, samozřejmě je to ostuda pro UT3 engine, ale nijak neruší, spíše zmiňovaného designu je škoda, většina levelů vypadá jak velké kostky, do kterých je naházeno pár překážek, aby to jakš-takš vytvářelo iluzi prostředí. Koridorové FPS mi nevadí, ale DNF je opravdu "koridor jak sviňa" a když už je třeba někde zapojit mozek a přeskákat pár překážek, je to strašně okaté...

Paradoxně nejsem z hry tolik zklamán jako z posledního Wolfensteina, protože si zachovává osobitý Duke styl a svižný přístup k arkádové hratelnosti, aneb vypnout, jít dopředu, střílet a poslouchat hlášky... Jinak je to ale šedý a nezajímavý průměr.
+14

The Moment of Silence

  • PC 75
Pomerne nenápadná adventúra (možno i práve preto som ju hral toľko rokov po vydaní) nás zavedie do neďalekej Orwellovskej budúcnosti, hrajúc sa na prvý pohľad normálny každodenný svet.

Čo sa oplatí vyzdvihnúť je nielen pomerne logicky a uveriteľne podaný príbeh, ale najmä motivácie hlavnej postavy - vo veľa hrách sa totiž stáva, že postava sa vydáva riešiť problémy a nebezpečné situácie bez toho, aby sa jej to nejak osobne dotýkalo, alebo aby bola nejak seriózne motivovaná. V prípade Petera Wrighta som však konanie a štýl, ktorým pristupoval k ľuďom a problémom rozhodne musel považovať za oprávnený a logický.

Samotné prvé dve tretiny hry, ktoré sa zameriavajú predovšetkým na pátranie po tom, čo a prečo sa vlastne stalo a kam to smeruje, majú svoju logiku a hra nepôsobí príliš v zmysle "ako slepý k husliam prišiel" (ako sa častokrát v prípade adventúr deje). Hra ale stráca dych v poslednej tretine - ako to už v thrilleroch býva, zameranie od pátrania sa presúva skôr na kritické momenty útekov, naháňania, zbytočne odďalujúc nejakú prípadnú konečnú konfrontáciu a rozuzlenie, ktorého si hlavná postava nie je vedomá, ale hráčovi je všetko jasné už od začiatku tej poslednej tretiny.

Samotná grafika síce nie je úchvatná, ale v rámci žánra je rozhodne postačujúca, horšie však dopadli reakcie kurzora na pohyb (postava si častokrát vyberie vyhliadkovú, oveľa dlhšiu trajektóriu) a kamera, ktorá je tak nešťastne nastrihaná, že hráč nielen, že nevie, kam vlastne kráča a častokrát sa pre zlý uhol vracia odkiaľ prišiel.

Pro: uveriteľnosť hlavnej postavy, príbeh, dabing

Proti: kamera, pohyb, záverečná tretina

+14

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia

  • PC 100
Myslím, že zcela oprávněně je HOMAM III považován za nejlepší díl série a jednu z nejvydařenějších Turn based strategií. Může za to až návyková hratelnost, opravdu pestrá různorodost hrdinů, hradů, kreatur, kouzel, zkušenosti, artefaktů a všeho ostatního, co dělá z Heroesu epické dobrodružství. Krom toho zkoušeli jste někdy vytvořit mapu, aby dávala smysl a měla příběh? Obdivuju scénáristy, protože každá mapa má svůj příběh a smysl proč ji hrát. Orchestrální soundtrack jsem až na pár výjimek neslyšel v takové podobě - už ta úvodní skladba ze které mě mrazilo! Tahle hra je propracovaná do nejmenšího detailů a je vidět opravdu, ale opravdu velká snaha stvořit nikoliv hru, ale dílo. Smekám klobouk, tleskám!! Pro hráče počítačových her patří série HOMAM mezi kult.

Pro: nejlepší díl série, návyková hratelnost, hudba, různorodost, učení taktické myšlení

Proti: nemám výhrady

+14 +15 −1

Planescape: Torment

  • PC 100
Jak tady napsal někdo pode mnou, říkat, co všecko je na PT úžasné, oči a kulervoucí, by bylo jako nosit dříví do lesa, či dokonce do háje zeleného...
Samotná filosofie hry, kdy je vaším hlavním úkolem vlastně zemřít, je něco, mírně řečeno, nezvyklého... Ale kdybyste měli vnímat jen tohle, ublížíte sami sobě, protože v příběhu a mimo něj naleznete tolik různých filosofií, náboženství, nauk a kdoví čeho všeho ještě, že si připadáte jako ve skutečném světě... Klobouk dolů, že se něco takového dokázalo dát dokupy.
Hru jsem dohrál minimálně šestkrát, téměř pokaždé jsem v ní našel nějakou novou drobnost, prostě něco co mě zase překvapilo a utvrdilo v úžasnosti Tormentu.
Nezapomenutelné momenty? Určitě Morteho kecy, z nich jsem smíchy lezl po zdi, krása Fall-from-Grace a Annah, moudrost Dak'konova, jedničky a nuly Nordoma, poměrně nechutnost Ravel... a mohl bych pokračovat donekonečna...
Pro mě jednoznačně nejlepší RPG co jsem kdy hrál (a dohrál).

Pro: příběh, postavy, grafika (zvláště pak magie), hudba, povolání a vývoj postavy plus 164 dalších věcí, na které si momentálně nevzpomenu

Proti: nemá to pokračování :-)

+14

Duke Nukem Forever

  • PC 65
Na tuhle hru jsem se těšil skoro celý život a bylo by naivní myslet si, že splní nastolená očekávání. Ale já je ten celý život zkrátka měl. Tedy spíše přesně od toho pověstného traileru z roku 2001, po kterém jsem očekával, že Duke Nukem Forever bude revoluční hrou. V té době totiž všechny ty vychytávky, co v tom traileru ukazovali, byly skutečně do té doby nevídané. Bohužel Důkáčovi ta cesta trvala dalších deset let, konkurenti už byli na světě s jeho vychytávkami a během té doby Důkáč nic moc nepřidal (možná tak tu tabuli hned na začátku), naopak něco ubral (motorka). A protože jsem si vždycky představoval, že DNF bude hra, která změní zaběhlé pořádky v žánru FPS, nemůže mi nebýt líto, že v roce 2011 se uchýlila ke strategii zaútočit na hráče nostalgií a oldschoolem.

Na druhou stranu bych měl být já přesně tou cílovou skupinou. Z nového tisíciletí jsem hrál, než jsem usedl k Djůkovi, tak pět FPS a to většinou jen ty nejslavnější (a nejméně šest let staré). Vůbec nevím, co mají na mysli ti, kteří říkají, že DNF nerespektuje nějaké nové principy tohoto žánru. Nevím, neznám je. Vím to, že mě nový Duke Nukem potěšil několika věcmi, které jsem si od něj sliboval.

Za prvé jsou to nohy! Možná si říkáte, co to plácám. Nevím, jak dnešní FPS, může to být už standard, ale v těch starších mě vždycky neskonale štvalo, že když se podívám dolů, nevidím nohy. Vlastně jsem měl vždycky pocit, že jsem nějaké létající oko, co se vznáší pár metrů nad zemí. Od DNF jsem si nohy sliboval celých deset let a dočkal jsem se.

Za druhé je to interaktivita prostředí. Do Half-Life 2 nebyla žádná hra, jež by se jen na kilometry přiblížila interkativitě, která byla v Duke 3D. Naprostá většina z nich obsahovala jen mrtvé stěny strohých barev a ostrých tvarů. Jsem rád, že Duke Nukem Forever na interaktivitu vsadil a bylo to fajn.

Díky těmhle dvěma věcem by se mohlo zdát, že se do té hry vžiju a budu s ní dýchat, ale opak je pravdou. Nevěřil jsem jí snad ani na vteřinu a hrál ji spíše jako Mária.
Všemi kritizovaná extrémné linearita byla k vzteku obzvláště, když mi zamezovala jíti na místa, kam bych jít normálně mohl, ale zabránila mi neviditelná stěna. Opravdu trapné, bohužel v tomhle žánru poměrně standardní. Opěvovaný Half-Life 2 v otázce linearity nebyl nijak lepší. S tím souvisí i to, že cokoliv se tu stane, tomu nejde zabránit. Všechno je naplánované, všechno se stane přesně ve vteřině, kdy se to stát má. Připadal jsem si spíše jako divák. I v tom "blbém" Half Life jedničce jsem mohl mockrát ovlivnit, jestli nějakého doktora zachráním nebo ho nechám umřít. DNF je jen na vypnutí mozku.

Proto nechápu, co tu vůbec dělají ty logické úkoly, které akorát zdržují od akce, ale což, někdy byly zajímavé.

Naprosto trapné bylo obnovování health respektive ega. Nechápu, proč tvůrci nezůstali u té vize, že se ego nikdy nedobije zcela, pokud se k tomu sám Djůk nějak nepřičiní. Při tomto automatickém dobíjení je to poměrně primitivní hra, při které postrádá smysl dobíjení ega pomocí speciálních možností. Alespoň mohli s tím dobíjením počkat dalších pět deset vteřin, tohle je příliš rychlé. Obtížnost zase nesmyslně zvyšuje omezení na dvě zbraně, o kterém bylo už navykládáno dost. Je to blbost.

Nelíbila se mi ani některá monstra. Policejní prase není policajt a ani prase. Přišlo mi, že bylo příliš mnoho bossů na úkor jejich charakterističnosti. Zato se povedl docela ten blbec, co řiká suck it down a chobotnice byla stejně strašidelná, jako když jsem poprvé v Duke 3D spadl do toho kanálu ve druhém kole.

Nelíbila se mi ani hudba. Jediné dva songy, které stály za to, jsou Stalker a Grabbag z Duke Nukem 3D. Nová hudba však byla docela jalová. Je to škoda, protože hry jako Doom 1-2, Blood, Duke 3D, Wolfenstein 3D nebo Shadow Warrior hudba celkem definuje a identifikuje. (není náhoda, že to většinou skládali ti samí lidé)

Příběh není a ani neměl být nijak důležitý, přesto je škoda, že nebyl podán trochu lépe.

Otázka mi visí nad prostředím. Někdy bylo zajímavé, ale poměrně dost se mi nelíbily exteriéry. Byly příliš chudé a mrtvé, jako z deset let staré hry. Interiéry byly hezčí a zábavnější (taky je je jednodušší udělat). Je pravda, že závěr hry byl chudý na všechno, co dělá Djuka Djukem, ale aspoň byl relativně atmosférický.

Ale zakončeme to pozitivně. Té hry jsme se dočkali, je tam spousta kýžených meziher, jako je pinball nebo pong, celkem hezky se to hraje a hlavně je to DUKE NUKEM. To, co jsem napsal předtím, je vlastně úplně jedno. Duke Nukem je frajer, machr a největší hrdina všech dob a jeho hře prostě pod 60 dát nemůžu. Hodnocení možná časem ještě zvýším, až pořádně otestuji multi-player. V tom byl totiž starý Duke vůbec nejlepší...

o pár dní později...

a skutečně ho zvyšuji, multiplayer mě moc baví....zatím o pět procent nahoru :-)

Pro: je to Duke Nukem! Interkativita, jsou vidět nohy, smysl pro humor, relativně nekorektní, mezihry, John St. John!

Proti: linearita, nevtáhne do hry, většinou nezajímává prostředí, otravné skripty, hloupě nastavené ego, dvě zbraně, hudba, nic moc nepřátelé, zmrazovač a zmenšovač nejsou to, co dřív, atd.

+14